باران چشمه : سربازان ورزشکار فقط به 3 تیم میروند

مدیر کل تربیت بدنی نیروهای مسلح در نشست خبری خود که امروز برگزار شد از تشکیل فدراسیون ورزش‌های نظامی خبر داد و گفت: رئیس سازمان تربیت بدنی موافقت اولیه خود را با این موضوع اعلام کرده است

سردار سرتیب دوم پاسدار مهرعلی باران چشمه در نشست خبری خود اظهار داشت: سال 89 سال ورزش همگانی با حضور پر رنگ‎تر تمام فرماندهان در صف اول ورزش صبحگاهی است. این برنامه ما در ستاد کل نیروهای مسلح است که به تمام سازمان‎های زیر مجموعه نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: البته سال‎های گذشته هم ورزش همگانی مورد توجه بود اما امسال باید خیلی جدی‎تر و اصولی‎تر به این امر پرداخته شود. در ملاقاتی که با فرماندهان نیروهای مسلح داشتیم هم این موضوع را تاکید کردیم.

باران چشمه به ملاقاتی که با رئیس سازمان تربیت بدنی داشت اشاره کرد و یادآور شد: همچنین در این ملاقات به علی سعیدلو پیشنهاد دادم که امسال را به نام "سال سلامت و ورزش همگانی" نامگذاری کنند تا با عمل به این شعار شور و نشاط را در جامعه  شاهد باشیم.

مدیرتربیت بدنی نیروهای مسلح همچنین با تاکید بر آمادگی جسمانی و توانمندی نیروهای مسلح اینطور عنوان کرد که این آمادگی تا حدی است که آنها را برای انجام هرگونه ماموریت آماده کرده است.

وی به برنامه‎های آموزشی اشاره کرد و گفت: آموزش در رشته‎های رزمی جودو، دفاع شخصی، تکواندو و کاراته و ورزش‎های نظامی مانند چتربازی همواره در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم بالندگی و آمادگی همیشگی تمام پرسنل را شاهد باشیم.

باران چشمه اعلام کرد که در سال 88 تربیت بدنی نیروهای مسلح مسابقات قهرمانی در 26 رشته را با حضور 30 هزار نفر از پرسنل خود برگزار کرد. وی همچنین مهمترین نتایج به دست آمده توسط تیم‎های ورزشی نیروهای مسلح در سال گذشته را اینگونه عنوان کرد:

* قهرمانی تیم والیبال در مسابقات جهانی سیزم بعد از 30 سال
* نایب قهرمانی تیم تکواندو در مسابقات جهانی سیزم و همچنین رقابت‌های جام جهانی کره جنوبی
* نایب قهرمانی تیم تکواندو ناجا در مسابقات بلژیک
* دو مدال نقره و برنز و یک عنوان پنجمی از اولین حضور تیم دوومیدانی در مسابقات جهانی سیزم بعد از 25 سال
* قهرمانی تیم تیراندازی نیروی زمینی در مسابقات مالزی
* عنوان اولی تیم دوچرخه سواری
* عنوان نایب قهرمانی تیم‌های تیراندازی و سه‌گانه نیروهای مسلح
* نایب قهرمانی تیم تکواندو بسیج در تورنمنت تاجیکستان
* صعود تیم کوهنوردی به قله هیمالیا

وی همچنین با بیان اینکه تیم‎های ورزشی این نهاد در مسابقات داخلی سال گذشته حضور گسترده‎ای داشتند، تصریح کرد: این گونه حضور در مسابقات باشگاهی رشته‎های مختلف را برای سال جاری نیز در دستور کار داریم.

مدیر کل تربیت بدنی نیروهای مسلح در بخش مهمی از صحبت‏های به موضوع ورزشکاران سرباز و وضعیت آنها برای حضور در تیم‏های ملی و باشگاهی اشاره کرد و اظهارداشت: در این راستا با مسئولان فدراسیون‎های مختلف نشست‎هایی داشته‎ایم تا به گونه‎ای برنامه ریزی و عمل شود که این ورزشکاران سرباز بتوانند در اردوی تیم‌های خود حضور داشته باشند و در عین حال در خدمت نیروهای مسلح نیز بمانند.

 باران چشمه با بیان اینکه آخرین نشست برگزار شده در این زمینه با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان نظام وظیفه بود، یادآور شد: سال 89 زمان سربازی بسیاری از فوتبالیست‌هاست. در این زمینه هماهنگی شده است تا از آنها در باشگاه نیروهای مسلح استفاده شود. با همکاری سازمان نظام وظیفه و سازمان لیگ اجازه نمی‎دهیم تخلفی در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سربازان قشر زیادی از نیروهای مسلح را تشکیل داده‎اند که این توجه بیشتر به بحث ورزش سربازان را می‌طلبد. نیروهای مسلح این آمادگی را دارد که از سربازانی که در رشته‏ای خاص تخصص دارند در تیم‏های خود استفاده کرده و حتی آنها را به مسابقات جهانی سیزم نیز اعزام کند.

مدیر کل تربیت بدنی نیروهای مسلح همچنین اعلام کرد که با توجه به فعالیت باشگاه‌هایی مانند مقاومت، ملوان و نیروی زمینی در این ستاد، به گونه‎ای برنامه ریزی شده است که هر باشگاه با توجه به شرایط کلی در یک رشته خاص فعالیت گسترده داشته باشد تا بدین ترتیب بتوانیم از وجود قهرمانان خود به بهترین نحو استفاده کنیم.

باران چشمه این طور عنوان کرد که تدابیری اتخاذ شده تا سربازان قهرمان با مراجعه به تربیت بدنی ستاد نیروهای مسلح در باشگاه‎های زیر مجموعه این ستاد فعالیت ورزشی خود را دنبال کنند.

وی به اختصاص یک درصد بودجه ستاد نیروهای مسلح به بخش تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: در برنامه پنج ساله چهارم سازمان‌ها و دستگاه‎ها مجاز به اختصاص این میزان از بودجه خود برای بخش تربیت بدنی بودند اما با توجه به اینکه امسال این قانون برای همه نهادها مصوب شده است در ستاد نیروهای مسلح نیز یک درصد از کل بودجه سالیانه به طور کامل در اختیار ورزش قهرمانی و همگانی قرار گرفته است البته تهیه تجهیزات و امکانات ورزشی در اولویت استفاده از این یک درصد بودجه است.

مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح از انجام اقدامات لازم برای اضافه شدن ورزش زورخانه‎ای به مسابقات جهانی سیزم خبر داد و گفت: پیشنهاد این کار به دبیرخانه سیزم ارائه شده است. در مجمع سالیانه سیزم که اردیبهشت‎ماه در برزیل برگزار می‏شود این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفته و جهت بررسی نهایی به کمیسیون تخصصی ارائه می‎شود.

باران چشمه به برنامه‏های ستاد نیروهای مسلح برای سال جاری خبر داد و گفت: امسال تیم‏‎های نیروهای مسلح در رشته‎های مختلف و به منظور حضور در میادین بین‏المللی راهی کشورهای مختلف خواهند شد. بسیاری از ورزشکاران ما از فروردین‎ماه اردوهای آماده سازی خود را آغاز کردند اما مسابقات انتخابی برخی از رشته‎‏ها اردیبهشت برگزار می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات المپیک نیروهای مسلح سال 2011 در برزیل برگزار می‎شود، یادآور شد: از اواخر سال گذشته برنامه ریزی برای حضور در این رقابت‎ها صورت گرفته است. تکواندو، شنا، جودو، تیراندازی، پنج گانه نظامی، والیبال، دوومیدانی، سه گانه و فوتبال رشته‏‎هایی هستند که ورزشکاران ما در قالب آنها راهی برزیل خواهند شد.

مدیر کل تربیت بدنی نیروهای مسلح از موافقت رئیس سازمان تربیت بدنی با تشکیل فدراسیون ورزش‎های نظامی خبر داد و این طور عنوان کرد که برخی رشته‏ها مانند جهت یابی، چتر بازی و پنجگانه نظامی فدراسیون ندارند به همین دلیل به علی سعیدلو پیشنهاد دادیم فدراسیونی ویژه ورزش‏های نظامی تشکیل شود تا تمامی فعالیت‎های ستاد نیروهای مسلح زیر نظر این فدراسیون انجام شود.

باران چشمه با تاکید بر اینکه امسال روی مسئله سرباز قهرمان بهتر و حساب شده‌تر عمل خواهد شد، تاکید کرد: تیم پاس امسال مجاز به در اختیار گرفتن بازیکن سرباز نیست سال گذشته دو بازیکن سربازی که به باشگاه پاس واگذار شدند آخرین نفرات در نقل و انتقال بازیکنان سرباز به این باشگاه بودند. در مورد این موضوع با حاج بابایی نماینده همدان در مجلس و رئیس فعلی وزارت آموزش و پرورش به توافق رسیده بودیم.

وی ادامه داد: امسال تمام بازیکنان سرباز مجاز به انتخاب یکی از دو باشگاه ملوان یا مقاومت هستند آنهایی هم که در سطح پایین‌تری از لیگ برتر کار می‎کنند می‏توانند فعالیت خود را در یکی از تیم‏های نیروی زمینی یا مقاومت تهران ادامه دهند.

مدیر کل تربیت بدنی نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: این ستاد آماده است تا در زمینه ترویج مسائل فرهنگی با سازمان تربیت بدنی همکاری لازم را داشته باشد.





حجازی :هنوز پاداش جام جهانی 1978 را نگرفته ام

 شايعه بازگشت ناصر حجازي به استقلال و حضور در کادر فني اين تيم و از سوي ديگر پيگيري آخرين وضعيت بيماري او باعث شد تا دوباره سراغ اسطوره فوتبال ايران و باشگاه استقلال برويم. با حجازي خيلي حرفها زديم که مثل هميشه گفت: «اينها را براي خودت مي گويم. نمي خواهم بنويسيش! » و بعد بغض کرد و از برخي بي توجهي ها گله کرد.

اما ناصر حجازي اين روزها حالش خوب است و بهتر از روزهاي گذشته حرف مي زند. مصاحبه ما با اسطوره فوتبال ايران از بحث بازگشت به استقلال شروع شد و با شرح آخرين وضعيت بيماري اش به پايان رسيد. البته مصاحبه اي که مي خوانيد تنها بخشي از درد دل اوست. ما بسياري از حرفهاي او را به خواست خودش ننوشتيم تا پيش ناصر خان بد قول نشده باشيم...

* سلام آقاي حجازي حال تان چطور است، خوبيد؟
** به لطف شما بد نيستم. واقعاً رسانه ها و مردم آن قدر به من لطف داشته اند که نمي دانم چگونه از آنها تشکر کنم.

* بازگشت شما به استقلال صحت دارد؟
** نه صحت ندارد؛ چون من با تيم دي استراداي اسلواکي قرارداد دارم و نمي توانم به تيم ديگري بروم. از سويي آقاي واعظ هم به من لطف دارند و چند روز پيش پيشنهاد کردند که به استقلال بروم، اما به دليل تعهدي که به باشگاه دي استرادا دارم، نمي توانم در حال حاضر استقلال را همراهي کنم.

* گمان مي کنيد اگر شرايط فراهم بشود، بتوانيد با استقلال همکاري کنيد؟
** بايد قراردادم با باشگاه دي استرادا به پايان برسد، اگر اين اتفاق بيفتد شايد بتوانم با باشگاه استقلال همکاري کنم.

* البته الان هم مشاور عالي باشگاه هستيد، درست است؟
** بله، من مشاور عالي باشگاه هستم و به طور غيرمستقيم با باشگاه در تماس هستم. همان طور که ديديد، من در بازي با الاهلي حضور داشتم و اين بازي را از نزديک تماشا کردم. اين کار در راستاي همکاري با باشگاه انجام شد.

* استقلال را در عرصه آسيايي چطور مي بينيد؟
** اين تيم بايد تقويت بشود. در حين بازي همين حرف را به آقاي واعظ زدم و به ايشان گفتم اگر مي خواهيد به فينال ليگ قهرمانان آسيا برويد بايد خودتان را تقويت کنيد. البته اين تيم در حال حاضر با همين بازيکنان توانايي رسيدن به جمع 8 تيم پاياني را دارد و مي تواند تا آن مرحله خودش را بالا بکشد، اما براي مراحل بعد که قدرتهاي شرق آسيا مي آيند موفقيت دشوار خواهد شد.

* آقاي حجازي! خيلي ها دوست دارند بدانند سرانجام چه زماني به بهبودي کامل مي رسيد؟
** همه چيز دست خداست. اما بايد خدمت شما عرض کنم که پزشکان گفتند ديگر نيازي به شيمي درماني ندارم. اين موضوع؛ يعني اينکه حالم رو به بهبود است و مي توانم به زودي به زندگي عادي بازگردم.

** قرار بود يکسري کمکها به شما بشود، اما شنيده مي شود هيچ کس کمکي به شما نکرده است؟
** من خيلي حرفها دارم که بعدها آن را خواهم گفت. همه آنهايي که من روي تخت بيمارستان بودم و بالاي سرم آمدند تا با من عکس بگيرند و وارد رسانه ها بشوند، زير قول شان زدند و به وعده هايي که داده بودند، عمل نکردند. البته من هميشه گفته ام که محتاج هيچ کس نيستم و مي توانم خودم خرجم را بدهم.

* اما مردم خيلي دوست دارند به شما کمک کنند، چرا اجازه نمي دهيد اين اتفاق بيفتد؟
** اين کار وظيفه کسان ديگر است. آنها بايد هواي من را داشته باشند، نه مردم و حتي آن نوجواني که قلکش را به خانه من مي آورد تا هر چه پول داخلش است، به من بدهد. اين کارها باعث افزايش روحيه من مي شود، اما وقتي مردم را مي بينم و با اين بي توجهي ها مقايسه مي کنم، بغضم مي گيرد. با خودم مي گويم چرا يکسري آدمها فقط در زندگي دروغ مي گويند؟

* يعني هيچ کدام از وعده هايي که دادند، عملي نشد؟
** هيچ کدام عملي نشد. همه جا زدند. البته من هيچ کمکي را قبول نمي کنم. فقط مي خواهم از طريق شما از بعضي آقايان بپرسم که پولي که قرار بود بابت صعود تيم ملي به جام جهاني 1978 به من پرداخت شود، چه شد؟! من فقط آن پول را مي خواهم.

* مگر پاداش صعود به جام جهاني را نگرفتيد؟
** باور کنيد با اينکه چندين سال از آن صعود مي گذرد، من پاداش صعودم به جام جهاني را نگرفتم.

* مگر اين پاداش چقدر بود؟
** به پول آن زمان 100 هزار تومان! من همان 100 هزار تومان را مي خواهم!

* اما 100 هزار تومان که الان پول يک عدد آمپول شما هم نمي شود؟
** منظورم اين بود که آن 100 هزار تومان را به پول الان حساب کنند و بدهند. نمي دانم چقدر مي شود اما اين را مي دانم که رقم بسياري خواهد شد؛ چون با آن پول در آن زمان مي شد چند خانه در تهران خريد! البته اين حق من است نه چيزي بيشتر و نه چيزي کمتر.

* چطور شد که به يک باره ياد آن روزها کرديد ناصر خان؟
** خيلي حرفها دارم که يک روز مي فهميد. اين تازه بخشي از درد دل من است... بگذريم.

* آقاي حجازي! حرف ديگري درباره اين موضوع باقي مانده است؟
** نه، من فعلاً حرفي ندارم. فقط اميدوارم استقلال در ليگ قهرمانان آسيا با کمک هوادارانش قهرمان آسيا بشود. اين تيم مي تواند به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه يابد و اگر مردم خوب و ورزش دوست ما استقلال را همراهي کنند، اين اتفاق خواهد افتاد.





آجرلو :انتخاب پیروانی ، حرفه ایی بود

سردار مصطفي آجرلو پيرامون تغيير سرمربي تيم استيل آذين در فاصله يك هفته مانده به پايان مسابقات ليگ اظهار كرد: اين حق كنوني هر باشگاه است كه درباره سرنوشت خود تصميم بگيرد. ما ضمن تشكر از تلاش‌ها و زحماتي كه حميد استيلي سرمربي سابق تيم براي استيل آذين كشيد با توجه به حذف از مسابقات جام حذفي و انجام بازي ضعيف كه برابر ابومسلم داشتيم به اين جمع بندي رسيديم كه در يك اقدام كاملا حرفه‌اي مي‌توانيم با دادن شوك مثبتي به تيم استيل آذين از بازي‌هاي آتي امتيازات خوبي گرفته و در نهايت سهميه ليگ قهرمانان اسيا را در فصل آينده بدست آوريم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين تصميم با نظر تمام اعضاي هيات مديره باشگاه استيل آذين بوده و در اين صورت چه نظري درباره اظهارات متناقض "كلهر" در اين رابطه داريد؟ تصريح كرد: همانطور كه گفتم اين تصميم با هم انديشي هيات مديره باشگاه گرفته شده است، اما بايد بگويم كه "كلهر" عضويتي در هيات مديره باشگاه استيل آذين ندارد. او از 3هفته پيش در جلسات ما حضور نداشته و اگر حضوري هم داشته است به عنوان يكي از مدعوين بوده است.

در حال حاضر هيات مديره ما را حسين هدايتي، بنده و محمدرضا خروطي، ميرزايي و كاظمي تشكيل مي‌دهد. يك‌شنبه جلسه طولاني داشتيم كه در آن بحث شد در نهايت به اين نتيجه رسيديم.

وي درباره تعطيل شدن تمرينات اين تيم در روزهاي شنبه و يكشنبه تصريح كرد: اين تمرينات به دستور حميد استيلي تعطيل شده بود. چون هيات مديره مي‌بايست روند خود را طي مي‌كرد ما يكشنبه تشكيل جلسه داديم.

وي ادامه داد: ما براي آسيايي شدن فكر جدي داريم. من هم از نيمه راه به اين باشگاه آمدم. شايد كسي از استيل آذين انتظار نداشت در اولين سال حضورش در ليگ برتر سهميه آسيا را بگيرد. اما به هرحال هزينه‌هاي زيادي براي اين تيم شده و اين خبر را بدهيد كه هر تصميم و كار قانوني بكنيم تا نتايج لازم را كسب كنيم.

مديرعامل باشگاه استيل آذين در پاسخ به اين سوال كه آيا توافق با افشين پيرواني براي قبول دستياري مربي خارجي چون "فاتح تريم" و مصطفي دنيزلي بوده است، گفت: پيرامون اين موضوع پس از پايان ليگ به طو ر مفصل صحبت خواهم كرد. در حال حاضر افشين پيرواني سرمربي تيم استيل آذين است و چنين الفاظي چون دستياري مربي ديگر و سرمربي وقت بودن را نبايد به او بدهيم.

آجرلو در پاسخ به اين سوال پيرامون ادعاهاي مدير سابق روابط عمومي باشگاه استيل آذين كه انتقادهايي را از نوع فعاليت شما در اين باشگاه مطرح كرده بود، تصريح كرد: در يك برنامه زنده تلويزيوني پيرامون اين موضوعات و بحث‌هاي ديگري كه مطرح شده به طور مفصل صحبت خواهم كرد. حق شناس مسوول روابط عمومي باشگاه بوده و ممكن است هر اظهارنظري داشته باشد. همه آزادند نظراتشان را بيان كنند. اما من نبايد پاسخش را بدهم. ما در محيطي آزاد براي سرنوشت تيممان تصميم مي‌گيريم و حق داريم كادر فني تيم را خودمان انتخاب كنيم.





نگییویچ مربی تیم ملی شنای جوانان شد

 نگييويچ پس از عقد قرارداد با فدراسيون ايران به مدت يكسال هدايت تيم ملي شناي جوانان را بر عهده گرفت.



والري نگييويچ سرمربي سابق تيم ملي شناي اوكراين كه در كارنامه كاري خود قهرماني مسابقات جوانان اروپا در سال 1997، قهرماني بازي‌هاي دانش آموزان جهان در سال 2003 و حضور در 2 دوره المپيك را دارد بامداد روز گذشته به منظور نهايي كردن مذاكرات و عقد قرارداد با فدراسيون وارد تهران شد.
ظهر امروز نگييويچ به مدت يكسال قرارداد همكاري با فدراسيون را امضا كرد تا در اين مدت برنامه‌ريزي مدرسه شنا فدراسيون و هدايت تيم ملي رده سني جوانان را بر عهده داشته باشد.




جوایبه آیت الهی به علی دایی



 
هادي آيت الهي در پاسخ به صحبت هاي روز گذشته علي دايي مبني بر اينكه "با حضور امثالي چون آيت الهي در فدراسيون بايد فاتحه فوتبال را خواند "، جوابيه‌اي داده است.
متن پاسخ عضو هيات رئيسه فدراسيون به دايي كه يك نسخه آن در اختيار خبرگزاري فارس قرار گرفته به شرح زير است:

" آقاي دايي فاتحه فوتبال ايران آن زمان خوانده شد كه شما در برابر ديدگان 70 ميليون ايراني عاشق در هشتم فروردين ماه سال 88 عيدشان را عزا كرديد و در مقابل عربستان سعودي نتيجه را واگذار كرديد و فوتبال ايران را از صعود به جام جهاني باز داشتيد.

آقاي دايي فاتحه فوتبال ايران زماني خوانده شد كه در تماس با رسانه ملي به عنوان يك اسطوره و در مقابل چشمان بهت زده مردم، رسم مروت و جوانمردي و احترام به پيشكسوت و بزرگتري و همه خوبي هايي كه در ورزش مرسوم است، شكسته و با ادبياتي كه در ايران اسلامي ديگر به كار نمي رود حرمت ورزش را زير سئوال برديد.

آقاي دايي اگر هنوز اعتقادي به احترام كسوت و بزرگتري در ورزش داريد بهتر است سوابق امثال بنده را از افرادي مثل دكتر دادكان و محمد مايلي كهن و امثالهم جويا شويد.

آقاي دايي شما مطالبه چه چيزي را از فدراسيون داريد و دنبال چه حقي هستيد. بر فرض قضايا به پولي هم رسيديد شما خودتان كه فوتبال ايران را شهيد كرديد حال طلب خون خواهي آن را مي كنيد. بهتر است قبل از هر چيزي تحقيق كنيد و سپس خواهيد فهميد كه در بين عموم مردم به اين افراد چه مي گويند. "




خوردبین : هیچکدام از خواسته های عابدزاده امکان پذیر نبود

 سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس گفت: عابدزاده مي‌خواست روي نيمكت بنشيند يا در تمرينات حاضر شده و عضو كادر فني باشد كه هيچكدام از آنها امكان پذير نبود.


محمود خوردبين درباره قطع همكاري عابدزاده با پرسپوليس اظهار داشت: به عابدزاده در مدت حضورش در تمرينات احترام گذاشتم. با او به گرمي برخورد كرديم، اما نمي‌دانم منظورش از اين حركت چه بوده است. حتمأ به دنبال چيزهايي بود كه ما توانايي فراهم كردن آنها را نداشتيم كه تصميم به قطع همكاري با پرسپوليس گرفت.
وي افزود: شايد او از چيزهايي كه مربيان از وي در تمرينات خواسته بودند راضي نبود، اما كسي به عابدزاده بي‌احترامي نكرد. همه ديدند كه او را در تمرين پرسپوليس تحويل گرفتند و مربيان از او خواستند تا عيب‌ها و ايرادات تيم را به آنها بگويد. تمام بازيكنان رابطه خوبي با او داشتند و مشكل خاصي نبود.
سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس گفت: وي مي‌خواست روي نيمكت بنشيند يا در تمرينات حضور داشته باشد يا اينكه عضو كادر فني باشد كه هيچكدام از آنها امكان پذير نبود.
وي درباره ديدار مقابل تراكتورسازي عنوان كرد: در نيمه اول بازيكنان پرسپوليس خوب نبودند، اما در نيمه دوم تيم حريف را در زمين خودش كنترل كرده و اجازه حضور در زمين پرسپوليس را به آنها ندادند.
خوردبين تصريح كرد: بازيكنان تراكتورسازي تنها به ضد حمله دل خوش كرده بودند. در نيمه دوم خيلي خوب بازي كرديم و مستحق پيروزي بوديم، اما دروازه‌بان آنها در اين ديدار خوب كار كرد و تبريزي‌ها بايد از او تشكر كنند.
سرپرست پرسپوليس درباره بازي با صباي قم در جام حذفي اظهار داشت: اين مسابقه حيثيتي و بازي مرگ و زندگي است. يكي از سخت‌ترين بازي‌هاي زندگي من است و با وجود اينكه روي نيمكت هستم، اما دوست دارم حتمأ در اين ديدار به پيروزي برسيم تا با حضور در فينال، قهرمان جام حذفي شويم و به ليگ قهرمانان آسيا راه پيدا كنيم.



عابدزاده در استیل آذین

احتمالا برای تقویت دروازه‌بان استیل‌آذین، مسئولان این تیم با عابدزاده وارد مذاکره شوند.

به گزارش راگا نیوز بعد از کش و قوس‌های فراوان که پیرامون عابدزاده و پرسپولیس شکل  گرفته بود سرانجام این مربی عطایش را به لقایش بخشید و از این تیم خداحافظی کرد.

از آنجایی که سرمربی تیم استیل‌آذین عوض شد، احتمال اینکه کادر فنی این تیم نیز دستخوش تغییرات شود زیاد است و به نظر می‌رسد برای تقویت دروازه‌بانان این تیم مسئولان باشگاه با عابدزاده وارد مذاکره شوند.







سرپرست فدراسیون شنا:استعفایی به دست من نرسیده

اميرحسين آيت اللهي گفت: استعفايي به دست من نرسيده كه در مورد آن اظهارنظر كنم. جامعه شناي كشور حركت رو به رشدش را شروع كرده و كسي ديگر نمي‌تواند جلوي اين حركت را بگيرد.

وي افزود: قضاوت در مورد عملكرد شنا را به خود جامعه شنا واگذار مي‌كنم.






خبازیان:شرایط مناسب نبود

بهزاد خبازيان اظهار كرد: با تغيير وحيد مرادي و آمدن آيت اللهي، كادر فني تيم ملي شنا به كار خود ادامه داد چرا كه عقيده داشت فعاليتش براي شناي كشور است نه براي اشخاص. كادر فني در مسووليت خود باقي ماند و همچنان تلاشش را انجام داد اما پس از مدتي ديديم كه فدراسيون ساختار لازم براي فعاليت در شنا را پيدا نكرده است.

وي افزود: در فدراسيون شنا عملا كميته فني وجود ندارد. در اين پنج ماه كميته فني تنها يك جلسه داشته در صورتي كه تمام تصميم‌گيري‌ها در مورد شنا بايد در اين كميته گرفته شود. متاسفانه در خيلي از تصميم‌گيري‌هاي مربوط به شنا هيچ هماهنگي‌اي با كادر فني نمي‌شد. اين موضوع را چندين بار به سرپرست و رييس كميته فني شنا گفته بودم اما آنها مي‌گفتند كه صبر كنيد. ما هم صبر كرديم و كار را زمين نگذاشتيم اما ديديم چيزي بهتر نشد.

سرمربي مستعفي تيم ملي شنا با اشاره به اينكه بسياري از برنامه‌هاي كادر فني شنا كه مصوبه كميته ملي المپيك بود، پيگيري و اجرا نشد، خاطرنشان كرد: برنامه‌ها از قبل طراحي شده بود اما متاسفانه فدراسيون آنها را اجرا نمي‌كرد. در پي اين مسائل و شرايط نامناسبي كه براي همكاري وجود داشت، ترجيح داديم ديگر نباشيم.

وي ادامه داد: شناي كشور وضعيت خوبي ندارد، كميته فني وجود ندارد و تقويم ورزشي مناسبي موجود نيست.

خبازيان در مورد حضور پرو كوترويچ سرمربي تيم ملي كرواسي به عنوان مدير فني تيم‌هاي ملي ايران گفت: شناي ايران سالهاست كه با اين مربي سرشناس كار مي‌كند. روند فعاليت وي به نحوي بود كه هنگامي كه ملي‌پوشان در ايران تمرين مي‌كردند، او مشاوره مي‌داد و زماني كه ملي‌پوشان به كرواسي مي‌رفتند زير نظر او تمرين مي‌كردند.

وي ادامه داد: در بندهاي قرارداد وي برنامه‌ريزي تمريني، انتخاب نفرات و به طور كلي وظايف سرمربي به عهده او نيست و وظيفه او توصيه كننده آمده است كه همان روال قبلي است اما در پايگاه اطلاع‌رساني فدراسيون روي اين مساله مانور شده و او را به عنوان سرمربي معرفي كرده‌اند.





افشاگری شفیع زاده

شهرام شفیع زاده  اظهار داشت: هدف و برنامه ریزی پیروزی برابر ملوان بود اما متاسفانه گل بدی دریافت کردیم و با شکست در آن دیدار که 3 امتیازش برایمان ارزش بالایی داشت، به احتمال 80 درصد به دسته پائین تر سقوط خواهیم کرد.

شکست و سقوط برای بازیکنان ما مهم نیست
وی با بیان اینکه ناراحت نشدن بازیکنان تیمش پس از شکست در آن بازی باعث تاسف بیشترش شد، تاکید کرد: ندیدم یکی از بازیکنان ما پس از آن مسابقه ناراحت باشد، گریه کند یا تعصبی به باشگاهی که آنها را از سطوح پائین به بالا معرفی کند، از خود نشان دهد. تنها من، خواهرزاده ام و دور و اطرافیان تیم از این شکست ناراحت بودیم. این یک موضوع بسیار زشت بود، بیچاره ما و تماشاگران مان که در سرما و گرما تیم را حمایت کرده اند، باید با این بازیکنان زجر بکشیم.

استقلال اهواز سه بازی دیگر تا پایان لیگ پیش رو دارد، آیا می توان به حفظ تیم در لیگ برتر امیدوار بود؟، مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در پاسخ به این سوال اظهار داشت: با روندی که من از بازیکنان می بینم، مطمئنم آنها از خدایشان است تیم سقوط کرده تا سهمیه دسته اولی محسوب شوند و دوست ندارند تیم نتیجه بگیرد. مگر می شود یک تیم 12 هفته نتیجه نگیرد. واقعا با هرکسی که صحبت می کنم می گوید با عقل جور در نمی آید. تیم ما درحالی 5 تیم مطرح تهرانی را پشت سر هم در دور رفت شکست داد ناگهان به بحران رفت، در حالیکه این تیم و بازیکنانش همان تیم و نفرات هستند.

با این بازیکنان در لیگ نمی مانیم
" البته یک عده ای زحمت کشیدند اما یک عده زیادی نمی خواستند تیم نتیجه بگیرد." وی با اشاره به این مساله افزود: با این بازیکنان مطمئن باشید در این بازی‌ها هم نتیجه نمی گیریم. بازیکنان حریف از هر ترفندی برای امتیاز گرفتن استفاده می کنند. مربی با سابقه ایران به بازیکنان می گوید برای اتلاف وقت خود را به زمین بزنند تا تیمش نتیجه بگیرد اما بازیکنان ما در تمرینات برای گذشت زمان و تمام شدن مسابقات حاضر می شوند زیرا تعصبی به تیم ندارند.

"بسیار ناراحت شدم و غبطه خوردم پس از آن همه زجر کشیدن و کار کردن در لیگ برتر، استقلال اهواز پس از 8 سال به خاطر کم کاری بازیکنان باید به دسته اول سقوط کرد". شفیع زاده ضمن اشاره به این مساله مهم افزود: ما در انتخاب بازیکنان بسیار اشتباه کردیم و ربطی هم به بومی و غیر بومی بودن آنها نداشت. متاسفانه جو بدی حاکم شده بود، 2، 3 باند در تیم وجود داشت و مسائل حاشیه ای مختلف، همه اینها دست به دست هم داد.

فوتبال بسیار کثیف است
وی اضافه کرد: وقتی بازیکن در بازی با پیکان سرش را از جلوی توپ کنار می کشد تا دروازه ما باز شود، چه معنایی دارد، یا در بازی با فولاد ببینید چگونه گل خوردیم، هر کسی باشد شک می کند. همچنین پیش از یکی از بازی‌های مهم ما می آیند پیشنهاد 800 میلیون تومانی به یکی از نفرات خوب ما می دهند  تا فصل آینده به تیم آنها بود و این بازیکن هم در 6 قدمی توپ را به اوت می زند. این دیگر فوتبال نیست. وقتی هم می گوییم فوتبال کثیف است، صدایشان در می آید و می گویند هیچ مشکلی در فوتبال وجود ندارد.

مشکلاتمان با انتخاب کادرفنی و بازیکنان نامناسب شروع شد
مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز با بیان اینکه همه مشکلات از ابتدای فصل و با انتخاب کادر فنی و بازیکنان نامناسب آغاز شد، افزود: در آن مقطع به عزیزی سرمربی تیم را پیشنهاد دادیم بازیکنان مطرحی را جذب کند اما وی از جذب آنها امتناع و نفرات دیگری را برای تیم انتخاب کرد. وقتی هم متوجه شد با این بازیکنان نمی تواند نتیجه بگیرد، سریع استعفا داد و رفت. این نفرات بعد از خداداد، هر کسی را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم، در کارش گذاشتند و در نهایت زمینه‌های ناکامی تیم در فصل جاری آغاز شد.

خداداد گفت با آتسو و رزاقی آسیایی می شویم
وی در مورد نقش خداداد عزیزی در ناکامی این تیم در فصل جاری تاکید کرد: روزی که عزیزی تیم را می بست ما هر بازیکنی را به وی پیشنهاد دادیم گفت نه. هدفگذاری ما کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود و ایشان گفت اگر آتسو و رزاقی را جذب کنید، صددرصد تیم را آسیایی می کنم. ما این دو بازیکن را گرفتیم اما امروز می بینید تیم ما کجاست.

شفیع زاده مبلغ دریافتی خداداد در فصل پیش را در ابتدا 75 میلیون تومان و پس از نگه داشتن تیم مجددا 75 میلیون تومان عنوان کرد و با بیان اینکه وی امسال هم در ابتدای فصل 120 میلیون تومان گرفت اما بعد از آن استعفا داد و رفت، تاکید کرد: در مرحله دوم بازگشت به تیم، از طرف خداداد با هاشمی نسب قرارداد بستیم و وی 60 میلیون تومان پول گرفت که رسیدهای مالی آن هم موجود است اما عزیزی تیم را ترک کرد و نه تنها پول را هم پس نمی دهد، بلکه به تلفن‌های باشگاه هم پاسخ نمی دهد.

به خاطر سخراوی بحث تماس با بازیکنمان را پیگیری نکردیم
وی با بیان اینکه جو در تیم استقلال اهواز به نحوی شده بود که هیچکس نمی توانست در این تیم کار کند و همه مربیان با نظر خود از تیم جدا شدند، تاکید کرد: متاسفانه در کنار این اتفاقات، باشگاه رقیب استقلال اهواز ضمن بیان بحث دروغین دوپینگ بازیکنان ما، پیش از دربی اهواز هم با اسماعیل شریفات تماس گرفتند تا وی در آن دیدار کم کاری کند. البته آقای صخراوی مدیرکل پیشین تربیت بدنی خوزستان از ما خواست این بحث را پیگیری نکنیم و ما هم قید آن را زدیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز با تاکید بر اینکه فوتبال ما خیلی کثیف است، اضافه کرد: مربی اخلاق مدار این تیم می گوید می‌خواهیم نماینده شایسته ای برای استان خوزستان در لیگ باشیم اما موفقیت با استفاده از این روش‌های غیر فنی، اخلاقی و فوتبال و با تخریب تیم حریف، چه ارزش و فایده ای دارد؛ نام این را دیگر فوتبال نمی گذارند. وقتی شب قبل از بازی به بازیکن ما زنگ بزنند و با وی صحبت کنند چه را نشان می دهند، این تیم می خواهد اینگونه در لیگ بماند و مربی آنها به ما اتهام دوپینگ زد و پس از آن هر جای ایران رفتیم، شعار دادند "آمدند دوپینگی‌ها" و استقلال دوپینگی" و هزار و یک شعار دیگر علیه ما دادند چرا یک آدم  سنگی در چاه انداخت که 100 عاقل هم نتوانستند آن را درآورند.

وای به حال باشگاه‌هایی که بازیکنان ما را جذب کنند
وی با بیان اینکه از نظر امکاناتی همه چیز برای بازیکنان فراهم بود اما متاسفانه بازیکنان سال به سال بدتر می شوند، افزود: الان هم که قانون تنها جذب 6 بازیکن لیگ برتری وجود دارد، یک عده از بازیکنان دوست داشتند تیم سقوط کند تا به عنوان سهمیه دسته اولی محسوب شوند. قبل از بازی با مقاومت در شیراز 7 نفر بلند شدند و گفتند تا پول نگیریم بازی نمی کنیم، به مهدی و خداداد گفتم به جای این بازیکنان، به نفرات جوان و با انگیزه بازی دهید اما روز بازی دیدم همان 7 نفر بازی می کنند. معلوم است این مساله هماهنگ شده و مسائل پشت پرده وجود دارد. عزیزی قبل و هاشمی بعد رفت و همه را گذاشتند به حساب مشکل مالی تیم.

شفیع زاده در مورد تاثیر مشکلات مالی در ناکامی استقلال اهواز در این فصل تصریح کرد: گفتند پول می خواهیم و ما با بدبختی شب عید بخشی از بدهی آنها را دادیم اما اصلا بعضی از اینها مریض هستند. وای به حال آن باشگاه‌هایی که این بازیکنان را بگیرند، وای به حالشان.

مشکلات مالی بهانه بود
وی اضافه کرد: مشکل مالی در تمام تیم‌ها وجود دارد و کمتر تیمی است که بدهی بازیکنان را کامل داده باشد. اینها بهانه بود زیرا خیلی از بازیکنان ما بالای 60، 70 درصد گرفته و تنها یک عده 40 درصد گرفته اند. در این شرایط بازیکنان بومی ما بدتر از غیر بومی‌ها بودند. آنها پس از سقوط تیم می روند با باشگاه دیگر قرارداد می بندند و پول بهتری می گیرند و برایشان اصلا ناراحتی هواداران و سقوط تیم مهم نیست زیرا تعصبی به باشگاه ندارند و به خاطر پول همه کار می کنند.

سهمیه یک تیم لیگ برتری را می خریم
مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در مورد اینکه درصورت سقوط تیم به دسته اول چه برنامه ای برای تداوم فعالیتش در فوتبال خواهد داشت، تاکید کرد: ما دو بحث را پیگیری می کنیم، ابتدا خریدن سهمیه یک تیم لیگ برتری است که رایزنی‌های خود را هم در این مورد انجام داده ایم. البته زمانیکه فولاد سقوط کرد همه خصوصا نمایندگان استان بسیج شدند و خیلی وقت گذاشتند تا سهمیه اهواز کم نشود. البته هرچند در این مدت وعده و وعیدهای مسئولان استان عملی نشد اما امیدوارم در خرید سهمیه به ما کمک کنند.

وی افزود: دوم اینکه با برنامه ریزی مناسب و با قدرت تمام در رقابت‌های دسته اول شرکت کنیم و تیم را همان سال اول به لیگ برگردانیم که اگر این اتفاق نیفتد کار سخت می شود.

خودم هم در این ناکامی نقش داشتم
شفیع زاده با بیان اینکه استقلال اهواز بازیکنان جوان خوبی در اختیار دارد اما عده ای دیگر از نفرات تیم، این بازیکنان را هم خراب می‌کنند، در پاسخ به این سوال که نمی خواهید نام این بازیکنان را بیان کنید؟ افزود: شما بینید کدام بازیکن به درد تیم ما خورد و همه آنها به نحوی در افتادن تیم نقش داشتند. البته خودم هم در این ناکامی نقش داشتم زیرا اگر از همان نیم فصل اول به جای احترام گذاشتن به بازیکنان، با آنها برخورد کرده و یا یکی از دو نفر از افراد اصلی را اخراج می کردم، کار تیم به اینجا نمی کشید.

برای بازیکنان پولکی متاسفم
وی ادامه داد: باید برخورد می کردم اما این کار را انجام ندادیم اینها هم فکر کردند تبدیل به ستاره شده اند و شروع به بازی درآوردن کردند. بازیکنی مصدوم نیست و پزشک می گوید می تواند بازی کند اما خودش را به مصدومیت می زند، آن زمان گفتم اشکال ندارد. ما تصمیم داشتیم امسال به آنها احترام بگذاریم و پایان این سال هم اینگونه شد. واقعا باید تاسف خورد به حال بازیکنان پولکی که به خاطر اینکه سهمیه لیگ یک محسوب شده و قرارداد بهتری ببندند، حاضر هستند تیم خود را به دسته اول بفرستند. 

بازیکنان بلایی سر باقری نیا آوردند که خواهش کرد برود
مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در مورد جدایی باقری نیا از این تیم خاطرنشان کرد: 2، 3 بازیکن تیم بلایی سر باقری نیا آوردند که از من خواهش کرد بگذاریم استعفا بدهد و برود و درنهایت هم این اتفاق رخ داد زیرا مدیر برنامه چند بازیکن به آنها گفته بودند، بازی نکنند و این اتفاق هم رخ داد. کاملا مشخص بود این نفرات برای باقری نیا بازی نمی کنند. 2، 3 بازیکن با تجریه تیم هم که بازی نمی کردند، از طریق دیگر اذیتش می کردند.

وی با بیان اینکه از کنار خیلی از مسائل به خاطر نتیجه گرفتن تیم گذشته است اما خیلی از آنها از خدا می خواستند تیم سقوط کند، افزود: قطعا این بازیکنان در باشگاه‌های دیگر این احترامی که در باشگاه استقلال اهواز به آنها گذاشته شد، را نخواهند دید و اگر کوچکترین حاشیه سازی کنند، سرمربی یا مربی تیم گوش آنها را گرفته و اخراجشان می کند. ما به آنها به خاطر اینکه بازیکنانی بودند که از تیم‌های پایه به تیم اصلی رسیدند احترام می گذاشتیم اما آنها عملکرد وارونه ای داشتند.

بی تعصب‌ها منتظر مصاحبه‌های بعدی ام باشند
شفیع زاده در مورد دلیل انتخاب فیروزی به عنوان مربی جدید باشگاه اظهار داشت: دیگر کسی نبود، البته فیروزی یکی از مربیان با تجربه استان بود و ما باید از استان خودمان یک مربی را انتخاب می کردیم زیرا در بدترین شرایط ما را قرار دادند. ما در این مدت برخلاف انتقاداتی که شد کادر فنی خود را عوض نکردیم بلکه هر مربی که آمد و دید بازیکنان دل به تمرین نمی دهند، خودش پشیمان می شد و می رفت.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در پایان با تاکید بر اینکه قطعا در روزها و بعد از بازی‌های آینده اسم بازیکنان بی تعصب را هم می آورند گفت: قطعا اگر این بازیکنان بخواهند جواب بدهند، باید منتظر مصاحبه‌های بعدی ام باشند زیرا بیشتر شفاف سازی می کنم و می گویم چگونه وارد تیم شدند و چقدر پول گرفتند.





مدیر تیم ملی شنا:پنج مربی معرفی کردم

پرو کوترویچ گفت پنج مربی ایرانی را به فدراسیون شنا معرفی کرده تا با حضور این مربیان، کار خود را در تیم ملی شنای ایران شروع کند.
 پرو کوترویچ روز گذشته با حضور در فدراسیون شنای ایران قرارداد دوساله ای را با این فدراسیون منعقد کرد تا مدیریت فنی تیم ملی را تا پایان بازی های المپیک 2012 لندن بر عهده بگیرد.

کوترویچ در گفتگو اظهار داشت: من بهزاد مهدی خبازیان، خشایار حضرتی، فیروز افتخار معنوی، محسن سمیع زاده و عباسعلی کشتکار را به عنوان مربیان مورد نظر خود به مسئولان فدراسیون شنا معرفی کرده ام و در صورتی که با حضور این افراد در تیم ملی موافقت شود به عنوان مدیر فنی فعالیت خود را آغاز خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی شنای کرواسی در پاسخ به این سوال که آیا حضور همزمان در این دو سمت به کار وی لطمه نمی زند، گفت: کار من در ایران بیشتر جنبه مشاوره ای دارد و کمتر در اینجا حضور خواهم داشت. من در ماه اکتبر در ایران حضور پیدا خواهم کرد تا این تیم را برای بازی های آسیایی گوانگژو آماده کنم.





کریمی:تغییر استیلی صحیح نبود

 بازيكن استيل آذين از بركناري حميد استيلي از سرمربيگري اين تيم انتقاد كرد.


به گزارش خبرگزاري راگا نیوز در گفت‌وگو با وب سايت رسمي اش در مورد بركناري حميد استيلي گفت: به عنوان يك بازيكن تابع تصميمات باشگاه هستم و چنين مسائلي در حيطه وظايف من نيست اما تغيير در كادر فني با توجه به سه هفته باقيمانده تا پايان فصل خيلي صحيح نبود. اگر باشگاه چنين تصميمي داشت بهتر بود در نيم فصل يا پايان فصل اين كار را مي كرد تا حداقل مربي جديد فرصت كافي براي پياده كردن برنامه هاي تاكتيكي اش داشته باشد.

وي گفت: به هرحال همچنان شانس كسب سهميه آسيايي را داريم و اميدوارم باشگاه با اين تغييرات به هدفش برسد. ما هم بايد همه تلاشمان را براي رسيدن به اين مهم انجام دهيم ضمن اينكه از زحمات حميد استيلي هم تشكر مي كنم. به هرحال اين مسائل براي همه مربيان فوتبال دنيا وجود دارد.



پیروانی:استیل آذین نیاز به آرامش دارد

 سرمربي جديد تيم فوتبال استيل‌آذين گفت: فقط به آرامش نياز داريم.


افشين پيرواني در گفت‌وگو راگا نیوز اظهار داشت: از تمام رسانه‌ها عذرخواهي مي‌كنم كه فعلا نمي‌توانم اظهار نظري درباره حضورم در استيل‌آذين كنم.
وي افزود: استيل‌آذين فقط نياز به آرامش و تمركز دارد نه جار و جنجال. ان‌شاء‌الله فردا پس از حضور در تمرينات استيل‌آذين در خدمت رسانه‌‌ها هستم.
پيرواني با تكذيب هر گونه مصاحبه‌اي كه از قول وي انتشار يابد گفت: تا روزي كه در تمرين استيل آذين حضور پيدا نكنم هيچ حرفي و مصاحبه‌اي نخواهم كرد چون مي‌خواهم با تمركز لازم كارم را شروع كنم.



قاسمی:تبانی نکردم،با شرافت سوت زدم

داور ديدار شهرداري شهر جديد هشتگرد و آبيك قزوين در ليگ دسته سوم گفت: در تمام طول بازي با شرافت قضاوت كردم.
 سايت فدراسيون فوتبال نوشت: در پي برگزاري ديدار تيم شهرداري شهر جديد هشتگرد و تيم آبيك قزوين و حواشي به وجود آمده در اين بازي كه با گزارش داور نتيجه 19 بر 2 به پايان رسيده است، برخي رسانه ها با دامن زدن به شايعات و حتي اعلام يك سري اخبار و مطالب كذب بدون سند و مدرك درباره داوري اين بازي مسابقه اظهار نظر كردند.
به همين دليل و به خاطر شايعات و شائبه هاي بي پايه و اساسي پيش آمده داور اين ديدار كه به ناحق از سوي مجري يك برنامه پربيننده تلويزيوني متهم به همكاري تباني كنندگان اين ديدار شده است مصاحبه اي با وي انجام داده كه به شرح زير است:

*درباره شما صحبت هاي زيادي مطرح شده است و شما متهم به همكاري با تباني كنندگان در اين باره چه نظري داريد؟

مي خواهم قبل از اينكه به اين سئوال پاسخ دهم اين سوال را از افكار عمومي بپرسم كه چطور مي شود يك داور بدون سند و مدرك و به دروغ به تباني متهم مي شود در حالي كه كساني كه بازي را از نزديك ديدند به خوبي مي دانند كه چه اتفاق هايي افتاد. اين بازي دو ناظر داشت و آنها در اين باره گزارش هايشان را به كميته داوران و كميته مسابقات داده اند. من نمي دانم چرا متهم به همكاري با تباني كنندگان شده ام فقط اين را مي دانم كه با شرافتم اين بازي را قضاوت كردم و قسم مي خورم كه در تمام لحظات اين بازي به قوانين داوري فوتبال وفادار بوده ام و با وجدان داوري اين بازي را قضاوت كردم .

*نتيجه بازي عجيب بود اما ما مي خواهيم درباره بازي و شرايط آن بدانيم؟

من ساعت 14:30 پنجشنبه 27 اسفند 88 در شهر جديد هشتگرد سوت آغاز اين بازي را به صدا درآوردم. اگر مي خواهيد به صورت خلاصه بگويم نيمه اول اين بازي روند عادي داشت و با نتيجه 4 بر 2 به نفع شهرداري شهر جديد هشتگرد به پايان رسيد اما در نيمه دوم شرايط بازي به گونه اي شد كه شهرداري شهر جديد هشتگرد 15 گل زد تا در نهايت بازي با نتيجه 19 بر 2 به نفع تيم شهرداري به پايان رسيد. البته همه چيز در گزارش داوري همانطور كه گفتم توسط محرم بابايي پور كه نماينده ويژه فدراسيون و رضا شبرنگ نماينده فدراسيون منعكس شده است.

*پس ماجراي اينكه گفته مي شود بازي 22 بر 2 به پايان رسيده، چيست؟

3 گل به صورت مردود به ثمر رسيد كه هر 3 گل در شرايط آفسايد بود و اتفاقا توسط كمك داور دوم محمدعلي متقي پور كه از داوران خوب شهر قم است اعلام شد كه با تاييد من اين 3 گل آفسايد اعلام شد. در شرايطي از بازي كه تعداد گل هاي شهرداري افزايش پيدا مي كرد و فكر مي كنم بازي 9 بر 2 شده بود سرمربي تيم آبيك قزوين در دقيقه 62 به علت اعتراض به نحوه بازي بازيكنانش وارد زمين شد و سعي داشت تا روند بازي را مختل كند و همچنين آن طور كه من ديدم مي خواست تيمش را بيرون بكشد كه بازيكنان تمكين نكردند و همين دليل به خاطر اختلال در بازي من اين مربي را اخراج كردم برابر قوانين بازي فوتبال هيچ داوري حق ندارد حتي در صورتي كه به تباني مشكوك شده باشد بازي را تعطيل كند و من هم اجازه ندادم كه بازي تعطيل شود و اين مربي تيم آبيك بود كه مي خواست بازي را تعطيل كند.

*اما گفته مي شود كه 7 پنالتي براي تيم شهرداري هشتگرد گرفته ايد؟

اين را مي خواهم بگويم كه در يكي از برنامه هاي تلويزيوني پس از 25 روزي كه از برگزاري مسابقه گذشته يكي از مسئولين تيم سفير آبيك قزوين ادعاهايي در آن برنامه داشت مبني بر اينكه نتيجه بازي 22 بر 2 بوده و بنده 7 پنالتي براي شهرداري گرفتم در حالي كه اينطور نبوده و من همه اينها را تكذيب مي كنم. من 3 پنالتي گرفتم نه 7 پنالتي. اسناد و مدارك اين بازي موجود است در حال حاضر با توجه به اينكه من توسط فرد مذكور كه اعلام كرده داور بازي با مسئولين تيم هشتگرد هماهنگ شده و اين قضيه توسط رسانه ملي هم براي ميليون ها بيننده تلويزيوني پخش شده است در مقابل افكار عمومي و جامعه فوتبال و همچنين جامعه داوري متهم شدم از كميته داوران خواهشمندم براي دفاع از حيثيت داوري من و جلوگيري از اتهامات پوچ و واهي آن هم بدون سند و مدرك اقدامات لازم را انجام دهد من در تمام طول بازي به قوانين فوتبال پايبند بودم و اجازه ندادم حيثيت كميته داوران و فدراسيون فوتبال لكه دار شود پيش وجدان خودم نزد پروردگار راحت هستم.
كميته انضباطي پس از محرز شدن تباني در اين ديدار دو تيم تباني كننده را به يك دسته پايين تر محكوم كرد.




سرمربی جدید استیل آذین

افشين پيرواني به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال استيل آذين انتخاب شد.



افشين پيرواني سرمربي سابق تيم فوتبال پرسپوليس و مربي اسبق تيم ملي به عنوان سرمربي جديد استيل آذين انتخاب شد.

مصطفي آجورلو مديرعامل باشگاه استيل آذين در اين خصوص گفت: پس از كسب نتيجه تساوي مقابل ابومسلم كه با يك بازي ضعيف همراه بود و همچنين حذف از رقابت هاي جام حذفي، اعضاي هيات مديره باشگاه تصميم به قطع همكاري با اقاي استيلي و انتخاب آقاي پيرواني به عنوان سرمربي گرفتند.
آجورلو همچنين از زحمات حميد استيلي در طول فصل قدرداني و ابراز اميدواري كرد اين تغييرات منجر به گرفتن سهميه رقابت هاي آسيايي شود.



با حضور آیت الهی در فدراسیون باید فاتحه فوتبال را خواند

سرمربي پرسپوليس گفت: وقتي اشخاصي همچون آيت‌الهي در فدراسيون تصميم مي‌گيرند بايد فاتحه اين فوتبال را خواند.

علي دايي در مورد آخرين وضعيت پرسپوليس و ديدار روز جمعه با صباي قم در جام حذفي خاطرنشان كرد: در چند روز گذشته تمرينات خوب و پر فشاري را پشت سر گذاشته‌ايم و وضعيت مناسبي داريم. موفقيت ما بستگي به ديدار با صباي قم در جام حذفي دارد و در صورت پيروزي در اين بازي مي‌توانيم قهرمان شويم.

وي گفت: صبا تيم بزرگي است و عملكرد خوبي داشته، اما اين بازي شرايط خاص خود را دارد و بايد از لحاظ روحي و فني خود را براي اين بازي آماده كنيم. شناخت كافي از اين تيم داريم و حتماً بايد در اين مسابقه پيروز شويم.

سرمربي پرسپوليس در مورد ديدار با تراكتورسازي و صحبت‌هاي كمالوند تاكيد كرد: صحبت‌هاي كمالوند قابل احترام است كه گفته بود 70 دقيقه سوار بر بازي بوديم، اما باز هم مي‌گويم در نيمه اول و در زماني كه ما بد بوديم تراكتورسازي موقعيت زيادي نداشت. در نيمه دوم پرسپوليس وضعيت بهتري پيدا كرد و موقعيت‌هاي زيادي را روي دروازه تيم تبريزي ايجاد كرد.

دايي در مورد ديدار با استيل‌آذين و رويارويي با كريمي و مهدوي‌كيا گفت: در مورد اين بازي خيلي زود است صحبت كنم و در روزهاي آينده در اين زمينه اظهار نظر مي‌كنم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در كنفرانس خبري در مورد بازي كردن كريم باقري گفته است حضور باقري در ميدان به كسي ارتباط ندارد تاكيد كرد: اين موضوع را به شدت تكذيب مي‌كنم. متاسفانه برخي روزنامه‌ها كه سر تمرين حاضر نمي‌شوند و به دنبال تحريف حرف‌ها هستند، جنجال آفريني مي‌كنند. در حضور 20 خبرنگار اعلام كردم كه تنها مسائل فني به من ارتباط دارد و در مورد بازيكن خاصي صحبت نكردم كه اينطور مي‌نويسند.

سرمربي پرسپوليس تصريح كرد: اين سرمربي است كه از آمادگي بازيكنانش باخبر است نه شخص ديگري، اما به نظر من كريم باقري با پاي مصدوم خود در ميدان حاضر شد و ديديد كه در نيمه دوم اين بازيكن چه قدر تاثير گذار بود و به تمام شايعات پايان داد.

دايي در مورد اظهارات اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال اظهار داشت: نمي‌خواهم ديگر در مورد اين مسائل صحبت كنم، اما شما اگر ريز مكالمات تلفن همراه كفاشيان را دريافت كنيد متوجه مي‌شويد او چه زماني با من تماس گرفته و حكم اخراجم را داده است.

وي يادآور شد: وقتي رئيس فدراسيون فوتبال ساعت 11:30 دقيقه صبح با ابراهيمي، سرپرست تيم ملي تماس مي‌گيرد و مي‌گويد خبر اخراج دايي را تكذيب كنيد، به نظر شما جلسه چه زماني تشكيل شده است؟

سرمربي پيشين تيم ملي تصريح كرد: وقتي براي فوتبال ايران اشخاصي همچون آيت‌الهي تصميم مي‌گيرند بايد فاتحه اين فوتبال را خواند.



سامان سالاری:من و دادفر آماده ایم

 تیم ملی شنای آب های آزاد ایران با 2 شناگر در مسابقات آسیایی شرکت خواهد کرد که هر 2 شناگر در این رقابت ها اولین تجربه بین الملی خود را پشت سر خواهند گذاشت.
به گزارش سایت فدراسیون شنا؛ تیم ملی آب های آزاد ایران با سامان سالاری و فرزاد دادفر در رقابت های قهرمانی آب های آزاد آسیا شرکت خواهد کرد، سامان سالاری شناگر تیم ملی کشورمان در این باره گفت: آخرين تمرین ما امروز در مجموعه ورزشی آزادی انجام شد و فردا عازم کشور عمان هستیم.
وی ادامه داد:رقابت های آسیایی عمان اولین تجربه ما در مسابقات بین الملی است اما با تمریناتی که در انجام داده ایم کاملا آماده هستیم و می توانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.تمرینات ما درست پس از انتخاب نفرات تیم ملی از نیمه دوم اسفند سال گذشته آغاز شد و تا همین امروز ادامه داشت به همین دليل فکر می کنم من و دادفر برای رقابت با سایر کشورها کاملا آماده باشیم.
سامان سالاری، عضو تیم ملی آب های آزاد کشورمان در پایان صحبت هایش با اشاره به کم توجهی به این رشته ورزشی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر این رشته ورزشی آن طور که باید مورد توجه نبود و حتی مربی مستقل نداشت اما خوشبختانه در چند وقت اخیر فدراسیون توجه ویژه ای به شنای آب های آزاد داشته و حتی کمیته مستقل برای این ورزش راه اندازی شده است.نگاه فدراسيون به رشته آب هاي آزاد دلگرم كننده است.




اسامی تیم ملی شیرجه

تركيب تيم ملي شيرجه ايران اعزامي به مسابقات جام جهاني چين اعلام شد.




 تيم ملي شيرجه ايران در هفدهمين دوره رقابت‌هاي جام جهاني شيرجه كه از 10 تا 19 خرداد در شهر چانگ ژواي چين برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.
شهباز شهنازي، شهنام‌ نظرپور، قائم ميرابيان، مهدي آقارضايي و مجتبي ولي‌پور تركيب تيم اعزامي ايران به اين دوره از مسابقات را تشكيل مي‌دهند.
تيم ملي ايران را در اين دوره يوري اسيپچوك و اميد حديقي به عنوان مربي و غلامرضا خيبري‌نژاد به عنوان سرمربي همراهي مي‌كنند.
غلامرضا ميرزا خانلري و علي رعنا حسيني به عنوان داور در اين دوره قضاوت خواهند داشت.




جلسه معارفه کوترویچ

جلسه معارفه پرو کوتروویچ به عنوان مدیر فنی تیم های ملی شنا دیروز با حضور سرپرست و دبیر کل فدراسیون، کادر فنی و کلیه شناگران تیم های ملی راس ساعت 18 در محل استخر مجموعه آزادی برگزار شد.
گفتنی است؛ این مربی نام آشنای اهل کشور کرواسی تا بازی های المپیک 2012 لندن به عنوان مدیرفنی در کنار تیم های ملی شنا خواهد بود. 
پرو کوتروویچ  در این جلسه به 2 وظیفه خود اشاره کرد: توسعه و گسترش ورزش شنا از سنین پایه تا بزرگسال و مدیریت فنی تیم های ملی شنا 2 وظیفه مهم من هستند که امیدوارم با تعامل خوب با فدراسیون شنا بتوانیم موفقیت خوبی برای شنای ایران به ارمغان بیاوریم.
وی ادامه داد:ورزش شنای ایران آینده درخشانی دارد چراکه کشور شما از پتانسیل بالایی برخوردار است و حالا باید امیدوار باشیم تغییراتی که در فدراسیون به وجود آمده است برای شنا همراه با تحول باشد.




سرمربی تیم ملی شنا استعفا کرد

سرمربي ايراني تيم ملي شنا پس از عقد قرارداد فدراسيون با سرمربي تيم ملي كرواسي و انتخاب وي به عنوان مدير كادر فني به همراه مربيان خود استعفا كرد.

 بهزاد مهدي خبازيان به عنوان سرمربي تيم ملي شنا در 5 سال گذشته به همراه خشايار حضرتي، محسن سميع‌زاده و افتخار معنوي به عنوان مربي از سمت خود استعفا كردند.
اين در حالي است كه 28 فروردين كوتروويچ پس از عقد قرارداد با فدراسين شنا به عنوان مدير كادر فني، طراحي برنامه‌هاي تمريني شنا ايران را در رده‌هاي مختلف تا المپيك 2012 لندن بر عهده گرفت.
بامداد امروز والري نگييويچ مربي اوكرايني كه در كارنامه كاري خود قهرمان مسابقات جوانان اروپا و قهرمان بازي‌هاي دانش آموزان جهان را دارد براي انجام مذاكرات به منظور هدايت تيم ملي وارد تهران شد.
متن استعفای مربیان فدراسیون شنا به شرح زیر است:

"اینجانبان بهزاد مهدی خبازیان (سرمربی)، خشایار حضرتی، محسن سمیع زاده و پیروز افتخار معنوی (مربیان تیم ملی) که طی 5 سال گذشته در راه خدمت به نظام و کشور عزیزمان مسئولیت فنی تیم ملی شنا را عهده دار بوده ایم، مفتخر هستیم که با ثبت بیش از سیصد رکورد ملی، کسب رکوردهای ورودی المپیک، قرارگیری در رنکینگ جهانی و ارتقای سطح شنای کشور در سطح آسیا و جهان دوره ای موفق را سپری نماییم.

متاسفانه شرایط کنونی فدراسیون شنا شامل عدم اجرای برنامه های آماده سازی گوانگژو، تعطیلی های مکرر تمرینات، عدم برگزاری اردوهای تمرینی، تشکیل فقط یک جلسه کمیته فنی شنا طی 5 ماه، عدم مشورت با کادر فنی و اتخاذ تصمیمات فردی در خصوص شنای کشور، انتخاب نفرات تیم ملی بدون اطلاع کادر فنی، عدم انطباق مفاد قرارداد آقای پروکترویچ با آنچه در رسانه ها اعلام شده و بسیاری موارد دیگر سبب شده که کادر فنی تیم ملی بستر را برای ادامه همکاری با فدراسیون شنا مناسب نداند. در پایان توفق روز افزون شنای کشور را از خداوند متعال خواستاریم."






رضا خانی:مسابقات آسیایی تجربه ارزشمندی برای ایران است

راگا نیوز: مربي تيم ملي آب‌هاي آزاد گفت: رقابت هاي قهرماني آسيا در عمان تجربه ارزشمدي براي شناگران استقامت ايران خواهند بود.

تيم آب‌هاي آزاد ايران مركب از 2 شناگر با مربيگري حامد رضاخاني در مسابقات آسيايي عمان شركت خواهد كرد.
رضاخاني در آستانه اعزام تيم به عمان گفت: در آخرين حضوري كه ايران در اين دوره از مسابقات داشت عناوين سوم و چهارمي را به ثبت رساند؛ اما توجه به اين رشته كم‌ رنگ شد و به همين خاطر سال‌ها است كه ايران از شركت در اين مسابقات باز مانده است.
رضاخاني عنوان كرد: خوشبختانه با تغييراتي كه در فدراسيون انجام شد و نظر مثبتي كه آيت‌اللهي به شناي آب‌هاي آزاد دارد اين رشته دوباره احيا شد و توانستيم براي حضور در مسابقات آسيايي اعلام آمادگي كنيم.
مربي تيم آب‌هاي آزاد ايران با بيان اين مطلب كه نبايد در اين دوره انتظار زيادي از تيم داشت عنوان كرد: متاسفانه سال هاي گذشته توجهي به اين رشته و شناي استقامتي نشده است، به همين دليل در حال حاضر ما در اين بخش دچار مشكل هستيم و هر 2 شناگر ما براي اولين بار در اين دوره مسابقات شركت خواهند داشت، به همين خاطر در اين دوره از مسابقات نبايد انتظار مدال داشته باشيم.



علیرضایی:برای کسب مدال گوانگجو تلاش می کنم

 نخستين المپيكي شناي ايران گفت: با توجه به مساعد شدن شرايط تمرينات و كسب آمادگي، براي رسيدن به مدال بازي‌هاي گوانگجو تلاش مي‌كنم.

محمد عليرضايي با اشاره به آغاز دور جديد تمرينات آمادگي در استخر آزادي تهران عنوان كرد: با رسمي شدن همكاري كوتروويچ سرمربي تيم ملي كرواسي با فدراسيون شنا ايران، عملا برنامه‌هاي تمريني ملي‌پوشان از سوي وي طراحي و بوسيله مربيان داخلي اجرا خواهد شد.
وي افزود: بر اساس توافق صورت گرفته 4 هفته ديگر به عنوان اولين شناگر تيم فعلي راهي كرواسي خواهم شد و تا آغاز بازي‌هاي گوانگجو زير نظر مستقيم كوتروويچ تمرينات آمادگي را دنبال مي‌كنم، البته چند شناگر ملي‌پوش ديگر نيز به من خواهند پيوست.
عليرضايي در خصوص نقش كوتروويچ در روند پيشرفت شنا تصريح كرد: اگر موفقيتي هم در يكي دو سال گذشته حاصل شد، نتيجه تمرين كردن زير نظر چنين مربياني بود. تا زماني كه كادر فني ما صرفا متكي به توانمندي‌هاي خود باشند هيچ پيشرفتي حاصل نمي‌شود. بايد مربيان ما به روز شوند. مطمئنا حضور مربيان به روز و با تجربه جهاني به روند رشد شناي ايران در رده‌هاي مختلف سرعت خواهد داد.
نخستين المپيكي شنا ايران گفت: با توجه به تغييرات صورت گرفته در اين ورزش بايد منتظر رشد قابل ملاحظه در ركوردها باشيم.
وي با تاكيد بر اين كه تيم ايران براي مدال خواهد جنگيد افزود: مدال يك جايگاه است. به طور مثال 5 شناگر بسيار نزديك به هم رقابت مي‌كنند و در نهايت تنها 3 ورزشكار به مدال دست پيدا مي‌كنند و ما با همين روند شانس كسب مدال در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو را داريم.



یک والیبالیست ویک رزمی کار قاچاقچی

یک والیبالیست و یک رزمی‌کار ایرانی در فرودگاه کوالالامپور دستگیر شدند
مقامات فرودگاه بین المللی کوالالامپور مالزی از دستگیری دو ورزشکار ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر به ارزش تقریبی یک میلیون رینگیت (300 هزار دلار) خبر دادند.

به گزارش راگا نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طبق گفته عبدالرزاق زین، پلیس ضد مواد مخدر کوالالامپور، این دو مرد که با پرواز روز شنبه "ایران ایر" وارد کوالالامپور شده بودند، 9 پوند (4 کیلوگرم) متامفتامین را در دسته های فلزی چمدان های خود جاسازی کرده بودند.  

برپایه این گزارش، یک افسر پلیس 36 ساله ، یک بازیکن والیبال و یک رزمی کار، مظنونین این پرونده هستند. طبق قوانین مالزی چنانچه جرم قاچاق مواد مخدر این افراد به اثبات برسد به دار آویحته خواهند شد. جزئیات دیگری در این خصوص گزارش نشده ضمن اینکه آشنایان و نزدیکان متهمان تا روز یکشنبه موفق نشده اند با آنها دیدار کنند.

مقامات فرودگاه بین المللی کوالالامپور می گویند که رفتار این سه مرد در بدو ورود به فرودگاه مشکوک بوده است. آنها قرار بوده سه روز در مالزی اقامت داشته باشند اما دلیل ویژه ای برای این کار خود نداشته اند.

مقامات مالزیایی پس از مشاهده مواردی در خصوص قاچاق مواد مخدر، تجسس فراوانی بر روی مسافران ایرانی انجام می دهند. از ماه ژانویه تاکنون بیش از 40 ایرانی در  رابطه با قاچاق مواد مخدر توسط مقامات کشور مالزی دستگیر شده اند. میل به استفاده از متامفتامین در جنوب شرق آسیا رو به افزایش گذاشته است.





والری نگییویچ ،مربی نام آشنای اوکراینی در تهران



مربی شنای نام آشنای اوکراینی برای نهایی کردن مذاکرات خود با فدراسیون شنا فردا وارد تهران می شود.
والری نگییویچ مربی نام آَشنای اوکراینی بارها به عنوان مربی تیم ملی شنای اوکراین به عناوین مختلف دست پیدا کرده و به خصوص در تیم های پایه افتخارات بسیاری به دست آورده است فردا وارد تهران می شود تا مذاکرات نهایی را با مسئولان فدراسیون شنای ایران انجام دهد.
گفتنی است؛وی در سال 1997 قهرمان مسابقات جوانان اروپا و در سال 2003 قهرمان بازی های دانش آموزان جهان شده است که این تنها بخشی از افتخارات این مربی است.




فدراسیون وزنه برداری جریمه دوپینگ را پرداخت می کند

فدراسيون وزنه برداري ايران جريمه‌ي 500 هزار دلاري فدراسيون بين‌المللي، براي دوپينگ وزنه‌برداران ايران را پرداخت مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري راگان یوز  در حالي كه طي ماه‌هاي گذشته اصل پرداخت جريمه‌ي 500 هزار دلاري به فدراسيون بين‌المللي مشخص نبود، روز شنبه، كميته ملي المپيك يك ميليارد ريال براي دو موضوع پرداخت جريمه و پيگيري موضوع دوپينگ سعيد علي حسيني به حساب فدراسيون وزنه‌برداري واريز كرد.

بر اساس اين گزارش، در اسناد مالي كميته ملي المپيك، پانصد ميليون ريال از اين مبالغ بابت پرداخت قسط نخست جريمه فدراسيون ايران به فدراسيون بين‌المللي ثبت شده و پانصد ميليون ريال ديگر بابت پيگيري رفع اتهام و محروميت از سعيدعلي حسيني، قهرمان نامدار وزنه‌برداري ايران در نظر گرفته شده است.

در حالي اين خبر از سوي مسوولان ارشد كميته ملي المپيك تاييد مي‌شود كه "عزيز علي‌حسيني" پدر سعيد علي حسيني در اين رابطه به راگا نیوز گفت: اين خبر درست است. چون آقاي افشارزاده هم اين موضوع را به من گفت. اما وقتي من موضوع را از فدراسيون وزنه‌برداري پيگيري كردم، حسين رضازاده به من گفت، بابت علي حسيني پولي به حساب ما نيامده و همه اين پول براي پرداخت جريمه صرف خواهد شد.

وي ادامه داد: با اين حال من باز از دبير كل كميته ملي المپيك خواستم تا موضوعي كه گفته را براي رضازاده هم شفاف كند كه او به صورت تلفني اين كار را كرد. بر اين اساس قرار است روز يكشنبه به اتفاق رضازاده و رياحي به كميته ملي المپيك برويم تا موضوع را بررسي كنيم.





کوترویچ:کاری میکنم شناگران در آسیا از علیرضایی بترسند

کوتروويچ پس از انتخاب شدن به عنوان مديرفني تيم‌هاي ملي شناي ايران گفت: شناي ايران پتانسيل زيادي دارد و روزهاي خوبي را براي آن مي‌بينم.

سرمربي تيم ملي شناي كرواسي كه به مدت 6 سال به عنوان مديرفني تيم‌هاي ملي شناي ايران انتخاب شد، کوتروویچ اظهار داشت: آينده درخشاني را براي شناي ايران مي‌بينم. ايران پتانسيل خوبي دارد. با تغييرات گسترده‌اي كه در سطح مديريتي فدراسيون به وجود آمده، اميدوارم موفقيت‌هاي بسيار خوبي را در پيش داشته باشيم.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته هم با فدراسيون شناي ايران كار مي‌كردم اما، رييس قبلي 10 هزار دلار به من بدهكار بود و حقوقم را نداد كه به همين دليل روابط‌مان قطع شد.

كوتروويچ كه دو وظيفه اساسي در شناي ايران خواهد داشت، خاطرنشان كرد: توسعه و گسترش شناي ايران از سنين پايه تا بزرگسال و هدايت تيم‌هاي ملي اين دو وظيفه مهم‌اند كه قطعا با تعامل خوب مي‌توانست موفقيت‌ خوبي داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه تفاوتي بين مديريت قبلي فدراسيون و مديريت فعلي وجود دارد، گفت: در مورد اين تفاوت خيلي چيزها مي‌توانم بگويم. پيش از اين دو بار به ايران آمده بودم و چندين بار تيم ملي را در كرواسي تمرين دادم اما، در اين مدت تنها يك بار توانستم رييس فدراسيون را ببينم. آن‌هم در مدتي بسيار كم و نتوانستيم زياد در مورد شناي ايران صحبت كنيم.

مدير فني تيم‌هاي ملي شنا يادآور شد: در مورد رييس جديد چيزهاي زيادي مي‌توان گفت. او جوان، پرانرژي و خوش فكر است. تمام دغدغه‌اش پيشرفت شناي ايران است. همين الان قرارداد خود را امضا كردم اما، وي بدهي قبلي فدراسيون را پرداخت كرد و اين نشان دهنده شروع خوبي است.

كوتروويچ ادامه داد: محمد عليرضايي به زودي همراه من براي انجام تمرينات فشرده و تخصصي به كرواسي مي‌رود تا خودش را براي حضور در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو آماده كند. بايد در پست جديد كارهايي كنيم تا شرايط پيشرفت شناي ايران در سال‌هاي آينده فراهم شود.

وي گفت: هيچ كس در مورد توانايي‌هاي عليرضايي شك ندارد. او مي‌تواند رشد بيشتري داشته باشد. هر چند كه در اين مدت تمرينات خوبي نداشته است. بايد كار كنيم و او را به روزهاي خوب گذشته بازگردانيم. او با تمرينات فشرده مي‌تواند به فردي دررشته 50 متر قورباغه تبديل شود كه در آسيا همه از او بترسند. متاسفانه در بازي‌هاي المپيك ماده 50 متر قورباغه وجود ندارد. بنابراين بايد برنامه‌ريزي كنيم تا او در رشته 100 متر قورباغه حد نصاب لازم را كسب كند.







پرو کوترویچ مدیر فنی تیم های ملی شنا شد

 پرو کوترویچ،سرمربی تیم ملی شنای کرواسی و یکی از بهترین مربیان شنای اروپا با امضای قراردادی تا المپیک 2012 لندن به عنوان مدیر فنی تیم های ملی شنا منصوب شد.
 سرمربی تیم ملی شنای کرواسی که بارها شاگردانش به عناوین مختلف جهانی دست یافته اند تا المپیک 2012 لندن به عنوان مدیر فنی تیم های ملی شنای ایران انتخاب شد. بر اساس مفاد قرارداد پرو کوترویچ، وی تمامی مسئولیت فنی تیم های ملی شنا از قبیل برنامه ریزی تمرینات،اردوهای تدارکاتی و تعیین کادرفنی تیم ملی را عهده دار خواهد بود و در ضمن موظف است ساختار جدید شنای کشور را نیز با برنامه ریزی دقیق مدرن شکل دهد.
نكته جالب اين است كه اين مربي بايد قسط اول قراردادش را 4 ماه ديگر دريافت مي‌كرد اما مسوولان فدراسيون با توجه به اهميت كار اين مربي در شناي ايران، قسط اول قراردادش را پس از امضاي قرارداد به او اهدا كردند.
 




مظفر:قوی باشیم فیفا برای حضور بانوان با حجاب متقاعد می شود

 سرمربي تيم فوتسال تجارتخانه جنوب گفت: اگر تيم ملي قوي در فوتبال داشته باشيم، فيفا هم براي حضور بانوان در ميادين جهاني رغبت نشان مي‌دهد.


شهرزاد مظفر  درباره ارائه برنامه هايش به كميته بانوان براي قبول هدايت تيم زير 15 ساله هاي فوتبال اظهار داشت: اين هفته جلسه اي با كميته بانوان خواهم داشت تا تكليف اين مورد را مشخص كنيم. من برنامه هايم را براي تصويب در كميته تيم هاي ملي به خانم شجاعي داده ام.
وي افزود: بازي هاي المپيك سنگاپور را كه از دست داده ايم و بعيد است فيفا نظر خود را تغيير دهد اما بايد اين بازيكنان را براي قهرماني آسيا آماده كنيم.

سرمربي تيم فوتسال تجارتخانه جنوب عنوان كرد: اميدوار هستيم فيفا در نظر خود تجديد كند. دلم براي بازيكنان مي سوزد كه يك فرصت جهاني خوب را از دست دادند. اگر فيفا با حضور بانوان ايراني در عرصه هاي جهاني موافقت نكند سقف تلاش هايمان فقط براي آسيا مي شود.

مظفر تاكيد كرد: اگر تيم قوي داشته باشيم فيفا نمي تواند به راحتي از كنار نام ايران به خاطر پوشش اسلامي بگذرد. مثلا تيم هاي چين و كره جنوبي كه قدرت بلامنازع در فوتبال بانوان هستند اگر چنين شرايطي داشتند فيفا به راحتي نمي توانست از آنها بگذرد. ايران هم بايد تلاش كند به اين سطح از كيفيت برسد تا كنار گذاشته نشود.

سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال بانوان همچنين درباره ادامه فعاليت تيم بزرگسالان با توجه به تاكيد سعيدلو به اعزام اين تيم به بازي هاي آسيايي گوانگجو، گفت: من از اينكه مي بينم آقاي سعيدلو چنين نظري درباره فوتبال بانوان دارد خيلي خوشحال هستم. ايشان معتقد است حتي اگر تيم مقامي هم كسب نكرد بايد براي كسب تجربه هم كه شده به اين مسابقات برود. اميدوار هستم ايشان اين حمايت را ادامه دهد و تيم به بازي هاي آسيايي اعزام شود. نسلي كه توانسته است به اين رده برسد نبايد به راحتي فنا شود.



یاوری:تاج از من خواست با پیروانی صحبت کنم

سرمربي شاهين بوشهر با تكذيب خبر حضورش در تيم اميد گفت: نايب رئيس فدراسيون فوتبال از من خواست با پيرواني براي بازگشت دوباره صحبت كنم.

محمود ياوري درباره اينكه گفته مي شود در جلسه با كفاشيان و تاج براي حضور در تيم اميد با وي صحبت هايي شده است، اظهار داشت: اصلا اين طور نيست و نمي دانم بعضي ها اين خبرها را از كجا مي آورند و مي نويسند. كافي است كلاغي از اين شاخه به شاخه ديگري بپرد.

وي گفت: براي مشكل طلبم از راه آهن به فدراسيون رفته بودم تا عزيز محمدي را ببينم و به طور اتفاقي با كفاشيان و تاج روبرو شدم و به همراه آقاي دوستي دقايقي با هم به صحبت پرداختيم.

سرمربي شاهين تصريح كرد: شايسته ترين و بهترين گزينه براي تيم اميد آقاي پيرواني است. آقاي تاج از من خواست براي بازگشت او به تيم اميد با وي صحبت كنم و هيچ حرف ديگري هم به ميان نيامد. سرتاسر اين ديدار گپ دوستانه و صحبت درباره خصوصيات اخلاقي و شايستگي هاي پيرواني بود.



انتخابی تیم ملی کاراته،انتصاب یزدانی نایب رئیس فدراسیون

رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کاراته بزرگسالان با حضور بيش از151 كاراته كا در مجموعه ورزشي کبکانيان برگزار شد و در نهايت برگزيدگان اوزان مختلف به اردوي تيم ملي دعوت شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)؛ اين مسابقات که زير نظر دبير سازمان تيم‌هاي ملي و مربيان تيم ملي بزرگسالان برگزار شد نفرات زير به ادوي تيم ملي دعوت شدند.

نفرات دعوت شده به شرح زير است:

وزن منفي 55 کيلوگرم مهدي کريمي (آذربايجان غربي) و علي گلابي (کرج)

وزن منفي 60 کيلوگرم سعيد علي پور (قم) و سعيد بهرامي (همدان)

وزن منفي 67 کيلوگرمآيدين عبدلي (آذربايجان غربي) و مرتضي هاشميان (اصفهان)

وزن منفي 75 کيلوگرم کيوان بابان (کردستان) و پيام مرادي (اصفهان)

وزن منفي 84 کيلوگرم کيوان ارزن زرين (زنجان) و حميد رضايي(اصفهان)

وزن مثبت 84 کيلوگرم اردشير والي (مرکزي) و هادي عرب (اصفهان)

مربيان تيم ملي براي اينکه نام کسي از قلم نيفتد مسابقاتي را بين قهرمانان هر استان در هر وزن برگزار کردند و در نهايت نفرات مورد نظر را انتخاب کردند.

** با حکم رييس سازمان تربيت بدني، سيروس يزداني به عنوان نايب رييس فدراسيون کاراته معرفي شد.

يزداني داراي کمربند مشکي دان 6 از سازمان جهاني کان ذن ريو، انجمن کان ذن ريو کاراته دو ايران، فدراسيون کاراته جمهوري اسلامي ايران است و عنوان نايب قهرماني جهان در مسابقات 2005 مسکو را در کارنامه خود دارد.

وي هم‌چنين داراي مدرک مربيگري درجه يک ملي و مدرک مربيگري بين المللي و درجه داوري RA آسيايي کوميته و JA کاتا آسيايي و RA جهاني سبک کوبه اوزاکا است.





سردار آقامیر:ورزش را خانه به خانه و محله به محله ترویج می کنیم

رييس سازمان ورزش شهرداري تهران هدف شهرداري از واگذاري اماكن ورزشي به بخش خصوصي را درآمدزايي ندانست و گفت: هدف ما از اين كار كسب درآمد و ايجاد بنگاه اقتصادي نيست. ما پولي را كه بابت اجاره اماكن ورزشي مي‌گيريم، جايگزين خدمات به شهروندان تهراني مي‌كنيم كه اگر خواسته شهرداري محقق نشود، اين طرح اجرايي نخواهد شد و اماكن ورزشي در شرايط فعلي باقي خواهند ماند.

سيدمحمد آقامير در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تشريح برنامه‌هاي ورزشي شهرداري تهران در سال 89، اظهار كرد: سازمان ورزش شهرداري تهران با رويكرد توسعه فرهنگ ورزش در آحاد جامعه به دو بخش كاري پرداخته است.

وي افزود: در بخش توسعه زيرساخت‌ها شهرداري توانسته در بيش از 1200 پارك و محيط ورزشي، 1200 ايستگاه تندرستي ايجاد كند كه در اين ميان 787 مكان ورزشي متعلق به بانوان است. همچنين سازمان ورزش توانسته با همكاري شهرداري مناطق مختلف تهران اماكن ورزشي شامل سالن‌هاي چندمنظوره و زمين‌هاي ورزشي و اماكن ورزشي آبي ايجاد كند. اين اماكن كه در 200 نقطه از تهران قرار دارند.

رييس سازمان ورزش شهرداري تهران عنون كرد: از ميان اين اماكن حدود 55 مكان ورزشي با نام سالن‌هاي الزهرا(س) به بانوان اختصاص يافته است. در حوزه نرم‌افزاري و آموزش از مربيان باتجربه، قهرمانان ملي و ورزشي براي توسعه فرهنگ ورزش استفاده شده است و بخش عمده مربيان تندرستي را مربيان داراي مدرك مربي‌گري اداره مي‌كنند و اماكن ورزشي نيز توسط افراد صاحب نام ورزش اداره مي‌شوند.

اختصاص 2 ميليارد و 500 ميليون تومان براي سالمندان

وي در زمينه خدمت‌رساني به سالمندان نيز گفت: مبلغي معادل دو ميليارد و 500 ميليون تومان تحت عنوان «طرح منزلت» به سالمندان تهراني تعلق خواهد گرفت و آن‌ها مي‌توانند از اماكن ورزشي به طور رايگان استفاده كنند.

ورزش را خانه به خانه و محله به محله ترويج مي‌كنيم

آقاميربا بيان اين كه نقطه ضعف ما اين است كه همه اقشار جامعه از اماكن ورزشي استفاده نمي‌كنند، تصريح كرد: به دنبال اين هستيم كه ورزش را خانه به خانه و محله به محله ترويج دهيم و در محله‌ها فراگيري و اثربخشي ورزش را نمايان كنيم.

وي افزود:‌ سازمان ورزش قصد دارد با توزيع سي‌دي‌هاي آموزشي و بروشورها، فرهنگ ورزش همگاني را وارد زندگي مردم و محيط كار آن‌ها كند تا كساني كه فرصت ندارند از محيط ورزشي استفاده كنند، با استفاده از حداقل زمان ممكن در محيط كارشان، سلامتي را به دست بياورند.

 مرام پهلواني و ورزشي را در جوانان و نوجوانان احيا مي‌كنيم

رييس سازمان ورزش شهرداري تهران از ساماندهي پيشكسوتان، ايجاد تشكل و انجمن‌هاي پزشكي در رشته‌هاي ورزشي مختلف در طول سال جاري خبر داد و به ايسنا گفت: قرار است به طور شايسته از زحمات پيشكسوتان قدرداني شود تا براي نوجوانان و جوانان الگوسازي شود. ما مي‌خواهيم ارتباط نسل گذشته و فعلي از نزديك برقرار شود و قصد داريم مرام پهلواني و ورزشي را در جوانان و نوجوانان ايران احيا كنيم.

واگذاري اماكن ورزشي شهرداري فرصت يا تهديد؟

وي يكي از دغدغه‌هاي كميته ورزش شوراي شهر و شهرداري تهران به طور خاص را بحث واگذاري اماكن ورزشي شهرداري به بخش خصوصي عنوان كرد و گفت: شرايط واگذاري را در موضوع‌هاي آيين‌نامه‌ها به عنوان قرارداد ميان كارفرما و مجري قرار خواهيم داد تا خدماتي كه شهرداري براي شهروندان تهراني قائل است، آسيب نبيند.

آقامير عنوان كرد: ما در شرايطي اماكن ورزشي شهرداري را واگذار مي‌كنيم كه هزينه‌هاي سالن‌هاي توپي و آبي پيمانكاران با قيمت شهرداري مطابقت داشته باشد. پيمانكاران نبايد نگاه آزاد اقتصادي داشته باشند. اگر اين شرايط فراهم شود، بحث واگذاري اماكن ورزشي به بخش خصوصي اجرايي خواهد شد.

رييس سازمان ورزش شهرداري خاطر نشان كرد: ما مي‌خواهيم از بخش خصوصي براي توسعه ورزش استفاده و مديريت واحد و متمركز را به مديريت غيرواحد تبديل كنيم، تا از همه ظرفيت‌ها استفاده شود.

بودجه سازمان را به صورت درآمد ـ هزينه مصرف مي‌كنيم

آقامير درباره بودجه سازمان ورزش شهرداري، گفت: در حوزه خدماتي، به هر ميزان كه اعتبار تعريف شود، ظرفيت وجود دارد. در سال جاري ما مدارس، مساجد و شهرك‌ها را هدف قرار داده‌ايم. هر سري از دستگاه‌هاي ورزشي ايستگاه‌هاي تندرستي، در حدود 20 تا 25 ميليون تومان قيمت دارد كه معاونت اجتماعي شهرداري براي اين هدف اعتبار هفت ميليارد توماني را پيش‌بيني كرده است.

وي ادامه داد: در سال 89 اين هدف با توافقاتي كه با آموزش و پرورش خواهد شد، محقق مي‌شود. اين توافق بايد به گونه‌اي باشد كه شهروندان محله نيز بتوانند از آن استفاده كنند.

رييس سازمان ورزش شهرداري اضافه كرد: شهرداري مي‌خواهد ورزش خانه به خانه و محله به محله توسعه پيدا كند. البته لازمه اين كار توسعه زيرساخت‌هاست. بايد بودجه را به صورت درآمد ـ هزينه، مصرف كنيم. بخشي از بودجه ما توسط شهرداري تامين مي‌شود و بخشي نيز پنهان است. به عنوان مثال اعتباراتي توسط شهرداران مناطق تهران به ورزش اختصاص داده مي‌شود كه در اعتبار سازمان ورزش ديده نشده است.

نگاه شهردار تهران ارائه خدمات رفاهي است نه درآمدزايي

وي در ادامه گفت‌وگو با ايسنا، نگاه امروز شهردار تهران را ارائه خدمات رفاهي به شهروندان تلقي كرد و يادآور شد: هدف ما كسب درآمد نيست. ما در تهران بيش از 500 زمين چمن داريم كه بيش از 60 هكتار زمين را به خود اختصاص داده‌اند. اين زمين‌ها در گذشته نيز امكان واگذاري به بخش خصوصي براي كسب درآمد را داشتند، ولي براي رفاه شهروندان استفاده شدند.

رييس سازمان ورزش شهرداري تهران افزود: به عنوان مثال در منطقه 12 به شدت مشكل كمبود زمين داريم. تراكم جمعيت در اين منطقه بالاست و شهردار اين منطقه از بافت فرسوده زمين خريداري كرده و زمين چمن را به مردم اختصاص داده است. در منطقه 15 بيش از 20 ميليارد تومان اماكن ورزشي ساخته شده كه قرار است تا اواخر ارديبهشت ماه افتتاح شود. اين اتفاق در نوع خود كم‌نظير است.

تهراني‌ها خود را در اماكن ورزشي سهيم بدانند

آقامير در توصيه‌اي به شهروندان تهراني گفت: از اماكن ورزشي به نحو مطلوب و شايسته استفاده كنيد و بدانيد كه اين اماكن متعلق به همه مردم تهران است. شهروندان تهراني خود را در اماكن ورزشي سهيم بدانيد و از آن‌ها خوب استفاده كنند.

وي ادامه داد: پارك بهشت مادران در منطقه سه و پرديس در منطقه 15 به بانوان تهراني اختصاص يافته است. باغبان، نگهبان و مربيان اين پارك‌ها، همه زن هستند. سالن‌هاي ورزشي اين دو پارك كه متراژ بسيار زيادي دارند، شرايطي را فراهم كرده تا بانوان تهراني بتوانند بدون حجاب در آن‌ها ورزش كنند.

رييس سازمان ورزش شهرداري تهران گفت: متاسفانه به نظر مي‌رسد با اين كه پتانسيل بسيار خوبي در اين پارك‌ها وجود دارد، استفاده مناسبي از آن نمي‌شود. آموزش و پرورش، بسيج و مساجد بايد شرايطي را فراهم كنند تا مردم از اين ظرفيت‌ها استفاده كنند و سازمان ورزش شهرداري آماده است براي استفاده مردم، تسهيلات بدهد.

وي گفت: نتايج نظرسنجي ما نشان داده كه 62 درصد از بانوان تهراني مشكلات فيزيكي، حركتي، قامتي و ناراحتي‌هاي استخواني و انحراف دارند. اين مشكلات تنها به دليل بي‌توجهي به ورزش است.

رييس سازمان ورزش شهرداري در پايان گفت‌وگو با ايسنا از مردم خواست تا انتقادها، پيشنهادها، شكايت‌ها و نقطه‌نظرهاي خود را با شماره پيامك 30002012 و شماره تلفن 1888 در ميان بگذارند.





دوغ های شاخدار ترابیان

خبرگزاري فارس: رئيس سابق روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال، عباس ترابيان را به دروغگويي متهم كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس، محمد منصور عظيم‌زاده پس از كنار رفتن از فدراسيون فوتبال صحبت‌هايي در مورد اين فدراسيون انجام داد. وي در مصاحبه ماه گذشته خود با خبرنگار خبرگزاري فارس، برخي از مسئولان فدراسيون را به آلزايمر متهم كرد و مدعي شد مقامات اين فدراسيون رفتار قبلي خود را فراموش كرده اند.
عظيم‌زاده امروز(شنبه) نيز مصاحبه‌اي با خبرگزاري فارس انجام داده كه آن را مي خوانيد:

فارس: شب گذشته در برنامه تلويزيوني ورزش از نگاه دو ترابيان صحبت‌هايي در مورد وضعيت كميته بين الملل در زمان رياست شما بيان كرد. نظرتان درباره اظهارات ترابيان چيست؟

من نسبت به اين اظهارات خيلي متاسفم. بايد بگويم دروغ هاي شاخدار در اين برنامه زنده تلويزيوني موجب تعجب بسياري از افراد شد. من شنيده و ديده بودم آقايان كفاشيان و دايي براي 3 ساعت پس و پيش يك جلسه با هم بحث كنند، اما نديده بودم يك نفر يك‌ماه و نيم كاري را از تقويم تاريخ حذف كند.

فارس: كدام بخش از گفته‌هاي ترابيان را دروغ مي‌دانيد؟

همين كه گفتند من از بازي تايلند از سري رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا در 12 اسفند 88 روابط بين الملل را تحويل گرفتم و حتي در ادامه همين برنامه اعلام كردند فقط يك ماه و نيم اين مسئوليت را دارند. همه مي‌دانند استعفاي من در روز 12 دي ماه بود و نهايتاً سايت فدراسيون فوتبال رسما در تاريخ 24 دي 88 خبر انتصاب ايشان را منتشر كرد.

با توجه به حضور وي در مالزي، بعد از بازگشت در تاريخ 27 دي ماه در اتاق كفاشيان و با حضور نبي، كفاشيان، تاج، بنده و ترابيان توديع و معارفه راس ساعت 15 صورت گرفت و ترابيان با حضور در بين الملل از همين تاريخ ده‌ها نامه را ارجاع و پاراف كردند. اينكه يك‌ماه و نيم معروف از 28 دي ماه تا 12 اسفند ماه را از سوابق خود در بين الملل حذف كردند جاي تعجب و البته سوال جدي هم دارد. من در زمان همان برنامه هم به گوشي همراه جهانگير كوثري، مجري برنامه ورزش از نگاه دو زنگ زدم تا توضيح شفاف دهم. همكار ايشان گفت به وي اعلام مي‌كند كه با توجه به شيوه ايشان جاي تعجب ندارد كه وقت ندادند، اما از پاسخ هاي ترابيان حيرت زده‌ام.

فارس: به نظر مي رسد به شدت از اظهارات ترابيان عصباني شده‌ايد؟

من اساساً نمي خواهم خودم را درگير برخي از موارد كنم. اگرچه مدارك بسيار روشن است، اما بر اساس قولي كه به كفاشيان داده‌ام تا زماني كه كسي در خصوص دوره مديريتي من نكته‌اي خلاف واقع نگويد، حرف نمي‌زنم. تاكنون هم بدون سند سخن نگفته ام.

مثلاً يكي همين مورد بازي تداركاتي تيم اميد. در سال قبل، بعد از اعلام به روابط بين الملل ما 5 بازي بين المللي صرفاً در 3 ماه براي تيم اميد گذاشتيم. بازي با تيم اندونزي، تيم ملي بوتسوانا، قهرمان باشگاه‌هاي آفريقاي جنوبي تيم كايزرچيف، تيم زير 23 ساله آلمان و تيم زير 23 سال اوكراين كه البته دو بازي اخير در تاريخ 20 ساله اخير بازي‌هاي تيم اميد هم بي نظير بود. ذكر اين نكته ضروري است كه ما حتي نمي توانيم اطلاعات را به مردم ندهيم تا با برداشت نادرست مخاطب از واقعيت‌ها، اهداف خود را پيش ببريم و بگوييم دروغ نگفته‌ايم.

فارس: بعد از مرداد هم برنامه ريزي براي تيم ملي اميد داشتيد؟

بله. همين اردويي كه ترابيان در سال جاري براي اميد در ويتنام از آن سخن مي گويد، ريشه در مكاتبات سال گذشته دارد. بعد از اردوي اوكراين در مرداد ماه 88، تورنمنت 6 جانبه ويتنام با حضور تيم هايي نظير ويتنام، تايلند و چين كه قطعي بود با توجه به عدم در اختيار گذاشتن بازيكنان توسط تيم هاي باشگاهي، به طور يك‌طرفه از سوي فدراسيون در مهرماه 88 لغو شد كه همه در جريانند و حتي باعث ناراحتي طرف مقابل شد كه تعمداً گفته نمي شود تا بگويند كاري نشده است.

حتي بعد از اين هم در حدود يكماه قبل از ترك اينجانب از روابط بين الملل، دو اردوي آلمان و تونس در نيمه دوم آبان ماه با هماهنگي امير حسين پيرواني براي تيم اميد برنامه ريزي شد كه بتوانند در نيم فصل ليگ برتر خودمان كه تيم هاي باشگاهي مي توانند بازيكنان را به تيم اميد بدهند به يكي از اين اردوها بروند اما آقايان به علت كمبود شديد مالي در فدراسيون آن را لغو كردند و اصلاً اعلام نشد.

فارس: مثل اينكه حرف‌هاي ناگفته‌اي از فدراسيون داريد كه كم كم بيان مي‌كنيد؟

نه، من از اين ناراحتم كه آلزايمر اقتضايي دارد فراگير مي شود و مديران خودشان را به صورت عمدي و به اقتضاي زمان و مكان به فراموشي مي زنند. همين اردوي تونس و آلمان مداركش نزد امير حسين پيرواني، فنايي، خراطي، دبير كميته تيم هاي ملي و فوتسال و ... موجود است و در جريان كامل هستند.

اگر من حرف نمي زنم دليل نمي شود به راحتي تاريخ را عوض كنيم. حتي قرار بود تيم ملي اميد در بهمن ماه (در اواسط همان يكماه و نيم حذف شده) هم با هماهنگي اتحاديه فوتبال 2 بازي با استقلال و پرسپوليس و با هماهنگي فدراسيون 2 بازي هم با تيم كويت در تهران انجام دهد كه علي‌رغم نامه موافقت كتبي كويت، پيگيري نشد و بعداً شنيده شد كه اولي به دلايل سليقه‌اي و مديريتي و دومي به دليل مسائل مالي لغو شده است.

مي توانيد از اميرحسين پيرواني مسايل را بپرسيد. اين را هم اضافه كنم كه سخت بر اين باورم در فوتبال اگر وصل باشي تمام اشتباهاتت را ولو فاحش به حساب تجربه، دانش، درايت، فهم و ارتباطات گذارده و باج مي دهند و اگر نباشي حتي زحماتت را به عنوان وظيفه با رويكردي نقادانه و طلبكارانه مي بينند.

فارس: در 3 ماه اخير برخي از اردوها لغو شدند. نظرتان در اين زمينه چيست؟

جالب است كه هيچ كس از خودش سوال جدي نكرده كه چرا به يكباره اردوي تيم زير 19 سال در تركيه، زير 16 سال در ايتاليا، تيم بانوان در روسيه، بازي‌هاي پيش گفته تيم ملي اميد و 5 يا 6 بازي تيم ملي بزرگسالان نظير كانادا، شيلي، مصر، كلمبيا، ساحل عاج ، آفريقاي جنوبي و .... صرفاً در همين 3 ماه لغو شده است.

ضمن آنكه اگر از دست رفتن چهار ميزباني بين المللي شامل جام جهاني فوتسال 2012، مسابقات نهايي زير 16 سال آسيا در مهر ماه سال جاري، مسابقات نهايي زير 19 سال 2010 در آبان ماه و فينال رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را به آن اضافه كنيم، شاهكاري است كه شايد به راحتي احتمال وقوع آن به طور همزمان آن هم در كمتر از 3 ماه بسيار كم بود. به ويژه آنكه در تمام اين رقابت‌ها به جز مورد آخر، نمايندگان ايراني حضور داشته و احتياجي براي سهميه به واسطه ميزباني هم نبود.

فارس: مگر در زمان حضور شما در كميته بين الملل چنين اتفاق‌هايي رخ نداد؟

من اين موضوع را انكار نمي كنم، اما در طول 3 ماه اين همه مورد سابقه نداشته است. به ويژه كه لغو اردوها و بازي‌ها در زمان قبلي بيشتر ريشه در مسايل سياسي داشت وگرنه در مورد همين تيم هاي پايه اگر آلزايمر اقتضايي و عمدي نداشته باشيم سال گذشته ما يك ركورد در برگزاري بازي‌هاي بين المللي بعد از انقلاب به جا گذاشتيم، به نحوي كه با اذعان تمام باسابقه هاي فوتبال، تعداد اين بازي‌هاي بين المللي و اردوهاي برون مرزي براي رده زير 17 سال در كشورهايي نظير تركيه، روسيه، اوكراين، آلمان، الجزاير، ايتاليا، امارات، سنگال آن‌هم صرفاً در كم‌تر از يكسال در 30 سال گذشته بي نظير بوده و همين دو اردوي اخيراً لغو شده تركيه و ايتاليا، سال گذشته عيناً براي رده پايه برگزار شد.

حتي با توجه به شرايط خاص بين المللي بعد از انتخابات رياست جمهوري و عليرغم بسياري از محدوديت‌ها، 8 ديدار تداركاتي صرفاً در 5 ماه براي تيم ملي بزرگسالان با تيم هاي بوسني، بحرين، ازبكستان، ايسلند، مقدونيه، قطر، كره شمالي و مالي برگزار شد كه علي‌رغم ادعاهاي اوليه مبني بر آسان بودن حريف‌ها، تيم ملي در 3 بازي شكست خورد كه احتمالاً اين را هم تعمداً فراموش كردند.

قريب به اتفاق اين بازي‌ها و اردوها با توجه به مشكلات مالي فدراسيون و حسن رابطه بين المللي فدراسيون تقريبا به صورت رايگان انجام شد و جالب‌تر آنكه سرفصل كل هزينه‌هاي اردوهاي خارجي و سفرهاي برون مرزي علي‌رغم افزايش بي نظير كمي آن در اين دوره، در گزارش ساليانه بازرس به مجمع فدراسيون كمتر از يك دهم اردوهاي داخلي بود و اين مهم صرفاً به واسطه رعايت صرفه و صلاح در اين زمينه است.


فارس: ترابيان هم در يكي از مصاحبه هاي خود گفته دليل از دست رفتن ميزباني جام جهاني فوتسال، نقص مدارك ارسالي فدراسيون بوده، نظر شما چيست؟

اتفاقاً من در روز جمعه و مصاحبه وي با ورزش از نگاه دو منتظر بودم با توجه به ادعاي صداقت و شفافيت، ايشان صادقانه و كامل به مردم بگويند كه اين نواقص چيست و چه كساني فرم هاي فيفا را امضا نكرده اند.

در مهلت اولي كه فيفا داده بود كميته فوتسال در ساعت 16:15 روز 25/8/88 توسط خانم يارمحمدي كارمند ايشان در آن كميته، كتباً مدارك را تحويل روابط بين الملل داد كه در ساعت 17:20 همان روز از طريق پست سفارشي اكسپرس به فيفا ارسال و از طريق ايميل نيز در ساعت 18:12 مجدداً ارسال شد.

در همان موقع كفاشيان، نبي، ترابيان، خراطي دبير كميته فوتسال و دادگرنژاد به خوبي مي دانستند كه بانك مركزي، وزارت اقتصاد و به ويژه سازمان تربيت بدني مدارك را امضا نكرده اند. حتي مجدداً فيفا تا 10 بهمن 88، مهلت را (در اواسط همان يكماه و نيم حذف شده) تمديد و نامه اي اختصاصي براي فدراسيون فرستاد كه من به ترابيان در زمان توديع و معارفه گفتم اين مسئله را تكميل كنيد كه پاسخ دادند هر وقت گفتند اين نواقصِ مشخص را داريم، آن وقت مهلت مي‌خواهيم و مي‌دهيم. گفتم هم شما و هم ساير مديران به خوبي مي دانيد اين سه فرم ناقص است و طبق دستورالعمل فيفا بايد پر شود. ضمن آنكه زحمت گرفتن امضاها را از وزارتخانه هاي مربوطه توسط دادگرنژاد، مشاور كفاشيان كشيده شده بود و به دقت مي‌دانستند.

علي‌رغم همكاري خوب وزارتخانه هايي نظير امورخارجه، فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات، صداوسيما، شهرداري و .... متاسفانه بانك مركزي، وزارت اقتصاد و سازمان تربيت بدني مدارك را امضا نكردند و ميزباني از دست رفت. مطلبي كه تعمداً به آن پرداخته نشد و به فراموشي سپرده شد. اضافه كنم وقتي در فينال مسابقات قهرماني فوتسال باشگاه‌هاي آسيا در اصفهان، با قطع متوالي اينترنت بي سيم، نيم ساعت برق مي‌رود آنهم بدون برق اضطراري و همه مي گويند بهترين برگزاري و ... آنوقت انتظار داريد فيفا دو هفته بعد از ميزباني فوتسال جام جهاني را به ايران بدهد، آنهم با توجه به حضور عضو كميته اجرايي فيفا در اصفهان و نقص مدارك ارسالي.

فارس: در مورد لغو و يا از دست دادن ميزباني زير 16 سال آسيا و دادن آن به ازبكستان، فدراسيون فوتبال به AFC شكايت كرده، احتمالاً اين مورد هم مسائل پشت پرده دارد؟

يادم مي آيد در يكي از صحبت‌هاي دوستانه كه با رئيس فدراسيون در دفترش داشتم، هميشه وي نظر راسخ بر داوطلب شدن در كليه مسابقات براي اين ميزباني ها را داشت تا شايد مقدمات سخت افزاري و نرم افزاري آن بعد از اخذ ميزباني فراهم شود، اما اين بار كار برعكس شد.

اگر فراموش نكرده باشند با توجه به برگزاري مسابقات مقدماتي زير 19 سال آسيا، 2 هفته قبل از استعفاي اينجانب، در ورزشگاه تختي كه داراي مشكلات جدي از جمله نور بود، گزارشاتي را به ايشان دادم و آنقدر ايرادات واضح بود كه نياز به توضيح بيشتر ندارد.

در همان موقع گفتم با اين اوصاف نمي توانيد ميزباني را بگيريد. علاوه بر اين هيات فوتبال استان فارس نيز در دقيقه نود به علت كمبود امكانات انصراف خود را از نامزدي براي برگزاري مسابقات اعلام كرد. نبي و آيت اللهي در جريانند كه نهايتاً كفاشيان مجبور شد، تهران را براي هر دوي مسابقات نهايي زير 16 سال و زير 19 سال آسيا كانديدا كند.

اگر باز هم فراموش نكرده باشند، در روز دوم كاري ترابيان در روابط بين الملل، سوزوكي، رئيس كميته مسابقات AFC براي بازديد اين امكانات به تهران آمدند كه با همراهي شيرازي، رئيس هيات تهران، به ايشان قول داده شد تا در اسرع وقت اين نواقصات برطرف شوند كه مجدداً با توجه به سفر بعدي سوزوكي در دهه دوم اسفند ماه 88 براي رقابت‌هاي فوتسال باشگاه‌هاي آسيا متوجه مي شوند حتي كوچك‌ترين پيشرفت جزيي در مدت يكماه ونيم (همان يكماه و نيم حذف شده) نشده است.

بلافاصله بعد از بازگشت وي از اصفهان به AFC، سريعاً حكم به ميزباني ازبكستان مي دهند. اگر ديديد AFC سه ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، يادگار امام قم و شهيد باهنر كرمان را تاييد كرد چون مكاتبات بين المللي و پيگيري هاي بسيار متعددي از باشگاه‌ها صورت گرفت تا سرانجام طي بازديد نمايندگانAFC دريافتند كه سعي و تلاش كل مجموعه فدراسيون و باشگاه‌ها براي تامين استانداردها و الزامات AFC است، نه پشت گوش انداختن كه البته طبق معمول زياد هم به چشم نيامد و به صورت اقتضايي فراموش شده است.



کاندیدهای ریاست فدراسیون شنا

انتخابات ریاست فدراسیون شنا در اردیبهشت و یا خرداد ماه برگزار می شود زمزمه حضور ،هدایت ا.. کوثری قائم مقائم باشگاه مقاومت بسیج، دکتر بخشمندی، محسن رضوانی وآقای یاقوتی به گوش می رسد.در حال حاضر امیر حسین آیت الهی سرپرست فدراسیو شنا می باشد.




قلعه نويي :اميد وارم افشاريان از داوري خداحافظي كند

 سرمربي سپاهان اصفهان گفت: اميدوارم خداداد افشاريان به دليل شرايط بدني هر چه زودتر از داوري خداحافظي كند. به گزارش خبرگزاري فارس، امير قلعه‌نويي پس از شكست 2 بر يك مقابل استيل‌آذين در نشست خبري عنوان كرد: نيمه اول بازي خوبي انجام داديم. توپ و ميدان دست سپاهان بود اما نيمه دوم با اشتباه داور كه عقيلي را اخراج كرد روند مسابقه از دست‌مان خارج شد.
وي افزود: داور بازي را خراب كرد. سوت‌هاي افشاريان تمركز بازيكنان سپاهان را به هم ريخت و باعث شد آنها عصباني شوند. من اميدوارم اين داور هر چه زودتر از قضاوت خداحافظي كند چون شرايط بدني مناسبي براي داوري نداشته و توانايي ادامه قضاوت ندارد.

سرمربي سپاهان در باره گل اول استيل‌آذين اظهار داشت: به نظرم گل اول اين تيم آفسايد بود و اخراج عقيلي هم كاملا تصميم اشتباهي بود. به نظرم موقعيتي نبود كه بازيكن ما بخواهد اخراج شود. داوري در سطح اين ديدار نبود. در اواخر مسابقه هم يك پنالتي براي سپاهان گرفته نشد.
قلعه‌نويي در مورد ضربه پنالتي مهدي مهدوي‌كيا گفت: مهدي بازيكن خوبي است و هم اكنون مي‌تواند به تيم ملي كمك كند.

وي در پاسخ به اين مورد كه اخراج وي از اين بازي برنامه‌ريزي شده بود، عنوان كرد: ‌اصلا اين طور نيست. من فقط به داور گفتم اين خطا كارت قرمز دارد اما افشاريان برخورد سختي با من كرد.



رقابت شناگران ايراني و اسرائيلي

مسابقات انتخابي شناي المپيك نوجوانان سنگاپور از 5 - 9 فروردين در آمستردام هلند برگزار شد. در اين مسابقات تيم ملي شناي ايران با 3 شناگر حضور پيدا كرد.در طول برگزاري مسابقات شناگران ايراني پس از همدسته شدن با شناگران اسرائيلي به رقابت پرداختند!!!!.



   









احمد رضا جلالي المپيكي شد

يك دوره مسابقات شنا به عنوان كاپ امستردام هلند برگزار شد كه ورودي المپيك نوجوانان سنگاپور نيز محسوب مي شود.در اين مسابقات احمد رضا جلالي در 100 متر پروانه با ركورد 57/35  ثانيه موفق به كسب سهميه المپيك نوجوانان سنگاپور شد.
در اين مسابقات تيم ايران با 3 شناگر احمد رضا جلالي،همايون حقيقي،شجاعي فر و با مربيگري عباسعلي كشت كار حضور داشتند.




پذيرش خبرنگار

راگا نيوز از اخبار و مصاحبه هاي خبرنگاران افتخاري استفاده مي نمايد.




افتتاح راگا نيوز

راگا نيوز در تاريخ 1389/1/5 با مديريت مهندس سعيد مهرباني افتتاح شد.اميدوار است با كمك شما خوانندگان عزيز بتوانيم خبرهاي خوبي را براي شما فراهم كنيم.





گزارش تخلف
بعدی