مظفر:اطلاعات غلط به ایران رسیده

سرمربی تیم فوتبال دختران نوجوان ایران با ابراز خرسندی از حضور در مسابقات المپیک نوجوانان گفت: در سه بازی مقابل ترکیه، گینه نو و گینه استوایی به اندازه یک دنیا تجربه کسب کردیم و امیدواریم در میادین آینده بتوانیم از این تجربیات برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم.

شهرزاد مظفر پس از شکست 4 بریک تیمش برابر گینه استوایی و عدم راهیابی به دیدار نهایی مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان با بیان این مطلب افزود: این بازی برای ما بسیار دشوار بود. با این حال بازیکنان من پابه پای بازیکنان تیم گینه دویدند.

وی در ادامه افزود: گل‌هایی که در این بازی دریافت کردیم، بازهم روی کم تجربگی محض بازیکنان ما به ثمر رسید. متاسفانه ما در لحظاتی از بازی مرتکب اشتباهاتی شدیم که بهای آن را با دریافت گل و دادن شانس گلزنی به تیم مقابل دادیم.

این مربی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم در 90 درصد از زمان مسابقه تیم من همپای تیم گینه دوید و تنها در 10 درصد از زمان بازی مرتکب اشتباه شدیم. بازیکنان تیم ایران متاسفانه تجربه بازی در مسابقات بین المللی را ندارند و هنوز نمی دانند در چنین میدان‌هایی باید چطور باید بازی کنند.

مظفر خاطرنشان کرد: بازیکنان من در شرایطی مرتکب اشتباه می‌شوند که دیگر نمی توان کاری از پیش برد. آنها باید آنقدر میدان‌های بین المللی ببینند و کسب تجربه کنند که دیگر مرتکب چنین خطاهایی نشوند.

وی نقطه برتری تیم گینه مقابل تیم کشورمان را قوای بدنی بازیکنان این تیم عنوان کرد و گفت: آنها بیشتر از ما روی بدن‌های بازیکنان خود کار کرده بودند. متاسفانه ما فقط چهار اردو در چهار ماه آنهم با فواصل زمانی زیاد داشتیم و نتوانستیم در این مدت خوب بدنسازی کنیم.

مظفر در خصوص دیدار با ترکیه نیز گفت: ما قابلیت شکست ترکیه را داریم. بازی سختی مقابل این تیم پیش رو داریم اما می توانیم در این مسابقه برنده از زمین خارج شویم.

سرمربی تیم فوتبال دختران نوجوان ایران گفت: همین سه بازی برای ما دنیایی از تجربه بود. به اعتقاد من بازی مقابل گینه یکی از بهترین بازی‌های تیم نوجوانان ایران بود. شما توجه داشته باشید، گینه تیمی است که تیم قدرتمند شیلی را هم با نتیجه 4 بریک از پیش رو برداشته است. ما مغلوب گینه شدیم اما بد بازی نکردیم. با اینکه مقابل گینه نو به برتری رسیدیم اما سبک بازی ما در مقابل گینه استوایی به مراتب بهتر از بازی قبل بود.

وی در خصوص حجاب بازیکنان تیمش گفت: این حجاب در ایران مورد تایید قرار گرفته است. تعجب می کنم که یکی از نمایندگان مجلس از حجاب بازیکنان تیم ایران ایراد گرفته است. بازیکنان ما از همان کلاه و پیراهنی استفاده می کنند که در ایران مورد تایید سازمان تربیت بدنی قرار گرفته است. ما در دو بازی اول با وجود تاکید فیفا و اینکه تحت فشار بودیم با همین کلاه بازی کردیم. فکر می کنم اخبار و اطلاعات غلط از سنگاپور به ایران رسیده که انتقاد این نماینده محترم را به دنبال داشته است.

مظفر با انتقاد از نحوه داوری ها در مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان گفت: در هر سه بازی سه گل سالم ما توسط داوران نادیده گرفته شد. نمی خواهم بگویم این اشتباهات عمدی بود و باخت تیمم را به گردن داوران بیاندازم اما برایم عجیب است که داوران چطور اینگونه حق ما را ضایع کردند. در این مسابقات کمک داوران عملکردی بد داشتند و روی نتایج تیم‌ها تاثیرگذار بودند.





ربطی:فدراسیون به طهماسبی اجازه داد

عارف ربطي گفت: فدراسيون كشتي به سامان طهماسبي اجازه داد تا به آذربايجان برود.

دبير فدراسيون كشتي اظهار كرد: ما يا بايد سامان طهماسبي را تامين مي‌كرديم و يا اجازه مي‌داديم به خاطر آينده زندگي‌اش و امرار معاش به آذربايجان بود. او اعلام كرد كه اگر قصد استفاده از من را داريد در ايران مي‌مانم اما وقتي سرمربي تيم ملي به او احتياج ندارد چرا بايد مانعش شويم.

وي ادامه داد: چرا فقط قصد داريم به طهماسبي ايراد بگيريم. من ايراد از كساني مي‌گيرم كه پاسپور ت چند مليت در جيبشان است. مگر دكتر يا مهندس‌هاي مملكت به خارج از كشور نمي‌روند. چرا وقتي سعيد آذربايجاني براي كانادا مقابل ايران كشتي گرفت ايرادي به او گرفته نشد. اما حالا كه طهماسبي براي تامين زندگي‌اش مي‌خواهد به آذربايجان برود به او ايراد مي‌گيرند. البته او مليتش را تغيير نمي‌دهد و اعلام كرده هر موقع خواستيد براي ايران كشتي مي‌گيرم ولي در حال حاضر مربيان به او احتياج ندارند





اگر غیرت داشتی فوتبال را کنار می گذاشتی

آخرين جدال محمد مايلي‌كهن با مهدي دادرس است. حاجي در پايان بازي سايپا مقابل ملوان در پاسخ به سوالات خبرنگاران، صحبت‌هاي تندي عليه دادرس انجام داد و اين موضوع باعث واكنش مشاور مديرعامل باشگاه سايپا شده است. مهدي دادرس تاكيد كرده مايلي‌كهن به او تهمت زده و دروغ گفته است:«در اظهارات مايلي‌كهن ذلت را احساس كردم. هركس به من بدي كرده او را بخشيده‌ام حتي اگر آن را فراموش نكرده باشم. او ادعاي شجاعت و مسلماني مي‌كند، عقل خود را تعطيل كرد، چشمانش را بست، عزمش را سياه و دهانش را باز كرد. در اين ماه مبارك رمضان تهمت زد و دروغ گفت: «من گفته بودم مايلي‌كهن خبرنگاران را زده، از فنس‌ها بالا رفته و حتي داوران را كتك زده اما او از خودش دفاع نكرد.» يكي از ايرادات مايلي‌كهن به دادرس، حضور او در تيم‌ها و رشته‌هاي ديگر ورزشي بود:«با پيكان پرافتخارترين تيم واليبال را داشتم. در بسكتبال نيز دوبار قهرماني كسب كردم. سه بار سرپرست تيم واليبال بودم. در پوسان هم سرپرست تيم ملي بودم كه بعد از 44 سال دوم شديم. مثل مايلي‌كهن نيستم كه فقط به فوتبال چسبيده و پول مي‌خورد و بعد هم مي‌گويد فوتبال ناپاك است. ظاهرا پول فوتبال پاك است تا او خانه بسازد و بسازوبفروشي كند. به پسرش خيلي احترام مي‌گذارم چرا كه برعكس خودش كه سلام كردن بلد نيست همواره با متانت و وقار رفتار مي‌كند. اما ايشان يكبار گفت من بي‌غيرت بودم كه در حضور پسرم فحش ناموس دادند. بايد به او بگويم اگر غيرت داشتي فوتبال را كنار مي‌گذاشتي تا ديگر نزد پسرت به تو فحش ناموس ندهند.» مهدي دادرس به انتقادات تند خود عليه مايلي‌كهن ادامه مي‌دهد:«او تصور مي‌كند رييس جمهور است و همه دنيا بايد حرف‌هاي او را بشنوند. حرف‌هايي كه ايشان مي‌زند بيشتر هجويات است. مايلي‌كهن و دو سه نفر ديگر تنها افرادي بودند كه از صعود ايران به جام‌جهاني 1998 ناراحت شدند و زانوي غم بغل گرفتند. دليل ناراحتي ايشان هم مشخص بود. مصطفوي، مايلي‌كهن را بركنار كرد و او آرزو داشت تيم ملي ايران ببازد و شكست بخورد. من از شادي ملت شادم و به همراه آنها شادي كردم. من كه 8 تيم حرفه‌اي را سرپرستي كردم و مديريت چند باشگاه را برعهده داشتم، در ورزش هيچ‌كاره هستم اما ايشان مدام در فوتبال حضور دارد و پولش را مي‌گيرد تا جيبش چاق‌تر شود و به قول خودش پول پفك‌نمكي نوه‌هايش 300 هزار تومان است.»




ملی پوش جودو مربی خود را کتک زد

ناصر ناصری، ملی پوش تیم ملی جودو جوانان پس از خط خوردن نامش از فهرست تیم ملی با سماور به مربی تیم ملی حمله ور شد.

براساس گزارش کادرفنی تیم ملی جوانان و مدیر تیم های ملی، وی علی‌رغم این که جز نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی نبوده است، مدعی شده که باید در مسابقه انتخابی شرکت کند. این درخواست او که مغایر با قوانین انتخابی تعیین شده کمیته تیم های ملی است، پس از مخالفت اعضای کادرفنی با واکنش این ورزش کار همراه می شود. واکنشی که سرانجامش پرتاب سماور به سمت مربیان تیم ملی است و باعث می شود تا ناصر به کمیته انضباطی احظار شود

بهنام رشوند مربی تیم ملی جودو جوانان با اشاره به این موضوع می گوید:«:در اردوی روز شنبه بیست و سوم مرداد تیم ملی جودو بود که تمامی ملی پوشان اوزان مختلف خود را به مسئولان تیم معرفی کردند.در این بین ناصر ناصری پور یکدفعه در اردو حاضرشد و به خط خوردن نامش از فهرست تیم ملی اعتراض کرد.او به کادر فنی و چند نفر از ملی پوشان حمله ور شد و به آنها صدمه زد.»

وی ادامه می دهد:«ناصر ناصری ملی پوش وزن 66 کیلوگرم تیم ملی جودو پس از اینکه در انتخابی به قاسم نوری زاده سه بار متوالی بازی را واگذار کرد از لیست تیم ملی خط خورد و پس از سه ماه غیبت باز هم خود را به اردو رساند و جنجال آفرید. او در حالی این حرکت نا ورزشی را انجام داد که ا نوری زاده پس از شکت ناصری توانست یکی از جودوکاران اعزامی به مسابقات آسیایی تایلند باشد. قاسم نوری‌زاده در این مسابقات نه تنها قهرمان آسیا شد، بلکه عنوان بهترین جودوکار را نیز از آن خود کرد. باید بگویم که کمیته انضباطی در خصوص اقدام ناصر ناصری‌پور به‌زودی تشکیل جلسه می‌دهد.»
دو نفر از ملی پوشان جودو نیز در تائید این مطلب می گویند:«وقتی در حال استراحت بودیم به یکباره از طبقه ی همکف هتل صدای داد و فریاد آمد.صحنه عجیبی بود. ما شاهد بودیم که ناصر ناصری با سماور به زارعیان سرمربی و منصوری مربی تیم حمله ور شد و سماور را به سوی آنها پرتاب کرد.» این در حالی است که ناصری پور به دلیل برخورد ناشایستی که شنبه شب در اردوی تیم ملی جوانان مرتکب شد، می‌بایستی در کمیته انضباطی حاضر، و نسب به اقدام خود توضحاتی ارائه دهد.





ایران با شکست مقابل گینه به دیدار رده بندی رسید

 تيم فوتبال بانوان ايران با شكست مقابل گينه اكوا به ديدار رده‌بندي اين دوره از مسابقات راه پيدا كرد.

                 

ديدار تيم هاي فوتبال بانوان ايران و گينه اكوا با نتيجه 4 بر يك به سود تيم گينه به پايان رفت.
گل هاي تيم گينه اكوا را آموفلي كيداد در دقايق 32 و 36 و نودانگ جوديت در دقايق 56 از روي نقطه پنالتي و 66 به ثمر رساندند.
تك گل ايران را نيز فاطمه اردستاني در دقيقه 46 به ثمر رساند.
تيم ايران با اين باخت به ديدار رده بندي راه پيدا كرد.
در ديدار رده بنده كه سه شنبه برگزار مي شود بانوان ايران به مصاف تركيه بايد برود.
ايران در محرله گروهي در ديدار اول خود به مصاف تركيه رفته بود و با نتيجه 4 بر 2 از اين تيم شكست خورده بود.
ديدار فينال اين دوره از رقابت ها نيز روز سه شنبه بين تيم هاي شيلي و گينه اكوا برگزار مي شود.



شکست سنگین والیبال ایران

تيم واليبال نوجوانان ايران در نخستين بازي خود شكست سنگيني را در رقابت‌هاي المپيك سنگاپور متحمل شد.

تيم واليبال نوجوانان ايران امروز در بازي‌هاي المپيك نوجوانان در نخستين ديدار به مصاف تيم آرژانتين رفت كه در سه گيم پياپي و با نتايج بسيار ضعيف بازي را واگذار كرد.

تيم ايران كه عنوان قهرماني و نايب قهرماني جهان را در اختيار داشته و تيم دوم رده‌بندي جهاني محسوب مي‌شود، در گيم نخست، رقابت را با نتيجه 25 بر 12 واگذار كرد. اين تيم در گيم دوم با نتيجه بسيار ضعيف 25 بر 9 شكست خورد و در گيم سوم اگرچه بهتر از دو گيم پيشين بازي كرد و رقابت پاياپايي را انجام داد، اما باز هم با نتيجه 29 بر 27 شكست خورد تا سه بر صفر بازنده ميدان باشد.

در اين ديدار كه تيم آرژانتين جو بازي را از لحاظ رواني در اختيار گرفته بود، بازيكنان تيم كشورمان استرس بالايي داشتند و با چهره‌هاي برافروخته، خطاهاي فردي زيادي انجام مي‌دادند.

تيم ايران پس فردا در ادامه رقابت‌ها با تيم كوبا ديدار خواهد كرد. اگرچه شانس‌هايش براي صعود به مرحله بعدي با امتيازهايي كه داشت بسيار كم شده است.

سرمربي تيم واليبال: تمام زحمات‌مان هدر رفت

ناصر شهنازي پس از شكست ايران در بازي نخست تيم واليبال ايران در المپيك نوجوانان به شدت ناراحت بود، به طوري كه حتي قادر به سخن گفتن نبود.

سرمربي تيم واليبال نوجوانان ايران پس از باخت سنگين سه بر صفر اين تيم در نخستين ديدار بازي‌هاي المپيك نوجوانان مقابل آرژانتين در جمع خبرنگاران گفت: خودم در تعجبم. اين بازي بازي ما نبود. تيم آرژانتين تيم قوي‌اي نبود. ما بسيار بد بازي كرديم كه اين گونه باختيم.

وي ادامه داد: من به هيچ وجه انتظار چنين شكستي را نداشتم. 9 ماه است كه فدراسيون واليبال و ما تلاش كرده‌ايم كه در اين رقابت‌ها موفق باشيم. فكر مي‌كنم با اين بازي بد همه زحمت‌هاي ما هدر رفت.

ناصر شهنازي با بيان اين كه هضم باخت امروز برايم بسيارسخت است، يادآور شد: واقعا نمي‌توانم قبول كنم كه اين گونه باختيم. هضم و درك اين موضوع براي من سخت است. نمي‌دانم چرا بازيكنان اين قدر استرس داشتند. ما از لحاظ رواني وضعيت‌مان بسيار خوب بود اما نمي‌دانم كه امروز چه اتفاقي افتاده بود و اين بازي براي من تعجب‌آور بود.

سرمربي تيم واليبال نوجوانان ايران كه بشدت از باخت تيمش ناراحت بود، يادآور شد: ما بايد بررسي كنيم و علت اين شكست را دريابيم. با اين شكست صعود ما به مرحله بعد خيلي سخت مي‌شود. آرژانتين تيمي نبود كه ما بخواهيم به آن ببازيم.

وي در مورد بازي بعدي تيم ايران تصريح كرد: تيم كوبا تيم خوبي است كه يك بازيكن بسيار خوب به نام لئون دارد كه در ليگ جهاني بازي مي‌كند. ما بايد اين بازي را پيروز مي‌بوديم كه به صعود اميدوار باشيم. اگرچه ما در ست سوم پاياپاي بازي كرديم اما باور كنيد كه آن هم بازي ما نبود. ما به هيچ وجه بازي نكرديم. آرژانتيني‌ها اگر پوئن مي‌گرفتند به خاطر بازي خوب‌شان نبود. ما در شرايط معمولي بايد به راحتي اين بازي را مي‌برديم.

شهنازي با بيان اينكه براي نخستين بار است كه چنين تجربه‌اي در تاريخ مربي‌گري‌ام دارم، گفت: واقعا يكي از سخت‌ترين شب‌هاي زندگي‌ام بود. تاكنون چنين باخت سنگيني نداشتم و متاسفم كه اين گونه بازي كرديم و كارمان براي صعود بسيار سخت شد. هيچ حرفي براي توجيه تيمم ندارم.





معرفی پر در آمدترین ورزشکاران زن جهان

نشريه اقتصادي فوربس در تازه‌ترين گزارش خود به معرفي پردرآمدترين ورزشكاران زن جهان پرداخت.

در فهرست 10 نفره منتشر شده از سوي فوربس مطابق انتظار تنيس‌بازان داراي بيشترين سهم در ميان پردرآمدترين ورزشكاران زن جهان بوده و بعد از اين رشته ورزشي نيز گلف قرار گرفته است.

در صدر پردرآمدترين ورزشكاران زن جهان ماريا شاراپووآ با درآمدي معادل 24.5 ميليون دلار قرار گرفته است.

رتبه‌هاي دوم و سوم اين رده‌بندي نيز به خواهران ويليامز يعني سرنا و ونوس اختصاص يافته است.

جالب اينجاست كه از ميان زنان ورزشكار پردرآمد جهان تنها يكي و آن‌هم ماريا شاراپووآ در رده‌بندي جهاني پردرآمدترين ورزشكاران جهان داراي رتبه هستند. شاراپووا داراي رتبه 35 جهاني در اين زمينه است.

در زير با پردرآمدترين ورزشكاران زن جهان آشنا مي‌شويد:

1- ماريا شاراپووا، تنيس، 23 سال، 24.5 ميليون دلار

پردرآمدترين ورزشكار زن جهان قرارداد هشت ساله‌اي را با شركت نايك به ارزش 70 ميليون دلار امضا كرده است. وي علاوه بر شهرت ورزشي‌اش به عنوان يكي از زيباترين ورزشكاران زن جهان نيز شناخته شده است.

2- سرنا ويليامز، تنيس، 28 سال، 20.2 ميليون دلار

ويليامز در سال 2009 ميلادي توانست در دو مسابقه گرند اسلمز برنده شده و صاحب جايزه 6.5 ميليون دلاري آن‌ها شود. آگوست سال گذشته سرنا ويليامز و خواهرش، ونوس بخشي از سهام تيم ميامي دولفينز را خريداري كردند.

3- ونوس ويليامز، تنيس، 30 سال، 15.4 ميليون دلار

خواهر بزرگ سرنا ويليامز كه در نوشتن كتاب "بيا تا پيروز بشي" نيز همكاري كرده است. اين كتاب جولاي امسال انتشار يافت و در بازار نيز موفقيت بدست آورده است.

4- دانيكا پاتريك، اتومبيل‌راني، 28 سال، 12 ميليون دلار

وي نخستين زني است كه تاكنون توانسته در مسابقات معتبر ايندي كار رتبه نخست را بدست آورد.

كارشناسان اعتقاد دارند كه وزن بسيار كم دانيكا (45 كيلوگرم) سهم بسزايي در قهرماني‌هايش داشته است.

ايندي ‌كار از محبوب‌ترين مسابقات اتومبيل‌راني در آمريكاي شمالي است كه طرفداران زيادي نيز در ژاپن دارد.

در مسابقاتي كه تحت اين نام برگزار مي‌شود، اتومبيل‌هايي براي مسابقه مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه چرخ‌هاي آن‌ها همانند اتومبيل‌هاي فرمول يك خارج از محيط بدنه قرار دارد.

وي داراي 10 قرارداد حمايت مالي شخصي است كه در نوع خود در ميان ورزشكاران اتومبيل‌راني منحصر به فرد محسوب مي‌شود.

5- كيم يو - نا، اسكيت روي يخ، 19 سال، 9.7 ميليون دلار

وي جوان‌ترين ورزشكار زن در ميان پردرآمدترين ورزشكاران زن جهان است. او در المپيك زمستاني ونكوور كانادا توانست در رشته اسكيت روي يخ مدال طلا را از آن خود كند.

حامي مالي وي يعني بانك كوكمين اعلام كرده كه اگر وي بتواند ركورد المپيك را بكشند، يك ميليون دلار به او پاداش خواهد داد. او هم توانست در المپيك زمستاني ونكوور كانادا ركورد جهاني را بشكند.

6- آنيكا سورنستام، گلف، 39 سال، 8 ميليون دلار

وي قبل از اين‌كه در تا پايان سال 2008 ميلادي اعلام بازنشستگي كند، موفق شد در 90 مسابقه حرفه‌اي بين‌المللي قهرمان شود.

البته وي هم‌اكنون نيز با شركت‌هاي كالاوي، كاتر&باك، لكسوس و رولكس قرارداد دارد. وي در رشته‌هاي تجاري مانند طراحي زمين بازي گلف و آكادمي گلف نيز فعاليت دارد.

7- آنا ايوانوويچ، تنيس، 22 سال، 7.2 ميليون دلار

شركت آديداس در فوريه امسال قرارداد مادام‌العمري را به وي امضا كرد. وي در گذشته برترين تنيس‌باز زن جهان بود.

وب سايت وي يكي از محبوب‌ترين سايت‌هاي ورزشكاران در جهان محسوب مي‌شود. وي از سال 2008 ميلادي كه در مسابقات اوپن فرانسه قهرمان شد درگير مسائل دادگاهي بوده است.

8- يلنا يانكوويچ، تنيس، 25 سال، 5.3 ميليون دلار

يانكوويچ نخستين زني است كه توانسته به رتبه نخست برترين تنيس‌بازان زن جهان دست يابد بدون آن‌كه حتي يك فينال گرند اسلم را نيز تجربه كرده باشد. وي در سال 2008 توانست عنوان برترين تنيس باز زن جهان را بدست آورد.

سال گذشته وي قرارداد پوشاك و كفش ورزشي خود را با شركت چيني آنتا امضا كرد.

9- پائولا كريمر، گلف، 24 سال، 5.2 ميليون دلار

وي نيمه نخست 2010 را به دليل مصدوميت انگشست شست خود از دست داد، اما در ادامه توانست در مسابقات اوپن آمريكا قهرمان شود.

جايزه 7.7 ميليون دلاري كه وي توانست كسب كند از نظر ارزش رتبه 12 را در ميان كل جوايز تاريخ ورزش دارد.

10- لورنا اوچوآ، گلف، 28 سال، 5 ميليون دلار

وي با اعلام خبر بازنشستگي خود از مسابقات حرفه‌اي در آوريل امسال جهان گلف را حيرت زده كرد.

اين در شرايطي است كه وي توانست در مسابقات معتبر تور LPGA رتبه نخست را بدست آورد.

وي البته به حضور در ورزش گلف ادامه خواهد داد و قصد دارد ميزباني مسابقات سالانه‌اي را در گوادالاخاراي مكزيك بر عهده بگيرد.


                  سمت راست: دانيكا پاتريك ، سمت چپ: ونوس ويليامز


             سمت راست:‌ آنيكا سورنستام ، سمت چپ: كيم يو - نا


                سمت راست: يلنا يانكوويچ ، سمت چپ: آنا ايوانوويچ


                      سمت راست: لورنا اوچوآ ، سمت چپ: پائولا كريمر




بکهام پر درآمدترین بازیکن لیگ آمریکا

بکهام با درآمد سالیانه 6.5 میلیون دلار به عنوان پردرآمدترین بازیکن لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا (MLS) معرفی شد.

هافبک انگلیسی تیم فوتبال لس آنجلس گالکسی با 6.5 میلیون دلار درآمد در صدر پردرآمدترین ها قرار دارد و پس از او تیه ری آنری، خرید تازه نیوریورک ردبولز با 5.6 میلیون دلار درآمد سالیانه در جایگاه دوم قرار دارد. رافا مارکز، هم تیمی مکزیکی آنری، با 5.544 میلیون دلار سوم است.

برپایه گزارش فیلی ساکر نیوز، لاندن داناوان از تیم گالکسی با دریافت 2.127.778 میلیون دلار، نفر چهارم پر درآمدترین ها و پردرآمدترین بازیکن آمریکایی به حساب می آید. خوان پابلو آنخل که او هم در عضویت تیم فوتبال ردبولز است با 1.918 میلیون دلار پنجم است. نری کاستیو، مدافع شیلیایی شیکاگو فایرز هم با 1.717.546 میلیون دلار ششم است.





کاظم نژاد قهرمان جهان شد

ورنه بردار دسته 85+ كيلوگرم كشورمان عنوان قهرماني اولين المپيك نوجوانان جهان را به دست آورد.
عليرضا كاظمي نژاد وزنه بردار دسته 85+ كيوگرم اولين المپيك نوجوانان جهان امروز (پنجشنبه) به مصاف رقيبان خود رفت
كاظمي نژاد در يك ضرب ابتدا وزنه 148 كيلو را بالاي سر برد، سپس وزنه 155 كيلو را بلند كرد اما در حركت سوم در بلند كردن وزنه 160 كيلويي ناكام ماند.
وزنه بردار كشورمان در حركت دو ضرب ابتدا ورنه 190 كيلويي را با موفقيت بلند كرد. كاظمي نژاد در حركت دوم وزنه 196 كيلويي را بالاي سر برد و با توجه به اينكه رقيبان او نتواسته بودند چنين ركوردي را بزنند كاظمي نژاد بدون اينكه نياز به بلند كردن وزنه سوم داشته باشد با مجموع 351 كيلوگرم طلاي دسته سنگين وزن جهان را به گردن آويخت.
پس از وزنه بردار كشورمان، نماينده ارمنستان با 350 كيلو دوم شد و وزنه بردار مصر در رده سوم قرار گرفت.
پيش از اين كاروان ايران يك طلا، يك نقره و 2 برنز به دست آورده بود.
كاظمي نژاد: مطمئن بودم قهرمان جهان مي شوم

 قهرمان دسته سنگين وزن وزنه برداري جهان گفت: مطمئن بودم مدال طلاي المپيك نوجوانان جهان را به دست مي آورم.

عليرضا كاظمي نژاد  عنوان كرد: 8 ماه در اردو بودم و تلاش زيادي كردم تا توانستم به مدال طلا دست يابم.
وي ادامه داد: در اوج آمادگي گام به اين مسابقات گذاشتم و با توجه به شناختي كه از رقيبانم داشتم 95 درصد مطمئن بودم مدال طلا را كسب مي كنم.
كاظمي نژاد درباره رقيب ارمنستاني اش گفت: اين وزنه بردار در يك ضرب عملكرد خوبي داشت اما در دوضرب نتوانست كاري از پيش ببرد. البته ابتدا در حركت دوضرب ترسيدم و استرس داشتم اما در ادامه مسلط شدم.
وي درباره اينكه چرا در حركت سوم دو ضرب روي تخته حاضر نشد تصريح كرد: چون قهرماني ام مسجل شده بود ترجيح دادم ادامه ندهم. شايد مي توانستم 200 كيلو هم بزنم اما ديگر به خودم فشار نياوردم.
اين وزنه بردار يادآور شد: هدف بعدي من كسب مدال طلاي المپيك 2012 لندن است. مي خواهم در آن مسابقات نيز نام ايران را سربلند كنم.
كاظمي نژاد خاطرنشان كرد: از پدرم كه شب و روزش را براي من گذاشت و در اين سال ها برايم زحمت كشيد تشكر مي كنم. همچنين از زالاي مربي ام و فدراسيون وزنه برداري تشكر مي كنم.
وي درباره اينكه مدالش را به موزه امام رضا(ع) تقديم كرده اظهار داشت: قبل از مسابقات نذر كرده بودم در صورت قهرماني اين كار را انجام دهم.









تیم دختران ایران به مرحله دوم رقابت های المپیک سنگاپور صعود کرد

دختران نوجوانان ایران با توجه به برتری تیم دختران ترکیه مقابل گینه نو به عنوان تیم دوم گروه A مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک نوجوانان به مرحله دوم این رقابت‌ها صعود کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سنگاپور، مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان امروز چهارشنبه در ورزشگاه جلان بسار سنگاپور با برگزاری یک دیدار بین تیم‌های ترکیه و گینه نو از گروه A مسابقات پیگیری شد. در این بازی تیم ترکیه موفق شد با نتیجه 4 برصفر حریف نه چندان مطرح خود را از پیش رو بردارد و به عنوان تیم نخست گروه خود به مرحله دوم صعود کند.

بدین ترتیب تیم فوتبال دختران نوجوان کشورمان با توجه به سه امتیازی که در دیدار با گینه کسب کردند به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان صعود کردند.

تیم فوتبال دختران کشورمان روز جمعه هفته جاری در ورزشگاه جلان بسار به دیدار تیم اول گروه B خواهند رفت که به احتمال فراوان یکی از دو تیم شیلی یا ترینیداد و توباگو خواهند بود.

جدول رده بندی نهایی گروه A مسابقات فوتبال المپیک سنگاپور به شرح زیر است:
1- ترکیه 6 امتیاز - تفاضل گل 6+، 2- ایران 3 امتیاز - تفاضل گل 1-، 3- گینه نو بدون امتیاز - تفاضل گل 5-

نخستین دوره بازی های المپیک نوجوانان با حضور 3600 ورزشکار 14 تا 18 سال از 204 کشور جهان در 26 رشته ورزشی  از تاریخ 24 مرداد ماه آغاز و 4 شهریور ماه به پایان می‎رسد.





حاشیه های علی کریمی

علي كريمي از هر جهت يك ستاره بي‌نظير براي فوتبال ايران به حساب مي‌آيد. مرد خارق‌العاده‌اي كه قدرت درهم پيچاندن چندين مدافع حريف در كمترين فضاي ممكن را دارد، بيرون از ميدان هم عنصري متفاوت و عجيب است. سوپراستار بزرگ فوتبال آسيا كه روزي ميروسلاو بلاژويچ در موردش گفته بود «اگر توانايي كريمي با انگيزه دايي تلفيق مي‌شد، بزرگترين فوتباليست‌ جهان در ايران به دنيا مي‌آمد!» به اندازه‌اي روي سكوها دلبري كرده كه در ضيافت بازگشتش به پرسپوليس، يكصد هزار هوادار ورزشگاه آزادي را پر مي‌كنند! اين روزها دوباره حرف علي كريمي سر همه زبان‌ها افتاده و مصاحبه جنجالي‌اش عليه كادر مديريتي استيل‌آذين‌ و به تبع آن، اخراج غيرمنتظره‌اش به خبر اول همه محافل ورزشي تبديل شده است. مروري كوتاه مي‌كنيم بر زواياي جالبي از زندگي حرفه‌اي «عصيانگر آرام!»؛ مردي كه معمولا چيزي نمي‌گويد، اما وقتي زبان مي‌گشايد، خواب از چشمان يك قوم مي‌رود!

با ناصر ابراهيمي
پيرمرد هيچي بلد نيست!
ستاره كرجي فوتبال ايران بعد از يك جنجال درست و حسابي در مسابقه سالني استقلال و فتح، به عضويت پرسپوليس درآمده است. سال‌ها، سال‌هاي اقتدار علي پروين و گروهش به حساب مي‌آيد. حرف سلطان، فصل الخطاب است و هيچ كس حق نتق كشيدن ندارد. با اين همه ستاره جوان تيم قهرمان ايران همه چيز را به هم مي‌ريزد و طي گفت‌وگويي با روزنامه صبح ورزش در خردادماه 78، كيفيت فني پايين تيم پروين را زير سوال مي‌برد! هضم اين موضوع براي سلطان غيرممكن است، به ويژه از آن جهت كه كريمي در مصاحبه كم‌نظيرش آشكارا از ناصر ابراهيمي نام برده و او را يكي از عوامل بد بازي كردن پرسپوليس ناميده است. پروين جوش مي‌آورد و كريمي را به طور موقت اخراج مي‌كند. ستاره جوان اما در رختكن تيم از سلطان عذرخواهي مي‌كند و به تمرينات باز مي‌گردد.

با استقلال
گلي كه كارنامه‌اش را زيرورو كرد
اين گل نقطه عطف كارنامه علي كريمي محسوب مي‌شود. روز نهم دي‌ماه 79 است و داربي حساس پايتخت از راه رسيده. بازي رفت دو تيم با بي‌انضباطي‌هاي مكرر فدراسيون وقت تا اوايل زمستان به تعويق افتاده و علاوه بر حساسيت جدولي، حضور مهدي هاشمي‌نسب در استقلال نيز بر التهاب‌هاي اين رقابت افزوده است. بازي چنان هيجاني دارد كه ورزشگاه آزادي راس ساعت 9 مملو از تماشاگر مي‌شود. اين مسابقه اتفاقا، يكي از درخشان‌ترين بازي‌هاي كريمي است. ستار همداني را براي مهار او گمارده‌اند، اما جادوگر چنان بلايي بر سر اين بازيكن آذري- كه دست بر قضا آكتور اول حضور جنجالي هاشمي‌نسب در استقلال هم بود- مي‌آورد كه صبح روز بعد يك روزنامه ورزشي تيتر مي‌زند «دريبل‌هاي كريمي گفت: ستار مدافع نيست!» نيمه اول پر از تنش، اما بدون گل به پايان مي‌رسد تا اينكه با آغاز وقت دوم يكي از همان استارت‌هاي انفجاري كريمي باعث گرفتن يك خطاي پنالتي مي‌شود. گل بهروز رهبري‌فر را محمد نوازي پاسخ مي‌دهد تا در حوالي دقيقه 87 و درست همان جايي كه همه آماده ترك ورزشگاه مي‌شوند، زلزله رخ بدهد. يك توپ سرگردان از جناح چپ روي دروازه پرسپوليس ارسال مي‌شود، عابدزاده موقع خروج ليز مي‌خورد و مهدي هاشمي‌نسب با يك ضربه سر تير خلاص را به شقيقه پرسپوليس شليك مي‌كند. ضلع شمالي آزادي را ماتم گرفته است. همه آماده شنيدن سوت پايان داور كره‌اي هستند كه ناگهان اوت علي انصاريان با دخالت افشين پيرواني جلوي پاي كريمي مي‌افتد. جادوگر سرخ هم در كمال خونسردي با يك ضربه قيچي چنان گلي به استقلال مي‌زند كه تصويرش تا مدت‌ها از ذهن دوآتشه‌ها پاك نخواهد شد. هواداران پرسپوليس به مرز انفجار رسيده‌اند و محبوبيت آقاي شماره 8 به شكل غريبي افزايش يافته است.اين گل زيبا، پروسه سوپراستار شدن كريمي را تسريع كرد.

با علي دايي
... و شهريار در آغوش خدا
بدون ترديد جنجالي‌ترين مصاحبه ژورناليسم ورزشي در ايران، برازنده مصاحبه‌اي است كه بهار 85 علي كريمي با هفته نامه تماشاگران كرد. در اتمسفر بسته فوتبال ايران،‌جادوگر چنان نطق آتشيني به خبرنگاران بهت‌زده تماشاگران تحويل داد كه اجزايش هنوز مورد استفاده روزنامه‌نگاران است. معروفترين جمله آن مصاحبه اين بود كه كريمي با انتقاد از نحوه بازي شماره 10 تيم ملي، اعلام كرده بود:«دايي را خدا بغل كرده است!» علاوه بر اين، وي در تشريح گل‌هاي دايي عقيده‌اش را خيلي شفاف گفت:«توپ به قلم بندش مي‌خورد و گل مي‌شود!» در فرازي ديگر از اين مصاحبه تاريخي، كريمي جهت عكس جريان آب شنا مي‌كند و برخلاف رسم آن روزها كه همه ستاره‌ها از نوع قراردادهاي عابديني ابراز رضايت مي‌ كردند، يك جمله عجيب مي‌گويد:«خوشحالم كه يك ريال از قراردادم به عابديني نرسيد!»

در امارات
وقتي وينفردشفر هنگ كرد!
اواسط سال 80 است و علي كريمي در لباس الاهلي ‌امارات فصلي از زيباترين نمايش‌هايش را به معرض ديد مي‌گذارد. محبوبيت او در دوبي غيرقابل توصيف است. در ورزشگاه خانگي ‌الاهلي آژيري تعبيه شده فقط به اين منظور كه هر وقت علي كريمي پا به توپ شد، به صدا در بيايد! شاگردان وينفرد شفر با جديت در حال تمرين هستند و علي كريمي هم به سبك خودش و با آن بي‌تفاوتي عجيب و منحصر به فردش در انتهاي صف آرام مي‌دويد. همه چيز منظم به نظر مي‌رسد تا اينكه ناگهان علي كريمي از حركت باز مي‌ايستد و دويدن را رها كند. اولين حدس، مصدوميت است، اما او دستش را وارد شورت ورزشي‌اش مي‌كند و با خونسردي باور نكردني خود، موبايلش را بيرون مي‌آورد و شروع به حرف زدن مي‌كند! فكر مي‌كنيد واكنش شفر حيرت زده چيست؟ فقط تماشا مي‌كند؛ همين!

در ايرلند
جشن تولد؟ خوابم مي‌آد!
در مورد بي‌تفاوتي‌هاي كريمي داستان‌هاي فراواني نقل مي‌شود. مدير برنامه‌هاي جادوگر در مصاحبه‌‌اي اذعان كرده بود هنگام برگزاري فينال جام‌جهاني، او در حال تماشاي سريال زير آسمان شهر بوده است! كريمي بارها در مصاحبه‌ها و يا گفت‌وگوهاي خصوصي‌اش اعلام كرده بود كه اگر به ثروت كافي از راه فوتبال دست پيدا كند، اين رشته ورزشي را در اوج جواني رها خواهد كرد، هرچند اطرافيانش نگذاشتند اين كار را بكند! در يكي ديگر از همين بي‌علاقگي‌هاي عجيب، آبان ماه 80 و در شرايطي كه تيم ملي در اردوي ايرلند براي انجام بازي رفت پلي‌آف راهيابي به جام جهاني 2002 به سر مي‌برد، ايرانيان مقيم اين كشور تدارك جشن وسيعي را براي تولد كريمي ديدند. انواع و اقسام هدايا به علاوه يك كيك بزرگ آماده بود.همه در طبقه همكف جمع شده بودند و منتظر كريمي بودند، اما جالب اينكه ستاره فوق‌العاده، در طبقه فوقاني روي تختش دراز كشيده بود و در پاسخ به اصرار مسوولان و بازيكنان تيم، فقط يك جمله به زبان مي‌آورد:«خوابم مي‌آد!» سرانجام با هر زحمتي بود، شماره هشت جادويي را راضي كردند تا در مراسم حاضر شود، اما در راه‌پله‌ها در گوش يكي از همبازي‌هايش، احساسش را در مورد اين همه شور و هيجان گفت:«راستش نمي‌فهمم اين كارها يعني چه!» البته اين اولين نوع از اين قسم واكنش‌ها نبود. كريمي بعدتر هم كه مرد سال فوتبال آسيا شده بود، پايين سن در پاسخ به پرسش‌هاي كليشه‌اي خبرنگاران، با به زبان آوردن اين جمله كه «هيچ احساس خاصي ندارم»، همه آنها را شوكه كرده بود!

خشم فرانچسكو!
يكي از برش‌هاي بي‌بديل تكنيك‌ علي كريمي، به مصاف دوستانه ايران و تيم باشگاهي رم ايتاليا مربوط مي‌شود. در جريان اين بازي تداركاتي، شماره هشت تكرار نشدني كشورمان در اوايل مسابقه يك توپ را تصاحب كرد و ستاره‌هاي گرانبهاي تيم ايتاليايي را با يك حركت مارپيچي ديدني جا گذاشت. جادوگر پس از دريبل چهار، پنج بازيكن رمي، شليك سهمگيني را روانه دروازه ميزبان كرد كه با بد اقبالي به تير دروازه حريف خورد! اين حركت چنان بازيكنان رم را در هم آشفت كه چند دقيقه بعد، كاپيتان توتي پس از از دست دادن يك موقعيت مناسب گلزني، از شدت عصبانيت با لگد تير دروازه كشورمان را هدف قرار داد! بازيكنان رم گمان نمي‌كردند تيم ما حرفي براي گفتن داشته باشد، اما حركت ويرانگر كريمي، حساب كار را دستشان داد!

با نمايندگان اتلتيكو مادريد
بهت لژيونرها
اواخر دوران حضور علي كريمي در پرسپوليس، مشتري‌هاي دست به نقد زيادي در اروپا براي او پيدا شده بود. با اين همه، جادوگر ترجيح مي‌دهد خيلي از خانواده‌اش دور نشود. در جريان مرحله گروهي مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا در اسفندماه سال 79، پرسپوليس در تهران ميزبان الهلال و الاتحاد عربستان و نيز ايرتيش پاولدار قزاقستان بود. سرخپوشان پس از مساوي برابر قزاق‌ها و الاتحادي‌ها، چاره‌اي غير از پيروزي بر الهلال نداشتند. دست بر قضا نمايندگان باشگاه اتلتيكو مادريد نيز در ورزشگاه آزادي حاضر شده بودند تا نمايش علي كريمي را زيرنظر بگيرند و اتفاقا اين، يكي از نمايش‌هاي دلپذير جادوگر بود. وقتي در اواخر نيمه اول شماره هشت استثنايي توپ را گرفت و با حركت تماشايي عرضي‌اش چند مدافع را جا گذاشت تا كار را به تساوي بكشاند، حسي مركب از ذوق و حيرت نمايندگان تيم اسپانيايي را فرا گرفت، اما افسوس كه جادوگر سوداي اروپايي شدن نداشت!

بي حسي تاريخي!
در دوران حضور علي كريمي در الاهلي امارات، براي او معلم زبان انگليسي گرفته بودند تا به ادبيات جهاني آشنا شود و گام بلندي در مسير حرفه‌اي‌اش بردارد. با اين اوصاف نقل است كه او معمولا ابتداي تايم كلاس‌هاي خصوصي‌اش را خواب بوده و معلم بخت برگشته كه اطلاعي از موقعيت شاگردش نداشت، مجبور مي‌شده دقايق طولاني را در انتظار كريمي به سر ببرد. ابوالفضل جلالي مي‌گويد در يكي از روزهايي كه عكس و خبر كريمي به تيتر اول همه روزنامه‌هاي ورزشي ايران تبديل شده بود، وي آنها را براي مطالعه كريمي تهيه كرده و روي ميزش ريخته بود. طبق معمول معلم آمده و پس از چند دقيقه انتظار، كريمي آماده شروع كلاس شد. استاد زبان انگليسي كه اين فرصت كوتاه با سردرگمي وحيرت عكس شاگردش را روي جلد روزنامه‌ها ورانداز كرده بود،‌انتظار عكس‌العمل فوق‌العاده‌اي از كريمي داشت، اما شاگرد او ... دريغ از يك نگاه ساده!

خداحافظ تيم ملي
اواسط سال گذشته بود كه علي كريمي در وصف فدراسيون فوتبال فعلي، از آن جمله تاريخي استفاده كرد:«اين ضعيف‌ترين فدراسيون فوتبال در ده سال اخير است!» جمله جادوگر آرام، شوك عجيبي را به بدنه فدراسيون فوتبال وارد آورد، تا جايي كه متوليان مربوطه حكم به اخراج او دادند. كريمي اما حرفش را پس نگرفت و بعد از اندكي كش و قوس، سرانجام همه چيز به تصميم دايي منوط شد. شهريار هم كه در دوران جام‌جهاني بدون اسم بردن از شخص خاصي، عده‌اي را به نگاه كردن در چشم او و پاس ندادن به وي متهم كرده بود، رسما اعلام كرد كريمي را نمي‌خواهد. ستاره فوتبال ايران كه با يك قرارداد گران‌قيمت به عضويت السيليه قطر در آمده بود، پس از شنيدن اظهارات دايي مصمم شد مچ او را بخواباند. اين چنين بود كه به پرسپوليس برگشت و با علم به فشار هواداران پرشمار اين تيم، بازي‌هايش را آغاز كرد. اين يكي از معدود دفعاتي بود كه جادوگر صاحب انگيزه شده بود، بنابراين در هفته‌هاي ابتدايي حضورش در جمع سرخپوشان، سنگ تمام گذاشت و چندين گل زيبا به ثمر رساند. علي دايي به تدريج متوجه شد با اتمسفر فعلي، ادامه جنگ به نفع او نيست. بنابراين وي را به تيم ملي فرا خواند، اما كريمي بعد از بازي رفت پرسپوليس- ابومسلم، از حضور در اردوي تيم ملي امتناع كرد. جدل‌ها تا بازي پرسپوليس و سپاهان ادامه داشت، تا اينكه در نهايت و بين دو نيمه بازي مزبور، طي اتفاقي عجيب و بي‌سابقه، دايي را به زور وارد راهروهاي زمين شماره يك آزادي كردند تا با كريمي آشتي كند. گرچه جادوگر برخلاف ميلش تن به روبوسي با سرمربي تيم ملي داد، اما صراحتا اعلام كرد دعوت او را نخواهد پذيرفت. بعد از پايان دوران حضور دايي در تيم ملي، قطبي كريمي را به تيم ملي دعوت كرد و جادوگر در كمال تعجب به اين دعوت لبيك گفت تا اتفاقات اردوي اتريش رخ داد و باعث خداحافظي او از تيم ملي -شايد براي هميشه- شد.

با عباس انصاري‌فرد
مديران پورسانت بگير!
داستان درگيري با حاج عباس هم از همان عصبانيت‌هاي مخصوص و عجيب علي كريمي بود. شماره هشت جادويي، در بحبوحه سردرگمي و نا به ساماني‌هاي پرسپوليس، ناگهان حاضر به گفت‌وگو با يك خبرگزاري شد و به شديدترين شكل ممكن عليه مديران تيم مصاحبه كرد. او آنها را به سوءمديريت و دلالي متهم نمود و به هيچ‌وجه حاضر به پس گرفتن حرف‌هايش نشد. وقتي بعد از بازي پرسپوليس و پيام، به او خبر دادند عباس انصاري‌فرد حكم اخراج وي را صادر كرده است، گفت:«براي فوتبالي كه انصاري‌فرد مدير آن است، متاسفم!» جادوگر البته كماكان روي مواضعش باقي ماند، هر چند كه در آستانه داربي پايتخت، با وساطت اطرافيان تيم حاضر به تحمل آشتي مصلحتي ديگر هم شد و روي عباس انصاري‌فرد را بوسيد!

با آجورلو
اين مديريت جواب نمي‌دهد!
اگر چه از قبل هم پيش‌بيني مي‌شد آب علي كريمي و آجورلو در يك جوي نرود، اما شايد كمتر كسي مي‌توانست حدس بزند جدايي آنها از هم چنين شكل جنجالي و عجيبي داشته باشد. بعد از مصاحبه تند جادوگر - به سبك خودش- عليه مديريت فعلي استيل‌آذين و بيان اين اظهارنظر عجيب كه «اگر مهريزي بود، شايد قهرمان مي‌شديم» عوامل مديريتي در باشگاه استيل‌آذين به موضوع واكنش نشان دادند و با انتشار بيانيه‌اي عجيب و غير مرتبط،‌عذر جادوگر را خواستند. به اين ترتيب، در همين ابتداي راه يكي از مدعيان اصلي قهرماني وارد يك بحران بزرگ شد. به اين ترتيب كه فعلا آينده مديريتي استيل‌‌آذين به مخاطره افتاده؛ به ويژه با توجه به حمايت بازيكنان اين تيم از كريمي كه همه چيز را در هاله‌اي از ابهام قرار داده است.
علي كريمي از استيل‌آذين اخراج شد...
در پي خبرهايي كه ديروز سايت‌ها و خبرنگاران اعلام كردند، ناگهان سايت رسمي باشگاه استيل‌آذين با تاييد اين خبر، بيانيه‌اي را نيز در اين مورد منتشر كرد.

به دليل روزه‌خواري
استيل‌آذيني‌ها گاهي سياست‌هاي عجيبي به كار مي‌گيرند، به جاي اعلام شجاعانه دليل اخراج علي كريمي و ارتباط آن با اختلاف اين بازيكن با مديرعامل باشگاه، به طرز عجيبي بحث روزه‌خواري اين بازيكن را پيش مي‌كشند. بدون شك فعل روزه‌خواري از سوي هر مسلماني كار ناپسندي است، ولي نكته عجيب جايي است كه حتي نزديكان باشگاه ليستي از بازيكنان روزه‌خوار اين تيم را در اختيار برخي مديران تيم قرار داده‌اند. در بخش اول بيانيه باشگاه استيل‌آذين درباره اخراج كريمي آمده است: «باشگاه استيل‌آذين وظيفه خود مي‌داند در مقابل عدم تكليف در اجراي مقررات و حرمت‌شكني و تظاهر به روزه‌خواري آقاي علي كريمي و عدم رعايت شئونات ماه مبارك رمضان در جريان تمرين به وظيفه ديني و قانوني خود عمل كرده و اخراج اين بازيكن را اعلام كند.»
استيل‌آذيني‌ها به جاي اينكه به نحوي آبي روي آتش بريزند و مانع درگيري و اختلاف كريمي با ديگران شوند، پاي مسوولان فدراسيون و ديگر مسايل را نيز پيش مي‌كشند تا با قوي كردن سمبه مخالفان جادوگر به نحوي آب پاكي را روي دست كريمي بريزند: «تعظيم شعائر الهي و حرمت نهادن به مقدسات دين مبين اسلام در اولويت باشگاه فرهنگي - ورزشي استيل‌آذين قرار دارد و متاسفانه همين موضوع از جانب بازيكن مذكور رعايت نشده و او حتي با توهين به مسوولان فدراسيون فوتبال و مقررات، به تذكرات سرپرست تيم نيز اهميتي نداده و به اين تخلف اصرار كرده است! بي‌ترديد آنچه در درجه بالاتري از عناوين و افتخارات ورزشي قرار دارد، ايستادگي و پافشاري بر مبناي دين مبين اسلام و اصول اخلاقي است كه موجب تعالي انسان مي‌شود. بي‌گمان نگاه ابزاري و هدف‌محور به ورزش بدون لحاظ داشتن جنبه‌هاي معرفتي، معنوي و انساني منجر به حاكميت اخلاق و معنويت در ورزش نمي‌شود. از همين‌رو اميدواريم كه اقدام باشگاه استيل‌آذين در اولويت دادن به اصول اخلاقي تبديل به يك رويه در ورزش كشور شود و ورزش به فرموده امام خميني(ره) نه به عنوان يك هدف، بلكه به عنوان وسيله‌اي در جهت نيل به تعالي تلقي شود.»

درودگر: بي‌اطلاع هستم
در حالي كه باشگاه استيل‌آذين در بيانيه‌اش صحبت از تذكر سرپرست تيم فوتبال اين باشگاه به علي كريمي مي‌كند، صادق درودگر در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌ها حرف‌هايي مطرح مي‌كند كه در بخشي با بيانيه باشگاه در تناقض است. درودگر نه تنها به كريمي اولتيماتوم نداده، بلكه از انتقادات او هم بي‌خبر است: «در مورد اظهار نظرهاي كريمي بي‌اطلاع هستم. ما طي چند روز گذشته رسانه‌ها و سايت‌ها را نديديم! اول بايد تحقيق كنيم و اگر صحبتي بود، نظرمان را اعلام كنيم. البته در يك تيم هر كسي بايد در حد و اندازه‌هايش صحبت كند و اختيارات بازيكن در چارچوب زمين تمرين و انجام بازي است نه صحبت كردن در مورد مالك و مدير باشگاه! اگر هم كريمي اين كار را انجام داده باشد، كار غلطي انجام شده است.»

علي كريمي مصاحبه نكرد
علي كريمي هميشه صحبت‌ها و رفتار منحصر به فردي دارد. جادوگر فوتبال ايران پس از شنيدن خبر اخراجش از استيل‌آذين تبديل به يك بمب مهارنشدني مي‌شود، ولي همان خصوصيات دوست‌داشتني كريمي و ارتباط خوبش با حسين هدايتي، مالك باشگاه باعث شد تا از اين بمب آتش فقط يك جمله بشنويد: «دستشان درد نكند... لطف كرده‌اند!»
كريمي كه مي‌تواند با هر بار مصاحبه كردن ويرانه‌اي از خود به جاي بگذارد با همان لحن صريح از اتفاق اخير صحبت مي‌كند: «بعضي از آقايان دوست دارند كه من زير حرف‌هايم بزنم، ولي من چنين آدمي نيستم و هيچ‌وقت حرفي كه زدم را تكذيب نكردم. تيم درست كردن و مديريت كردن فقط اين نيست كه بروند بازيكنان بزرگ بخرند. شرايط، امكانات، مسير و مديريت بايد طوري باشد كه تيم به موفقيت برسد. اما متاسفانه استيل‌آذين چنين شرايطي را ندارد و امروز مي‌بينيد ما چه مشكلاتي داريم. در مورد جذب بازيكنان و صحبت‌هاي ديگري كه مي‌شود هم حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارم، ولي با توجه به شرايط تيم و دوستي كه با هدايتي دارم، ترجيح مي‌دهم فعلا حرفي نزنم.»
جادوگر به مالك باشگاه كه رفيقش است هشدار مي‌دهد: «اگر حرفي مي‌زنم از سر دلسوزي است. اين را هم مي‌دانم، هم بچه‌ها و هم خود آقايان رييس باشگاه رفيق من است. به خاطر او خيلي جاها سكوت كردم و با جان و دل بازي كردم. اميدوارم هدايتي هرچه زودتر فكري كند تا مشكلات تيم برطرف شود. من به اسم‌ها و پست‌ها كاري ندارم. اما هدايتي بايد كسي را بياورد تا با ايجاد فضاي مناسب تيم را قهرمان كند. اين تيم براي قهرماني بسته شده بود و بايد كساني در آن حضور داشته باشند كه هدف اول‌شان همين موضوع باشد. كسب كردن قهرماني كار راحتي نيست و آقايان بايد اين را بدانند.»
كريمي كه موثرترين بازيكن ليگ نهم بود، در فصل گذشته به خاطر دوستي با هدايتي و مشكلاتي كه با سرمربي پرسپوليس داشت، قيد اين تيم بزرگ و مردمي را زد. شنيدن اين قسمت از صحبت‌هاي كريمي، خيلي‌ها را ياد هواداران پرسپوليس و علاقه آنها به جادوگر مي‌اندازد: «اگر هدايتي روي حرفش باشد و به دنبال قهرماني بگردد، بايد فكري بكند. هدايتي انسان دلسوز و مهرباني است. در اين بي‌پولي و شرايط سخت از جيب خودش براي فوتبال خرج مي‌كند. اما همه اينها دليل و تضمين نمي‌شود كه او به موفقيت برسد. هدايتي بايد مديرعاملي را به اين تيم بياورد كه بتواند ضعف‌ها را برطرف كند. مگر مي‌شود هر كاري را به زور انجام داد؟ مگر مي‌شود تماشاگر را با اجبار و وعده كيك و سانديس به ورزشگاه‌ها آورد؟ اينها مثال است و خودتان بهتر مي‌دانيد كه چه اتفاقاتي مي‌افتد. اميدوارم مديريت روي اين مثال‌ها جدي‌تر و بيشتر فكر كند!» ماجراي اخراج علي كريمي از استيل‌آذين در شرايطي اتفاق افتاد كه او در ديدار با استقلال در پست غيرتخصصي (مدافع مياني) حاضر شد و اتفاقا جزو خوب‌هاي استيل بود: «خيلي‌ها گفتند كه در پست غيرتخصصي بازي نكن! گفتند تو بايد جلو باشي و براي حمله بازي كني. اما شرايط تيم طوري بود كه مجبور شدم از پست خودم دور شوم و به دفاع مياني بروم. من بازيكن حرفه‌اي هستم و چون تيم به من در پست دفاع نياز داشت، تغيير پست دادم. سرمربي تيم از من خواست جايم را تغيير دهم. بارها گفته‌ام و باز هم مي‌گويم كه با حضور در پست دفاع مشكل ندارم. سرمربي هر چيزي بگويد، من هم مي‌پذيرم.»

شائبه در دليل اخراج
مهمترين سوالي كه كريمي به آن جواب نداد به بحث بيانيه باشگاه استيل‌آذين مربوط مي‌شد. كريمي شنبه‌شب براي استيل‌آذين بازي كرد و صبح يكشنبه و پس از اختلافات او با مديران باشگاه بود كه بحث روزه‌خواري و اخراج او مطرح شد! اگر مشكل كريمي روزه‌خواري بوده، پس چرا او مقابل استقلال بازي كرده و اگر مشكل جاي ديگري بوده، پس چرا بحث به ماجراي روزه‌خواري كشيده مي‌شود و ناگهان صبح يكشنبه اعلام مي‌شود كه كريمي... شماره هشت پس از شنيدن اين ابهام‌ها فقط لبخند تلخي مي‌زند: «اي آقا... چه مي‌گوييد؟! اصلا چرا اين سوال‌ها را از من مي‌پرسيد... اينها را از آقايان بپرسيد!»
توجيه شايد اين باشد كه كريمي از بعد مسابقه با استقلال تا صبح ديروز روزه‌خواري كرده كه آن هم غيرممكن است.


با توجه به حمایت‌هایی که از علی کریمی می‌شود، آیا او به استیل‌آذین بازخواهد گشت؟

به قول حشمت مهاجرانی، کریمی همان‌طور که در زمین مسابقه غیر قابل مهار است، خارج از زمین هم به سختی مهار می‌شود. اخلاق علی کریمی و بازی او وجه تشابه زیادی با هم ندارند. کریمی بازیکن بزرگ و خوبی است اما کارنامه او نشان می‌دهد که اخلاق خیلی خوبی ندارد.

علی کریمی البته که بازیکن بزرگی است و طرفداران زیادی دارد، اما درگیری‌ها و حاشیه‌هایی در فوتبال ایران داشته که نشان می‌دهد نمی‌تواند رفتار خود را مثل توپی که در زمین فوتبال زیر پایش دارد کنترل کند. او در طول سال‌هایی که به سطح اول فوتبال ایران رسیده بارها و بارها با مسئولان تیم ملی و باشگاه خود درگیر شده و به مشکل خورده است.

آخرین درگیری او با مدیرعامل باشگاه استیل‌آذین است. کریمی که از همان روزهای ابتدایی فصل نیز گفته می‌شد مشکلاتی با مصطفی آجرلو دارد، پس از چند ماه انکار کردن اختلافات خود با مدیرعامل، سرانجام اختلاف خود را به وضوح نشان داد و علیه مصطفی آجرلو مصاحبه کرد. او البته مدعی است که اختلافاتش با مدیریت باشگاه استیل‌آذین از آن‌جا شروع شده که از جنس پیراهن‌های تیم انتقاد کرده و همین باعث شده مدیریت باشگاه از دست او ناراحت شود.

به هر حال این درگیری بحث اول فوتبال ایران در دو سه روز گذشته بوده و ضمن این‌که خیلی‌ها معتقدند کریمی نباید علیه مدیریت تیم مصاحبه می‌کرد، هنوز هم خیلی‌ها طرف علی کریمی را می‌گیرند و از او حمایت می‌کنند. تا حالا که غیر از یکی از اعضای هیات مدیره استیل‌آذین، هر کسی از بیرون به این ماجرا نگاه کرده و در مورد این اتفاقات صحبت کرده، طرف علی کریمی را گرفته است. آیا این حمایت‌ها باعث بازگشت ستاره محبوب استیل‌آذین به این تیم می‌شود؟

 

 

 

جنجال‌های معروف علی کریمی

تاریخ

شرح حاشیه

تبعات حاشیه

خرداد ماه 1388

 بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2010

علی کریمی پیش از برگزاری بازی ایران با کره جنوبی در سئول، با مهدی تاج که به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال به سئول رفته بود درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد . او را عامل اتفاقات مهم این بازی می دانند که بازتاب بسیاری در رسانه های جهان داشت.

قطبی پس از ازی در نامه ای اعلام کرد که از تیم ملی  خداحافظی می کند و دیگر نمی خواهد جایی در تیم ملی داشته باشد.

اردیبهشت 1387

 اردوی آماده سازی تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی 2010

مصاحبه تند علی کریمی علیه فدراسیون فوتبال سبب اخراج او از اردوی تیم ملی شد. اگرچه دایی آن روز در اردو نبود اما  پس از این اختلاف این دو دوباره تازه شد.

پس از این درگیری، دایی دیگر علی کریمی را به اردوی تیم ملی دعوت نکرد.

خرداد ماه 1385

جام جهانی 2006 آلمان

علی کریمی در جریان بازی با پرتغال تعویض شد و وقتی از زمین مسابقه بیرون رفت، در اقدامی عجیب لگد محکمی به ساک پزشک تیم ملی زد.

برانکو سرمربی وقت تیم ملی پس از این اتفاق گفت بزرگ‌ترین اشتباهی که کرده این بوده که کریمی را با خودش به آلمان برده، چراکه او اصلا اخلاق حرفه‌ای ندارد.

اردیبهشت ماه 1385

بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان

در حالی که تیم ملی به سفارت آلمان رفته بود تا مراسم خداحافظی از ایران را برای حضور در جام جهانی برگزار کند، کریمی درگیری لفظی شدیدی با برانکو پیدا کرد.

جرقه اصلی درگیری‌های کریمی و برانکو و ایجاد حاشیه‌های ایران در جام جهانی 2006 از همین شب زده شد.

سال 1381

جام غرب آسیا

یک روز در تمرینات تیم ملی که دادکان نیز ناظر آن بوده، علی کریمی با کلاه حاضر می شود. دادکان شخصا کلاه را از روی سر کریمی برداشته و به بیرون پرت می کند. کریمی هم اردوی تیم ملی را ترک و از فهرست تیم اعزامی به بازیهای آسیایی 2002 پوسان نیز خط خورد.

علی کریمی در میانه مسابقات از تیم ملی اخراج و به تهران بازگردانده شد.

تابستان 1380

 پیش از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002

تیم ملی ایران با مربی‌گری بلاژویچ در زاگرب اردو زده بود که علی کریمی به خاطر این‌که دوست داشت شام مک‌دونالد بخورد، تمام تیم را مجبور کرد مسیر 45 کیلومتری را تا زاگرب برگردند.

رسانه‌ها شدیدا از این موضوع انتقاد کردند که در تیم ملی بازیکنان حرف اول را می‌زنند نه اعضای کادر فنی.

سال 1376

جام دانهیل ویتنام

در اواسط بازی مقابل ویتنام در اعتراض به اخراج علی انصاریان، یک مشت به سینه تورو کامیکاوای ژاپنی زد و با زدن پاهای داور ژاپنی باعث سرنگونی او در زمین شد.

AFC یک سال علی کریمی را از فوتبال محروم کرد.

سال 75

مسابقه‌های جام رمضان

علی کریمی در یک مسابقه مقابل تیمی که علی دایی در آن بازی می‌کرد چند بار توپ را از لای پاهای علی دایی رد کرد و باعث عصبانیت دایی شد. آن‌ها در آن شب با یکدیگر درگیر شدند.

کریمی در آن زمان هنوز معروف نشده بود و درگیری‌اش با دایی تبعاتی برایش نداشت.



مصطفی آجورلو:
‌نمی‌توانستیم روی مشکلات سرپوش بگذاریم/ کریمی از دلایل ناکامی تیم بود
مدیرعامل باشگاه استیل آذین با بیان اینکه فصل گذشته گروهی درصدد بودند به این باشگاه آسیب برسانند و تا حدودی هم موفق بودند، گفت: ما سال گذشته نتوانستیم به اهدافمان برسیم که یکی از دلایل آن به علی کریمی بازمی گشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آجورلو در مورد اخراج علی کریمی هافبک این تیم گفت: با توجه به مقررات و آیین نامه‌های الزامی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، متاسفانه علی کریمی در یکی از تمرینات تیم اصرار داشت در ملاء عام و در زمین تمرین به خوردن آب بپردازد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسئولان ذیربط به این بازیکن تذکر می‌دهند که این کار را انجام ندهد ولی متاسفانه ایشان با فحاشی و با اهانت به مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بیان می‌کند اگر می‌خواهند محروم کنند، من را محروم کنند.

مدیرعامل باشگاه استیل آذین ادامه داد: با توجه به این دو موضوع، نمی‌توانستیم بر روی این مساله در باشگاه خودمان سرپوش بگذاریم و این مشکلات به وجود آمده را ندید بگیریم و در نهایت تصمیم به اخراج این بازیکن گرفتیم.

آجورلو در ادامه صحبت‌هایش گفت: طبیعی است که در 7-8 ماه گذشته که من به استیل آذین آمده ام، ایشان و گروهی فعال بودند به این باشگاه آسیب برسانند و طبیعتا تا حدودی هم موفق بودند. ما سال گذشته نتوانستیم به اهدافمان برسیم که یکی از دلایل آن علی کریمی بود.

ظهر روز یکشنبه باشگاه استیل آذین اعلام کرد علی کریمی به دلیل برخی تخلفات، تمکین نکردن در اجرای مقررات، حرمت شکنی و تظاهر به روزه خواری از این باشگاه اخراج شده است.

این درحالی است علی کریمی هم در اظهار نظری روزه خواری را دلیل اخراجش ندانسته بلکه اعتقاد دارد این اتفاق به خاطر مصاحبه علیه مدیرعامل باشگاه رخ داده است.






نونا دچار عارضه نخاعی شده

"نونا پسانین" دختر 14 ساله ای که در زمان برگزاری مرحله دوم مسابقات لیگ دو و میدانی باشگاه های ایران مصدوم و دچار ضایعه نخاعی شده بود، بعد از انجام عمل جراحی با مشکل تنفسی مواجه شده و در بخش "ICU" بیمارستان پارس تحت مراقبت ویژه پزشکان است.
                       
                      دختر نوجوانی که در  ورزشگاه آزادی دچار ضایعه نخاعی شد
  


نماینده پرش ارتفاع خراسان رضوی در مرحله دوم مسابقات لیگ دو و میدانی باشگاه های ایران تنها 14 سال داشت؛ اما سن و سال کم این دختر  مانع از این نشد که رکورد 155 سانتی متری خود را به دست فراموشی بسپارد، پس تصمیم گرفت تا تیم بزرگسالان خراسان رضوی را در مرحله دوم لیگ همراهی کند و افتخار دیگری در کارنامه خود به ثبت برساند؛ اما متاسفانه اتفاقی ناگوار باعث شد تا این ورزشکار دچار ضایعه نخاعی شود.

این اتفاق روز 18 مرداد در ورزشگاه آزادی و با افتادن "در" عظیمی -که برای جلوگیری از حرکت تماشاگران افراطی فوتبال در نظر گرفته شده بود- بر روی نونا پسانین و چهار تن از دوستان او رخ داد تا نونا از ناحیه گردن و مهره چهارم و پنجم خود دچار مصدومیت شود.

او قطع نخاع نشد؛ اما مهره پنجم او چنان آسیب دید که امکان حرکت را از او گرفت. با رخ دادن این اتفاق ابتدا نونا به بیمارستان حضرت رسول انتقال یافت و زیر نظر دکتر خداکرم رستگار مراحل درمان را آغاز کرد؛ در ادامه و با تشخیص دکتر رستگار این ورزشکار نوجوان به بیمارستان پارس انتقال یافت تا جراحی شود. با پایان یافتن عمل جراحی گویا نونا با مشکل تنفسی مواجه شده و هم اکنون در بخش ICU بیمارستان پارس تحت مراقبت ویژه پزشکان است.

این موضوع ما را بر آن داشت تا راهی بیمارستان شویم و گزارشی در خصوص مصدومیت و مراحل درمان این ورزشکار تهیه کنیم؛ که این عمل ابتدا با مخالفت مسوولان بیمارستان مواجه شدیم اما با تلاش های که صورت گرفت توانستیم در ادامه با خانم خضیری نایب رییس هیات دو و میدانی خراسان رضوی که در بیمارستان حاضر بود، صحبت کنیم و از وضعیت نونا مطلع شویم. 


خضیری: پدر و مادر نونا خواستار انتقال او به آلمان هستند

خانم خضیری نایب رییس هیات دو و میدانی خراسان رضوی در این خصوص گفت: تقاضای پدر و مادر نونا این است که او را برای ادامه درمان به آلمان انتقال دهند. در این خصوص با دکتر سمیعی جراح برجسته کشورمان در آلمان صحبت شده و اگر مسوولان شرایط انتقال نونا را فراهم کنند، لطف کرده اند.

وی به روز حادثه اشاره کرد و گفت: روز 18مرداد ماه بود که تیم دو و میدانی خراسان رضوی برای حضور در دومین مرحله لیگ دو و میدانی باشگاه های ایران راهی تهران شده بود که نونا و چهار تن از دوستانش دچار حادثه می شوند و "در" بزرگی که در ورزشگاه آزادی بود بر روی آنها می افتد. نونا از ناحیه نخاع دچار مصدومیت شده و جمیله سیفی دیگر دوست او با شکستگی پا مواجه می شود. سه نفر دیگر هم دچار مصدومیت های جزعی شده و به خراسان باز می گردند تا در شهر خود مراحل درمان را دنبال کنند. 


                                                          ***

در ادامه و به اتفاق خضیری و عکاس برنا تصمیم گرفتیم تا به بخش ICU بیمارستان برویم؛ اما ورود به این قسمت بیمارستان ممنوع بود، البته این موضوع نیز نتوانست مانع ما شود تا با پیاده کردن ترفندی و به دور از چشم متصدیان بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه رسیده و با یکی از پرستاران که از نونا مراقبت می کند صحبت کنیم و چند فریم عکس هم از ورزشکار نوجوان مصدومی که گوشه بیمارستان افتاده و حالا دیگر چشم امیدش به مسوولان و کمک آنهاست، بیندازیم.

پرستار حال عمومی نونا را خوب توصیف کرد و گفته که باید تحت مراقبت باشد تا وضعیتش بهتر شده و به بخش دیگری منتقل شود. به هر حال با تمام سخت گیری های مسوولان بیمارستان توانستیم ملاقاتی، هر چند کوتاه از این نوجوان داشته باشیم؛ اما حال نه چندان مساعد این ورزشکار که حتی به سختی تنفس می کرد چنان تاثیری بر ما گذاشت که حتی نمی توانستیم احوالش را جویا شویم.

با اتمام این ملاقات کوتاه خواستار گفت و گو با پدر و مادر نونا شدیم، اما متاسفانه ابتدا نتوانستیم با آنها که سخت به دنبال کارهای درمان فرزند خود بودند ملاقاتی داشته باشیم، البته این موضوع نیز مانع نشد تا در نهایت توانستیم گفت و گویی کوتاه با محمد هادی پسانین، پدر نونا داشته باشیم. 


هادی پسانین: تا 24 ساعت، نظر دکتر سمیعی به دستمان می رسد

محمد هادی پسانین، پدر نونا گفت: فرزندم حال خوبی ندارد. ریه اش عفونت کرده و با مشکل تنفسی مواجه است. هم اکنون در ICU بیمارستان تحت مراقبت ویژه بوده و با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشد. من نمی خواهم فرزندم به عاقبت برادرم دچار شود. برادر من در حادثه ای قطع نخاع و فوت شد، از همین رو دوست ندارم فرزند خود را نیز از دست بدهم.

وی ادامه داد: ما خواستار این هستیم که نونا به آلمان انتقال پیدا کند و زیر نظر دکتر سمیعی مراحل درمان را پشت سر بگذارد. دکتر سمیعی تا 24 ساعت آینده پاسخ تشخیص خود را برای ما خواهد فرستاد.
امیدوارم در صورتی که وی صلاح دانست نونا با کمک مسوولان به آلمان منتقل شود. از دست اندرکاران می خواهم که به ما کمک کنند، ما به هیچ وجه به دنبال مقصر نیستیم، بلکه به سلامت فرزندمان می اندیشیم. هم اکنون احتیاج مبرمی به کمک مسوولان و دعای خیر مردم داریم. 


دکتر رستگار: نیازی نیست نونا به آلمان انتقال پیدا کند

دکتر خداکرم رستگار پزشک معالج نونا گفت: هر کاری برای نونا می شد، انجام داده ایم؛ اما با این وجود باید به اطرافیان حق داد که خود را به آب و آتش زده و به بهترین درمان بی اندیشند اما به اعتقاد ما نیازی نیست که نونا به آلمان انتقال پید کند، چون هر کاری که لازم بود ما انجام داده ایم و فکر نمی کنم در آلمان کاری اضافه بر اینکه پزشکان داخلی کرده اند صورت گیرد.
با این حال اگر خانواده پسانین خواستار انتقال او به آلمان باشند ما اینکار را خواهیم کرد؛ اما باید بگویم که این کار ریسک بزرگی است و بهتر است با توجه به این موضوع مراحل درمان در ایران دنبال شود.

وی افزود: نونا تا زمانی که فشار خون و شرایط تنفسی اش به حالت مناسبی نرسد باید در ICU بماند. به هر حال او شرایط سختی را تجربه می کند و این وظیفه ماست که به او روحیه دهیم. ما عمل موفقیت آمیزی داشتیم و توانستیم مهره آسیب دیده را به جای خود بازگردانیم، حالا باید منتظر ماند و دید که در ادامه چه شرایطی به وجود می آید. هنوز خطر این نوجوان را تهدید می کند؛ اما با توجه به جراحی خوبی که داشتیم تنها باید منتظر باشیم و ببینیم که شرایط به چه شکل دنبال می شود.


كاشاني به عيادت پسانين رفت

 سرپرست باشگاه پرسپوليس بر بالين نونا پسانين حاضر شد.


                        
 
حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس امروز با حضور در بخش ICU بيمارستان پارس از نونا پسانين ملي‌پوش 15 ساله تيم دووميداني عيادت كرد.
كاشاني به دعوت پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي به عيادت پسانين رفت.
وي بر اثر افتادن درب ورزشگاه آزادي روي خود، دچار ضايعه نخاعي شد.





تیم فوتبال بانوان مقابل گینه نو به پیروزی رسید

تيم فوتبال بانوان ايران در دومين بازي خود در المپيك سنگاپور مقابل گينه‌نو با نتيجه يك بر صفر به پيروزي رسيد.

                        
  تيم زير 15 سال بانوان در دومين بازي خود مقابل گينه نو قرار گرفتند.
در حالي كه شاگردان شهرزاد مظفر در نيمه اول بازي خوبي از خود به نمايش گذاشتند، در نيمه دوم توانستند اين برتري را با به ثمر رساندن يك گل نشان دهند.
فاطمه اردستاني در دقيقه 43 موفق شد براي ايران گلزني كند.
بازيكنان ايران با اين پيروزي 3 امتياز كسب كردند و براي مشخص شدن وضعيت صعود بايد منتظر بازي تركيه و گينه نو باشند.
بانوان ايران در اولين بازي خود با نتيجه 4 بر 2 بازي را به تركيه واگذار كرده بود.




نونا نیاز به دعا دارد

نونا نیاز به دعا دارد

نونا پسانین ،پرنده ارتفاع تیم دوومیدانی خراسان رضوی در icu بیمارستان پارس بستری شد.

دختر 14 ساله مشهدی که دوشنبه شب با افتادن در مجموعه آزادی روی گردنش ،نخاعش آسیب جدی دیده بعداز عمل جراحی به icu منتقل شد.خضری نائب رئیس بانوان هیات دوومیدانی خراسان رضوی که همراه خانواده این ورزشکار در بیمارستان پارس حضور دارد در این باره می گوید:«پزشک نونا،در جراحی مهره های 4 و5 گردن او را که سوار هم شده بودند را به جای اصلی شان برگرداند و این طوری از فشار نخاع کم می شود.با این حال هنوز چهار عضو او بی حرکت است.البته به گفته پزشکان او به زمان نیاز دارد امانونا 48 ساعت بحرانی بعداز عمل را پشت سرگذاشته است.»

خضری از همه مردم می خواهد تا برای بهبودی کامل نونا دعا کنند:« از نظر پزشکی هر کاری که لازم بوده برای او انجام شده .عمل هم موفقیت آمیز بوده است.از این به بعد نونا برای بهبودی کامل به لطف خدا برمی گردد. مردم هم برای شفایش دعا کنند.»

او سطح هوشیاری ورزشکار مصدوم را خوب می داند:«سطح هوشیاری نونا بالاست. اما فکر می کنم حداقل یک ماه باید دربیمارستان پارس بماند تا علاوه بر زیر نظر بودن ، فیزیوتراپی هم انجام دهد.»

فتح‌الله‌زاده از ملي‌پوش 15 ساله دووميداني عيادت كرد

 سرپرست باشگاه استقلال از نونا پسانين ملي‌پوش 15 ساله تيم ملي دو و ميداني عيادت كرد.

                   
‌علي فتح‌الله زاده سرپرست باشگاه استقلال ظهر امروز با حضور در بخش ICU بيمارستان پارس از نونا پسانين ملي‌پوش 15 ساله تيم دووميداني عيادت كرد.
فتح‌الله زاده به دعوت پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي بر بالين پسانين حاضر شد و پس از دلجويي از خانواده وي قول همه گونه كمك را به آنها داد.
قرار است فردا حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس از اين ملي‌پوش 15 ساله كه قرار بود براي تيم ملي بزرگسالان به ميدان برود، ‌عيادت كند.




احتمال قطع نخاع لونا پسانین

دبیر هیات دوومیدانی استان خراسان رضوی گفت: بنا بر اعلام پزشکان به احتمال 90 درصد، "لونا پسانین" قطع نخاع شده است.
محمد رضا خوش‌باطن در پی واژگونی یکی از درب‌های ورزشگاه آزادی بر روی یک دوومیدانی‌کار خراسانی خاطرنشان کرد: متاسفانه کوچکترین عضو تیم استان، دچار چنین مشکلی شده است.
وی ادامه داد: این اتفاق یکی از ناگوارترین حوادث ورزش بوده و واقعا تکان دهنده است.
خوش‌باطن افزود: این اتفاق شب گذشته و هنگام بازگشت اعضای تیم از غداخوری رخ داده است که در آن 5 نفر از ورزشکاران خراسانی آسیب دیده‌اند.
وی اضافه کرد: 2 نفر از این افراد در محل توسط اورژانس مداوا شده و دو نفر هم در حال حاضر در بیمارستان تحت نظارت هستند و متاسفانه وضعیت "لونا پسانین" مطلوب نیست.
دبیر هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی تصریح کرد: مجموعه ورزشی آزادی باید هزینه‌های پزشکی این ورزشکار را پرداخت کند، هر چند ما هم پشت خانواده وی هستیم و در این رابطه هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

نونا پسانین دیروز در بیمارستان پارس تهران جراحی شد.

دختر دوومیدانی کار خراسانی که دو روز پیش در مجموعه آزادی تهران به خاطر افتادن دچار ضایعه نخاعی شدید دیده، با انتقال به بیمارستان پارس جراحی شد.

در حالی که تا قبل از این حرف از قطع نخاعی شدن او بود اما مهناز خضری نایب رئیس بانوان هیات دوومیدانی خراسان رضوی که  با شنیدن خبر خودش را به تهران رسانده می‌گوید: «رستگاری پزشک معالج نونا معتقداست که  نخاع او قطع نشده ولی له شده. به خاطر این که مهره چهار و پنج او روی هم سرخورده چهار عضو بدنش حرکت نمی‌کند. البته این شرایط بهتر از قطع نخاع است و در جراحی دیروز کادر پزشکی سعی کردند تا مهره‌ها را به جای خود برگردانند تا بتوان کار ترمیم آن را شروع کرد.»

البته خضری معتقداست با این جراحی باید برای بهبودی نونا دعا کرد: «پزشکان می گویند هنوز هیچ چیز دراین باره معلوم نیست.شاید 10 درصد او خوب شود ،شاید 30 - 40 درصد .باید برای نونا دعا کرد.» با این که حسن ضیا آذری مدیر مجموعه آزادی تهران در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا  گفته طبق گزارش‌های اولیه هیچ کس جز این سه نفر در محل حادثه حضور نداشته اما با این حال من از حراست ورزشگاه خواستم تا گزارش کاملی در این باره تهیه کند،اما فاطمه عزیزی سرپرست تیم دوومیدانی خراسان رضوی در این باره می گوید:«من وبقیه بچه ها تنها 20 متر با این پنج نفر فاصله داشتیم .البته تعدادی دیگر از ورزشکاران کشتی وقایقرانی هم  بودند و درواقع آنهایی که شاهد بودند حدود 25 نفری می شدند و دیدند که در مجموعه روی بچه ها افتاد.»

 بیشتر از هرچیزی شایعه افتادن در مجموعه در اثر تاپ خوردن نونا ناراحتش می کند: «این یک شایعه است. نونا و چهار نفر دیگر که مصدوم شدند جلوتر از ما می رفتند. اصلا پشت آنها به ما بود که درافتاد. من به خاطر این که بچه ها انرژی‌شان را ازدست ندهند اجازه نمی دهم حتی شلنگ آب را بردارند. آن وقت انها با در، تاپ بازی کنند؟ این شایعاتی است که بعضی ها فقط برای رفع تکلیف از مجموعه آزادی مطرح می کنند. همین. وگرنه در به این سنگینی را ما وقتی می خواستیم تکان دهیم تا نونا را در آوریم نتوانستیم. اصلا با عقل جور درنمی آید.»

به نظر او دلیل این اتفاق تنها به خاطر مشکل در بوده وبس: «در با هلی که به آن داده شد ،افتاد. من از لولای در هم فیلم گرفته ام لولای در روی خاک غلط می زند.آیا این درست است. حتما باید یک نفر بمیرد تا مسئولان مجموعه به فکر ترمیم این در بیفتند؟ این در فرسوده شده.»

او جاسم امیری، نیلوفر سادات موسوی، مهرنوش داناپور، بنفشه رهگذر قایقرانان ملی پوش را شا هدان این اتفاق می داند،البته این را هم اضافه می کند که آنها گفته اند دوسال پیش هم افتادن این در دردسرساز شده است.»

او از شکایتش می گوید: «من شکایت کرده ام و قرار است کلانتری هم کارشناسش را رای بررسی موضوع بفرستد.یک دختر 14 ساله زندگی اش را باید چطوری جمع وجور کند؟ یک کارت بیمه کافی است تا ورزشکار خیالش برای ورزش و مسابقه راحت باشد؟» او از مسئولان فدراسیون  دوومیدانی هم گلایه دارد: «وقتی نونا را بیمارستان بردیم یک نفر از مسئولان فدراسیون نیامدند ببیننند ما چه مشکلی داریم. اصلا پول دارید؟ ندارید؟ در حالی که رئیس هیات و نائب رئیس هیات و پدر و مادر نونا ساعت 5:30 صبح دیروز خودشان را به تهران رساندند.»

خضری نائب رئیس هیات دوومیدانی خراسان رضوی معتقداست: «مجموعه ورزشی آزادی باید جوابگوی هزینه‌های درمانی این ورزشکار باشد و خانواده اش باید به طور کامل تحت حمایت قرار گیرند چرا که اگر خدای نکرده وضعیت "نونا" بهبود پیدا نکند، نگهداری او هزینه‌های زیادی دارد. امامتاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که گویا مجموعه ورزشی آزادی می‌خواهد این اتفاق را توجیه کند، در حالی که باید بیشتر از این‌ها پیگیر این اتفاق باشند.» به گفته خضرایی پدر نونا برای پیگیری این ماجرا دست به کار شده. آن هم با گرفتن وکیل.






از سوی فیفا اعلام شد:10 نکته در باره رقابت های فوتبال نوجوانان در المپیک سنگاپور

10 نكته جالب در رقابت‌هاي فوتبال المپيك نوجوانان سنگاپور كه از 21 مرداد تا 3 شهريور برگزار مي‌شود، به چشم مي‌خورد.
                     
المپيك نوجوانان سنگاپور كه از 21 مرداد تا 3 شهريور ماه برگزار مي‌شود، در نظر دارد توجه جهانيان را به ستاره‌هاي فردا جلب كند. توجه جهانيان به سوي ميزبان يعني سنگاپور جلب شده است. 6 تيم پسران و 6 تيم دختران براي كسب مدال طلا در اين مسابقات با يكديگر به رقابت مي‌پردازند.

1- اولين تورنمنت در المپيك سنگاپور
فوتبال در ميان 26 رشته المپيك نوجوانان، اولين رشته‌اي است كه مسابقات آن برگزار مي‌شود. دختران پنجشنبه و 2 روز قبل از مراسم افتتاحيه رقابت خود را آغاز مي‌كنند. تيم‌هاي دختران ايران و تركيه افتخار رقابت در اولين ديدار المپيك را دارند.

2- جوان‌ترين گروه سني
تورنمنت فوتبال المپيك نوجوانان با شركت 216 نوجوان دختر و پسر متولد اول ژانويه 1995 در مسابقات زير 15 سال، جوان‌ترين گروه سني را در رقابت‌هاي فيفا تشكيل مي‌دهد. مسابقات فيفا شامل تيم‌هاي زير 17 سال، زير 20 سال و بزرگسالان است.

3- تيم ها فقط مي توانند 2 دروازه‌بان در فهرست نهايي داشته باشند. هر 2 دروازه‌بان منتخب بايد در تركيب نهايي هر تيم قرار بگيرند.

4- شماره يك
فقط بايد شماره‌هاي يك تا 18 بايد براي بازيكنان تخصيص داده شود. شماره يك بايد به يكي از 2 دروازه‌بان تعلق بگيرد.

5- هر نيمه 40 دقيقه
قوانين بازي‌ها تغييراتي را در زمان بازي رقابت‌هاي زير 16 سال لحاظ كرده است. در تورنمنت فوتبال نوجوانان، هر مسابقه 80 دقيقه به طول مي‌انجامد كه شامل 2 نيمه 40 دقيقه‌اي خواهد بود. 15 دقيقه زمان استراحت ميان 2 نيمه هم براي تيم ها منظور خواهد شد.

6- بازي‌ها بدون وقت اضافه
وقتي رقابت به مرحله حذفي برسد، هر مسابقه‌اي كه پس از 80 دقيقه قانوني به تساوي كشيده شود، براي تعيين تيم پيروز مستقيماً به ضربات پنالتي كشيده خواهد شد.

7- مدال‌ها، لوح تقديرها و جوايز
كشورهاي برتر در هر تورنمنت مدال طلا، نقره و برنز و همچنين لوح تقدير دريافت مي‌كنند و به ديگر تيم‌ها نيز لوح تقديري به پاس شركت در اين مسابقات اهدا مي‌شود. جايزه بازي جوانمردانه فيفا نيز در هر تورنمنت به تيمي كه عدلانه‌ترين بازي را به نمايش گذاشته باشد، اختصاص داده مي‌شود.

8- شانس حداقل براي ميزبان
سنگاپور در رقابت‌هاي پسران به ميدان مي‌رود كه اولين حضور ميزبان در رقابت‌هاي فيفا به شمار مي‌رود. اين تيم كه قدرت منطقه‌اي فوتبال و قهرمان رقابت‌هاي كنفدراسيون آسنا (كه پيش تر با نام جام تايگر شناخته شده بود) شده، همچنان به دنبال كسب اولين موفقيت جهاني خود است. تورنمنت فوتبال المپيك نوجوانان به تيم ميزبان يك فرصت طلايي براي نشان دادن خود در برابر ديد جهانيان ارائه كرده است.

9- احياي فوتبال
حضور هائيتي در روز 25 مرداد در اولين ديدار خود در ورزشگاه يالان بسار مقابل بوليوي در رقابت‌هاي پسران بسيار قابل توجه خواهد بود – اين اولين تورنمنت بين‌المللي آنها پس از زلزله وحشتناك ژانويه گذشته است-

10- بزرگترين و وسيع‌ترين
تركيه پرجمعيت‌ترين تيم در ميان 12 شركت كننده با جمعيتي حدود 78 ميليون نفر است در حالي كه ايران بزرگترين كشور از لحاظ وسعت ارضي است.




دختران فوتبالیست با شکست آغاز کردند

تیم فوتبال دختران نوجوان کشورمان نخستین دیدار خود در مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان را با شکست برابر تیم ترکیه پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال دختران کشورمان که در گروه A مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان سنگاپور با تیم‌های ترکیه و گینه نو همگروه است، عصر امروز نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها را در ورزشگاه جلان بسار مقابل نماینده اروپا، ترکیه برگزار کرد و با وجود ارائه یک بازی خوب در پایان با نتیجه 4 بر 2 تن به شکست داد.

برای تیم کشورمان در این بازی فاطمه خلجی (13) و شیرین افلاکی (18) گلزنی کردند.

تیم کشورمان دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات را روز یکشنبه  هفته پیش رو برابر  تیم گینه نو برگزار خواهد کرد.

* مسابقات فوتبال بازیهای المپیک نوجوانان در دو وقت  40 دقیقه ای برگزار می شود و تیم‌ها در بین دو نیمه 15 دقیقه استراحت می کنند.

* دیدار تیم‌های ترکیه و ایران  تماشاگران ویژه‌ای همچون سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، ژرومه واکه، دبیرکل فیفا، محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران، بهرام افشارزاده، دبیرکل این کمیته، کیومرث هاشمی، سرپرست کاروان ایران در بازیهای المپیک نوجوانان،  برخی از سرپرستان، مربیان و  ورزشکاران  کشورمان و ... داشت.

* برای تماشای دیدار دختران ایران و ترکیه بالغ بر 500 تماشاگر به ورزشگاه جلان بسار آمده بودند که بیشتر آنها را نوجوانان سنگاپوری تشکیل می دادند. آنها به شدت دو تیم ایران و ترکیه را تشویق می کردند.

* تیم دختران نوجوان ایرانی با پوشش اسلامی و کامل به میدان رفت.

* تیم ایران گرچه در نیمه اول با بازی خوب خود مقابل تیم ترکیه به برتری 2 بریک رسید اما در نیمه دوم مقابل دفاع حملات پرتعداد تیم ترکیه فقط دفاع کرد.

* پیش از آغاز مسابقه، در بین دو نیمه و پس از پایان بازی از بلندگوهای ورزشگاه جلان بسار آهنگ‌های شاد پخش می شد که هواداران را به وجد آورده بود.

* سرمربیگری تیم ترکیه برعهده حمدان اصلان بود و تیم کشورمان را نیز شهرزاد مظفر هدایت می کرد.

*  بازی خوب تیم ایران تحسین خبرنگاران دیگر کشورها و مسئولان فنی مسابقات را به دنبال داشت.

* قضاوت دیدار ایران - ترکیه برعهده میشله پایه از کانادا بود.

* در پایان مسابقه بازیکنان تیم ترکیه شادی می کردند و در این حالی بود که بازیکنان تیم ایران زیر نظر مربیان بدنهای خود را سرد کردند.






مایلی کهن:داروغه ام اما از نتایج شما خجالت می کشم

سرمربی تیم فوتبال سایپا با بیان اینکه به جای دایی از مردم ایران به خاطر نرفتن تیم ملی به جام جهانی عذرخواهی می کند در پاسخ به اظهارات وی گفت: بله آقای دایی من داروغه ام چرا که چکیده این فوتبال هستم اما از نتایجی که شما با پرسپولیس کسب کردید شرمگینم و خجالت می کشم.

  علی دایی و محمد مایلی کهن سالهاست با یکدیگر اختلاف نظر دارند و هرازچندگاهی در مصاحبه های خود موضع گیری هایی تند و البته برخی اوقات توهین آمیز علیه یکدیگر می گیرند.

آخرین درگیری لفظی این دو به بعد از بازی هفته سوم لیگ برتر برمی گردد که این دو هر چند قبل از شروع بازی به سمت یکدیگر رفتند، اما در نشست خبری مجددا علیه یکدیگر موضع گیری کردند.  پس از این اتفاقات و در شرایطی که علی دایی این بار تندتر از قبل مایلی کهن را مورد خطاب قرار داد و از او به عنوان داروغه نام برد، سرمربی سایپا شنبه شب پاسخ او را داد.

مایلی کهن با این جمله که " من به جای دایی از مردم به خاطر نرفتن به جام جهانی عذر خواهی می کنم و احتمالا پولی که دایی می خواهد از فدراسیون بگیرد، پاداش نرفتن به جام جهانی است " صحبت هایش را در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفتگو آغاز کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد مقایسه اخراج خود و دایی از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران گفت: زمانی که در مقدماتی جام ۹۸ فرانسه به قول دایی ما را بیرون انداختند از فدراسیون و مردم طلبکار نشدیم ضمن اینکه تیم من با کمترین امکانات بود و بیشتر از دسیسه های خود آقایون ضربه خوردیم. دو برد مقابل چین و یک برد مقابل قطر در کارنامه ما بود و تازه ایران باید از یک گروه ۵ تیمی که یک سهمیه صعود داشت به جام جهانی می رفت نه مانند زمان ایشان که از بین ۵ تیم سه تیم می توانند صعود کنند که این اتفاق هم با 18 بازی تدارکاتی و کلی هزینه نیفتاد و حتی بعد از مساوی تیم ملی مقابل امارات گلر خوبمون سید مهدی رحمتی سجده شکر بجا آورد و رئیس وقت سازمان  تربیت بدنی ( علی آبادی ) ۵ میلیون تومان به او پاداش داد!

مایلی کهن ادامه داد: آقای دایی از پنج بازی  مقدماتی جام جهانی ۶ امتیاز گرفته بود و باز مدعی است من تیم را می بردم جام جهانی ؟ من متاسفم از اینکه ایشان به جای عذرخواهی از مردم مثل همیشه طلبکار است.

مایلی‌کهن در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: آقای دایی که 9 ماه به خاطر حذف تیم ملی فوتبال جرات بیرون آمدن از خانه را نداشت به خاطر یک جام حذفی که با بردن تیمهای لیگ یک و دو فوتبال ایران بدست آمد دوباره همان کبر، غرور و خودخواهی دامنش را فراگرفت.

بازیکن و مربی پیشین پرسپولیس با اشاره به نتایج این تیم در زمان مربیگری علی دایی گفت : تیم پرسپولیس بدترین نتایج را همراه با دایی گرفته و من به عنوان یک پرسپولیسی از این موضوع خجالت زده و شرمگینم. چهار گل از شاهین بوشهر خورد و احمد پوری بازیکن شاهین آمد توی برنامه نود و اعلام کرد نمی خواستیم بیشتر از این به آنها گل بزنیم، به این مورد باخت مقابل ابومسلم و تیم خود من را هم اضافه کنید در نهایت هم با کمک خدایان! جام حذفی فوتبال ایران را بدست آورد و امیدوارم آقای کاشانی بتوانند بابت اعمالشان در آن دنیا پاسخگوی بردار شهید خود باشند.

مایلی کهن در جواب دایی درباره دخالتش در همه امور فوتبال گفت : به علی دایی می گویم، بله من داروغه فوتبالم چون چکیده این فوتبال هستم و ایشان که معتقدند کشور قانون داره می بینند که بعضی ها که قلدر می شوند قانون را هم زیر پا می گذارند. شما به من بگویید این آقا که مدرک مربیگری A فوتبال را ندارد با کدام مجوز روی نیمکت پرسپولیس در لیگ برتر نشسته است و آقای محصص هم به خاطر حجب و حیا خود می گوید دایی مدرک A دارد.

مایلی کهن که با دایی در دوره فوق لیسانس همکلاس بوده است در مورد مدرک تحصیلی وی هم گفت : آقای دایی بدون کلاس آمدن بالاخره مدرک فوق لیسانس خودش را گرفت و می بینیم در کشور ما با اینکه قانون خوب داریم بعضی ها به راحتی قانون را دور می زنند.

سرمربی سایپا با اشاره به قهرمانی دایی به همراه این تیم در ششمین دوره لیگ برتر اضافه کرد: ایشان ادعای موفقیت دارد. کدام قهرمانی در کارنامه دایی است. آن تیم سایپایی که در آن سال قهرمان شد در واقع تیم من بود میثاق معمارزاده، محسن خلیلی، هادی عقیلی، مجید غلام نژاد و ابراهیم صادقی اینها بچه های من بودند که بعدا به ببار نشستند. ضمن اینکه آن تیم سایپا را ایشون نبسته بود بلکه اقای ورنر لورانت بسته بود که در ۶ هفته اول صدرنشین بود و بعد بر اثر دانش آقای دایی امتیازات سایپا از دست رفت!

وی ادامه داد: همه بازی پرسپولیس و سایپا و نوع حرکت ایشان مقابل شیث رضایی را یادشان هست که در نهایت با توسل به نمایندگان مجلس کارش حل شد. آقای دایی سال بعد تیم سایپا را با سه برابر هزینه زمان ما بست و تیم داشت می رفت دسته یک و ما سایپا را بعد از او نگه داشتیم.

سرمربی پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: توصیه می کنم آقای دایی اول مدرک مربیگری اش را بگیرد و بعد در مورد موفقیت فوتبال صحبت کند.

وی با یادآوری رفتار دایی در زمان حضورش در تیم پرسپولیس در سومین دوره لیگ برتر به مربیگری بگوویچ گفت: آقای دایی در بازی برگشت پرسپولیس مقابل پگاه گیلان تا زمانی که چکش در بانک نقد نشد اتوبوس تیم را در اتوبان قزوین - رشت نگه داشته بود. بهرحال علی دایی علاقه زیادی به پول دارد و عیبی هم ندارد ولی طلبکاری او به جای عذر خواهی از مردم قابل تحمل نیست.

مایلی کهن که معتقد است فوتبال عین رسیدن به خداوند است اضافه کرد: برخی افراد هستند که این فوتبال را ناپاک کرده اند شما به اظهارات مدیر عامل داماش گیلان در مورد تخلفات سرمربی سابق این تیم نگاه کنید. آیا این موارد را هم من گفته ام.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ علی دایی که مدعی بود از شکایت و محکومیت مایلی کهن به خاطر سرمربیگری وی در تیم ملی ایران گذشته است گفت: متاسفانه ایشان دروغ پردازی می کند من بارها به دادگاه رفتم و تا آخر ایستادم و حتی گفتم جریمه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی دادگاه را هم ندارم تا به زندان بروم و ادعای ایشان دروغ محض است.

مایلی کهن درباره سفید امضا کردن قرار داد دایی با پرسپولیس هم گفت : البته من مراقب هستم دوباره کلمه ای نگویم که کارم به دادگاه بکشد ولی این هم  از آن موارد جالب است که در اول همه چیز به خاطر آقای کاشانی است و جای مبلغ قرارداد سفید است و بعد از شش ماه یک دفعه می شود ۵۰۰ میلیون تومان! در حالیکه به نظر من آقای دایی در آن مقطع باید پولی هم بابت سرمربیگری تیم پرسپولیس به این باشگاه می پرداخت.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به ضعف مدیریت در نزد مدیران فدراسیون فوتبال ایران گفت: متاسفانه کم تدبیری فدراسیون موجب شد یکی از بهترین تیمهای ملی فوتبال ایران با حضور ستارگانی مانند مهدوی کیا ، کریمی ، نکونام ، شجاعی و ... که به بلوغ فوتبالی خود رسیده بودند به جام جهانی نرود و امروز باید به جای دریافت غرامت از دایی باید به او خسارت هم بدهند! بهرحال من به جای علی دایی از مردم بابت نرفتن تیم ملی به جام جهانی عذر خواهی می کنم.





شوک بزرگ در فینال جام جهانی سونا/قهرمان روس بخار پز شد

                        شوک بزرگ در فینال جام جهانی 
سونا/قهرمان روس ؛ بخارپز شد!
رقابت های جام جهانی سونا در کشور فنلاند با مرگ یکی از فینالیست‌های این مسابقه به تراژدی تبدیل شد.

گرمای ۱۱۰ درجه حمام سونا سبب شد که ولادیمیر لادیژنسکی، از فینالیست های این مسابقه که شهروند روسیه است و تیمو کانونن، رقیب فنلاندی او پس از آن که به حال اغما افتادند، به بیمارستان منتقل شوند.
ولادیمیر لادیژنسکی دقایقی بعد در بیمارستان درگذشت و تیمو کانونن، که سال قبل برنده این مسابقه شده بود در حال حاضر در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.ظاهرا این دو فینالیست در اثر حرارت بالای سونا دچار سوختگی شده بودند.مسابقه بین المللی قهرمانی سونا، از سال ۱۹۹۹ هر سال برگزار می شود و شرکت کنندگان در این مسابقه باید تا حد ممکن حرارت ۱۱۰ درجه سونا را تحمل کنند.در طول مسابقه هر سی ثانیه، نیم لیتر آب بر روی اجاق های جوشان سونا ریخته می شود.مسابقه امسال در شهر هاینولا، در فاصله ۱۳۸ کیلومتری هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شده بود و یکصد و سی و پنج زن و مرد از سراسر جهان در این مسابقه شرکت داشتند.اوسی آرولا، مسئول برگزاری این مسابقه از حادثه ناگواری که اتفاق افتاده ابراز تاسف کرد.
او که هنوز از بابت اتفاقی که در مسابقه فینال افتاده در شوک است اذعان داشت،پلیس هم اکنون سرگرم تحقیق در باره این حادثه است.در حالی که اعتراضات به مرگ قهرمان روس و وضعیت وخیم قهرمان فنلاندی از مسولان برگزاری مسابقات شدت گرفته،اوسی آرولا ادامه داد:«تمام شرایط برگزاری مسابقه رعایت شده بود و پرسنل کمک های اولیه در محل مسابقه حاضر بودند.تمام شرکت کنندگان در مسابقه باید جواز پزشک خود را ارائه دهند.»





سنجابی که مهمان ناخوانده یک مسابقه فوتبال شد+عکس

یک سنجاب کمی قبل از آغاز دیدار دو تیم فوتبال در انگلیس وارد زمین فوتبال شد و پس از گردش در چمن مصنوعی این زمین خود را به دروازه رساند.


 دیدار بین تیمهای منچستر یونایتد و چلسی در ومبلی انگلیس شاهد یک مهمان ناخوانده بود.

این مهمان ناخوانده یک سنجاب خاکستری بود که کمی قبل از شروع دیدار میان این دو تیم وارد زمین مسابقه شد و در حالی که باعث شادی تماشاچیان و سایرین شده بود از میان چمن مصنوعی این زمین عبور کرد و خود را به دروازه رساند.

براساس گزارش اکسپرس، پس از ۱۵ دقیقه تفریح تماشاچیان، این سنجاب به تونل ورودی رفت و ناپدید شد.






حقیقی پنجاه و پنجمین کاپیتان تاریخ پرسپولیس

بازوبند روی بازوی بازیکن 21 ساله
در سالهای اخیر به دلیل تهی شدن پرسپولیس از بازیکنان با تجربه، فرصت به بازیکنان جوان رسیده است تا کاپیتانی پرافتخارترین تیم ایران را تجربه کنند.

علیرضا حقیقی دروازه بان پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر و در بازی مقابل سایپا بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو بست تا پنجاه و پنجمین کاپیتان تاریخ پرسپولیس باشد. این اولین بار بود که حقیقی بطور رسمی در یک بازی کاپیتان پرسپولیس بود.
از اولین بازی رسمی تاریخ پرسپولیس در تیر ماه 1347 که حمید جاسمیان به عنوان اولین کاپیتان تاریخ پرسپولیس به میدان آمد تا امروز و طی 42 سال، 55 بازیکن کاپیتانی پرسپولیس را تجربه کرده اند.
علی پروین، محمد پنجعلی و کریم باقری 3 کاپیتان پرسپولیس هستند که بیشترین بار بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو بسته اند.





گالاتاسرای پرطرفدارترین تیم دنیا و کریستین رونالدو محبوبترین


نه یانکیز، نه بارسا، نه رئال، نه من‌یونایتد، نه لیورپول و نه لیکرز. گالاتاسرای محبوب‌ترین باشگاه دنیاست.

 اگر از جمعیتی نمونه از مردم دنیا خواسته شود محبوب‌ترین تیم ورزشی خود را نام ببرند، بسیاری از کارشناسان انتظار خواهند داشت تیم‌های بارسلونا یا منچستر یونایتد، یا تیم بیس‌بال نیویورک یانکیز، یا تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در صدر لیست قرار بگیرند.

اما در جمعیت نمونه‌ای 500 میلیون نفری نتیجه عجیبی به دست آمده است. سایت Sporting Intelligence با مطالعه تعداد افراد عضو در صفحات رسمی باشگاه‌های ورزشی دنیا در سایت فیس‌بوک به این نتیجه رسیده که گالاتاسرای بیشترین طرفدار را دارد. 4.1 میلیون نفر از 500 میلیون کاربر فیس‌بوک در صفحه رسمی این باشگاه عضو هستند.

بارسا در رتبه دوم قرار دارد و 3.4 میلیون نفر عضو صفحه رسمی این باشگاه در سایت فیس‌بوک شده‌اند. منچستر یونایتد با 1.26 میلیون عضو در رده دهم است و پایین‌تر از لیکرز (2.3 میلیون) و یانکیز (1.8 میلیون) قرار گرفته است.

اما جالب آن که سه باشگاه ترکیه‌ای در میان ده باشگاه پرطرفدار در فیس‌بوک حضور دارند. مشخص نیست این به دلیل شور و هیجان طرفداران ترکیه‌ای است، یا باشگاه‌های ترکیه‌ای تلاش بسیاری برای پرشمار کردن تعداد افراد عضو صفحه‌شان انجام داده‌اند، یا این که باشگاه‌های ترکیه‌ای حقیقتا در دنیا طرفداران بسیاری داشته‌اند و کسی از آنها خبر نداشته است.

در میان باشگاه‌های برتر دنیا، فوتبال طرفداران بسیاری دارد و 12 تیم از 20 تیم پرطرفدار فوتبال بازی می‌کنند. بیس‌بال هم سه تیم در این میان دارد.

در پایین لیست 20 باشگاه پرطرفدار دنیا روی فیس‌بوک را می‌بینید.

1- گالاتاسرای، فوتبال، 4.1 میلیون نفر

2- بارسلونا، فوتبال، 3.4 میلیون نفر

3- فنرباغچه، فوتبال، 2.8 میلیون نفر

4- رئال مادرید، فوتبال، 2.7 میلیون نفر

5- لس‌آنجلس لیکرز، بسکتبال، 2.3 میلیون نفر

6- لیورپول، فوتبال، 1.9 میلیون نفر

7- نیویورک یانکیز، بیس‌بال، 1.8 میلیون نفر

8- بشیکتاش، فوتبال، 1.5 میلیون نفر

9- بوستون ردساکس، بیس‌بال، 1.3 میلیون نفر

10- منچستر یونایتد، فوتبال، 1.26 میلیون نفر

 

11- بوستون سلتیکس، بسکتبال

12- چلسی، فوتبال

13- آرسنال، فوتبال

14- تیم ملی انگلیس، فوتبال

15- میلان، فوتبال

16- دالاس کابویز، هاکی

17- یوونتوس، فوتبال

18- پیتسبورگ استیلرز، هاکی

19- شیکاگو کابز، بیس‌بال

20- نیو اورلینز سینتس، هاکی

روزنامه آ.اس با انتشار گزارشی، کریس رونالدوی پرتغالی را معروفترین ورزشکار دنیا معرفی کرده است.

پس از تحقیقات صورت گرفته توسط وب سایت sportintelligence، کریس رونالدو، ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید به عنوان محبوبترین ورزشکار دنیا معرفی شده است.

روزنامه آ.اس با بازتاب مطلب این وب سایت به این نکته اشاره کرده که آنالیزی که توسط مسئولان این صفحه اینترنتی انجام شده، برپایه میزان محبوبیت ورزشکارانی که در فیس بوک صفحاتی برای هوادارانشان دارند  وبا در نظر گرفتن تعداد هوادارانشان صورت گرفته.

ستاره پرتغالی با 9 میلیون و ششصد هزار طرفدار، از سایر ورزشکاران پیشی گرفته است و لیونل مسی با 4 میلیون و دویست هزار هوادار در رده دوم است.کاکا رده چهاردهم جدول را از آن خود کرده است.

علاوه بر این بازیکنانی مثل دیوید بکام و زین الدین زیدان نیز در لیست برگزیده ها هستند.

نکته جالب توجه اینجاست که رافا نادال، تنیسور برجسته اسپانیایی در رده هفتم جدول است و 3 میلیون و سیصد هزار هوادار دارد.

لیست منتشر شده توسط این وب سایت بدین ترتیب است

1 – کریس رونالدو (فوتبالیست)                   9.300.000 هوادار

2- لیونل مسی (فوتبالیست)                       4.200.000 هوادار

3- راجر فدررر(تنیسور)                         4.100.000 هوادار

4- کوبی برایانت(بسکتبالیست)                   3.600.000 هوادار

5- مایکل جردن (بسکتبالیست)                   3.410.000 هوادار

6- دیوید بکام (فوتبالیست)                        3.400.000 هوادار

7- رافا نادال (تنیسور)                            3.300.000 هوادار

8- مایکل فلپس (شناگر)                           3.100.000 هوادار

9- لبرون جیمز (بسکتبالیست)                    2.900.000 هوادار

10- ماریا شاراپووا (تنیسور)                      2.500.000 هوادار

11- والنتینو روسی (موتورسوار)

12- فرناندو تورس (فوتبالیست)

13- اوسائین بولت (دونده)

14- کاکا (فوتبالیست)

15- آندرس اینیستا (فوتبالیست)

16- تایگروودز (گلف باز)

17- لانس آرمسترانگ (دوچرخه سوار)

18- زین الدین زیدان (فوتبالیست)

19- شان وایت (قهرمان اسنوبورد)

20 – شاک ( بسکتبالیست)



تایگر وودز پردرآمدترین ورزشکار جهان

يک نشريه اقتصادي در تازه ترين گزارش خود به معرفي پردرآمدترين ورزشکاران دنيا پرداخت.
به نقل از فوربس، بر اين اساس " تايگر وودز " گلف باز معروف آمريکايي با درآمدي بالغ بر 105 ميليون دلار به عنوان پردرآمدترين ورزشکار دنيا معرفي شد، " فلويد ميودر " بوکسور معروف آمريکا و جهان با درآمدي معادل 65 ميليون دلار دوم شد و " کوبي برايانت " که در رقابتهاي بسکتبال آمريکا موسوم به NBA فعاليت دارد نيز با 48 ميليون دلار درآمد در رده سوم قرار گرفت.

اما از 50 ورزشکار پردرآمد جهان 15 نفر در رشته بسکتبال، 9 نفر در رشته فوتبال آمريکايي، 7 نفر در رشته اتومبيل راني، 6 نفر در رشته فوتبال، 4 نفر در رشته بيسبال، 3 نفر در رشته گلف، 2 نفر در رشته تنيس، 2 نفر در رشته بوکس، يک نفر در رشته موتور سواري و يک نفر نيز در رشته دوچرخه سواري فعاليت مي کنند.

اما درباره پردرآمدترين ورزشکار جهان نيز بايد عنوان کرد شرکت صنايع ورزشي نايک اعلام کرده که تاکنون 638 ميليون دلار از بابت تبليغات روي وودز فروش محصول داشته است و اين شرکت سالانه به وودز مبلغي معادل 30 ميليون دلار پرداخت مي کند.




تیم والیبال ایران قهرمان کاپ آسیا شد

تيم ملي واليبال ايران با پيروزي برابر چين قهرماني خود را در AVC كاپ تكرار كرد و نشان طلا را بر گردن آويخت.

 در روز پاياني دومين دوره از رقابت‌هاي AVC كاپ، تيم ملي واليبال ايران موفق شد در ديداري مقتدرانه با نتيجه 3 بر صفر و در ست‌هايي با امتيازهاي 25 ـ 18 ، 25 ـ 18 و 25 ـ 18 چين را از پيش رو بردارد و براي دومين بار پياپي عنوان قهرماني اين رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

ايران از ابتداي اين مسابقه‌ها تيم‌هاي هند (دور مقدماتي)، چين تايپه، چين(دور مقدماتي)، ژاپن، هند را شكست داده بود.





افشاگری عابدینی بر علیه فیروز کریمی

مديرعامل داماش گيلان با اشتباه دانستن استخدام فيروز كريمي در فصل گذشته عنوان كرد: حضور اين فرد در راس كادر فني داماش جزو بزرگترين اشتباهات عمرم بود كه به خاطر آن خودم را نخواهم بخشيد.

امير عابديني  با بيان اين مطلب اظهار كرد: از لحاظ روحي، تاكتيكي و ساير مسايل از بابت قرارداد با فيروز كريمي متضرر شديم، رقم قرارداد اين مربي در فصل گذشته حدود 350 ميليون تومان بود كه براي صعود به ليگ برتر تقاضاي 300 ميليون پاداش داشت كه مورد موافقت هيات مديره هم قرار گرفت، هر چند از مبلغ پاداش 100 ميليون تومان از داماش گرفت كه تاكنون پس نداده است.

وي تصريح كرد: فيروز كريمي در بدو حضور در رشت تقاضاي دو واحد مسكوني كرد كه در اختيارش قرار داديم، هر چند موضوع اصلي در نحوه چينش باريكنان بود، يك روز به تمرين داماش رفتم كه ملاحظه كردم 28 بازيكن در حال تمرين هستند كه در اين بين چند بازيكن كنار زمين حضور داشتند كه به هيچ عنوان در ليست و برنامه هاي داماش نبودند و معلوم بود سفارش شده افراد ديگر هستند.

مدير عامل داماش يادآور شد: در يك مجموعه بايد همه به يكديگر احترام بگذارند ولي قرار نيست در يك آرايشگاه براي داماش تصميم گيري شود كه وقتي متوجه اين موضوع در زمان حضور فيروز كريمي شدم به خود لرزيدم ولي به هر ترتيب اين اتفاق ناخوشايند رخ داده بود.

امير عابديني ادامه داد: اميدوارم اين مساله براي درفك گيلان رخ ندهد، شايد اين اتفاقات تجربه اي باشد تا مديران باشگاه‌ها بيشتر به حرف اصحاب رسانه دقت كنند و نصايحي كه اهالي مطبوعات و مردم به مسوولان تيمها ابراز مي كنند بيشتر مورد توجه قرار گيرد، سال گذشته مردم و هواداران داماش با وجدان بيدارشان از اين بابت به ما هشدار دادند ولي توجه نكرديم كه در اين زمينه بايد از آنها عذرخواهي كرد.

مدير عامل داماش گيلان متذكر شد: قالب مديريت بر مبناي اعتماد است ولي حق و انصاف اين نيست كه به عنصرهاي فعال و كارآمدي كه داريم كمتر توجه نشان دهيم و عنصري را كه نمي شناسيم مورد توجه قرار دهيم، بنده يك دوره كوتاه با فيروز كريمي در تيم ملي فوتبال همكاري داشتم و ديگر با اين شخص كار نكردم، به هر جهت آوردن فيروز كريمي به داماش گيلان از بزرگترين اشتباهات عمرم بود كه هيچگاه از اين بابت خودم را نخواهم بخشيد.

عابديني با اشاره به رفتار غيرمتعارف فيروز كريمي در زمان پرداخت پاداش به بازيكنان داماش عنوان كرد: متاسفانه پاداش‌هايي كه به بازيكنان داماش پرداخت مي كرديم در رختكن تيم بازنگري مي شد و زماني كه فيروز كريمي نگذاشت پاداش اصلي به برخي بازيكنان داده شود به وي اعتراض كردم كه اين عمل را تكرار نكند چرا كه در شان باشگاه داماش نيست پاكتي به عنوان پاداش به نام بازيكن داده شود و مبلغي از آن پاكت پيش از تحويل به بازيكن كسر شود.

مدير عامل داماش گيلان ادعا كرد: نكته مبهمي كه هنوز برايمان جاي سوال دارد واريز مبلغ درشت و هنگفتي است كه صبح بازي با شيرين فراز در بانك ملي به حساب فيروز كريمي ريخته شد كه هنوز نمي دانم اين مبلغ قابل توجه از چه منبعي واريز شده است، اميدوارم بررسي هاي صورت گرفته بتواند به بنده اعتماد به نفس لازم را القا كند كه در اين ميان تخلفي صورت نگرفته است.





دنیزلی در 70 سالگی ازدواج کرد

سرمربی سابق تیم های پاس و پرسپولیس که یکی از دو مربی سرشناس کشور همسایه ایران است  در هفتاد سالگی ، بار دیگر پای سفره عقد نشست و زندگی جدید خود را با همسر 35 ساله اش اوین ایلچی که خانواده ای کردتبار است جشن گرفت تا خبر ازدواج او روی جلد معتبر ترین نشریات و روزنامه های ترک زبان نقش ببندد.
 
کمتر از دو ماه قبل بود که دنیزلی قرارداد سه ساله خود را با باشگاه بشیکتاش ترکیه فسخ کرد . او در سال 2009 و پس از سه سال فعالیت در فوتبال ایران توانست در بازگشت به کشورش خوش بدرخشد و بشیکتاش را در سه جام معتبر کشورش به اوج برساند و قهرمانی را هم از آن خود کند. سال قبل هم تیم او یکی از تیم های بالای جدول لیگ بود و دنیزلی پا به سن گذاشته توانست موفق تر از مربیان بزرگی چون فرانک رایکارد یا لوئیس آراگونس باشد.
 
او در پایان این فصل و درحالی که پیشنهاد همکاری از باشگاه استیل آذین تهران داشت ، قرارداد خود را با بشیکتاش فسخ کرد. این تصمیم به خواست دنیزلی بود و در ایران این شایعه را قوت بخشید که او باری دیگر به لیگ برتر ایران برمی گردد و برای دومین بار تجربه موفق همکاری با مصطفی آجورلو را تکرار می کند اما ناگهان اعلام شد این مربی به دلیل ضایعه مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در ترکیه بستری شده است .
حتی آجورلو اعلام کرد حاضر است 4 ماه تیم خود را بی مربی نگه دارد تا شرایط دنیزلی برای بازگشت به مربیگری فراهم شود اما آنها پس از مدتی تصمیم گرفتند ، تمباکوویچ کروات را برای تیم شان استخدام کنند چون تقریبا برای شان قطعی شده بود دنیزلی به ایران بر نمی گردد. این مربی ترک در کشورش پس از فاتح تریم ، سرشناس ترین است. وقتی در استانبول ، ازمیر و یا دیگر شهرهای این کشور از فوتبال و مربیان ترک تبار می پرسی ، ابتدا همه با با هیجان از فاتح تریم اسم می برند و در میان همه مربیان دیگرچون سنول گونش ، نام دوم کسی نیست غیر از دنیزلی که سبک فوتبالش ، هواداران بسیاری را در فوتبال ایران دارد.
تصمیم ناگهانی دنیزلی برای ترک بشیکتاش به بهانه بیماری و البته رد پیشنهادهای بزرگ برای شروع فوتبال و سرانجام خبر ازدواج مجدد او را نشریات ترک زبان اینگونه تعبیر کرده اند: « مربی کهنسال می خواهد بازنشسته شود. او همسری جدید برگزیده و می خواهد از این پس دور از استرس نشستن روی نیمکت باشد.»




گرانقیمت ترین تیم های ورزشی جهان

نشريه اقتصادي فوربس در تازه‌ترين گزارش خود به معرفي گران‌قيمت‌ترين تيم‌هاي ورزشي جهان پرداخت.

بر اين اساس فوربس تيم فوتبال منچستر يونايتد را با ارزش 1.83 ميليارد دلار به عنوان گران‌قيمت‌ترين تيم ورزشي جهان معرفي كرد. همچنين درآمد اين تيم نيز معادل 459 ميليون دلار اعلام شده است.

در رده دوم نيز تيم فوتبال آمريكايي دالاس كوبويز با ارزش 1.65 ميليارد دلار قرار گرفت و يك تيم از رشته بيسبال به نام نيويورك يانكيز نيز با ارزش 1.6 ميليارد دلار سوم شد.

اما از 50 تيم ورزشي گران‌قيمت جهان 34 تيم در رشته ورزشي فوتبال آمريكايي، 9 تيم در رشته فوتبال، سه تيم در رشته بيسبال، دو تيم در رشته اتومبيلراني و دو تيم نيز در رشته بسكتبال فعاليت مي‌كنند. به اين ترتيب مي‌توان نتيجه گرفت كه برخلاف تصور عمومي تعداد باشگاه‌هاي گران‌قيمت در رشته فوتبال آمريكايي بسيار بيشتر از ساير رشته‌هاي ورزشي و از جمله فوتبال است.

در ميان تيم‌هاي فوتبال نيز منچستر يونايتد (1)، رئال مادريد (6)، آرسنال (8)، بارسلونا (24)، بايرن مونيخ (27)، ليورپول (41)، آث ميلان (43)، يوونتوس (47) و چلسي (48) قرار گرفته‌اند.

از نكات جالب در اين رده‌بندي مي‌توان به ادعاي تيم منچستر يونايتد اشاره كرد. اين تيم مدعي داشتن بيش از 333 ميليون نفر هوادار در سراسر جهان شده است!

در زير فهرست گران‌قيمت‌ترين باشگاه‌هاي جهان به همراه حوزه فعاليت، ارزش و درآمد آن‌ها آمده است:

1- منچستريونايتد، فوتبال، 1.83 ميليارد دلار، 459 ميليون دلار

2- دالاس كوبويز، فوتبال‌ آمريكايي، 1.65 ميليارد دلار، 260 ميليون دلار

3- نيويورك يانكيز، بيسبال، 1.6 ميليارد دلار، 441 ميليون دلار

4- واشنگتن رد اسكينز، فوتبال آمريكايي، 1.55 ميليارد دلار، 345 ميليون دلار

5- نيوانگلند پاتريوتس، فوتبال آمريكايي، 1.36 ميليارد دلار، 302 ميليون دلار

6- رئال مادريد، فوتبال، 1.32 ميليارد دلار، ‌563 ميليون دلار

7- نيويورك جينتس، فوتبال آمريكايي، 1.18 ميليارد دلار، 230 ميليون دلار

8- آرسنال، فوتبال، 1.18 ميليارد دلار، 369 ميليون دلار

9- نيويورك جتس، فوتبال آمريكايي، 1.17 ميليارد دلار، 227 ميليون دلار

10- هوستون تگزانس، فوتبال آمريكايي، 1.15 ميليارد دلار، 256 ميليون دلار

11- فيلادلفيا ايگلز، فوتبال آمريكايي، 1.12 ميليارد دلار، 250 ميليون دلار

12- تامپا بال بوكانيرز، فوتبال آمريكايي، 1.09 ميليارد دلار، 241 ميليون دلار

13- شيكاگو بيرز، فوتبال آمريكايي، 1.08 ميليارد دلار، 241 ميليون دلار

14- دنور برونكس، فوتبال آمريكايي، 1.08 ميليارد دلار،240 ميليون دلار

15- بالتيمور راونز، فوتبال آمريكايي، 1.08 ميليارد دلار، 240 ميليون دلار

16- فراري، اتومبيل‌راني، 1.05 ميليارد دلار، 308 ميليون دلار

17- كاليفرنيا پنترز، فوتبال آمريكايي، 1.05 ميليارد دلار، 238 ميليون دلار

18- كليولند برونز، فوتبال‌ آمريكايي، 1.03 ميليارد دلار، 235 ميليون دلار

19- كانزاس سيتي چيفز، فوتبال آمريكايي، 1.03 ميليارد دلار، 228 ميليون دلار

20- ايندينا پليس كولتزس، فوتبال آمريكايي، 1.03 ميليارد دلار، 233 ميليون دلار

21- پيتس بورگ استيلرز، فوتبال آمريكايي، 1.02 ميليارد دلار، 235 ميليون دلار

22- گيرين باي پكرز، فوتبال آمريكايي، ‌1.02 ميليارد دلار، 232 ميليون دلار

23- ميامي دولفينز، فوتبال آمريكايي، ‌1.02 ميليارد دلار، 242 ميليون دلار

24- بارسلونا، فوتبال، يك ميليارد دلار، 513 ميليون دلار

25- تنسي تيتانز، فوتبال آمريكايي، يك ميليارد دلار، 232 ميليون دلار

26- سياتل سيهاكس، فوتبال آمريكايي، 994 ميليون دلار، 231 ميليون دلار

27- بايرن مونيخ، فوتبال، 990 ميليون دلار، 406 ميليون دلار

28- سين ‌سيناتي بنگالز، فوتبال آمريكايي، 953 ميليون دلار، 222 ميليون دلار

29- نيواورلئانز سينتس، فوتبال آمريكايي، 942 ميليون دلار، 232 ميليون دلار

30- آريزونا كاردينالز، فوتبال آمريكايي، ‌935 ميليون دلار، 223 ميليون دلار

31- سان ديگو چارجرز، فوتبال آمريكايي، ‌917 ميليون دلار، 224 ميليون دلار

32- سنت لوئيس رمز، فوتبال آمريكايي، 913 ميليون دلار، 217 ميليون دلار

33- بوفالو بيلز، فوتبال آمريكايي، 909 ميليون دلار، 222 ميليون دلار

34- سانفرانسيسكو سال 1849، فوتبال آمريكايي، ‌875 ميليون دلار، 214 ميليون دلار

35- بوستون رد ساكس، فوتبال آمريكايي، 870 ميليون دلار، 266 ميليون دلار

36- ديترويت لاينز، فوتبال آمريكايي، 867 ميليون دلار، 206 ميليون دلار

37- جكسونويل جگوارز، فوتبال آمريكايي، 866 ميليون دلار، 217 ميليون دلار

38- نيويورك ميتس، فوتبال آمريكايي، 858 ميليون دلار، 268 ميليون دلار

39- آتلانتا فالكونز، فوتبال آمريكايي، 856 ميليون دلار، 214 ميليون دلار

40- مينه‌سوتا وايكينگز، فوتبال آمريكايي، 835 ميليون دلار، 209 ميليون دلار

41- ليورپول، فوتبال، 822 ميليون دلار، 304 ميليون دلار

42- مكلارن مرسدس، اتومبيل‌راني، 805 ميليون دلار، 267 ميليون دلار

43- آث‌ميلان، فوتبال، 800 ميليون دلار، 276 ميليون دلار

44- اوكلند رايدرز، فوتبال آمريكايي، 797 ميليون دلار، 215 ميليون دلار

45- لس‌آنجلس دجرز، بيسبال، 727 ميليون دلار، 247 ميليون دلار

46- شيكاگو كابز، بيسبال، 726 ميليون دلار، 246 ميليون دلار

47- يوونتوس، فوتبال، 656 ميليون دلار، 285 ميليون دلار

48- چلسي، فوتبال، 646 ميليون دلار، 340 ميليون دلار

49- لس‌آنجلس ليكرز، بسكتبال، 607 ميليون دلار، 209 ميليون دلار

50- نيويورك نيكس، بسكتبال، 586 ميليون دلار، 202ميليون دلار





رودر رو با جوانترین فاتح اورست

جوردن: من از پدرم پیروی می‌کنم. اد ویستورز ( کوه نورد آمریکایی) آدم جالبی است. هر چند نمی‌دانم در مورد کوه نوردی من چه فکر می‌کند. هر دو آنها قوی هستند و مهارت‌های زیادی دارند.

فریدون شیرمحمدی در وبلاگ کوهنوردی در یادداشتی تحت عنوان مصاحبه سایت اکس وب با جوردن رومرو ستاره نوجوان اورست نوشت:

9 جولای 2010 ـ جوردن رومرو 13 ساله در 22 ماه می جوان‌ترین صعود کننده اورست شد. اورست دشوار بود، اما منتقدان سخت گیرتر بودند. دیوید هیلبرانت مشاور پزشکی انجمن پزشکی بریتانیا گفت: «این کار شبیه به سواستفاده از کودک است.» دیگران در مورد بلوغ جوردن بحث کردند و اندیشیدند آیا اعضای بدن او می‌تواند منطقه مرگ را تحمل کند.
 

مورگان ـ خبرنگار نوجوان

اکنون که جوردن در منزلش در کالیفرنیا است بتدریج به زندگی پس از اورست وارد می‌شود. مورگان تیمرمن-هلموث 9 ساله و آماندا پادوان ( سن ؟) با او گفتگویی انجام داده‌اند.

 
 جوردن رومرو

مورگان: منظره از آن بالا چطور بود؟

جوردن: بهترین منظره در کل دنیا. هیچ چیز قابل قیاس با آن نیست.

آماندا: در گام‌های آخر نزدیک به قله به چه فکر می‌کردی؟

جوردن: یکدفعه به همه چیز فکر می‌کردم. خوشحالی، ناراحتی، غرور. به خاطر خانواده و تیمم احساس غرور می‌کردم. به دوستان و خانواده ام فکر می‌کردم.. باور نمی‌کردم که داشتم قله را صعود می‌کردم!

آماندا: چرا ناراحتی؟

جوردن: خوب، برای رسیدن به آنجا خیلی تلاش کردیم. ماه‌ها و سال‌ها در رویای این صعود بودم، و اینکه آنجا بودم خیلی جالب بود، اما دیگر تمام شد. اابته احساس کلی من خوشحالی بود.

مورگان: وقتی از قله تماس گرفتی مادرت چی گفت؟

جوردن: فقط جیغ زد. از اون طرف خط فقط صدای جیغ و گریه می‌آمد.

مورگان: آیا هیچ وقت در آن بالا به فکرت رسید که کار را رها کنی ؟

جوردن: اصلا.

آماندا: هیچ وقت اورست را از نزدیک ندیده ام. وقتی اولین بار در آن کوه حضور داشتی چه احساسی داشتی؟

جوردن: احساس رضایت می‌کردم، گویی این تمام چیزهایی بود که انجام دادم ـ تنها با دیدن اورست خوشحال شدم.

آماندا: به خاطر سن ات منتقدانی داشتی. آیا توجه رسانه‌ها، بویژه آنهایی که برعلیه مادر و پدرت بودند، حواست را پرت کرد؟

جوردن: نه. قبل از صعود، والدینم این مناقشات را از دید من پنهان کردند تا تنها بر صعود تمرکز کنم. در طی صعود بیشتر در مورد این اخبار شنیدم، در آن زمان اعتماد بنفسم بالا بود، و افراد منفی اندیش تنها انگیزه مرا برای رسیدن به قله بیشتر کردند.

مورگان: آیا فکر می‌کنی محدودیت سنی در اورست باید اعمال شود؟

(در نپال، حداقل محدودیت سنی برای اورست 16 سال است؛ جوردن از سمت چین صعود کرد که هیچ نوع محدودیت سنی نداشت. حدود یک هفته پس از صعد جوردن، انجمن کوه نوردی تبت چین (CTMA) محدوده حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 60 سال را اعمال کرد.)

جوردن: نه، نباید محدودیت سنی وجود داشته باشد، اما الزاماتی از قبیل تجربه قبلی کوه نوردی در ارتفاعات بالا باید وجود داشته باشد. افراد جوان می‌توانند به‌اندازه (بزرگسالان) دارای مهارت، آمادگی و آگاهی باشند. سن نباید عامل تععین کننده باشد. ما آماده بودیم و تیمی قوی، با آمادگی خوب داشتیم. برای این کوه خیلی سخت کار کردیم.

آماندا: پمبا دورجه شرپا، که دارنده رکورد سرعتی اورست است اعلام کرد که پسر 9 ساله اش را برای شکستن رکورد تو آموزش خواهد داد. فکر می‌کنی چه سنی خیلی کم است؟

جوردن: تنها می‌توانم نظر خودم را بگویم. از نظر من صحبت شکستن رکورد نبود. می‌خواستم اورست را صعود کنم تا به هدفم یعنی صعود به هفت قله برسم، و سن 13 سال من اتفاقی بود.

آماندا: پس از صعود، با آپا شرپا آشنا شدی، که رکورد صعود به اورست خودش را برای بیستمین بار شکست. او چطوری بود؟

 
 جوردن و پاسانگ شرپا

جوردن: او بسیار متواضع بود و حتی نظر مرا در باره مسیر شمالی پرسید. ملاقات با لیاپکا گلو شرپا و نیز آپا شرپا موقع مغتنمی بود. آدم‌های جالبی بودند. به نظر می‌رسید به من احترام می‌گذارند.

آماندا: احساست در مورد روحانیت صعود به چومولونگما ( اورست )، خانه الهه میولانگسانگما چی بود؟

جوردن: این روحانیت را دوست دارم. برای ادای احترام به کوه، به صومعه Quomalunga رفتیم که در آنجا دعاهایی برای ما خوانده شد. لاما دانه‌های متبرکی را به عنوان بوتی ( buti ) به گردنم آویخت. همچنین با شعار ( مانترا ) خودم، "اشتباه نه، اشتباه نه" صعود کردم.

مورگان: آیا درمراسم پوجایی شرکت کردی؟

جوردن: بله، تماشای لاماهایی که این مراسم را برای تیم ما انجام می‌دادند جالب بود. تمام وسایل یخ نوردیم از جمله پوتینم متبرک شدند. قبلا هرگز چنین چیزی را ندیده بودم، و این کار به من احساس آرامش، شادی و اطمینان نسبت به این صعود داد.

مورگان: الگوهای کوه نوردی تو چه کسانی هستند؟

جوردن: من از پدرم پیروی می‌کنم. اد ویستورز ( کوه نورد آمریکایی) آدم جالبی است. هر چند نمی‌دانم در مورد کوه نوردی من چه فکر می‌کند. هر دو آنها قوی هستند و مهارت‌های زیادی دارند.
 
 جوردن و پدرش

مورگان: بعد از این در فکر چی هستی؟

جوردن: پاییز آینده کلاس نهم را شروع می‌کنم. نمی توانم منتظر باشم که با دوستانم در مدرسه باشم. روز پس از کریسمس، قصد دارم عازم کوه وینسون در قطب جنوب شوم تا هدف هفت قله خودم را تکمیل کنم. در مورد 8000 متری‌ها، می‌خواهم اسکی در چو اویو و دیگر قلل مرتفع را که قابل اسکی هستند امتحان کنم. اسکی غیر عادی اشتیاق واقعی من است.

مورگان: بودن در خانه باید احساس خوبی باشد!

جوردن: انواع غذاها. و بهتر از همه رختخوابی عالی. هیچ چیز مثل آمدن از کوه نزد دوستان و خانواده و رختخواب خود آدم نیست ! بهترین پارتی عمرم بود! هنوز اوضاع مثل قبل عادی نشده است.

ترجمه از: http://explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=19486





پیوندی استوار بر فراز دماوند


این هفته روی داد

پیوندی از پس صعودی شیرین

شیرین تر از قندی که هم نوردان بر سرشان ساییدند

پایدار باد این پیوند!

چون دماوند، سرفراز





بررسی جدول ادوار گذشته لیگ برتر

فوتبال باشگاهی ایران در حالی وارد دهمین دوره حرفه‌ای‌اش می‌شود که استقلال ضمن کسب جایگاه نخست جدول رده بندی کلی ادوار مختلف این رقابت‌ها، بهترین خط حمله و دفاع را از آن خود کرده است.

لیگ حرفه ای فوتبال ایران به آخرین دوره از نخستین دهه برگزاری‌اش نزدیک می‌‍شود و در این 9 سال فعالیت 6 تیم موفق شده اند، لقب فاتح این جام پرحاشیه و در مواقعی فرسایشی را به خود اختصاص دهند و دست 18 تیم دیگر حاضر در ادوار مختلف این مسابقات در کسب عنوان قهرمانی خالی مانده است.

در ادوار گذشته این جام پرسپولیس در لیگ نخست و هفتم با قهرمانی در ثانیه‌های پایانی، دراماتیک‌‍ترین قهرمانی‌ها را از آن خود کرده و تیم سپاهان در لیگ دوم بهترین عنوان قهرمانی را از نظر فاصله امتیازی با تیم دوم جدول به خود اختصاص داده است. استقلال تهران هم تنها تیمی بوده که به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به تیم دوم جدول جام‌قهرمانی را بالای سربرده است.

در این بین تیم فوتبال استقلال تهران با اختلاف 17 امتیازی نسبت به پرسپولیس، صدرنشین جدول کلی 9 دوره گذشته لیگ برتر است و تیم‌های سپاهان، ذوب آهن و پاس(تهران -همدان) رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

آبی پوشان تهرانی از نظر پیروزی هم تیم برتری لیگ‌های مختلف هستند و در بین تیم‌هایی که در همه ادوار لیگ حضور داشتند، کمترین باخت را داشته اند، 56 باخت در 270 بازی که یک باخت کمتر از سرخپوشان تهران بوده است.

بهترین خط حمله هم در این ادواره به استقلال اختصاص دارد، 413 گل زده در 270 بازی که میانگین تقریبی 5/1 گل در هر بازی است. سپاهان با 404 گل در رده دوم قرار دارد و پرسپولیس با 390 گل در رده سوم قرار دارد.

فجر یا مقاومت سپاسی که سال‌ها به همراه غلامحسین پیروانی در لیگ ایران نتایج شگفت انگیزی را رقم می‌زد بیشترین تعداد تساوی‌ها را در لیگ در کارنامه دارد اما پس از 9 دوره حضور متوالی در لیگ، در لیگ دهم جای این تیم خالی است.

جدول رده بندی 9 دوره مختلف مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور و جدول کلی رده بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:






هادی ساعی دومین تکواندو کار تاریخ جهان

سايت رسمي آمار و ارقام تکواندو در تازه‌ترين گزارش آماري خود، برترين تکواندوکاران تمامي ادوار را تا پايان ماه ژوئن اعلام کرد که بر اين اساس، هادي ساعي در رده دومين تکواندوکار برتر جهان قرار دارد.

در بررسي اين سايت مجموعا ‌١٠٥٤٩ تکواندوکار از نخستين دوره برگزاري مسابقات رسمي تکواندو در جهان مورد بررسي قرار گرفته‌اند که مطابق با تعداد مدال ها و عناوين کسب شده، هادي ساعي پرافتخارترين تکواندوکار المپيکي ايران با کسب ‌٩٢٩ امتياز، پس از استيون لوپزدر رده دوم برترين تکواندوکاران تمامي ادوار تکواندو در هر دو گروه مردان و بانوان قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش، استيون لوپزاز آمريکا نيز با کسب ‌١٠٧٨ امتياز در صدر بهترين هاي جهان جاي دارد.

بحري تانريکلو (ترکيه) با ‌٨٥١، آنتونيو خوان راموس (اسپانيا) با ‌٧٥٨، ويکتور استرادا (مکزيک) با ‌٦٧٠، پاسکال ژنتيل(فرانسه) ‌٦٦٥، چو مو ين (تايوان) با ‌٦١١، گابريل اسپارزا (اسپانيا) با ‌٥٧٩ امتياز عناوين سوم تا هشتم را در اختيار دارند.

ضمن اينکه کره جنوبي به عنوان مهد تکواندوي جهان، در بين ‌١٠ تکواندوکار برتر تمامي ادوار دو نماينده دارد كه به ترتيب با‌٥٦٢ و‌٤٩٠ امتياز در رده‌هاي ‌٩ و ‌١٠ قرار گرفته‌اند.

كارنامه ‌٥ تكواندوكار برتر تمام ادوادر تاريخ طبق اطلاعات ارائه شده از سوي سايت رسمي آمار و ارقام تکواندو به اين شرح است:

‌١- استيون لوپز

متولد: ‌١٩٨٧ ( امريکا)

تعداد حضور در مسابقات رسمي (قاره اي، جهاني و المپيک): ‌٢١ حضور

وزن مبارزه: پنجم، ششم و هفتم

عناوين مهم: المپيک: طلا ‌٢٠٠٠ و ‌٢٠٠٤ ، برنز ‌٢٠٠٨ / قهرماني جهان :طلا ‌٢٠٠١ ، ‌٢٠٠٣ ، ‌٢٠٠٥ ، ‌٢٠٠٧ و ‌٢٠٠٩ / جام جهاني: طلا ‌١٩٩٧ ، برنز ‌١٩٩٨ و ‌٢٠٠٢

‌٧٢ مبارزه (‌٦٦ برد)

جمع امتيازات تکنيکي کسب کرده:182 امتياز

ميانگين امتيازات مثبت در هر مبارزه: ‌٥ و ‌٢ امتياز در هر بازي

جمع امتيازات تکنيکي از دست داده: ‌٥٤ امتياز

ميانگين امتيازات منفي در هر مبارزه:75/‌٠ امتياز

امتياز نهايي در رنکينگ: ‌١٠٧٨ امتياز

‌٢- هادي ساعي

متولد: ‌١٩٧٦/٠٦/١٠ ( ايران)

وزن مبارزه: پنجم و ششم

تعداد حضور در مسابقات رسمي (قاره اي، جهاني و المپيک): ‌٢٣ حضور

عناوين مهم: المپيک:طلا ‌٢٠٠٤ و ‌٢٠٠٨ ، برنز‌٢٠٠٠ / قهرماني جهان: طلا ‌١٩٩٩ و ‌٢٠٠٥ ، نقره ‌٢٠٠٣ ، برنز ‌٢٠٠٧ /جام جهاني: طلا ‌١٩٩٨، ‌٢٠٠٠ ، ‌٢٠٠١ و ‌٢٠٠٢

تعداد مبارزه در مسابقات رسمي: ‌٨٠ بازي (‌٧٢ برد)

جمع امتيازات تکنيکي کسب کرده: ‌٣٧٣

ميانگين امتيازات مثبت در هر مبارزه: ‌٦ و ‌٤ امتياز در هر بازي

جمع امتيازات تکنيکي از دست داده: ‌٢١٣

ميانگين امتيازات منفي در هر مبارزه: ‌٧ و ‌٢

امتياز نهايي در رنکينگ: ‌٩٢٩امتياز

اسامي تکواندوکاران برتر ايراني که در جمع ‌٥٠٠ تکواندوکار برتر جهان قرار گرفته‌اند، به تفکيک رتبه در پي مي آيد:

‌٢٣- بهزاد خداداد: ‌٤٣٧ امتياز

‌٢٤- يوسف کرمي: ‌٤٢٤ امتياز

‌٣٠- مهدي بي باک: ‌٤٠٤ امتياز

‌٤٢- مجيد افلاکي: ‌٣٦٧ امتياز

‌٦٨- محمد باقري معتمد: ‌٣٠٠ امتياز

‌١٠٣- اميد غلامزاده: ‌٢٥٤ امتياز

‌١١٠- علي تاجيک: ‌٢٤٨ امتياز

‌١١٧- فيض الله نفجم: ‌٢٣٨ امتياز

‌١٣٣- بيژن مقانلو: ‌٢٢٠ امتياز

‌١٤١- عليرضا نصر آزاداني: ‌٢١٦ امتياز

‌١٤٤- مرتضي رستمي: ‌٢١٣ امتياز

‌١٦٨- رضا نادريان: ‌١٩٩ امتياز

‌١٨٥- محمدرضا مهديزاده: ‌١٨٥ امتياز

‌٢٥٥- حسين تاجيک: ‌١٤٨ امتياز

‌٢٩٧- وحيد عبداللهي: ‌١٣٦ امتياز

‌٣٩٢- سيد مهرداد رکني: ‌١١١ امتياز

‌٣٩٨- کوروش رجلي: ‌١١٠ امتياز

‌٤٠٢- فرزاد عبداللهي: ‌١١٠ امتياز

‌٤٢٨- فرزاد ذرخش: ‌١٠٦ امتياز

‌٤٣٤- سيد حسن زاهدي: ‌١٠٥ امتياز

‌٤٤٣- هادي افشار: ‌١٠٤ امتياز





رکورد ملی مسابقه های شطرنج همزمان ایران شکسته شد

ركورد ملي جديد شطرنج سيمولتانه (هم‌زمان) زير 16 سال كشور برابر 100 شطرنج‌باز، به نام نايب قهرمان جوانان ايران به ثبت رسيد.

در اين رويداد مهم ورزشي كه چهارشنبه شب گذشته به مناسبت گرامي‌داشت ولادت حضرت علي‌اكبر (ع) و روز ملي جوان به ميزباني شايسته شركت خودروسازي پارس خودرو در مجموعه ورزشي شهدا برگزار شد، برديا گله‌داري جوان 16 ساله تهراني، نايب قهرمان جوانان و قهرمان دانش‌آموزان كشور پس از 8 ساعت و 40 دقيقه رقابت جذاب و نفس‌گير با كسب مجموع 86 امتياز (86 درصد) حاصل از 79 پيروزي، 14 تساوي و 7 شكست علاوه بر ركوردشكني در برابر 100 شطرنج‌باز و ثبت ملي آن، عزم خود را براي كسب مدال در رقابت‌هاي شطرنج 2010 قهرماني رده‌هاي سني و نوجوانان جهان كه اواخر مهرماه در كشور يونان برگزار مي‌شود، جزم كرد.

عليرضا مظفري، رييس كميته داوران فدراسيون شطرنج، فريدون اسكندري رييس كميته مسابقه‌ها و ليگ فدراسيون شطرنج، ناصر كنعان آذر به عنوان داوران بين‌المللي به همراه بهنام بهبهاني امر قضاوت اين رويداد ورزشي را عهده‌دار بودند.

پس از اتمام بازي‌ها به نفراتي كه موفق به كسب نتيجه پيروزي و تساوي شدند با مساعدت معاونت منابع انساني شركت خودروسازي پارس خودرو جوائزي اهداء شد.





رکورد ملی مسابقه های شطرنج همزمان ایران شکسته شد

ركورد ملي جديد شطرنج سيمولتانه (هم‌زمان) زير 16 سال كشور برابر 100 شطرنج‌باز، به نام نايب قهرمان جوانان ايران به ثبت رسيد.

در اين رويداد مهم ورزشي كه چهارشنبه شب گذشته به مناسبت گرامي‌داشت ولادت حضرت علي‌اكبر (ع) و روز ملي جوان به ميزباني شايسته شركت خودروسازي پارس خودرو در مجموعه ورزشي شهدا برگزار شد، برديا گله‌داري جوان 16 ساله تهراني، نايب قهرمان جوانان و قهرمان دانش‌آموزان كشور پس از 8 ساعت و 40 دقيقه رقابت جذاب و نفس‌گير با كسب مجموع 86 امتياز (86 درصد) حاصل از 79 پيروزي، 14 تساوي و 7 شكست علاوه بر ركوردشكني در برابر 100 شطرنج‌باز و ثبت ملي آن، عزم خود را براي كسب مدال در رقابت‌هاي شطرنج 2010 قهرماني رده‌هاي سني و نوجوانان جهان كه اواخر مهرماه در كشور يونان برگزار مي‌شود، جزم كرد.

عليرضا مظفري، رييس كميته داوران فدراسيون شطرنج، فريدون اسكندري رييس كميته مسابقه‌ها و ليگ فدراسيون شطرنج، ناصر كنعان آذر به عنوان داوران بين‌المللي به همراه بهنام بهبهاني امر قضاوت اين رويداد ورزشي را عهده‌دار بودند.

پس از اتمام بازي‌ها به نفراتي كه موفق به كسب نتيجه پيروزي و تساوي شدند با مساعدت معاونت منابع انساني شركت خودروسازي پارس خودرو جوائزي اهداء شد.





حاشیه رونمایی توپ لیگ

لیوان‌هایی که تکیه گاه توپ‌های لیگ شدند! / مقایسه رونمایی در ایران و اروپا
فوتبال ایران در مسیر حرفه‌ای شدن گام برمی دارد اما هنوز به معنای واقعی"حرفه‌ای" نشده است. این را می شود از تصمیم گیری و نمایش‌های مثلا حرفه ای مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به خوبی دریافت. نمونه‌ای از آن را می توان در رونمایی توپ‌های لیگ برتر بر روی لیوان‌های مختلف دید!

بعد از برنامه ریزی سازمان لیگ برای دهمین دوره لیگ برتر که تعداد مخالفان و معترضان آن بیشتر از موافقانش است، مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در اقدامی جالب توجه و بی سابقه در فوتبال ایران اقدام به رونمایی توپ‌های مورد استفاده در این دوره از مسابقات کردند.

در تصویری که روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت سه توپ با رنگ‌های سفید و نارنجی در کنار هم قرار گرفته‌اند. فردی که قصد رونمایی از این توپ‌ها را داشته ظاهرا بیش آنکه نوع چیدمان توپ‌ها را مورد توجه قرار دهد بیشتر به دنبال نشان دادن نام شرکت تولید کننده این توپ‌ها بوده است که اگر غیر از این بود به جای سه لیوان از ابزاری دیگر برای قرار دادن توپ‌ها روی آن استفاده می شد.

رونمایی توپهای لیگ برتر روی لیوانهای متفاوت!

مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال سه لیوان با شکل‌های متفاوت را زیر توپ‌ها قرار داده‌اند تا علاقه خود را به این جسم بلوری نشان دهند. آنها که پیش از این از لیوان یکبار مصرف برای قرعه کشی مسابقات جام حذفی استفاده می کردند، در حرکتی ویژه سه لیوان را زیر توپها قرار داده اند. از سلیقه ترتیب دهندگان این نمایش حرفه ای همین بس که لیوانی منقش به گلهای زردرنگ برای متمایز کردن توپ زمین‌های برفی با دو توپ دیگر بکار گرفته شده است!

مسئولان فدراسیون فوتبال کشور می توانستند به جای استفاده از لیوان کمی از لیگ‌های حرفه ای دنیا در رونمایی از توپ مسابقات الگو بگیرند. دعوت از پیشکسوتان فوتبال کشور یا استفاده از یک مکعب چوبی حتی با نام تولید کننده توپ تنها نمونه‌هایی ساده در رونمایی توپهای مسابقات است که در دنیا بکار گرفته می شوند.

در عکس بالا مراسم رونمایی از توپ مسابقات سری آ باشگاههای ایتالیا، سوپر لیگ ترکیه، بوندس لیگا آلمان و دست آخر جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به تصویر کشیده است. در تمامی این عکس‌ها آنچه مشترک است، تبلیغ شرکت تولیدکننده این توپ‌هاست اما به صرف تبلیغ موارد دیگر فراموش نشده است.

برای رونمایی از توپ مسابقات جسمی بهتر از لیوان در فدراسیون فوتبال یافت می شد اما ظاهرا کسی به آن توجه نکرده است تا بازهم چرخ فوتبال حرفه ای ایران لنگ بزند و تنها بگوییم حرفه ای شده ایم!





شبی 2000دلار خرج عیاشی با یک دختر

اخبار منتشره پیرامون روابط غیراخلاقی و عیاشی ریبری و بنزما دو بازیکن مسلمان تیم ملی فرانسه با یک دختر نوجوان، علاوه بر آنکه می‏تواند مشکلات خانوادگی شدیدی برایشان به همراه داشته باشد، به کاهش محبوبیتشان میان مسلمان به ویژه جمعیت وسیع مسلمانان اروپا و فرانسه منجر خواهد شد.

پس از آنکه نايب رئيس باشگاه رئال مادريد از دفاع همه جانبه با سه وکیل زبده از کریم بنزما بازیکن درگیر در مسائل اخلاقی اخیر تحت هر شرایطی سخن به میان آورده و البته سرمربی این تیم بنزما را فعلاً کنار گذاشت، كارل هاينس رومنيگه رئيس باشگاه بايرن مونيخ در مورد نتيجه پرونده روابط جنسي غيرقانوني فرانك ريبری بازيكن اين باشگاه که دیگر بازیکن درگیر در این پرونده است، تنها ابراز نگراني كرده و قولی برای پیگیری این مسئله نداده و همین رویه، نگرانی‏هایی این دو بازیکن را برای ادامه حضور در فوتبال حرفه ای افزایش داده است؛ نگرانی‏هایی که می‏تواند به حذف این بازیکنان مسلمان برای همیشه و یا یک دوره بلندمدت از فوتبال ملی نیز ختم شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ در شرایطی که خوزه مورینیو سرمربی رئال مادرید علی رغم حمایت مدیران رئال از کریم بنزما، این بازیکن را که احتمال دارد حداقل بین 6 الی 8 ماه حبس انتظارش را بکشد از ترکیب خارج کرده، رومنيگه مدیرعامل بایرن مونیخ ضمن اظهار نگرانی از اینكه حواشي حذف فرانسه در دور اول رقابتهاي جام جهاني تأثيرات منفي را بر ريبري داشته باشد، و به روزنامه بيلد آلمان گفته است: من معتقدم كه اين موضوع پس از نمايش ضعيف فرانسه در جام جهاني داراي جوانب سياسي است و ريبري در حال قرباني شدن براي سايرين است. ما نسبت به نتيجه اين تحقيقات بسيار نگران هستيم اما نامید نیستیم.

با وجود اينكه اين اتهامات از مدتها پيش در مورد ريبري مطرح بود اما بايرن مونيخ قهرمان فصل قبل بوندس ليگا به وي وفادار مانده و قراردادش را تا مي 2015 با او تمديد كرده بود اما هوادارن فوتبال فرانسه و فرناند دوچسوی رئيس جديد فدراسيون اين كشور  که پس از حذف فاجعه بار فرانسه از جام جهانی جانشين ژان پير اسكالت شد، نظر دیگری دارند و  نسبت به پوشيدن دوباره پيراهن تيم ملي توسط اين دو بازيكن با بدبيني صحبت كرده اند.

نخستين بازي تيم ملي فرانسه با سرمربيگري لورن بلان كه جانشين ريموند دومنيك شد در 11 آگوست برابر تيم نروژ در ديداری دوستانه است. دوچسوی 67 ساله گفت: اين يك موضوع خصوصي است كه نمي‏خواهم در مورد آن نظر دهم و قضاوت كنم اما با افتضاحي كه به بار آمده ديگر به هيچ وجه حاضر نيستم اين دو بازيكن در رقابت‌هاي ملي به ميدان بروند. در آينده‌اي نزديك با لورن بلان سرمربي تيم فرانسه صحبت می‏کنم تا ديگر اين دو بازيكن را به تيم ملي دعوت نكند. مطمئن باشيد تمام تلاشم را خواهم كرد تا مانع حضور اين دو بازيكن در تيم ملي شوم.

ريبري 27 ساله و كريم بنزما بازيكن تيم رئال مادريد روز سه شنبه و در رابطه با يك شبكه مظنون به فحشا در يك كلوپ شبانه در پاريس تحت بازجويي قرار گرفتند. پليس پس از اظهارات و اعترافات دختري با نام زاهيا دهار كه اعلام كرده بود ريبري و بنزما در ازاي روابط جنسي به وي پول پرداخت كرده اند به این ماجرا وارد شد و ماجرا از زماني كه زاهيا دهار در آوريل گذشته در گفتگويي عده اي از بازيكنان را هدف قرار داده و فاحشه بودن خود را تكذيب كرد، چهره ديگري يافت.

بازجويي 6 ساعته از اين دو بازيكن در مورد ارائه فحشا زير 18 سال توسط كافه مذكور بوده است و در جريان اين تحقيقات برادر زن، يك دلال ناشناس بازيكن، مالك كافه زمان، يك گارسون و مردي كه ظاهرا زنان را در اختيار هنرمندان مشهور و ورزشكاران قرار مي داده است به طور رسمي نيز مورد بازجويي قرار گرفته اند. ريبري پس از تحقيقات و بازجويي هاي رسمي يک ماه پر از سرگرداني و بي ثباتي را پيش رو خواهد داشت و او به همراه بنزما بايد منتظر روشن شدن تحقيقات پليس در مورد اين شبكه فحشا در كلوپي شبانه در پاريس باشند. ريبري تا قبل از حذف فرانسه از جام جهاني بدون حتي يك پيروزي يكي از محبوب ترين بازيكنان ايم تيم بود و يكي از سردمداران شورش بازيكنان و تحريم يك جلسه تمرين تيم ملي فرانسه قبل از بازي پاياني آنها بود.



قبل از جام جهاني اتهامات مذکور عليه اين دو بازيكن مطرح شده بود اما پليس رسيدگي به پرونده را تا بعد از جام جهاني به تأخير انداخت و روز سه شنبه اعلام كرد كه اين دو رسما در محله تحقيقات و بازجويي قرار دارند. ظاهرا اين دو اولين بار در كافه زمان در خيابان شانزليزه با زاهيا ديدار كرده بودند. وي در سال 2008 و زمان رابطه با بنزما 16 ساله و هنگامي كه براي گذراندن شبي با ريبري به مونيخ پرواز كرده 17 ساله بوده است. 3 سال حبس و جريمه 45 هزار يورويي مي تواند مجازات جرمي باشد كه پليس براي تحقق آن بايد اثبات كند اين دو هنگام رابطه با اين دختر مي دانسته اند كه زير 18 سال سن داشته است.

زاهيا كه مراكشي الاصل است در تحقيقات پليس اعتراف كرده كه در ازاي شبي 2000 دلار در سال 2009 به آلمان پرواز كرده و در حالي كه زير 18 سال سن داشته است با ريبري رابطه جنسي برقرار كرده است. وي همچنين ادعا كرده كه در سال 2008 زماني كه تنها 16 سال سن داشته با كريم بنزماي 22 ساله و همچنين با سيدني گووو بازيكن 30 ساله تيم پاناتينايكوس نيز پس از رسيدن به 18 سالگي رابطه داشته است اما ديلي تلگراف تأكيد كرده كه اين بازيكنان سن واقعي او را نمي دانسته اند.

وي در گفتگويي با مجله پاريس مچ بيان كرده كه ريبري براي جشن تولد 26 سالگي اش در 7 آوريل سال گذشته بليط درجه يك پروازي به پاريس را براي وي رزرو كرده تا او را هتلي 5 ستاره ملاقات كند و اذعان کرد: من هديه تولد ريبري بودم. فرانك با من در كلوپي در پاريس ديدار كرده بود و براي جشن تولدش اين برنامه را ريخت. ما رابطه جنسي داشتيم و وي به من پول داد. هديه دوست داشتني بودم، اينطور نيست؟

پليس در حال تحقيق در مورد نحوه گرفتن بليت پرواز به مونيخ است كه اگر ريبري شخصا اين كار را كرده باشد آنگاه فرض بر اين است كه با دسترسي به اطلاعات پاسپورت زاهيا از سن واقعي وي نيز اطلاع داشته است. ریبری در نامه اي به دومنيك سرمربي وقت تيم ملي فوتبال فرانسه خواسته بود تا وي از فهرست تيم ملي خط نزند چرا كه وي از سن واقعي زاهيا اطلاعي نداشته است. ريبري تاكنون به داشتن رابطه جنسي با اين زن اعتراف كرده اما پرداخت پول به او و دانستن سن واقعي او را رد كرده است.

سوفي بوتايي وكيل ريبري در گفتگو با راديو اروپا يك گفت: اين رفتار غير مسئولانه تمركز او را نابود كرده و تعادل رواني فردي را كه دو ماه است با اتهامات مطرح شده عليه وي دست در گريبان است را تحت تأثير قرار داده است. دختري كه محور اين پرونده است هنگام رابطه با ریبری گفته بوده كه 20 سال سن دارد اما در واقع تنها 17 سال سن داشته است.

ريبري كه متاهل و داراي دو فرزند است در آوريل 2009 او را به مونيخ دعوت كرده تا تولد بيست و شش سالگي اش را جشن بگيرد و افزود كه سال قبل از آن وي براي سه بار رابطه به او پول پرداخت كرده است. ريبري پس از ازدواج با وهيبا دوست دوران كودكي و مادر دو فرزندش به اسلام گرويد و در اين هفته عكسي از آنها هنگام گذراندن تعطيلات منتشر شده است. اخبار منتشره پیرامون روابط غیراخلاقی و عیاشی ریبری و بنزما دو بازیکن مسلمان تیم ملی فرانسه با یک دختر نوجوان، علاوه بر آنکه می‏تواند مشکلات خانوادگی شدیدی برایشان به همراه داشته باشد، به کاهش محبوبیتشان میان مسلمان به ویژه جمعیت وسیع مسلمانان اروپا و فرانسه منجر خواهد شد.





گزارش تخلف
بعدی