رونالدو از فوتبال کناره گیری کرد

 می‌خواستم ادامه بدهم اما نمی توانم
"رونالدو" که با برزیل به دو عنوان قهرمانی رقابت های جام جهانی دست پیدا کرده و در حال حاضر هم آمار گلزنی خوبی در مسابقات فوتبال برزیل دارد تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته است.

رونالدوی 34 ساله به روزنامه "استادو دو سائو پائولو" گفت: بیشتر از این نمی توانم. می خواستم ادامه بدهم اما نمی توانم. زمان رفتن فرا رسیده است. بدنم به من آسیب می رساند. سر می گوید برو اما بدن نمی کشد.

رونالدو پیش از این عنوان کرده بود می خواهد در پاین فصل از فوتبال کناره گیری کند. این بازیکن را یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان برمی شمارند. بازیکن تیم فوتبال کورینتیانس برزیل بسیار علاقمند بود تا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حضور داشته باشد اما هرگز به خواسته اش نرسید.

بر پایه گزارش خبرگزاری فرانسه، رونالدو سه بار در سال های 1996، 1997 و 2002 به عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان برگزیده شد. وی سابقه بازی در تیم های بزرگ بارسلونا، رئال مادرید، اینتر و میلان را هم در کارنامه دارد.

رونالدو در سال 1999 براثر آسیب دیدگی از ناحیه زانو خانه نشین شد و تا سال 2002 نتوانست به میدان بازگردد اما با بازگشت خود به فوتبال، تیم فوتبال برزیل را در جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن به عنوان قهرمانی رساند.

در سال 2008، این بازیکن متهم به استفاده از داروهای نیروزا شد ضمن اینکه در یکی از کلوب های شبانه با سه مرد زن نما دستگیر شد. همچنین در ماه دسامبر سال 2010 او گفت پدر یک پسر 5 ساله است که در ژاپن متولد شده و در حال حاضر در سنگاپور اقامت دارد. این موضوع درگیری با مادر پسر را به همراه داشت تا آنجا که کار به آزمایش دی ان ای کشید.

رونالدو به طور رسمی سه فرزند دارد. یک پسر از "میلنه دومینگوئز" همسر سابقش و دو دختر از همسر حال حاضرش ، بیا آنتونی. این مهاجم روزی ابراز امیدواری کرده بود به ریاست باشگاه کورینتیانس تکیه بزند.






داداشی قویترین مرد جهان شد

 روح الله داداشي از ايران با کسب 125 امتياز قهرمان دومين دوره مسابقات قويترين مردان جهان در جزيره قشم شد.
           

                  

 مسلم دارابي ديگر ورزشکار کشورمان هم با 123 امتياز در رده دوم قرار گرفت و کريستوف رادزي کوزکي از هلند با 117 امتياز در جايگاه سوم ايستاد.

مسابقات قويترين مردان جهان با حضور 12 ورزشکار خارجي از 10 کشور جهان و 3 ورزشکار از کشورمان به مدت 2 روز در بوستان زيتون جزيره قشم برگزار شد که در 4 آيتم برگزار شده امروز در بخش حمل الوار 400کيلوگرمي به مسافت 30متر و بلند کردن گوهاي سنگي 100و200 کيلوگرمي روح الله داداشي از کشورمان در جايگاه نخست ايستاد و در بخش غلتاندن لاستيک 440کيلوگرمي نيز مسلم دارابي به عنوان قهرماني دست يافت.

مقام نخست بخش پلکان قدرت نيز ازآن کريستوف رادزي کوزکي از هلند شد.





گزارش تصویری مسابقات قویترین مردان جهان

http://khabaronline.ir/images/2011/2/3090.JPG

http://khabaronline.ir/images/2011/2/3089.JPG

http://khabaronline.ir/images/2011/2/3088.JPG
http://khabaronline.ir/images/2011/2/3084.JPG

http://khabaronline.ir/images/2011/2/3082.JPG
http://khabaronline.ir/images/2011/2/3080.JPG
http://khabaronline.ir/images/2011/2/3079.JPG
http://khabaronline.ir/images/2011/2/3078.JPG
http://khabaronline.ir/images/2011/2/3077.JPG
http://khabaronline.ir/images/2011/2/3075.JPG

                      



                 















                 







                     











                   





پیروزی ایران مقابل آمریکا در صدر اخبار مرکز رسانه ای جام جهانی هاکی

 خبر پيروزي تيم هاكي ايران مقابل آمريكا در صدر اخبار مركز رسانه اي بازي هاي جام جهاني قرار گرفت.

                           

خبر "تعظيم دوباره آمريكا مقابل ايران در 22 بهمن " در صدر اخباري قرار گرفت كه روزانه توسط مسئولان برگزاري رقابت ها بر بردي در مركز رسانه اي بازي هاي نصب مي شود.
هر روز توسط مسئول رسانه اي مسابقات جام جهاني، اخبار مهم رقابت ها بر روي بردي در مركز رسانه اي بازي ها قرار مي گيرد و خبر پيروزي تيم ملي هاكي كشورمان مقابل آمريكا نيز يكي از همين اخباري است كه امروز بر صدر ساير اخبار قرار دارد.
تيم ملي ايران روز گذشته در اخرين بازي مرحله مقدماتي 6 بر 2 آمريكا را شكست داد.



رکورد شکنی احسان قائم مقامی

احسان قائم مقامي ركورد جهاني شطرنج همزمان را شكست و نام خود و ايران را در كتاب ركوردهاي جهاني (گينس) ثبت كرد، اما همچنان مسابقه او پس از گذشت 24 ساعت ادامه دارد.

احسان قائم مقامي، استاد بزرگ شطرنج ايران كه ازساعت 11 صبح روز گذشته مسابقه خود را به صورت همزمان با 614 شطرنج باز آغاز كرده، ساعت 6 بامداد امروز(چهارشنبه) توانست پس ازشكست 533 شطرنج باز در حالي كه 11 تساوي و 4 شكست داشت، حدنصاب جديدي براي مسابقه شطرنج همزمان (سيمولتانه) برجا بگذارد.

اين رقابت مهم كه در حضور نمايندگان فدراسيون جهاني و گينس صورت گرفت همچنان ادامه دارد و تاكنون قائم مقامي در 24 ساعت گذشته 50 كيلومتر راه را طي كرده است.

مسولان فدراسيون شطرنج ايران اعلام كردند در حالي كه قائم مقامي توانسته ركورد جهان را بار ديگر به نام ايران ثبت كند، اما باز هم مي‌خواهد تا آخرين شطرنج باز باقيمانده به رقابتش ادامه دهد.

هم اكنون بيش از 50 شطرنج باز باقي مانده‌اند كه قائم مقامي در حال رقابت با آنهاست.


خبرگزاري فرانسه روز پنجشنبه در اين خصوص نوشت: استاد بزرگ شطرنج ايران كه رقابت خود را به طور همزمان با 614 نفر آغاز كرده بود، پس از 25 ساعت و 15 دقيقه تلاش و شكست 590 شطرنج باز، در روز گذشته توانست نام خود و ايران را در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كند.
سال گذشته 'مرتضي محجوب' ديگر شطرنج باز ايران توانسته بود با ركورد 500 نفر، ركورد جهاني را به خود اختصاص دهد، اما چندي پيش شطرنج بازي از رژيم اشغالگر قدس در هياهويي فراوان اين ركورد را به عدد 523 ارتقا داده بود، ولي اين بار قائم مقامي با ركوردي بي نظير توانست حد نصابي را در شطرنج همزمان به جا بگذارد كه به راحتي قابل دسترس نباشد.
قائم مقامي در طول اين رقابت كه بيش از يك شبانه روز به طول انجاميد حدود 55 كيلومتر راه رفت و از ميان حريفان خود فقط به 8 نفر بازي را واگذار كرد و با 16 نفر نيز به تساوي رسيد.
اين مسابقه در حضور نماينده اي از فدراسيون جهاني شطرنج (فيده) برگزار شد.
خبرگزاري فرانسه در ادامه به نقل از قائم مقامي 28 ساله نوشت: ثبت اين ركورد در حضور نماينده فيده مشكل نبود. او بايد نتيجه را به گينس اعلام كند.
وي تأكيد كرد اگر ركورد قبلي در اختيار فردي از رژيم صهيونيستي هم قرار نداشت، باز هم اين كار را براي وطنش انجام مي داد.
قائم مقامي با اشاره به اين كه كار او يك حركت سياسي نبوده است، گفت: ايران كشور بزرگي است و شايستگي بهترين ها را دارد.
استاد بزرگ شطرنج ايران افزود: تعجبي ندارد كه اين ركورد به زودي شكسته شود و دوست دارم خودم آن را بهتر كنم.
محجوب هم كه حدود يك سال اين ركورد را در اختيار داشت، ضمن ابراز خوشحالي از اين كه يك ايراني توانست نام خود را در گينس ثبت كند، از تلاش براي شكستن دوباره آن خبر داد و گفت: به زودي ركورد جديدي مي زنم. اين افتخار در ايران خواهد ماند. من تصميمم را گرفته ام و اينكار را انجام مي دهم.
وي سال گذشته بعد از اينكه ركوردش توسط شطرنج بازي از رژيم صهيونيستي شكست شد، گفته بود، بيش از پيش تلاش مي كند تا دوباره آن را به دست بياورد و براي اين كار حاضر است با هزار نفر همزمان بازي كند.
    
مراسم اختتامیه مسابقه سیمولتانه قائم مقامی برگزار شد
احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان پس از موفقیت در رقابت سیمولتانه با 604 شطرنجباز با حضور در مراسم اختتامیه این مسابقه هدیه ویژه خود را دریافت کرد.

مراسم اختتامیه مسابقه سیمولتانه احسان قائم مقامی با 604 شطرنجباز امروز چهارشنبه با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج، برگزارکنندگان و مسئولان شرکت‎های حامی در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

در این مراسم که برخی از شطرنجبازان شرکت کننده در رقابت همزمان با قائم مقامی و همچنین هشت بازیکنی که در این رقابت موفق به شکست استاد بزرگ شطرنج ایران شده بودند نیز حضور داشتند، محمدجعفر کامبوزیا، رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد که رکورد به دست آمده توسط قائم مقامی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی حائز اهمیت بود.

وی گفت: این برای نخستین‎بار است که شطرنجبازی با 5/97 درصد امتیازات لازم موفق به ثبت رکورد رقابت‎های سیمولتانه شده است.

در این مراسم که "کاستو آبوندو"، ناظر فیلیپینی فدراسیون جهانی شطرنج نیز در آن حضور داشت مسئول فنی مسابقه سیمولتانه احسان قائم مقامی تاکید کرد که بیش از 1500 نفر برای حضور در این رقابت ثبت‎نام کرده بودند. ضمن اینکه این مسابقه با استقبال خوبی از سوی علاقمندان همراه بود.

احسان قائم مقامی که با کسب 590 پیروزی در رقابت همزمان با 604 شطرنجباز رکورددار رقابت‎های همزمان شطرنج شد با بیان اینکه این موفقیت نشان از رشد و ترقی ورزش و شطرنج در ایران است، گفت: باید از همه کسانیکه وقت و انرژی خود را صرف برگزاری منظم و بدون اشکال این رقابت کردند، تشکر کنم. در هیچ جای دنیای پیدا نمی‎شود کسانی که بدون چشم داشت برای برگزاری رویدادی همت کنند.

در مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج همزمان احسان قائم مقامی از سوی یکی از حامیان مالی این رقابت (همراه اول) یک دستگاه خودروی مزدا به وی اهدا شد. ضمن اینکه هشت شطرنجبازی که موفق به شکست استاد بزرگ کشورمان شده بودند نیز پاداش نقدی دریافت کردند.

احسان قائم مقامی برای رقابت با بیش از 600 شطرنج‌باز، احتیاج به استراحت هم داشت. او هر چند ساعت یک بار با ماساژ همراهانش، برای ادامه رقابت، انرژی می‌گرفت. رقابت او 25 ساعت و 3 دقیقه طول کشید و توانست رکورد گینس را جابه‌جا کند. عکس: شاهد حلاج

احسان قائم مقامی

 






تیم منتخب فوتبال آسیا / رضایی روی نیمکت

تیم منتخب جام ملت های آسیا در حالی معرفی شد که ژاپنی ها ببیشترین سهم را در این تیم ارند اما از تیم ملی فوتبال ایران فقط یک بازیکن بر روی نیمکت حضور دارد.
"جان دوئردن"، فوتبال نویس سایت ساکرنت، پس از پایان رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا، اسامی 11 بازیکن برتر این رقابت ها را معرفی کرده که ژاپنی ها به عنوان قهرمان جام پانزدهم، بیشترین تعداد را در این فهرست دارند.

اسامی تیم منتخب جام ملت های آسیا به این شرح است:


دروازه بان:


مارک شوارزر (استرالیا)



مدافعان:


چا دو - ری (کره جنوبی)، اودیل احمدف (ازبکستان)، لوکاس نیل (استرالیا)، یوتو ناگاموتو (ژاپن)، شینجی کاگاوا (ژاپن)

هافبک ها:


ماکوتو هاسبه (ژاپن)، کو جا - چئول (کره جنوبی)، پارک جی سونگ (کره جنوبی)، کیسوکه هندا (ژاپن)

مهاجم:


هری کیول (استرالیا)

تیم ذخیره ها:


آمر شافی (اردن)، آتسوتو اوچیدا (ژاپن)، ساسا اوگنئوفسکی (استرالیا)، غلامرضا رضایی (ایران)، سرور جپارف (ازبکستان)، بسیم عباس (عراق)، عبدالرضا الحسین (سوریه)، مت مک کای (استرالیا)، کی سونگ یونگ (کره جنوبی)، الکساندر گیرنیخ (ازبکستان)، یوسف علی (قطر)

مربی:


آلبرتو زاکرونی

پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا از روز 17 دیماه در دوحه قطر آغاز شد و روز 9 بهمن ماه با قهرمانی تیم ملی فوتبال ژاپن به پایان رسید. تیم ملی ایران نیز در مرحله یک چهارم نهایی با شکست برابر کره جنوبی از دور مسابقات حذف شد.





علی کریمی به شالکه پیوست

سایت باشگاه شالکه علی کریمی را به عنوان بازیکن شماره 10 این تیم معرفی کرد.

دقایقی قبل سایت باشگاه شالکه رسما خبر انتقال علی کریمی به این تیم را تائید کرد و درحالی که علی هنوز به آلمان نرسیده است رسما خبر انعقاد قرارداد این بازیکن با تیم آلمانی را تائید کرد و نوشت یار ایرانی از این پس پیراهن شماره 10 این تیم را به تن می کند. شماره ای که در همه تیم های دنیا یکی از مهمترین شماره ها محسوب می شود. کریمی که البته همیشه شماره 8 به تن می کرده این بار پیراهن شماره 10 را خواهد پوشید.

سایت شالکه در خبر مربوط به جذب کریمی به 112 بازی ملی این بازیکن 32 ساله اشاره کرده که سابقه بازی در تیم بایرن مونیخ را هم داشته است.

کریمی که سابقه بازی در تیم بایرن مونیخ را دارد پس از آنکه از سوی مسئولان باشگاه استیل آذین کنار گذاشته شد، با پیشنهاد چند تیم داخلی لیگ برتری مواجه شد که با توجه به تمایل خود او، پیوستنش به پرسپولیس مراحل نهایی اش را طی می کرد اما در آخرین لحظات مقصد این هافبک تکنیکی تغییر کرد.

محمودرضا فاضلی مدیر برنامه های چند بازیکن ایرانی شاغل در اروپا که امور قرارداد علی کریمی را نیز پیگیری می کند امروز در نشستی با مسئولان باشگاه شالکه مراحل نهایی عقد قرارداد این بازیکن را انجام خواهد داد. این در حالی است که علی کریمی در تهران به سر می برد و قرار است امشب راهی آلمان شود.

با توجه به اینکه امروز آخرین روز نقل و انتقالات تیم های اروپایی است و علی کریمی در تهران به سر می برد، قرار است محمودرضا فاضلی قرارداد این بازیکن را به صورت غیابی امضا کند تا کار پیوستن کریمی به بوندس لیگا با مشکلی مواجه نشود.

سرمربی تیم فوتبال شالکه فیلیکس ماگات سرمربی پیشین تیم فوتبال بایرن مونیخ است که علی کریمی در زمان حضورش در بایرن شاگرد این مربی بود و مجددا زیر نظر او به فوتبالش ادامه خواهد داد. در صورت نهایی شدن قرارداد کریمی، این بازیکن تا پایان فصل بونس لیگا به شالکه خواهد پیوست.

علی کریمی در مصاحبه ای که روز گذشته در پاسخ به صحبت هایی علی دایی انجام داده بود از احتمال حضورش در تیم های اروپایی خبر داد و گفته بود اگر بخواهم به اروپا بروم حتما با علی دایی مشورت خواهم کرد. در این مورد گفته می شود کریمی دایی را در جریان انتقالش به تیم شالکه قرار داده بود.

گزارش سایت شالکه از کریمی/
بازیکن ایرانی با بوندس لیگا بیگانه نیست/ کریمی با بایرن قهرمان شده است
پایگاه اینترنتی شالکه صفر چهار با اشاره به عقد قرارداد این باشگاه با علی کریمی، عنوان کرد که این بازیکن با فوتبال بوندس لیگا بیگانه نیست.

علی کریمی 32 ساله تا پایان این فصل از رقابت های بوندس لیگا به تیم شالکه صفر چهار معروف به "آبی های سلطنتی" پیوسته است.

سایت باشگاه شالکه با تایید خبر پیوستن این بازیکن ایرانی به فوتبال آلمان نوشته است: کریمی با فوتبال بوندس لیگا بیگانه نیست چرا که این بازیکن حد فاصل سال های 2005 تا 2007 زیر نظر فلیکس ماگات در بایرن مونیخ کار کرده و با این تیم در سال 2006 قهرمان لیگ و جام حذفی فوتبال آلمان شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: علی کریمی در تیم های فتح (ایران - 1998 تا 1996)، پرسپولیس (ایران - 2001 تا 1998)، الاهلی (امارات - 2005 تا 2001 )، بایرن مونیخ (آلمان - 2007 تا 2005)، قطر اس سی (قطر - 2008 تا 2007)، پرسپولیس (ایران - 2009 تا 2008) و استیل آذین (ایران - 2010 تا 2009) بازی کرده است.

بازیکن پیشین تیم های فوتبال پرسپولیس و استیل آذین روز دوشنبه پس از انجام مذاکرات مقدماتی با مسئولان باشگاه شالکه راهی آلمان شد و قراردادش را با تیم شالکه به ثبت رساند تا دوباره به فوتبال آلمان بازگردد.

بازتاب گسترده پيوستن كريمي به شالكه در رسانه هاي جهان
خبر پيوستن 'علي كريمي' به تيم فوتبال شالكه 04 آلمان، در رسانه هاي مختلف جهان بازتاب گسترده اي داشت.
كريمي روز دوشنبه و در آخرين ساعات پايان فصل نقل و انتقالات زمستاني فوتبال اروپا رسما با شالكه قرار داد امضا كرد.
** سايت يوفا
سايت اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) خبر انتقال كريمي را در كنار امضاي قرارداد شالكه با 'آنتوني عنان' (نوه كوفي عنان دبير كل سابق سازمان ملل متحد) از روزنبورگ و همچنين 'آنگلوس كريستيس' قرار داد و نوشت: كريمي 32 ساله كه در زمان بازي از سال 2005 تا 2007 براي بايرن مونيخ، 33 بار در بوندس ليگا به ميدان رفت، تا پايان فصل با شالكه قرارداد امضا كرده است.
شالكه بايد ماه آينده در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا با والنسيا بازي كند.
** خبرگزاري رويترز
خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد: شالكه تا پايان فصل قرارداد كوتاه مدتي با علي كريمي امضا كرده است.
رويترز در ادامه به 112 بازي ملي بهترين بازيكن سال آسيا در سال 2004 و دو سال حضور او در بايرن مونيخ اشاره كرد و افزود:'فليگس ماگات' سرمربي شالكه در زمان حضور كريمي در بايرن مونيخ، سرمربي اين تيم بود.
** خبرگزاري فرانسه
خبرگزاري فرانسه هم بعد از اعلام خبر انتقال كريمي به شالكه نوشت:'كريمي دوباره به ماگات ملحق شد'.
اين خبرگزاري دوران حضور كريمي در بايرن مونيخ تحت رهبري ماگات را ناكام توصيف كرد و افزود: در اين دو سال كريمي فقط 3 گل زد و 33 بار براي بايرن مونيخ به ميدان رفت.
خبرگزاري فرانسه از اين بازيكن كه بعد از ترك بايرن به قطر و سپس به استيل آذين رفت، به عنوان چهلمين بازيكن جديد ماگات از زمان مربيگري شالكه در سال 2009 نام برده است.
بنابراين گزارش، شالكه فصل گذشته مسابقات بوندس ليگا را به عنوان تيم دوم جدول به پايان رساند اما در اين فصل تا كنون با 25 امتياز اختلاف نسبت به بورسيا دورتموند صدرنشين، در رده يازدهم قرار گرفته است.

علي كريمي كه چند روز پيش از تيم فوتبال استيل آذين جدا شده بود و نمي‌توانست به عنوان بازيكن ليگ برتري در يكي از تيم‌هاي ليگ بازي كند امروز با عقد قرارداد 5 ماهه به شالكه 04 آلمان پيوست.

اين در حالي بود كه در روزهاي گذشته زمزمه‌هايي مبني بر پيوستن علي كريمي به تيم فوتبال پرسپوليس به گوش مي‌رسيد و حتي علي دايي نيز موافقت خود را با حضور او در اين تيم اعلام كرده بود.

تيم شالكه در حال حاضر تيم يازدهم جدول رده‌بندي بوندسليگا است و در فصل نقل و انتقالات تابستاني بازيكنان سرشناسي همچون رائول و هونتلار به اين تيم پيوستند.

زوج ماگات ـ كريمي دوباره شكل گرفت
سرمربي شالكه: خريد او خطر مالي براي ما ندارد

سرمربي پادشاهان آبي‌پوش از همكاري دوباره با علي كريمي ابراز خوشحالي كرد.

 مرد سال 2004 فوتبال آسيا با قراردادي قرضي تا پايان فصل در بوندسليگا توپ خواهد زد.

علي كريمي كه به تازگي قرارداد خود با باشگاه استيل آذين تهران را با توافقي دو طرفه فسخ كرد، به عنوان بازيكن آزاد تا پايان فصل پيراهن شالكه را بر تن خواهد كرد و دوباره در بوندسليگا زير نظر فليكس ماگات توپ خواهد زد. پس از جدايي جفرسون فارفان و همچنين به خدمت گرفتن پاتريك اوكس، علي كريمي سومين بمب خبري ماگات 57 ساله پيش از پايان مهلت زمستاني جابه‌جايي بازيكنان فوتبال در اروپا به شمار مي‌آيد.

ماگات كه سمت مربي‌گري و مديريت فني پادشاهان آبي‌پوش را بر عهده دارد در گفت‌وگو با پايگاه اينترنتي كيكر، حضور علي كريمي 32 ساله را در جمع مردانش تا پايان فصل تاييد كرد.

ماگات گفت كه بازيكن پيشين تيم ملي فوتبال ايران با 112 بازي ملي تا پايان فصل در شالكه بازي خواهد كرد و تنها كارهاي اداري نهايي شدن اين جابه‌جايي باقي مانده است.

پايگاه اينترنتي كيكر با اعلام اين خبر نوشت: «اين هافبك تهاجمي پيش از اين در سال‌هاي 2005 تا 2007 در بايرن مونيخ زير نظر ماگات كار مي‌كرد و در 42 بازي رسمي براي مونيخي‌ها چهار گل را به ثمر رساند و چهار بار هم در نقش گلزن ظاهر شد.»

به نوشته كيكر كريمي به دليل مشكلات بدني و همچنين ضعف در كارهاي دفاعي نتوانست در بايرن مونيخ موفق باشد هرچند او يك بازيكن تكنيكي برجسته است.

قطر اسپورت، پرسپوليس و استيل آذين تهران ديگر باشگاه‌هاي كريمي در فوتبال بوده‌اند. ماگات درباره كريمي كه گفته مي‌شد به پرسپوليس خواهد پيوست عنوان كرد: «خوشحالم كه تا پايان فصل چنين بازيكن باتجربه‌اي را به خدمت گرفته‌ايم. ما در حال حاضر در انتقال بازي از خط مياني به حمله دردسرهايي را داريم. كريمي بازيكن بسيار خوبي است و مي‌تواند ما را در اين زمينه ياري كند.»

كريمي همانند آنجلوس كريستئاس يوناني در شالكه بازيكني تعويضي به شمار خواهند رفت.

ماگات همچنين گفت: «هر دوي اين بازيكنان براي شالكه هيچ ريسك مالي را در پي ندارند.»

شالكه روز گذشته كريستئاس 30 ساله را تا پايان فصل به صورت قرضي به خدمت گرفت. از اين گذشته آنتوني عنان از تيم ملي فوتبال غنا در ژانويه ديگر بازيكني بود كه راهي گلزن كرشن شد.

جادوگر دوباره برف آلمان را دید

علی کریمی چگونه سر از شالکه درآورد؟ / ماگات هم او را می‌شناخت، هم مدیر برنامه‌اش را!


در یک قدمی در باشگاه پرسپولیس، علی کریمی راهش را کج کرد و به سمت آلمان رفت.

در حالی که از مصاحبه‌های علی کریمی و علی دایی این‌طور برداشت می‌شد که جادوگر به زودی پیراهن پرسپولیس را برتن خواهد کرد، ناگهان نام باشگاه شالکه 04 آلمان مطرح شد و احتمال پیوستن کریمی به این تیم آن‌قدر قوت گرفت که دیگر همه پرسپولیس را فراموش کردند؛ و البته جلسه مهم علی کریمی و علی دایی را.

علی کریمی در راه پیوستن به شالکه 04 هم تمام فوتبال ایران را بهت‌زده کرد؛ همان‌طور که برای پیوستن به بایرن‌مونیخ همه را شوکه کرده بود. او دوباره در شرایطی که هیچ کسی فکر نمی‌کرد قصد بازی در خارج از ایران را داشته باشد، راه بوندسلیگا را در پیش گرفت تا خودش را ثابت کند. ابتدا سایت‌های داخلی بودند که خبر پیوستن او را به شالکه منتشر کردند. همه سایت‌ها این خبر را منتشر کردند و بعد نوبت به حرف‌های در گوشی رسید که این خبر را تکذیب کنند. سرانجام وقتی سایت کیکر خبر پیوستن کریمی به شالکه را منتشر کرد همه به این باور رسیدند که کریمی دوباره در بوندسلیگا بازی خواهد کرد.

سال‌ها قبل نیز، زمانی که علی کریمی در یک قدمی پیوستن به بایرن مونیخ بود، خبرنگاری که خبر قرارداد کریمی و بایرن را زودتر از همه به دست آورده بود به سردبیر یک روزنامه ورزشی پیشنهاد کرد که این خبر را تیتر یک روزنامه‌اش کند. اما سردبیر با توجه به این‌که هیچ سایت آلمانی چنین خبری را منتشر نکرده بود به خبر آن خبرنگار اطمینان نکرد و خبر پیوستن کریمی به بایرن مونیخ را در قالب گمانه‌زنی مطرح کرد. در مورد خبر پیوستن کریمی به شالکه نیز چنین اتفاقی رخ داد. تا زمانی که سایت کیکر این خبر را منتشر نکرده بود خیلی‌ها فکر می‌کردند این یک بازارگرمی برای علی کریمی است تا او بتواند با پول بیشتری به پرسپولیس یا ذوب‌آهن یا هر تیم دیگری برود. اما کریمی بازیکنی نبود که اهل بازارگرمی باشد. او گرچه در طول یکی دو سال گذشته شاهد اتفاقات تیره زیادی در فوتبالش بوده، اما تا به حال برای پول بازارگرمی نکرده.

کریمی در طول همین یکی دو سال گذشته از تیم ملی کنار گذاشته شد، مشکلاتی عمیق با مدیریت باشگاه استیل‌آذین داشت و سرانجام از این تیم اخراج شد. با این حال او به فاصله حدود یک ماه از اخراجش از استیل‌آذین، به بوندسلیگای آلمان رفت تا در تیمی که مربی آن به سختگیری شهره است بازی کند. علی کریمی حالا بازیکن تیم فلیکس ماگات است؛ مردی که در روزهای حضور کریمی در بایرن مونیخ، سرمربی این تیم بود. ماگات رابطه‌ای دوستانه با مدیر برنامه‌های علی کریمی دارد و خیلی‌ها حضور او در شالکه را مدیون رفاقت ماگات و فاضلی، مدیر برنامه‌های کریمی می‌دانند؛ ادعایی که رد کردن آن کمی مشکل است.

البته چیزی که بیشتر از رابطه فاضلی و ماگات در این اتفاق تاثیر گذاشت، آزاد بودن علی کریمی بود. او برای پیوستن به شالکه احتیاج به رضایتنامه نداشت و به همین دلیل شالکه با مبلغی کم موفق به جذب علی کریمی شد. فلیکس ماگات سرمربی شالکه در مورد پیوستن کریمی به شالکه و این‌که چه دلیلی برای جذب او وجود داشته به سایت اینترنتی کیکر آلمان می‌گوید: «علی کریمی که 112 بازی ملی دارد تا آخر فصل به ما پیوسته است. خوشحالم این بازیکن با تجربه به ما اضافه شده است. ما در بازی هجومی، مشکلاتی داریم و علی کریمی بازیکن خلاقی است که در این رابطه به ما کمک خواهد کرد. کریمی همانند آنجلس کاریستئاس بازیکن هجومی تیم ما خواهد بود. ما برای جذب این بازیکنان ریسک مالی نداشته‌ایم.» منظور ماگات از نظر ریسک مالی، مبلغ رضایت‌نامه است. سایت کیکر در پایان این گفت‌وگو تاکید کرده که پیوستن کریمی به شالکه را باید تمام شده دانست. ماگات در این گفت‌وگو همچنین از جذب آنتونی عنان بازیکن 24 ساله و ملی پوش غنایی خبر داده است که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند.

آنتونی عنان بازیکنی است که به جای جواد نکونام به شالکه رفت. قرار بود جواد نکونام به شالکه برود که خبر این انتقال را یکی از روزنامه‌ها مدتی قبل منتشر کرد. اما از آنجا که باشگاه شالکه برای گرفتن رضایت‌نامه جواد نکونام باید یک میلیون و 300 هزار دلار به باشگاه اوساسونا می‌داد، این انتقال انجام نشد. مدیر برنامه‌های جواد نکونام همان فاضلی، مدیر برنامه‌های علی کریمی است که به خاطر رابطه‌اش با ماگات می‌خواست جواد نکونام را هم به شالکه ببرد. اما ماجرای نکونام و شالکه به سرانجام نرسید و تنها علی کریمی بود که توانست بازیکن شالکه شود.

دیروز آخرین روز از نقل و انتقالات زمستانی بوندسلیگا بود و نام علی کریمی در آخرین ساعات این نقل و انتقالات وارد لیست شالکه شد. البته کریمی خودش در آلمان نبود تا این قرارداد را ثبت کند و قرارداد او به صورت غیر حضوری ثبت شد. او خودش دیشب به سمت آلمان پرواز کرد تا فردا در تست‌های پزشکی باشگاه شالکه شرکت کند. پیوستن کریمی به شالکه نکات جالبی دارد که یکی از آن‌ها مصاحبه علی کریمی با سایت شخصی‌اش است. او چند روز قبل در گفت‌وگو با سایت شخصی‌اش گفته بود: «حتی اگر بخواهم به خارج از ایران بروم هم با علی دایی مشورت می‌کنم.» این حرف کریمی نشان می‌دهد او به دایی گفته بوده نمی‌تواند به پرسپولیس برود. کریمی، دایی را هم در جریان قرارداد خود با شالکه گذاشته بود و جلسه مهمی هم که با سرمربی پرسپولیس داشت در مورد پیوستن او به این تیم تهرانی نبود. حالا کریمی در حالی به شالکه می‌رود که قرار است با یکی از مربیان سابق خود کار کند، همان‌طور که قرار بود به پرسپولیس برود و با مربی سابق خود در تیم ملی کار کند.

علی کریمی در دوران حضور خود در فوتبال ایران و امارات، همیشه با این انتقاد مواجه بود که چرا به تیم‌های بزرگ نمی‌رود؟ او همیشه پیشنهادهایی از تیم‌های اروپایی داشت و غیر از بایرن مونیخ، به هیچ کدام پاسخ مثبت نداد. حالا هم اگر او قبول کرده که به شالکه برود نه به خاطر پول یا جایگاه بالای این تیم، بلکه برای اثبات خودش است. او که در طول یکی دو سال گذشته روزهای تیره‌ای را در دوران فوتبالی‌اش گذرانده، برای این‌که اثبات کند هنوز تمام نشده و می‌تواند در سطح اول فوتبال حضور داشته باشد، به شالکه رفت. البته در این انتقال نقش مدیر برنامه‌های او غیر قابل چشم‌پوشی است اما با این وجود او هنوز از نطر فنی ویژگی‌هایی دارد که ماگات حضور او را قبول کرده. زمانی که کریمی برای اولین بار می‌خواست بازیکن ماگات شود، دقیقا در همان روزهای اولی که او به بایرن مونیخ رفته بود، مجله آلمانی کیکر تیتر زده بود: «کریمی برف زمستان را نخواهد دید.» اما کریمی تا پایان فصل در بایرن ماند و گرچه حضور ثابتی در ترکیب این تیم نداشت، اما حداقلش این بود که از بایرن اخراج نشد.

او حالا دومین بازیکن آسیایی است که بعد از جام ملت‌های آسیا 2011 به تیم‌های اروپایی می‌رود. پیش از او یک بازیکن ژاپنی به تیمی اروپایی رفته بود و حالا نوبت بازیکنی از ایران است تا به اروپا برود؛ بازیکنی که البته در ویترین جام ملت‌های آسیا نبود و از طریق روابطی که داشت شانس حضور در فوتبال اروپا را پیدا کرد. شاید اگر اصغر دلیلی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با حضور کریمی در تیمش موافقت کرده بود حالا کریمی هم چمدانش را برای آلمان نبسته بود. حالا او تا 5 ماه آینده بازیکن شالکه 04 است. هنوز از مبلغ قرارداد کریمی و شالکه جزئیاتی منتشر نشده است.

همه چیز درباره بازیکنی به اسم: علی کریمی!

نگاهی به رزومه بازیکنی به اسم علی کریمی.

او نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در بازی مقابل کویت در بازیهای آسیایی بانکوک با پیراهن تیم ملی به زمین آمد. کریمی در ابتدای بازیهای دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ نیز کاپیتان ایران بود که بعد از تیم ملی کنار ماند. بنابر اعلام ابوالفضل جلالی مدیر برنامه‌های علی کریمی مبلغ قرارداد این بازیکن در طول دو سال بازی در قطر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بود. کریمی با قراردادی به ارزش 300 میلیون تومان بار دیگر به پرسپولیس تهران پیوست تا به عنوان ارزان‌ترین ستاره فوتبال ایران در لیگ برتر مشغول به بازی شود. وی همیشه پیراهن شماره ۸ را به تن می‌کند. او در سال ۲۰۰۴ بازیکن سال آسیا شد.
باشگاه‌ها:
نوجوانان نفت تهران - ایران.
نوجوانان سایپا تهران - ایران.
جوانان سایپا تهران - ایران.
فتح تهران - ایران.
پرسپولیس تهران - ایران.
الاهلی دوبی - امارات.
بایرن مونیخ - آلمان.
القطر _ قطر
السیلیه قطر
پرسپولیس تهران
افتخارات:
نایب قهرمانی نوجوانان تهران با نوجوانان نفت.
قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح.
قهرمانی لیگ و جام حذفی ایران با پرسپولیس.
قهرمانی جام حذفی امارات با الاهلی امارات.
قهرمانی بازیهای آسیایی بانکوک با تیم ملی ایران.
قهرمانی غرب آسیا با تیم ملی.
قهرمانی جام بین قاره‌ای آسیا - اقیانوسیه با تیم ملی ایران.
بازیکن سال ۲۰۰۴ آسیا
راهیابی به جام جهانی 2006آلمان همراه با تیم ملی ایران

علي كريمي پيش از اولين تمرين با شالكه:
تلاش مي‌كنم فرزند شايسته‌اي براي فوتبال ايران باشم

بازيكن ايراني شالكه آلمان در اولين تمرين تيمش شركت كرد.

 بامداد امروز علي کريمي از فرودگاه امام خميني (ره) به شهر فرانکفورت آلمان پرواز کرد. او به محض ورود، به اداره اقامت اتباع بيگانگان رفت و اقامتش را در گذرنامه اش به ثبت رساند.

تنها مشکل او صادر نشدن آي.تي.سي بود که با کمک علي کفاشيان اين مسئله هم حل شد.

کريمي ساعت16 امروز به وقت آلمان با پيراهن شماره 10 شالکه اولين تمرينش رابا اين تيم برگزار مي کند.

او در ابتداي ورودش به آلمان ضمن قدرداني از تمام کساني که اين راه را براي او هموار کردند گفت: اميدوارم اگرعمري باقي باشد پاسخگوي محبت اين عزيزان باشم. من تمام تلاشم را بکار ميگيرم تا بتوانم فرزندي شايسته براي فوتبال ايران در بوندسليگا باشم.

کريمي در پايان گفت: ظرف روزهاي آينده در گفتگويي با وب سايت شخصي ام از آخرين وضعيت خود در شالکه صحبت خواهم کرد و فقط مسئوليت حرفهايي که در سايت شخصي ام مي گويم را برعهده مي گيرم.








جایزه بازی جوانمردانه سال جهان به متوسل زاده رسید

جايزه اول بازي جوانمردانه سال 2010 ورزش جهان از سوي ژاگ‌روك رئيس كميته بين‌المللي المپيك به امين متوسل‌زاده اهدا شد.

امين متوسل‌زاده كه به واسطه رفتار جوانمردانه‌اش در بازي فصل گذشته مقاومت سپاسي و استيل‌آذين، كانديداي دريافت جايزه بازي جوانمردانه ورزش جهان شده بود پنجشنبه شب در مراسم باشكوهي كه در هتل بيورويج پالاس شهر لوزان سوئيس برگزار شد جايزه پيردوكوپرتن را دريافت كرد.
اين جايزه همه ساله به ورزشكاري اهدا مي‌شود كه بارزترين حركت جوانمردانه را انجام داده باشد. ژاگ روك رئيس كميته بين‌المللي المپيك ضمن تقدير از رفتار جوانمردانه اين ورزشكار ايراني جايزه پيردوكوپرتن را به مهاجم تيم فوتبال راه‌آهن اهدا كرد.

در اين مراسم نماينده سازمان جهاني يونسكو، نمايندگان فدراسيون‌هاي بين‌المللي فوتبال، واليبال، بسكتبال، دووميداني، كشتي، راگبي جهان، رئيس انجمن ورزشي نويسان جهان، تمامي روساي انجمن ورزشي نويسان كشورهاي مختلف، نماينده شوراي علوم ورزشي و تربيت بدني جهان و ... حضور داشتند و جايزه اول از سوي كميته بين‌المللي بازي جوانمردانه به امين متوسل‌زاده اختصاص يافت.
جوايز دوم و سوم (جيم بورترا و ژيلي‌دايومه) نيز به دو ورزشكار ديگر اهدا شد.

امين متوسل‌زاده كه به همراه عبدالحميد احمدي و منوچهر زندي رئيس و دبير انجمن ورزشي نويسان ايران راهي لوزان سوئيس شده به احتمال فراوان امروز در يك كنفرانس خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد. متوسل‌زاده جمعه شب راهي ايران خواهد شد و از روز شنبه در تمرينات راه‌آهن شركت خواهد كرد.

به گزارش فارس متوسل‌زاده فصل گذشته و زماني كه در تيم مقاومت سپاسي شيراز حضور داشت در ديدار با استيل آذين در حالي كه مي‌توانست دروازه خالي را باز كند به دليل مصدوميت دروازه‌بان حريف توپ را به بيرون زد.

پس از دريافت جايزه بازي جوانمردانه سال 2010 جهان،
متوسل زاده:
در فرهنگ ايران رفتار جوانمردانه از گل زدن يا مدال گرفتن بالاتر است

امين متوسل‌زاده گفت: در فرهنگ ورزش ايران رفتار جوانمردانه از گل زدن، برنده شدن يا مدال گرفتن مهم تر است.

امين متوسل‌زاده پيش از برگزاري مراسم انتخاب ورزشکاران برتر بازي جوانمردانه سال 2010 جهان در جمع خبرنگاران گفت: "فصل گذشته در رقابت‌هاي ليگ برتر ايران و در شرايطي که موقعيتي براي گلزني داشتم، به خاطر آسيب ديدگي بازيکن حريف، توپ را به بيرون فرستادم. تماشاگران تيم ما براي لحظاتي مبهوت شده بودند اما، بلافاصله شروع کردند به تشويق من. مربيان و همبازي‌هايم نيز از من ناراحت نشدند چون در فرهنگ ما رعايت اين مسايل براي ورزشکاران مهم است."

وي تصريح کرد: "در فرهنگ ورزش ايران رعايت بازي جوانمردانه از بردن، گل‌زدن يا مدال گرفتن مهم تر است. به همين دليل آن روز هيچ کس ناراحت نشد."

متوسل زاده در مراسمي که پنجشنبه شب در لوزان سوئيس برگزار شد، امين متوسل‌زاده به عنوان نفر اول بازي جوانمردانه معرفي شد. ورزشکاري در رشته دووميداني از کشور ليتواني و کشتي‌گيري از چين به عنوان نفرات دوم و سوم معرفي شدند و به سه ورزشکار ديگر نيز ديپلم افتخار داده شد.

کشتي‌گير چيني که به عنوان نفر سوم معرفي شده است، در بازي‌هاي آسيايي گوانگ جو پس از پايان رقابتي نفس‌گير با سعيد احمدي در حالي که کشتي‌گير ايراني به شدت آسيب ديده بود، او را روي دوش خود بلند کرده و به رختکن رسانده بود.









فرگوسن برترین مربی/ابراهیم زاده سومین مربی برتر آسیا

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن به عنوان سومین مربی برتر آسیا از سال 1996 تاکنون انتخاب و معرفی شد
فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال بهترین مربیان جهان طی 15 سال اخیر را انتخاب کرد که طی آن "سر الکس فرگوسن" سرمربی منچستریونایتد با 22 امتیاز به عنوان بهرین مربی معرفی شد.

پس از او "آرسن ونگر" فرانسوی از تیم آرسنال با 186 امتیاز در مکان دوم ایستاد و "مارچلو لیپی" سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا با 146 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

همچنین "گاس هیدینگ" از هلند با 141 امتیاز، "خوزه مورینیو" از پرتغال با 135 امتیاز، "اوتمار هیتزفیلد" از آلمان با 134 امتیاز، "لوئیس فیلیپه اسکولاری" با 133 امتیاز، "مارچلو بیلسا" از آرژانتین با 127 امتیاز، ""اسون گوران اریکسون" از سوئد با 126 امتیاز و "فابیو کاپلو" از ایتالیا با 120 امتیاز عناوین چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

از کشورمان نیز منصور ابراهیم زاده با 5 امتیاز در کنار بارچاند فرانسوی، گوستاوو بنیتز پاراگوئه ای، اوسیک آلمانی، دلا پاوای کلمبیایی، ترخوی مکزیکی، استفان کشی نیجریه ای، اونای امری اسپانیایی،یورگن کلوپ آلمانی، کلود پوئل فرانسوی و شین تائه یونگ اهل کره جنوبی به طور مشترک در مکان 192 ایستاده است.

ابراهیم زاده پس از "عدنان حمد" عراقی و "کیم جونگ هون" از کره شمالی سومین مربی برتر اسیا در 15 سال اخیر انتخاب شده است.




محبوبترین بازیکنان جهان/مجیدی اول ،باقری دوم


Africa:

1.Mohamed AboutreikaEgypt 34.954
2.Haitham Mustafa KararSudan20.233
3.Oussama DarragiTunisie12.703
4.Abdelmoumene Djabou Algérie4.330
5.Saâd Tedjar Algérie3.882
6.Mohamed Zidan Egypt2.967





Asia:

1.Farhad MajidiIran63.473
2.Karim Bagheri Iran63.395
3.Bader Ahmed Al-Mutawa Kuwait29.333
4.Mohammed Noor Adam Hawsawi Saudi Arabia14.902
5.Yasser Al-Qahtani Saudi Arabia13.620
6.Ahmed Khalid Sebait Mubarak Al-Junaibi UAE3.454





Central & North America:

1.Bryan RuizCosta Rica4.538
2.Wilson Roberto Palacios Honduras3.709
3.Javier Hernández México963
4.Cristian Bolaños Costa Rica679
5.Cuauhtemoc Blanco México115





Europe:

1.Dimitar BerbatovBulgaria6.225
2.Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro Portugal6.038
3.Arda Turan Türkiye4.526
4.Andriy Shevchenko Ukraine2.618
5.Volkan Şen Türkiye2.559
6.Alessandro Del Piero Italia2.247





South América:

1.Juan Manuel Vargas Perú7.920
2.Lionel Messi Argentina7.492
3.José Francisco Cevallos Ecuador4.388
4.Luis Antonio Valencia Ecuador4.169
5.Welliton Soares de Morais Brasil3.919
6.Antonio Pacheco Uruguay2.317





Oceania:

1.Harry KewellAustralia119
  

 

World:

 

PlayerNationalityClubVotes
1.Farhad MajidiIranEsteghlal FC Tehran63.473
2.Karim BagheriIranPerspolis FC Tehran63.395
3.Mohamed AboutreikaEgyptAl-Ahly Cairo34.954
4.Bader Ahmed Al-MutawaKuwaitAl-Qadisiya SC Kuwait-City29.333
5.Haitham Mustafa KararSudanAl-Hilal Omdurman20.233
6.Mohammed Noor Adam HawsawiSaudi ArabiaAl-Ittihad Club Jeddah14.902
7.Yasser Al-QahtaniSaudi ArabiaAl-Hilal FC Riyadh13.620
8.Oussama DarragiTunisieEspérance Sportive de Tunis12.703
9.Juan Manuel VargasPerú AC Firenze7.920
10.Lionel MessiArgentinaFC Barcelona7.492
11.Dimitar BerbatovBulgariaManchester United FC6.225
12.Cristiano Ronaldo dos Santos AveiroPortugalReal Madrid CF6.038
13.Bryan RuizCosta RicaFC Twente Enschede4.538
14.Arda TuranTurkiyeGalatasaray SK İstanbul4.526
15.José Francisco CevallosEcuadorLDU de Quito4.388
16.Abdelmoumene DjabouAlgérieÉntente Sportife de Sétif4.330
17.Luis Antonio ValenciaEcuadorManchester United FC4.169
18.Welliton Soares de MoraisBrasilFC Spartak Moscow3.919
19.Saad TedjarAlgérieJeunesse Sportive de Kabylie3.882
20.Wilson Roberto PalaciosHondurasTottenham Hotspur FC3.709
21.Ahmed Khalid Sebait Mubarak Al-JunaibiUAEAl-Ahli Club Dubai3.454
22.Mohamed ZidanEgyptBV Borussia Dortmund2.967
23.Andriy ShevchenkoUkraineFC Dinamo Kyiv2.618
24.Volkan ŞenTurkiyeBursaspor2.559
25.Antonio PachecoUruguayCA Peñarol Montevideo2.317
26.Alessandro Del PieroItaliaJuventus FC Torino2.247
27.Marouane ChamakhMarocArsenal FC London1.858
28.Emre BelözoğluTurkiyeFenerbahçe SK İstanbul1.711
29.Wesley SneijderNederlandFC Internazionale Milano1.502
30.Igor AkinfeevRussiaPFC CSKA Moscow1.475
31.Ali Mohamed Al-NonoYemenAl-Ahli Sana‘a1.436
32.Bambang PamungkasIndonesiaPersija Jakarta1.421
33.Alexandr KerzhakovRussiaFC Zenit St. Petersburg1.352
34.Mesut ÖzilDeutschlandReal Madrid CF1.350
35.Andrey ArshavinRussiaArsenal FC London1.291
36.Javier Hernández »Xavi« EspañaFC Barcelona1.275
37.Ángel Meider ChourioVenezuelaReal Esppor Club Caracas1.170
38.Yassine ChikhaouiTunisieFC Zürich1.144
39.José Carlos FernándezPerúS Deportivo Quito1.069
40.Iker CasillasEspañaReal Madrid CF1.045
41.Ricardo Izecson dos Santos Leite »Kaká«BrasilReal Madrid CF984
42.Francesco TottiItaliaAS Roma965
43.Javier HernándezMéxicoManchester United FC963
44.Neymar da Silva Santos JúniorBrasilSantos FC776
45.Odil AkhmedovUzbekistanPakhtakor FK Tashkent736
46.Cristian BolañosCosta RicaFC København679
47.Diego ForlánUruguayClub Atlético de Madrid629
48.Ronaldo de Assis Moreira »Ronaldinho«BrasilMilan AC624
49.Li Jinyu ChinaShandong Luneng Taishan593
50.David VillaEspañaFC Barcelona571
51.Gianluigi BuffonItaliaJuventus FC Torino527

Andrea PirloItaliaMilan AC527
53.Andrés IniestaEspañaFC Barcelona468
54.Alejandro LemboUruguayClub Nacional de F Montevideo458
55.Alexis Alejandro SánchezChile Udinese Calcio422
56.Juan Sebastián VerónArgentinaCA Estudiantes de La Plata409
57.Samir HandanovićSlovenijaUdinese Calcio396

Maksim ShatskishUzbekistanFC Arsenal Kyiv396
59.Paulo Henrique Chagas de Lima »Ganso«BrasilSantos FC376
60.Radamel Falcao GarcíaColombiaFC do Porto373
61.Ismaeel Hassan AbdullatifBahrainBahrain Al-Riffa Club360
62.Andriy PaytovUkraineFC Shakhtar Donetsk336
63.Flávio da Silva AmadoAngolaAl-Shabab FC Riyadh326
64.Fábio César MontezineQatarAl-Rayyan SC Doha300
65.Luis Alberto SuárezUruguayAFC Ajax Amsterdam289
66.Didier DrogbaCôte-d‘IvoireChelsea FC London278
67.Steven GerrardEnglandLiverpool FC272
68.Fernando TorresEspañaLiverpool FC251
69.Thomas MüllerDeutschlandFC Bayern München234
70.Ryan GiggsWalesManchester United FC233
71.Humberto Andrés SuazoChileCF Monterrey226
72.Miroslav KloseDeutschlandFC Bayern München193
73.Zlatan Ibrahimović SverigeMilan AC188
74.Juan Román RiquelmeArgentinaCA Boca Juniors Buenos Aires183
75.Djibril CisséFrancePanathinaikos SFP Pireas171
76.Frank LampardEnglandChelsea FC London170
77.Carlos PuyolEspañaFC Barcelona169
78.Darijo Srna HrvatskaFC Shakhtar Donetsk160
79.Keisuke HondaJapanCSKA Moscow152
80.Carlos Alberto TévezArgentinaManchester City FC146

Daniele De RossiItaliaAS Roma146
82.Jorge Luis ValdiviaChileSE Palmeiras São Paulo132
83.Paul ScholesEnglandManchester United FC128
84.Claudio Andrés BravoChileReal Sociedad de F San Sebastián123
85.Harry KewellAustraliaSK Galatasaray İstanbul119
86.Cuauhtemoc BlancoMéxicoClub Deportivo Veracruz115
87.Giovanni Andrés MorenoColombiaRacing Club Avellaneda112
88.Franck RibéryFranceFC Bayern München108
89.Garreth BaleWalesTottenham Hotspur FC107
90.Samuel Eto‘oCamerounFC Internazionale Milano95

Oscár René CardozoParaguaySport Lisboa e Benfica95
92.Michał ŻełwakowPolskaMKE Ankaragücü87
93.Arjen RobbenNederlandFC Bayern München86
94.Young-Pyo LeeRepublic of Korea Al-Hilal FC Riyadh85
95.Javier Antonio OrozcoMéxicoCD Cruz Azul Ciudad de México80
96.Fábio Alexandre da Silva CoentrãoPortugalRio Ave FC Vila do Condo76
97.Julio César Soãres EspíndolaBrasilFC Internazionale Milano69

Luís Carlos Almeida da Cunha »Nani«PortugalManchester United FC69
99.Carlos Humberto RuízGuatemalaAris Saloniki59
100.Lucas Ramón BarriosParaguayBV Borussia Dortmund54
101.Manuel NeuerDeutschlandFC Schalke 0452

Yoann Miguel GourcuffFranceOlympique Lyonnais52
103.Cristian Eugen ChivuRomâniaFC Internazionale Milano48
104.Balázs DzsudzsákMagyaroszágPSV Eindhoven42

Edwin van der SarNederlandManchester United FC42
106.Dejan StankovićSrbijaFC Internazionale Milano39
107.Lucimar da Silva Ferreira »Lúcio«BrasilFC Internazionale Milano37
108.Romelu LukakuBelgiqueRSC Anderlect34
109.Landon DonovanUSALos Angeles Galaxy32
110.Michael EssienGhanaChelsea FC London28
111.Petr ČechČeská RepublikaChelsea FC London27
112.Yossef Shai BenayounIsraelChelsea FC London26

Ji Sung ParkRepublic of Korea Manchester United FC 26

John Michael Obinna »Mikel«NigeriaChelsea FC London26
115.Edin DžekoBosne i HercegovineVfL Wolfsburg25

Giovanni Dos SantosMéxicoTottenham Hotspur FC25
117.Darren Barr Fletcher ScotlandManchester United FC22
118.Qu BoChinaShaanxi Zhongjian Chanba FC18

Carlos Manuel BocanegraUSAAS de Saint-Étienne18
120.Joselito VacaBoliviaCD Oriente Petrolero Santa Cruz16

Ashley ColeEnglandChelsea FC London16

Robert David KeaneIrelandTottenham Hotspur FC 16

Shlomi ArbeitmanIsraelKAA Gent16
124.Kenneth MillerScotlandGlasgow Rangers FC12
125.Timothy Filiga CahillAustraliaEverton FC10

Daniel AggerDanmarkLiverpool FC10

Charles Joseph John HartEnglandManchester City FC10

Baichung BhutiaIndia Kingfisher East Bengal FC Kolkata10

Erik HusekleppNorgeSK Brann Bergen10

Xherdan ShaqiriSchweizFC Basel10
131.Klaas Jan HuntelaarNederlandFC Schalke 049

Ahmed MusaNigeriaKano Pillars FC9

Blas Antonio Miguel PérezPanamáCSD León9
134.Denis Ramón CanizaParaguayCSD León8
135.Shinji KagawaJapanBV Borussia Dortmund7

Clinton Drew DempseyUSAFulham FC7
137.Ryan William NelsenNew ZealandBlackburn Rovers FC6

Katlego Abel MphelaSouth AfricaMamelodi Sundowns FC Pretoria6
139.Indra Sahdan DaudSingaporeSingapore Armed Forces FC5
140.David ZibungSchweizFC Luzern3









368.285




گزارش تخلف
بعدی