جایزه بازی جوانمردانه سال جهان به متوسل زاده رسید

جايزه اول بازي جوانمردانه سال 2010 ورزش جهان از سوي ژاگ‌روك رئيس كميته بين‌المللي المپيك به امين متوسل‌زاده اهدا شد.

امين متوسل‌زاده كه به واسطه رفتار جوانمردانه‌اش در بازي فصل گذشته مقاومت سپاسي و استيل‌آذين، كانديداي دريافت جايزه بازي جوانمردانه ورزش جهان شده بود پنجشنبه شب در مراسم باشكوهي كه در هتل بيورويج پالاس شهر لوزان سوئيس برگزار شد جايزه پيردوكوپرتن را دريافت كرد.
اين جايزه همه ساله به ورزشكاري اهدا مي‌شود كه بارزترين حركت جوانمردانه را انجام داده باشد. ژاگ روك رئيس كميته بين‌المللي المپيك ضمن تقدير از رفتار جوانمردانه اين ورزشكار ايراني جايزه پيردوكوپرتن را به مهاجم تيم فوتبال راه‌آهن اهدا كرد.

در اين مراسم نماينده سازمان جهاني يونسكو، نمايندگان فدراسيون‌هاي بين‌المللي فوتبال، واليبال، بسكتبال، دووميداني، كشتي، راگبي جهان، رئيس انجمن ورزشي نويسان جهان، تمامي روساي انجمن ورزشي نويسان كشورهاي مختلف، نماينده شوراي علوم ورزشي و تربيت بدني جهان و ... حضور داشتند و جايزه اول از سوي كميته بين‌المللي بازي جوانمردانه به امين متوسل‌زاده اختصاص يافت.
جوايز دوم و سوم (جيم بورترا و ژيلي‌دايومه) نيز به دو ورزشكار ديگر اهدا شد.

امين متوسل‌زاده كه به همراه عبدالحميد احمدي و منوچهر زندي رئيس و دبير انجمن ورزشي نويسان ايران راهي لوزان سوئيس شده به احتمال فراوان امروز در يك كنفرانس خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد. متوسل‌زاده جمعه شب راهي ايران خواهد شد و از روز شنبه در تمرينات راه‌آهن شركت خواهد كرد.

به گزارش فارس متوسل‌زاده فصل گذشته و زماني كه در تيم مقاومت سپاسي شيراز حضور داشت در ديدار با استيل آذين در حالي كه مي‌توانست دروازه خالي را باز كند به دليل مصدوميت دروازه‌بان حريف توپ را به بيرون زد.

پس از دريافت جايزه بازي جوانمردانه سال 2010 جهان،
متوسل زاده:
در فرهنگ ايران رفتار جوانمردانه از گل زدن يا مدال گرفتن بالاتر است

امين متوسل‌زاده گفت: در فرهنگ ورزش ايران رفتار جوانمردانه از گل زدن، برنده شدن يا مدال گرفتن مهم تر است.

امين متوسل‌زاده پيش از برگزاري مراسم انتخاب ورزشکاران برتر بازي جوانمردانه سال 2010 جهان در جمع خبرنگاران گفت: "فصل گذشته در رقابت‌هاي ليگ برتر ايران و در شرايطي که موقعيتي براي گلزني داشتم، به خاطر آسيب ديدگي بازيکن حريف، توپ را به بيرون فرستادم. تماشاگران تيم ما براي لحظاتي مبهوت شده بودند اما، بلافاصله شروع کردند به تشويق من. مربيان و همبازي‌هايم نيز از من ناراحت نشدند چون در فرهنگ ما رعايت اين مسايل براي ورزشکاران مهم است."

وي تصريح کرد: "در فرهنگ ورزش ايران رعايت بازي جوانمردانه از بردن، گل‌زدن يا مدال گرفتن مهم تر است. به همين دليل آن روز هيچ کس ناراحت نشد."

متوسل زاده در مراسمي که پنجشنبه شب در لوزان سوئيس برگزار شد، امين متوسل‌زاده به عنوان نفر اول بازي جوانمردانه معرفي شد. ورزشکاري در رشته دووميداني از کشور ليتواني و کشتي‌گيري از چين به عنوان نفرات دوم و سوم معرفي شدند و به سه ورزشکار ديگر نيز ديپلم افتخار داده شد.

کشتي‌گير چيني که به عنوان نفر سوم معرفي شده است، در بازي‌هاي آسيايي گوانگ جو پس از پايان رقابتي نفس‌گير با سعيد احمدي در حالي که کشتي‌گير ايراني به شدت آسيب ديده بود، او را روي دوش خود بلند کرده و به رختکن رسانده بود.










نظرات:




گزارش تخلف
بعدی