بالاترین درجه انجمن پیکر شناسی برای یک ایرانی

شهرام فرج زاده عالي ترين درجه انجمن بين المللي پيشبرد پيکرشناسي ورزشي ( ISAK ) را دريافت كرد.

 عالي ترين درجه انجمن بين المللي پيشبرد پيکرشناسي ورزشي به دليل فعاليت در راستاي اهداف عاليه ISAK، آموزش گسترده پيکرشناسي ورزشي در ايران، شرکت در کنگره ها و مجامع علمي آنتروپومتري و ارائه و انتشار مقالات علمي و کتب متعدد در زمينه پيکر شناسي، به شهرام فرج زاده رئيس کميته تغذيه فدراسيون پزشکي ورزشي تعلق گرفت.

در مراسم اختتاميه اين کنگره كه در پرتغال برگزار شد، پروفسور رايدر، رئيس ISAK با اعلام اين خبر دکتر فرج زاده از ايران و دکتر اسپارزا از اسپانيا را به عنوان آنتروپومتريست سطح 4 که عالي ترين درجه اين نهاد بين المللي است معرفي کرد.

پيش از اين 12 پيکرشناس ورزشي طراز اول جهان توانسته بودند به دليل سال‌ها سعي و تلاش در ترويج اهداف ISAK به عالي ترين درجه اين نهاد بين المللي مفتخر شوند که فرج زاده در مراسم اختتاميه به عنوان جوانترين آنتروپومتريست سطح 4 جهان نيز معرفي شد





اولین طلای زنان در بازیهای آسیایی

تيم ملي ووشو ايران با كسب 3 طلا و 3 برنز به كار خود در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو پايان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو در ادامه ششمين روز از شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو ووشوكاران در روزي فراموش نشدني، موفق به كسب سه نشان طلا در اوزان 60- كيلوگرم (مردان و زنان) و 75- كيلوگرم رقابت‌هاي ساندا شدند.

در وزن 60- كيلوگرم سانداي بانوان خديجه آزادپور با شكست حريف هندي خود در ديدار فينال نخستين نشان طلاي ورزش بانوان در طول تاريخ بازي‌هاي آسيايي و اولين مدال طلاي ووشو بانوان را بر گردن آويخت.

در گام بعد محسن محمدسيفي در وزن 60- كيلوگرم به مصاف نماينده كره جنوبي رفت و با شكست حريف خود در فينال، چهارمين نشان طلاي كاروان ايران و دومين مدال طلاي ووشو را به دست آورد.

در گام سوم حميدرضا قلي‌پور در فينال نماينده پاكستان را از پيش رو برداشت و سومين مدال طلاي ووشو در بازي‌هاي آسيايي و پنجمين نشان طلاي كاروان ايران را به ارمغان آورد.

بر اين اساس ايران در جدول رده‌بندي با احتساب سه مدال طلاي ووشو از رده نهم به جايگاه پنجم پس از تيم‌هاي چين، كره جنوبي، ژاپن و كره شمالي رسيد.

الهه منصوريان در وزن 52- كيلوگرم، سجاد عباسي در وزن 70- كيلوگرم و احسان پيغمبري در فرم چانگ چوان نيز سه نشان برنز براي ووشو كسب كرده بودند.

بر اين اساس از كاروان 9 نفره ووشو در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو شش نفر به مدال رسيدند.

همچنين جواد آقايي سانداكار وزن 65- كيلوگرم در حالي از كسب مدال بازماند كه در مرحله يك چهارم نهايي از حريف خود پيش بود و به دليل آسيب ديدگي از ناحيه سر و خونريزي نتوانست بازي خود را ادامه دهد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

تيم ملي ووشو در حالي سه نشان طلا از بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو كسب كرد كه پيش از اين فقط در بازي‌هاي آسيايي 2002 بوسان توسط حسين اوجاقي موفق به كسب يك نشان طلا شده بود.

آزادپور اولين طلاي بانوان در تاريخ بازي‌هاي آسيايي را كسب كرد

خبرگزاري فارس: در آخرين روز مسابقات ووشو شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي نماينده ايران به طلا رسيد تا نام خود را به عنوان اولين طلايي زن ايران در ووشو و المپيك آسيايي ثبت كند.

                
به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از گوانگجو، خديجه آزادپور كه در ديدار اول خود موفق شده بود نماينده كره جنوبي را شكست دهد در مبارزه دوم از سد تان هي لي از ويتنام گذشت و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد.
او در ديدار سوم ووژوتي از تايوان را نيز 2 بر صفر مغلوب كرد و گام به دور آخر گذاشت.

آزادپور در دور آخر به مصاف ساندهيارا وانگ خم از هند رفت و در راند اول با اينكه از سوي حريف به بيرون سكو پرت شد؛ اما از نظر امتيازي به برتري رسيد. او در راند دوم هم به برتري رسيد و طلا گرفت.
اين براي اولين بار است كه يك ووشوكار زن به مدال طلا دست مي يابد.
تا كنون زنان ايراني در المپيك آسيايي نيز به مدالي بهتر از نقره دست نيافته بود.

نخستين زن طلايي ورزش ايران:
همه مي‌گفتند كه طلا مي‌گيري

دارنده سومين مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگ‌جو گفت: اين مدال حاصل 9 ماه تلاش شبانه‌روزي من بود.

خديجه آزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به گوانگ‌جو اظهار كرد: آرزو داشتم كه اولين زن طلايي ووشو ايران شوم، حالا حس خيلي خوبي دارم. من سخت تمرين كرده بودم و تمام تلاشم اين بود كه با دست پر به ايران برگردم.

وي تاكيد كرد: حريف خيلي قدري داشتم. قوي بود و قدرت بدني بالايي داشت.اين بازي را فقط با قدرت بدني و تكنيك خاص خودم توانستم او را شكست دهم. واقعا حريف خيلي خوبي بود.

آزادپور اظهار كرد: حس خيلي خوبي دارم كه طلا گرفتم و توانستم مزد زحمات مربيان و مسوولان را بدهم.

اين ووشوكار طلايي ايران در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كرديد كه مدال طلا بگيريد، گفت: من تمرين‌هاي خيلي سختي را پشت سر گذاشتم. 9 ماه براي رسيدن به اين مدال شبانه‌روز كار كردم و هر كس من را مي‌ديد مي‌گفت كه طلا مي‌گيري.







ذوب آهن نایب قهرمان آسیا شد

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که تا فینال هشتمین دوره رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با اقتدار پیش رفته بود، عصر امروز در دیدار فینال با سئونگنام کره‌جنوبی نتوانست به پیروزی برسد و پس از سپاهان دومین تیمی شد که عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه افتخاراتش ثبت کرد.

دیدار نهایی هشتمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که عصر روز شنبه 22/8/89بین تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن ایران و سئونگنام ایلهواچونما کره‌جنوبی برگزار شده بود، در نهایت با پیروزی سئونگنام و قهرمانی این تیم کره‌ای در این رقابت‌ها به پایان رسید.

در این دیدار که با قضاوت یویچی نیشیمورا ژاپنی در ورزشگاه المپیک شهر توکیو برگزار شد، ساشا اوگننوفسکی(29)، چو بیونگ کوک(53) و کیم چئول هو (83) برای تیم سئونگنام کره‌جنوبی گل زدند و محمدرضا خلعتبری(67) تک گل ذوب آهن را به ثمر رساند. حسین ماهینی، علی احمدی و سینا عشوری از تیم ذوب آهن و جو جائه چول از تیم سئونگنام بازیکنان اخطاری این دیدار بودند.

این مسابقه با حضور بیش از 25 هزار تماشاگر انجام شد که شهاب گردان، سیدمحمد حسینی، علی احمدی، فرشید طالبی، حسین ماهینی، قاسم حدادی‌فر، مهدی رجب‌زاده، شاهین خیری(56- سینا عشوری)، محمد قاضی، مهدی رجب زاده(69- اسماعیل فرهادی)، ایگور کاسترو(88- محمد صلصالی) و محمدرضا خلعتبری نفرات تیم ذوب آهن را در این دیدار تشکیل دادند.

تیم ذوب آهن برای صعود به دیدار نهایی لیگ مسابقات در مرحله گروهی از سد تیم‌های بنیادکار ازبکستان، الاتحاد عربستان، الوحده امارات، مس کرمان، پوهانگ کره جنوبی و الهلال عربستان عبور کرده بود و پیش از این مسابقه در دیدار رفت با الاتحاد عربستان در یک بازی بیش از 2 گل دریافت کرده بود.

پیش از این تیم سپاهان اصفهان هم در سال 2007 به دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه یافته بود که با شکست برابر 3 بر یک برابر اوراواردز ژاپن به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافته بود.

نایب قهرمانی از ارزش‌های ذوب‌‍آهن نمی‌‎کاهد/ تجربه عامل قهرمانی سئونگنام بود
مدرس AFC و کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه تفاوت فوتبال ما با فوتبال حرفه‌ای شرق آسیا در چنین دیدارهایی مشخص می‌شود، نایب قهرمانی ذوب آهن در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را هم ارزشمند دانست.

اردشیر پورنعمت در مورد نایب قهرمانی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: قبل از هر چیزی به منصور ابراهیم زاده، مجید صالح و گروهش تبریک می‌گویم، زیرا آنها در این مدت کار بزرگی را انجام داده و افتخار ارزشمندی را برای فوتبال ایران در آسیا رقم زدند.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کند ابراهیم زاده از جامعه مدرسان در بخش مربیگری چنین افتخار بزرگی را برای فوتبال ایران رقم زد، افزود: این نایب قهرمانی چیزی از ارزش‌های تیم ذوب آهن اصفهان کم نمی‌کند. این تیم با توجه به حذف کردن تیم‌های متمول و قدرتمند آسیایی، شایستگی و شخصیت قهرمانی در آسیا را داشت اما این نایب قهرمانی هم بسیار ارزشمند است.

مدرس AFC اضافه کرد: ذوب آهن در این مدت سبکی جدید را در فوتبال ایران پایه‌گذاری کرد، سبکی رایج در فوتبال اروپا که آن را با نام "تدارک‌تدریجی‌حمله" می‌شناسند. این تیم در بازی‌های داخلی و آسیایی با این سبک تاکتیکش را به حریف تحمیل می‌‌کرد. آنها در مسابقات توپ را در کنترل خود داشتند و وقتی توپ را در اختیار داشته باشید، حریف در کنترل و تابع شما می‌شود و با استفاده از نفرات سرعتی در حمله به راحتی هر دفاعی را از هم می‌پاشیدند.

وی با تاکید بر اینکه ذوب‌آهن به زیبایی با استفاده از این تاکتیک فینالیست شد، خاطرنشان کرد: یقینا دو تیم هم قدرت فینالیست می‌شوند و در چنین مسابقه‌ای تنها راه پیروزی استفاده صحیح از ضربات ایستگاهی است زیرا در جریان بازی کمتر تیم‌ها اشتباه کرده و گل‌زدن سخت می‌شود. البته بازیکنان ذوب آهن در این دیدار در زمان نواخته شدن این ضربات تمرکز لازم را نداشتند و مانند گل نخست سئونگنام در دفع این حملات با دستپاچگی عمل کردند.

"اگر بازیکنان ذوب آهن تمرکزشان را از دست نمی‌دادند، می‌توانستند شکست را با پیروزی عوض کنند." پورنعمت با اشاره به این موضوع تصریح کرد: تفاوت فوتبال ما با فوتبال حرفه‌ای شرق آسیا در چنین دیدارهایی مشخص می‌شود. بازیکنان تیم سئونگنام در این بازی تمرکز بیشتری داشتند که ماحصل تجربه آنها به خاطر حضور در چنین مسابقاتی است و با تکیه بر همین تجربه در این دیدار پیروز شدند اما بازیکنان ما با استرس بیشتری بازی را پیگیری می‌کردند.

وی اضافه کرد: بازیکنان تیم سئونگنام به خوبی از سبک بازی ذوب آهن شناخت داشتند، حتی آنها می‌دانستند مدافعان ذوب آهن در دفاع ترکیبی جا می‌مانند به همین دلیل با چندین بار توانستند با عبور از خط دفاع ذوب آهن با دروازه‌بان این تیم تک به تک شوند که در این بین بازیکن کلمبیایی این تیم مدافعان ذوب آهن را بسیار اذیت کرد.

مدرس AFC در پایان گفت: حضور یک تیم ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال باشگاهی ایران است زیرا توانستیم قدرتمان را به فوتبال آسیا تحمیل کنیم. از این به بعد تیم‌های آسیایی با ذهنیت قدرت تیمی مانند ذوب آهن برابر تیم‌های ایرانی به میدان می‌آیند و شاید خود را هم از پیش باخته بدانند. امروز نباید عقب نشینی کنیم و باید با حفظ این شخصیت قهرمانی که بدست آورده‌ایم، از تجربیات این شکست برای موفقیت تیم‌های ایرانی در فصل آینده تلاش کنیم.

دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که عصر روز شنبه بین تیم‌های فوتبال ذوب آهن ایران و سئونگنام کره جنوبی برگزار شد، با پیروزی 3 بر یک و قهرمانی تیم کره‌ای در این مسابقات همراه شد.

پاسخ دلیلی به بیانیه سپاهان:
چهار سال است حسرت بردن همین تیم دوم را دارید/ پشتوانه شما را نداشتیم!
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه برخی نمی‌توانند موفقیت این باشگاه را ببینند، در مورد پیام تبریک باشگاه سپاهان پس از نایب قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این چه تیم دوم شهر اصفهان است که شما چهار سال در حسرت پیروزی برابر آن هستید؟!

اصغر دلیلی ضمن بیان مطلب فوق گفت: الان در توکیو هستم و خبرنگاران مختلف در تماس با بنده در مورد پیام کنایه آمیزی که باشگاه سپاهان پس از نایب قهرمانی ذوب آهن مطرح کرده اند، سوال می‌کنند. اصلا نمی‌دانستم این باشگاه چنین پیامی داده و از روی تماس‌های خبرنگاران از آن اطلاع پیدا کردم.

وی افزود: فقط باید در این مورد این نکته را یادآوری کنم که اگر تیم ما تیم دوم شهر است، مطرح کردن چنین مسئله ای در زمانیکه ما افتخار بزرگ نایب قهرمانی آسیا را برای فوتبال ایران و اصفهان کسب کردیم، درست نبوده و الان وقت آن نبود.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: اگر ایشان با چندسال تلاش و با پشتوانه سیاسی و مطبوعاتی فوق‌العاده موفق به کسب نایب قهرمانی آسیا شدند، بنده در دومین سال مدیریتم و بدون هیچگونه پشتوانه سیاسی و مطبوعاتی و با اقتدار کامل به همراه تیم ذوب آهن نایب قهرمان آسیا شدم. من در طول فعالیتم تنها بودم و برای بدست آوردن این پشتوانه‌ها هزینه‌ای از باشگاه خرج نکردم.

وی در این خصوص اضافه کرد: این چه تیم دوم شهری است که شما 4 سال در حسرت بردن آن هستید. ما در شرایطی نایب قهرمان آسیا شدیم که سرمایه‌گذاری اندکی نسبت به تیم سپاهان داشتیم. ما در حالی نایب قهرمان جامی در آسیا را بدست آوردیم که تیم ایشان در مرحله اول آن حذف و مجبور شد از مسابقات کناره گیری کند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن خاطرنشان کرد: برای شما که در دور نخست حذف شدید و چهار سال است حسرت پیروزی برابر ما را دارید، اسم بردن از تیم ذوب آهن به عنوان تیم دوم شهر اصفهان صحبتی منطقی نیست. ضمن اینکه باید بگویم پیام تبریک ایشان به مناسبت راهیابی تیم ذوب آهن به دیدارهای نیمه نهایی و فینال هم کنایه آمیز بود.

"باشگاه سپاهان روز شنبه و پس از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ذوب آهن در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 روی خروجی سایت خود بیانه ای را قرار داد که در بخش از آن آمده است: تیم دوم شهر پر گهر اصفهان با پشت سر گذاشتن بسیاری از تیم‌های نامدار به شایستگی نایب قهرمانی این رقابت ها در آسیای 2010 را از آن خود نمود."

وی در بخش دیگر گفتگویش با خبرنگار مهر، خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که با اقتدار به فینال صعود کردیم و توانستیم با نتایج خود در این مدت دل مردم ایران را شاد کنیم، خصوصا با پیروزی برابر الهلال عربستان غرور ملی را در مردم ایران بارور کردیم. گرچه معدود افرادی هستند که با موفقیت تیم‌هایی مانند ذوب آهن و مدیران جوانی مانند من، فکر می‌کنند موفقیت‌های خودشان کمرنگ‌تر جلوه می‌کند.

دلیلی همچنین اضافه کرد: این نایب قهرمانی و افتخار بزرگ را به همه هواداران خوب تیم ذوب آهن، مردم و مسئولان شهر خونگرم اصفهان و ایران تقدیم می‌کنیم که با پیام‌های تبریک دلسوزانه و حمایت‌های خود در این مدت انگیزه را برای کار خالصانه ما بیشتر کردند.

وی در مورد دیدار این تیم برابر سئونگنام اظهار داشت: بازیکنان ما برابر حریف کره‌ای بازی بسیار خوبی را ارائه کردند، هرچند در قدم آخر نتوانستیم به هدفمان که قهرمانی در آسیا و رسیدن به جام باشگاه‌های جهان بود، دست یابیم اما باید تاکید کنم تیم ما قهرمانانه نایب قهرمان آسیا شد زیرا توانسته بودیم با پشت سرگذاشتن تیم‌های مطرح آسیایی، با اقتدار فینالیست شویم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان افزود: قطعا تلاش می‌کنیم این مجموعه خوب و منظم ذوب آهن را حفظ و تقویت کنیم. همچنین از فردا برنامه‌ریزی‌های خودمان را برای موفقیت ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده آغاز خواهیم کرد.

دلیلی با بیان اینکه وی، کادر فنی و بازیکنان ذوب آهن نمی‌توانند ناراحتی خود را از کسب چنین نتیجه‌ای مخفی کنند، در پایان گفت: بازیکنان ما در این دیدار بازی خوبی را از خود ارائه کردند و سئونگنام هم تیمی نبود که نتوانیم آن را شکست دهیم اما در این دیدار اتفاقات فوتبالی باعث شد گل‌هایی را دریافت کنیم که تا پیش از این بازی در هیچ دیداری آنها را دریافت نکرده‌ بودیم. قسمت این بود که با نایب قهرمانی به ایران باز گردیم.

دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که عصر روز شنبه بین تیم‌های فوتبال ذوب آهن ایران و سئونگنام کره جنوبی برگزار شد، با پیروزی 3 بر یک و قهرمانی تیم کره‌ای در این مسابقات همراه شد.





دایی و عزیزی به تیم ملی دعوت شدند

 فدراسيون فوتبال ايران اسامي بازيكنان تيم ملي پيشكسوتان ايران را جهت برگزاري اردو براي اعزام به مسابقات جام صلح و دوستي در مكزيك اعلام كرد.
                          
اين رقابت ها از روز 13 آذر 89 در مكزيكوسيتي آغاز خواهد شد و بر اين اساس كادر اين تيم شامل حشمت مهاجراني به عنوان مدير تيم ملي پيشكسوتان، همايون بهزادي سرمربي تيم ملي پيشكسوتان، حميد جاسميان و ابراهيم قاسمپور مربيان اين تيم،فرامرز ظلي سرپرست، پرهان خانلري پزشك تيم و مسعود حقيقي تداركات اين تيم تشكيل شده اند كه اولين جلسه تمريني شان روز پنجشنبه 27 آبان ساعت 14:30 در زمين شماره يك كمپ تيم هاي ملي برگزار خواهد شد.
بنابر اعلام برگزار كنندگان اين تورنمنت بازيكناني كه مي توانند در اين مسابقات به ميدان بروند بايد از رده سني 35 تا پايان 42 سال باشند، كادر فني تيم ملي با توجه به اين رده سني اقدام به انتخاب بازيكنان از ميان نفرات ذير كه واجد اين شرايط هستند خواهد كرد:

علي اصغر مديرروستا،علي دايي،محمد خاكپور،نعيم سعداوي،افشين پيرواني،ستار همداني،محمود فكري،سيروس دين محمدي،پايان رافت،عليرضا منصوريان،خداداد عزيزي،بهنام سراج،يحيي گل محمدي،پرويز برومند،رضا شاهرودي ،بهروز رهبري فرد،محمدرضا مهدوي،مهدي پاشازاده،كريم باقري،هادي طباطبايي،مهدي هاشمي نسب،اسماعيل حلالي،داود مهابادي،بهنام ابوالقاسم پور،افشين كمايي،رحمان رضايي،عليرضا امامي فر،نيما نكيسا،علي لطيفي،داود فنايي،مهدي تارتار،محسن گروسي،ادموند اختر،محمد مومني،مهرداد ميناوند،امين راستي،فيروز محمودي،علي اكبر ذوالمجيديان،رضا رضايي منش،علي موسوي،مجيد صالح،علي ميرزا استوايي،رضا بازياري،حسين خطيبي،يوسف بخشي زاده،فريدون فضلي،عليرضا اكبرپور،مهدي ثابتي،ميرشاد ماجدي،محمد نوازي ،محمد خرمگاه،علي سامره،رضا جباري،عليرضا سهند رازيان،بهزاد داداش زاده،حميد مطهري،ادموند بزيك،سرژيك تيموريان،يونس باهنر،علي جانملكي،رحيم حلفي،احمد مومن زاده،حسين معمار،علي پورمند
ضمنا بازيكنان دعوت شده بايد با در دست داشتن اصل پاسپورت و 2 قطعه عكس روز پنجشنبه خود را به كادر فني معرفي كنند.




شغل قبلی بازیکنان فوتبال

عرق کارگری بر پیشانی آدم معروف ها !

بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران در مجلس می گوید سید مهدی رحمتی از سپاهان یک میلیارد تومان پول گرفته است. گلر زردها به خشم می آید و می گوید: «من خیلی زحمت کشیدم که به اینجا رسیدم. زمانی که با ماشین در خط راه آهن-خانی آباد مسافرکشی می کردم این آقایان کجا بودند؟ هنوز به محله قدیمی امان می روم، همان جایی که مسافرکشی می کردم. کار کردن را عار نمی دانم.»

سرگذشت اغلب فوتبالیست های معروف چنین است. آنها که معمولا فوتبال را از زمین های خاکی جنوب شهر شروع کرده اند و بعدها، چنین روزهایی را رد کرده اند تا تبدیل به آدم های متمولی شوند. حرف های سید مهدی رحمتی بهانه ای شد تا تلنگری به گذشته برخی از فوتبالیست ها زده شود. کسانی که هنوز بازی می کند و یا از فوتبال خداحافظی کرده اند. در گذشته فوتبالیست ها اینقدر معروف نبودند تا چنین پول های هنگفتی را به جیب بزنند. برخی از آنها حتی در دوران اوج فوتبال خود که پیراهن تیم ملی را هم به تن می کردند، مجبور بودند بعد از تمرین به دل خیابان های شهر بزنند و مسافرکشی کنند، مانند کاظم سید علی خانی، غلامرضا فتح آبادی، پرویز مظلومی و عبدلعلی چنگیز. فتح آبادی در دوران اوج خود که در تیم ملی هم خوش می درخشید، مسافر کشی می کرد.

پرویز مظلومی سرمربی فعلی استقلال درباره آن روزها می گوید: «سال 62 و در بحبوحه جنگ تحمیلی اوضاع و احوال فوتبال چندان رو به راه نبود. در آن سال‌ها کاپیتان استقلال بودم اما عملا از فوتبال چیزی عایدم نمی‌شد و مجبور بودم برای امرار معاش چند ساعتی هم با تاکسی کار کنم. بازیکنان سرشناسی مثل عبدالعلی چنگیز و غلامرضا فتح‌آبادی که هم تیمی‌های من بودند، روی تاکسی کار می‌کردند.»

مظلومی در خط یوسف آباد ولی عصر کار می کرد و از هر مسافری پنج تومان کرایه می گرفت! برخلاف او و سه بازیکن دیگر کاظم سیدعلی خانی هنوز با تاکسی کار می کند و خرج خود و خانوده اش را با سختی به دست می آورد. روایت های جالب دیگری هم از شغل های برخی از بازیکنان در دوران بازیگری و یا پیش از آن وجود دارد که اشاره به آنها، نشان می دهد فوتبالیست ها آنقدر راحت که فکر می کنید، تبدیل به انسان های پولداری نشده اند.

رحمتی در ماشین می خوابید!

سید مهدی رحمتی می گوید پیش از اینکه فوتبال بازی کند در خط راه آهن-خانی آباد مسافرکشی می کرده است. او به دلیل پاره ای از مشکلات خانوادگی حتی بعضی شب ها مجبور بود در پیکان گوجه ای اش شب را صبح کند.

صادقی مسافرکشی می کرد

امیر حسین صادقی مدافع معروف استقلال هم مسافر کشی می کرد. اودر سال 79 و در دورانی که تیم در امید استقلال بازی می کرد، همزمان در یک آژانس واقع در بهار شیراز کار می کرد تا بتواند خرج خود را در بیاورد. ماشین او یک پیکان خسته بود!

عنایتی، کارگر ساده

رضا عنایتی از گفتن واقعیت ها ابایی ندارد. مهاجم این روزهای سپاهان که رکورد گلزنی در تاریخ لیگ را مال خود کرده، در سن 15 سالگی در مشهد دست فروشی می کرد. او بعدها به یکی از کارخانه های فرش بافی رفت و در آنجا کارگری کرد. او بعدها تبدیل به ستاره ابومسلم شد و با حضور در استقلال و امارات پول های زیادی به جیب زد.

ستاره وانت دار

عباس کارگر ستاره اسبق تیم ملی و پرسپولیس هنوز با وانت کار می کند. او که در فوتبال به هیچ نرسید مجبور است برای امرار معاش خود و خانواده اش با وانت بارکشی کند.

دایی دستفروشی کرده؟

علی دایی یک بار اعلام کرد در دوران دانشجویی دست فروشی می کرده و با کارگری به اینجا رسیده است. ولی دوستان نزدیک دایی که سال هاست با او ارتباط نزدیکی دارند می گوید، این businessman معروف هیچ گاه دست فروشی نکرده چون وضع مالی خانواده اش بد نبوده است.

شماره هست مسافرکش

علی کریمی شماره هشت تاریخی فوتبال ایران سال 71 در کرج مسافرکشی می کرد. او یک پیکان گوجه ای داشت. کریمی قبل و بعد از تمرین پرسپولیس با ماشین خود کار می کرد تا خرج خود را در بیاورد. نقل است زمانی که او به دفتر یکی از روزنامه های ورزشی رفت بود، برای آنکه نشان دهد واضع مالی بسیار بدی دارد تمام دارایی اش را رو کرد که یک اسکناس هزار تومانی بود.

جوراب فروشی که مشهور شد

حسن خان محمدی ستاره سابق پرسپولیس که سال ها پیراهن این تیم را به تن کرد پیش از آنکه آدم معروفی شود مجبور بود با دست فروشی خرج خود را در بیاورد. یکی از دوستان نزدیک او می گوید در ابتدای دهه 70 خان محمدی در شهرک عربو سعادت آباد بساط جوراب فروشی راه می انداخت و مشتریان را روی هوا می زد!

مربی کارت فروش

یکی از معروف ترین مربیان فوتبال ایران که در حال حاضر بنا به دلایلی نمی تواند کار کند، روزی مجبور شد برای کسب درآمد راهی خارج شود. او به ژاپن رفت تا کسب و کاری به راه بیاندازد اما در نهایت به دلیل فروش کارت تلفن تقلبی دیپورت شد تا به ایران بازگردد.

ستاره ای که تاکسی پدرش را فروخت

ستاره استقلال هیچگاه با تاکسی کار نکرد اما به دلیل آتش گرفتن دکان پدرش که تمام دارایی او بود، برایش یک تاکسی خرید تا با آن کار کند. این ستاره آبی ها که رقیب اصلی علی دایی در بیزینس است و ماهیانه میلیاردها به جیب می زند، بعدها مجبور شد این تاکسی را بفروشد چون پدرش به مسافران می گفت که این ستاره، پسرش است!

کیا، ماهر در پشم چینی!

مهدی مهدوی کیا هنوز پشم های گوسفندان را می چیند. او که پیش از تبدیل شدن به یک فوتبالیست معروف مجبور بود در مزرعه پدرش در روستای چشمه اراک کند، علاوه بر کارهای کشاورزی در دامداری هم فعالیت زیاد می کرد. دوستان نزدیک کیا می گویند او حتی زمانیکه در آلمان بازی می کرد، در زمان تعطیلات به مزرعه پدرش سر می زد تا در اموارات به او کار کند. می گویند مهدی در چیدن پشم های گوسفندان تبحر ویژه ای دارد!

گلر مسافر کش

وحید قلیچ گلر اسبق پرسپولیس در سال 72 یک پیکان داشت و در آژانس کار می کرد. گلر مطرح قرمزها بارها از این موضوع گفته است. او با پیکان خود خرج خانواده اش را می داد.

ستاره های شالیزار!

شیث رضایی و مهرداد اولادی که هر دو اصلیتی مازندرانی دارند پیش از آنکه فوتبال بازی کنند، مجبور بودند کشاورزی کنند. شیث در یکی از شهرهای ساری کشاوری می کرد و مهرداد اولادی در شالیزارهای قائمشهر. این دو الان در پرسپولیس و ملوان به آب و نانی رسیده اند و کمتر راه شان به ولایت شان می افتد!

کبوترداری!

بعضی از بازیکنان فوتبال هم از طریق جانوران مخارج خود را در می آورند. بعضی از این فوتبالیست ها که هنوز به شغل کبوتر داری مشغول هستند، با هر نقل و انتقالی پرنده های زبان بسته خود را به محل زندگی شان می برند. یکی از این فوتبالیست ها که در بوشهر بازی می کند از دوران بچگی به کار با کبوتران و جلد کردن آنها علاقه ویژه ای داشت. او مخارج خود را از طریق جوجه کشی در آورد. این بازیکن استاد برخی از ستاره های فوتبال ایران در امور کبوترداری هم هست. یکی از شاگردان او در پرسپولیس بازی می کند!





علی حسینی مادام العمر محروم ش/حواشی محرومیت

فدراسيون جهاني وزنه برداري با محروميت مادام العمر سعيد علي حسيني، آب پاکي را روي دستان همه ورزش دوستان ايران ريخت.

پس از يک سال پرفراز و نشيب در وزنه برداري ايران و با سپري شدن روزهايي که همچون سالي براي علي حسيني و خانواده اش مي گذشت، سرانجام هيچ کدام از تلاش هاي انجام شده و نشده مسئولان ورزش ايران در فدراسيون جهاني کارگر نشد و  شنبه  15 آبان 1389، فدراسيون جهاني به صورت رسمي نام سعيد علي حسيني را به جمع دوپينگي هاي وزنه برداري دنيا در سال 2009 اضافه کرد و در ذيل بخش جريمه ها، محروميت هميشگي را براي او در نظر گرفت.

** علي حسيني در يک نگاه

سعيد علي حسيني، وزنه بردار 21 ساله اردبيلي، در  نوجواني همشهري اش را بر سکوي نخست بازي هاي المپيک سيدني ديد. همان زمان بود كه عشق دست و پنجه نرم کردن با پولاد سرد در دلش افتاد. البته  چندان هم با ميله و هارتل بيگانه نبود، چرا که پدرش – عزيز علي حسيني – خود روزي آوازه اي در وزنه برداري ايران و آسيا داشت.

بدين ترتيب سعيد با همان سن کم هارتل وزنه برداري را به دست گرفت و براي نخستين بار در رده سني نوجوانان به تيم ملي دعوت شد. به بزودي پله هاي ترقي را طي کرد تا قهرمان نوجوانان آسيا شود. او در رده سني جوانان نيز از همان ابتدا با قدرت آغاز کرد و در دور دوم حضور يوردان گئوگي ايوانف – مربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري – مورد توجه جدي او قرار گرفت و براي نخستين بار در زمان مربيگري او در نخستين حضورش در رقابت هاي جوانان جهان در چين بر سکوي نخست سنگين وزن ايستاد. او حتي در اين رده به افتخاري رسيد که رضازاده نيز در دوران جواني اش نتوانسته بود به آن دست پيدا کند.

علي حسيني پله هاي ترقي را خوب طي مي کرد تا در آستانه رقابت هاي جهاني سال 2006 که به همراه هشت وزنه بردار ديگر از تيم ايوانف، نمونه دوپينگش مثبت اعلام و براي دو سال از حضور در رقابت هاي بين المللي محروم شد. او بدين ترتيب، نتوانست براي نخستين بار در رقابت هاي بزرگسالان جهان در قالب تيم ايران شرکت کند.

علي حسيني تا بازي هاي المپيک پکن در سال 2008 صبر کرد و پس از پايان بازي ها که با اتمام دوران محروميتش مصادف بود، درحالي که هنوز در رده سني جوانان به سر مي برد، در دو رقابت بسيار مهم نشان داد، به سادگي مي تواند اسطوره اي ديگر همچون حسين رضازاده در وزنه برداري ايران شود.

او در رقابت هاي جوانان باشگاه هاي آسيا که رقابت چندان معتبري نبود، براي اثبات توانايي هايش، رکوردهاي جوانان جهان را شکست. مدتي پس از آن در رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا در شهر جئون جوي کره جنوبي رکوردهاي يک ضرب، دو ضرب و مجموع دنيا را در رده سني جوانان شکست که اگر اجازه ثبت اين رکوردها را در المپيک داشت، به طور حتم يکي از سکوهاي برتر المپيک از آن او بود.

از آن پس اخبار متواتري از وضعيت خوب او در اردوي تيم ملي و رکوردهايي که در اردو ثبت مي شد به گوش مي رسيد، اما با توجه به مديريت رضازاده در تيم هاي ملي و سرمربيگري بهمن زارع، هيچ گاه اين رکوردها به صورت رسمي اعلام نشد.

علي حسيني پس از چند ماه حضور در اردو،  آبان ماه سال گذشته – درست يک سال پيش در چنين روزهايي – درحالي که در اردوي تيم ملي وزنه برداري تمرين مي کرد، در کنار ساير وزنه برداران نمونه دوپينگ داد و يک ماه پس از آن در شرايطي که مي خواست در رقابت هاي جهاني کره جنوبي در رده سني بزرگسالان شرکت کند، از حضورش به دليل مثبت شدن آزمايش دوپينگ جلوگيري شد. اين درحالي است که علي حسيني بارها و بارها اعلام کرد، هيچگاه دوپينگ نکرده است. عزيز علي حسيني در اين باره مي گويد:« همه ما به قرآن اعتقاد داريم. اين قرآن را جلوي رضازاده گذاشتم و گفتم كه سعيد علي حسيني هيچ قرصي نخورده است. از اين بالاتر ديگر چيزي نداريم كه قسم بخورد. من به اين قرآن قسم مي‌خورم كه آن دارويي كه اعلام مي‌كنند، سعيد مصرف نكرده است. ولي به نام سعيد آن را درآورده‌اند. آن قدر به سعيد اعتماد دارم كه قسم قرآن مي‌خورم. يك روز به او آب معدني دادم كه درش باز بود، او آب را نخورد به دليل اين كه مي‌ترسيد، ماده‌اي در آن ريخته شده باشد. او حتي آب معدني را در صورتي كه پلمب شده بود مي‌خورد. اين قدر كنترل مي‌كرد.  حتي در مورد غذايي هم كه مي‌خوردم مواظب بودم كه به آن چيزي اضافه نكنم. همه چيز را تحت كنترل داشتم. حتي كراتين هم مصرف نمي‌كردم. من كه مي‌دانستم يك بار محروم شده‌ام و اين بار براي هميشه محروم مي‌شوم. من كه اين تجربه را داشتم كه به صورت ناگهاني از من تست بگيرند. مگر ديوانه بودم كه دوباره اين كار را بكنم. ما يك مثل داريم وقتي چهارپايي از جويي رد شود و پايش در گل‌ها گير كند، ديگر تا آخر عمر آن كار را تكرار نمي‌كند. حالا اين مثل سعيد است. چطور مي‌شود او يك بار دو سال محروم شود و دوباره با اين مشكل مواجه شود؟ چرا؟ چون بخواهند در فدراسيون رياست كنند.»

از آن تاريخ تاکنون فدراسيون وزنه برداري، کميته ملي المپيک و سازمان تربيت بدني بارها تاکيد کرده بودند که پيگير حل مشکل علي حسيني خواهند بود.

** علي حسيني و رضازاده

همه آنهايي که از نزديک از اوضاع وزنه برداري با خبر بوده و هستند، بر اين موضوع صحه مي گذارند که رضازاده هيچ گاه با پدر و پسر علي حسيني رابطه چندان دوستانه اي نداشته و پخش شدن اخبار گوناگون از درگيري هاي او با عزيز و سعيد علي حسيني خود گواهي بر اين ماجرا بود.

سابقه اين درگيري ها حتي به زماني مي رسد که هر دو در تيم ملي زير نظر ايوانف تمرين مي کردند. روزهايي که علي حسيني روند صعودي خود را با سرعت بيشتري آغاز کرده بود، اما اين اختلاف نظرها و درگيري ها زماني به صورت مشخص خود را نشان داد که در اوايل سال 2009 و پس از رکوردشکني هاي سعيد، پدرش از حضور او در تيم ملي احساس خطر کرد و طي نامه اي از بهرام افشارزاده – رييس وقت فدراسيون وزنه برداري- خواست تا پسرش در کنارش و در اردبيل تمرين کند. عزيز علي حسيني از اين ماجرا چنين ياد مي کند:« من پيش از اين كه سعيد به اردو برود، گفتم كه اين بچه من 21 سالش است و مي‌خواهم كه درسش را در كنار وزنه‌برداري تمام كند. ديپلمش را بگيرد، بعد بيايد در اردو. اين موضوع را به صورت كتبي به افشارزاده نوشتم. افشارزاده نامه من را به حسين رضازاده – مدير وقت تيم هاي ملي وزنه برداري - تحويل داد. رضازاده هم نامه من را به جاي اين كه مطالعه كند و بگويد كه سعيد علي حسيني اردو نرود، نامه من را پاره كرد و بيرون انداخت. سعيد بعدا آن نامه را در اردو پيدا كرد. اينها (كادر فني) از قبل مي‌خواستند كه سعيد را محروم كنند. از يک سال و نيم پيش. از همان زماني كه گفت اردو نمي‌آيم. من هم آن موقع گفته بودم كه صلاح نمي‌دانم سعيد به اردو بيايد. كساني واسطه شدند و آمدند به ما گفتند كه اجازه بده سعيد به اردو برود و ما را پيش افشارزاده بردند.  آن موقع گفتم كه راضي نيستم سعيد به اردو برود. افشارزاده هم آن موقع گفت من ضمانت مي‌كنم، هر مشكلي كه براي سعيد به وجود بيايد جوابگو هستم. آن موقع اين موضوع را افشارزاده شفاهي به ما قول داد و پرويز جلاير هم كه دبير فدراسيون بود، شاهد ماجرا بود. اميدواريم بودم اكنون افشارزاده پيگير كارهاي سعيد باشد. حتي يكي از مسوولان فدراسيون هم پس از اين كه سعيد به اردو رفت، به رييس فدراسيون نامه نوشت كه علي حسيني در اردو امنيت ندارد.»

سعيد هم در اين رابطه مي گويد: « پس از اين ماجراهايي كه پدرم گفت، من را به اردوي ازبكستان دعوت كردند. همه مي‌دانند كه اين اردوها براي چيست و چه اتفاق‌هايي در اين اردوها مي‌افتد. من حضور در اين اردو را قبول نكردم، چون مي‌دانستم برايم مشكل به وجود خواهد آورد. در اين اردوها كارهايي انجام مي‌دادند كه ورزشكار براي مسابقه آماده شود كه حالا من نمي‌خواهم جزييات اين كارها را روشن كنم. خيلي از مسائل ديگر هم هست كه هنوز نياز به گفتن آنها نيست. من به اردوي ازبكستان نرفتم و پس از اين كه اين‌ها از اردوي ازبكستان آمدند، كميته‌اي را تشكيل دادند و گفتند سعيد علي حسيني را از حضور در تيم ملي محروم مي‌كنيم. رضازاده گفت كه علي حسيني بايد مانند يك سرباز در اختيار تيم ملي باشد و خدمت كند. من گفتم، من خدمتم را مي‌كنم، اما اكنون نمي‌توانم به اردو بيايم، چرا كه درس دارم. من و پدرم آن موقع اعلام كرديم كه اردو براي ما امنيت ندارد و همين مساله باعث شد كه جلاير ما را پيش افشارزاده ببرد. افشارزاده در آن جلسه به ما گفت كه رضازاده ديگر رضازاده سابق نيست، او همانند دوران ورزشكاري‌اش نيست. او اكنون مسووليت دارد و پيشرفت تو برايش موفقيت محسوب مي‌شود و گفت كه من هم ضمانت مي‌كنم كه هيچ مشكلي برايت پيش نيايد. حتي براي اين كه من را راضي كنند كه به اردو بروم، به من گفتند كه ما معلم خصوصي برايت مي‌آوريم كه درست را بخواني كه متاسفانه هيچ كدام از اين ها انجام نشد. افشارزاده مسوول اصلي است و او بايد مشكلم را پيگيري كند.»

حضور سعيد در اردو هم چندان با روي خوش و حمايت و تشويق همراه نبود. او به صراحت اعلام مي کند که بارها در اردو مورد بي مهري قرار گرفته است.« من بارها در اردو مورد بي‌مهري‌هاي رضازاده قرار مي‌گرفتم. وقتي بقيه بچه‌ها به وزنه‌هايي در حد ركوردهاي ايران مي‌رسيدند، چند سكه پاداش مي‌گرفتند، اما وقتي من در اردو ركوردهاي جهاني را هم مي‌زدم، رضازاده بلند مي شد و از سالن و مي‌رفت. وقتي 210 كيلوگرم را در يك ضرب زدم، رضازاده سالن را ترك كرد. وقتي 215 كيلوگرم را هم زدم، باز هم سالن را با ناراحتي ترك كرد. وقتي 250 كيلوگرم در دو ضرب زدم، همين كار را تكرار كرد و هر بار با بهانه‌اي اعلام مي‌كرد كه اين ها فايده‌اي ندارد. چرا بايد با من اين رفتار را انجام مي‌داد؟ آيا با اين رفتار اكنون نبايد شك كنم كه مي‌خواستند من را قرباني كنند؟ وقتي من در کره جنوبي گفتم كه مي‌خواهم از نمونه ادرارم آزمايش DNA به عمل آيد تا ببينم واقعا اين نمونه ادرار من است كه مثبت شده يا نه؟ افشين رياحي – مسئول روابط بين الملل فدراسيون وزنه برداري و برادر داراب رياحي نايب رييس فدراسيون - گفت كه احتياجي به اين كار نيست. مشكل تو حل مي‌شود. حتي رضازاده پيش از حضور در مجارستان به من گفت كه تو مشكلي نداري و مي‌تواني در رقابت‌هاي قهرماني كشور وزنه بزني. حالا چطور شده به يك باره من دوپينگي شده‌ام. حتي من مي‌دانم كه آيان، رضازاده را آنچنان را قبول ندارد و از ما خواسته بودند كه مسوولان بلندپايه ما به آنجا بروند.»

** آروزهايي که بر باد رفت

شايد بسياري پس از کش و قوس هايي که پرونده علي حسيني داشت، به اين اعتقاد رسيده بودند که ديگر کار علي حسيني تمام است. وزنه برداري که مي توانست اسطوره اي ديگر در ورزش ايران باشد، در همان نوگلي، پرپر شد. ورزشکاري که در هر مسابقه اي که شرکت کرد، لياقت هاي خود را نشان داد. شايد در طالع او حتي يک بار بالاي سربردن وزنه در رقابت هاي بزرگسالان جهان و المپيک نوشته نشده بود، اما تا ابد همه علاقه مندان به ورزش و وزنه برداري ايران از او به عنوان "قهرماني مظلوم" ياد خواهند کرد.

بدرود قهرمان و رکورددار جوانان جهان، بدرود پديده وزنه برداري ايران، بدرود غول جوان وزنه برداري دنيا، بدرود قهرمان مظلوم، بدرود.

اشك‌هاي پديده وزنه‌برداري دنيا پس از شنيدن خبر محروميت مادام‌العمر
سعيد علي حسيني: شوكه شده‌ام، چه بگويم؟!

سعيد علي حسيني در حالي كه به خاطر پايان عمر قهرماني اش به شدت ناراحت بود و اشك مي‌ريخت، گفت: از شنيدن خبر محروميتم شوكه شده‌ام.

سعيد علي حسيني قهرمان و ركورددار جوانان جهان در دسته‌ي فوق سنگين و پديده وزنه‌برداري دنيا در سال 2009 كه به دليل مثبت بودن تست دوپينگش - براي دومين بار - در حدود يك سال منتظر اعلام راي فدراسيون جهاني وزنه برداري بود، شنبه تكليفش مشخص شد و همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد، با محروميت مادام العمر روبرو شد.

سعيد علي حسيني پس از شنيدن اين خبر و در شرايطي كه سكوت كرده بود و فقط اشك مي ريخت اظهار كرد: چه بايد بگويم؟ واقعا نمي دانم چه بگويم، تنها مي توانم بگويم كه از شنيدن اين خبر خيلي شوكه شدم.

وي در حالي كه نمي توانست حرف بزند، تصريح كرد: چه چيزي را مي خواهيد از من بشنويد؟ بايد با پدرم حرف بزنم و پس از مشورت با او مي توانم اظهارنظر كنم.

علي حسيني با بيان اين كه فقط مي توانم بگويم كه متاسفم،‌ خاطر نشان كرد: فقط بايد با پدرم حرف بزنم.

سعيد علي حسيني قهرمان و ركورددار جوانان جهان در دسته‌ي فوق سنگين و پديده وزنه‌برداري دنيا در سال 2009 روز دوم آبان‌ماه 1388 در اردوي تيم ملي وزنه‌برداري به صورت داوطلب نمونه آزمايش دوپينگ داده بود.


رشيد شريفي پس از محروميت علي حسيني:
دلم براي سعيد سوخت
بالاخره او را هم نابود كردند

رشيد شريفي رقيب اصلي سعيد علي‌حسيني در دسته فوق سنگين تيم‌هاي ملي وزنه‌برداري طي سال‌هاي گذشته كه او هم اوايل سال جاري دوپينگش مثبت شد گفت: بالاخره سعيد را هم نابود كردند.

قهرمان سابق دسته فوق سنگين آسيا كه هم اكنون در دوران محروميت به سر مي برد، پس از شنيدن خبر محروميت مادام العمر سعيد علي‌حسيني اظهار كرد: سعيد رقيبم بود ولي دلم برايش سوخت. مي دانم كه چه زحمت‌هايي كشيده و چه سختي‌هايي تحمل كرده بود تا موفق شود.

وي ادامه داد: او به قدري توانمند بود كه مي‌توانست چندين دوره براي ايران مدال ارزشمند كسب كند. من اميدوارم خدا جواب بانيان اين كار را بدهد.

شريفي در ادامه افزود: من فكر مي كنم آنها چند وقتي بود كه منتظر خبر بودند. تا آنجا كه شنيده بودم اميدشان را از دست داده بودند و اين خبر به طور حتم براي سعيد چندان تازگي ندارد اما به هر حال خبر بدي بود.


وكيل پرونده سعيد علي‌حسيني:
نمي‌توانم برخي مسايل را به جهت حفظ مصالح ملي بيان كنم
پليس آگاهي تاييد كرد كه مواد غيرمجاز به علي حسيني خورانده شده بود

وكيل پرونده سعيد علي‌حسيني پس از اعلام راي محروميت مادام العمر براي وزنه‌بردار كشورمان گفت: فكر نمي‌كردم محروميتي بالاي 4 سال بدهند. انتظار چنين حكمي را نداشتم اما هنوز كار براي علي حسيني تمام نشده و او مي‌تواند باز هم پيگير پرونده‌اش در مجامع ديگر بين المللي باشد.

حسن مرادي، وكيل بين‌المللي كه مسووليت پيگيري پرونده سعيد علي حسيني را داشت، در اظهار كرد: به نظر من علي حسيني و پدرش مظلوم نمايي مي‌كنند و حرف‌هايي كه مي زنند با موازين حقوقي سازگار نيست. ما هم تنها مي‌توانيم در راستاي موازين حقوقي حركت كنيم و تا آنجا كه ممكن باشد در اين زمينه او را حمايت كرده و مي كنيم. به نظر من تلاش هاي ما و فدراسيون وزنه برداري به نتيجه اي نرسيد. چرا كه ما در جريان سختي قرار داشتيم و حكمي كه اكنون اعلام كرده اند حكم ناعادلانه‌اي است.

وي با اظهار ناراحتي از عملكرد پدر سعيد‌ علي‌حسيني خاطرنشان كرد: شنبه شب در حالي كه در جلسه اي بودم عزيز علي‌حسيني با من تماس گرفت و بدون احوال پرسي و با لحني خشن و زشت به من گفت پسرم را به چه قيمتي به رضازاده فروختي؟ از طرف ديگر در راديو اعلام مي شود كه علي حسيني خودش داوطلبانه رفته نمونه داده و بدين ترتيب چنين استنباط مي كنند كه نمونه او بايد پاك باشد. در حالي كه اين فضايي كه ايجاد كرده اند درست است. از علي حسيني در اردوي تيم ملي تست گرفته‌اند و به آزمايشگاه مورد تاييد فرستادند. اين درست نيست كه چنين وانمود كنيم كه او بي گناه بوده است. به نظر من ايراد از من و فدراسيون است كه اين پرونده را پيگيري كرديم.

وكيل سعيد علي‌حسيني با بيان اين كه خانواده علي حسيني من را در اين پرونده حمايت نكرده اند، ادامه داد: وقتي خواستم براي دفاع به مجارستان بروم، خواستم پيش از آن به اردبيل بروم و آخرين گفته هاي سعيد و پدرش را بشنوم اما آنها همكاري نكردند. پس از آن منتظر بودم كه حتي يك دست نوشته در مورد اتفاقات صورت گرفته از آنها داشته باشم كه اين امر صورت نگرفت. حتي من موضوع پرونده را از پليس آگاهي هم پيگيري كردم و آنها هم تاييد كردند كه مواد غير مجاز به علي حسيني خورانده شده بود. اين مسايل را من به دادگاهي كه كار را پيگيري مي كرد ارايه دادم اما از برخي مسايل ديگر نمي توانم به جهت حفظ مصالح ملي ياد كنم.

مرادي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما اصل ماجراي استفاده از مواد نيروزا توسط علي حسيني در اردوي تيم ملي را و چگونگي اين استفاده را پيگيري كرديد يا خير؟ گفت: من نمي دانم كسي اين دارو را به او خورانده بود يا عاملاني اين دارو را به او خورانده اند و يا اين‌كه فدراسيون در اين زمينه مقصر است. من تنها اين موضوع را پيگيري مي‌كردم كه نمونه او مثبت شده و بايد از علي حسيني حمايت كرد. من بايد تاكيد كنم، من استخدام جايي نيستم. من استخدام دانشگاه تهران هستم. از آدمي يا گروه خاصي هم خط نمي‌گيرم. با رضازاده هم زد و بندي ندارم. در پرونده علي حسيني من وجدانم را در پيش رو داشتم. اين جوابي نيست كه به من بدهند و بگويند چقدر گرفتي كه فرزندم را بفروشي.

وكيل علي حسيني در پاسخ به اين سوال كه رضازاده اعلام كرده چيزي حدود 70 ميليون تومان براي اين پرونده هزينه شده است، به ايسنا گفت: رقم دريافتي من حتي به 10 ميليون تومان هم نمي رسد. اين موضوع براي من و دوستان من هم خنده دار بود كه چرا با اين رقم اين پرونده سنگين را قبول كردم. به عقيده من رضازاده در حق اين وزنه بردار جوانمردي كرد كه اين گونه كارش را پيگيري كرد. اگر مي گويند رضازاده باعث نابودي او شده، پس چرا رضازاده اجازه داده كه بهداد سليمي اين گونه قهرمان جهان شود.

مرادي ادامه داد: به هر حال پرونده بسيار سختي را داشتم. هم در محكمه جهاني به ما بي احترامي مي شد، هم اينجا اين گونه با ما رفتار كردند. با اين حال اعلام مي كنم كه هنوز مي شود موضوع را ادامه داد و فرصت براي پيگيري علي حسيني هست. شايد در دادگاه بين المللي حكميت ورزش بشود پيگيري كرد. ما در محكمه فدراسيون جهاني ناز همه آنها را كشيديم. قاضي هر چه خواست به ما گفت و متاسفم كه اين راي را صادر كردند


رضازاده :
فدراسيون جهاني ترسيد كه سعيد را ببخشد
اي كاش بيشتر دقت مي‌كردم تا اين اتفاق نيفتد

حسين رضازاده پس از اعلام حكم محروميت سعيد علي‌حسيني گفت: هيچ كس نداند، خدا مي‌داند كه من همه تلاشم را براي رفع محروميت علي حسيني كردم و وجدانم از اين بابت راحت است، اما اي كاش زماني كه مدير تيم‌هاي ملي بودم بيشتر دقت مي‌كردم تا اين اتفاق نيفتد.

سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري اظهار كرد: من واقعا از خبري كه ديشب شنيدم ناراحت شدم، اين همه زحمت كشيده بوديم، همه اش هدر رفت. متاسفانه اين موضوع در كشور مطرح شده بود و فدراسيون جهاني هم حساس شده بود، خيلي ناراحتم چرا كه سعيد مي توانست كمك زيادي به رشد وزنه برداري كند.

رضازاده در پاسخ به اين سوال كه آيا از تلاش هايي كه كرده اي وجدانت راضي است؟ يادآور شد: من وجدانم راضي است. كار را تا آنجا كه مي شد دنبال كرديم. هيچ كس نداند خدا مي داند. متاسفانه اين دومين بارش بود كه دچار اين مساله مي شد. خودش و پدرش حرف هايي مي زنند كه چندان درست نيست، من خوشحال مي شدم كه در دسته دو فوق سنگين دو وزنه بردار شش دانگ داشته باشيم كه در بازي هاي آسيايي، رقابت هاي جهاني و المپيك دو مدال براي ما كسب كنند. من وجدانا كار را تا آنجا كه مي شد پيگيري كردم.

وي ادامه داد: علي حسيني ها مي گفتند كه ما پيگير كار نيستيم. حتي پيش از آخرين جلسه هم مصاحبه كردند و گفتند فدراسيون پيگير كار نيست. من گفتم براي او و پسرش بليت و ويزا بگيرند كه بروند و ببينند كه آيا ما پيگير كار هستيم يا نه و چگونه از حق او دفاع مي كنيم.

سرپرست فدراسيون وزنه برداري با بيان اين كه انتظار چنين رايي را پس از پيگيري هايي كه كرده بوديم، نداشتم، يادآور شد: من واقعا صحبت كرده بودم. هر دفعه كه تاماش آيان – رييس فدراسيون بين المللي وزنه برداري- را مي ديدم در مورد سعيد با او صحبت مي كردم. نمي دانم چرا اين حكم را اعلام كردند، اما شما وقتي سايت فدراسيون جهاني را نگاه كنيد مي بينيد كه 30 تا 40 وزنه بردار ديگر هم محروم شدند. فكر مي كنم آنها ترسيدند كه سعيد را ببخشند. اگر او را مي بخشيدند صداي بقيه در مي آمد. ما واقعا تلاش كرده بوديم كه يك راي خوب كسب كنيم و توقع اين مساله را نداشتيم.

رضازاده در پاسخ به اين سوال كه فكر نمي كنيد بايد زماني كه مدير تيم هاي ملي بوديد بيشتر دقت مي كرديد؟ گفت: من وقتي سرپرست فدراسيون شدم سعي كردم با دقت و با برنامه كارها را پيش ببرم. در آن زمان هم بيشتر مسووليت ها به عهده زارع و پانزوان بود اما شايد شما درست بگوييد، من آن موقع بايد بيشتر دقت مي كردم كه چنين اتفاقي نيفتد.

وي با بيان اين كه هيچ كس به اندازه من عجله در شكسته شدن ركوردهاي فوق سنگين جهان ندارد، ادامه داد: هم اكنون روي بهداد سليمي كار مي كنم تا او بتواند ركوردهاي دنيا را بزند. فكر نمي كنم كسي از اين مساله بدش بيايد. من هم به عنوان سرپرست فدراسيون دنبال اين مساله هستم. برخي مي گويند رضازاده نمي خواهد ركوردش شكسته شود اما من قسم مي خورم؛ به خدا، به قرآن ، به جان مادرم، به هر چه كه شما قبول داريد من از وضعيت علي حسيني ناراحتم و مي‌خواهم كه ركورد دنيا شكسته شود.

قهرمان دو دوره المپيك با بيان اين كه همه تلاشم را مي كنم تا علي حسيني شغل مناسب و زندگي خوبي داشته باشد، ادامه داد: شما نگاه كنيد، اكنون عزيز و سعيد علي‌حسيني چگونه در رسانه ها صحبت مي كنند اما با اين حال من همه تلاشم را براي كمك به او انجام مي دهم. هم اكنون دست من براي كمك به او باز است. با يكي از وزارت خانه ها هم صحبت كرده ام تا استخدام رسمي آن وزارت خانه شود و بتواند شغل خوبي داشته باشد. اصلا بيايد در همين تهران كار كند. به هر حال واقعا از اتفاقي كه افتاده ناراحتم. ديشب وقتي خبر را شنيدم فكرم به هم ريخت و اعصابم خرد شد. اميدوارم بتوانيم در آينده جاي خالي علي حسيني را پر كنيم.


بازهم مي‌گويم دوپينگ نكرده‌ام
سعيدعلي حسيني:
خدا را شكر مي كنم؛ شايد قسمت اين طور بود
اميدوارم خائنان تقاص پس بدهند

سعيدعلي حسيني پس از شنيدن خبر محروميت مادام العمرش گفت: تنها چيزي كه مي توانم بگويم اين است كه خدا را شكر كنم و شايد قسمت من اينگونه رقم خورده بود.

سعيدعلي حسيني كه از يك سال پيش اجازه حضور در هيچ كدام از رقابت‌هاي ورزشي را نداشت، شب گذشته(شنبه) براي هميشه از حضور در رقابت هاي ورزشي محروم شد.

او پس از شنيدن اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: اين خبر چندان براي من تازگي نداشت. با روندي كه در ماه‌هاي گذشته طي شده بود انتظار چنين مساله اي را داشتم. باز هم خدا را شكر مي كنم، حتما قسمت من اين بوده است. چندان هم از اين مساله ناراحت نيستم.

وي ادامه داد: واقعا حيف شد، آرزوهاي بزرگي در سر داشتم اما حيف شد. در اين يكسال گذشته روزهاي سختي را گذراندم اما مي دانستم كه نتيجه‌اش همين مي‌شود. با توجه به كساني كه پيگير پرونده‌ام بودند چندان اميدي به حل شدن مساله نداشتم.

وي ادامه داد: اين شكست بزرگي در زندگي من است. مي توانستم به افتخارات بزرگي دست پيدا كنم اما زندگي هنوز براي من تمام نشده است و اميدوارم با توكل به خدا شرايط بهتري در آينده داشته باشم.

سعيدعلي حسيني در پايان تاكيد كرد: باز هم مي‌گويم كه من دوپينگ نكرده‌ام. اين دسيسه اي بود كه براي من چيده شد و اميدوارم خائنان تقاص اين كار را پس بدهند

علی حسینی :
رضازاده تلاش کرد سعید مادام العمر محروم شود/ از رکوردش می‌ترسید!
پدر سعید علی حسینی که فرزندنش شب گذشته با رای فدراسیون بین المللی وزنه برداری برای همیشه از حضور در میادین بین المللی محروم شد گفت: حسین رضازاده تلاش کرد تا پسرم برای همیشه از حضور در میادین بین المللی محروم شود.

سعید علی حسینی، وزنه بردار دسته فوق سنگین وزنه کشورمان شب گذشته از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به دلیل دوپینگ دوباره، برای همیشه از حضور در میادین ورزشی محروم شد. این در حالی است که پدر این وزنه بردار و خود او همواره اعلام کرده اند که این موضوع صحت ندارد و به عبارتی دست هایی در کار بوده تا این وزنه بردار برای همیشه محروم شود.

عزیز علی حسینی  در این خصوص اظهار داشت: من همیشه گفته ام و باز هم می گویم که پسر من دوپینگ نکرده است. قسم می خورم که خواسته اند او را محروم کنند و به هدفشان هم رسیده اند.

وی افزود: در رقابت های جهانی کره گفتند سعید دوپینگی است. سوال من این است که چطور دو روز مانده به رقابت ها اعلام می کنند که او دوپینگ کرده است؟ ماجرا از این قرار است که فدراسیون وزنه برداری ایران به دلیل دوپینگ نمی بایست در آن رقابت ها حضور پیدا می کرد و اگر پسر من مدال طلا می گرفت، دیگر کشورها به تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی، اعتراض می کردند که چرا ایران محروم نشده است.

مربی وزنه برداری کشورمان با بیان اینکه پسر او قربانی فدراسیون وزنه برداری ایران است، افزود: رضازاده گفته بود تلاش می کند تا برای سعید کاری انجام دهد که انجام هم داد. رضازاده او را برای همیشه محروم کرد. سرپرست فدراسیون وزنه برداری ایران از سعید من به عنوان قربانی استفاده کرد تا مبادا فدراسیون ایران را محروم کنند.

وی در پاسخ به این سوال  که چه دلیلی برای انجام این کار وجود داشت ، گفت: رضازاده از من کینه به دل داشت. چون وقتی تصادف کرد از قول من به گوش او رسانده بودند که آرزو دارم المپیک را از دست بدهد. او می خواست تلافی بکند و انتقام بگیرد که این کار را هم انجام داد.

عزیز علی حسینی ادامه داد: من مدارکی دارم که سعید دوپینگ نکرده و پای حرفم ایستاده ام. اصلا من سوال دارم مگر فدراسیون وزنه برداری ایران محروم نبود پس چطور شد که با 500 هزار دلار، محرومیتش را خرید؟ داستان از این قرار است که آنها به توافق رسیدند که سعید را جلو بیندازند تا خودشان محروم نشوند. آنها می خواستند حواس مردم را از این قضیه پرت کنند و موفق هم شدند.

پدر سعید علی حسینی در پایان ب گفت: باز هم تاکید می کنم رضازاده با غرض ورزی شخصی باعث محرومیت مادام العمر سعید شد و اصلا نمی خواست این بچه در ورزش باشد تا رکورد خودش پابرجا بماند.

علی مرادی :
اعلام دوپینگی بودن علی‌حسینی توطئه است/ برخی‌ها از داخل نقش داشتند
دبیرکل فدراسیون وزنه‌برداری آسیا با غیرشفاف خواندن موضوع دوپینگ سعیدعلی حسینی، اظهار داشت: تاکید می‌کنم افرادی در داخل بودند که نقش ماهرانه ای در این خصوص بازی کردند.

سعید علی حسینی، وزنه بردار دسته فوق سنگین وزنه کشورمان شب گذشته از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به دلیل دوپینگ دوباره، برای همیشه از حضور در میادین ورزشی محروم شد.

علی مرادی که در حال حاضر برای بازی های آسیایی گوانگجو در چین به سر می برد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: فدراسیون بین المللی وزنه برداری در زمینه اعلام دوپینگ علی حسینی شفاف عمل نکرده که متاسفانه عده ای هم از داخل نقش خود را در این شرایط بخوبی بازی می کنند. اینکه فدراسیون بین المللی تنها دو روز به آغاز رقابت های جهانی، نام علی حسینی را به عنوان وزنه بردار دوپینگی اعلام می کند، از غیرشفاف بودن ماجرا حکایت دارد.

رئیس پیشین فدراسیون وزنه برداری ایران افزود: فدراسیون بین المللی وزنه برداری این مدت را به تعویق انداخت و طی این مدت به عنوان جریمه قانونی دلار از ایران دریافت می کرد. به نظر من این برای این بود که آنها از فدراسیون ایران بهره برداری کنند.

مرادی در ادامه تصریح کرد: با مادام العمر محروم شدن علی حسینی، یکی از جوانان مستعد کشورمان از ورزش بیرون ماند و این فرصت سوزی به حساب می آید. واقعا جای تاسف بسیاری دارد که این وزنه بردار خوب کشورمان باید برای همیشه با این رشته خداحافظی کند.

دبیرکل فدراسیون وزنه برداری آسیا در پاسخ به  که جایگاه فدراسیون وزنه برداری ایران را در این محرومیت چه می داند، گفت: فدراسیون وزنه برداری به عقیده من دیر عمل کرد. آنها وکیل گرفتند اما با گذشت یک سال از این پرونده، دیگر کاری از پیش نمی رود. البته باز هم تاکید می کنم که افرادی در داخل بودند که نقش ماهرانه ای در این خصوص بازی کردند و پی در پی مصاحبه های آنچنانی می کردند اما الان پیدایشان نیست.

علی مرادی اعلام محرومیت علی حسینی را امری هماهنگ شده و هدفمند از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری اعلام کرد و گفت: چرا در آستانه بازی های آسیایی گوانگجو خبر محرومیت علی حسینی اعلام می شود؟ آیا این به معنای برهم زدن آرامش تیم ملی در شرایط فعلی نیست؟ به نظر من موارد مشکوکی در این پرونده دیده می شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیچ راهی برای برگرداندن رای وجود ندارد، تصریح کرد: شاید بتوان از طریق دادگاه عالی ورزش (CAS) فرجام خواهی کرد اما بعید است رای عوض شود. اما به هر تقدیر مسئولان فدراسیون وزنه برداری باید پیگیر موضوع باشند و از حق و حقوق جوانان کشورمان دفاع کنند.

علی مرادی در پایان گفت: زمانی که من ریاست فدراسیون وزنه برداری را بر عهده داشتم 9 تن از وزنه برداران کشورمان دوپینگی اعلام شدند که من آن را توطئه می دانم و محرومیت علی حسینی هم در راستای همان توطئه هاست.





کریم باقری محبوبترین بازیکن جهان

با اعلام فهرست اوليه فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال
كريم باقري و فرهاد مجيدي محبوب‌ترين بازيكنان دنيا شدند

نخستين فهرست نظرسنجي سايت فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال نشان مي‌دهد كه كريم باقري و فرهاد مجيدي محبوب‌ترين بازيكنان دنيا هستند.

در فهرستي كه فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال به عنوان نخستين نتيجه نظرسنجي "محبوب‌ترين بازيكن سال 2010" اعلام كرده كريم باقري با 30 هزار و 416 راي محبوب‌ترين بازيكن جهان است. پس از كاپيتان پرسپوليس، فرهاد مجيدي كاپيتان استقلال با 26 هزار و 178 راي در مكان دوم قرار گرفته است. در مكان سوم هم محمد ابوتريكه مصري با 21 هزار و 837 راي در جايگاه سوم قرار دارد.

در اين نظر سنجي كريستيانو رونالدو و ليونل مسي در مكان‌هاي هشتم و دهم قرار گرفته اند.

رده‌بندي 10 بازيكن محبوب دنيا در سال 2010:

1- كريم باقري(پرسپوليس ايران) 30416 راي

2فرهاد مجيدي(استقلال ايران) 26178 راي

3-محمد ابوتريكه(الاهلي مصر) 21837 راي

4- بدر المتوي(القادسيه كويت) 16487 راي

5- هيثم مصطفي كرار(الهلال سودان) 9884 راي

6- اوسامه داراكي(اسپرانس اسپورتيو تونس) 8719 راي

7- محمد نور (الاتحاد عربستان) 8312 راي

8- كريستيانو رونالدو(رئال ماديد- پرتغال) 4442 راي

9- ياسر القحطاني(الهلال عربستان) 4331 راي

10- ليونل مسي(بارسلونا- آرژانتين) 3900 راي


پس از انتخاب به عنوان محبوب‌ترين بازيكن جهان
باقري: دست هر فردي كه به من راي داد، درد نكند

 كاپيتان پرسپوليس گفت: ‌از انتخابم به عنوان محبوب‌ترين بازيكن جهان بي‌خبر بودم اما از هر كس كه به من راي داده تشكر مي‌كنم.

                  

كريم باقري پس از پايان تمرين امروز در خصوص حضورش در صدر 140بازيكن محبوب دنيا عنوان كرد: هميشه مردم به من لطف داشته‌اند. بابت اين موضوع بسيار خوشحالم چون افتخاري براي خود و كشورم است.
وي افزود: از همين جا به هر كس كه به من رأي داده مي‌گويم دستش درد نكند و اميدوارم بتوانم جواب محبت‌هاي آنها را بدهم. اين خبر كه من در پله نخست محبوب‌ترين بازيكن جهان قرار گرفته‌ام خبر بسيار شيريني در زندگي فوتبالي‌ام بود.
باقري در خصوص وضعيت خودش تاكيد كرد:‌ در شرايط بسيار خوبي هستم و اميدوارم با قدرت چند برابر و تمرينات زياد بتوانم جوابگوي هواداران باشم.





پروین همه کاره استیل آذین شد

علي پروين كليه امور فني تيم فوتبال استيل آذين را در دست گرفت.

 محمدرضا خروطي عضو هيات مديره باشگاه استيل آذين با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: «طبق تصميم هيات مديره از اين به بعد كليه‌ي امور باشگاه دست علي پروين خواهد بود و او نماينده تام الاختيار هيات مديره است.»

وي ادامه داد: «او پيش از اين نيز مديرفني استيل آذين بوده، اما ما در صدد بوديم او را راضي كنيم و به تيم بياوريم.»

خروطي در رابطه با اين كه اين تصميم چه زماني گرفته شد، عنوان كرد: «ما پيش از بازي مقابل راه آهن هم قصد داشتيم كه پروين را به تيم بياوريم، ضمن اين كه طي صحبت‌هايي كه با هدايتي كرده بوديم، مي خواستيم او را متقاعد كنيم تا از اين به بعد به تيم نزديك تر شود. چرا كه از روزي كه از هيات مديره استعفا داد، بازيكنان دلسرد شده بودند.»

خروطي در مورد آينده‌ي نيمكت استيل اذين نيز گفت: «پروين نماينده تام الاختيار باشگاه است و مي تواند هر كاري كه مي‌خواهد انجام دهد و هر فردي كه دوست دارد را سرمربي استيل آذين كند.»

سايت رسمي باشگاه استيل آذين طي خبري اعلام كرد علي پروين رييس سازمان فوتبال اين باشگاه شده است

پروين:
موبايل‌هاي روشن، هدفون‌ها و حاشيه‌هاي تيم را جمع مي‌كنم
پرسپوليس اگر مي‌برد روي غيرتش كار كرده است
به مربيان گفتم جلوي غيرفوتبالي‌ها دولا راست نشويد

علي پروين پس از اولين حضورش در جمع استيل آذيني‌ها گفت: موبايل‌هاي روشن، هدفون‌ها و تمام حاشيه‌هاي تيم استيل آذين را جمع مي‌كنيم و در تمرين‌ها فقط بازيكن آماده مي‌خواهيم.

علي پروين پس از اولين حضورش در تمرين تيم فوتبال استيل آذين و جلسه‌اي كه با بازيكنان و مربيان اين تيم داشت، به بيان مشكلات اين تيم و فوتبال ايران پرداخت.

او بي‌خوابي را يكي از مهم‌ترين دلايل ضعف بازيكنان ايراني دانست و گفت: سال‌ها پيش فوتباليست‌هايي چون احمدرضا عابدزاده، افشين پيرواني و... ساعت 8 و نيم، 9 شب خواب بودند. آن‌ها 48 ساعت پيش از بازي تمام فكر و ذكر‌شان آن بازي بود. آن‌ها اگر تيم‌شان شكست مي‌خورد، البته ما سال تا سال در پرسپوليس باخت نمي‌آورديم و اگر هم مي‌باختيم، برابر استقلال بود، چند روزي از خانه بيرون نيامده و غصه مي‌خوردند. اگر تيم مي‌باخت، يكي دو ساعت از رختكن بيرون نمي‌آمديم، كسي حرف نمي‌زد و همه از شكست ناراحت بودند. اما الان تيم مي‌بازد، چند دقيقه بعد بازيكنان به اتوبوس مي‌روند و هر كسي يك هدفون توي گوشش است و موسيقي گوش مي‌دهد. ما همه اين مسائل را در استيل آذين جمع مي‌كنيم.

وي افزود: ما كاري نداريم بازيكنان شب‌ها چه كار مي‌كنند و به چه مسائلي در خارج از بحث تيم مي‌پردازند، اما اين جا كه مي‌آيند بايد بازيكن آماده‌اي باشند. من كارم را از امروز (شنبه) در استيل آذين آغاز كردم و خواسته‌ام تا هر كسي وارد اين جا مي‌شود، اول موبايلش را خاموش كند. اگر پيرواني موبايلش را روشن كند،‌ بازيكنان هم از او ياد مي‌گيرند. همين امروز حق‌شناس (مسوول روابط عمومي باشگاه) كه قبلا نمي‌شناختمش و تنها اسمش را شنيده بودم، ديدم آمد كنار پيرواني و خواست با كسي كه پشت خط است صحبت كند. از او خواستم اين كار را تكرار نكند و او و امثال او هم بايد موبايلشان را خاموش كنند. واقعيتش اين موبايل‌ها براي ما معضل جدي‌اي شده است. اگر مربي‌اي نتواند سه چهار ساعت موبايلش را در تمرين خاموش كند، چطور مي‌تواند تيمش را جمع و جور كند؟ ما حين تمرين‌ها و بازي‌ها با كساني كه موبايل‌هاي روشن دارند، برخورد مي‌كنيم.

پروين تاكيد كرد: من به عنوان بزرگتر به اين تيم آمده‌ام نه گرفتن پست و مقام. از فردا مي‌بينيد كه اين تيم چگونه تمرين مي‌كند. از قبل به بازيكنان اعلام مي‌كنيم كه مثلا در تمرين فردا فقط دو ساعت مي‌دويم. اگر بازيكني كم آورد معلوم مي‌شود شب گذشته چه كار كرده است! آن‌ها هر كاري بيرون از اين جا انجام مي‌دهند بايد اين جا بازيكني تحت اختيار تيم و سرحال باشند. به اميد خدا و با تلاش بازيكنان و مربيان، مي‌توانيم اوضاع اين تيم را رو به راه كنيم. خيلي هم عقب نيستيم و با يك برد مي‌توانيم سه چهار پله در جدول صعود داشته باشيم.

پروين گفت: من و خانواده‌ام همه از باخت‌هاي استيل آذين ناراحت هستيم. به پيرواني و بازيكنان گفتم اين مردم مي‌آيند و در استاديوم داد و بيداد مي‌كنند و نتيجه مي‌خواهند. اگر نتيجه نگيريم، كارمان بي‌فايده است. من آمده‌ام تا با تجربه‌اي كه دارم، هر كاري كه از دستم برمي‌آيد، براي اين تيم انجام دهم. شايد هم نتوانم، اين ديگر با خداست.

سرمربي اسبق پرسپوليس به درد دل‌هايش از اوضاع بد فوتبال ايران ادامه داد و گفت: نداشتن تعصب و كم بودن غيرت بازيكنان در ميدان مسابقه، يكي از دلايل مهم ضعف فوتبال ماست. به خدا وقتي تمرين مربيان مطرح خارجي را در تلويزيون مي‌بينم، متوجه مي‌شوم اين كارها را ما 50 سال پيش در تمرين تيم ملي انجام مي‌داديم. اگر پاي درد دل‌هاي مربيان خارجي هم بنشينيد مي‌گويند كه همه تمرين‌هايشان تكراري است. غيرت و تعصب است كه در ميان بازيكنان كم شده است. ببينيد پرسپوليس اين روزها چطور نتيجه مي‌گيرد. والله آن‌ها روي اين مساله كار مي‌كنند. اگر تيم شما 90 دقيقه در زمين بدود، هر تيمي را مي‌برد. استيل آذين 60 دقيقه جلوي پرسپوليس دويد، نتيجه‌اش هم را تا آن زمان گرفت اما بعد از آن تا پايان بازي راه رفت و باخت.

به گزارش ايسنا، پروين ادامه داد: ما بايد ايراد اين تيم را دربياوريم. ممكن است به اين زودي هم مشكل پيدا نشود. ديشب وقتي قرار شد به استيل آذين بيايم، از طريق يكي از دوستان پيرواني به گوش او رساندم كه به افشين بگو، بيچاره شديد و اين تيم دوباره به گردن من افتاد.

وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به صحبت‌هايي كه ناصر حجازي درباره‌ي مسووليت "مدير فني" در تيم انجام داد، آيا مسووليت كنوني شما در استيل آذين به مدير فني شباهتي دارد و آيا هنوز هم اين مسووليت را "كشك" مي‌دانيد، گفت: الان هم مديرفني را كشك مي‌دانم. كاري به صحبت‌هاي حجازي ندارم و هميشه از رسانه‌ها خواسته‌ام هرچه مي‌خواهند از قول من بنويسند اما من را رودرروي كسي قرار ندهند. من با اختيار تام در حيطه مستطيل سبز به استيل آذين آمدم و باز هم تاكيد مي‌كنم به عنوان بزرگتر آمده‌ام كارها را درست كنم. هيات مديره باشگاه كار خودش را مي‌كند و من كاري به كار آن‌ها ندارم. ما اگر در فوتبال‌مان جايگاه خودمان را به خوبي بشناسيم و حرمت‌ها را نگه داريم، همه مشكلات جمع و جور مي‌شود. به افشين هم گفتم بايد حرمت خود را در پستي كه داري، حفظ كني. اگر هم در مملكت اين رويه را در پيش گيرند، همه چيز درست مي‌شود.

وي ادامه داد: من امكان ندارد جلوي ناصر ابراهيمي راه بروم، چون ساليان سال مربي تيم ملي بوده و اين پيراهن را پوشيده است اما اگر كسي تاكنون اين پيراهن را به تن نكرده باشد، استغفرالله هر كه مي‌خواهد باشد، جلوي او دولا نمي‌شوم! به پيرواني هم گفته‌ام نگاه به آدم‌هايي كه در اين فوتبال نبوده‌اند، نكن. البته بحث حسين هدايتي كه مالك باشگاه است، جداست. اما يك سري آدم‌هاي ديگر كه با كت و شلوار مي‌آيند اينجا، تو نبايد دولا، راست شوي و حرمت خود را حفظ كن. به خدا وقتي مي‌بينم فوتباليستي جلوي چنين آدم‌هايي كج مي‌شود، مي‌خواهم چشم او را دربياورم!

وي ادامه داد: من نبايد راجع به فوتبال با او صحبت كنم. همين طور او هم به مسائلي وارد است كه ما در حيطه كار او ورود پيدا نمي‌كنيم. متاسفانه الان به خاطر پست و مقام خيلي‌ها جلوي يك سري آدم‌ها دولا، راست مي‌شوند. اگر اين مشكل درست شود، همه مشكلات ما در اين مملكت مي‌تواند حل شود. مثلا من بايد با همين آقاي خروطي كه جلوي من نشسته راجع به مسائل هيات‌ها و امور مداحي مذهبي صحبت كنم، نه فوتبال. امثال آقاي پيرواني و عابدزاده، صد بازي ملي دارند و بايد حرمت‌شان را حفظ كنيم. مثلا الان حشمت‌الله مهاجراني بگويد با كله مي‌روم توي چاه اما يكي ديگر بگويد، استغفرالله هر كه باشد اين كار را نمي‌كنم.

پروين گفت: ما بدون رودربايستي اصلاحات را در اين تيم انجام مي‌دهيم. تيم بايد نظم پيدا كند. حاشيه‌ها را از استيل آذين بايد دور كنيم كه متاسفانه خيلي حاشيه دور اين تيم جمع شده است. اين‌ها بايد از باخت تيم واقعا ناراحت شوند. ما بايد تعصب را در اين تيم زنده كنيم. قبلا هم گفته‌ام تيم من اگر از تيمي ديگر 5 گل بخورد، دليلي ندارد به مربي آن تيم تبريك بگويم. والله مسخره است. مربي تيمش با چند تا گل شكست خورده و آن وقت به مربي ديگر تبريك مي‌گويد؛ حالا مي‌گويند بحث ادب مطرح است ولي اين خصلت را از قول ما به حساب تعصب بگذاريد كه از باخت تيم‌مان ناراحت مي‌شويم. من زماني كه در واليبال به محمد پروين مي‌بازم، تا صبح خوابم نمي‌برد. اگر اين تيم ببازد واقعا افشين پيرواني مي‌تواند تا 48 ساعت از خانه بيايد بيرون. تيم‌هاي خارجي هستند كه اين موضوع‌ها برايشان حل شده است اما اينجا ايران است. هر كسي در اين تيم كار مي‌كند از باخت‌هاي تيم خجالت مي‌كشد.

پروين تاكيد كرد: اگر پرسپوليس در دهه 60 آن طور بازي مي‌كرد، به خاطر جدي گرفتن همين مسائل بود. به خاطر معرفت‌ها و حرمت‌ها بود. به خاطر احترام به پيشكسوت بود. متاسفانه الان پول وارد كار شده و همه چيز را به هم ريخته است. همه بازيكنان به اين فكر هستند كه به كدام تيم بروند كه پول بيشتري بگيرند. به بازيكن هم اگر پول ندهي با 100 ميليون بيشتر به تيم ديگري مي‌رود. ما نگيريم، يك تيم ديگر مي‌گيرد. مگر پرسپوليسي‌هاي آن زمان پولي مي‌گرفتند؟ الان كه هدايتي ناراحت تيمش است به اين دليل است كه پول زيادي در اين جا خرج كرده اما تيم نتيجه نمي‌گيرد. خب قطعا يك جاي كار ايراد دارد كه ما نمي‌بريم.

سرمربي سال‌هاي دور تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان دارد در كادر فني استيل آذين تغييراتي را به وجود آورد، گفت: ما نيامده‌ايم اينجا تا كسي را عوض كنيم، ما آمده‌ايم تا شرايط تيم را عوض كنيم تا نتيجه بگيرد. بالاخره يك كارهايي را مي‌خواهيم براي تيم انجام دهيم و توكل به خدا داريم. حالا يا مي‌توانيم يا نمي‌توانيم. در تيم ما افشين پيرواني همه كاره است و ما كنار او هستيم. ما از روز اول هم گفته بوديم اين تيم را به افشين بسپاريد اما متاسفانه يك سري مسائل پيش آمد كه نشد. ما قصد تغيير كادر فني را نداريم و آمده‌ايم همه دست به دست هم دهند تا مشكلات را حل كنند. پيرواني و امثال او تا لب خط با بچه‌ها هستند و اين تيم است كه بايد در زمين نتيجه بگيرد. عصاي دست مربيان بازيكنان هستند.

پروين گفت: در گذشته وقتي تيم نتيجه نمي‌گرفت، البته گفتم كه سال تا سال نمي‌باختيم، اما وقتي شرايط اين جوري پيش مي‌آمد، از بازيكنان نظرات‌شان را مي‌گرفتيم هر كسي دليلش را مي‌گفت و دست آخر يك تصميم نهايي براي بهبود اوضاع مي‌گرفتيم. يك بار ما باختيم، به من زنگ زدند گفتند چند بازيكن شب بعد از بازي رفته‌اند جشن تولد. ما صبح سر تمرين جشن تولد را از دماغ‌شان بيرون آورديم. بازيكن وقتي تيمش مي‌بازد، به جاي اينكه برود با ناراحتي در خانه‌اش بيفتد و غصه بخورد، رفته مهماني. اين موضوع‌ها الان هم مهم است و ما اگر كاري به كار آن‌ها نداشته باشيم حداقل آمادگي كامل در تمرين‌ها را از آن‌ها مي‌خواهيم.

 رييس سازمان فوتبال باشگاه استيل آذين در پاسخ به اين سوال كه آيا بحث انحلال باشگاه كه بعضا از زبان سرپرست اين باشگاه مطرح مي‌شد، صحت دارد، اظهار كرد: قبل از اينكه به استيل آذين بيايم در طول هفته‌هاي گذشته هفت، هشت جلسه با هدايتي صحبت كردم و اصلا چنين بحث‌هايي مطرح نيست. حتي يك كلمه هم درباره‌ي انحلال باشگاه صحبتي نشد اما اگر من هم جاي او بودم از نتايج تيم دلزده مي‌شدم. بالاخره هدايتي هم از اين نتايج خجالت مي‌كشد، چون هزينه زيادي براي تيمش كرده است.

پروين در پايان خاطرنشان كرد: باز هم مي‌گويم كه براي موفقيت استيل آذين به اين تيم آمده‌ام. قبل از اينكه سر تمرين بيايم، بچه‌ها زنگ زدند و گفتند مي‌خواهيم جلوي پايت گوسفند قرباني كنيم كه به آن‌ها گفتم اصلا اين كار را نكنيد. گوسفند مي‌خواهم چه كار. ما آمده‌ايم تا كمك كنيم اين تيم اوضاع بهتري پيدا كند و ان‌شاءالله كه بتوانيم.







هشت پای پیشگو مرد

پل، هشت پای پیشگوی جام جهانی، که به خاطر پیش بینی درست نتایج آلمان در رقابت های فوتبال جام جهانی 2010 شهرت پیدا کرده بود، مرد

"پل" در رقابت های یورو 2008 تمامی نتایج آلمان بجز شکست مقابل کرواسی و اسپانیا را درست پیش بینی کرد اما در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ، تمامی نتایج و حتی نتیجه دیدار نهایی بین تیم های اسپانیا و هلند را بدرستی پیشگویی کرد.

پل پیشگو در ژانویه سال 2008 در "ویموث" انگلستان متولد شد اما روز سه شنبه در اوبرهاوزن آلمان مرد.

استفان پوروول، مدیر زیستگاه پل، در این خصوص اظهار داشت: از اینکه او در اینجا یک زندگی خوب داشت، خوشحالیم. موفقیت او در پیشگویی رقابت های جام جهانی باعث شد تا داستانش بر سر زبان ها بیفتد و حتی اهمیتی بیشتر از خود رقابت ها پیدا کند.

آخرین پیش بینی پل این بود که انگلستان حق میزبانی جام جهانی 2018 را از آن خود خواهد کرد.

نزاع اسپانیا و آلمان بر سر نگه داشتن هشت پای پیشگو
چند ساعت کمی بعد از انتشار خبر مرگ هشت پای پیشگو ، اسپانیا و آلمان بر سر اینکه کدام کشور باید جسد این هشت پا را نگه دارد با یکدیگر اختلاف پیدا کردند.
هشت پای پیشگو معروف به پل  به خاطر پیش بینی هایش در مسابقات جام جهانی  2010به شهرت زیادی دست یافت و از آن زمان برای پیش بینی نتایج قرعه کشی ها و نتایج بازی های قهرمانی اروپا و نتایج بورس از آن استفاده شد.

پل از احترام و علاقه زیادی در شمال غرب اسپانیا برخوردار است ؛ چراکه شهر کاربالینو که ساکنانش به خاطر عشق به فوتبال شهرت دارند دراین منطقه قرار دارد.

کارلوس مونتز ، شهردار کاربالینو به خود این زحمت را داد و به  شهر اوبرهاوزن در غرب آلمان سفرکرد تا به پل تابعیت اسپانیایی بدهد.

این در حالی است که شهر کاربالینو رسما در خواست کرده که جسد این هشت پا را در موزه کوچک این شهر نگه دارند، اما شهر اوبرهاوزن این درخواست را رد و اعلام کرده است که تمایل دارد جسد پل را در موزه آکواریوم یا موزه فوتبال شهر کلن نگه دارد.

اکنون اسپانیا اصرار دارد که به آن تابعیت اسپانیایی بدهد، در حالیکه آلمان نیز بر آلمانی بودن آن اصرار دارد، اما این حق قانونی پل است که در مقبره ای شایسته در آلمان دفن شود .


روزنامه الشرق الاوسط لندن نیز در گزارشی نوشته است : پل خود شیوه دفن کردنش را انتخاب کرده بود و آن این بود که ابتدا آن را بسوزانند و بعد خاکسترش را در گلدانی نگه دارند. این چیزی است که حتی به ذهن  شهردار کارلوبینا نیز خطور نکرده است و وی باشنیدن این خبر بسیار غافلگیر شد.

گفتنی است پل بریتانیایی الاصل است و برای صاحبش کریس دیویس ميلیون ها یورو را به همراه داشته است.





پاس گل مورالس به احمدی نژاد ! به همراه تصاویر


دیروز در زمين فوتبال دانشگده افسري امام علي‌(ع) در فوتبالي نمادين، تيم مشترك احمدي‌نژاد و مورالس توانست رقيب خود كه لژيونرهاي فوتبال را در خود جاي داده بود شكست دهد.
بازي دوستانه فوتبال محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان و اوو مورالس رئيس جمهور بوليوي عصر امروز سه‌شنبه در سالن سرپوشيده شهداي دانشگاه امام علي (ع) با حضور تعدادي از بازيكنان تيم ملي برگزار شد.

 بر پايه اين گزارش، احمدي‌نژاد و مورالس و چند تن از بازيكنان تيم ملي در يك تيم با لباس‌هاي سفيد و خردبين سرپرست تيم پرسپوليس نيز با تعدادي از بازيكنان تيم ملي با لباس‌هاي قرمزرنگ در تيم مقابل بودند.

در اين بازي دوستانه كه 12 دقيقه به طول انجاميد، احمدي‌نژاد و مورالس هر كدام در طول بازي و در ضربات پنالتي موفق شدند كه براي تيم‌شان 2 گل به ثمر برساندند.

بازي دوستانه تيم سفيد و قرمز پس از گذشت 12 دقيقه به نتيجه تساوي 4 بر 4 رسيد كه در ادامه بازي در ضربات پنالتي تيم سفيد كه احمدي‌نژاد و مورالس در آن حضور داشتند توانست مقابل تيم قرمز با نتيجه 4 بر 2 به پيروزي برسد.

يكي از اتفاقات جالب اين بازي، پاس احمدي‌نژادبه مورالس بود كه او نتوانست اين پاس را به گل تبديل كند و در نتيجه توپ به كرنر رفت و زماني كه مورالس توپ را از كرنل به احمدي نژاد پاس داد، وي موفق شد پاس مورالس را به گل تبديل كند.

اين در حالي بود كه تيم مورالس و احمدي‌نژاد از رقيب 2 گل دريافت كرده بود و اين گل احمدي‌نژاد با پاس مورالس روحيه دوباره به تيم سفيد بخشيد.

در ادامه اين بازي نيز مورالس در دقيقه هفتم توانست گلي را به ثمر برساند.

جباري يكي از بازيكنان تيم قرمز با ديريبل احمدي نژاد به عنوان آخرين مدافع تيم سفيد توپش را به گل تبديل كرد كه حركت حرفه‌اي و زيباي او موجب تشويقش از سوي احمدي‌نژاد شد.

گزارش خبرنگار فارس حاكيست احمدي‌نژاد در دقيقه 8 بازي تعويض شد و جاي خود را به بازيكن ديگري داد كه پس از اين تعويض، مورالس توانست پاس گل تساوي را به فرهاد مجيدي بدهد.

زماني كه احمدي‌نژاد به عنوان آخرين بازيكن تيم سفيد پوش كه براي زدن ضربه پنالتي پشت توپ قرار گرفت با تشويق تماشاگران كه همه از دانشجويان دانشگاه افسري امام علي (ع) بودند، قرار گرفت كه شعار " دكتر بزن توگل " سر مي‌دادند.

در جريان بازي هربار كه توپ به دست احمدي‌نژاد مي‌افتاد با تشويق تماشاگران مواجه مي‌شد كه او نيز با تكان دادن دست خود به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ مي‌داد.

پس از پايان بازي، احمدي‌نژاد و مورالس كه تيم‌شان توانسته بود اين بازي نمادين را در ضربات پنالتي با نتيجه 4 بر 2 ببرد زمين بازي را دور زده و به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ دادند.

كريم باقري، فرهاد مجيدي، رضا جباري، غلامرضا رضايي، وحيد طالبلو و نوري از جمله بازيكنان حاضر در اين بازي بودند.








مسافران گوانجو مشخص شدند

دعوت از غلامرضا رضايي و عدم حضور خلعتبري در تيم اميد

 كادرفني تيم فوتبال اميد 20 بازيكن را به اردوي نهايي قبل از اعزام به بازي‌هاي آسيايي گوانگجو فرا خواند كه در بين آنها نام مهاجم پرسپوليس ديده مي‌شود.


                    

مربيان تيم اميد 20 بازيكن زير را براي بازي هاي آسيايي گوانگجو انتخاب كردند:

محمدرشيد مظاهري - امير شرفي - حميدرضا علي عسگر - غلامرضا رضايي- رضا طلبه - علي مرزبان - آرش افشين - مهدي دغاغله - محسن مسلمان - سينا عشوري – مسعود ابراهيم زاده – كمال كاميابي نيا – صالح خليل آزاد – كريم انصاري فرد – علي زينالي – رسول كر – ايمان موسوي – سيدمهدي رحمتي – احسان حاج صفي – سيدجلال حسيني

اين نفرات از فردا بايد در هتل آكادمي فوتبال حاضر شوند. اين اردو تا روز اعزام تيم به گوانگجو كه 12 آبان است ادامه دارد.
نام غلامرضا رضايي در حالي در اين فهرست موجود است كه هنوز باشگاه پرسپوليس موضع خود را در قبال اين موضوع اعلام نكرده است.
تيم اميد 17 آبان با تركمنستان، 19 آبان با بحرين و 22 آبان با ويتنام مصاف مي دهد.




سلیمی بهترین وزنه بردار سنگین وزن جهان در سال 2010


فدراسیون جهانی وزنه برداری بهداد سلیمی از ایران را به عنوان بهترین وزنه بردار دسته فوق سنگین جهان در سال 2010 معرفی کرد.

سلیمی در مسابقات جهانی آنتالیا با مجموع 453 کیلوگرم در مکان نخست رده بندی وزن 105+ ایستاد تا این افتخار پس از چهار سال دوباره نصیب کشورمان شود. پیش از این حسین رضازاده آخرین وزنه بردار ایرانی بود که در سال 2006، در رده‌بندی نهایی اوزان مختلف، عنوان بهترین وزنه بردار را از آن خود کرده بود.


بهداد سلیمی در رده بندی سال 2010 فدراسیون جهانی، بالاتر از "اوگنی چگیشف" از روسیه، "ماتیاس اشتاینر" از آلمان و "آرتن اوداچی" از اوکراین قرار گرفت که هر سه رکورد مجموع 440 کیلوگرم را برای خود به ثبت رسانده بودند.

در میان 114 وزنه بردار دسته فوق سنگین جهان، نام سه وزنه بردار دیگر از کشورمان نیز به چشم می‌خورد که سجاد انوشیروانی با رکورد مجموع 426 کیلوگرم در رقابت‌های جهانی ترکیه در مکان هفتم است، بهادر مولایی با رکورد مجموع 369 کیلوگرم در مسابقات جوانان جهان بلغارستان در مکان سی و ششم ایستاده و علیرضا کاظمی نژاد با رکورد مجموع 351 کیلوگرم در المپیک نوجوانان سنگاپور در مکان چهل ششم وزنه برداران سنگین وزن سال 2010 جهان قرار دارد.





برانکو و بلاژویچ در جمع بهترین ها

هيچ اثري از مربيان وطني نيست
دو مربي خارجي اسبق ايران در جمع 162 مربي برتر فوتبال جهان

دو مربي خارجي اسبق تيم ملي فوتبال ايران در جمع 162 مربي برتر يك دهه اخير جاي گرفتند.

                  

به نقل از فدراسيون بين‌المللي آمار و تاريخ فوتبال جهان، برانكو ايوانكوويچ، سرمربي كروات ايران در سال‌هاي 2003 الي 2006 با كسب 9 امتياز در فهرست مربيان برتر از ابتداي سال 2001 تاكنون در مكان 108 قرار گرفت.
همچنين ميروسلاو بلاژوويچ، سرمربي كروات كه در سال‌هاي 2000 الي 2001 تيم ايران را هدايت كرد، با كسب 4 امتياز در مكان 139 جاي گرفته است.
اين دو اكنون در ليگ حرفه‌اي چين مشغول به كار هستند.

نكته قابل تامل در اين ميان، عدم حضور مربيان ايراني در فهرست ياد شده است. اين در حالي است كه چهره‌هايي همچون عدنان حمد از عراق با 11 امتياز در رتبه 94، جونگ هون كيم ‌از كره‌شمالي با 6 امتياز در رده 122 و آكيرا نيشرو با 2 امتياز در رده 153 از قاره آسيا در جمع مذكور قرار گرفتند.

همچنين آرسن ونگر، مربي آرسنال انگليس با 142 امتياز به عنوان برترين مربي از سال 2001 تا حال حاضر برگزيده شد. پس از او سرآلكس فرگوسن سرمربي منچستريونايتد با 133 امتياز و خوزه مورينيو، مربي پرتغالي رئال‌مادريد، معروف به آقاي خاص دوم و سوم شدند.

فهرست 20 مربي برتر حد فاصل سال‌هاي 2001 تا 2009 به شرح زير است:

1- آرسن ونگر، مليت: فرانسه، 142 امتياز

2- سرآلكس فرگوسن، اسكاتلند، 133امتياز

3- خوزه مورينيو، پرتغال، 115 امتياز

4- گاس هيدينك، هلند، 112 امتياز

5- فابيو كاپلو، ايتاليا، ‌106امتياز

6- لوئيس فليپه اسكولاري، برزيل، 101 امتياز

7- رافائل بنيتس، اسپانيا، ‌97 امتياز

8- كارلو آنجلوتي، ايتاليا، ‌92 امتياز

9- مارچلو ليپي، ايتاليا، ‌88 امتياز

10 -مارچلو بيلسا،‌ آرژانتين، ‌86 امتياز

11- فرانك ريكارد، هلند، 80 امتياز

12- اسوون گوران اريكسون، سوئد، ‌79 امتياز

13- كارل بروكنر، چك، 76 امتياز

14- كارلوس آلبرتو پريرا، برزيل، 65 امتياز

15-ويسنته دل بوسكه، اسپانيا، 65 امتياز

16-اتو ره‌هاگل‌، آلمان، 61 امتياز

17-اوتمار هيتسفلد، ‌آلمان، ‌58 امتياز

18- كارلوس بيانكي، آرژانتين، 53 امتياز

19-كارلوس دونگا، ‌برزيل، 50 امتياز

20 -ژرار هوليه،‌ فرانسه، 50 امتياز




متن استعفای صفایی فراهانی

محسن صفايي فراهاني در نامه‌اي به محمد بن همام رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)

از عضويت در کميته‌هاي اجرايي و مسابقات استعفا كرد.

به گزارش ايسنا، در نامه‌ي صفايي فراهاني به بن همام آمده است:

آقاي رييس

اميدوارم که سلامت و سعادتمند باشيد.

من از شنيدن اخبار پيشرفت‌هاي فوتبال آسيا که هر از چندي از آنها با خبر مي‌شوم بسيار خوشحال و مسرور شده و مطمئنم که اين موفقيت‌ها در سايه رهبري جنابعالي و نتيجه تلاش مستمر همکاران‌مان در کميته اجرايي AFC است. لذا اين فرصت را مغتنم شمرده و اين موفقيت‌ها را به شما و تمامي اعضاي محترم کميته اجرايي (EXCO) تبريک مي‌گويم.

همچنين بدينوسيله و يک بار ديگر، مايلم که مراتب سپاسگزاري خود را تقديم كنم به تمامي روساي فدراسيون‌هاي ملي عضو AFC، که با راي خود براي عضويت در کميته اجرايي AFC در سه نوبت در سال‌هاي 1998، 2002 و 2007 اطمينان و پشتيباني خود را به من مبذول داشتند و اين حسن اطمينان، قطعا افتخار بزرگي براي من بوده است.

علي ايحال فرصت و امکان براي حضور در جلسات کميته اجرايي و کميته مسابقات را از دست داده‌ام، لذا بدينوسيله استعفاي خود از اين عضويت را تقديم كرده و يک بارديگر نيز از جنابعالي، اعضاي کميته اجرايي و کليه کارکنان AFC به دليل حسن اعتمادتان تشکر مي‌کنم. همچنين موجب مزيد امتنان است که اين استعفا را پذيرفته و آن را در اولين جلسه آتي EXCO مطرح كنيد.

در پايان آرزومندم که موفقيت‌هاي بيشتر فوتبال آسيا در صحنه هاي جهاني را در نتيجه تلاش روزافزون تمامي اعضا محترم کميته اجرايي AFC شاهد باشيم.





نماینده ایران در کنار اسرائیل

در يك اقدام عجيب و بر خلاف موازين جمهوري اسلامي ايران، نماينده وزنه‌برداري كشورمان در رقابت‌هاي جهاني وزنه‌برداري پيشكسوتان، ضمن پيكار با نماينده‌اي از رژيم صهيونيستي، در مراسم اهداي مدال، بر روي سكويي قرار گرفت كه نفر اولش از رژيم اشغالگر قدس بود.

 آخرين روز رقابت‌هاي جهاني پيشكسوتان كه در تاريخ سوم مهرماه گذشته در لهستان برگزار شد، در وزن 105 كيلوگرم و در رده سني 35 تا 39 سال، "حسين خدادادي" به عنوان يكي از هفت وزنه‌بردار اعزامي فدراسيون وزنه‌برداري، در گروهي شركت كرد كه نماينده‌اي از رژيم صهيونيستي در آن حضور داشت. او در رقابت با حريفانش به مدال نقره مسابقه‌ها دست يافت و در حالي كه نماينده رژيم اشغالگر قدس به مدال طلا رسيده بود، در مراسم اهداي مدال حاضر شد و در كنار نماينده اين رژيم جعلي، بر روي سكو قرار گرفت.

اين اتفاقي است كه در سال‌هاي پس از انقلاب و در چارچوب موازين نظام جمهوري اسلامي، تاكنون رخ نداده بود و اين براي نخستين بار است كه چنين رفتاري در يك رقابت رسمي صورت مي‌پذيرد.


در يك اقدام عجيب و بر خلاف موازين جمهوري اسلامي ايران، نماينده وزنه‌برداري كشورمان در رقابت‌هاي بين‌المللي وزنه‌برداري پيشكسوتان، ضمن پيكار با نماينده‌اي از رژيم صهيونيستي، در مراسم اهداي مدال، بر روي سكويي قرار گرفت كه نفر اولش از رژيم اشغالگر قدس بود.

آخرين روز رقابت‌هاي جهاني پيشكسوتان كه در تاريخ سوم مهرماه گذشته در لهستان برگزار شد، در وزن 105 كيلوگرم و در رده سني 35 تا 39 سال، "حسين خدادادي" به عنوان يكي از هفت وزنه‌بردار اعزامي فدراسيون وزنه‌برداري، در گروهي شركت كرد كه نماينده‌اي از رژيم صهيونيستي در آن حضور داشت. او در رقابت با حريفانش به مدال نقره مسابقه‌ها دست يافت و در حالي كه نماينده رژيم اشغالگر قدس به مدال طلا رسيده بود، در مراسم اهداي مدال حاضر شد و در كنار نماينده اين رژيم جعلي، بر روي سكو قرار گرفت.

اين اتفاقي است كه در سال‌هاي پس از انقلاب و در چارچوب موازين نظام جمهوري اسلامي، تاكنون رخ نداده بود و اين براي نخستين بار است كه چنين رفتاري در يك رقابت رسمي صورت مي‌پذيرد.

* سرپرست تيم: روي سكو نمي‌رفتيم، مدال‌هايمان را مي‌گرفتند!

ميررسول رييسي، رييس كميته پيشكسوتان فدراسيون وزنه‌برداري و سرپرست تيم اعزامي در مورد اين اتفاق به خبرنگار ايسنا گفت: « روزي كه اين مسابقه برگزار شد، آخرين روز رقابت‌ها بود و من براي انجام امور بازگشت به ايران، خارج از سالن رقابت‌ها بودم. بر اين اساس مسووليت را به "نجم‌الدين كرم‌اللهي"، نماينده حراست سپردم. پس از اينكه اين اتفاق افتاد، به من خبر دادند و من هم تنها راهي كه به فكرم رسيد اين بود كه با سفارت تماس گرفته و كسب تكليف كردم. من با "آقاي كرمي" كه مسووليتي در سفارت ايران در لهستان داشت، تماس گرفتم و موضوع را گفتم. او نيز به ما گفت كه مشكلي وجود ندارد. بنابراين اجازه داديم كه خدادادي به روي سكو برود.»

وي ادامه داد: «وزنه‌برداري با ساير رشته‌ها از جمله كشتي متفاوت است. چرا كه وزنه‌برداران با يكديگر به صورت مستقيم رودررو نمي‌شوند. البته اگر ما به روي سكو نمي‌رفتيم،‌ همه مدال‌هاي روزهاي پيش را هم پس مي‌گرفتند.»

رييسي با انتقاد از منتشر شدن اين خبر مدعي شد: «در روز آخر، با يكي از همراهان تيم بحث‌مان شد و فكر مي‌كنم همين مساله باعث شده كه وي با انتشار خبر، اين مسئله را بوجود آورد. چون كسي آن جا نبود. كسي هم عكس نگرفت. ما همه عكس‌ها را از بين برديم. حتي سي‌دي‌هايي كه ما داده بودند را از بين برديم. بنابراين فكر نمي‌كرديم كه چنين اتفاقي بيفتد. البته آنها پرچم ما را داشتند و اگر روي سكو هم نمي رفتيم باز هم پرچم ما را خودشان بالا مي بردند.»

* مديركل حراست: اطلاعي ندارم

تاجيك، مديركل حراست سازمان تربيت بدني نيز در رابطه با اين خبر در گفت و گو با ايسنا اظهار كرد: «من در اين زمينه اطلاعات كاملي ندارم و نمي‌توانم اظهار نظر كنم. يادم مي‌آيد كه گزارش‌هايي به ما داده شد، اما به طور كامل از قضيه خبر ندارم و موضوع را در روزهاي آتي پيگيري مي‌كنم.»

* رفتاري بر خلاف موازين نظام

پيش از اين بارها نمايندگان ورزشي جمهوري اسلامي ايران چه در رقابت‌هاي مستقيم مانند جودو، كشتي يا تكواندو و چه در رقابت‌هاي غير مستقيم مانند شنا، از مسابقه دادن و يا حتي ايستادن بر سكويي كه نماينده رژيم صهيونيستي در آن حضور داشت، بنا بر موازين جمهوري اسلامي، خودداري مي‌كردند. اين براي نخستين بار است كه اين اتفاق در تاريخ ورزش ايران پس از انقلاب اسلامي رخ داده است.

تيم ملي وزنه‌برداري پيشكسوتان زير نظر فدراسيون وزنه‌برداري با هفت وزنه‌بردار در رقابت‌هاي جهاني سال 2010 در لهستان شركت كرد و همه نمايندگان اعزامي ايران به مدال دست يافتند.

گزارش كامل و عكس‌هاي منتشر شده بر روي وب سايت‌هاي WWW.WEIGHTLIFTING.PL و WWW.IWFMASTERS.NET وجود دارد.


حسين خدادادي، نماينده وزنه‌برداري ايران در رقابت‌هاي جهاني پيشكسوتان كه در كنار نماينده رژيم صهيونيستي بر روي سكوي اهداي مدال ايستاد، علت اين مسئله را تشريح كرد.

نايب قهرمان وزنه‌برداري پيشكسوتان جهان در رده‌ سني 35 تا 39 سال و در وزن 105 كيلوگرم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد:

«من نمي‌خواستم روي سكو بروم. حتي پس از مسابقه آمدم تا لباسم را عوض كنم. بعد به من اعلام كردند كه اگر روي سكو نروم، نه تنها مدال‌هاي تيم را پس مي‌گيرند، بلكه ايران را از حضور در رقابت‌هاي دوره‌هاي بعد نيز محروم مي‌كنند. از طر في ديگر هم سرپرست تيم به من اعلام كرد كه من با سفارت هماهنگ كردم و مشكلي وجود ندارد و مي‌توانيم روي سكو برويم.»

وي ادامه داد: «من جزيي از تيم بودم و كاري را نمي‌توانستم با ميل خودم بكنم. البته راضي نبودم كه روي سكو بروم. چه من مي‌رفتم و چه نمي‌رفتم، پرچم ايران در كنار پرچم رژيم صهيونيستي بالا مي‌رفت.»

حسين خدادادي با تاكيد بر اينكه به هيچ وجه قصد ايستادن در كنار نماينده رژيم صهيونيستي را نداشتم، يادآور شد: «من لباسم را عوض كرده بودم، اما وقتي قرار شد روي سكو بروم با يك لباس غيررسمي و حتي با دمپايي روي سكو رفتم. از اين موضوع خيلي ناراحت بودم. حتي با نماينده رژيم صهيونيستي دست ندادم. او دستش را دراز كرد، اما من دست ندادم. اين در گزارش حراست هم ثبت شده است. فيلمش هم هست.»

نايب قهرمان وزنه‌برداري پيشكسوتان جهان با اشاره به ارائه گزارش اين اتفاق به حراست سازمان تربيت بدني، تصريح كرد: «به محض اينكه به ايران برگشتم، به حراست اداره كل تربيت بدني همدان رفتم و موضوع را به صورت كتبي گزارش دادم. خوشبختانه نماينده حراستي كه با ما در لهستان بود، از اداره كل همدان بود و او نيز در اين زمينه كمك كرد.»

وي در بخشي از سخنان ديگر خود افزود: « پيش از اينكه مراسم اهداي مدال انجام شود، تلاش كرديم پرچم ايران را از سالن ناپديد كنيم، اما ديديم چند پرچم ديگر هم در سالن وجود دارد. با اين حال با دمپايي و با لباس غيررسمي روي سكو رفتم تا حداقل حضور ما رسميت نداشته باشد. به هر حال اعلام مي‌كنم كه من به هيچ وجه نمي‌خواستم روي سكو بروم.»



درپي عملكرد خلاف موازين در وزنه‌برداري
حسين رضازاده: با متخلفان به صورت جدي برخورد مي‌كنيم

سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري ضمن محكوم كردن حركت وزنه‌بردار ايراني در مسابقات جهاني پيشكسوتان در لهستان، اعلام كرد: مردم شريف ايران ترديد نداشته باشند كه با مسببان اين حركت به شكل جدي برخورد خواهيم كرد.

حسين رضازاده در گفت و گو با سايت فدراسيون وزنه‌برداري از برخورد جدي اين فدراسيون با متخلفاني كه به صورت خودسرانه و بدون اطلاع مسوولان فدراسيون وزنه‌برداري در پيكارهاي جهاني پيشكسوتان حاضر به مسابقه و رقابت با ورزشكار رژيم اشغالگر و غاصب صهيونيستي شدند خبر داد و گفت: «مردم شريف ايران ترديد نداشته باشند كه فدراسيون وزنه‌برداري با مسببان اين حركت به شكل جدي برخورد خواهد كرد.»

وي دراين باره توضيح داد: «درست همان زماني كه تيم پيشكسوتان عازم رقابت‌هاي جهاني لهستان شد، ما هم همراه تيم ملي بزرگسالان راهي آنتاليا شديم تا در كنار كادر فني و ملي‌پوشان، در رقابت‌هاي جهاني تركيه حضور داشته باشيم. به همين دليل كاملاً از مسائل و اتفاقاتي كه در لهستان رخ داد بي‌اطلاع بوديم اما بعد از اينكه از آنتاليا به تهران برگشتيم متوجه شديم كه يكي از پيشكسوتان مرتكب چنين كاري شده است كه به هيچ وجه قابل گذشت و چشم‌پوشي نيست. همان موقع سريعاً دستور تشكيل جلسه داديم و به صورت فوق‌العاده موضوع را در دستور كار قرار داديم و در پايان محروميت‌هاي سنگيني را براي افراد خاطي در نظر گرفتيم. البته در اين بين اخبار انضباطي را رسانه‌اي نكرديم تا نظر حراست سازمان هم به دست ما برسد و براساس نظر مسوولان ورزش كشور اطلاع‌رساني كنيم.»

سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري با محكوم كردن اين حركت غيراخلاقي وزنه‌بردار پيشكسوت ايراني، ادامه داد: «با توجه به موازين انقلاب اسلامي و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در حمايت از مردم مظلوم فلسطين، ورزشكاران ما هيچ گاه نبايد ورزشكاران رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسند و اين وظيفه شرعي آنها است كه در هر مسابقه‌اي از رقابت با آنها خودداري كنند. مطمئن باشيد ما با متخلفان به صورت جدي و قانوني برخورد خواهيم كرد تا اينگونه حركات ناپسند ديگر در ميادين ورزش تكرار نشود.»

رضازاده در بخش ديگري از صحبتهايش گفت: «اتفاقاً پيش از اعزام تيم پيشكسوتان به جهاني لهستان، ما به هيچ وجه با حضور و اعزام اين تيم موافق نبوديم. به همين دليل هيچ بودجه و كمك مالي به آنها نكرديم اما آنها با هزينه شخصي تيم را تشكيل دادند و پس از كسب موافقت از شوراي برون مرزي راهي اين رقابت‌ها شدند. شك نكنيد قبل از اينكه كسي بخواهد به ما در اين باره خرده بگيرد خودمان در فدراسيون دست به كار شديم و با هماهنگي‌هاي صورت گرفته توبيخ و جرايم سنگيني را براي خاطيان در نظر گرفتيم.»


به دنبال عمل خلاف موازين در وزنه‌برداري؛
مديركل حراست سازمان تربيت بدني:
اين اقدام به واسطه اصرار خودسرانه سرپرست تيم صورت گرفت

مدير كل حراست سازمان تربيت بدني با اشاره به اتفاقات رخ داده در جريان مسابقات وزنه‌برداري پيشكسوتان جهان در كشور لهستان گفت: بي ترديد سياست سازمان تربيت بدني و ساير ورزشكاران ايران اسلامي در تمامي ميادين برون‌مرزي و بين‌المللي حفظ ارزش‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و دفاع از همه مظلومان عالم به خصوص مردم عزيز فلسطين خواهد بود و قطعا با متخلفين اين اقدام ناشايست برخورد خواهد شد.

 تاجيك با اشاره به جزييات اين حركت گفت: اين اقدام علي رغم مخالفت نماينده حراست سازمان و به واسطه اصرار خودسرانه سرپرست تيم صورت گرفته است كه وي بايستي در خصوص اين عمل خود پاسخگو باشد.

تاجيك اظهار داشت: همانطور كه رييس فدراسيون وزنه‌برداري نيز در مصاحبه‌اي اعلام كرده است با مسببان وقوع اين موضوع از سوي مسئولان به شدت برخورد خواهد شد.

مدير كل حراست سازمان تربيت بدني يكبار ديگر با تاكيد بر حفظ آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي در تمامي ميادين بين‌المللي ورزشي، تاكيد كرد كه با كادرفني و سرپرست تيم اعزامي وزنه‌برداري كشورمان به مسابقات جهاني لهستان برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.








گزارش تخلف
بعدی