پروین همه کاره استیل آذین شد

علي پروين كليه امور فني تيم فوتبال استيل آذين را در دست گرفت.

 محمدرضا خروطي عضو هيات مديره باشگاه استيل آذين با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: «طبق تصميم هيات مديره از اين به بعد كليه‌ي امور باشگاه دست علي پروين خواهد بود و او نماينده تام الاختيار هيات مديره است.»

وي ادامه داد: «او پيش از اين نيز مديرفني استيل آذين بوده، اما ما در صدد بوديم او را راضي كنيم و به تيم بياوريم.»

خروطي در رابطه با اين كه اين تصميم چه زماني گرفته شد، عنوان كرد: «ما پيش از بازي مقابل راه آهن هم قصد داشتيم كه پروين را به تيم بياوريم، ضمن اين كه طي صحبت‌هايي كه با هدايتي كرده بوديم، مي خواستيم او را متقاعد كنيم تا از اين به بعد به تيم نزديك تر شود. چرا كه از روزي كه از هيات مديره استعفا داد، بازيكنان دلسرد شده بودند.»

خروطي در مورد آينده‌ي نيمكت استيل اذين نيز گفت: «پروين نماينده تام الاختيار باشگاه است و مي تواند هر كاري كه مي‌خواهد انجام دهد و هر فردي كه دوست دارد را سرمربي استيل آذين كند.»

سايت رسمي باشگاه استيل آذين طي خبري اعلام كرد علي پروين رييس سازمان فوتبال اين باشگاه شده است

پروين:
موبايل‌هاي روشن، هدفون‌ها و حاشيه‌هاي تيم را جمع مي‌كنم
پرسپوليس اگر مي‌برد روي غيرتش كار كرده است
به مربيان گفتم جلوي غيرفوتبالي‌ها دولا راست نشويد

علي پروين پس از اولين حضورش در جمع استيل آذيني‌ها گفت: موبايل‌هاي روشن، هدفون‌ها و تمام حاشيه‌هاي تيم استيل آذين را جمع مي‌كنيم و در تمرين‌ها فقط بازيكن آماده مي‌خواهيم.

علي پروين پس از اولين حضورش در تمرين تيم فوتبال استيل آذين و جلسه‌اي كه با بازيكنان و مربيان اين تيم داشت، به بيان مشكلات اين تيم و فوتبال ايران پرداخت.

او بي‌خوابي را يكي از مهم‌ترين دلايل ضعف بازيكنان ايراني دانست و گفت: سال‌ها پيش فوتباليست‌هايي چون احمدرضا عابدزاده، افشين پيرواني و... ساعت 8 و نيم، 9 شب خواب بودند. آن‌ها 48 ساعت پيش از بازي تمام فكر و ذكر‌شان آن بازي بود. آن‌ها اگر تيم‌شان شكست مي‌خورد، البته ما سال تا سال در پرسپوليس باخت نمي‌آورديم و اگر هم مي‌باختيم، برابر استقلال بود، چند روزي از خانه بيرون نيامده و غصه مي‌خوردند. اگر تيم مي‌باخت، يكي دو ساعت از رختكن بيرون نمي‌آمديم، كسي حرف نمي‌زد و همه از شكست ناراحت بودند. اما الان تيم مي‌بازد، چند دقيقه بعد بازيكنان به اتوبوس مي‌روند و هر كسي يك هدفون توي گوشش است و موسيقي گوش مي‌دهد. ما همه اين مسائل را در استيل آذين جمع مي‌كنيم.

وي افزود: ما كاري نداريم بازيكنان شب‌ها چه كار مي‌كنند و به چه مسائلي در خارج از بحث تيم مي‌پردازند، اما اين جا كه مي‌آيند بايد بازيكن آماده‌اي باشند. من كارم را از امروز (شنبه) در استيل آذين آغاز كردم و خواسته‌ام تا هر كسي وارد اين جا مي‌شود، اول موبايلش را خاموش كند. اگر پيرواني موبايلش را روشن كند،‌ بازيكنان هم از او ياد مي‌گيرند. همين امروز حق‌شناس (مسوول روابط عمومي باشگاه) كه قبلا نمي‌شناختمش و تنها اسمش را شنيده بودم، ديدم آمد كنار پيرواني و خواست با كسي كه پشت خط است صحبت كند. از او خواستم اين كار را تكرار نكند و او و امثال او هم بايد موبايلشان را خاموش كنند. واقعيتش اين موبايل‌ها براي ما معضل جدي‌اي شده است. اگر مربي‌اي نتواند سه چهار ساعت موبايلش را در تمرين خاموش كند، چطور مي‌تواند تيمش را جمع و جور كند؟ ما حين تمرين‌ها و بازي‌ها با كساني كه موبايل‌هاي روشن دارند، برخورد مي‌كنيم.

پروين تاكيد كرد: من به عنوان بزرگتر به اين تيم آمده‌ام نه گرفتن پست و مقام. از فردا مي‌بينيد كه اين تيم چگونه تمرين مي‌كند. از قبل به بازيكنان اعلام مي‌كنيم كه مثلا در تمرين فردا فقط دو ساعت مي‌دويم. اگر بازيكني كم آورد معلوم مي‌شود شب گذشته چه كار كرده است! آن‌ها هر كاري بيرون از اين جا انجام مي‌دهند بايد اين جا بازيكني تحت اختيار تيم و سرحال باشند. به اميد خدا و با تلاش بازيكنان و مربيان، مي‌توانيم اوضاع اين تيم را رو به راه كنيم. خيلي هم عقب نيستيم و با يك برد مي‌توانيم سه چهار پله در جدول صعود داشته باشيم.

پروين گفت: من و خانواده‌ام همه از باخت‌هاي استيل آذين ناراحت هستيم. به پيرواني و بازيكنان گفتم اين مردم مي‌آيند و در استاديوم داد و بيداد مي‌كنند و نتيجه مي‌خواهند. اگر نتيجه نگيريم، كارمان بي‌فايده است. من آمده‌ام تا با تجربه‌اي كه دارم، هر كاري كه از دستم برمي‌آيد، براي اين تيم انجام دهم. شايد هم نتوانم، اين ديگر با خداست.

سرمربي اسبق پرسپوليس به درد دل‌هايش از اوضاع بد فوتبال ايران ادامه داد و گفت: نداشتن تعصب و كم بودن غيرت بازيكنان در ميدان مسابقه، يكي از دلايل مهم ضعف فوتبال ماست. به خدا وقتي تمرين مربيان مطرح خارجي را در تلويزيون مي‌بينم، متوجه مي‌شوم اين كارها را ما 50 سال پيش در تمرين تيم ملي انجام مي‌داديم. اگر پاي درد دل‌هاي مربيان خارجي هم بنشينيد مي‌گويند كه همه تمرين‌هايشان تكراري است. غيرت و تعصب است كه در ميان بازيكنان كم شده است. ببينيد پرسپوليس اين روزها چطور نتيجه مي‌گيرد. والله آن‌ها روي اين مساله كار مي‌كنند. اگر تيم شما 90 دقيقه در زمين بدود، هر تيمي را مي‌برد. استيل آذين 60 دقيقه جلوي پرسپوليس دويد، نتيجه‌اش هم را تا آن زمان گرفت اما بعد از آن تا پايان بازي راه رفت و باخت.

به گزارش ايسنا، پروين ادامه داد: ما بايد ايراد اين تيم را دربياوريم. ممكن است به اين زودي هم مشكل پيدا نشود. ديشب وقتي قرار شد به استيل آذين بيايم، از طريق يكي از دوستان پيرواني به گوش او رساندم كه به افشين بگو، بيچاره شديد و اين تيم دوباره به گردن من افتاد.

وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به صحبت‌هايي كه ناصر حجازي درباره‌ي مسووليت "مدير فني" در تيم انجام داد، آيا مسووليت كنوني شما در استيل آذين به مدير فني شباهتي دارد و آيا هنوز هم اين مسووليت را "كشك" مي‌دانيد، گفت: الان هم مديرفني را كشك مي‌دانم. كاري به صحبت‌هاي حجازي ندارم و هميشه از رسانه‌ها خواسته‌ام هرچه مي‌خواهند از قول من بنويسند اما من را رودرروي كسي قرار ندهند. من با اختيار تام در حيطه مستطيل سبز به استيل آذين آمدم و باز هم تاكيد مي‌كنم به عنوان بزرگتر آمده‌ام كارها را درست كنم. هيات مديره باشگاه كار خودش را مي‌كند و من كاري به كار آن‌ها ندارم. ما اگر در فوتبال‌مان جايگاه خودمان را به خوبي بشناسيم و حرمت‌ها را نگه داريم، همه مشكلات جمع و جور مي‌شود. به افشين هم گفتم بايد حرمت خود را در پستي كه داري، حفظ كني. اگر هم در مملكت اين رويه را در پيش گيرند، همه چيز درست مي‌شود.

وي ادامه داد: من امكان ندارد جلوي ناصر ابراهيمي راه بروم، چون ساليان سال مربي تيم ملي بوده و اين پيراهن را پوشيده است اما اگر كسي تاكنون اين پيراهن را به تن نكرده باشد، استغفرالله هر كه مي‌خواهد باشد، جلوي او دولا نمي‌شوم! به پيرواني هم گفته‌ام نگاه به آدم‌هايي كه در اين فوتبال نبوده‌اند، نكن. البته بحث حسين هدايتي كه مالك باشگاه است، جداست. اما يك سري آدم‌هاي ديگر كه با كت و شلوار مي‌آيند اينجا، تو نبايد دولا، راست شوي و حرمت خود را حفظ كن. به خدا وقتي مي‌بينم فوتباليستي جلوي چنين آدم‌هايي كج مي‌شود، مي‌خواهم چشم او را دربياورم!

وي ادامه داد: من نبايد راجع به فوتبال با او صحبت كنم. همين طور او هم به مسائلي وارد است كه ما در حيطه كار او ورود پيدا نمي‌كنيم. متاسفانه الان به خاطر پست و مقام خيلي‌ها جلوي يك سري آدم‌ها دولا، راست مي‌شوند. اگر اين مشكل درست شود، همه مشكلات ما در اين مملكت مي‌تواند حل شود. مثلا من بايد با همين آقاي خروطي كه جلوي من نشسته راجع به مسائل هيات‌ها و امور مداحي مذهبي صحبت كنم، نه فوتبال. امثال آقاي پيرواني و عابدزاده، صد بازي ملي دارند و بايد حرمت‌شان را حفظ كنيم. مثلا الان حشمت‌الله مهاجراني بگويد با كله مي‌روم توي چاه اما يكي ديگر بگويد، استغفرالله هر كه باشد اين كار را نمي‌كنم.

پروين گفت: ما بدون رودربايستي اصلاحات را در اين تيم انجام مي‌دهيم. تيم بايد نظم پيدا كند. حاشيه‌ها را از استيل آذين بايد دور كنيم كه متاسفانه خيلي حاشيه دور اين تيم جمع شده است. اين‌ها بايد از باخت تيم واقعا ناراحت شوند. ما بايد تعصب را در اين تيم زنده كنيم. قبلا هم گفته‌ام تيم من اگر از تيمي ديگر 5 گل بخورد، دليلي ندارد به مربي آن تيم تبريك بگويم. والله مسخره است. مربي تيمش با چند تا گل شكست خورده و آن وقت به مربي ديگر تبريك مي‌گويد؛ حالا مي‌گويند بحث ادب مطرح است ولي اين خصلت را از قول ما به حساب تعصب بگذاريد كه از باخت تيم‌مان ناراحت مي‌شويم. من زماني كه در واليبال به محمد پروين مي‌بازم، تا صبح خوابم نمي‌برد. اگر اين تيم ببازد واقعا افشين پيرواني مي‌تواند تا 48 ساعت از خانه بيايد بيرون. تيم‌هاي خارجي هستند كه اين موضوع‌ها برايشان حل شده است اما اينجا ايران است. هر كسي در اين تيم كار مي‌كند از باخت‌هاي تيم خجالت مي‌كشد.

پروين تاكيد كرد: اگر پرسپوليس در دهه 60 آن طور بازي مي‌كرد، به خاطر جدي گرفتن همين مسائل بود. به خاطر معرفت‌ها و حرمت‌ها بود. به خاطر احترام به پيشكسوت بود. متاسفانه الان پول وارد كار شده و همه چيز را به هم ريخته است. همه بازيكنان به اين فكر هستند كه به كدام تيم بروند كه پول بيشتري بگيرند. به بازيكن هم اگر پول ندهي با 100 ميليون بيشتر به تيم ديگري مي‌رود. ما نگيريم، يك تيم ديگر مي‌گيرد. مگر پرسپوليسي‌هاي آن زمان پولي مي‌گرفتند؟ الان كه هدايتي ناراحت تيمش است به اين دليل است كه پول زيادي در اين جا خرج كرده اما تيم نتيجه نمي‌گيرد. خب قطعا يك جاي كار ايراد دارد كه ما نمي‌بريم.

سرمربي سال‌هاي دور تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان دارد در كادر فني استيل آذين تغييراتي را به وجود آورد، گفت: ما نيامده‌ايم اينجا تا كسي را عوض كنيم، ما آمده‌ايم تا شرايط تيم را عوض كنيم تا نتيجه بگيرد. بالاخره يك كارهايي را مي‌خواهيم براي تيم انجام دهيم و توكل به خدا داريم. حالا يا مي‌توانيم يا نمي‌توانيم. در تيم ما افشين پيرواني همه كاره است و ما كنار او هستيم. ما از روز اول هم گفته بوديم اين تيم را به افشين بسپاريد اما متاسفانه يك سري مسائل پيش آمد كه نشد. ما قصد تغيير كادر فني را نداريم و آمده‌ايم همه دست به دست هم دهند تا مشكلات را حل كنند. پيرواني و امثال او تا لب خط با بچه‌ها هستند و اين تيم است كه بايد در زمين نتيجه بگيرد. عصاي دست مربيان بازيكنان هستند.

پروين گفت: در گذشته وقتي تيم نتيجه نمي‌گرفت، البته گفتم كه سال تا سال نمي‌باختيم، اما وقتي شرايط اين جوري پيش مي‌آمد، از بازيكنان نظرات‌شان را مي‌گرفتيم هر كسي دليلش را مي‌گفت و دست آخر يك تصميم نهايي براي بهبود اوضاع مي‌گرفتيم. يك بار ما باختيم، به من زنگ زدند گفتند چند بازيكن شب بعد از بازي رفته‌اند جشن تولد. ما صبح سر تمرين جشن تولد را از دماغ‌شان بيرون آورديم. بازيكن وقتي تيمش مي‌بازد، به جاي اينكه برود با ناراحتي در خانه‌اش بيفتد و غصه بخورد، رفته مهماني. اين موضوع‌ها الان هم مهم است و ما اگر كاري به كار آن‌ها نداشته باشيم حداقل آمادگي كامل در تمرين‌ها را از آن‌ها مي‌خواهيم.

 رييس سازمان فوتبال باشگاه استيل آذين در پاسخ به اين سوال كه آيا بحث انحلال باشگاه كه بعضا از زبان سرپرست اين باشگاه مطرح مي‌شد، صحت دارد، اظهار كرد: قبل از اينكه به استيل آذين بيايم در طول هفته‌هاي گذشته هفت، هشت جلسه با هدايتي صحبت كردم و اصلا چنين بحث‌هايي مطرح نيست. حتي يك كلمه هم درباره‌ي انحلال باشگاه صحبتي نشد اما اگر من هم جاي او بودم از نتايج تيم دلزده مي‌شدم. بالاخره هدايتي هم از اين نتايج خجالت مي‌كشد، چون هزينه زيادي براي تيمش كرده است.

پروين در پايان خاطرنشان كرد: باز هم مي‌گويم كه براي موفقيت استيل آذين به اين تيم آمده‌ام. قبل از اينكه سر تمرين بيايم، بچه‌ها زنگ زدند و گفتند مي‌خواهيم جلوي پايت گوسفند قرباني كنيم كه به آن‌ها گفتم اصلا اين كار را نكنيد. گوسفند مي‌خواهم چه كار. ما آمده‌ايم تا كمك كنيم اين تيم اوضاع بهتري پيدا كند و ان‌شاءالله كه بتوانيم.








نظرات:




گزارش تخلف
بعدی