مروری بر عصر حشمت خان

در گفتگو با AFC مطرح شد:
مروری بر عصر "حشمت خان"/ مربی که شطرنج را به شاگردانش می باخت
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان که از او با عنوان "حشمت خان" یاد می‌شود، به مرور اتفاقاتی فوتبال گذشته خود پرداخته است.

  حشمت مهاجرانی نامی آشنا در فوتبال ایران و آسیاست. او که برای نخستین بار تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی رساند، در آستانه روز مربیان فوتبال آسیا، گفتگویی با پایگاه خبری فوتبال آسیا انجام داده است. این گفتگوی ویژه تحت عنوان" حشمت خان یک قهرمان ملی برای تیم ملی ایران" روی خروجی این سایت قرار گرفته است.

" کنفدراسیون فوتبال آسیا سال 2010 را سال مربیان نام گذاری کرده و قرار است روز 30 اکتبر روز مربیان آسیا باشد. در روز 30 اکتبر 1994 اولین دوره مربیگری سی آسیا برگزار شود."
 
نگارنده این مطلب از مهاجرانی به عنوان یک کارشناس شطرنج نامبرده و مربی که بازیکنان تحت تعلیمش با اعتماد کافی از او به میدان می‎روند. شرح حال مهاجرانی از دیدگاه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خواندنی است، آنجا که او را استاد شطرنج می‌خوانند و به افتخارات پرتعدادش در عرصه مربیگری تیم‎های جوانان و بزرگسالان فوتبال ایران اشاره می‌کنند.
 
مهاجرانی که در سال 1978 هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت، توانست این تیم را به جام جهانی آرژانتین برساند. او در خصوص این صعود تاریخی گفت: صعود به این مسابقات آسان نبود. باید به خاطر داشته باشید، آن روزها آسیا و اقیانوسیه تنها می‎توانستند یک نماینده در جام جهانی داشته باشند و ما موفق شدیم در آن سال بدون شکست به جام جهانی برویم.
 
یادآوری نتایج دیدارهای ایران در جام جهانی مورد دیگری بود که سایت فوتبال آسیا بدان اشاره کرده و آورده است: ایران در جام جهانی نتایج قابل قبولی کسب کرد و موفق شد یک امتیاز از اسکاتلند بگیرد اما به پرو و هلند، فینالیست آن دوره از مسابقات جام جهانی باخت.
 
از آنجا بود که حشمت مهاجرانی پسوند "خان" را بدست آورد، پسوندی که در ایران نشان دهنده احترام است.
 
مهاجرانی که اکنون 73 سال دارد، مربیگری را از سال 1968 و در حالی که تنها 28 سال داشت، آغاز کرد. او تیم ایران را در بازی‌های نظامی یونان همراهی و فعالیت خود در عرصه ملی را بدین صورت آغاز کرد. مهاجرانی در ادامه یک دوره سه ماه مربیگری را در ژاپن پشت سر گذاشت و پس از آن مربی تیم فوتبال جوانان ایران شد.
 
او با تیم جوانان ایران قهرمان آسیا شد و در سال 1974 به عنوان دستیار "فرانک اوفارل" در تیم ملی ایران مشغول به کار شد. بعد از یکسال افارل از ایران رفت و مهاجرانی عصر درخشش خود در فوتبال ایران را آغاز کرد.
 
مهاجرانی یکسال پس از قبول مسئولیت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران، توانست با این تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شود و با تیم ایران به بازی‌های المپیک مونترال راه یابد.
 
چهره نام آشنا و درخشان فوتبال ایران در کشورهای عربی نیز مربیگری کرده و در مطلب سایت AFC به این بازه زمانی از مربیگری او نیز اشاره شده و از قول مهاجرانی آمده است: تیمی که من در امارات ساختم، خیلی جوان بود. با آن تیم پایه‌های خوبی برای فوتبال امارات ساختیم که در نهایت توانستند به جام جهانی 90 صعود کند. مردم امارات معتقدند بعضی مربیان تاثیر پایه‌ای در فوتبال امارات داشته اند که یکی از آنها من هستم.
 
مهاجرانی تیم ملی فوتبال عمان را نیز هدایت کرد. او در مسابقات مقدماتی جام جهانی 94 و بازی‌های آسیایی هیروشیما روی نیمکت این تیم نشست. این مربی در بازی مقابل تیم ملی ایران در تهران از نشستن روی نیمکت عمانی‌ها خودداری کرد. با گذشت بیش از 17 سال از آن تاریخ مهاجرانی در خصوص دلایل امتناع خود از نشستن روی نیمکت عمان در دیدار با ایران گفت: نمی‌توانستم به خودم اجازه دهم روی نیمکت تیمی بنشینم که تیم مقابلش ایران است.
 
بازگشت مهاجرانی به ایران. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به بازگشت مهاجرانی به فوتبال ایران و مدیریت فنی او در تیم‌های استیل آذین و شاهین بوشهر اشاره کرده است.
 
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین به الگوهای مربیگری مهاجرانی اشاره کرده و آورده است: مهاجرانی از شطرنج به عنوان یک الگو برای هدایت بازیکنانش استفاده می‌کرد. او در مسابقه شطرنج به شاگردانش می باخت و با این کار به آنها حس اعتمادبه نفس و بزرگی می داد.
 
توضیح مهاجرانی در این خصوص خوانندی است: در فوتبال اگر می‌خواهید حریف را شکست دهید، اول باید خودتان را مغلوب کنید.
 
مهاجرانی به اهمیت نقش روانشناسی در فوتبال اشاره کرده و اعتقاد خود را اینگونه مطرح می کند: آمادگی جسمانی، خلاقیت، کارگروهی و تاکتیکی بعد از مسائل روانی می‌آید. در مسابقات جام جهانی 2010 امسال من این مورد را به خوبی احساس کردم.
 
پرسش از قطبی و تیم ملی ایران، پاسخ جالب توجهی از مهاجرانی را برای به دنبال دارد. مهاجرانی اطمینان دارد که تیم قطبی در سال 2011 عملکرد خوبی خواهد داشت و ناکامی 35 ساله فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا پایان می‌دهد.
 
وی در این رابطه گفت: تیم ایران با یک آمادگی خوب می‌تواند، همچون کره جنوبی و ژاپن در جام ملت‌های آسیا یک مدعی باشد.
 
هنوز خیلی از علاقمندان به فوتبال در ایران معتقدند حشمت خان تنها مردی است که می‌تواند روزهای افتخار ایران را زنده کند. او همیشه یک قهرمان است.




بازخوانی داربی 16 شهریور 59

دوازدهمین داربی پایتخت قرار بود روز جمعه 16 شهریور 1352 و از ساعت 6 بعدظهر در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار شود.شاید جالب باشد که بدانید این اولین داربی پایتخت بود که در ورزشگاه آزادی برگزار می شد.

 شانزدهم شهریور یک تاریخ ماندگار برای پرسپولیسی هاست و به همان میزان استقلالی ها هم دوست ندارند چیزی از این روز یادآوری شود.سال1352 زمانی که برای اولین بار یک لیگ منظم به نام لیگ تخت جمشید متولد شد، هیچ کس فکرش را نمی کرد  یک بازی تاریخی بین استقلال و پرسپولیس رقم بخورد که بعد از 37 سال هنوز کاری تکرار نشدنی به نظر بیاید. سایت گل حوادث دربی تاریخی 16 شهریور 1352 را بازخوانی می کند:

 پرسپولیس 52 بهترین تیم در تاریخ این باشگاه پرافتخار پایتخت است، چرا که سرخپوشان در این سال با اقتدار تمام قهرمان لیگ شدند. پرسپولیس در این سال بدون باخت قهرمان شد و رکوردی را از خود بر جای گذاشت که هنوز در فوتبال ایران شکسته نشده است و بعید است در سالهای آینده هم تیمی بدون باخت موفق به قهرمانی شود. سرخپوشان در این سال از 22 بازی 15 برد و 7 مساوی بدست آوردند و 46 گل زده در مقابل فقط 6 گل خورده داشتند! یعنی بهترین خط حمله و خط دفاع لیگ تخت جمشید. 6 گل از این گلهای پرشمار در بازی رفت وارد دروازه رقیب سنتی شد که آن روزها ملی پوشان بی شماری را در ترکیب خود داشت. این تعداد گل در هیچ بازی دیگری بین دو تیم در سالهای بعد ردو بدل نشد تا این دربی به نوعی در تاریخ تک باشد.

***

لیگ تخت جمشید بعد از هفته پنجم موقتا تعطیل شد تا تیم ملی خود را آماده دو بازی سرنوشت ساز مقدماتی جام جهانی 1974 مقابل استرالیا کند. ایران در بازی رفت 3- صفر به استرالیا در سیدنی باخت و در بازی برگشت نیز علیرغم برد 2- صفر ، در نهایت از صعود به جام جهانی 1974 آلمان بازماند. مسابقات لیگ برتر پس از 32 روز تعطیلی دوباره از سر گرفته شد .

***

تا قبل از این دربی که در هفته هفتم لیگ تخت جمشید برگزار می شد، پرسپولیس با 4 برد و 2 تساوی و کسب 10 امتیاز در صدر جدول بود و تیم استقلال نیز با 4 برد و 2 تساوی و 10 امتیاز در رده دوم بود. فقط تفاضل گل پرسپولیس به خاظر 3 گل زده  بیشتر  نسبت به رقیب سنتی بهتر بود و جالب اینکه هر دو تیم فقط 2 گل خورده بودند. استقلال در هفته ماقبل دربی به سختی و با نتیجه 2-1 بانک ملی را برده بود و پرسپولیس نیز مقابل پاس صفر- صفر کرده بود. سرخپوشان روز پنج شنبه بازی کرده بودند و استقلال روز جمعه، بنابراین پرسپولیس یک روز استراحت بیشتر کرده بود.


پرسپولیس 52، بهترین تیم تاریخ باشگاه که بدون باخت قهرمان لیگ تخت جمشید شد


***
پرسپولیس با این ترکیب به میدان آمد: بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، جعفر کاشانی، رضا وطن خواه، ایرج سلیمانی، علی پروین، اصغر ادیبی، حسین کلانی، اسماعیل حاجی رحیمی پور و همایون بهزادی.

در مقابل استقلال با ترکیب منصور رشیدی، نصرالله عبداللهی، اکبر کارگرجم،جواد الله وردی، عزت جانملکی، کارو حق وردیان، جواد قراب، علی جباری،محمدرضا عادلخانی، حسن روشن و غلامحسین مظلومی پای به میدان گذاشت.

در ترکیب دو تیم ملی پوشان زیادی حضور داشتند که همین چند روز قبل در بازیهای مقدماتی جام جهانی 1974 برای ایران به میدان رفته بودند. آشتیانی،کاشانی، حاج رحیمی پور و علی پروین در پرسپولیس و رشیدی، حجازی، کارگرجم، قراب، عادلخانی، مظلومی و حق وردیان ملی پوشانی بودند که چند روز قبل در قالب تیم ملی مقابل استرالیا بازی کرده بودند. البته صفر ایرانپاک مهاجم تیم پرسپولیس نیز جز ملی پوشان بود که در بازی رفت مقابل استرالیا در سیدنی مصدوم شد و به این بازی نرسید. با نگاهی به ترکیب دو تیم مشخص می شود که استقلال ضمن برخورداری از چهره های ملی پوش از پرسپولیس تا حدی قدرتمندتر بود.

***

شاید جالب باشد که بدانید این اولین داربی پایتخت بود که در ورزشگاه آزادی برگزار می شد. دوازدهمین داربی پایتخت قرار بود روز جمعه 16 شهریور و از ساعت 6 بعدظهر در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار شود. داور این بازی نیکلای پتروجیانو از رومانی بود که هفته قبل به تهران آمده بود و بازی پرسپولیس و پاس را نیز سوت زده بود و بنابراین به جو ورزشگاه آزادی و همچنین رفتار بازیکنان ایرانی آشنا بود.

اما همزمان با این بازی تهران میزبان مسابقات قهرمانی کشتی جهان بود که در ورزشگاه حیدرنیای فعلی برگزار می شد. بنابراین بیشتر توجهات به سمت این مسابقات مهم بود و به همین دلیل هم دوربین های تلویزیونی راهی این ورزشگاه شده بودند و شاید یکی از دلایل نداشتن تصویر از بازی معروف داربی 16 شهریور همین موضوع باشد. برای داربی نیز کمتر از 50 هزار نفر در یک روز گرم تابستانی راهی ورزشگاه آزادی شده بودند که البته عجیب نبود، چرا که بیشتر تماشاگران راهی تماشای مسابقات کشتی شده بودند و ثانیا بازی دو تیم در آن سالها به حساسیت امروز نبود و شاید کسی فکر نمی کرد که این بازی به این صورت جذاب و پرگل شود.

***

اما گزارش بازی را از مجله دنیای ورزش نقل می کنیم که با تیتر معجزه سرخپوشها اینگونه شروع می شود" اگر پرسپولیس دیشب را در برابر تاج با آژاکس- نامدار بزرگ اروپا قیاس کنیم،راهی به خطا نرفته ایم و سخنی گزاف نگفته ایم، مگر انکه در این قیاس پای ارزشهای مادی به میان آید که یقینا کسی را در ایران به ارزش های 6 تا 8 میلیون که قیمت بازیکنان خوب آژاکس است، نداریم.( توضیح اینکه آژاکس بهترین تیم باشگاهی اروپا در اوایل دهه 70 بود و نکته جالب اینکه قیمت بازیکنان ایرانی در ان زمان زیر 500 هزار تومان بود! یک سال قبل کریستال پالاس انگلیس به علی پروین که بهترین بازیکن ایران در آن زمان بود، پیشنهاد قرارداد 500 هزار تومانی داده بود).

دیشب پرسپولیس ابهتی خیره کننده داشت و سراپا وجودش را انتقام فرا گرفته بود، انتقام از دو شکست روزهای نزدیک که این چنین جنگنده ،یکپارچه، فداکار ، خوش فکر و بی آرام بر دروازه تاج کوبید و حتی تا آخرین ثانیه ها، آن گاه که داور بازی می رفت تا سوت پایان را بدمد، کوبنده و خستگی ناپذیر بر دروازه تاج آتش بارید و دو گل پایان بازی که در دو دقیقه آخر به ثمر رسید، نتیجه این خستگی ناپذیری و انتقام جویی بود. پرسپولیس از حریف دیرین خود انتقام گرفت، انتقامی سخت که شاید هرگز برای تاج و پرسپولیس در خواب و رویا هم نمی گنجید برای تاج جبران آن شاید هیچگاه اتفاق نیفتد."!

***

بازی دو تیم تا دقیقه 31 متعادل پیش رفت. حفظ توپ بازیکنان آبی پوش در میدان عالی بود و پرسپولیس نیز با فرارهای حاج رحیمی پور چندین فرصت گل ایجاد کرد. اما در این دقیقه یک حادثه اتفاق افتاد: ضربه آزاد پروین که توسط حاج رحیمی پور گرفته شده بود، را دفاع استقلال برگرداند و آشتیانی توپ برگشتی را روی دروازه فرستاد که تعلل رشیدی در دفع این توپ باعث شد کلانی تیزچنگ خود را به توپ رساند و با ضربه ای آرام آن را راهی دروازه کرد. این اشتباه روحیه استقلالی ها را حسابی خراب کرد و ان ها به خشونت روی اوردند که داور رومانیایی بی تفاوت از کنار صحنه های عبور می کرد. دقیقه 43 پاس پروین به سلیمانی رسید و او هم با شلیک 25 متری دروازه رشیدی را برای بار دو گشود تا نیمه اول 2- صفر به سود سرخپوشان تمام شود.

نیمه دوم با حملات پرسپولیس اغاز شد و در دقیقه 50 روی یک حرکت تیمی توپ به حاج رحیمی پور رسید و سانتر او را همایون بهزادی کاپیتان سرخپوشان با یک شلیک سرضرب درون دروازه جای داد. دقیقه 57 ایرج سلیمانی دوباره در محوطه جریمه استقلال حاضر شد و یک شوت محکم دیگر گل چهارم پرسپولیس را به ثمر رساند.

رایکوف دست به کار شد و هادی نراقی و مسعود مژدهی را به جای روشن و مظلومی به بازی فرستاد. چند دقیقه بعد حجازی را هم جانشین رشیدی در دروازه کرد. از دقیقه 60 بازی دوباره متعادل شد و آبی پوشان چند حمله را بر روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند. شاگردان رایکوف تلاش می کدند تا از بار سنگینی شکست بکاهند، اما پرسپولیس هم در ضد حملات خطرناک نشان داده بود. دقیقه 88 بود که سانتر کلانی را بهزادی با ضربه سر به گل پنجم تبدیل کرد و در حالی که بیشتر تماشاگران از ورزشگاه خارج شده بودند، در دقیقه 90 سانتر حاج رحیمی پور در محوطه جریمه زیر پای بهزادی افتاد و بدین ترتیب ششمین گل هم وارد دروازه حجازی شد.

***

شنبه 17 شهریور 1352، مجله های کیهان ورزشی و دنیای ورزش در حالی روی دکه روزنامه فروشی ها قرار گرفتند که عکس و تیتر  یک روی جلدشان به مسابقات کشتی قهرمانی جهانی اختصاص داشت. دنیای ورزش در گزارش بازی تیتر زد" معجزه سرخپوشها" و کیهان ورزشی نیز با این تیتر بازی شش تایی را پوشش داده بود: "این 3 تن شش بار دروازه تاج را لرزاندند".

نکته دیگر اینکه پرسپولیس 3 بازی بعدی خود در لیگ تخت جمشید مقابل بانک ملی، نفت آبادان و برق تهران را با تساوی پشت سر گذاشت، در حالی که استقلال 3 برد مقابل نفت آبادان، راه آهن و برق تهران بدست اورد! بازی برگشت دو تیم هم در حالی که تعیین کننده قهرمانی نبود با تساوی 1-1 پایان
یافت.

اما بعد از این باخت، باشگاه استقلال منصور رشیدی و جواد الله وردی را به مدت 2 ماه از همراهی تیم محروم کرد. این دو بازیکن متهم اصلی این شکست سنگین شناخته شدند. الله وردی بعد از این بازی دیگر به استقلال بازنگشت و با یک قرارداد جنجالی 12 هزار تومانی راهی پرسپولیس شد. اما رشیدی دوباره از فصل 53 به استقلال بازگشت و با این تیم قهرمان لیگ شد.





پنجمین طلای سوریان و طلای اکبری

حميد سوريان با برتري در پنجمين فينال متوالي جهاني، پنجمين مدال طلاي مسابقات كشتي فرنگي جهان را بر گردن آويخت.
   
                         
حميد سوريان كه در دور مقدماتي بر حريفاني از الجزاير، بلغارستان، فنلاند و ارمنستان غلبه كرده بود دقايقي پيش با غلبه بر كشتي‌گير كره‌اي به مدال طلاي مسابقات جهاني دست پيدا كرد.
دلاور فرنگي‌كار ايران در مبارزه‌اي كه به تايم سوم كشيده شد از سد زين‌كول از كره جنوبي گذشت.
سوريان پيش از اين چهار مرتبه ديگر مدال طلاي جهان را از آن خود كرده بود.
امير علي‌اكبري ديگر فيناليست سه وزن اول كشتي فرنگي ايران نيز دقايقي ديگر براي كسب مدال طلا روي تشك خواهد رفت.

حميد سوريان و امير علي اكبري قهرمان كشتي فرنگي جهان شدند.

رقابت هاي روز نخست كشتي فرنگي قهرماني جهان در مسكو روسيه به پايان رسيد كه تيم ملي ايران در سه وزن اول صاحب دو مدال طلا شد.

حميد سوريان در وزن 55 كيلوگرم و امير علي اكبري در وزن 96 كيلوگرم با درخشش خود طلايي هاي ايران در روز نخست لقب گرفتند. اين پنجمين مدال طلاي جهاني حميد سوريان بود.

گفتني است در وزن 66 كيلوگرم سعيد عبدولي از دور مسابقات كنار رفت.

سوريان در مسابقه فينال خود مقابل چوي گيو جين از كره جنوبي طوفاني ظاهر شد و تايم اول را با اجراي فيتو و به پل بردن حريف 4-0 برنده شد اما در تايم دوم اين كشتي‌گير كره اي بود كه بهتر كار كرد و 3-0 برنده شد تا مسابقه به تايم سوم بكشد. در وقت سوم و در كلينچ سوريان در اجراي بارانداز بسيار ماهرانه كار كرد و با اجراي بارانداز يك امتيازي برنده شد تا براي پنجمين بار قهرمان جهان شود.

سوريان با اين قهرماني از لحاظ كسب مدال طلاي جهان با ركورد 5 طلاي عبدالله موحد در تاريخ كشتي ايران برابري كرد.

همچنين در فينال وزن 96 كيلوگرم امير علي اكبري مصاف سختي با زنيچنكا حريف اهل بلاروس خود داشت كه وقت اول را 2-2 به سود خود پايان داد و در تايم دوم يك بر صفر برنده شد تا دومين طلاي ايران را بر سينه زند.

نتايج ديدارهاي رده‌بندي و فينال سه وزن اول كشتي فرنگي قهرماني جهان:

55 كيلوگرم:

فينال:

حميد سوريان(ايران) 5- چوي گيو جين(كره جنوبي) 3 (4-0،0-3 و 1-0)

رده‌بندي:

نظير مانكيف(روسيه) مقابل پيتر مودووس(مجارستان) پيروز شد.

رومن آمويان(ارمنستان) در مصاف با ونلين ونكوف(بلغارستان) به برتري رسيد.

66 كيلوگرم:

فينال:

آمباكو واچادزه(روسيه) مقابل آرمن واردانيان(اوكراين) پيروز شد.

رده‌بندي:

واسيف آرزيمانوف (تركيه) از سد استيو گينو(فرانسه) گذشت.

تاماش لورينچ(مجارستان) از ويتالي رحيم‌اف(آذربايجان) شكست خورد.

96 كيلوگرم:

فينال:

امير علي‌اكبري(ايران) موفق شد زنيچنكا(بلاروس) را 3-2 شكست دهد.

رده‌بندي:

اصلان‌بك خوشتوف(روسيه) مقابل ديويد سالادزه(ازبكستان) به برتري رسيد.

جاستين رويز(آمريكا) مغلوب جيمي ليدبرگ(سوئد) شد







دارایی های فوتبالیست های ایران

علي کريمي يکي از همين فوتباليست هايي است که با فوتبال توانسته براي خودش ثروت زيادي دست و پا کند. کريمي با رفتنش به ليگ هاي حوزه خليج فارس و پس از آن حضورش در بوندس ليگا خودش را در زمره بازيکنان پولدار فوتبال ايران قرار داد.

ظاهراً کريمي که در فرمانيه تهران سکونت دارد، مشغول برج سازي در کرج است. حتي شنيده مي شود او در چند شرکت سرمايه گذاري کرده است.

پيک سبز : يک فست فود مدرن در فرديس کرج توسط علي کريمي به نام خودش ساخته شده که هر روز مشتريان زيادي در آنجا براي غذاخوردن جمع مي شوند.
البته علي کريمي يکي از بازيکناني است که دست به خرج کردنش هم خيلي خوب است، به طوريکه دو ماشين دارد که هر دوي آنها از آخرين مدل هاي «بي ام و» هستند. هرچند که کريمي بکي از بازيکناني است که دستي هم در کارهاي خير دارد و کارهاي عام المنفعه زيادي انجام مي دهد.

توليدي پوشاک و لوازم ورزشي

جواد نکونام هافبک ايراني اوساسوناي اسپانيا هم يکي از بازيکناني است که پول هايش را در کارهاي تجاري هزينه کرده است تا پس از دوران فوتبالش بتواند با خيالي آسوده روزگار را سپري کند. جواد نکونام به اتفاق چند تن از دوستانش يک شرکت توليد پوشاک و لوازم ورزشي تأسيس کرده بود اما تنها به آن اکتفا نکرده و طبق شنيده ها در شمال کشور يکي از کساني است که مشغول شهرک سازي است.
ساکن محله فرمانيه

فرزاد اشوبي هافبکي که تازه امسال به استقلال آمده اما سکونت در محله پدري را به هر جاي ديگري ترجيح مي دهد. فرزاد پس از بزگشت از کرمان در خيابان پيروزي تهران ساکن است و يک اتومبيل بي. ام. و گرانقيمت دارد.
مجيد جلالي سرمربي فولاد خوزستان اما ساکن محله فرمانيه تهران است که اتومبيل پژو پارس را چند سالي مي شود که حفظ کرده است. او تمام هم و غمش فوتبال ست و کارهايي که غير از آن را هم انجام مي دهد بازهم به فوتبال ختم مي شود. البته جلالي چند سال پيش قصد خريداري کردن يک معدن را داشت که هيچ گاه اين تصميم عملي نشد.

مجتبي جباري هافبک بعضاً مصدوم استقلال هم يکي از مغازه داران بازار موبايل ايران است که چندين باب مغازه و چندين خانه هم دارد. مجتبي همچنين بنز نقره اي رنگ دارد.

شيث رضايي کاپيتان دوم پرسپوليس هم ساکن بالاترين نقطه سعادت آباد است که بنز مشکي گرانقيمتي دارد. او به غير از فوتبال در کار تجارت خانه است و خانه هاي پيش فروش را خريداري کرده و به مردم مي فروشد.

مازيار زارع هافبک شمالي پرسپوليس هم دستي در کارهاي زمين دارد. او در انزلي که زادگاهش به حساب مي آيد، زمين خريد و فروش مي کند. مازيار البته ساکن محله سعادت آباد است و اتومبيل لنکروز مشکي زيبايي هم دارد که هرگاه به انزلي مي رود خيلي ها مي خواهند با آن عکس يادگاري بگيرند.

خانه در آلمان

مهدي مهدوي کيا يکي ديگر از بازيکنان متمول استيل آذين است که پس از چندين سال بازي در ليگ آلمان از اواسط ليگ کذشته به ايران بازگشت. مهدي زماني که در هامبورگ بازي مي کرد يکي از پردرآمدترين بازيکنان ايران بود. البته در اينتراخت فرانکفورت هم دستمزد مهدوي کيا بالا بود و گفته مي شود يکي از دلايل جدايي اين بازيکن از تيم اصلي فرانکفورت همين دستمزد زياد بوده که باشگاه توانايي پرداختنش را نداشته است. مهدوي کيا اما يکي از بازيکناني است که در آلمان هم منزل مسکوني دارد و کلاً به داشتن ملک علاقه زيادي نشان داده است. گفته مي شود او در تهران هم چندين باب منزل دارد و پول هايش را هم در کار واردات و صادرات تزريق کرده است. اتومبيل بنز مهدوي کيا اما يکي از ماشين هايي است که در زمان ردشدنش از خيابان هاي تهران مردم آن را با انگشت شان به يکديگر نشان مي دهند.
سرمايه داري بدون اتومبيل

حسين کعبي را بايد يکي از ملاک هاي جوان و خوش آتيه در بين فوتباليست ها به حساب آورد. او معمولاً با پول هايي که بدست آورده و مي آورد، منزل مسکوني تهيه مي کند و آنها را به مردم اجاره مي دهد و از اين راه به غير از فوتبال کسب درآمد مي کند. حسين ساکن محله سعادت آباد تهران است، اما اعتقادي به رانندگي ندارد به همين علت اتومبيلي هم ندارد. او معمولاً با آژانس يا توسط دوستانش در خيابان هاي تهران تردد مي کند. البته حسين کعبي معمولاً آخرين مدل اتومبيل ها را خريداري کرده و آنها را براي خانواده اش در اهواز مي فرستد تا آنها از آن استفاده کنند.
شهرک سازي در دبي

فرهاد مجيدي کاپيتان استقلال يکي از ساکنين محله فرمانيه است. چندين ماشين دارد و خودش از پرادو و بي. ام. و اش خيلي بيشتر استفاده مي کند. فرهاد سرمايه گذاري هاي زيادي انجام داده که مي توان به طور نمونه به شهرک سازي اش در دبي و همچنين در شمال کشور اشاره کرد. او اما در کارهاي زياد ديگري هم سرمايه گذاري کرده و مي کند.

تاجر موفق

کريم باقري را نبايد با ظاهرش سنجيد. او يکي از بيزينس من هاي موفق در بين ورزشکاران به حساب مي آيد. منزلش در خيابان فرشته تهران است و در کار تجارت خواروبار است. طبق شنيده ها او 18 تريلي دارد که در کارهاي ترانزيت کالا هستند. کاپيتان پرسپوليس همچنين يکي از طرفداران پرو پاقرص اتومبيل بي. ام. و است که معمولاً هر سال مدلش را به روز مي کند.
سرمايه گذاري در بانک

فريدون زندي هم پس از سال ها زندگي و بازي در اروپا به ايران آمده و در استيل آذين بازي مي کند. زندي اتومبيل مرسدس بنز گرانقيتي دارد که به گفته خيلي ها به هيچ عنوان حاضر به از دست دادن آن نيست. او اما به علت سال ها بازي کردن در سطح اول فوتبال، با تفکراتي کاملاً حرفه اي رشد کرده و تنها به بازي کردن فوتبال مي انديشد. اما پول هايش را در بانک سرمايه گذاري کرده و سودش را مي گيرد. زندي يکي ديگر از بازيکنان فوتبال است که در خيابان فرشته سکونت دارد.

اگر هميشه بنز و ماشين هاي مدل بالاي سياسيون سوژه ي براي انتقاد بوده است اما اين روزها ماشين مدل بالا عمدتا زيرپاي قشر ديگري است.

صداي ناهنجار اگزوز اتوموبيل هاي كه در سطح شهر تهران و نگاه به راننده انها نشان از آن دارد كه قشر جديد صاحب اين ماشين ها "فوتباليست ها " هستند.

«خبرنامه دانشجويان ايران»ماشين هاي متاليك و ساليد رنگارنگي كه قيمت هايي بالغ بر 100 ميليون دارند اين روزها زير پاي فوتباليست ها است.

اين ماشين هاي گران قيمت در حالي پاركينگ ها را اشغال كرده است كه حتي برنامه "90" هم بارها مشكل هواداران را در تردد به ورزشگاه ها براي ديدن بازي ها نشان داده است.

جالب آن است كه عمده بازيكنان فوتبال پس از فصل نقل و انتقالات اخير دست به ولخرجي هايي اينگونه دست زده اند.

نكته مشترك اكثر رول نشينان مدل بالاي ليگ ايران ان است كه عضو باشگاه هاي تهراني بوده و يا هستند كه وابسته به نهاد ها و سازمان هايي است كه پولشان از بيت المال مي آيد.

اگر زماني با ماكسيماي سرمربي ها و مدير باشگاه ها همه تعجب مي كردند، حالا ديگر اوضاع و احوال جماعت فوتباليست تغيير کرده و به برکت پول هاي تيم هاي دولتي بازيکنان فوتبال ايران ماشين هاي مدل بالاي خارجي سوار مي شوند و برخي از آنها مانند علي رضا نيکبخت و حامد کاويان پور که به اصطلاح" ماشين باز" هم هستند چند مدل ماشين دارند و هر روز يکي از آنها را سوار مي شوند تا مبادا دچار تکرار شوند!

اگر قصد داشته باشيد با جديدترين،بهترين و زيباترين ماشين هاي مدل روز دنيا آشنا شويد و اگر دستتان به دهانتان مي رسد و پول هايتان هم از پارو بالا مي رود و مي خواهيد يکي از اين ماشين هاي لوکس را خريداري کنيد اصلا لازم نيست خودتان را خسته کنيد و در ترافيک کلان شهري مانند تهران نمايشگاه هاي اتومبيل را درنورديد، به شما پيشنهاد مي کنيم آدرس محل تمرين دو تيم پرسپوليس و استقلال را پيدا کنيد و يک راست برويد سراغ پارکينگ آن مکان تا به چشم انواع و اقسام مدل ماشين هاي مختلف را ببينيد از" بي ام و x3 " و"فولکس گل"گرفته تا"تويوتا لنکروز"و"آرزا" و"سوناتا". همه را مي توانيد به صورت يکجا ببينيد و هر کدام را که پسنديديد نمونه اش را بخريد.

البته يک راه حل ديگر براي خريد ماشين هاي مورد علاقه اتان اين است که صبر کنيد تا تمرين ستاره هاي سرخابي تمام شود آن وقت با صاحبان آن ماشين ها مذاکرات خود را جهت خريد آغاز کنيد، قطعا مالکان اين خودروها مانند صاحبان نمايشگا ه هاي اتومبيل آنچنان حرفه اي نيستند و به خاطر چشم و هم چشمي هم که شده حاضرند خودروهاي خود را به مبلغي مناسب حال شما بفروشند و بروند سراغ مدلي بالاتر و بهتر.

در حالي كه سقف قرار دادهاي باشگاه كه وعده سازمان ليگ بود 350 ميليون بوده است شايد تعجب كنيد كه يك بازيكان فوتبال چگونه فقط 200ميليون خرج ماشين زير پايش مي كند.

هر خانواده 5 نفره بايد ماهانه 250تومان داشته باشه? تا از خط فقر و گرسنگي نجات پيدا كند، كه اين در آمد به صورت سالانه حدود 3ميليون تومان مي شود كه با احتساب اين در آمد و قيمت اتوموبيل هاي بازيكنان حدود 2000ايراني ديگر شبها گشنه نمي خوابند.

?نام و مدل ماشين هاي بازيكنان 3 باشگاه پرسپوليس استقلال استيل آذين:

اشجاري، خليلي، زندي
Lexus RX350
1060000000 RLS
سياوش اکبرپور
Benz S class
2200000000 RLS
امير شاپورزاده
Kia mohava
700000000 RLS
علي کريمي
BMW seri 7
2000000000 RLS
رحمان احمدي
Lexus RX350
1060000000 RLS
اميرحسين فشنگچي
BMW seri 3
700000000 RLS
شيث رضايي
Benz 2007
500000000 RLS
مازيار زارع
Benz CLS 2008
1200000000 RLS
فرزاد آشوبي
BMW 530
900000000 RLS
مهدي اميرآبادي
BMW seri 3 co





توجه رسانه ها به حضور داوران زن ایرانی در هند

روزنامه هندي: افسانه نادرست محدوديت ورزشي بانوان ايراني شكست

 يك روزنامه هندي با اشاره به حضور داوران زن ايراني در مسابقات جهاني بيليارد، نوشت: افسانه نادرست محدوديت ورزشي بانوان ايراني شكست.

                      
بانوان داور ايراني: ما در انجام هيچ ورزشي محدود نشده ايم
 اعزام چهار داور ايراني به مسابقات IBSF هند بازتاب فراواني در مطبوعات اين كشور داشت. طاهره اسلامي و پانته آ صادقي با روزنامه DNA گفت و گويي انجام دادند.
بانوان داور ايراني، طاهره اسلامي و پانته آ صادقي با دستكش هاي سفيد خود در ميان سايرين در مجموعه ورزشي (P.Y.C) براي مسابقات قهرماني بيليارد انگليسي ايستاده اند. آنها تنها بانوان ايراني هستند كه در اين تورنمنت كه تا كنون تحت سيطره مردان بوده، به صورت رسمي حاضر شده اند. حضور رسمي بانوان ايراني در اين مسابقه موقعيتي پديد مي آورد كه افسانه نادرست عدم فعاليت بانوان در ورزش كشور ايران شكسته شود.
طاهره اسلامي 29 ساله كه تخصص اش حسابداري است، عنوان كرد: "زنان در كشور ما پيشرفت چشم گيري در زمينه ورزش داشته اند. با وجود فاصله زياد بين مردان و زنان بازيكن، اكنون پلي براي پشت سر گذاشتن اين فاصله ساخته ايم. ما در فوتبال، بسكتبال يا هر ورزش ديگري، ممنوع و محدود نيستيم. "
طاهره اسلامي كه متولد آبادان است، به اين نكته اشاره مي كند كه ورزش را در ژن خود مي بيند چراكه پدر او نيز در رشته شنا فعاليت دارد. اسلامي پس از اينكه مدتي در بسكتبال مشغول بود، به اسنوكر روي مي آورد. او معتقد است به عنوان بازيكن چيز بيشتري كه او بتواند انجام دهد، نبوده و به همين دليل، مسيرش را به سوي داوري تغيير داده است. او پس از اينكه در سال 2005 مدرك داوري بين المللي را گرفت، ثابت كرد مي‌تواند عضو موثرتر و بهتري باشد.

موضوعي كه حائز اهميت است، پوشش آنهاست كه بايد مطابق و مورد پذيرش فدراسيون جهاني بيليارد باشد. اسلامي اظهار داشت: "ما خوشحاليم كه فدراسيون جهاني بيليارد و اسنوكر با حجاب ما موافق است. "
پانته آ صادقي كه كارهاي تحقيقات آماري براي دانشگاه مي كند، گفت: "علاقه بسياري به ميزان تمركزي دارم كه در اين بازي وجود دارد. اين رشته بيشتر يك شطرنج فيزيكي است. "
وي در مورد همسرش كه از دوستداران ورزش هاي ماجراجويانه (كوهنوردي) است، مي گويد: "باتوجه به اينكه خودش يك ورزشكار است اما به اينكه من يك مقام بين المللي هستم، افتخار مي كند. "




طهماسبی رسما به تیم ملی آذربایجان پیوست

سامان طهماسبي با دوبنده‌ي تيم ملي كشتي فرنگي آذربايجان در مسابقات جهاني مسكو به ميدان مي‌رود.

 سامان طهماسبي فرنگي كار وزن 84 كيلوگرم ايران و دارنده‌ي دو مدال برنز جهان و طلاي آسيا كه در المپيك هم نماينده ايران بود، به دليل مشكلات مالي و عدم توجه لازم به وي، دوبنده تيم ملي كشتي فرنگي آذربايجان را در مسابقات جهاني مسكو خواهد پوشيد تا يك كشتي‌گير ايراني رقيب ايراني‌ها شود.

فدراسيون جهان كشتي رسما حضور طهماسبي در تيم ملي آذربايجان را تاييد كرد و بر اين اساس وي جانشين "شالوا گادابادزه" در ليست نهايي شده است. طهماسبي امروز به روي باسكول وزن كشي مي‌رود.

آذربايجاني ها براي كشتي‌گيراني كه صاحب مدال جهاني شوند از 100 تا 200 هزار دلار پاداش در نظر گرفته و حقوق ماهيانه قهرمانان‌شان نيز حدود 4 هزار دلار است. اين شرايط مالي باعث شده تا بسياري از كشتي‌گيران روسي براي آذربايجان كشتي بگيرند.

با انتشار خبر شوكه كننده حضور كشتي گير كشورمان در تيم ملي آذربايجان اين سوال در ذهن همه ايجاد شد كه به راستي چرا بايد تيم ملي ايران از حضور اين كشتي گير سامان طهماسبي محروم باشد و اين ملي‌پوش براي كشوري غير از ايران افتخارآفريني كند.

اين در حالي است كه رييس فدراسيون كشتي حضور طهماسبي در تيم ملي آذربايجان را موقتي مي‌داند و معتقد است او به ايران برمي‌گردد!

يزداني خرم در خصوص حضور سامان طهماسبي در تيم ملي آذربايجان گفت: مجوزهاي لازم و قانوني را براي حضور طهماسبي در تيم ملي آذربايجان گرفته‌ايم و قرار شد او تا مدت زمان خاصي براي اين كشور كشتي بگيرد و هر وقت خواست به ايران بازخواهد گشت!

• مگر طهماسبي براي حضور در آذربايجان مليت خود را عوض نكرده. پس چگونه مي‌تواند باز هم براي تيم ملي ايران كشتي بگيرد؟

براي حضور طهماسبي در يك كشور ديگر يك طرف قضيه ما بوديم كه بايد اجازه مي‌داديم و طرف ديگر فدراسيون جهاني بود كه فيلا هم مجوز داد. در هر صورت او براي برگشت به ايران مشكلي ندارد.

• فكر مي‌كنيد درست است كه طهماسبي كه 10 سال در ايران و با پول بيت‌المال به اين مقام رسيده است حالا در يك كشور ديگر افتخارآفريني كند و پرچمي غير از پرچم ايران را بالا ببرد؟

خيلي به اين مسايل ريز نشويد. طهماسبي رفته كه پول بگيرد و در ايران خرج كند. اين انتقال تكنولوژي است. مثل اين است كه دكتر ومهندس به خارج مي‌فرستيم كه تحصيل كنند و بعد به ايران برگردند. در رشته فوتبال هم مثل اين داشتيم، مگر فوتباليست‌هايي كه با پول ايران تربيت شده بودند در باشگاه‌هاي خارجي بازي نكردند؟

• ولي بحث باشگاهي با ملي فرق مي‌كند.

طهماسبي نيز دو پاسپورت دارد و به صورت قانوني به آذربايجان رفته است.

• حالا اگر طهماسبي نخواست پولش را در ايران خرج كند چه؟

او بايد برگردد. مجوز طهماسبي محدوديت زماني دارد. اويك مجوز موقت براي كشتي گرفتن در تيم ملي آذربايجان دارد.

• مشخص است كه طهماسبي چه زماني به ايران بازخواهد گشت؟

(با خنده) مطمئن باشيد تا قبل از ظهور امام زمان به ايران مي‌آيد!

• آيا وزارت امور خارجه مجوز حضور طهماسبي را در آذربايجان صادر كرده است؟

نه. ما به مجوز وزارت امور خارجه نياز نداريم. فقط آنها با حضورطهماسبي در آذربايجان موافقت كردند و ما از آنها راهنمايي گرفته‌ايم.

• اما طهماسبي براي حضور در تيم ملي آذربايجان دو سال در مسابقات رسمي شركت نكرده است. پس در اين شرايط او براي حضور دوباره در تيم ملي ايران هم بايد حداقل دو سال مسابقه نگيرد؟

نه . اصلا بحث اين حرفها مطرح نيست. اين صحبت‌ها مال قديم است. حالا عصر كامپيوتر است.

انتهاي پيام





آخرین بازمانده اولین جام جهانی در گذشت

انچو وارالو، تنها بازمانده بازيكنان حاضر در جام جهاني 1930 بود. اين بازيكن آرژانتيني هنگام مرگش صد سال و شش ماه عمر داشت. اين بازيكن فقيد از اسطوره هاي باشگاه بوكاجونيورز بود و با 194 گلي كه براي اين تيم به ثمر رسانده بود، نامش را در تاريخ باشگاه جاودانه كرد و تا چندي پيش ركورددار باشگاه بود. اما


مارتين پالرمو امسال اين ركورد را پشت سر گذاشت.

به گزارش ايسناپانچو وارالو در جشن تولد صدسالگي‌اش كه پنجم فوريه برگزار شد در گفت و گو با سايت فيفا عنوان كرد: در اين صد سال زندگي لحظات خوشايندي را در زندگي‌ام تجربه كردم. در تيم ملي بازي كردم و ركورددار گلزني در بوكاجونيورز بودم. با اين حال واگذار كردن ديدار پاياني جام جهاني 1930 مقابل اروگوئه تلخ ترين روز زندگي ام بود.

وارالو در جام جهاني 1930 اروگوئه در حالي كه تنها 20 سال سن داشت با پيراهن تيم ملي آرژانتين به ميدان رفت و جوان ترين بازيكن اين دوره از رقابت ها لقب گرفت. وارالو شانزده بار براي تيم ملي آرژانتين بازي كرده بود.

فدارسيون فوتبال آرژانتين مراسمي براي تجليل از اين اسطوره برگزار خواهد كرد.





شکست بسکتبال ایران ایران در برابر آمریکا بهترین تیم جهان

تيم ملي بسکتبال ايران در چهارمين بازي خود در رقابت هاي بسکتبال قهرماني جهان در ترکيه مقابل بهترين و پرافتخارترين تيم دنيا تن به شکست داد.

پنجمين شب از دور مقدماتي گروه B رقابت هاي جهاني بسکتبال با رقابت تيم هاي ايران و آمريکا ادامه يافت كه در پايان آمريکا با نتيجه 88 بر 51 به برتري رسيد. مردان بسكتبال ايران در اين مسابقه تلاش چشمگيري داشتند و در پايان مسابقه از سوي چند هزار ايراني حاضر در سالن عبدي ايپکجي به شدت تشويق شدند. حامد حدادي با 19 امتياز، امتيازآورترين بازيكن ايران و زمين شناخته شد. او در طول بازي 10 ريباند داشت. كوين لاو از تيم آمريكا با 13 امتياز و 12 ريباند بهترين بازيكن آمريكا بود.

** کوارتر نخست:

کوارتر نخست با تشويق پرشور تماشاگران و حملات ايران آغاز شد. دو تيم در دو دقيقه نخست نتوانستند توپي را از سبد عبور دهند، اما آمريکا پس از سپري شدن اين زمان توانست نخستين امتيازش را کسب کند. در ادامه حملات ايران ادامه داشت تا حامد حدادي نخستين امتياز را به تيم ايران هديه دهد. پس از آن پرتاب سه امتيازي کامراني، ايران را 5 بر 3 پيش انداخت. اما اين برتري چندان ادامه نيافت و با پرتاب سه امتيازي کوين دورانت عقب افتادگي آمريكا جبران شد. در ادامه آمريکايي ها با پرتاب هاي سه امتيازي خودشان را پيش انداختند. بازيكنان ايران بازي پاياپي را انجام داده و همگي براي رسيدن به سبد حريف تلاش داشتند. چهار دقيقه به پايان اين کوارتر مانده بود که تيم آمريکا سه نفر از پنج بازيکن درون زمينش را تعويض کرد و پيش از پايان يافتن يك چهارم نخست همه بازيکنان آمريکايي يک بار به زمين آمدند.

در پايان، اين کوارتر با نتيجه 19 بر 13 به نفع آمريکا تمام شد. بازيکنان ايران با جنگندگي بسيار نشان دادند که از نام و نشان حريف هراسي ندارند و براي تلاش به ميدان آمده اند.

** کوارتر دوم:

اين کوارتر با دو پرتاب دو امتيازي براي آمريکا شروع شد تا مردان بسكتبال ايران کمي غافلگير شوند. در ابتداي اين کوارتر اصغر کاردوست چندين موقعيت خوب را براي ثبت امتياز پيدا کرد که در هيچ کدام از آنها موفق نبود. او بلافاصله از سوي ماتيچ بيرون کشيده و با فريادهاي بلند او رو به رو شد.

اين کوارتر براي ايران نه خوب شروع نشد، و نه به خوبي ادامه يافت؛ به طوري که اختلاف امتياز پس از گذشت نيمي از اين يک چهارم به 14 رسيد. با اين همه نمي توان از بازي بسيار خوب کامراني و پاس هاي زيباي او در کنار تلاش مضاعف ارسلان کاظمي و کسب 5 امتياز توسط او به راحتي گذشت.

اين روند هم چنان ادامه پيدا کرد اما باز هم اختلاف بيش از 10 امتياز به نفع آمريکا بود. اين کوارتر با نتيجه 23 بر 15 و به طور کلي نيمه با نتيجه 42 بر 28 به نفع آمريکا به پايان رسيد.

در اين نيمه کوين دورانت از آمريکا و ارسلان کاظمي از ايران ستاره هاي ميدان بودند.

** کوارتر سوم:

در ابتداي نيمه دوم آمريکا با چند حمله پياپي و کسب امتياز، اختلاف را به بيش از 20 امتياز رساند. شايد هم علت اين مسئله سردرگم بودن بازيکنان ايران در ابتداي کوارتر سوم بود. رفته رفته بازيکنان شرايطي بهتري را پيدا کردند، اما همچنان اختلاف امتيازي که ايجاد شده بود، حفظ شد. با اين حال بايد گفت، بازيکنان ايران براي کسب تک تک امتيازها از جان مايه مي گذاشتند. دوندگي هاي بي امان کامراني در کنار تعويض منطقه زمين از سويي به سوي ديگر توسط بازيکنان، روي هم رفته بسکتبالي راضي کننده را از سوي قهرمان آسيا به نمايش گذاشت. انتقال همين تلاش ها به جمع تماشاگران پرشور بود که نه تنها تک تک بازيکنان را به نام تشويق مي کردند، که با سردادن نام ايران، اجازه خستگي را به قهرمانان آسيا نمي دادند.

با اين همه هنوز هم اختلاف ايران و آمريکا نزديك به بيست امتياز بود. شايد يکي از نقاط ضعف تيم ايران در اين کوارتر جا ماندن دفاع هاي منطقه اي پشت نيم دايره خودي بود که اجازه پرتاب هاي سه امتيازي را به بازيکنان خوش تکنيک آمريکايي مي داد.

در پايان، اين کوارتر نيز نتيجه 62 بر 39 به نفع آمريکا رقم خورد تا ايران 23 امتياز با حريف نامدار خود فاصله داشته باشد.

** کوارتر چهارم:

يک چهارم پاياني با تلاش بيشتر از سوي بازيکنان ايران شروع شد. آنها با حمله هاي پياپي خود را به سمت سبد حريف رسانده و در نهايت توانستند نخستين دو امتياز اين کوارتر را به نام خود ثبت کنند. به نظر مي رسد، وسلين ماتيچ با فريادهايي که در کنار زمين کشيد، ديگر ناي سخن گفتن در نشست خبري پايان بازي را نداشته باشد. شايد تاثيرهمين فريادها بود که کوارتر چهارم براي ايران خوب شروع شد و خوب هم ادامه پيدا کرد. در حالي که هنوز از ارسلان کاظمي که از اواخر کوارتر پيشين به بيرون رفته بود، در زمين خبري نبود. سه دقيقه از اين کوارتر گذشت که ارسلان به ميدان رفت و دو امتياز زيبا را براي ايران گرفت تا همه را به وجد آورد.

با اين حال اختلاف آمريکا اندک اندک بيشتر مي شد، به طوري که در 5 دقيقه مانده به پايان بازي به حدود 25 امتياز رسيد. اين موضوع هم شايد به افزايش خستگي بازيکنان تيم ايران مربوط و در دقايق پاياني کاملا مشهود بود. اشتباه ها و خطاها افزايش يافته و پرتاب ها نيز بيشتر به خطا مي رفت.

در همين لحظات آسيب ديدن سامان ويسي - که در گوشه زمين تحت نظر پزشک مورد درمان بود - کمي وضعيت تيم را براي بازي آينده نگران کننده کرد. اين در حالي بود اوشين ساهاکيان که در بازي با تونس مصدوم شد در اين بازي حتي يک ثانيه هم به ميدان نيامد.

كوارتر چهارم در نهايت با برتري 26 - 12 آمريكا پايان يافت و بازي با نتيجه 88 - 51 به سود آمريكايي ها رقم خورد.

** حاشيه هاي ديدار ايران و آمريکا

- بازيکنان آمريکا به محض اتمام ديدار تيم هاي بسکتبال کرواسي و تونس که با نتيجه 84 بر 64 به سود کروات ها به پايان رسيد، براي گرم کردن وارد زمين شدند؛ نزديك به 50 دقيقه مانده به بازي تيم هاي ملي بسكتبال ايران - آمريكا.

- نخستين بازيکنان تيم ايران نيز اوشين ساهاکيان و سامان ويسي بودند که 45 دقيقه مانده به رقابت به زمين آمده و شروع به گرم کردن کردند.

- تماشاگران در اين بازي پر شورتر از هميشه و با همراه داشتن پرچم هاي متعدد ايران، در سالن حاضر شده بودند. به طوري که سمت راست سالن به صورت کامل توسط تماشاگران ايراني پر شده بود. نزديك به 5 هزار نفر به تشويق مردان بسكتبال ايران مشغول بودند.

- تيم ايران30 دقيقه مانده به شروع بازي وارد زمين شد و مورد تشويق تماشاگران قرار گرفت.

- اوشين ساهاکيان نيز با حضور در جمع دوازده بازيکن تيم ايران نشان داد که توانايي بازي پس از مصدوميت بازي پيش را دارد.

- بازيکنان آمريکا به تک تک بازيکنان ايران کلاهي سرمه اي هديه دادند.

- از مسئولان ايراني تنها محمود مشحون در سالن حضور داشت.

- ايران تنها با يک تغيير نسبت به بازي هاي پيش وارد زمين شد. به طوري که کامراني، داوري، حدادي، کاظمي، حدادي و نبي پور(به جاي ساهاکيان) نخستين بازيکنان تيم ايران بودند که به ميدان رفتند. در مقابل نيز دورانت، بيلپاس، روز، ايگودالا و اودوم براي آمريکا به ميدان آمدند.

- حامد حدادي با 2 متر و 18 سانتي متر بلندقدترين بازيکن ميدان بود.

- به نظر مي رسيد در جريان بازي اختلافي بين ماتيچ و صفاعلي کماليان - يكي از مربيان تيم ملي بسكتبال - رخ داد که مهران حاتمي سعي در آرامش کماليان داشت.

- از ابتداي کوارتر دوم سفير جمهوري اسلامي ايران همراه با خانواده اش در جايگاه ويژه حاضر شد و از نزديک تماشاگر بازي بود.

- در پايان نيمه نخست ارسلان کاظمي تنها بازيکن ميدان بود که به صورت کامل بازي کرد.

** بسکتبال آمريکا در يک نگاه

بسکتبال آمريکا با افتخاراتي که در اين رشته ورزشي در سطح جهان و المپيک داشته، پرافتخارترين تيم دنياست تا جايي که برخي از ستاره هايش به جاي حضور در رقابت هاي جهاني ترجيح مي دهند تمرکزشان را بر روي رقابت هاي ليگ حرفه اي آمريکا - NBA -بگذارند. اتفاقي كه در اين دوره نيز براي تيم آمريکا افتاد و بازيکناني هم چون لبرون جيمز، دواين ويد و کريس بوش که از اعضاي تيم اين کشور در بازي هاي المپيک پکن بودند و نشان طلاي آن رقابت ها را نيز از آن خود كردند، در رقابت هاي جاري ترجيح دادند، در خانه بمانند و تنها به باشگاهايشان فکر کنند. البته ستاره ديگري به نام کوبي برايانت نيز به علت آسيب ديدگي در رقابت ها حاضر نشد.

تيم آمريکا نسبت به تيم قهرمان المپيک پكن به صورت کامل تغيير کرده و همه بازيكنان اين تيم جديد هستند. نکته ديگر استفاده از شش بازيکن 22 ساله در جمع 12 بازيکن اين تيم است که ميانگين سني تيم آمريکا را به 24 و نيم سال كاهش داده است. اين تيم با ميانگين قدي 2 متر از بازيکناني برخوردار است که همگي از بهترين بازيکنان تيم شان در ليگ NBA شمرده مي شوند.

مايک كرژفسکي، سرمربي تيم آمريکا در مورد انتخاب اين تيم جديد گفت: اين نسل جديد بسکتبال آمريکاست که براي انتخابش مسيري سخت و طولاني را گذرانده ايم. اين تيم قرار است در اين رقابت ها و حتي در بازي هاي المپيک لندن براي آمريکا مدال آوري کند.

آمريکا تاکنون از 16 حضورش در بازي هاي المپيک، سيزده بار قهرماني داشته و در 15 حضورش در رقابت هاي جهاني، سه طلا، سه نقره و چهار برنز دارد.

آمريكا در اين دوره از رقابت ها نيز کرواسي را با نتيجه 106 بر 78، اسلووني را با نتيجه 99 بر 77 و برزيل را با نتيجه 70 بر 68 برده و راسل وستبروک نيز با کسب 64 امتياز بهترين بازيکن اين تيم بوده است.

ماتيچ: اختلاف امتياز ايران و آمريكا راضي كننده و واقعي است
خارج از بازي برخي فشارها روي تيم ما وجود داشت
سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران گفت: اينجا آمده‌ايم كه آموزش ببينيم و ياد بگيريم. اين هم بخشي از آموزش ما بود و از تلاش شاگردانم خوشحالم.

سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران پس از شكست شاگردانش در بازي برابر آمريكا در حالي كه از اختلاف امتياز پايان بازي خرسند بود، در جمع خبرنگاران گفت: از اين نتيجه راضي‌ام. آمده‌ايم، ياد بگيريم و بازيكنان‌مان آموزش ببينند. مهم اين است كه آن‌ها تلاش‌شان را كردند و نسبت به بازي قبل بهتر شدند.

او در ادامه با تبريك پيروزي به تيم حريف ادامه داد: در اين رقابت‌ها شانس اين را داشتيم كه با يكي از بهترين تيم‌هاي دنيا اين چنين رقابت كنيم. از امتيازهايي كه در كوارترهاي مختلف به ويژه در كوارتر اول داشتيم، راضي بودم. اختلاف امتيازي هم كه در پايان بازي با آمريكا داشتيم، برايم راضي كننده است. اين طبيعي است كه چنين اختلافي داشته باشيم. اين اختلاف واقعي است نه غير واقعي. برايم مهم اين است كه تيمم برابر آمريكا تلاشش را كرد.

ماتيچ افزود: خارج از اين بازي برخي فشارها روي تيم ما بود، با اين حال بچه‌ها تلاش ويژه‌اي انجام دادند و توانستند مقابل آمريكا آنچه را كه در توان دارند، به اجرا بگذارند.

بسكتبال قهرماني جهان ـ تركيه
كاپيتان تيم ايران: تلاش كرديم جلوي آمريكا كم نياوريم
مي‌توانستيم نتيجه بهتري بگيريم

كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران پس از شكست مقابل تيم آمريكا گفت: فقط بايد خدا را شكر كنم كه بچه‌ها همه تلاش‌شان را در اين بازي انجام دادند.

مهدي كامراني در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به تركيه، اظهار كرد: خدا را شكر كه بچه‌ها تلاش‌شان را كردند. هنوز مقابل اسلوني اميد داريم، بتوانيم نمايش خوبي داشته باشيم. امروز مقابل بهترين تيم دنيا بازي مي‌كرديم و اين براي ما خوشحال كننده بود.

او در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي اوقات بازيكنان با اخم‌هاي تو مواجه مي‌شدند، ادامه داد: سطح رقابت‌ها بالاست. بازيكن يك لحظه فرصت پيدا مي‌كند و بلافاصله آن فرصت از بين مي‌رود. بنابراين درهمان لحظه كه بايد، پاس داده شود. متاسفانه برخي از بازيكنان اين كار را نمي‌كردند و در موقع مناسب پاس نمي‌دادند.

كامراني ادامه داد: از نتيجه چندان راضي نيستم اما تمام تلاش‌مان را كرديم. مسلما مي‌توانستيم نتيجه بهتري داشته باشيم اما ما تلاش‌مان را كرديم كه جلوي آمريكا كم نياوريم.

او در پاسخ به اين سوال كه فكر مي كنيد، پس از اين دوره از رقابت‌ها چقدر شانس بازي در NBA را خواهيد داشت، عنوان كرد: نمي‌دانم. آن‌ها بايد من را بخواهند. آرزو دارم كه آن جا بازي كنم. اين بستگي دارد كه آن‌ها بخواهند يا نه.

او همچنين به عنوان نماينده بازيكنان تيم ملي بسكتبال ايران در نشست خبري پايان بازي حاضر شد و خطاب به خبرنگاران گفت: خوشحالم كه امروز اين شانس را پيدا كرديم مقابل بهترين تيم دنيا بازي كنيم. مقابل بازيكنان برتري كه همه از بهترين‌هاي NBA هستند. از اين بابت خيلي خوشحالم.

سرمربي تيم ملي بسكتبال آمريكا پس از پيروزي مقابل ايران گفت، تيمش بازي راحت و بدون دغدغه‌اي مقابل ايران داشت.

مايك كرژفسكي در نشست خبري پايان ديدار تيم هاي ملي بسكتبال ايران و آمريكا گفت: فكر مي‌كنم، بازيكنانم خوب بودند. انجام شش مسابقه در 10 روز براي ما بسيار سخت است. شايد بازيكنانم كمي از لحاظ رواني خسته شده‌اند. ما روز اول را با بالاي يكصد امتياز شروع كرديم اما امروز به چيزي در حدود 80 امتياز رسيده‌ايم. شايد هم هنوز از بازي با برزيل خسته هستيم، چون برايمان بازي سختي بود.

سرمربي تيم بسكتبال آمريكا در پاسخ به اين سوال كه در اين روزها مباحث زيادي درباره‌ي مسائل سياسي ايران و آمريكا مطرح شده و از اين بابت مسائل حاشيه‌اي براي تيم‌ها به وجود آمده بود، آيا شما اضطرابي براي اين بازي نداشتيد، اظهار كرد: ما هيچ ترسي نداشتيم چرا كه آمده بوديم، بسكتبال بازي كنيم. ما تنها براي بسكتبال آمده بوديم. چند شب پيش هم گفته بودم، ايرانيان را مي‌شناسم و به آن‌ها احترام مي‌گذارم. دوستان ايراني زيادي دارم و مي‌دانم كه انسان‌هاي خوبي هستند پس با توجه به اين كه اين بازي هيچ ربطي به سياست نداشت، براي همين ترسي هم از اين بازي نداشتم. اين جا در بسكتبال ما فقط به يكديگر احترام مي‌گذاريم و كاري به مسائل سياسي نداريم.


آرن داودي گفت: همه در تلاش بوديم تا بتوانيم خودي نشان بدهيم. نتيجه بازي چندان برايم راضي كننده نبود.

اواظهار كرد: اولين بار بود كه مقابل چنين تيمي بازي مي‌كرديم. شايد كمي استرس داشتيم. البته با توجه به نگاه ويژه‌اي كه به اين بازي بود، همه مي‌خواستند به نحو احسن خودشان را نشان بدهند. اما از طرفي ما هم بايد خودمان را به گونه‌اي در اين بازي نشان مي‌داديم كه بدانند قهرمان آسيا هستيم. مي‌خواستيم در اين بازي حرفي براي گفتن داشته باشيم. اي كاش صمد [نيكخواه بهرامي] و حامد [آفاق] هم كنار ما بودند تا حداقل اختلاف باخت‌مان كمتر باشد.

داودي كه در ديدار مقابل آمريكا بيشترين زمان حضورش را در اين دوره از رقابت‌ها تجربه كرد، در پاسخ به اين سوال كه آيا نتيجه بازي برايت رضايت‌بخش بود، گفت: چندان راضي از زمين بيرون نيامدم. بهتر از اين هم مي‌توانستيم نتيجه بگيريم اما آن‌ها قوي‌ترين تيم دنيا هستند. هر آنچه را كه مربي از ما خواسته بود، اجرا كرديم.

داودي پس از مصدوميت اوشين ساهاكيان فرصت پيدا كرد تا بيشتر در تركيب تيم ملي ايران باشد. او همچنين گفت: بازي بسيار سختي بود. بايد بهتر از اين بازي مي‌كرديم اما بايد توجه كرد كه بازيكنان آمريكا از ما تجربه بيشتري داشتند. چشم بسياري از مربيان بزرگ باشگاه‌هاي دنيا به اين رقابت‌هاست. از طرفي هم بچه‌ها مي‌خواهند خودشان را به شكل مناسبي نشان دهند، بنابراين همه تلاش‌شان را كردند. بازي در ليگ آمريكا براي همه ما آرزو است. بازي در رقابت‌هاي جهاني نيز براي ما آرزو بود كه خوشبختانه به اين آرزو رسيديم. حالا بايد تلاش كنيم به آرزوي بعدي‌مان كه حضور در NBA است، برسيم.

آرن داودي در پايان درباره‌ي بازي اسلوني گفت: مقابل هر تيمي سعي مي‌كنيم، بازي خودمان را بكنيم. مقابل اسلوني هم همين طور. براي ما فرقي نمي‌كند.

مهران حاتمي پس از شكست تيم ملي بسكتبال ايران مقابل آمريكا اختلاف نظر پيش آمده ميان مربيان تيم ملي را طبيعي دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از تركيه، بسكتبال ايران درباره اختلافي كه در جريان بازي بين كماليان و ماتيچ به وجود آمده بود، گفت: اين مسائل طبيعي است. اختلاف نظرهاي فني به وجود مي‌آيد. سطح بازي بسيار بالاست و اين مسائل طبيعي است.

او در مورد اصغر كاردوست - كه كادر فني به نظر از بازي او چندان راضي نبود - گفت: كاردوست بازيكني است كه تجربه حضور در چنين رقابت‌هايي را ندارد. طبيعي است كه اشتباه‌هايي داشته باشد. به نظرم مشكل از او نيست، مشكل از ماست.

حاتمي در مورد تاثيرگذاري نبود اوشين ساهاكيان به علت آسيب ديدگي ابراز كرد: اوشين مدافع بسيار خوبي است كه امروز نبودش در زمين احساس ‌مي شد. مجبور بوديم به جاي او از كساني استفاده كنيم كه كم‌تجربه‌تر بودند.

مربي تيم ملي بسكتبال در مورد ميزان آسيب سامان ويسي هم گفت: فكر نمي‌كنم چيز مهمي باشد. مشكلي است كه حل مي‌شود.

محمود مشحون: پخش تلويزيوني حق بسكتبال بود
جاي آيدين، حامد و صمد خالي است

رييس فدراسيون بسكتبال ايران در مورد پخش نشدن رقابت‌هاي تيم ملي ايران در مسابقه‌هاي قهرماني جهان گفت: مگر فدراسيون بسكتبال چه مي‌خواهد؟ فكر نمي‌كنم پخش رقابت‌هاي بسكتبال ايران در قهرماني جهان توقع بزرگي بود كه در ايران انجام نشد.

محمود مشحون  اظهار كرد: چطور مي‌شود، توقع نداشت كه بازي ايران از تلويزيون پخش شود؟ مگر ما از ورزش چه مي‌خواهيم؟ كارمندان و زحمت‌كشان فدراسيون بسكتبال چه مي‌خواهند؟ ما نه قصر خواستيم، نه خانه. تنها مي خواهيم، آن چيزي كه حق بسكتبال است، داده شود.

او ادامه داد: اين رقابت‌ها هم‌اكنون در بيشتر كشورها پخش مي‌شود. اين بازي‌ها براي ما ارزشمند و از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. امشب با قوي‌ترين تيم دنيا بازي كرديم. البته همه تيم‌هاي حاضر در اين جا قوي هستند. ديديد كه برزيل چگونه مقابل آمريكا ايستاد. پخش اين رقابت‌ها براي رشد و توسعه بسكتبال حياتي بود. در سال‌هاي گذشته يكي از علل پيشرفت بسكتبال پخش مسابقه‌هاي سوپرليگ و زيبايي‌هاي بسكتبال بوده است. با پخش اين رقابت‌ها نيز مي‌توانستيم به بسكتبال كشور كمك كنيم.

مشحون در پاسخ به اين سوال كه شنيده مي‌شود، مفسر تلويزيون الجزيره از اختلاف بين كادر فني و فدراسيون ايران سخن گفته است، عنوان كرد: اين مساله كم‌لطفي به تيم ماست و به هيچ وجه صحت ندارد. چه كار دارم كه بخواهم در كار كادر فني دخالت كنم؟ مگر كادر فني كيست؟ برادرم مديرش است و دوستان چندين و چند ساله‌ام در كنار ماتيچ هستند كه من از همه آن‌ها راضي‌ام. به هيچ وجه اين موضوع صحت ندارد. شايد آن‌ها مي‌خواستند كه جو نامطلوبي را در تيم ما ايجاد كنند.

رييس فدراسيون بسكتبال همچنين گفت: بازي ايران و آمريكا ويترين بازي‌هاي جام جهاني است. اي كاش صمد [نيكخواه بهرامي] و حامد [آفاق] نيز در كنار ما بودند و مي‌توانستند خودشان را نشان دهند. اي كاش آيدين [نيكخواه بهرامي] هم امروز كنار ما بود و مي‌توانستيم نمايشي كامل از بسكتبال ايران داشته باشيم. شايد قسمت بر اين بوده و حكمت اين بوده كه ما امروز اين گونه در رقابت‌هاي جهاني حاضر شويم.

مشحون در پايان در پاسخ به اين سوال كه آياهيچ يك از بازيكنان ايران تاكنون از باشگاهي خارجي در اين رقابت‌ها پيشنهادي داشته است يا خير، گفت: نه، تاكنون هيچ پيشنهادي نبوده و اگر هم بوده من در جريان آن نيستم.

        http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/666666.jpg            http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/888888.jpg

         http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/ooo.jpg

         http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/9988.jpg

           http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/10-9-1-181436999.jpg

سایت های تخصصی بسکتبال آمریکا لب به ستایش از بسکتبالیست های جوان ایرانی گشودند

سایت BM در در تحلیلی به قلم برایان چاپاتا ، بسکتبال نویس این سایت تخصصی بسکتبال آمریکا با اشاره به بازی تیم های ایران و آمریکا نوشت:« اگرچه اختلاف دو تیم نزدیک ب 30 امتیاز بود اما آمریکا نشان داد نباید به تیم خود خیلی امید داشته باشد. از یاد نبریم در تیم ایران فقط یک بازیکن به نام حامد حدادی وجود داشت که در NBA و در ممفیس بازی می کند. آن هم تازه به خیلی فرصتی برای بازی بدست نمی آورد. اما همین یک نفر به تنهایی 19 امتیاز برای تیمش بدست آورد درحالی که تیم ما همه از بهترین های لیگ حرفه ای هستند. . ایران در کوآرتر اول به شدت آمریکا را اذیت کرد و حتی اگر در کوآرتر آخر از لحاظ جسمی کم نمی آوردند ، اختلاف دو تیم شاید خیلی بالا نمی رفت.» دیگر سایت آمریکایی BM هم  با تحسین ستاره های تیم ایران یعنی حامد حدادی و ارسلان کاظمی نوشت:« آمریکا نشان داد روزهای سختی را در بازی های بسکتبال در پیش دارد.»






پیروزی تاریخی بسکتبال ایران /بازتاب رسانه ها

تيم ملي بسکتبال ايران براي نخستين بار در تاريخ در رقابت هاي قهرماني جهان به پيروزي دست يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از تركيه، سومين ديدار تيم ملي بسكتبال ايران در رقابت هاي جهاني بسکتبال با پيروزي به پايان رسيد. در اين ديدار که از گروه B رقابت ها در سالن عبدي ايپکچي شهر استانبول برگزار شد، ايران با ارايه يک بازي پر فراز و نشيب با نتيجه 71 بر 58 بر حريف خود فايق آمد تا نيم نگاهي به صعود از اين گروه داشته باشد. گر چه جدول امتيازها اين خواسته را بسيار دور از دسترس نشان مي دهد. مردان بسكتبال ايران در بازي با حريف آفريقايي اش نمايش خوبي را ارايه دادند، هر چند فراز و نشيب زيادي در بازي آنها به چشم آمد. ايران پس از اين پيروزي دو ديدار ديگر را مقابل آمريکا و اسلووني در پيش دارد كه در صورت پيروزي در هر کدام از ديدارهاي آتي، يکي از تيم هاي صعود کننده به مرحله بعد خواهد بود.

** کوارتر نخست:

با آن كه تشويق هاي ايرانيان همراه و پشتيبان تيم ملي بسكتبال بود، اما نزديک به سه دقيقه طول كشيد تا نخستين امتياز ايران توسط مهدي کامراني در اين کوارتر ثبت شود. آن هم در حالي که تونسي ها پنج امتياز پيش بودند. اين شروعي خوب براي تيم جوان ايران که ميانگين سني اش دو سال از حريف آفريقايي خود کمتر است، نبود.

ايران در اين کوارتر رفته رفته بهتر شد تا جايي که پس از گذشت 5 دقيقه نخست، نه تنها امتيازهاي عقب افتاده را جبران کرد، که از حريف نيز پيش افتاد. شايد فريادهاي ماتيچ در گوشه زمين که بازيکنان را به حرکت بيشتر و بازگشت هنگام دفاع دعوت مي کرد، باعث شد تا بازيکنان جنب و جوش بيشتري داشته باشند. فشار بيش از حد ايران که رفته رفته بيشتر هم مي شد، مربي تونس را در دو دقيقه مانده به پايان يک چهارم نخست مجبور کرد تا وقت استراحت فني درخواست کند. تايم اوتي كه چندان هم بي نتيجه نبود و در پايانش سليماني براي تونس دو امتياز گرفت، اما بلافاصله پرتاب سه امتيازي مهدي کامراني جواب همه چيز را داد.

بسكتباليست هاي ايران اين کوارتر را خوب آغاز نکردند، اما در نهايت آن را با نتيجه 23 بر 11 به نفع خود به پايان بردند تا به کسب نخستين پيروزي شان در رقابت ها به ميزباني تركيه اميدوار شوند.

** کوارتر دوم:

حمله هاي مردان بسکتبال ايران از ابتداي کوارتر دوم بار ديگر از سر گرفته شد. البته در کنار اين حمله هاي سرعتي، نمي توان از دفاع خوب شاگردان ماتيچ به سادگي گذشت. بازيکنان ايران در 5 دقيقه نخست کوارتر دوم با فشار زياد روي سبد تونس 28 بر 16 از حريف خود پيش افتادند. در ادامه دو پرتاب 3 امتيازي ويسي از ايران و "برا" از تونس بازي را گرم تر کرد، اما همچنان يازده امتياز اختلاف بين ايران و تونس باقي بود.

دفاع خوب وحمله هاي سرعتي در کنار پاسکاري بازيکنان، عامل اصلي پيش افتادن قهرمانان آسيا بود. با اين همه اگر برخي تک روي ها از سوي بازيکنان ايران صورت نمي پذيرفت، به طور حتم نتيجه براي ايران بهتر از آن چيزي بود که در تابلوي امتيازها ثبت شد. ايران کوارتر دوم را 12 بر 10 به حريف باخت، اما در مجموع بازي با نتيجه 33 بر 23 همچنان از آفريقايي ها پيش بود.

** کوارتر سوم:

کمتر از يک دقيقه از بازي نگذشته بود که حدادي نخستين دو امتياز بازي را در زمان سوم بازي کسب کرد؛ اما در ثانيه هاي بعد در عين حمله هاي خوب، ايران به امتيازي نرسيد تا در پايان دقيقه دوم باز هم حدادي دو امتياز ديگر را براي ايران کسب کند. با اين امتياز دوم، موتور بازيکنان با انگيزه ايران روشن شد و در پنج دقيقه نخست، 44 بر 28 ، امتيازي بود که تابلوي نتايج به نفع ايران نشان مي داد.

اين کوارتر را مي توان کوارتر برتري بي چون و چراي تيم ايران قلمداد کرد. شايد خستگي بازيکنان تونس و تلاش و دوندگي بازيکنان ايران دست به دست هم داده بود تا ايران نتيجه خوبي را در اين يک چهارم کسب کند. خستگي بازيکنان تونس در نداشتن تمرکز آنها کاملا مشخص بود. جايي که بيشتر پرتاب هاي آزاد آنها اوت مي شد. در مقابل از خستگي بسيار زياد بازيکنان اصلي تيم ايران هم نمي توان به سادگي گذشت. در اين کوارتر حامد حدادي درعين ارائه بازي خوب زمان بسيار زيادي را نيز مشغول قدم زدن در بازي بود و مدتي هم را ترجيح داد بيرون از زمين استراحت کند.

به هر حال تيم ايران در اين کوارتر 22 بر 13 پيروز شد تا در مجموع با امتياز 55 بر 36 از حريف خود پيش باشد.

** کوارتر چهارم:

در اين کوارتر خستگي در چهره بازيکنان هر دو تيم نمايان بود، با اين حال تونسي ها تلاش بيشتري را براي جبران عقب افتادگي از خود نشان دادند. تونس در دو دقيقه نخست يک چهارم پاياني شش امتياز گرفت و فاصله خود را کم کرد. گويا بيرون رفتن ساهاکيان در زمان چهارم براي ايران تاثير منفي زيادي داشت و مربيان نيز قادر به بازگرداندن تمرکز به بازيكنان نبودند. در اين کوارتر تونس به سرعت امتيازها را جبران کرد و در يک قدمي امتياز هاي ايران قرار گرفت. اين بار ماتيچ مجبور به گرفتن تايم اوت شد.

برخلاف کوارتر سوم، کوارتر چهارم براي ايران دلهره آور گذشت. روند امتيازگيري بازيكنان ايران کند بود و اين بار بازيکنان تونس که نياز بيشتري داشتند، با همه وجودشان به تلاش پرداختند.

19 امتياز اختلاف برتري تيم ايران در ابتداي کوارتر چهارم، در 5 دقيقه نخست کوارتر به 5 امتياز کاهش يافت. در اين لحظات تنها دو امتياز زيباي ارسلان کاظمي هيجان را به ورزشگاه آورد و روحيه از دست رفته بازيکنان ايران را ترميم کرد. او بلافاصله با يک دريبل زيبا دو امتياز ديگر را هم کسب کرد تا نشان دهد پديده ايران در اين دوره از رقابت ها است.

پس از اين باز هم اختلاف ايران و تونس در فاصله کمتر از سه دقيقه مانده به پايان بازي ده امتياز به سود ايران شد.

در پايان اين کوارتر تيم ايران با نتيجه 71 بر 58 به پيروزي رسيد تا يک برد تاريخي در کارنامه بسکتبال ايران ثبت شود.

** حاشيه هاي ديدار ايران - تونس

- بر اساس روال و برنامه رقابت ها 20 دقيقه پيش از شروع بازي هر دو تيم با لباس هاي قرمز وارد سالن شده و به تمرين با توپ و حرکات کششي پرداختند.

- داوران اين ديدار خوزه مارتين از اسپانيا، خوزه پينتو از کلمبيا، کارلوس جوليو از آنگولا بودند که ويليام ميلدن هال از استراليا کار نظارت بر عملكرد آنها را بر عهده داشت.

- تيم ايران در اين رقابت نيز پيراهن هاي قرمز خود را بر تن داشت.

- علي سعيدلو و ديگر مسئولان ورزشي و سياسي ايراني نيز در يک طرف سالن و در طرفي ديگر تماشاگران ايراني نشسته بودند.

- تماشاگران ايراني از لحظاتي پيش از شروع بازي تشويق هاي خود را به همراه به اهتزار در آوردن پرچم شروع کرده بودند.

- در ابتداي اين بازي - همانند ديدار پيشين - کامراني، داوري، ساهاکيان، کاظمي و حدادي براي تيم ملي بسكتبال ايران به ميدان رفتند. در مقابل سليماني، حيف الله، کچريد، رزيگ و مجري براي تونس به عنوان 5 نفر نخست از سوي مربيان تونس راهي زمين شدند.

-آرن داوودي نخستين تعويضي تيم ايران بود که به جاي داوري به ميدان آمد و بلافاصله صاحب توپ شد و با پاس زيباي او دو امتياز براي تيم ايران به دست آمد.

- در کوارتر دوم و زماني كه بازيکن تونسي توپ حامد حدادي را دفع کرد، اين توپ با سرعت به دوربين مجتبي جانبخش عکاس ايراني برخورد کرد که حدادي بلافاصله از او دلجويي کرد.

- اوشين ساهاکيان در فاصله يک دقيقه مانده به پايان کوارتر سوم مصدوم شد و به سختي و با كمك پزشكان از زمين بازي خارج شد. ساهاکيان در شرايطي بيرون رفت که ماتيچ به شدت به حضور او در زمين نياز داشت. او تا پايان بازي نتوانست به زمين بازگردد.

** بسکتبال تونس در يک نگاه

تونس براي رسيدن به رقابت هاي جهاني بسکتبال راهي سخت و طولاني را گذرانده است. شايد بتوان علت عمده پيشرفت تونس را "عادل تلاتي"، مربي اين تيم دانست که از سال 2001 فعاليت خود را در تيم ملي بسکتبال اين كشور شروع کرده و با حمايت هاي فدراسيون و سيستم ورزش تونس توانسته بسکتبال تونس را به يکي از برترين تيم هاي قاره سياه تبديل کند. شايد حاصل تلاش مجموعه بسکتبال تونس سال پيش در رقابت هاي قهرماني آفريقا خودش را نشان داد که اين تيم توانست عنوان سومي را به خود اختصاص داده و جواز حضور در رقابت هاي جهاني را به دست بياورد.

تونس براي آماده سازي مناسب جهت حضور در رقابت هاي قهرماني جهان در تركيه بيش از 55 هزار يورو هزينه کرده که عمده ي آن در زمينه بازي هاي تدارکاتي و اردوي آماده سازي در کشور آمريکا بوده است. در مورد بازيکنان اين تيم نيز بايد گفت که تنها سه لژيونر در اين تيم حضور دارند كه در اسپانيا، مراکش و امارت بازي مي کنند. ميانگين قدي اين تيم يک متر و 99 سانتي متر و ميانگين سني اين تيم نيز 26 سال است.

تونس دو بازي نخست خود را به ترتيب با نتايج 80 - 56 به اسلووني و 80 - 65 به برزيل واگذار کرده بود.

تيم ملي بسكتبال ايران شب گذشته در سومين ديدار خود در شانزدهمين دوره رقابت‌هاي قهرماني جهان به مصاف تونس رفت كه در پايان با نتيجه 71 بر 58 مقابل اين تيم به پيروزي رسيد. اين پيروزي در رسانه هاي خارجي بازتاب داشت كه در زير به نمونه‌اي از آن اشاره مي‌كنيم.

* روزنامه "USA TODAY ": ايران اولين پيروزي جهاني خود را كسب كرد
اين روزنامه يكي از تيتر‌هاي اصلي مطالب ورزشي خود را به برتري تيم بسكتبال ايران مقابل تونس اختصاص داده بود و در اين رابطه نوشت: ايران شب گذشته مقابل تونس به برتري رسيد و اولين پيروزي جهاني خود را كسب كرد.
برتري دوشنبه شب ايران مقابل قهرمان آفريقا چشم گير بود چون با نتيجه قابل توجهي مقابل اين تيم به پيروزي رسيد و مي‌تواند آمار درخشاني براي اين تيم باشد.
حامد حدادي، بازيكن ايراني تيم مفيس آمريكا با كسب 23 امتياز و 13 ريباند تاثير به سزايي در موفقيت تيم كشورش داشت و مقدمات اين پيروزي را فراهم كرد.


* خبرگزاري ژين هوا چين: لذت بسكتبال ايران از كسب اولين پيروزي در جام جهاني
ايران با برتري مقابل تونس در سومين ديدار خود در جام جهاني بسكتبال از كسب اولين پيروزي جهاني خود مقابل تونس لذت برد.
اين پيروزي قبل از ديدار حساس مقابل آمريكا به دست آمد تا ايراني‌ها قبل از رويارويي با آمريكا در سالن ايپكيچي شهر استانبول از روحيه بالايي برخوردار شوند.



علی پروین تیم فوتبال استقلال را خرید

 سرمربي اسبق پرسپوليس امتياز تيم استقلال قزوين را خريداري كرد.

                    
علي پروين امتياز تيم دسته دومي استقلال قزوين را خريداري كرد و قرار است آرش فرزين، داماد وي سرمربيگري اين تيم را بر عهده داشته باشد.
فرزين در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس گفت: اين تيم را من و آرمين ذوقي خريده‌ايم و علي پروين نيز به عنوان بزرگ‌تر و استاد، بالاي سرما قرار دارد. در هر تيمي مربيگري مي‌كردم، پشت سرم حرف بود. به همين دليل، يك تيم دسته دومي خريديم تا آن را به رده‌هاي بالا بياوريم و توانايي‌هاي خود را نشان بدهيم.
وي ادامه داد: به فوتبال ايران بازگشتم تا شايستگي‌هايم را ثابت كنم. نام استقلال قزوين را هم به چهره‌هاي پروين تغيير داده‌ايم.




اختتامیه سنگاپور/شادی دختران ایران و اشکهای جورج زالای

شادی دختران ایران و اشکهای"جورج زالای"/ سنگاپور به خاطره‌ها پیوست
نخستین دوره بازیهای المپیک نوجوانان در حالی پنجشنبه شب در سنگاپور به پایان رسید که در یکی از بخشهای مراسم اختتامیه تصاویری از شادی دختران فوتبالیست ایران و اشکهای سرمربی تیم وزنه برداری نوجوانان کشورمان پس از قهرمانی کاظمی‌نژاد نیز به نمایش درآمد.

  انگار همین دیروز بود. اواسط ماه اوت 2010. سنگاپور نگران یک اتفاق ویژه بود. کشوری کوچک با جمعیتی محدود در جنوب شرقی آسیا قرار بود تاریخ ساز شود. تردید و نگرانی طبیعی بود. آیا این کشور پنج میلیونی می‌توانست میزبانی شایسته برای نخستین گردهمایی بزرگ نوجوانان ورزشکار از سراسر دنیا باشد؟

ساعت 20:10 روز شنبه 14 اوت 2010 جشن المپین‌های جوان آغاز شد. نور، شور و شادی. جشنواره زیبایی و شکوه. انگار همین دیروز بود. سنگاپور در همان مراسم افتتاحیه ثابت کرد، می تواند میزبان خوبی برای المپیک نوجوان باشد و به حق شایستگی و لیاقت خود را در طول 12 روز برگزاری بازی‌های المپیک ثابت کرد.

پنجشنبه شب، زمان وادع بود. زمان وادع با سنگاپور، المپیک نوجوانان، خاطرات خوشی که با سنگاپور گره خورده و تمام شادی‌هایی که باهم قسمت کردیم و از دیگران قسمت‌مان شد.

برنامه مراسم اختتامیه از حدود ساعت 20 روز پنجشنبه آغاز شد. محل برگزاری مراسم اختتامیه هم در منطقه "مرینابی" بود. گفتن از زیبایی این منطقه که با برج‌های سربه فلک کشیده، ساختمان زیبا و مدرن مرینابی، چرخ و فلک بزرگ سنگاپور و ... محصور شده است، شاید تکرار مواردی باشد که مشروح آن در ذکر اتفاقات مراسم افتتاحیه به تفصیل آمد.

مراسم با رقص اژدها آغاز شد. گروهی با اژدهای بزرگ که خاص کشورهای آسیای شرقی است به اجرای برنامه می پرداختند که به ناگاه گروهی به اجرای برنامه با موسیقی روز پرداختند. حرکات موزن اژدهای چینی‌ها با آهنگ‌های نسل امروز شروع مراسمی بود که بیشتر آن به شور و شادی نوجوانان ورزشکار گذشت.

با حضور ژاک روگ، رئیس کمیته بین المللی المپیک و "تئو چی هین"، رئیس کمیته ملی سنگاپور مراسم اختتامیه شکلی رسمی به خود گرفت.

دقایقی بعد ورزشکاران کشورهای مختلف بصورت دسته جمعی و در کنار هم وارد محوطه برگزاری مراسم شدند. نه صفی بود و نه دسته بندی، همه شانه به شانه هم در کنار یکدیگر در میان استقبال گرم تماشاگران وارد میدان شدند.

ورزشکاران که وارد میدان برگزاری مراسم اختتامیه شدند، پرچم کشورهای مختلف بر بلندای میدان برافراشته شد. همه در کنار هم. بزرگ و کوچک. دوست و دشمن. آنجا همه برابر بودند.

یکی از زیباترین بخش‌های مراسم اختتامیه نورافشانی در میدان مرینابی بود، آنقدر زیبا که هر بیننده‌ای را به وجد می آورد. نورافشانی آنقدر گسترده بود که شب سنگاپور برای لحظاتی روز شد.

در ادامه روی اسکوربوردهای بزرگ اطراف جایگاه تصاویری از نفرات برتر و شاخص نخستین المپیک نوجوانان پخش شد که در میان آنها شادی دختران فوتبالیست ایران و اشک‌های "جورج زالای"، سرمربی تیم وزنه برداری ایران پس از قهرمانی علیرضا کاظمی نژاد دیده می شد.

سخنرانی "ان جی سرمیانگ"، مسئول کمیته برگزاری بازی‌های المپیک نوجوانان و ژاک روگ از دیگر بخش‌های مراسم بود.

این بخش که تمام شد، به دنبال اجرای سرود کمیته بین المللی المپیک پرچم این کمیته از فراز میدان مرینابی پایین آمد، به ترتیب به دستان مسئول کمیته برگزاری بازی‌های المپیک نوجوان، ژاک روگ، مسئول کمیته ملی المپیک چین و ورزشکاری نوجوان از این کشور سپرده شد.

با پخش تصاویری از نانجینگ، رسما به حاضرین اعلام شد که چهار سال دیگر نوجوانان از سراسر دنیا در این شهر گردهم می آیند تا المپیک نوجوانان هم تاریخی شود.

با برگزاری مراسم سنتی از شرق آسیا و نواختن تپل و سازهای محلی و خاص سنگاپور مشعل المپیک نوجوانان خاموش شد. پس از آن بالن‌های سپید به روی صحنه آمدند که پایین هر کدام از آنها نوجوانی سنگاپوری به اجرای برنامه می پرداخت.

پایان بخش مراسم شور و شادی ورزشکاران و وداع آنها با خاطرات دو هفته رفاقت و رقابت در سنگاپور بود. پرونده این پیکارها هم بسته شد و به تاریخ پیوست. آنچه برای همه ماند یک دنیا خاطرات و تجربه بود که ارزش بیش از دو هفته دوری از وطن و خانواده را داشت.






رضایی زننده سرعترین گل پرسپولیس در لیگ برتر

غلامرضا رضایی با شکستن رکورد ابراهیم توره حالا زننده سریعترین گل پرسپولیس در لیگ برتر است.

غلامرضا رضایی مهاجم گلزن این روزهای پرسپولیس در بازی مقابل شاهین بوشهر در حالی که یک دقیقه و چند ثانیه از آغاز بازی گذشته بود، اولین گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا نام خود را به عنوان زننده سریعترین گل پرسپولیس در تاریخ لیگ ثبت کند.
این سریع ترین گل پرسپولیسی ها در ده دوره لیگ برتر است.رکورد قبلی در اختیار ابراهیم توره بود که در دقیقه 3 بازی مقابل پیکان در فصل 87 موفق به گلزنی شده بود.





مرگ مغزی نیکوکاریهای علی کریمی

پس از گذشت يك هفته از واقعه باشگاه استيل‌آذين، امروز همه مي‌دانند كه حركت آجورلو به اين دليل مطرود جامعه فوتبال شد كه دليل اخراج علي كريمي‌ را روزه‌خواري عنوان كرد. شايد تفكر مديرعامل استيل‌آذين اين بود كه برملا كردن چنين خطايي و انگشت گذاشتن روي باور‌هاي مردم به او كمك خواهد كرد تا به راحتي از دست بازيكني كه هيچگاه نمي‌تواند چشم و زبانش را در مصاحبه‌هاي آتشين كنترل كند، راحت شود. با وجود اينكه چند روز از اين اتفاق خبرساز مي‌گذرد و تب اخراج كريمي‌از استيل‌آذين تا حدودي فروكش كرده اما روزي نيست كه هواداران فوتبال در سايت‌هاي مختلف خبري و اينترنت با قرار دادن عكس‌ها و كامنت‌ها حمايت خود را از اين بازيكن اعلام نكنند.
اين اخبار در كنار عكس‌هاي جديدي از علي كريمي‌ در اينترنت منتشر مي‌شود كه او را در جمع كودكان بي سرپرست به تصوير كشيده است.همواره مطلع شدن از پشت پرده زندگي يك ستاره و اينكه او خارج از ميدان ورزش به چه كارهايي مشغول است، براي مردم از جذابيت ويژه‌اي برخوردار است.اين موضوع مرز بين ستاره منفور و ستاره محبوب را ترسيم مي‌كند.ستاره‌اي كه از طريق نيات و اعمال خيرخواهانه‌اش با باورهاي مردم سرزمين خود و چه بسا فراتر از آن عجين شود، از چنان جايگاهي برخوردار خواهد شد كه جدا كردن اين دو به سادگي ميسر نخواهد بود.البته عكس آن هم صادق است و يك ستاره با خبر‌هاي منفي‌اي كه از او منتشر مي‌شود، از ميزان محبوبيتش كاسته و از عامه مردم دور و دورتر خواهد شد.
به همين دليل وقتي بازيكني در باورهاي مثبت مردم شكل بگيرد، به راحتي نمي‌توان بين آنها حتي از لحاظ فكري فاصله ايجاد كرد.اين مهم در خصوص علي كريمي‌صدق مي‌كند، چه او همان بازيكني است كه در خارج از مستطيل سبز و بدون آنكه هياهويي ايجاد كند، در انجام كارهاي خير دستي بر آتش دارد.
حكايت ماه مبارك رمضان امسال با پارسال براي علي كريمي‌با تفاوتي 180 درجه‌اي همراه شد.در يكي از شب‌هاي ماه رمضان پارسال بلند قدترين پسر ايران ميهمان برنامه ماه عسل بود.مرتضي مه‌زاد كه از بلندي قدش (دو متر و 47 سانتي‌متر) دچار عارضه شده بود در پاسخ به مجري برنامه مبني بر اينكه چه آرزويي دارد، گفت: «سه تا آرزو دارم.اول اينكه سالم باشم، دوم اينكه لپ‌تاپ داشته باشم و آخر اينكه علي كريمي‌ را از نزديك ببينم.» علي كريمي ‌همان شب يك لپ‌تاپ خريد، به ديدن مه‌زاد رفت و به او گفت كه هزينه‌هاي درمانش در آلمان را متقبل مي‌شود.البته كريمي‌هيچ تمايلي براي رسانه‌اي شدن اين موضوع نداشت و وقتي متوجه دوربين روشن برنامه ماه عسل شد، برخي صحبت‌ها را در گوشي با مرتضي مه‌زاد انجام داد. بازيكني كه در ماه رمضان پارسال سه آرزوي يك جوان هموطن بيمار را برآورده كرد، امسال به روزه‌خواري علني و عمدي متهم شده است!
علي كريمي‌ همان بازيكني است كه در تيرماه 87 به كمك بابك معصومي ‌شتافت.كاپيتان اسبق تيم ملي فوتسال به دليل ابتلا به سرطان در بيمارستان ايران مهر بستري بود و علي كريمي‌ بدون اينكه اعلام كند به عيادت دوست قديمي ‌خود رفت، در بيمارستان حاضر شد و تمام مخارج او را پرداخت كرد.نگارنده تنها خبرنگار حاضر در بيمارستان بود كه از نزديك شاهد عمل خيرخواهانه كريمي‌ بود.جادوگر نه تنها مخارج بيمارستان بابك معصومي‌را متقبل شد بلكه او را به اتاق يك تختخوابي انتقال داد تا مراقبت بيشتري از بابك شود.در طول دو ساعتي كه كريمي‌ در بيمارستان ايران مهر بود، زاويه ديگري از شخصيت دروني اين بازيكن مشخص شد.در آن مقطع علي كريمي‌ توسط دايي به تيم ملي دعوت نشده بود و مردم عادي با ديدن جادوگر در اين خصوص از او سوال مي‌كردند و او هم حتي اگر شده بود با يك جمله پاسخ آنها را مي‌داد و اين در حالي است كه كريمي‌ با هيچ رسانه و خبرنگاري مصاحبه نمي‌كرد.وقتي به او گفتم چرا جواب مردم را مي‌دهي اما به سوالات خبرنگاران پاسخ نمي‌دهي، گفت: «اينها مردم هستند و به گردن من خيلي حق دارند.خبرنگاران مي‌دانند كه چرا مصاحبه نمي‌كنم اما مردم توقع دارند پاسخ تنها سوالشان را بدهم.»
اين داستان چند ماه پيش در مورد مجتبي محرمي هم تكرار شد. شماره هشت استيل‌آذين و پرسپوليس به ستاره شماره هشت سال‌هاي دور سرخپوشان رقمي كمك مالي كرد.نكته اينجاست كه كريمي ‌در شرايطي اين كار را كرد كه به غير از مجتبي هيچ كس ديگري در اتاق حضور نداشت و خود محرمي‌ بعدها اين موضوع را به نزديكان خود گفته بود. با تمام اين اوصاف تمام اعمال خيرخواهانه فاش شده و نشده علي كريمي‌ امان‌نامه‌اي براي اين بازيكن نشد تا توسط مديرعامل باشگاه به روزه‌خواري متهم نشود. آجورلو آبروي بازيكني را ريخت كه اكثر اهالي فوتبال و نزديكان او روي اين مساله اتفاق‌نظر دارند كه شخصي نيكوكار است. گفته مي‌شود كار نيك و خير هيچگاه گم نمي‌شود و حتما اين مثل در مورد جادوگر فوتبال ايران هم صدق مي‌كند.




نتایج تیم ایران درالمپیک سنگاپور ونتایج بعضی از رشته ها

كاروان نوجوانان ايران با 2 طلا، 2 نقره و يك برنز به كار خود پايان داد

 كاروان ايران در اولين المپيك نوجوانان جهان با 2 طلا، 2 نقره و يك برنز به كار خود خاتمه داد.

                 
اولين دوره المپيك نوجوانان جهان از 22 مرداد با حضور نمايندگان 204 كشور و حدود 3600 ورزشكار آغاز شد.
هدف اصلي كميته بين المللي المپيك از برگزاري اين مسابقات ترويج روح برادري، صلح، دوستي و رقابت به دور از مسائل ناجوانمردانه همانند استفاده از مواد نيروزا بود.
در كنار اين موضوع توجه به مسائل فرهنگي و معرفي فرهنگ ملل مختلف از جمله اهداف اصلي بود، به طوري كه ايجاد غرفه هاي فرهنگي در دهكده المپيك از روز اول در دستور كار قرار گرفت. ايران نيز در در اين زمينه فعال بود و مسئولان فرهنگي كشورمان برنامه هاي زيادي را در نظر گرفته بودند.
كاروان ايران در اين مسابقات با 53 ورزشكار در 13 رشته تيراندازي، واليبال، فوتبال، وزنه برداري، تكواندو، بسكتبال، جودو، قايقراني، بوكس، شنا، دو و ميداني، تيراندازي با كمان و كشتي آزاد و فرنگي شركت كرد كه حاصل عملكرد كشورمان در اين مسابقات 2 طلا، 2 نقره و يك برنز بود.
عليرضا كاظمي نژاد در وزنه برداري و كاوه رضايي در تكواندو طلايي هاي ايران بودند. مهران شيخي در كشتي آزاد و محمد سليماني در تكواندو نقره گرفتند و يوسف قادريان در كشتي فرنگي تنها برنز ايران را به ارمغان آورد.

نتايج رشته هاي مختلف كاروان ورزش ايران:

بسكتبال (رتبه يازدهم):
- بازي اول: ايران تيم مصر را با نتيجه 27 بر 21 شكست داد.
- بازي دوم: ايران مقابل ليتواني با نتيجه 29 بر 18 باخت.
- بازي سوم: ايران مقابل تيم آرژانتين با نتيجه 24 بر 21 باخت.
- بازي چهارم: ايران تيم پاناما را با نتيجه 29 بر 21 شكست داد.
- بازي پنجم: ايران نيوزيلند را با نتيجه 29 بر 17 شكست داد.
- بازي ششم: ايران مقابل فيليپين با نتيجه 28 بر 19 شكست خورد.
- بازي پاياني: ايران تيم تركيه را با نتيجه 31 بر 25 شكست داد و به عنوان يازدهم رسيد.

شنا:
احمد رضا جلالي:
- در 50 متر آزاد با ركورد 24.43 ثانيه به عنوان بيست و سوم دست يافت.
- در 100 متر پروانه با ركورد 57.84 ثانيه به عنوان بيست و ششم رسيد.
- در 200 متر مختلط انفرادي با ركورد 2.12.43 ثانيه به عنوان بيست و سوم رسيد.

همايون حقيقي:
- در 100 متر پروانه با ركورد 58.34 ثانيه به عنوان بيست و هفتم دست يافت.
- در 200 متر پروانه با 2.09.45 ثانيه به عنوان نوزدهم دست يافت.

تيراندازي با كمان
ياسمن شيريان:
- در ريكرو بانوان با 565 امتياز به حريف آلماني باخت و به عنوان هفدهم دست يافت.
- در ريكرو دو نفره با همگروهي صبري از مصر به تيم دانمارك و مولداوي باختند و در مجموع هفدهم شدند.

دو و ميداني:
- محمد وظيفه دوست در پرش ارتفاع در مقدماتي با 2 متر پرش دوازدهم شد و در مجموع با 2 متر و 7 سانتيمتر به عنوان يازدهم رسيد.

بوكس:
- بيژن خجسته در اولين ديدار به بگاليف از ازبكستان 4 بر 2 باخت و به گروه بازنده ها رفت. مقابل الپيف از روسيه هم باخت و به عنوان ششمي رسيد.

قايقراني
علي آقا ميرزايي:
- در كانوي سرعت در مقدماتي با 1.32.78 ثانيه سوم شد.
- در مرحله اول با ركورد 1.33.26 ثانيه اوربان از اسلواكي را كه ركورد 1.56.99 به‎دست آورده بود شكست داد و به جمع 16 نفر برتر راه يافت.
- وي در دور بعد با ركورد 1.31.94 به حريفي از بلاروس با ركورد 1.31.20 باخت و به عنوان نهمي بسنده كرد.
- آقا ميرزايي در كانوي اسلالوم با شكست حريفي از كوبا به جمع 16 نفر راه يافت اما در دور بعد با 8 ثانيه اختلاف به حريفي از سنگاپور باخت و به جمع هشت نفر برتر راه نيافت. وي در اين رقابت با زمان يك دقيقه و چهل و سه ثانيه و بيست و يك صدم ثانيه مقابل چنگ براندون از سنگاپور كه با يك دقيقه و سي و پنج ثانيه و هشتاد صدم ثانيه به خط پايان رسيده بود شكست خورد.

فوتبال بانوان
- ايران در ديدار اول با نتيجه 4 بر 2 مغلوب تركيه شد.
- ايران در ديدار دوم تيم گينه پاپوآ را با نتيجه يك بر صفر شكست داد.
- ايران در ديدار نيمه نهايي 4 بر يك مغلوب گينه استوايي شد و از راهيابي به ديدار فبنال باز ماند.
- ايران در ديدار رده بندي براي كسب مدال برنز و عنوان سومي مجددا به مصاف تركيه رفت كه با شكست 3 بر صفر مقابل اين تيم به عنوان چهارمي المپيك رسيد.

جودو
- فرشيد قاسمي در 66 كيلوگرم در دور اول با نتيجه ايپون مغلوب اشنايدر از آمريكا شد. در گروه بازنده ها حريفاني از سن مارينو،آندورا و ليتواني را شكست داد اما در ديدار پاياني گروه شانس مجدد به دانمارك باخت و به عنوان هفتمي بسنده كرد.
- شايان نصيرپور در 100- كيلوگرم در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد. در دور دوم به حريفي از بلاروس باخت و در گروه بازنده ها هم مغلوب حريفي از قرقيزستان شد و به عنوان هفتمي رسيد.

تيراندازي
ياسمن حيدري:
- در 10 متر تپانچه ايستاده بادي با امتياز 367 و در گروه 20 نفره به عنوان شانزدهمي دست يافت.
سپهر صفاري:
- در همين ماده با امتياز 561 به عنوان دوازدهمي بسنده كرد.

تكواندو(1 طلا و 1 نقره):
محمد سليماني در 48 كيلوگرم
- در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد، در دور بعد حريفي از ازبكستان را برد، در نيمه نهايي حريفي از آمريكا را مغلوب كرد و در ديدار نهايي(فينال) به دليل مصدوميت مقابل حريفي از رژيم اشغالگر قدس حاضر نشد و به عنوان نايب قهرماني و مدال نقره قناعت كرد.

كاوه رضايي در 55 كيلوگرم
- بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم حريفي از هائيتي را ضربه فني كرد، در نيمه نهايي حريفي از كشور ميزبان را ضربه كرد و در ديدار فينال نيز حريف قزاقستاني خود را شكست داد و به مدال طلا رسيد.
مريم شيرجهاني در وزن 44 كيلوگرم دختران
- در دور اول مغلوب حريفي از تركيه شد و به عنوان نهمي رسيد.

واليبال (پنجم):
- ايران در ديدار اول مقابل تيم آرژانتين كه در رنكينگ جهاني تيم اول است بسيار ضعيف و پرانتقاد حاضر شد و در سه ست پياپي و با نتايج 25 بر 12 ؛ 25 بر 9 و 29 بر 27 اين ديدار را واگذار كرد.
- ايران در ديدار دوم مقابل كوبا رقابتي متفاوت با ديدار اول را نشان داد با اينكه ست اول را با نتيجه 25 بر 21 برنده شده بود در سه ست بعدي با نتايج 25 بر 22 ، 25 بر 19 و 25 بر 22 شكست خورد.
- واليباليست هاي ايران براي كسب عنوان پنجمي به مصاف كنگو رفتند كه اين تيم را در سه ست متوالي و با نتايج 25 بر 9 ، 25 بر 15 و 25 بر 17 شكست دادند و به عنوان پنجمي المپيك دست يافتند.

وزنه برداري(1 طلا)
محسن غزاليان در 69 كيلوگرم با مهار وزنه هاي 118 و 135 كيلوگرم و مجموع 253 كيلوگرم به عنوان هفتمي دست پيدا كرد.
عليرضا كاظمي نژاد در سنگين وزن نوجوانان (85+ كيلوگرم) با مهار وزنه هاي 155 و 196 كيلوگرم و مجموع 351 كيلوگرم به عنوان قهرماني دست يافت و مدال طلا را براي كاروان ايران به دست آورد.

كشتي (1 نقره و 1 برنز)
كشتي آزاد:
مهران شيخي در 46 كيلوگرم
- در دور اول حريفي از ونزوئلا را شكست داد، حريفي از پرو را نيز برد و به ديدار فينال راه يافت. وي در ديدار فينال مغلوب حريف روس خود شد و به مدال نقره رسيد.
كشتي فرنگي:
مهرداد خمسه در 42 كيلوگرم
- در دور اول به قزاقستان باخت، در دور دوم مصر را برد و با شكست مقابل حريفي از كوبا به ديدار رده بندي راه نيافت.وي در پايان به مصاف حريفي از اكوادور رفت كه با شكست اين حريف پنجم شد.
يوسف قادريان در 69 كيلوگرم
- در دور اول حريفي از الجزاير را مغلوب كرد، در دور دوم به تركيه باخت و با شكست حريفاني از سوريه و بلاروس به مدال برنز اين وزن رسيد.

اين رقابت ها فردا 4 شهريور به پايان مي رسد.

 تيم واليبال كوبا به عنوان قهرماني اولين المپيك نوجوانان جهان دست يافت.


                       
ديدار نهايي اين مسابقات امروز (پنجشنبه) بين دو تيم كوبا و آرژانتين برگزار شد.
كوبا در اين ديدار 3 بر يك به برتري رسيد و قهرماني را به دست آورد. اين تيم در مرحله گروهي نيز 3 بر صفر آرژانتين را شكست داده بود.
ايران با اين دو تيم همگروه بود كه برابر آرژانتين 3 بر صفر و مقابل كوبا 3 بر يك شكست داده بود و در نهايت با برتري برابر كنگو پنجم شد.

بوليوي قهرمان فوتبال پسران شد

 تيم فوتبال بوليوي با برتري مقابل هائيتي عنوان قهرماني اولين دوره المپيك نوجوانان را به دست آورد.

                  
تيم فوتبال پسران بوليوي در فينال اولين دوره رقابت هاي المپيك نوجوانان جهان مقابل هائيتي به ميدان رفت و 5 بر صفر به برتري رسيد و قهرمان شد.
در فوتبال دختران نيز شيلي با غلبه بر گينه استوايي قهرمان شده بود.

استراليا قهرماني هاكي پسران شد

 تيم ملي استراليا قهرمان مسابقات هاكي پسران در اولين دوره المپيك نوجوانان در سنگاپور شد.

                  
در ادامه رقابت‌هاي اولين دوره المپيك نوجوانان در سنگاپور، شب گذشته ديدار فينال رقابت‌هاي هاكي پسران بين 2 تيم استراليا و پاكستان برگزار شد كه تيم ملي استراليا 2 بر يك رقيبش را شكست داد و به مدال طلاي بازي‌ها رسيد.
در ديدار رده‌بندي نيز بلژيك 4 بر غنا را شكست داد و عنوان سومي رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.
همچنين سنگاپور 6 بر يك شيلي را برد و عنوان پنجمي مسابقات را كسب كرد.
ديدار فينال رقابت‌هاي هاكي دختران نيز سه‌شنبه شب، بين 2 تيم آرژانتين و هلند برگزار شد كه تيم دختران هلند 2 بر يك مقابل حريفش به برتري رسيده و به مدال طلاي بازي‌ها رسيد.
اولين دوره المپيك نوجوانان سنگاپور امشب با برگزاري مراسم اختتاميه به پايان مي‌رسد.






تیم فوتبال دختران شیلی قهرمان المپیک نوجوانان شد /والیبال ایران 5 شد

تیم فوتبال دختران نوجوان شیلی با برتری مقابل تیم گینه استوایی عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان در بخش دختران را به خود اختصاص داد

دیدار نهایی مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان در بخش دختران ساعت 20:45 دیشب به وقت سنگاپور بین دو تیم شیلی و گینه استوایی  در ورزشگاه جلان بسار برگزار شد.

این دیدار در وقت معمول با نتیجه تساوی یک بریک به اتمام رسید تا در ضربات پنالتی تیم شیلی به برتری 5 بر 3 دست یافته و عنوان قهرمانی  مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان در بخش دختران را از آن خود کند.

تیم‌های شیلی و گینه استوایی در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال المپیک نوجوانان نیز با هم روبه رو شده بودند که در آن بازی تیم گینه به برتری 4 بریک دست یافته بود.

تیم فوتبال دختران نوجوان کشورمان در مسابقات فوتبال المپیک سنگاپور با تحمل شکست 3 برصفر مقابل ترکیه در دیدار رده بندی عنوان سوم این دوره از رقابت‌ها را از آن کرد.

تیم والیبال نوجوانان ایران پنجم شد
والیبالیست‌های نوجوان کشورمان با برتری مقابل تیم کنگو عنوان پنجم مسابقات والیبال المپیک نوجوانان سنگاپور را به خود اختصاص دادند

تیم والیبال نوجوانان کشورمان که با تحمل دو شکست مقابل آرژانتین و کوبا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال المپیک نوجوانان بازمانده بود، صبح امروز چهارشنبه در سالن والیبال مجموعه ورزشی "توپایو" به مصاف تیم کنگو رفت.

این دیدار که برای کسب عنوان پنجمی مسابقات والیبال المپیک نوجوانان بود در پایان به برتری 3 برصفر شاگردان شهنازی انجامید. تیم کشورمان در سه گیم متوالی و با نتایج (25 بر 9)، (25 بر 15) و (25 بر 17) به پیروزی رسید و عنوان پنچم المپیک را از آن خود کرد.

تیم‌های کوبا و آرژانتین ساعت 11:30 فردا پنجشنبه دیدار نهایی مسابقات والیبال المپیک نوجوانان را در سالن والیبال مجموعه ورزشی "توپایو" سنگاپور برگزار خواهند کرد.





کریمی:به رای کمیته انضباطی احترام میگذارم

پس از اعلام راي كميته انضباطي باشگاه ‌استيل‌اذين،‌ علي ‌كريمي امروز در تمرين تيمش حاضر مي شود.

كريمي گفت: من به راي كميته انضباطي باشگاه احترام مي گذارم، در تمرين تيم حاضر مي شوم تا براي بازي با تراكتورسازي آماده شوم.

وي ادامه داد: طي اين مدت هم به احترام باشگاه و تمام عزيزاني كه نسبت به من لطف داشتند سكوت كردم كه جا دارد ازهمه آنها ‌تشكر كنم. از امروز هم تمام تلاشم‌ را براي‌ موفقيت ‌تيم ‌به كار ‌مي‌گيرم.

هدایتی :کریمی از امروز به استیل‌آذین برمی‌گردد/ نظرم را به آجورلو تحمیل نکردم
مالک باشگاه استیل آذین با بیان اینکه فشاری را برای بازگشت کریمی به مدیریت این باشگاه وارد نکرده است، گفت: با نظر کمیته انضباطی علی کریمی به تیم بازگشته و از عصر امروز چهارشنبه هم در تمرینات گروهی تیم شرکت می‌کند.

حسین هدایتی  در مورد آخرین وضعیت علی کریمی گفت: در نشست کمیته انضباطی باشگاه تصمیم گرفته شد و در نهایت این بازیکن را به دو جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ 40 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه علی کریمی از سرمایه‌های ملی فوتبال ایران است، اضافه کرد: با نظر کمیته انضباطی به تیم بازگشته و از عصر امروز چهارشنبه هم در تمرینات گروهی تیم شرکت می‌کند.

مالک باشگاه استیل آذین در مورد اینکه آیا فشاری از جانب وی برای بازگشت کریمی به تیم به مدیریت وارد شد؟، تاکید کرد: نه، من هیچ چیز را تحمیل نکردم. بلکه مدیریت باشگاه با درایت خود تصمیم به بازگشت کریمی گرفت. تاکید می‌کنم آجورلو و علی کریمی هر دو مسلمان هستند، برای این آب و خاک زحمت می‌کشند و تلاش دارند موفقیت‌های باشگاه ادامه پیدا کند.

هدایتی با رد این مسئله که حضور واعظ آشتیانی در هیئت مدیره برای ایجاد تغییرات در مدیریت باشگاه است، در مورد افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره اظهار داشت: چه اشکالی دارد تعداد اعضا 7 نفر یا 9 نفر باشند. مهم این است که همگی آقایان برای موفقیت باشگاه و تیم زحمت می‌کشند.

وی در مورد عملکرد تیم استیل آذین در هفته‌های نخست لیگ برتر خاطرنشان کرد: تنها 6 هفته از مسابقات گذشته است و من هم از عملکرد کادر فنی و بازیکنان راضی هستم. 28 بازی تا پایان لیگ پیش رو است، پس زمان زیادی برای جبران این امتیازها و رسیدن به صدرجدول داریم.

مالک باشگاه استیل آذین با اشاره به اینکه پیروزی‌ها و موفقیت‌های این تیم از دیدار با تراکتورسازی آغاز می‌شود، در پایان گفت: هدفمان قهرمانی در لیگ است و مطئمنا در بازی‌های آینده تیم‌های بالای جدول یک به یک پائین آمده و ما بالا می‌رویم.

تیم فوتبال استیل آذین در حال حاضر با کسب 9 امتیاز از 6 بازی در جایگاه هفتم جدول رده بندی رقابت‌های دهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور قرار گرفته است.





دو جلسه محرومیت و 40 میلیون جریمه برای کریمی

کمیته انضباطی باشگاه استیل آذین در پایان بررسی پرونده علی کریمی، این بازیکن را به دو جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ 40 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد

نشست اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عصر امروز سه شنبه برگزار شد و در پایان با محرومیت دو جلسه ای علی کریمی از همراهی تیم فوتبال استیل آذین در مسابقات لیگ برتر محکوم شد.

ضمن اینکه براساس اعلام کمیته انضباطی باشگاه استیل آذین، بازیکن شماره 8 این تیم به پرداخت مبلغ 40 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

علی کریمی چندی پیش در مصاحبه ای از شرایط باشگاه و مدیریت استیل آذین انتقاد کرده بود و به دنبال توهین هایی که در تمرینات این تیم به مدیران سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال داشت و آنچه روزه خواری عنوان شد از تیم فوتبال استیل آذین اخراج شده بود.





حال نونا وخیم تر شده

پدر ورزشكار آسيب‌ديده در حادثه سقوط درب ورزشگاه آزادي گفت: اگر مسوولان سازمان تربيت‌بدني به قول خود عمل كنند تا 10 روز آينده نونا را به آلمان اعزام خواهيم كرد.

محمد هادي پسانين در خصوص آخرين وضعيت دخترش تصريح كرد: نونا در شرايط نامناسبي است و به دليل از كار افتادن ريه‌هايش نمي‌تواند تنفس كند و اكنون در بخش مراقبت‌هاي ويژه با كمك دستگاه تنفس مي‌كند.

وي افزود: وضعيت دخترم وخيم‌تر از گذشته شده است و مسوولان سازمان تربيت‌بدني براي درمان ضايعه نخاعي، ريه‌ها و پانسيون فيزيوتراپي قول اعزام وي به كشور آلمان را داده‌اند و اگر به قول خود عمل كنند تا 10 روز آينده به آلمان خواهيم رفت و معالجه نونا را در اين كشور ادامه مي‌دهيم.

وي ادامه داد: در اين شرايط چاره‌اي جز اعزام نونا به خارج از كشور نداريم و هم ‌اكنون نيز به دنبال دريافت مدارك خروج از كشور هستيم.

پسانين در خصوص اعلام نظر پرفسور سميعي نسبت به وضعيت دخترش خاطرنشان كرد: پست الكترونيكي حاوي مدارك پزشكي دخترم را اگر به كره ماه مي‌فرستادند ظرف 30 ثانيه به مقصد مي‌رسيد اما نمي‌دانم چرا مي‌گويند به دستش نرسيده و هنوز اعلام نظر از سوي وي انجام نشده است اما چه وي بگويد نياز به اعزام داريم و چه بگويد نداريم كه من مطمئنم نياز داريم، نونا بايد به آلمان اعزام شود.





میزان پاداش قهرمانان المپیک نوجوانان مشخص شد

ميزان پاداش قهرمانان المپيك نوجوانان مشخص شد

 مديركل دفتر برنامه ريزي سازمان تربيت بدني ميزان پاداش قهرمانان المپيك نوجوانان را اعلام كرد.

                 

علي رغبتي، مديركل دفتر برنامه ريزي سازمان تربيت بدني كه در اين كشور حضور دارد، گفت: در آئين نامه آمده كه 15 درصد جوايز المپيك بزرگسالان به قهرمانان المپيك جوانان اختصاص يابد. براي قهرمان المپيك 500 سكه طلا در نظر گرفته شده كه 15 درصد آن يعني 75 سكه به قهرمانان المپيك نوجوانان و جوانان تعلق مي گيرد.
وي تاكيد كرد: براي نفرات دوم و سوم در المپيك به ترتيب 250 و 150 سكه در نظر گرفته شده كه 15 درصد آن به قهرمانان نوجوان و جوان تعلق مي گيرد.

مديركل دفتر برنامه ريزي سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامي فارس درباره اينكه پرداخت اين پاداش ها قطعي است و چه زماني اين امر محقق مي شود، اظهار داشت: معمولا در پايان هر سال اين پاداش ها به ورزشكاران تحويل داده مي شود. البته بايد تا پايان سال جاري تعداد جوايز را به صورت قطعي مشخص كنيم.

به گزارش فارس، كاروان ايران در اولين المپيك نوجوانان جهان تاكنون 2 مدال طلا، 2 نقره و يك برنز به دست آورده است.
عليرضا كاظمي نژاد در وزنه برداري و كاوه رضايي در تكواندو طلايي هاي ايران بودند، مهران شيخي در كشتي آزاد و محمد سليماني در تكواندو نقره گرفتند و يوسف قادريان تنها برنزي كاروان ايران است.




تیم فوتبال بانوان ایران چهارم شدند

تيم فوتبال بانوان ايران به مقام چهارم رسيد

 تيم فوتبال بانوان با شكست سه بر صفر مقابل تركيه از دستيابي به مدال برنز باز ماند.

                           
ديدار تيم هاي فوتبال بانوان ايران و تركيه براي كسب مدال برنز اولين دوره المپيك نوجوانان از ساعت 14:30 امروز آغاز شد.
در اين بازي تيم تركيه در دقايق 20 ، 51 و 71 توسط هيلال باسكول، ديلان و فريده سيران به گل رسيد.
شاگردان شهرزاد مظفر در مرحله گروهي نيز با تركيه روبرو شده بودند كه با نتيجه 4 بر 2 بازي را به حريف باخته بودند.
ايران با شكست امروز به مقام چهارم رسيد.

مظفر: حضور در مسابقه رده‌بندي المپيك براي ما زياد بود

 سرمربي تيم فوتبال نوجوانان دختر گفت: اولين تورنمنت بين‌المللي خود را تجربه مي‌كرديم و حضور در مسابقه رده‌بندي المپيك براي ما زياد بود.

                     
  شهرزاد مظفر پس از شكست مقابل تركيه و كسب مقام چهارم اولين المپيك نوجوانان جهان، عنوان كرد: در اين مسابقه خوب نبوديم. علت آن را به صورت دقيق نمي‌دانم. شايد بازيكنان خسته بودند چرا كه اين ديدارها براي ما سنگين بود.
وي ادامه داد: براي مدال برنز مي‌جنگيديم. شايد اين موضوع كه بر المپيك به دنبال مقام سوم هستيم، براي ما كمي زياد و زود بود. سعي كردم بازيكنان را از لحاظ روحي آماده كنم؛ اما تيم بي‌تجربه‌اي هستيم.
مظفر تأكيد كرد: شايد اين حرف من تكراري باشد؛ اما نمي‌توانم از آن چشم بپوشم. ما بي‌تجربه هستيم و چوب بي‌تجربگي‌مان را مي‌خوريم. بازيكنان با تمام وجود تلاش كردند؛ اما متاسفم كه نتوانستيم مدال برنز را كسب كنيم.
اين مربي با بيان اينكه تركيه تيم بهتري بود، يادآور شد: آنها به حق خود رسيدند و مقابل ما پيروز شدند. گل اول را بد موقع خورديم. اصرار داشتيم در 30 دقيقه اول گل نخوريم؛ اما اين اتفاق رخ داد.

وي درباره آينده اين تيم اظهار داشت: تيم براي ليگ زير 16 سال مقدماتي آسيا آماده مي‌شود. برخي بازيكن خوب نيز كه از لحاظ سني مشكل نداشته باشند، به تيم اضافه خواهند شد.
مظفر گفت: تيم خوبي در اختيار داريم كه پتانسيل بالايي دارد. اين تيم در صورت حمايت مي‌تواند در سه سال آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد.
سرمربي تيم فوتبال نوجوانان تصريح كرد: حضور در المپيك تجربه بسيار بالا و خوبي براي ما بود. شايد هيچ كجا نمي‌توانستيم اين تجربه را به دست بياوريم؛ حتي برگزاري ديدارهاي دوستانه و اردوهاي خارجي نمي‌توانست به ما تا اين حد كمك كند.
مظفر با بيان اينكه قبل از مسابقات از تيم‌ها شناختي نداشت‌، عنوان كرد: زماني كه تمرينات تيم گينه نو را ديدم، اميدوار شدم كه مي‌توانيم اين تيم را شكست دهيم. عدم شناخت باعث شد نتوانيم عملكردي كه مدنظرمان را است را ارائه دهيم. با اين وجود، همين كه پا به پاي حريفان بازي كرديم و عقب ننشستيم، برايمان خوب و كافي است.
وي افزود: افكار عمومي، تماشاگران، مسئولان فيفا و ... از بازي ايران ابراز رضايت و شگفتي مي‌كردند و مي‌گفتند فكر نمي‌كرديم اين تيم اينگونه بازي كند. ما پايه و اساس خوبي را براي آينده بنا نهاديم




تمام شدن المپیک برای من سخت و غیر قابل باور است

شهنازي: تمام شدن المپيك براي من سخت و غيرقابل باور است

 سرمربي تيم واليبال نوجوانان ايران در حالي كه اشك مي‌ريخت، ‌گفت: المپيك براي ما تمام شد و اين موضوع سخت و غيرقابل باور است.

                  

ناصر شهبازي پس از شكست 3 بر يك مقابل كوبا و عدم صعود ايران به جمع 4 تيم برتر واليبال اولين دوره المپيك نوجوانان، اظهار داشت: المپيك براي ما تمام شد. اين موضوع برايم بسيار دشوار و سخت است. براي اين مسابقات زحمت زيادي كشيده بوديم. 9 ماه در اردو بوديم؛ اما اتفاقاتي كه در بازي اول مقابل آرژانتين افتاد، ما را از هدفمان دور كرد.
وي تصريح كرد: اگر آ



برترین های اخلاق 9 دوره لیگ برتر معرفی شد

برترین بازیکنان اخلاق در فصل نهم رقابتهای لیگ برتر معرفی شدند ضمن اینکه کریم باقری به عنوان بازیکن برتر 9 دوره گذشته لیگ برتر معرفی شد

مراسم تجلیل از برترین های اخلاق لیگ نهم فوتبال عصر امروز سه شنبه در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ ، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، مدیرعاملان باشگاه های لیگ برتر، مربیان تیم های لیگ، بازیکنان و چهره های سرشناس فوتبال کشور برگزار شد، این نفرات به عنوان بازیکنان برتر اخلاقی معرفی شدند.

میثم بائو (پرسپولیس)، سهراب بختیاری زاده (صبای قم)، جواد آشتیانی (سایپا)، لگ چیرا (استیل آذین)، اسماعیل فرهادی (ذوب آهن)، محمد غلامی (استیل آذین)، وحید طالب لو( استقلال)، هادی نوروزی (پرسپولیس)، محمد منصوری (ذوب آهن)، ابراهیم صادقی (سایپا)، مقداد قباخلو (پاس همدان)، داریوش یزدانی (سایپا)، ایوان پتروویچ (شاهین بوشهر)، احمد جمشیدیان (سپاهان)، داوود حقی (صبای قم)، علیرضا نورمحمدی (راه آهن)، فرشید طالبی (ذوب آهن)، عبدالرضا بازیاری (شاهین بوشهر)، خسرو حیدری (استقلال)، مهدی رجب زاده (مس کرمان)، غلامرضا رضایی (فولاد خوزستان)، مهدی مهدوی کیا (استیل آذین)،

در این مراسم همچنین سه بازیکن برتر اخلاق لیگ نهم نیز به این شرح معرفی شدند.

1- امین متوسل زاده (مقاومت سپاسی)
2- مهدی رحمتی (سپاهان)
3-سید محمد حسینی (ذوب آهن)

از بین این بازیکن امین متوسل زاده بازیکن فصل پیش تیم فوتبال مقاومت سپاسی به عنوان برترین بازیکن اخلاق معرفی شد . ضمن اینکه جایزه برترین جوان اخلاق نیز به کریم انصاریفرد از سایپا رسید.

در این مراسم همچنین کریم باقری کاپیتان پیشین تیم ملی و باشگاه پرسپولیس به عنوان بازیکن اخلاق 9 دوره گذشته لیگ برتر معرفی شد.





هادی ساعی هنرپیشه شد

جهانگير كوثري خبر داد: فيلمبرداري «روايت» به‌ كارگرداني نيكي كريمي تا سه روز آينده تمام مي‌شود.

اين تهيه‌كننده با بيان اين مطلب ادامه داد:گوهر خيرانديش،مهرنوش بختياري و هادي ساعي ـ قهرمان تكواندو ـ نيز به جمع بازيگران اضافه شدند و جلوي دوربين مي‌روند.

مونتاژ فيلم توسط مستانه‌ مهاجر در استوديو «نفس» ادامه دارد.

«روايت» كه عنوان موقت اين پروژه است، همچون «يك شب» و «چند روز بعد» از ساخته‌هاي قبلي اين فيلمساز، اثري اجتماعي بوده كه نيكي كريمي نگارش فيلمنامه آن را برعهده دارد. در اين فيلم زوج مستندسازي درگير مشكلات سوژه فيلم خود مي‌شوند و تا پايان راه او را همراهي مي‌كنند.

در اين فيلم نيکي کريمي، شهاب حسيني، اشکان خطيبي، مهدخت مهدوي‌فر، غزاله رشيدي، نادر فلاح، رامونا شاه به ايفاي نقش مي‌پردازند.

ديگر عوامل اين فيلم عبارتند از: نويسنده و کارگردان:نيکي کريمي،دستيار اول کارگردان و برنامه-ريز: سپهر ميکائيليان، منشي صحنه: سحر جزايري،مدير فيلمبرداري: تورج اصلاني،صدابردار: نظام الدين کيايي،طراح صحنه و لباس: سارا سميعي،طراح چهره‌پردازي: سودابه خسروي،مجري طرح و مدير توليد: مجتبي متولي،مدير تدارکات: محمد حسن نوروزي، عكاس: احمدرضا شجاعي،فيلم‌پشت صحنه: هومن قدرت نما، مشاور رسانه‌ايي: مينا اكبري.





گزارش تخلف
بعدی