ذوب آهن 1-الهلال 0

ذوب آهن اصفهان به ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا راه يافت. عربستان سعودي كه دو تيم در دور نيمه نهايي داشت، در ديدار پاياني سهم و نماينده اي نخواهد داشت.

شاگردان منصور ابراهيم زاده در ديدار برگشت دور نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا برابر الهلال عربستان نتيجه بازي رفت را تكرار كرده و با شكست يك بر صفر تيم عربستاني حريف سئونگنام كره جنوبي در ديدار پاياني اين رقابت ها شدند.

ذوب آهن كه ديدار رفت در اصفهان را با تك گل قاسم حدادي فر به سود خود به پايان برده بود، در بازي برگشت با تك گل ايگور كاسترو در دقيقه 55 پيروزي يك بر صفر بازي رفت را تكرار كرد و با شايستگي راهي ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا شد.

مردان اريك گرتس در بازي برگشت به قضاوت روشن ايرماتف از ازبكستان انجام شد، از دقيقه 71 ده نفره بازي مي كردند. لي يونگ پيو، بازيكن سرشناس كره اي الهلال با خطاي غير ورزشي روي محمد رضا خلعتبري در كناره هاي ميدان با كارت قرمز مستقيم داور ازبك بازي رو به رو و مجبور به ترك زمين بازي شد.

به اين ترتيب ذوب آهن در ديدار پاياني به ديدار سئونگنام از كره جنوبي خواهد رفت كه با كنار زدن الشباب ديگر تيم عربستاني راهي به فينال توكيو راه يافت. در ديدار برگشت دو تيم كه در كره جنوبي انجام شد، ميزبان شكست 4 بر 3 بازي رفت را با يك گل جبران كرد و با نتيجه 4 بر 4 و به كمك گل زده در خانه حريف راهي ديدار پاياني شد.

ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا به ميزباني ژاپن در توكيو انجام خواهد شد. آيا ذوب آهن پس از استقلال و پاس سومين قهرماني باشگاه هاي ايراني را در اين رقابت ها رقم خواهد زد؟

رئيس باشگله الهلال عربستان پس از شكست مقابل ذوب آهن استعفا كرد.

 شكست الهلال در برابر ذوب آهن براي سعودي‌ها بيش از يك نتيجه تلخ ورزشي بود به طوري كه بايد از آن به عنوان يك زلزله ورزشي در اين كشور ياد كرد. آنهايي كه شب گذشته و بامداد امروز تلويزيون‌هاي عربستان و وابسته به اين كشور و همچنين اين منطقه را ديدند به خوبي متوجه شدند كه هزينه و بازتاب اين شكست چقدر براي فوتبال عربستان سنگين بوده است.

 وقتي گل ايگور كاسترو به ثمر رسيد گزارشگر پرجنب و جوش و پرهياهوي تلويزيون ورزشي عربستان با صدايي گرفته گفت: "خلاص"(تمام شد).او مي‌دانست كه ياران الهلال توان زدن سه گل به ذوب آهن را ندارند. اين مطلب را حدود 70 هزار تماشاگر پرسرو صداي تماشاگر عربستان مي‌دانستند كه پس از گل و به ويژه بعد از اخراج بازيكن الهلال ورزشگاه "ملعب الصحرا" را ترك كردند و اين در حالي بود كه قبل از بازي تماشاگران الهلال نتيجه را سه يا چهار بر صفر به سود تيم خود اعلام مي‌كردند.

اين گزارشگر مي‌افزايد: حتي مقامات عربستاني نيز از دقيقه 70 حاضر به ديدن شكست الهلال مقابل تيم پرقدرت ذوب آهن اصفهان نشدند و ورزشگاه را ترك نمودند. شاهزاده سعودي رئيس باشگاه الهلال نيز پس از گل و واكنش منفي تماشاگران تيمش از روي سكوها مجبور به استعفا شد. او كه به تقليد از بزرگان عشيره‌اي مصر عصاي نازكي در دست داشت درپايان بازي در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني استعفا نمود.

تلويزيون ورزشي عربستان سعودي دقايقي پس از شكست سخت الهلال اعلام كرد: شاهزاده عبدالرحمان بن مساعد رييس باشگاه الهلال با قبول مسوليت شكست در برابر ذوب آهن ايران از سمت خود استعفا داد و به الجزيره اسپورت و سعودي اسپورت گفت: ذوب آهن بهتر بود و برد.

وي در رختكن تيم خود به بازيكنانش دلداري داد و گفت، خود را براي فصل آينده آسيايي آماده نمايند.

در همين حال مفسران تلويزيون‌هاي سعودي اسپورت و الجزيره اسپورت استعفاي شاهزاده عبدالرحمان را سنگين‌تر از باخت مقابل ذوب آهن ايران توصيف كردند. اين استعفا در حالي اعلام شد و به صورت زيرنويس مرتبا ازشبكه‌هاي ورزشي عربي پخش مي‌شد كه به گفته كارشناسان فوتبال در منطقه واكنشي بود براي آرام ساختن تماشاگران خشمگين الهلال عربستان، كه زير بار شكست دوباره برابر ذوب آهن ايران خرد شدند.

يادآور مي‌شود، قبل از آغاز بازي شاهزاده عبدالرحمان بن مساعد با ترديد در خصوص اعلام نتيجه اين ديدار سخن گفت و بسيار مشخص بود كه سعودي‌ها از ذوب آهن وحشت كرده بودند. با حذف الهلال عربستان انتقال اريك گرس مربي بلژيكي الهلال به تيم ملي مغرب (مراكش) نيز احتمالا شتاب بيشتري خواهد گرفت چرا كه هواداران پرشمار الهلال او را مقصر اصلي در اين باخت مي‌دانستند.

سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن پس از پيروزي بر الهلال وراه يابي به فينال ليگ قهرمانان آسيا از تلاش براي دفاع از اعتبار فوتبال ايران در ديدار پاياني خبر داد.

ذوب آهن اصفهان چهارشنبه شب در رياض دست به كار بزرگي زد و الهلال عربستان را در مقابل ديدگان هزاران هوادارش با يك گل شكست داد و به ديدار پاياني ليگ قهرمانان رسيد.

منصور ابراهيم زاده در نشست خبري پس از بازي گفت: در اين دوره از رقابت‌ها كار دشواري پيش رو داشتيم. در گروه سختي قرار گرفته بوديم و با تيم‌هاي قدرتمند بنيادكور و الاتحاد بازي كرديم. پس از صعود از گروه هم با پوهانگ، مدافع عنوان قهرماني روبرو شديم.

ابراهيم زاده در ادامه افزود: هميشه به تيمم اطمينان داشتم و مي دانستم مي توانند به ديدار پاياني برسند. من سه سال است در ذوب آهن مربيگري مي كنم و بازيكنان مانند فرزندانم هستند كه همه به هم كمك مي كنيم تا به موفقيت برسيم.

سرمربي ذوب آهن كه بايد تيمش را براي ديدار پاياني در 22 آبان آماده كند، در رابطه با عملكرد شاگردانش اظهار كرد: در مقابل حملات الهلال بازي را به خوبي كننترل كرديم و نمايش بسيار خوبي در خط دفاع داشتيم. مهاجمان هم زماني كه تيم ما صاحب توپ مي شد براي دفاع الهلال دردسرساز مي شدند.

ابراهيم زاده با اشاره به اشتياق و انگيزه‌ي بالاي بازيكنان ذوب آهن گفت: همه، موفقيت را دوست دارند و براي رسيدن به آن تلاش مي كنند. از اولين روز رقابت‌ها در نظر داشتيم كه به ديدار پاياني راه پيدا كنيم و اكنون به اين مهم دست يافته‌ايم. مسيري طولاني را براي رسيدن به فينال پيش رو داشتيم و خوشبختانه با تمام موانع و مشكلاتي كه روبرو شديم به خوبي جنگيديم.

سرمربي ذوب آهن در رابطه با رويارويي با سئونگنام در ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا عنوان كرد: شناخت زيادي از سئونگنام داريم و با آمادگي كامل وارد توكيو مي شويم. تا روز بازي باز هم حريفمان را آناليز خواهيم كرد تا بتوانيم در دفاع از فوتبال ايران و غرب آسيا به خوبي مقابل اين تيم به ميدان برويم. در مهم ترين ديدار رقابت‌ها تمام تلاشمان را خواهيم كرد.

سامي الجابر ستاره و كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال عربستان و مدير فني فعلي باشگاه الهلال عربستان در گفتگو با شبكه العربيه با عذرخواهي از هواداران پرشمار تيم الهلال و فوتبال دوستان اين كشور، بابت شكست و حذف در برابر ذوب آهن ايران گفت: امروز يك روز غم انگيز براي ماست.

اين ستاره سابق فوتبال عربستان افزود: ما مقهور نظم تاكتيكي و تيمي ذوب آهن شديم.

وي با ستايش از قدرت جنگندگي بازيكنان تيم ذوب آهن ايران گفت: روحيه جنگندگي اين تيم در مقابل بازيكنان ما حيرت آور بود.

وي با اشاره به اهميت فضاي روحي حاكم بر بازيكنان در يك مسابقه فوتبال گفت: بازيكنان الهلال عربستان فاقد روحيه لازم براي اين ديدار بودند كه متاسفانه نتيجه را نيز واگذار كردند.

سامي جابر كه در اصفهان درگفتگو با الجزيره اسپورت وعده شكست ذوب آهن را داده بود در پاسخ به اين سوال كه آيا او نيز پس از استعفاي رييس باشگاه و انتقال مربي بلژيكي الهلال به همراه ساير كادر فني كنار خواهد رفت، گفت: نمي‌توانم اكنون در اين زمينه اظهارنظر كنم، اما بايد بگويم كه استعفاي شاهزاده عبدالرحمان بن مساعد رييس باشگاه الهلال از شكست در مقابل ذوب آهن ايران سخت‌تر و تلخ‌تر است.

وي با بيان اين مطلب كه شكست در خانه نيز بر عمق تلخي باخت در برابر ذوب آهن افزود، در پايان گفت: ما به تيمي باختيم كه با يك برنامه‌ريزي همه جانبه از صعود خود ظاهرا مطمئن بود.





بزرگداشت علی پروین

يين بزرگداشت شماره 7 اسطوره اي فوتبال ايران با حضور جمعي از جامعه‌ي ورزش و اهالي هنر، برگزار شد.

 تالار ايوان شمس تهران، سه شنبه شب ميزبان جمعي از بزرگان و پيشكسوتان جامعه‌ي فوتبال و هنرمندان سينما، راديو و تلويزيون بود كه براي تجليل از چند دهه خدمت علي پروين، كاپيتان و سرمربي اسبق باشگاه پرسپوليس و تيم ملي ايران به فوتبال گرد هم آمده بودند.

در آغاز مراسم تعدادي از پيشكسوتان فوتبال و داوري دقايقي از خاطراتشان با علي پروين سخن گفتند و ضمن اشاره به فضاي نامناسب حاكم بر جامعه ورزش و مخصوصا فوتبال، حضور پروين‌ها و دادكان‌ها را در راس جامعه‌ي فوتبال تنها راه بازگشت اعتلاي فوتبال ايران دانستند.

محمدفنايي كارشناس داوري درباره‌ي خاطراتش در دوران داوري گفت: من در جام جهاني حضور داشتم، با مارادونا و بسياري از بزرگان فوتبال جهان عكس يادگاري دارم، اما زماني كه عكسي كه با پروين دارم را نگاه مي كنم، اشك در چشمانم حلقه مي زند.

فنايي در ادامه افزود: به ياد ندارم علي پروين در تمام دوران بازيگري‌اش يك كارت زرد دريافت كرده باشد. پروين به بقيه‌ي بازيكنان هم تذكر مي داد كه به سمت داور نزديك نشوند و اعتراض نكنند و اين كار را براي داوران بسيار آسان مي كرد.

در ادامه‌ي مراسم حميدرضا صدر با حضور بر روي صحنه شروع به سخنراني كرد. صدر علي پروين را نخستين فوتباليست ايران لقب داد كه توانست فوتبال پيش از انقلاب را به دهه‌ي پس از انقلاب پيوند بزند و در جنگ تحميلي و اوضاع نابسامان كشور موجي از شور و اميد را در ميان جوانان ايجاد كند.

پس از سخنراني صدر مستند "سلطان" به كارگرداني مجيد توكلي و تهيه كنندگي محمدرضا شريفي نيا روي پرده به نمايش در آمد. در اين مستند 38 دقيقه‌اي زندگي علي پروين در بخش هاي مختلف شامل سلطان و مردم، سلطان ومذهب، سلطان و فوتبال، سلطان و تعصب، سلطان و خانواده و ... به نمايش در آمد.

علي پروين در قسمت‌هايي از فيلم به كمبود غيرت و تعصب بازيكنان فعلي اشاره كرد و گفت: "در گذشته بازيكنان تيمي مانند پرسپوليس جرات مساوي كردن نداشتند و بعد از نتيجه‌ي بد نزديك مربي هم نمي‌آمدند. نه مثل الان كه 4 تا گل بخورند ميكروفون را بردارند [وبگويند] به تيم حريف تبريك بگويند."

در ادامه‌ي فيلم قسمت‌هايي از صحنه هاي بازي پروين و گل‌هايي كه به ثمر رسانده بود به تصوير كشيده شد كه تشويق حضار را به دنبال داشت.

پس از پايان پخش فيلم، كارگردان و تهيه كننده‌ي اين مستند به روي صحنه آمدند و از سختي‌هاي تهيه‌ي اين فيلم صحبت كردند. مستند سلطان در جشنواره بين المللي فيلم‌هاي ورزشي، جايزه‌ي بهترين فيلم را از آن خود كرد.

محمدرضا شريفي نيا درباره تهيه‌ي اين فيلم گفت: آقاي پروين از بزرگان مملكت ما هستند. زماني كه ديدم آقاي توكلي براي تهيه‌ي فيلم با مشكل روبرو است و برق خدمت به بزرگان اين كشور را در چشمانش ديدم، بي درنگ قبول كردم تهيه كنندگي اين كار را بر عهده بگيرم. از اين به بعد هم هرگاه احساس كنم، كسي صادقانه مي خواهد به بزرگان و پيشكسوتان اين مرزوبوم خدمت كند، از هيچ كمكي فروگذار نخواهم كرد.

امير پوريا، منتقد سينما هم دقايقي صحبت كرد. پوريا با مقايسه‌ي پروين با الكس فرگوسن به بيان برخي از خصوصيات و ويژگي‌هاي اخلاقي پروين پرداخت و شخصيت برنده‌ي پروين را ستود.

سپس نوبت علي پروين رسيد كه در ميان تشويق شديد حضار روي صحنه حاضر شود. پروين پس از حضور روي صحنه شروع به صحبت كرد و گفت: "از همه خانواده‌هايي كه زحمت كشيدند تشكر مي كنم. همچنين از خانواده خودم و برادر بزرگترم محمود پروين تشكر مي كنم."

پروين در ادامه به ساخت مستند اشاره كرد و گفت: "اين فيلم كار من نبوده و به آن راضي نبودم. اما دختر بزرگم من را مجبور به اين كار كرد. كار من كه اين نيست. وقتي اين فيلم را مي بينم از هنرمندان و بزرگان سينما خجالت مي كشم. هر كسي را بهر كاري ساخته اند. مقابل من ورزشكاران بزرگي نشسته اند كه از آن‌ها خجالت مي كشم. مردم خيلي به من محبت دارند. از همه كساني كه در اين مراسم حضور داشتند، تشكر مي كنم. هميشه سلامت و تندرست باشيد."

در بخش انتهايي مراسم، جمعي از اهالي ورزش و پيشكسوتان داوري به روي صحنه آمدند و عكس يادگاري انداختند.

سپس خانواده پروين به روي صحنه آمدند و عكس يادگاري انداختند. در پايان هدايايي به رسم يادبود به پروين، خانواده‌اش و پيشكسوتان جامعه‌ي فوتبال اهدا كردند.

حاشيه‌ي مراسم هم نكات جالبي داشت كه خواندنش خالي از لطف نيست.

*مراسم با 2 ساعت تاخير آغاز شد

*ليلا بلوكات و ليندا كياني، بازيگران سينما، دقايقي روي صحنه حاضر شدند و درباره‌ي علي پروين صحبت كردند.

*ژيلا صادقي لحظاتي از برنامه به عنوان مجري بر روي صحنه حاضر شد و با اجراي خوب خود جملاتي را به علي پروين تقديم كرد و مورد تشويق حاضران قرار گرفت.

*محسن حاجيلو بدون دعوت بر روي صحنه حاضر شد و دقايقي شاد و پرخنده را براي حضار رقم زد.

*مجيد توكلي، كارگردان مستند سلطان، با شوخي خطاب به حضار سالن گفت: من كه استقلالي هستم به فكرش بودم و برايش فيلم ساختم، اما شما هيچ كار نكرديد.

*از مسعود مرادي و سعيد مظفري زاده، به عنوان دو داور پرتلاش و زحمت كش تقدير و تشكر شد.

*محسن حاجيلو با اشاره به گزارش مزدك ميرزايي درباره‌ي حضور روي نيمكت تيم ملي در بازي ايران و برزيل گفت: آقاي مزدك آيدي كارت داشتم!

پروین: بمیرم به تیم برنده تبریک نمی‌گویم/ مایلی‌کهن: دوست ندارم خار به پای پروین برود
مراسم اکران فیلم "سلطان" سه‌شنبه شب با حضور علی پروین، خانواده وی و جمعی از ورزشکاران و هنرمندان در تالار ایوان شمس برگزار شد.

مراسم اکران فیلم "سلطان" ساخته مجید توکلی که اختصاص به نمایش گوشه‌ای از زندگی علی پروین بازیکن و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس داشت، ساعت 19:30 سه‌شنبه با تاخیری 90 دقیقه‌ای در تالار ایوان شمس و در غیاب بازیکنان و مربیان و مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به غیر از علی پروین، کاظم اولیایی، قاسم پناهگر، محمد فنایی، هوشنگ نصیرزاده، مسعود مرادی، سعید مظفری‌زاده از چهره‌های ورزشی و محمدرضا شریفی نیا (تهیه کننده فیلم سلطان)، لیلا بلوکات، ژیلا صادقی و لیندا کیانی از هنرمندان در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مجری برنامه به انتقاد از وضعیت کنونی فوتبال کشور پرداخت و حتی اعلام کرد در یکی از جلسات اتحادیه فوتبال که حاضر بوده، از 90 دقیقه بحث مطرح شده در آن حتی یک دقیقه هم به فوتبال اختصاص نداشته است. 

انتقاد از عدم توجه به مسائل فرهنگی در فوتبال کشور مورد دیگری بود که مجری برنامه بدان اشاره کرد و در مورد دلیل حضور نیافتن مسئولان فدراسیون فوتبال در این مراسم جمله "همه مسئولان فدراسیون در سفر هستند" را به کار برد.

همچنین وی در بخش دیگری از مراسم اعلام کرد برای دعوت از مایلی کهن و دادکان پیغام‌های متعددی برای آنها گذاشته است اما هیچکدام پاسخش را نداده‌اند.

پس از صحبت‌های برخی از میهمانان و شرکت کنندگان در این مراسم، فیلم "سلطان" برای حاضران پخش که در این فیلم محمد مایلی‌کهن عامل موفقیت علی پروین را پشتکار و تمرین بسیار دانست.

وی که یکی از منتقدان علی پروین است، با بیان اینکه دوست ندارد یک خار به پای پروین برود، در مورد خصوصیات فنی وی اظهار داشت: "پروین در تمرینات به دروازه‌بان‌های بزرگ ایران می‌گفت توپ را می‌خواهم به فلان زاویه بزنم و در نهایت هم توپ را در همان زاویه به گل تبدیل می‌کرد. این مسئله میسر نمی‌شود مگر با تمرین بسیار".

در بخشی از این فیلم از علی پروین در مورد آینده محمد پسرش در فوتبال پرسدیدند و او گفت: "محمد فوتبالیست بزرگی می‌شود اگر تن به کار و تمرین بدهد".

پروین در فیلم سلطان با بیان اینکه اگر من توی والیبال به محمد ببازم تا صبح خوابم نمی‌برد اما بعضی‌ها در فوتبال غیرت و تعصب را فراموش کرده‌اند، تصریح کرد:" مربی تیمش چهار تا گل می‌خورد و می‌‎بازد و بعد از آن به تیم مقابل تبریک می‌گوید، من بمیرم به تیم مقابل پیروزی‌اش را تبریک نمی‌گویم".

سرمربی پیشین تیم ملی در فیلم زندگی خود خاطراتی را بیان کرد که یکی از جالب ترین آنها در مورد همایون بهزادی است. او گفت: "همایون بهزادی بعد از مساوی تمام وسائل رختکن امجدیه را خرد می‌کرد چه برسد تیم ببازد اما امروز خیلی راحت تیم‌ها نتیجه نمی‌گیرند و بازیکنان عین خیالشان نیست".

در فیلم سلطان مسعود کیمیایی، عبدالعلی چنگیز، حسین کلانی، علی انصاریان و تنی چند از پیشکسوتان در مورد علی پروین صحبت کردند اما جای خالی نفراتی همچون ناصر حجازی، امیر قلعه نویی و ... در این فیلم خالی بود. ضمن اینکه در بخشی از آن به احترام مادر مرحوم علی پروین "مامان نصرت" حاضران یک دقیقه سکوت کردند. پخش آهنگ "پروین پا طلایی" پایان بخش این مستند 38 دقیقه‌ای بود.

در پایان اکران فیلم مجید توکلی روی صحنه آمد و با تشکر از دختر علی پروین، محمدرضا شریفی نیا (تهیه کنندده فیلم سلطان) و محمدزمان وفاجویی، آنها را عامل اصلی ساخت این فیلم دانست که مراحل ساخت و تدوین آن 2 سال طول کشیده است. وی همچنین از تمام منتقدانش تشکر کرد.

در نهایت علی پروین در میان تشویق فراوان حاضران روی صحنه آمد و در ابتدا با تشکر از خانواده‌اش به خصوص برادر بزرگترش محمود پروین گفت: "باید از همه شما تشکر کنم زیرا من فوتبالم را به عشق شما مردم شروع و به عشق شما هم به پایان رساندم".

وی با بیان اینکه خودش نمی‌خواست در فیلم "سلطان" بازی کند اما دخترش وی را وادار به حضور در این فیلم کرد، افزود: "وقتی مقابل هنرمندان بازی خودم را در این فیلم می‌بینم خجالت می‌کشم. هر کسی را برای کاری ساخته‌اند و من ورزشکار هستم و نمی‌توانم فیلم بازی کنم".

پخش کلیپی از علی پروین و تقدیر از مسعود مرادی و سعید مظفری‌زاده بخش پایانی این مراسم بود. اظهارنظر مرادی در مورد پروین جالب بود که گفت: جامعه داوری کشور هم مدیون علی پروین است زیرا وی زمانیکه مظفری داور هرمزگانی به دلیل تصادف دچار مصدومیت شدید شد، تیم استیل آذین را برای برگزاری دیدار دوستانه به شهر محل زندگی آن داور برد تا مبلغ قابل توجهی برای درمان وی جمع شود. امروز این داور صحیح و سالم است و باید به همین دلیل از پروین قدردانی کرد.

همچنین قرار بود در این مراسم از فرهاد مجیدی بهترین بازیکن شهرآورد شصت و نهم تقدیر شود که وی در این مراسم حضور نیافت تا هدایای در نظر گرفته شده برای او به کاظم اولیایی اهدا شود.











نیکخواه بهرامی پرچمدار گوانجو

کمیته ملی المپیک صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال را به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در شانزدهمین دوره بازی‎های آسیایی معرفی کرد.

انتخاب صمد نیکخواه بهرامی به عنوان پرچمدار کاروان اعزامی به گوانگجو در شرایطی انجام شده است که این بازیکن دچار مصدومیت است و حتی پیش از این اعلام شده بود که به دلیل آسیب دیدگی قادر به همراهی تیم ملی بسکتبال در بازی‎های آسیایی نیست.

شانزدهمین دوره بازی‎های آسیایی از 21 آبان ماه در گوانگجو آغاز شده و تا 6 آذرماه ادامه خواهد داشت.

صمد نیکخواه بهرامی دهمین پرچمدار ایران در بازی‎های آسیایی به حساب می‎آید.





عنایتی بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال ایران شد

 اين بازيكن در ديدارتيم هاي فوتبال سپاهان اصفهان و پيكان قزوين كه به برتري 4 بر 2 تيم اصفهاني انجاميد، نخستين گل سپاهان را در دقيقه 25 از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند تا مجموع گل هاي خود را در ليگ برتر به 86 رساند و در صدر جدول گلزنان تاريخ اين رقابت ها قرار گيرد.
عنايتي تا پيش از فصل جاري ليگ باشگاه هاي برتر ايران 83 بار گلزني كرده بود كه از اين بين 28 گل براي تيم ابومسلم مشهد و 55 گل براي استقلال تهران به ثمر رسانده بود.
پس از عنايتي، 'فريدن فضلي' مهاجم سابق تيم هاي صبا قم ، استقلال اهواز و ابومسلم مشهد با به ثمر رساندن 85 گل در رده دوم برترين گلزن هاي ليگ باشگاه هاي برتر ايران قرار گرفت.
اسامي و تعداد گل هاي 10 گلزن برتر تاريخ ليگ برتر به شرح زير است:
1-رضا عنايتي، 86 گل
2- فريدون فضلي، 85 گل
3- آرش برهاني، 78 گل
4- مهدي رجب زاده، 62 گل
5- عماد رضا، 58 گل
6- سياوش اكبرپور، 53 گل
7- محسن بياتي نيا، 53 گل
8- هادي اصغري، 52 گل
9- علي دايي، 49 گل
10- داود حقي، 49 گل




دایی به فیفا رفت

'علي دايي' سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران براي شركت در نشست كميته فني فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) فوتبال امشب عازم زوريخ مي­شود.
  دايي به دعوت سپ پلاتر رييس فيفا و با هماهنگي 'حبيب كاشاني' سرپرست باشگاه پرسپوليس به سوئيس مي‌رود.
وي پس از شركت در اين نشست شب دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.
بر اين اساس تمرينات تيم فوتبال پرسپوليس تهران فردا (يكشنبه) تعطيل است.
تيم فوتبال پرسپوليس تهران در هفته دوازدهم رقابت هاي ليگ باشگاه هاي برتر ايران روز دوشنبه سوم آبان ماه ميزبان تيم ذوب آهن اصفهان خواهد بود.




اخبار و حواشی فوتبال استقلال و پرسپولیس 3

با ديدن هواداران پرسپوليس توان راه رفتن نداشتم
زارع: در دربي 69 شانس يار استقلال بود
هافبك تيم فوتبال پرسپوليس گفت:‌ در دربي 69 استقلال با خوش شانسي به پيروزي رسيد
مازيار زارع پس از شكست يك بر صفر پرسپوليس مقابل استقلال اظهار داشت: قبول دارم كه در نيمه اول بازي استقلال بازي بهتري را انجام داد، اما در نيمه دوم پرسپوليس خيلي خوب بازي كرد و حتي يك فرصت هم به حريف نداد.
وي افزود:‌ ما در نيمه اول با ضربه محمد نوري به گل رسيديم كه داور آن را مردود اعلام كرد و در نيمه دوم نيز بي‌دقت بوديم اما در مجموع استقلال با خوش‌شاسي به پيروزي رسيد.
زارع افزود: پس از شكست پرسپوليس وقتي هوادارانمان را ديديم، توان خروج از ميدان مسابقه را نداشته و احساس شرمندگي نسبت به آنها داشتم. هرچند استقلالي‌ها خودشان باور نمي‌كردند كه پرسپوليس را شكست بدهند.

/حاشيه دربي 69/
جلسه 40 دقيقه كاشاني و دايي با بازيكنان در رخكتن آزادي

 بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس پس از شكست در دربي 69 در رختكن با اعضاي كادر فني و سرپرست باشگاه جلسه ويژه اي برگزار كردند.

                  
تيم فوتبال پرسپوليس در دربي 69 مقابل تيم استقلال با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. در پايان مسابقه به دستور علي دايي و حبيب كاشاني جلسه ويژه اي در رختكن سرخ شان برگزار شد. دايي و كاشاني بيش از 40 دقيقه براي بازيكنان صحبت كردند.قبل از شروع اين جلسه همه افراد متفرقه از رختكن پرسپوليس به بيرون هدايت شدند.

*پدر داوود جورابلو، يكي از ليدرهاي استقلال كه به اثر سانحه رانندگي درگذشت، در پايان مسابقه و بعد از پيروزي استقلال در دربي 69 به رختكن آبي ها رفت و مورد تقدير مسئولان باشگاه قرار گرفت.
بازيكنان، كادر فني و مسئولان باشگاه استقلال در رختكن استقلال براي شادي روح جورابلو فاتحه خواندند.
موفقيت استقلال مهم‌تر از بازي كردن من است
جباري: مي‌دانستم مجيدي از پاس گلم نهايت استفاده را مي‌كند

 هافبك تيم فوتبال استقلال پس از پيروزي در دربي 69 گفت:‌ يك پاس گل به مجيدي دادم و مي‌دانستم با فرصت‌طلبي از آن استفاده مي كند.

مجتبي جباري پس از پيروزي يك بر صفر استقلال مقابل پرسپوليس اظهار داشت: امروز با تشخيص كادر فني به نيمه دوم ميدان آمدم و يك پاس گل به فرهاد مجيدي دادم. من مي‌دانستم وي بازيكن فرصت‌طلبي است و خدا را شكر مي‌كنم كه مهاجم ما پاس من را به گل تبديل كرد تا به سه امتياز بازي بدست آورم.
وي افزود: بازي خوبي انجام داديم و به نظرم موفقيت استقلال بيش از نيمكت نشيني من اهميت داشت، به همين دليل به نظر مظلومي احترام مي‌گذارم.
جباري يادآور شد: در پايان بازي وقتي شادي هواداران استقلال را ديدم به خود باليدم و خوشحالم كه به آنها خدمت مي‌كنم.

پورحيدري: به بازيكنان استقلال اجازه نمي‌دهم با تلويزيون صحبت كنند
سرپرست تيم فوتبال استقلال تهران گفت‌: بازيكنان ما اجازه مصاحبه با تلويزيون را ندارند
منصور پورحيدري با وجود پيروزي استقلال مقابل پرسپوليس اجازه نداد كه بازيكنان اين تيم با خبرنگاران تلويزيون مصاحبه كنند.
وي خطاب به خبرنگار تلويزيون گفت:‌ شما برويد خودتان را درست كنيد و بعد بيائيد با بازيكنان ما مصاحبه كنيد.
پورحيدري در مورد اظهارات علي فتح‌الله‌زاده مبني بر مصاحبه بازيكنان با شبكه‌هاي تلويزيوني گفت: من كاري به اظهارات سرپرست باشگاه ندارم اما اجازه مصاحبه به بازيكنان نمي‌دهم چون بازيكنان استقلال از تلويزيون ناراحتند و دوست ندارند با آنها حرف بزنند.
بعضي از بازيكنان استقلال كه از پيروزي در دربي خوشحال بودند و در پايان مسابقه با شبكه‌هاي تلويزيون مصاحبه مي‌كردند كه ناراحتي پورحيدري را به همراه داشت

/حاشيه دربي 69/
بهت دايي روي نيمكت و گريه بازيكنان پرسپوليس روي چمن آزادي

 سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پس از دريافت گل در دقيقه 91 مقابل استقلال، براي دقايقي روي نيمكت ذخيره‌ها بهت زده نشست و حاضر به ترك آن نبود.

فرهاد مجيدي در دقيقه 91 تك گل دربي 69 را به ثمر رساند تا پرسپوليس در ورزشگاه آزادي مقابل استقلال شكست بخورد.
در پايان مسابقه علي دايي از گل دقايق پاياني بهت زده شده و نمي توانست نيمكت را ترك كند. وي به همراه ساير اعضاي كادر فني در كنار نيمكت نشست و با گذشت زمان و براي انجام نشست مطبوعاتي راهي رختكن شد.

*بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس پس از دريافت گل در دقايق پاياني حاضر به ترك زمين چمن ورزشگاه آزادي نبودند. آنها در زمين دراز كشيده و گريه كنان خوشحالي هواداران استقلال را تماشا كردند.

*تعداد زيادي از هواداران پرسپوليس نيز از شكست تيم شان در دقايق پاياني ناراحت بودند و با چشمان اشك آلود ورزشگاه را ترك كردند.
مرادي به جاي قضاوت بازي را مديريت كرد
غياثي: كمك داور دربي بازي را از تعادل خارج كرد

رئيس سابق كميته داوران فدراسيون فوتبال اشتباه كمك داور دوم دربي 69 را عامل خارج شدن بازي از تعادل ناميد.

                   
رضا غياثي  در مورد نحوه قضاوت مسعود مرادي در دربي 69 و دو كمك او اظهار داشت: در نيمه دوم داور بيشتر سعي كرد مديريت كند تا مشكلي در مسابقه پيش نيايد.مرادي كه دوست داشت اين بازي را در آخرين سال‌هاي قضاوتش سوت بزند به خوبي بازي را مديريت كرد و خودش بايد از داوريش راضي باشد زيرا اشتباه تاثيرگذاري نداشت.
وي ادامه داد: مرتضي كريمي كمك داور دوم مسابقه با اشتباهي كه در نيمه اول مرتكب شد و گل صحيح پرسپوليس را در دقيقه شش آفسايد اعلام كرد باعث شد بازي از تعادل خارج شود.
در مورد قضاوت مسعود مرادي و كمك‌هايش در نيمه اول دربي 69 اظهار داشت: تنها اشكال اصلي تيم داوري در نيمه اول آفسايد اعلام شدن گل صحيح پرسپوليس بود. مرتضي كريمي در دقيقه 6 مسابقه عجله كرد و گلي كه محمد نوري به درستي وارد دروازه استقلال كرد را آفسايد گرفت.
وي ادامه داد: در مورد خطاها، اگر مرادي اشتباهي مرتكب شده براي هر دو تيم بوده و اشكال عمده‌اي وجود نداشت. اخطارهايي هم كه به بازيكنان داده شد به درستي بود. مرادي با دادن كارت‌هاي زرد قصد دارد از به خشونت كشيده شدن بازي جلوگيري كند.
غياثي با انتقاد از رفتار بازيكنان فوتبال ايران گفت: متاسفانه بازيكنان ما عادت كرده‌اند پس از هر خطا به داور اعتراض كنند و به خود اجازه مي‌دهند در كار داوري دخالت كنند. در اين زمينه آموزش لازم به بازيكنان داده نشده است كه نبايد در كار داور دخالت كرد. آنها چون بازيكنان اسم‌داري هستند و در تيم‌هاي معروف توپ مي زنند، تصور مي‌كنند مي‌توانند در كار داور دخالت كنند، ضمن اينكه اكثر فوتباليست‌هاي ايراني خطاهاي پيش پا افتاده‌اي را انجام مي‌دهند. خطاهايي كه بسيار آماتورگونه است.







مصاحبه و حواشی بازی استقلال و پرسپولیس

دايي، شيث را در اختيار باشگاه قرار داد
رضايي از حضور در تمرينات پرسپوليس محروم شد

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس، شيث رضايي را در اختيار باشگاه پرسپوليس گذاشت.

پس از بررسي عملکرد فني بازيکنان پرسپوليس در بازي‌هاي اين تيم در برابر ملوان انزلي و استقلال تهران، علي دايي سرمربي تيم پرسپوليس ، شيث رضايي را در اختيار باشگاه قرار داد تا کميته انضباطي پرسپوليس در خصوص اين بازيکن تصميم گيري کند.

مدافع تيم پرسپوليس تا اعلام نظر کميته انضباطي اين باشگاه از حضور در تمرينات گروهي اين تيم محروم است.


يكي از ناظران از درگيري شيث با مجيدي گزارش داده
شريفي:
داربي 69 بهترين داربي اخير بوده است
حسن اشجاري را تنبيه مي‌كنيم

رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: داربي در شرايط بسيار خوبي برگزار شد و به غير از يك مورد كه يكي از ناظران گزارش داده مشكل ديگري وجود نداشته است.

مجتبي شريفي درباره داربي شصت و نهم گفت: مشكلي در داربي وجود نداشت، هواداران و مجموعه دو تيم مشكلي را به وجود نياوردند. ما هم قبول داريم كه ورزشگاه‌ها جايي براي تخليه انرژي جواني است، اما اهانت جزو تخليه انرژي به حساب نمي‌آيد. ما بايد خوراك خوبي به سكوها بدهيم اما وقتي فدراسيون فوتبال به دليل اين كه ليدرها را در اختيار ندارد نمي‌تواند اين كار را انجام دهد ما بايد كانون ويژه‌اي را تاسيس كنيم.

وي افزود: معتقدم رسانه ملي هم در اين قضيه بسيار ضعيف عمل كرده است و به هيچ وجه نتوانست خوراك خوبي را به تماشاچيان بدهد. ما بايد گفتمان ورزشي را با هواداران‌مان به وجود بياوريم. آنها بايد ايراد ما را بگويند و ما هم ايرادهايشان را بگوييم. با اين حال فكر مي‌كنم داربي 69 بهترين داربي‌ اخير بوده است.

وي در باره حضور ناظران در سكوها هم گفت: قرار است امروز تمامي ناظران گزارشهايشان را ارائه كنند. اما در گفت‌وگويي كه با 6 ناظر داشتم آنها گفتند مشكلي وجود نداشته است. منتهي يكي از ناظران اعلام كرد شيث رضايي با فرهاد مجيدي در صحنه‌اي درگير شده است كه اين مسئله تحريك هواداران را به همراه داشته است. من خودم اين صحنه را نديدم بايد از دوستاني كه فيلم بازي را در اختيار دارند از صحنه‌هاي مختلف فيلم بازي را بگيرند تا متوجه شوند كه آيا او تخلف كرده است يا خير. اما هر كس تخلفي مرتكب شده باشد به همان ميزان تنبيه خواهد شد.

شريفي درباره حسن اشجاري هم گفت: اين مورد چون در جريان يكي از بازيهاي ليگ اتفاق افتاده ما در تنبيه‌اي كه در اين موارد بايد در نظر بگيريم تصميم باشگاه را در تنبيه در نظر گرفته شده تاثيرگذار نمي‌بينيم. در اين مورد آيين نامه اختياري است و ما مي‌توانيم در صورت محرز شدن تخلف جريمه‌اي را براي اين بازيكن در نظر بگيريم، اما همانطور كه گفتم تنبيه باشگاه را مورد لحاظ قرار نمي‌دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نمي‌شود با اين بازيكن كه يكي از بازيكنان مورد نظر براي جام ملتهاي آسياست با مهرباني بيشتري برخورد كرد، گفت: نمي‌توانيم بر روي اتو سنسور بگذاريم كه اگر يك بچه دستش را به اتوي داغ زد دستش نسوزد. اگر كسي تخلفي كرده باشد بايد براساس ميزان تخلف او را جريمه كنيم.


كسي نمي‌تواند به قضاوتم در داربي ايراد بگيرد
مسعود مرادي:
هنوز متقاعد نشده‌ام كه گل پرسپوليس درست بود يا نه

اور داربي شصت و نهم گفت: در فيلم بازي وقتي آن صحنه مشكوك را ديدم نتوانستم به طور كامل متقاعد بشوم كه اين صحنه گل بوده يا آفسايد.

مسعود مرادي در جمع خبرنگاران با انتقاد از مسايلي كه پيش از داربي مطرح شده بود، گفت: چطور مي‌شود قبل از شروع يك بازي برخي افراد درباره داوري پيش‌بيني كنند. متاسفانه قبل از اين بازي چنين رفتاري صورت گرفت اما بايد بگويم تيم داوري عملكرد خوبي داشت.

وي درباره آن صحنه مشكوك هم گفت: تصميم سختي بود و در آن لحظه به لحاظ حرفه‌اي بايد براي اعلام كردن گل تاييديه كمكم را مي‌گرفتم. در صحنه فيلم اين بازي وقتي آن صحنه را ديدم نمي‌توانم صددرصد بگويم كه گل شده است يا خير اما اگر مرتضي كريمي پذيرفته كه اشتباه كرده و عذرخواهي كرده حتما اشتباه كرده است.

مرادي افزود: اين باز از معدود قضاوت‌هاي من بود كه كسي نمي‌تواند درطول 90 دقيقه به آن ايراد بگيرد و آن صحنه گل پرسپوليس هم جزو شرح وظايفم نبود.

وي در ادامه افزود: از رسانه‌ها مي‌خواهم كه داوران را تخريب نكنند. قضاوتي كه در داربي داشتم بهترين قضاوتم در چند سال اخير بوده است.

مرادي در پاسخ به اين سوال كه برنامه‌تان پس از بازنشستگي در فوتبال بين‌المللي چيست؟ گفت: اوايل سال 2011 براي حضور در جلسه ناظران كنفدراسيون فوتبال آسيا در اين دوره شركت مي‌كنم اما مشخص نيست كه تا سه سال آينده در ليگ ايران قضاوت خواهم كرد يا خير و پس از پايان ليگ امسال در اين باره تصميم مي‌گيرم. با اين حال اعتقاد دارم انگيزه داور حضور در مسابقات بين‌المللي است. دوست دارم جا را براي داوران ايراني باز كنم تا آنها بتوانند كارهايي را كه من نكرده‌ام انجام دهند و در جام جهاني قضاوت كنند. من بايد هيمن جا از اهالي فوتبال و مطبوعات و رسانه‌ها به خاطر عدم حضورم در جام جهاني عذرخواهي كنم اما آنها بايد بدانند كه من تمام تلاشم را انجام داده‌ام و پس از حضور كامراني فر در جام جهاني دوست دارم كه يك داور ايراني در جام جهاني قضاوت كند. داوران ما در عرصه بين‌المللي جايگاه بسيار خوبي دارند و تنها بايد از آنها حمايت كرد.

مرادي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا دوست داريد زماني به عنوان ريس كميته داوران فعاليت كنيد گفت: هنوز به اين مسئله فكر نكردم اما اولويتم نظارت بر بازيهاي كنفدراسيون آسيا است.


برهاني نشان داد شعور فوتبالي دارد
مظلومي: با شكست پرسپوليس در مهر خاطره سال 62 را زنده كرديم
 سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران گفت: بار ديگر در ماه مهر پرسپوليس يك بر صفر در دربي مغلوب شد تا خاطره سال 62 زنده شود

پرويز مظلومي پس از پيروزي يك بر صفر مقابل پرسپوليس در نشست خبري اظهار داشت: خوشحالم كه اين بازي را برديم. در هر شرايطي به سه امتياز نياز داشتيم. به هواداران استقلال و بازيكنان تبريك مي‌گويم. دربي هميشه به دليل استرس و فشاري كه دارد كم كيفيت است.
وي افزود:‌ نيمه اول بايد با سه گل بازي را مي‌برديم در 15 دقيقه ابتدايي سه موقعيت تك به تك داشتيم. هدفمان اين بود كه از فضاي خالي پرسپوليس استفاده كنيم و از همين طريق هم به گل رسيديم.
سرمربي استقلال با بيان اينكه بازيكنان اين تيم در طول 90 دقيقه صبوري پيشه كردند گفت: هدف ما اين بود كه پرسپوليس را به جلو هدايت كنيم. اين تيم به جز يك موقعيت در نيمه دوم فرصت ديگري نداشت. از بازيكنانم راضي هستم و خوشحالم كه اين دربي مساوي نشد. همه ديدند كه من تيمم را هجومي به ميدان فرستادم و مهاجمي هم كم نكردم.
مظلومي تاكيد كرد: با وجودي كه مجتبي جباري يك ماه از ميادين دور بود اما از خلاقيت‌او در اين بازي استفاده كردم. اين نشان‌دهنده اين است كه تيمي كه مالكيت توپ را داشته باشد برنده نيست. استقلال روي اتحاد و يكدلي بازيكنانش به پيروزي رسيد.
وي درباره قضاوت مسعود مرادي عنوان كرد: مرادي قضاوت خوبي انجام داد. گل پرسپوليس صد درصد آفسايد بود و نوري يك گام جلوتر از مدافعان استقلال قرار داشت.
مظلومي تصريح كرد: حاضرم هم اكنون از استقلال بروم چون تا همين جا دينم را به اين تيم ادا كردم و اگر از اين تيم بروم خوشحال مي‌شوم. نمي‌خواهم درددل كنم اما سختي‌هاي زيادي در اين مدت كشيدم.
وي در خصوص آرش برهاني گفت: او بازيكن بزرگي است. با وجود اينكه موقعيت‌هايي را خراب كرد نشان داد شعور فوتبالي دارد. او در بازي‌هاي قبلي گل زده است. برهاني خودش هم نمي‌خواهد موقعيتش را از دست بدهد. من صبوري مي‌كنم تا آرش به برهاني آقاي گل تبديل شود.
اين مربي در خصوص عملكرد آندره لوييز اظهار داشت: او در آن قسمت كه بازي مي‌كرد تنها بود، اما عملكرد خوبي داشت. برنامه ما كشيدن پرسپوليس به جلو بود. يك نيمه فرصت را به پرسپوليس داديم و به هدف‌مان هم رسيديم.
مظلومي با بيان اينكه فتح‌الله زاده پيش از بازي به او عنوان كرده بود كه از باخت نگراني نداشته باشد، ادامه داد:‌من چسبيده به نيمكت استقلال نيستم. خدا كمك كرد به اينجا برسيم. هدف‌مان قهرماني است. روزي كه تاريخ دربي قرعه‌كشي شد و فهميدم اين بازي در مهر ماه است خوشحال شدم. خاطره‌ مهر سال 1362 را زنده كرديم، در آن سال هم بازي را يك بر صفر برديم و از هواداران دو تيم هم ممنون هستم.
اين برد را به جورابلو تقديم مي‌كنيم
فتح‌الله زاده: پرسپوليس بهتر از استقلال بازي كرد

 سرپرست باشگاه استقلال گفت: در دربي 69 پرسپوليس بهتر از ما بود ولي نتيجه عادلانه اي رقم خورد.

علي فتح‌الله زاده پس از پيروزي يك بر صفر استقلال مقابل پرسپوليس اظهار داشت: ما اين برد را به مرحوم جورابلو تقديم مي‌كنيم كه امروز در ميان ما نيست.
وي افزود:‌ پرسپورليس از ما بهتر بازي كرد اما نتيجه عادلانه بود، از مظلومي تشكر مي‌كنم كه در اين مدت زحمات زيادي كشيده است.
سرپرست باشگاه استقلال ادامه داد: من در رختكن استقلال حاضر شدم و به بازيكنان استقلال گفتم پرسپوليس از دقيقه 80 به بعد كم مي‌آورد و همين اتفاق هم افتاد. خوشحالم كه به پيروزي رسيديم و هواداران خوشحال شدند. من براي بازيكنان پاداش ويژه‌اي در نظر گرفتم.

حقيقي: مجيدي با كمك تير دروازه به من گل زد
خبرگزاري فارس: دروازه‌بان تيم فوتبال پرسپوليس پس از شكست در دربي 69 گفت: مهاجم استقلال با كمك تير دروازه به من گل زد

عليرضا حقيقي در پايان دربي 69 و پس از پيروزي يك بر صفر استقلال مقابل پرسپوليس گفت: استقلال در نيمه اول چند فرصت طلايي داشت و من خوشحالم كه توانستم موقعيت‌هاي صددرصد آنها را مهار كنم.
وي افزود: توپي كه مجيدي وارد دروازه من كرد با كمك تير دروازه گل شد. در نيمه دوم فرصت‌هاي زيادي داشتيم و با بي‌دقتي كه مقابل دروازه حريف مرتكب شديم نتوانستيم به حقمان برسيم.
حقيقي گفت: حداقل نتيجه براي پرسپوليس تساوي بود اما اميدوارم گلي را كه محمد نوري وارد دروازه استقلال كرد و داور آنرا نپذيرفت اشتباه نباشد چون تمرينات پرفشار ما و زحمات چند ماهه ما را برباد داد.
دروازه‌بان پرسپوليس عنوان كرد: در بازي‌هاي آينده بايد جبران كنيم اما اين شكست براي هواداران ما تلخ است و من نمي‌دانم هواداران چه برخوردي با ما خواهند داشت

خودم ديدم كه گل نوري صحيح بود
رضايي: ‌اشتباهات داوري براي فوتبال ما خوب نيست

مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس پس از شكست در دربي 69 گفت:‌ اشتباهات داوري براي فوتبال ما خوب نيست.

غلامرضا رضايي پس از شكست يك بر صفر پرسپوليس مقابل استقلال اظهار داشت: گلي كه محمد نوري به ثمر رساند كاملا درست بود اما نمي‌دانم چرا داوران آنرا آفسايد گرفتند.
وي افزود: من خودم پشت نوري بودم كه ضربه اول را زد و توپ برگشتي را به گل تبديل كرد اما كمك داور پرچمش را به نشانه آفسايد بالا آورد. اگر تصميم وي درست نباشد چنين اشتباهاتي نمي‌تواند براي فوتبال ايران خوب باشد.
مهاجم پرسپوليس خاطرنشان كرد:‌ در 15 دقيقه اول مقابل استقلال بي‌دقت بوديم و آنها چند فرصت خوب داشتند اما بعد از آن بازي را در اختيار گرفتيم و راه‌هاي نفوذي استقلالي‌ها را شناختيم.
وي ادامه داد: گلي كه در دقيقه 91 دريافت كرديم آب سردي بود بر پيكرمان و من نمي‌دانم هواداران پرسپوليس چگونه ما را خواهند بخشيد.

نمي‌دانم داورها با ما چه مشكلي دارند
نوري: گل سالم مرا به ناحق آفسايد گرفتند

هافبك تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت:‌ امروز مقابل استقلال شكست خورديم اما داور گل مرا به ناحق مردود اعلام كرد.

                  
محمد نوري پس از شكست يك بر صفر پرسپوليس مقابل استقلال اظهار داشت: من به درستي يك گل وارد دروازه استقلال كردم اما داور و كمكش آنرا آفسايد گرفتند.
وي افزود: اگر داور اشتباه كرده باشد نبايد راحت بخوابد. آنها با احساس 40 ميليون نفر بازي كردند و اين شكست بدترين اتفاق فوتبالي من بود.
نوري گفت: گلم صددرصد درست بود. از كميته داوران مي‌خواهم كه به اين مسئله رسيدگي كنند. نمي‌دانم مشكل داوران با ما چيست. هرچند اگر پس از كارشناسي گلم مورد تاييد هم قرار گرفته باشد مشكل پرسپوليس حل نخواهد شد.

آنها نبايد تا آخر عمر خود را ببخشند
رضايي: مرادي و كمك داورش شكست پرسپوليس در دربي را رقم زدند
 مدافع تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: مرادي و كمكش با داوري خود شكست ما مقابل استقلال را فراهم كردند.

شيث رضايي پس از شكست يك بر صفر پرسپوليس مقابل استقلال اظهار داشت: ما در نيمه اول توسط محمد نوري به گل رسيديم. من كه در دفاع آخر بودم ديدم كه گل پرسپوليس درست بود. كمك داور به غلط گل ما را آفسايد گرفت اما چه آفسايدي؟
وي افزود: اگر كمك داور روي آن گل اشتباه كرده باشد نمي‌تواند شب راحت بخوابد، چون ما به حق‌مان نرسيديم و مقصر اصلي داور و كمك داور بود.
رضايي عنوان كرد: قبول دارم كه براي دقايقي استقلال ما را اذيت كرد اما اگر گل ما تاييد مي‌شد شرايط تغيير مي‌كرد، متاسفانه يك اشتباه بزرگ روند بازي را تغيير داد و شما را به خدا قسم مي‌دهم كه درستي يا نادرستي اين گل را از كارشناسان سؤال كنيد، چون هنوز هم نمي فهمم كه داور و كمكش با چه استدلالي آن ضربه را آفسايد گرفتند.
رضايي گفت: اگر تصميم آنها درست باشد من اين برد را به استقلالي‌ها تبريك مي‌گويم اما اگر در آن صحنه مرادي و دستيارش اشتباه كرده باشند آنها تا آخر عمر به خاطر 40 ميليون هوادار نبايد خودشان را ببخشند.

باز هم با اشتباه داوري سر تيم ما را بريدند
دايي: هواداران پرسپوليس خواستار رفتن من نيستند
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: هواداران با وجود شكست مقابل استقلال مرا تشويق كردند و خواستار بركناري من نيستند
نشست خبري علي دايي پس از باخت پرسپوليس مقابل استقلال علاوه بر صحبت‌هاي جالب توجه سرمربي سرخ‌پوشان حواشي قابل توجهي نيز داشت.
علي دايي صحبت هايش را با تبريك به استقلال و هوادارانش آغاز كرد و اظهار داشت: متأسفم در روزي كه مستحق باخت نبوديم و گل صددرصدي را به ثمر رسانديم نتيجه را واگذار كرديم. خود من هم ماندم چرا دو هفته است كه سر پرسپوليس اينگونه بريده مي‌شود.
وي افزود: هفته پيش آقاي افشاريان در نتيجه تاثير گذار بود و براي اين بازي هم اصلاً نمي‌توانم توجيهي پيدا كنم. اين اتفاقات باعث مي‌شود ما شرمنده هواداران شويم، مثل اينكه به مذاق آقايان خوش نيامده كه ما حق‌مان را بگيريم.
سرمربي پرسپوليس تأكيد كرد: متأسفم براي چنين قضاوت‌هايي كه زحمت يك تيم را به باد مي‌دهند. بعد از گل سالم ما، هم من و هم تيمم مات و مبهوت مانده بوديم. كسي باور نمي‌كرد كه اين گل مردود اعلام شود. همين باعث شد تمركزمان به هم بريزد. شما ديديد هر چه از زمان بازي گذشت پرسپوليس بهتر و بهتر شد، اما در نهايت يك توپ آمد و ما يك گل هم خورديم و باختيم.
دايي تصريح كرد: اين همه موقعيت داشتيم اما به بازي خود امتياز نمي‌دهم. اگر آن گل قبول مي‌شد با صحبت‌هايي كه در تمرينات با بچه‌ها انجام داده‌ بوديم گل‌هاي بعدي هم مي‌توانستيم به ثمر برسانيم. نيمه دوم خود استقلالي‌ها هم باور نمي‌كردند كه ما اينگونه بازي كنيم. روي بدشانسي گل خورديم اما با اين نمايشي كه از خود نشان داديم و اين روندي كه در تمرينات در پيش گرفتيم به هواداران قول مي‌دهيم كه يك جام براي آنها كسب كنيم.
علي دايي با بيان اينكه خيلي از مسائل دست به دست هم مي‌دهد تا پرسپوليس نتيجه نگيرد گفت: از شما خبرنگاران خواهش مي‌كنم برويد تحقيق كنيد چرا حق يك تيم پايمال مي‌شود. هرچه در مورد داوري بگويم مگر دردي دوا مي‌كند. شرمنده هواداران هستم كه باختيم. به هواداران استقلال هم تبريك مي‌گويم و از صبوري آنها تشكر مي‌كنم.
در ادامه كنفرانس دايي يكي از خبرنگاران حاضر در اين نشست كه سابقه درگيري لفظي با علي دايي در زمان سرمربي‌گيري وي در تيم ملي را داشت، از علي دايي پرسيد آقاي دايي صبر هواداران پرسپوليس لبريز شده آيا بهتر نيست شما از اين تيم برويد؟
دايي پس از صحبت‌هاي اين خبرنگار با حالت خشم پاسخ داد: من اصلاً حرف شما را قبول ندارم. اين حرف‌هاي خود شماست نه هواداران، هواداران پرسپوليس من را تشويق كردند. من براي شما متأسف هستم حتي بعد از بازي تيم ملي هم در كنفرانس حاضر شدي و خواهان رفتن من شدي و امروز هم كه در دربي باختم اين حرف را مي‌زني.
سپس علي دايي رو به ساير خبرنگاران گفت آقايان توجه كنيد هر سالي كه من باختم اين آقا به من پيشنهاد رفتن داد. اما يك بار نشده وقتي مي‌بريم اين آقا صحبت كند. اگر هواداران پرسپوليس بخواهند مثل آب خوردن مي‌روم. بعد از تيم ملي 9 ماه در فوتبال نبودم و هيچ‌جا هم كار نكردم مردم همه چيز را مي‌دانند.
وي خطاب به خبرنگار مذكور گفت: آقاي عزيز. مردم سره را از ناسره تشخيص مي‌دهند. اگر دو نفر هم در اين بين شعار مي‌دهند خط و خطوط است. خط و خطوط نه براي من بلكه براي هركسي كه مربي پرسپوليس باشد.
صحبت‌هاي علي دايي در اين خصوص وقتي به پايان رسيد ساير خبرنگاران به خبرنگاري كه باعث خشم علي دايي شده بود اعتراض كردند و يكي از خبرنگاران عنوان كرد آقاي محترم اينجا كنفرانس خبري است نه بحث مشترك شما و دايي. اگر پيشنهادي براي علي دايي داري بعداً به او بگو.
علي دايي نيز در ادامه صحبت‌هاي اين خبرنگار اظهار داشت: من چسبيده به پرسپوليس نيستم. من عاشق فوتبالم و به عنوان مربي كمك مي‌كنم. فوتبال برد و باخت دارد، اگر قرار است با دو باخت همه چيز عوض شود سنگ روي سنگ بند نمي‌شود. تيم من نسبت به هفته قبل پيشرفت خوبي داشته و من اين را به چشم ديدم.
سرمربي پرسپوليس درباره اظهارنظر پرويز مظلومي كه مدعي بود هدف استقلال جلو كشيدن تيم پرسپوليس بود، گفت: من باز مي‌گويم بعد از گل صحيحي كه به ثمر رسانديم تمركز‌مان به هم خورد و به همين دليل استقلال صاحب موقعيت شد. مربي تيمي كه مي‌برد مي‌تواند بيايد اينجا خيلي‌ حرف‌ها را مطرح كند. آقايان منظورشان كدام صبوري بوده كه مي‌گويند؟ يك توپ آوردند و همان هم گل شد. من اشتباهم را خودم ديدم و خودم هم تصحيح‌اش كردم. يك نفر بگويد استقلال به جز يك موقعيت در نيمه دوم چه كار كرد؟
در ادامه اين نشست خبري يكي از خبرنگاران خطاب به دايي گفت: اين براي اولين بار نيست كه سر پرسپوليس بريده مي‌شود. آيا شما قصد شكايت نداريد؟
قبل از اينكه علي دايي پاسخي به اين سؤال دهد خبرنگار ديگري از اين سؤال برآشفت و گفت شما يك خبرنگار پرسپوليسي هستيد و با پرسيدن اين سؤال مي‌خواهي علي دايي را تحريك كني. خبرنگار مذكور نيز در پاسخ به اين خبرنگار گفت اين مسئله به شما ربطي ندارد و حق دخالت نداري.
علي دايي نيز پس از بگومگوي اين دو خبرنگار گفت: من چه بگويم كه وقتي شما با يكديگر حرفتان مي‌شود اما خواهش مي‌كنم احترام همديگر را حفظ كنيد. من كاره‌اي نيستم كه بروم شكايت كنم. از لحاظ فني وظيفه‌ام اين است تيم را در سطح بالايي قرار دهم و ساير موارد مربوط به باشگاه مي‌شود.
سرمربي پرسپوليس در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه منظور او از اينكه نمي‌تواند بپذيريد داور چرا گل صحيح آنها را مردود اعلام كرد، گفت: من به غير از اين چيز ديگري نمي‌توانم عنوان كنم. باور كنيد من نمي‌فهم چطور اين گل مردود اعلام شد. بازي قبل هم سرمان را بريدند. يك پرچم اشتباه باعث مي‌شود تا يك چنين خبرنگاري بگويد هواداران پرسپوليس خواهان رفتن من هستند. من نمي‌خواهم به ساير موارد اشاره كنم اما چنين قضاوت‌هايي پيامدش همين سؤال‌ها است.
دايي در مورد اينكه چرا از كريم باقري استفاده كرد، گفت: شما مربي نيستيد درصد آمادگي آقا كريم را بدانيد. مربي مي‌داند از چه كسي استفاده كند. در آن دقيقه بادامكي خسته شده بود و خواستار تعويض شد و چون دنبال تساوي در اين بازي نبوديم مي‌خواستيم از قدرت بدني كريم باقري استفاده كنيم.
سرمربي پرسپوليس درباره اينكه آيا بهتر نبود به جاي كريم باقري از يك مهاجم استفاده مي‌كرد، گفت: من تعويض‌هايم محتاطانه نبود و اين نظر شماست.





مصاحبه ها و حواشی بازی استقلال و پرسپولیس

عذرخواهی کمک داور داربی از پرسپولیسی‌ها‌

مرتضی کریمی کمک داور بازی داربی شصت و نهم از پرسپولیسی‌ها به خاطر آفساید اعلام کردن گل صحیح محمدنوری عذر خواهی کرد.


به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس کریمی گفت:«اگر اشتباه من منجر به شکست پرسپولیس شده و هواداران این تیم را ناراحت کرده‌ام از همه آنها عذر می‌خواهم. آقای کاشانی در دوره دبیرستان معلم من بوده و از اینکه یک تیم بزرگ ضربه خورده خیلی ناراحتم.»


مسعود مرادی نیز صحبت مرتضی کریمی را نشان دهنده پذیرفتن این اشتباه از سوی او دانست و گفت: «آقای کریمی بزرگوارند اما اگر اشتباهی بوده مربوط به تیم داوری است. من نمی‌توانم خودم را کنار بکشم و تقصیر را گردن کمک‌داور بیندازم.»

مسعود مرادی: بهترین قضاوت عمرم را انجام دادم/ داوری در جام جهانی آرزویم بود

یک روز پس از قضاوت در داربی پایتخت مسعود مرادی حرف های زیادی برای گفتن دارد.از خودش،قضاوتش و سوت هایی که در داربی 69 زده راضی است و می گوید:«بهترین قضاوت عمرم بود.»

مرادی که امروز همه از او به دلیل عملکرد ضعیف کمک داورش در آفساید گیری و تاثیر مستقیم بر نتیجه بازی انتقاد کردند در خصوص گل زده پرسپولیس می گوید:«در مورد صحنه گل من نمی توانم نظری بدهم.اگر آقای کریمی عذر خواهی کرده یعنی اینکه اشتباهش را قبول کرده است.من دو بار صحنه آهسته را دیدم اما چیزی به نظرم نیامد.صحنه خیلی مشکوک بود و قضاوت کردن در مورد آن بسیار سخت است.»

وقتی از مرادی در مورد اعتراض پرسپولیسی ها و اینکه آنها اعتقاد دارند مرادی با پرسپولیس مشکل دارد سوال می پرسیم او فقط این جواب را تحویل می دهد:«این سوالات حاشیه ای است،جواب نمی دهم».»

داور بین المللی کشورمان که امسال آخرین سال حضورش در مجامع بین المللی را تجربه می کند در ادامه به قضاوت خودش در داربی اشاره می کند و می گوید:«هیچ کس نمی تواند برای این بازی از من ایراد بگیرد.گل مشکوک به آفساید پرسپولیس در حیطه وظایف من نبود.من نمی خواهم گناه را گردن کمک داور بیاندازم اما قضاوت خودم مشکلی نداشت و از خودم راضی ام.»

مرادی با انتقاد از کارشناسانی که قبل از داربی او را تخریب کردند می گوید:«البته باید به نکته ای هم اشاره کنم.خود شما،تلویزیون،رادیو و بقیه مطبوعات قبل از بازی کارشناسان داوری را دعوت می کنید و آنها اظهار نظر می کنند که من برای قضاوت در داربی صلاحیت ندارم.این اظهار نظرها به خودی خود تمرکز آدم را بهم می زند.اما خوشبختانه من تحت تاثیر قرار نگرفتم .قبل از بازی چیزهایی شنیدم که اصلا حق من نبود.خدا را شکر می کنم که یکی از بهترین قضاوت هایم را انجام دادم.چون معتقدم روز گذشته قضاوتی انجام دادم که هواداران راضی بودند.نه شیشه ای شکسته شد و نه در آخر بازی اعتراضی بود.خوشحالم که به خاطر قضاوت من اتفاق خاصی بعد از بازی نیفتاد.»

مرادی در پایان در خصوص آینده کاری اش و اینکه چه تصمیمی برای قضاوت در لیگ ایران خواهد گرفت گفت:«می خواهم در کلاس های ناظری AFC شرکت کنم.در آخر فصل تصمیم می گیرم که در لیگ ایران قضاوت خواهم کرد یا نه.در هر صورت باید تلاش کنیم تا در مجامع بین المللی نماینده داشته باشیم.به خصوص در جام جهانی.این همان آرزویی بود که من به آن نرسیدم و حالا برایم به رویا تبدیل شده است.»

مرادی: کسی نمی‌تواند ایرادی از قضاوتم بگیرد/ آفساید در حیطه اختیارات من نبود
داور دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: گرفتن آفساید در شرح وظیفه من نیست و فکر نمی‌کنم کسی بتواند کوچکترین ایرادی از قضاوتم بگیرد.

مسعود مرادی که پس از پایان شهرآورد شصت و نهم  در خصوص عملکردش در این دیدار گفت: دیگران باید اظهار نظر کنند. ولی به نظر خودم مورد خاصی در این دیدار وجود نداشت و من با سالها تجربه و توان در این دیدار قضاوت کردم و کسی نمی‌تواند کوچکترین ایرادی از من بگیرد.

وی در مورد صحنه‌ای که مرتضی کریمی کمک داور دوم این بازی گل پرسپولیس را آفساید اعلام کرد اظهار داشت: من فکر می کنم تنها مورد این مسابقه همان صحنه بود که باید فیلم را ببینم و سپس در مورد آن اظهار نظر کنم اما باید تاکید کنم آفساید در شرح وظایف کمک داور است.

داور دربی 69 همچنین در خصوص اینکه علی دایی گفته است شکایتش از فدراسیون باعث شده داوری ها به ضرر پرسپولیس باشد افزود: ذهنیت دایی بی‌مورد است و ما هرگز در مسابقه مصلحتی قضاوت نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: قبلاً ایرانی‌ها این بازی را قضاوت می‌کردند ولی این بازی آنقدر حساسیت نداشت و مثل بازی‌های دیگر بود و من فشاری را احساس نکردم.

مرادی در ادامه گفتگوی اختصاصی‌اش با مهر اضافه کرد: بنده به عنوان داور مسابقه شرح وظایفی دارم؛ مدیریت بازی، اخطار دادن، خطا گرفتن و ... اما گرفتن آفساید در حیطه وظایف من نبود. من با اعلام کمک داور آن گل را مردود اعلام کردم

عنایت :
بهتر بود کمک داور پرچم نمی‌زد / قضاوت مرادی تودهنی بود به منتقدان!
رئیس کمیته داوران گفت: پس از بازبینی صحنه گل پرسپولیس به استقلال این نتیجه رسیدیم که اگر مرتضی کریمی، کمک داور مسابقه، پرچم نمی زد، بهتر بود

تیم فوتبال استقلال روز جمعه موفق شد پرسپولیس را در وقت های تلف شده بازی با یک گل شکست دهد و این در حالی است که گل دقایق ابتدایی بازی که توسط محمد نوری به ثمر رسیده بود از سوی داور مردود اعلام شد اما بازبینی تصاویر نشان داد که گل صحیح بوده است.

مسعود عنایت در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: می گویند در آن صحنه بازیکن پرسپولیس چند سانتیمتر در موقعیت آفساید قرار داشته اما به عقیده من بهتر می بود که کمک داور پرچم نمی زد. در اینگونه مواقع کمک داوران باید دستور به ادامه بازی دهند.

وی در پاسخ به این سوال  که آیا محرومیتی برای مرتضی کریمی ، کمک داور مسابقه، در نظر خواهد گرفت ، گفت: محرومیت شامل داوران و کمک داورانی می شود که اشتباه فاحش داشته باشند در صورتی که اشتباه صورت گرفته، آشکارا نبوده و واقعا تشخیص اینکه آن صحنه آفساید بوده یا نه ، دشوار بوده است.

رئیس کمیته داوران در خصوص اظهارات دایی مبنی بر اینکه مشکلات مالی او با فدراسیون فوتبال باعث شده تا آنها تعمدا داوری را انتخاب کنند که علیه پرسپولیس قضاوت کند، گفت: از نظر من این یک تهمت است. چرا که اختلاف نظر دایی با فدراسیون فوتبال هیچ ارتباطی با من ندارد. من به عنوان رئیس کمیته داوران هرگز این کار زشت را انجام نمی دهم.

مسعود عنایت در پایان در خصوص اظهار نظر کارشناسان مبنی بر اینکه گل پرسپولیس صحیح بوده، گفت: شما از کدام کارشناس حرف می زنید؟ همان هایی که گفته بودند مسعود مرادی از عهده قضاوت این دیدار برنمی آید؟ قضاوت مرادی تودهنی محکمی بود به تمام منتقدان و از نظر من تنها اشتباه این داور، همان صحنه گل پرسپولیس بود و در مجموع قضاوت خوبی را از او شاهد بودیم.

علی دایی:
اشتباهات داوری علیه ما عادی نیست/ چسبیده به فوتبال نیستم و خودم می‌روم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه چسبیده به فوتبال نیست گفت: ‌اگر روزی احساس کنم نمی‌توانم برای پرسپولیس مثمرثمر باشم خودم می روم.

علی دایی پس از شکست تیمش در شهرآورد 69 ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: اول از همه به تیم استقلال و هوادارانش این پیروزی را تبریک می‌گویم اما باید تاکید کنم اصلاً‌ و ابداً مستحق شکست در این دیدار نبودیم.

وی  ادامه داد: داور گل 100 درصد ما را مردود اعلام کرد. خودم مانده‌ام آن گل چطور مردود اعلام شد. این دومین هفته است که چنین اتفاقی می‌افتد. هفته قبل افشاریان و این هفته مرادی. من نمی‌توانم این مسایل را توجیه کنم زیرا باعث می‌شود شرمنده هوادران شویم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه نمی دانم باید چکار کنم در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا فکر می‌کنید شکایت شما از فدراسیون فوتبال باعث شده است داوری‌ها به ضرر تیم شما باشد، اظهار داشت: شاید به مذاق آقایان خوش نیامده که کسی دنبال حقش برود. متاسفم با چنین قضاوت‌هایی زحمات یک تیم را به هدر می‌دهند.

وی در این خصوص اضافه کرد: ما در نیمه اول و پس از مردود اعلام شدن گل تیم مان مات و مبهوت مانده بودیم. هیچکس باور نمی‌کرد آن گل مردود شده است. این اتفاق تمرکز مدافعان ما را به هم ریخت و باعث شد استقلالی‌ها صاحب یکی دو موقعیت شوند.

دایی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: هرچه از دقایق بازی می‌گذشت خصوصاً در نیمه دوم ما تیم برتر میدان بودیم. در این نیمه بازی روی یک دروازه بود و اصلاً‌ استقلالی‌ها روی دروازه ما خطری ایجاد نکردند. اما آنها تنها روی یک موقعیت که در ثانیه‌های پایانی نصیب‌شان شد به گل برتری دست یافتند.

وی ادامه داد: قطعاً به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند این سه امتیاز از دست ما رفت. اما اگر آن گل قبول می‌شد با توجه به شرایط بازی می‌توانستیم گلهای دیگری را هم به ثمر برسانیم اما یک اشتباه روند بازی را تغییر داد و حتی استقلالی‌ها در نیمه دوم هم باور نمی‌کردند گل بزنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه نمی‌داند اسم این اتفاقات را چه بگذارد تاکید کرد: ما با بدشانسی دقایق پایانی گل می خوریم اما با این بازی که بازیکنان انجام دادند و روند حرفه‌ای که در پیش گرفته‌اند به هواداران قول می‌دهم در پایان فصل یک جام می‌گیریم. همچنین در بازی‌های آینده عملکردی به مراتب بهتری را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی همچنین تاکید کرد: شما بروید و بپرسید چرا به راحتی حق یک تیم را پایمال می‌کنند و آقایان جلوی دوربین به جای عذرخواهی از خودشان دفاع می کنند. من امروز هرچه از داوری بگویم دردی را دوا نمی‌کند زیرا ما باختیم حق ما نبود اما شرمنده هواداران شدیم. امیدوارم هواداران صبوری کنند تا بتوانیم در بازیهای بعدی این شکست را جبران کنیم.

خبرنگاری پرسید آقای دایی پس از دو شکست متوالی پرسپولیس به نظر می‌رسد احترامی که هواداران به شما می‌گذاشتند از بین رفته و تعدادی از آنها با شعار "دایی حیا کن پرسپولیس را رها کن" خواستار جدایی شما از این تیم شدند، دایی در پاسخ به این سئوال گفت: با اینکه تیم باخت اما هواداران من را تشویق می‌کردند. اما اگر هواداران نخواهند مثل آب خوردن می روم همان گونه که 9 ماه رفتم و در هیچ کجایی نبودم. من چسبیده به فوتبال نیستم اما جوانی‌ام را پای فوتبال گذاشتم.

وی در این خصوص اضافه کرد: مردم فوتبال را می‌فهمند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. مردم ما دیدند حق ما ناحق شد و داور به ضررمان سوت زد آن وقت دایی باید چه کار کند.

وی اضافه کرد: هوادران فوتبال رامی‌فهمند اگر ما بد بازی می کردیم و می باختیم آنها از ما انتقاد می‌کردند اما ما خوب بازی کردیم ولی مستحق شکست نبودیم البته همیشه بعضی از هواداران هستنتد که خط می گیرند و شعار می‌دهند اما باز هم تکرار می کنم من چسبیده به فوتبال نیستم اگرمی خواستم به پیشنهادات بهتر پاسخ می دادم اما به خاطر کمک به پرسپولیس ماندم.

"سرمربی تیم استقلال پس از بازی اعلام کرد ما در نیمه اول می‌خواستیم پرسپولیسی‌ها جلو بیایند و از پشت سر آنها برای رسیدن به گل استفاده کنیم  و در نیمه دوم با آنها مدارا کرده و در نهایت به گل برتری دست یافتیم" دایی در خصوص اظهارات سرمربی استقلال گفت: گل مردود شده ما تمرکز ما را به هم ریخت ضمن اینکه وقتی یک تیم پیروز می شود مربی آن خیلی توضیحات می‌دهد. آنها می گویند ما صبوری کردیم اما اگر گل ما مردود نمی‌شد و یا توپ زیر پای نوری گیر نمی‌کرد و ما به گلهای برتر دست می یافتیم باز هم آنها صبوری می کردند؟

وی با بیان اینکه من سعی کردم اشتباهات تیم را با انجام تعویض‌ها برطرف کنم و این موضعت باعث شد استقلالی‌ها موقعیتی را ایجاد نکنند در خصوص اینکه آیا به خاطر اشتباهات داوری به مراجع ذیربط شکایت خواهد کرد اظهار داشت: مسایل داخل تیم به من مربوط می شود و این مسایل ربطی به من ندارد. اما از مسئول باشگاه خواهش می کنم این اتفاق را پیگیری کند.

خبرنگاری پرسید آیا فکر می کنید اشتباهات داوری عمدی باشد، دایی گفت: به غیر از آن نمی توانم عنوان کنم. بازی قبلی به آن صورت داوری باعث شکست ما شد و در این بازی گل ما را راحت مردود اعلام شد. این مسئله برای تیم ما عادی نیست. زیرا باید پاسخگوی این هواداران باشم اما اشتباهات داوری باعث می‌شود کاسه صبر آنها هم لبریز شود و یک پرچم اشتباه پیروزی را از ما می‌گیرد.

وی در مورد اینکه چرا باقری را در دقایق پایانی وارد زمین مسابقه کرد اظهار داشت: مربی براساس درصد آمادگی بازیکنان از آنها ستفاده می‌کند. در دقایق پایانی بادامکی خسته شد و من کریم را آوردم. محمد نوری را عقب‌تر بازی دادم و کریم را جلو فرستادم تا از قدرت سرزنی آنها به گل برسیم زیرا به تساوی فکر نمی‌کردیم و تنها دنبال پیروزی بودیم.

دایی در پایان گفت: تعویضم اصلا‌ً محتاطانه نبود و تنها به فکر پیروزی بودیم اما متاسفانه استقلالی ها روی یک موقعیت خود در نیمه دوم به گلی رسیدند که جبران آن سخت بود.

شیث رضایی:
پرسپولیس بازنده نبود / داور با اشتباهش سرنوشت بازی را تغییر داد
کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس مدعی شد اشتباهات داوری نتیجه شصت و نهمین شهرآورد تهران را مشخص کرده و تیمش استحقاق شکست در این بازی را نداشته است.

شیث رضایی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل استقلال با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: تیم ما در بازی امروز بازنده نبود. نمی دانم کمک داور گل صد در صد درست تیم ما را چرا مردود اعلام کرد مطمئنا کارشناسان هم اعتقاد دارند که گل صحیح پرسپولیس به اشتباه مردود اعلام شده است.

وی در ادامه افزود: من از عقب دیدم که بازیکن ما در محوطه آفساید قرار نداشت و نمی توانم باور کنم چطور کمک داور تصمیم اشتباه گرفت.

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر کمک داور گل ما را به اشتباه مردود اعلام کرده است هرگز نباید خود را ببخشد و اگر هم تصمیم او درست بوده که ما یک بر صفر باختیم و هیچ اعتراضی نداریم.

شیث رضایی خاطرنشان کرد: شهرآورد با دیگر مسابقات لیگ تفاوت دارد با این حال داوران نتوانستند قضاوت خوبی داشته باشد ما بازی یک بر صفر برده را به دلیل اشتباه کمک داور با نتیجه یک بر صفر باختیم با این حال این از شایستگی های پرسپولیس کم نمی کند و مطمئن باشید هواداران پرسپولیس در این مسابقه مانند همیشه سربلند بودند هم ما و هم هواداران سر خود را بالا می گیریم چرا که هیچ کس این باخت ما را نخواهد پذیرفت.

وی با تاکید دوباره بر اینکه اشتباهات داور سرنوشت شصت و نهمین شهرآورد تهران را تغییر داد افزود: استقلال در 45 دقیقه نیمه دوم حتی یک موقعیت گلزنی را هم نداشت و فقط در یک 15 دقیقه نیمه اول چند موقعیت گل زنی داشت.

شیث رضایی در پایان گفت: من برای هوداران پرسپولیس بازی می کنم و همیشه به احترام آنها وارد زمین می شوم امروز هم از آن عذرخواهی می کنم که نتوانستیم برنده از بازی خارج شویم اما ما فقط نتیجه ظاهری را واگذار کردیم و شایسته پیروزی بودیم.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر عصر امروز جمعه با پیروزی یک بر صفر استقلال در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

كاشاني با تكذيب خبر حضور استيلي در پرسپوليس:
با علي دايي ادامه مي‌دهيم
كمك داور يا كميته داوران عذرخواهي كنند

مديرعامل باشگاه پرسپوليس با تكذيب خبر حضور حميد استيلي يا مربي ديگري در پرسپوليس گفت: به كار با دايي كما في السابق ادامه خواهيم داد.

 حبيب كاشاني در جمع خبرنگاران درباره باخت پرسپوليس از استقلال گفت: ما در پنج بازي اخير سه امتياز گرفته‌ايم و اين درخور هيچ تيمي بويژه پرسپوليس نيست. در دو بازي گذشته اشتباه‌هاي سهوي داوران باعث شده كه ما شكست بخوريم. اين انتظار وجود دارد كه نظارت بيشتري بر داوران وجود داشته باشد. نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه هواداران پرسپوليس با عملكردشان نشان دادند كه هوادار فهيم كيست. گل تيم پرسپوليس در دقيقه 5 مردود اعلام شد و در دقيقه 91 گل خورديم اما ديديد كه هيچ مشكلي پيش نيامد و هواداران با نظم كامل ورزشگاه را ترك كردند. بايد اين مسايل را تبليغ كنيم.

كاشاني در پاسخ به اين سوال كه آيا از عملكرد بازيكنان تيم‌تان در داربي رضايت داريد، گفت: برخلاف بازي با ملوان پس از بازي با بازيكنان دعوا نكرديم چرا كه آنها عملكرد خوبي داشتند و تنها اشتباه سهوي باعث شد سه امتياز را نگيريم. بازيكنان نشان دادند كه مشكل بدني ندارند و از هواداران مي‌خواهيم كه به ما و كادر فني فرصت دهند. بايد بگويم ما همچون گذشته به كارمان با علي دايي ادامه مي‌دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه شايعه شده استيلي گزينه سرمربيگري در پرسپوليس است؟ گفت: اين شايعه است. من با استيلي دوستي دارم، اما 15 روز است كه با او حتي تلفني هم صحبت نكردم. ضمن اين كه بعد از برد جمعه شاهين جايگاه او در اين تيم محكم‌تر شده است.

وي با تقدير از رفتار دايي بعد از باخت در داربي گفت: دايي بعد از شكست در بازي به كنفرانس مطبوعاتي رفت و خيلي محترمانه پاسخ خبرنگاران را داد. اين رفتار حرفه‌اي است كه دايي از خود نشان داد.

كاشاني درباره شكايت پرسپوليس از تيم داوري پس از داربي گفت: شكايت بعد از بازي معنايي ندارد. وقتي داور بازي سوت پايان را مي‌زند نتيجه همان است كه وجود دارد. اما اگر ما اعتراضي كرديم به خاطر فرهنگ سازي بوده است. بايد اين فرهنگ بوجود بيايد كه داور پس از اشتباهش از هواداران تيم عذرخواهي كند. ما معتقديم كه كمك داور داربي به سهو اشتباه كرده اما خودش يا كميته داوران مي‌توانند به صورت كتبي عذرخواهي كنند.

كاشاني درباره حساسيتي كه روي مسعود مرادي از سوي باشگاه پرسپوليس وجود دارد گفت: مرادي داوري بين‌المللي است و او هم تلاشش را مي‌كند كه بهترين قضاوتش را انجام دهد. ضمن اينكه بايد بگويم مرتضي كريمي دانش آموز خود من بوده است و من مطمئن هستم كه هيچ قصد و غرضي در آفسايد اعلام كردن گل پرسپوليس نداشته است. هدف من اين است كه كار فرهنگي انجام دهيم و اگر داوران اشتباهي كردند از هواداران تيم عذرخواهي كنند.

وي در ادامه گفت: به هواداران قول مي‌دهيم حداقل يك جام در اين فصل بگيريم.

كاشاني با بيان اينكه يك مدافع و يك مهاجم به تيم ما اضافه خواهند شد، گفت: عمادرضا يكي از گزينه‌هاي ماست. او يك فصل ديگر تا باشگاه الزمالك قرارداد دارد و براساس قانون فيفا بازيكني كه يك فصل قرارداد دارد نمي‌تواند با باشگاه ديگر مذاكره كند. او گفت اگر از ايران برود منكر مذاكراتش با پرسپوليس مي‌شود. به هر حال او يكي از گزينه‌هاي باشگاه پرسپوليس است.










شکست پرسپولیس در برابر استقلال

دربي شصت و نهم با پيروزي يك بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد.
                    
ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس از ساعت 15 در ورزشگاه آزادي با حضور بيش از 98 هزار نفر با قضاوت مسعود مرادي آغاز شد.
اين مسابقه با هيجان و حمله پرسپوليسي ها آغاز شد. دقيقه 7 بازي محمد نوري توانست دروازه استقلال را باز كند اما بلافاصله كمك داور دوم بازي(مرتضي كريمي) اين گل را به دليل آفسايد مردود اعلام كرد.
كمي بعد از اين گل نوبت به استقلالي ها شد تا حملات خود را آغاز كنند. آبي پوشان صاحب موقعيت هاي خوبي هم شدند اما آرش برهاني دو فرصت و ميلاد ميداودي فرصت ديگري را از دست دادند.
در دقايقي از بازي كه مدت كمي هم نبود فرصت چنداني روي دروازه هاي حريف خلق نشد.
نيمه دوم بازي با شوتي كه ميلاد ميداودي به سمت دروازه پرسپوليس زد گرم شد. در جريان بازي شاگردان دايي در چند نوبت موقعيت هاي خوب خود را از دست دادند.
در ادامه اين رقابت دو تيم بازي پاياپاي و نه چندان جذابي را دنبال كردند.
بازيكنان پرسپوليس در مواقعي كه صاحب موقعيت مي شدند با بي دقتي محض اين فرصت ها را از دست دادند.
شاگردان دايي در دقايق پاياني بازي حملات همه جانبه اي روي دروازه استقلال ايجاد كرده بودند اما اين فرصت ها يك به يك به هدر رفت.
با وجودي كه اين پرسپوليس بود كه حمله مي كرد اما اين شاگردان پرويز مظلومي بودند كه در دقيقه 90+1 توسط فرهاد مجيدي به گل رسيدند.
مرادي به مجتبي شيري، حسين بادامكي و عليرضا محمد از پرسپوليس و كيانوش رحمتي، پژمان منتظري و ميلاد ميداودي از استقلال كارت زرد نشان داد.
استقلال با اين پيروزي 20 امتيازي شد و در رده دوم به جاي پرسپوليس قرار گرفت.

اسامي بازيكنان استقلال:
محمد محمدي، پژمان منتظري، اميرحسين صادقي، مهدي اميرآبادي، آندره لوييز، فرزاد آشوبي، ايمان مبعلي( 67- مجتبي جباري)، فرهاد مجيدي، ميلاد ميداودي، آرش برهاني( 68- اميد روانخواه) و كيانوش رحمتي
سرمربي: پرويز مظلومي

اسامي بازيكنان پرسپوليس:
عليرضا حقيقي، شيث رضايي، عليرضا محمد، حميد علي عسگر، مازيار زارع، مجتبي شيري( 60- عليرضا نورمحمدي)، اميرحسين فشنگچي( 68- محمد منصوري)، حسين بادامكي(83- كريم باقري)، محمد نورِي، هادي نوروزي و غلامرضا رضايي
سرمربي: علي دايي



حواشی ایران برزیل

آندرانيک تيموريان:
اختلاف بين من و نکونام کذب است
وارد بازي برخي افراد مغرض نمي‌شوم

هافبک تيم ملي فوتبال ايران، گفت: من و نکونام 6 سال است که با هم رفيقيم و هيچ مشکلي با هم نداريم.

آندرانيک تيموريان با اشاره به خبر ناراحتي اش از جواد نکونام پس از بازي با برزيل گفت: واقعا از اين خبرها تعجب مي‌نم. نمي‌دانم چرا بايد چنين مسائلي مطرح شود. من و جواد شش سال است که در کنار هم در تيم ملي بازي مي‌کنيم و هيچ مشکلي هم با هم نداشته ايم.

وي افزود: ارتباط من و جواد در عين رفاقت بر اساس احترام کامل است. اگر کسي توانست کوچکترين بي احترامي بين من و نکونام در اين سالها پيدا کند، مي‌شود باور کرد که من از نکونام پس از بازي با برزيل ناراحت شده ام اما واقعا من و نکونام در همه اين سال ها هيچ مشکلي با هم نداشته ايم.

تيموريان با بيان اينکه شخصيت من طوري نيست که با کسي مشکل پيدا کنم، گفت: در تمامي اين سالها که فوتبال بازي کرده ام، نه با مربي و نه با بازيکني مشکلي داشته ام. اين را مربيان و هم بازي هايم مي‌توانند شهادت بدهند اما متاسفانه برخي مي‌خواهند بين من و نکونام اختلاف ايجاد کنند. مي‌خواهند من را وارد بازي اي کنند که آخرش اختلاف است اما من وارد اين بازي افراد مغرض نمي‌شوم.

وي ادامه داد: در روزهاي حساسي که فوتبال ايران پيش رو دارد از رسانه ها مي‌خواهم به تيم ملي کمک کنند. ما روزهاي مهمي را پيش رو داريم و بايد همه دست به دست هم بدهيم تا بتوانيم به تيم ملي براي قهرماني در آسيا کمک کنيم. قهرماني ايران در آسيا مي‌تواند يک ملت 75 ميليوني را خوشحال کند. همه بايد به فکر رسيدن به اين هدف باشيم. مطمئن باشيد من و نکونام يا همه بازيکنان تيم ملي هدف مان همين است و به کسي اجازه نمي‌دهيم که بخواهد با ايجاد اختلاف، ما را از هدفمان دور کند.

هشت و نیم تن زباله از بازی ایران - برزیل باقی ماند

برخی اتفاقات بازی ایران - برزیل از اذهان به دور ماند که یکی از این اتفاقات به ماجرای جمع شدن چندین تن زباله ریخته شده در ورزشگاه شیخ زائد ابوظبی بازمی‌گشت.

 با گذشت چند روز از بازی ایران - برزیل نقد‌های فراوانی از این دیدار رؤیایی برای ایرانی‌ها انجام شد و از هر نظر که بگویید این جدال مورد کنکاش قرار گرفت؛ از نظر فنی گرفته تا حواشی بازی و اظهار‌نظرهای اعضای دو تیم و همچنین بازتاب آن در سطح بین‌المللی که جالب توجه هم بود اما در این میان برخی اتفاقات این بازی هم از اذهان به دور ماند که یکی از این اتفاقات به ماجرای جمع شدن چندین تن زباله ریخته شده در ورزشگاه شیخ زائد ابوظبی بازمی‌گشت که گویا باعث تعجب مسئولان این ورزشگاه که به فاصله مدت کوتاهی باید میزبانی دیدار دوستانه امارات با شیلی را هم انجام می‌دادند، شده بود.

***

به محض شنیده شدن صدای سوت پایان در بازی سه‌شنبه شب، تیم دیگری آماده حضور در میدان بود. آنها ستارگان بزرگ یا قهرمانان ملی نبودند، بلکه خدمتکاران بی‌نام و نشانی بودند که قصد داشتند استادیوم را برای بازی بزرگ بین امارات و شیلی آماده کنند.

گروهی 40 نفره از کارگران نظافت‌چی تا پاسی از شب کار می‌کردند تا چیزی حدود هشت و نیم تن زباله‌های ریخته شده توسط بیش از 20000 هواداری که شاهد پیروزی 3- صفر برزیل بر ایران بودند، را جمع‌آوری و نظافت کنند. علاوه بر این گروه، دسته 40 نفره دیگری هم در طول مسابقه در استادیوم زاید اسپورت‌سیتی تلاش می‌کردند تا از حجم و زمان کار بعد از بازی کاسته شود.

دارنر کارتر مدیر خدمات نظافت ورزشگاه گفت: هزینه‌های نظافت استادیوم تقریباً معادل هزینه‌های تأمین امنیت بازی می‌باشد‌ و برگزاری بازی‌هایی در این سطح مخارج بسیار سنگینی را به دنبال دارد. چهار کانتینر و دو کامیون برای حمل 75000 لیوان کاغذی یکبار مصرف، 50000 پاکت و 5000 ظرف ذرت در نظر گرفته شده است.

دو گروه 40 نفره هم در طول برگزاری مسابقه و هم پس از اتمام بازی وظیفه تمیز کردن ورزشگاه را برعهده داشتند‌ و برای نظافت محوطه‌ای به مساحت 2/1‌میلیون متر مربع واقعاً زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند. تماشاگران حاضر در استادیوم فقط زباله نریخته بودند، بلکه هر چیزی از گوشی موبایل گرفته تا ساعت طلا‌ و از لباس تا جواهر‌آلات را جا‌گذاشته بودند.

مدیر خدمات نظافت ورزشگاه شیخ زائد ابوظبی در ادامه گفت: ما همیشه شب بازی ورزشگاه را نظافت می‌کنیم زیرا اگر باد بوزد، ممکن است به چمن زمین آسیب برساند. علاوه بر زمین مسابقه و سکوهای تماشاگران، امور خدماتی و نظافتی در تمام نقاط استادیوم نظیر پارکینگ ماشین‌ها، استودیوهای تلویزیون، جایگاه ویژه شخصیت‌های مملکتی، جایگاه ویژه مهمانان و حتی حوله‌های کثیف در رختکن تیم‌ها انجام می‌شود.

***

در شرایطی که بیشتر طرفداران حاضر در ورزشگاه شیخ زائد ایرانی‌ها بودند این شائبه به وجود آمد که بیشتر این زباله‌ها را آنها در ورزشگاه بجا گذاشته باشند اما یکی از حاضران در ورزشگاه در دفاع از ایرانی‌های حاضر در بازی ادعای جالبی را مطرح کرد. او گفت: از آنجا که این بازی پس از سال‌ها برگزار می‌شد تمام ایرانی‌ها‌ی حاضر در ورزشگاه با التهاب خاصی بازی را تماشا می‌کردند و تمام هوش و حواسشان به اتفاقات داخل زمین بود و به همین خاطر فرصت زیادی برای مصرف تنقلات و خوراکی نداشتند اما برخلاف ایرانی‌ها چند‌هزار برزیلی که در آن سوی ورزشگاه بازی را بدون استرس تماشا می‌کردند تا آنجا که توانستند خوراکی خورده و زباله تولید کردند. به نحوی که در پایان بازی سکوهای آنها که پر از زباله و آشغال بود این ادعا را که آنها پرخورتر از ایرانی‌ها بودند را به اثبات می‌رساند.

بجا ماندن هشت و نیم تن زباله در ورزشگاه شیخ زائد در شرایطی بود که تنها یک‌سوم جایگاه‌های ورزشگاه پر شده بود. در نظر بگیرید اگر این بازی در ورزشگاه آزادی و با حضور 120هزار نفر طرفدار که از ساعات اولیه روز خود را به ورزشگاه رسانده و ساعت‌ها منتظر آغاز این بازی می‌ماندند تا چه حد افزایش می‌یافت؟! البته از آنجا که دربی حساس پایتخت در پیش است به نظر می‌رسد مسئولان ورزشگاه آزادی روز جمعه با چندین برابر آمار زباله‌های بجا مانده از بازی ایران - برزیل مواجه خواهند شد چرا که طرفداران دو تیم مطرح پایتخت برای تماشای بازی تیم محبوب خود بر‌خلاف بازی ایران - برزیل مجبورند ساعت‌ها از وقت خود را روی سکوهای ورزشگاه سپری کرده و خودشان را با مصرف تنقلات و خوراکی سرگرم کنند که جمع‌آوری پسماندهای این اتفاق هزینه‌های زیادی برای مسئولان ورزشگاه آزادی در پی خواهد داشت.

خداحافظي وقتي قبوله كه داور، وسط بازي سوت بزند!  پروين: كريم بايد چهارگوشه زمين خودمان را مي‌بوسيد، نه اينطورغريبانه...
علي پروين از طرز خداحافظي كريم باقري دل خوشي ندارد و معتقد است كه حق باقري اين بوده تا مقابل 120 هزار هوادار ايراني و در ورزشگاه آزادي از تيم ملي خداحافظي مي‌كرد. پروين كه از ترس هواپيما براي ديدن بازي به امارات نرفت در مورد اتفاقات ايران – برزيل صحبت مي‌كند.
سلطان سرخ‌ها معتقد است وقتي برزيلي‌ها با هم پاسكاري كردند بچه‌هاي ما خودشان را گم كردند: «خيلي دوست داشتم اين بازي را ببينم و با اينكه به امارات نرفتم از پاي تلويزيون اين بازي را تماشا كردم. اگر گل غلامي مردود اعلام نمي‌شد وضعيت فرق مي‌‌كرد و تيم ما بهتر مي‌شد ولي از شانس بد گل غلامي مردود اعلام شد و برزيلي‌ها هم با پاسكاري‌هاي عجيب‌شان افتادند به جان تيم ملي... بچه‌هاي ما خودشان را گم كرده بودند و نمي‌دانستند چه كار بايد بكنند. به نظر من گل غلامي درست بود و نمي‌دانم كه چرا داور گل را قبول نكرد. اگر گل غلامي مردود اعلام نمي‌شد همه چيز فرق مي‌كرد. اصلا شايد برزيلي‌ها بيشتر جلو مي‌آمدند و ما مي‌توانستيم توي ضد حمله حريف را غافلگير كنيم!»
پروين طوري برزيل را ارزيابي مي‌‌كند كه احتمالا نام بازيكنان بزرگ و مطرح اين تيم را نمي‌داند. از سوي ديگر شك نكنيد كه پروين بازي ژاپن – آرژانتين را نديده: «اسم اين تيم برزيله... هر كاري كنيم برزيل، برزيله. البته فكر مي‌كنم كه اين تيم يكسري از بازيكنان بزرگش را نداشت! بعضي از بازيكنان برزيل جوان بودند و مربي برزيلينشان داد كه به جوان‌ها بها مي‌دهد! البته به نظر من در مجموع خوب بوديم اما بايد ياد بگيريم كه از تمام فرصت‌هايمان استفاده كنيم. مثلا همين ژاپن چطور توانست آرژانتين را شكست دهد؟ حتما ژاپني‌ها از همه فرصت‌هايشان استفاده كرده‌اند ولي ما قدر فرصت‌هايمان را ندانستيم!»
پروين در ادامه صحبت‌هايش ابراز اميدواري مي‌كند تا با شكست سه بر صفر تيم ملي ايران مقابل برزيل، شكست يك بر صفر مقابل تيم دوم كويت در بازي‌هاي غرب آسيا جبران شده باشد. در مورد استدلال سلطان چيزي نپرسيد كه ما هم بي‌خبريم: «خدا را شكر بچه‌ها ترس و لرزشان ريخت و ما بازي خوبي را نسبت به بازي با كويت مقابل برزيل انجام داديم. نمي‌دانم در كويت چه اتفاقي افتاده بود ولي اگر بازي با برزيل توي تهران بود، استاديوم پر مي‌شد و بچه‌ها بهتر از اينها بازي مي‌كردند. خدا را شكر ما در بازي با برزيل بهتر از كويت ظاهر شديم!»
تا وقتي كه داور وسط بازي سوت نزند، ماجراي خداحافظي به دل پروين نمي‌نشيند: «اين ديگر چه خداحافظي بود. داور بايد وسط زمين سوت مي‌زد و بعد كريم خداحافظي مي‌كرد! ما كه اينطور‌ي‌اش را نديده بوديم! با اين حال به كريم باقري كه شاگرد خودم بوده خسته نباشيد مي‌گويم.
البته اين آقا كريم بايد شش ماه صبر مي‌كرد تا خيلي محترمانه‌تر و در خاك خودمان اين كار را مي‌كرد. تلويزيون نشان نداد كه چه اتفاقي افتاد و چطور كريم خداحافظي كرد. كريم شاگرد خودم بوده... بايد چهار گوشه زمين را مي‌بوسيد و خداحافظي مي‌كرد... اينطوري خيلي غريبانه بود. به نظرم حيف شد كه باقري توي امارات خداحافظي كرد.»
سرمربي سابق تيم ملي كشورمان پس از سال‌ها حضور در فوتبال به اين نتيجه رسيده كه شانس نقش زيادي در فوتبال دارد و اگر شانس داشته باشيم در جام ملت‌هاي آسيا نتيجه مي‌گيريم: «به نظر من اين تيم ملي خيلي كار دارد. خيلي بايد شانس بياوريم تا نتيجه دلخواه را بگيريم. كار سختي داريم. در فوتبال شانس هم دخيل است. البته مشكل اصلي ما اين است كه بايد خط دفاعي را درست كنيم. ما خيلي راحت گل مي‌خوريم و بايد اين مشكل بزرگ را حل كنيم.»


ترابیان: نیجریه همان حریف در حد برزیل است که گفته بودیم

فرانسه ، هلند و آلمان مثلث شرارت علیه فوتبال ملی ایران!

عباس ترابیان ، رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ایران بازی با نیجریه را همان بازی بزرگی خواند که وعده اش داده شده بود.

مسابقه ای که 26 آبان ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود . همان مسابقه ای که علی سعیدلو در هفته های گذشته وعده داده بود ، مسابقه ای به بزرگی بازی با برزیل است که این بار در تهران برگزار می شود. مسابقه ای که البته تیم آفریقایی قرار شده برای انجامش با همه ستاره هایش به تهران بیاید و این بار هم منیجر برگزاری بازی ، فیلیپ هابر و شرکت کنتاروی سوئیس هستند که بازی تیم ملی با برزیل را در ابوظبی برگزار کردند تا رویای بازی ایران با پر افتخارترین تیم دنیا بی آنکه هزینه ای در بر داشته باشد ، محقق شود.

ترابیان درباره این مسابقه می گوید:« قبل از اعزام تیم ملی و در حقیقت تا پایان سال 2010 این آخرین مسابقه ای است که تیم ملی در تهران برگزار می کند. » او درحالی این جمله را می گوید که مهدی تاج ، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرآنلاین ادعا می کند ، این بازی ، بازی بزرگ وعده داده شده نیست؛« بازی با نیجریه مسابقه بزرگی برای ماست اما آن بازی بزرگی که وعده دادیم نیست. این تیم با همه ستاره هایش به ایران می آید و تعلیقش هم خیلی زود رفع شده پس مشکلی برای انجامش در تهران نداریم اما بازی در سطح برزیل را هم حتما در ماه های آینده در تهران خواهیم داشت. »

اما ترابیان برای اینکه نشان دهد ، این بازی همان بازی موعود است ، می گوید:« ما بعد از بازی 19 اکتبر ، ما اردویی یک هفته ای در ابوظبی داریم که آنجا با تیم ملی قطر هم بازی خواهیم کرد. البته هنوز محل دقیق آن بازی را قطعی نکردیم ، یک بازی هم شاید روز 4دی ماه خارج از ایران داشته باشیم و بعد هم که بازی های جام ملتهای آسیا آغاز می شود پس دیگر اصلا فرصتی وجود ندارد که مسابقه جدیدی طراحی شود که آن بازی هم نمی تواند با تیمی در سطح برزیل باشد. » اما تاج می گوید:« بچه های کمیته بین الملل ما بعد از تجربه موفق بازی با برزیل می خواهند تا مسابقه ای را نهایی نکرده اند درباره اش سکوت کنند.»

اما حضور بازیکنانی مثل ژوزف یوبو ، میکل ، مارتینز  و اوچه در تهران هزینه هایی را برای فدراسیون فوتبال ایران در بر خواهد داشت. او در این باره می گوید:« این یک عرف است که برای بازی تیمی که در رنکینگ فیفا بالاتر از ماست باید پولی بپردازیم . نمی خواهم درباره اینکه چقدر هزینه می کنیم چیزی بگویم اما پرداخت پول به حریف واقعیت دارد. این اتفاقی بود که برای بازی مان با برزیل هم افتاد اما آنجا هزینه ها از راه اسپانسرینگ تامین شد. »

و آیا این اتفاق در بازی ایران و نیجریه هم می افتد؟ ابتدا تاج ، نایب رئیس فدراسیون به این سئوال ما پاسخ می دهد:« رایزنی هایی شده. فکر می کنم که بتوانیم هزینه ها را از راه درآمد تبلیغاتی بازی و بلیت فروشی جبران کنیم و حتی شاید به سود ناچیزی هم برسانیم این مسابقه را.»

البته ترابیان این قدر به این ماجرا امید ندارد:« فعلا که فکر نمی کنم صحبتی با تلویزیون شده باشد. من فکر می کنم تا زمانی که ساختار قوانین مان در این زمینه اصلاح نشود مشکلات درآمدزایی حل نمی شوند.»

ترابیان در یکی از مصاحبه های صبح دوشنبه خود گفته بود کامرون تحت فشار از بازی با ایران انصراف داده است؛« برای مان ماجرایی که افتاد عجیب بود. اول گفتند با تیم امیدشان می آیند بعد گفتند ، می آییم و یکدفعه منصرف شدند. این کشور زیر نفوذ فرانسه است و ما پیش بینی مان این بود که حتما این تغییر عقیده بر اثر فشارهایی بوده که از وی ین کشور انجام گرفته .»

این گفته اگر به ماجراهای بازی ایران و برزیل پیوند داده شوند ، نتیجه جالبی به همراه خواهند داشت:« کشورهای هلند ، آلمان و فرانسه نخواستند میزبان بازی ما با برزیل باشند و دلیل شان هم فوتبالی نبود.» اتفاقی که باعث شد تا بازی به جای اروپا در ابوظبی برگزار شود و تاج آن زمان درباره اش گفت این بازی مشت بزرگی به دهان کشورهای غربی بود که می خواستند در کار تیم ملی فوتبال ایران اخلال ایجاد کنند. مثلثی که البته نتوانستند مانع از برگزاری دو مسابقه فوتبال بزرگ ملی ایران شوند که شرکتی سوئیسی آنها را تدارک دیده است.










تصاویر بازی ایران -برزیل 3

شادي دني آلوس بازيکن تيم فوتبال برزيل پس از به ثمر رساندن گل
ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
مراسم خداحافظي کريم باقري از فوتبال ملي در ديدار مقابل برزيل
بازيکنان تيم ملي فوتبال برزيل
ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
تماشاگران ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
مراسم خداحافظي کريم باقري از فوتبال ملي در ديدار مقابل برزيل
       خداحافظي کريم باقري از فوتبال ملي در ديدار مقابل برزيل
       مراسم خداحافظي کريم باقري از فوتبال ملي در ديدار مقابل برزيل
مراسم خداحافظي کريم باقري از فوتبال ملي در ديدار مقابل برزيل





حجازی و عابدزاده در جمع بهترین ها

فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال فهرست دروازه بانانی که بیشترین مدت ممکن دروازه خود را بسته نگه داشته اند را منتشر کرده که در ابن میان نام ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده هم دیده می شود.

  فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) فهرست 446 دروازه بانی که موفق شده اند دروازه خود را تا مدت زمان زیادی بسته نگه دارند منتشر کرده است که در این میان ناصر حجازی، دروازه بان پیشین استقلال، با 837 دقیقه در رده 124 قرار دارد و احمدرضا عابدزاده از پرسپولیس با 802 دقیقه در جایگاه 149  قرار دارد.

رضا قفل ساز از پاس با 754 دقیقه ، آرمناک پطروسیان از سپاهان با 704 دقیقه و محمدرضا مهربانی با 670 دقیقه از برق شیراز در رده های چهارم تا ششم هستند. جرالدو پریرا از ریو دو ژانیرو برزیل با 1816 دقیقه در صدر قرار دارد و ثابت الباتال از قاهره مصر و دانی ورلیندن از کلاب بروژ بلژیک به ترتیب با 1442 و 1390 دقیقه در رده های دوم و سوم برترین دروازه بانان تاریخ قرار دارند. اولیور کان، دروازه بان بایرن مونیخ با 803 دقیقه در رده 148 ایستاده است و ویکتور والدز ، دروازه بان بارسلونا با 674 دقیقه در رده 408 قرار دارد

شش دروازه‌بان فوتبال ايران صاحب ركورد حفظ دروازه خود براي مدتي طولاني شدند و در بين برترين‌هاي جهان قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاري آريا، سايت فدراسيون بين‌المللي آمار و تاريخ فوتبال جهان در تازه‌ترين فهرست رده‌بندي خود نام سنگرباناني كه توانستند براي يك دوره طولاني، دروازه خود را بسته نگه دارند منتشر كرد.
در اين فهرست از ناصر حجازي،احمدرضا عابدزاده، رضا قفل‌ساز، آرمناك پطروسيان و محمدرضا مهرباني به عنوان سنگرباناني ياد شده كه در ليگ ايران صاحب ركورد شدند و از اين حيث در بين 446 سنگربان برتر طول تاريخ قرار گرفتند.
بر اين اساس مودت در سال 1975 براي مدتي بالغ بر 844 دقيقه دروازه پرسپوليس را مصون نگه داشت و بطور مشترك با آلخاندرو گونزالس، سنگربان دهه 80 تيم آلخونا كاستاريكا و يك رده پايين‌تر از ادوين فان درسار، سنگربان هلندي كنوني منچستريونايتد در پله صد و هجدهم قرار گرفت.
ناصر حجازي كه عنوان دومين دروازه‌بان تاريخ آسيا را در اختيار دارد، در سال 1975 به مدت 837 دقيقه دروازه استقلال تهران (تاج سابق) را از ورود توپ محافظت كرد و در رتبه 124 جهان همراه با ايويكا كراليچ، عضو دهه 90 تيم پارتيزان بلگراد يوگسلاوي جاي گرفت.
احمد رضا عابدزاده، مطرح‌ترين دروازه‌بان ايران در دو دهه اخير از سال 1995 تا 1996 موفق شد با حضور در تيم پرسپوليس براي مدت 802 دقيقه دروازه سرخ‌پوشان پايتخت را از ورود توپ مصون نگه دارد. او دركنار خوزه مندوزا (آليانزا ليما پرو) و توماس توودل (اونيون انگليس) در مكان 148 جدول جاي گرفت.
رضا قفل‌ساز، سنگربان تيم پاس تهران در سال 1973 موفق شد مدت 754 دقيقه اجازه ورود توپي را به سنگر تيمش ندهد. وي همراه پاتريك بونر از گلاسكو رنجرز اسكاتلند صاحب رتبه 225 دنيا شد.
آرمناك پطروسيان، سنگربان ارمنستاني كه سال‌ها در خدمت سپاهان بود، در سال 2001 به مدت 704 دقيقه اجازه دريافت هيچ گلي را نداد. وي دراين رده‌بندي صاحب رتبه 332 شد.
همچنين محمدرضا مهرباني، سنگربان تيم برق شيراز در اين فهرست به عنوان آخرين دروازه‌بان ركوردار از ليگ ايران حضور يافته است. نكته برجسته و متمايز در مورد وي اين است كه در اين جمع دو بار توانسته ركورد بزند. مهرباني يك بار در سال 1997 براي مدت 685 دقيقه دروازه‌اش را حفظ كرد كه همراه با توماس جكسون ( آستون ويلا انگليس)، ‌آندرس وان ديجيك(روتردام هلند)،‌ ليدو وييري( اينترميلان ايتاليا)، حسام ال هادري (ناسيونال مصر) و آندريج دچوريچ (هايدوك صربستان)‌، ‌صاحب رتبه 373 شد.
در مرتبه دوم وي در سال 1992، به مدت 670 دقيقه دروازه‌اش را از ورود توپ محافظت كرد و با فونسكا(پورتو پرتغال)، فريدل كونسيلا(آستروياوين اتريش) صاحب ربته 422 شد.
فهرست 10 دروازه‌بان برتر از اين حيث به شرح زير است:
1- مازاروپي، ريودوژانيرو برزيل، ركورد: 1816 دقيقه
2- ثابت ال‌ بطل، ناسيونال مصر، 1442 دقيقه
3- دني ورليندن، باشگاه بروژ بلژيك،1390 دقيقه
4- خوزه ماريا بولجوبايش، يونيورسيداد آرژانتين، 1352 دقيقه
5- ثابت ال بطل،‌ ناسيونال مصر(بار دوم)، 1325 دقيقه
6- ادوين فان درسار، منچستريونايتد انگليس، 1311دقيقه
7- حسام ال‌هادري، ناسيونال مصر، 1288 دقيقه
8-سامر سعيد، العربي كويت، ركورد: 1283 دقيقه
9- آبل رزينو گومز، آتلتيكومادريد اسپانيا، ركورد 1275 دقيقه
10- گاتن هوراد، بوردو فرانسه، ركورد 1266 دقيقه




شکست تیم ایران در برابر ژاپن

تیم والیبال جوانان کشورمان با قبول شکست در فینال و کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان پایان داد.

دیدار نهایی پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان امروز شنبه در تایلند با شکست یک بر 3 تیم کشورمان مقابل ژاپن به پایان رسید. والیبالیست‌های جوان کشورمان تنها در گیم دوم این دیدار موفق به  پیروزی شدند و نتیجه سایر گیم ها را واگذار کردند. نتیجه کامل دیدار تیم های ایران و ژاپن به شرح زیر است:

* ایران یک - ژاپن 3
(19 بر 25)، (25 بر 19)، (13 بر 25) و (23بر 25)

تیم والیبال جوانان کشورمان درحالی از کسب عنوان نخست پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بازماند که به عنوان مدافع قهرمانی در این رقابت‎ها شرکت کرده بود.

شکست برابر ژاپن نخستین شکست تیم والیبال جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا بود. شاگردان ست کوویچ پیش از دیدار امروز در مصاف با سریلانکا، ژاپن، اندونزی، چین تایپه، هند (2 بار) و قطر به برتری دست یافته بودند.

در دیدار رده‎بندی پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا نیز تیم هند با نتیجه 3 بر 2 چین را شکست داد و در رده سوم قرار گرفت. در پایان این رقابت‎‌ها تیم‎های ژاپن، ایران و هند به عنوان سه تیم نخست آسیا سهمیه حضور در پیکارهای جهانی 2011 برزیل را به دست آوردند.





تصاویر بازی ایران برزیل 2

ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل
ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل




تصاویر بازی ایران و برزیل

دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و برزیل شامگاه امروز پنجشنبه به قضاوت علی فرید از امارات در ورزشگاه زاید شهر ابوظبی برگزار شد که با نتیجه 3 بر صفر به سود زردپوشان برزیل پایان یافت.

چ

 خداحافظی کریم باقری از تیم ملی فوتبال در دیدار با برزیل
 کریم باقری شماره 6 به یادمانی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر پرافتخارترین تیم فوتبال جهان وداعی به یادماندنی با فوتبال ملی داشت.

حضور حشمت مهاجراني و حبيب کاشاني در ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال 
ايران و برزيل

تيم ملي فوتبال ايران

ديدار دوستانه تيم هاي فوتبال ايران و برزيل

تيم ملي فوتبال ايران





روایتی متفاوت از بازی ایران و برزیل

جمعیتی نزدیک به 10 هزار ایرانی در ورزشگاه بودند که بسیاری از آنها را توریست های ایرانی تشکیل می دادند.

«ما همه فوتبالی هستیم و نمی دانیم در چه موردی حرف می زنید. کنتارو، این بازی را با فدراسیون فوتبال برزیل در میان گذاشت و آنها هم پذیرفتند. فکر نمی کنم این ربطی به مسائل سیاسی داشته باشد.» فیلیپ هابر ، نماینده شرکت سوئیسی برگزار کننده بازی دو تیم ملی اران و برزیل این جمله را در حالی می گوید که از لحظه اعلام خبربازی ایران و برزیل ، همه در تهران سعی داشتند تاکید کنند ، مسابقه به دلیل گسترش سطح روابط سیاسی دو کشور در ماه های اخیر رخ داده است. خبرنگاران برزیلی و اروپای که برای تماشای بازی مده بودند حتی گمان می کردند محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور ایران تا ورزشگاه شیخ زاید ابوظبی خواهد آمد که شاهد برگزاری بازی دو تیم باشد و بارها درباره سفر او از خبرنگاران ایرانی می پرسیدند. این سئوال را نه  فقط هابر در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین که سرمربی و مسئول رسانه ای تیم ملی برزیل هم بارها شنیدند و هر بار آنها هم تاکید کردند ، مصاف بر اساس قراردادی ورزشی شکل گرفته . همان طور که آنها برای بازی با تم ملی اوکراین در ورزشگاه ویمبلی لندن و درست هفته آینده بازی خواهند داشت.»

به عکس مهمانان برزیلی و مسئولان شرکت هماهنگ کننده بازی اما در ایران هیچ یک از مسئولان نقش روابط سازنده دو کشور را در انجام بازی کتمان نمی کردند. نه علی کفاشیان که اول از همه گفت: «ما حتی قبل از این از طریق لابی های سیاسی تلاش داشتیم با اسپانیا بازی کنیم. همین حالا با ترکیه درحال رایزنی هستیم و بازی با برزیل هم به هر حال بی ارتباط با تعاملات سیاسی دو کشور نیست. حتی دیدید که چند کشور اروپای نگذاشتند این تیم در کشورهای شان بازی کنیم.» و یا سفارت ایران در برزیل که رسما اعلام کرد در برگزاری این بازی نقش داشته و این گفته را علی سعیدلو رئیس سازمان ورزش ایران هم به شکلی تائید کرد و این تناقض در گفته های دو طرف بود که باعث تکرار یک پرسش برای دفعات مختلف می شد. چیزی که تعجب برانگیز برای برزیلی ها شده بود.

اما نکته مهمتر برگزاری بازی در فاصه 90 دقیقه پرواز هوایی از تهران بود. اینکه چرا بازی در ورزشگاه آزادی نباشد و تیم ها ناچار باشند به ابوظبی بروند. نکته ای که در پاسخ به آن هابر درست همان موضوعی را مطرح می کند که علی کفاشیان پیش از این طرح کرده بود: «ما باید هزینه های بازی را تامین می کردیم. این یک موضوع اقتصادی بود. پخش تلویزیونی و تبلیغات اهمیت زیادی داشتند. برای برزیلی ها فرقی نداشت که در تهران بازی کنند یا ابوظبی. اما فدراسیون شما با ما برای بازی در این شهر توافق کرد.»

آیا رایت بازی به قدری بالا بوده که طرف ایرانی توانایی پرداختش را نداشته؟ او در این باره می گوید: «من در جریان نیستم. نمی توانم به شما بگویم امتیاز این بازی را چقدر به شبکه ابوظبی فروختیم اما حتما بحث اقتصادی درباره برگزاری مسابقه در تهران وجود داشته است. به هر حال من می دانم که دو تیم ایران و برزیل تا به حال هیچ گاه با هم بازی دوستانه نداشته اند و این اولین بار بوده که این اتفاق رخ داده است. باید همه سعی کنیم نکات مثبت اتفاق را ببینیم. اینکه مسابقه بزرگ عملی شده و تیم شما با برزیل بازی می کند.» او که این حرف ها را قبل از بازی می زد ، می گفت:« می دانم که اگر بازی در تهران بود ورزشگاه بزرگ شما پر از تماشاگر می شد اما امیدوارم برتای این بازی مهم سکوهای ورزشگاه ابوظبی هم پر باشند.»

اتفاقی که البته آن طور که او آرزو داشت رخ نداد و تنها نیمی از ورزشگاه پر شد؛ بیشتر، قسمت هایی که بلیت‌های 130 درهمی داشتند. جمعیتی نزدیک به 10 هزار ایرانی در ورزشگاه بودند که بسیاری از آنها را توریست های ایرانی تشکیل می دادند. مسافرانی که غیر از بلیت های حداقل 55 هزار تومانی بازی برای 3 شب حضور در امارات و ترانسفر از دبی تا ابوظبی ، رقمی نزدیک به یک میلیون تومان هم برای هر نفر هزینه کرده بودند و اینگونه به سادگی آب خوردن تنها برای 90 دقیقه نزدیک به 10 میلیون دلار را از مرز های سرزمینی ایران خارج کرد چون؛ «آنها برای شان مهم است که از برگزاری این بازی درآمدزایی کند. ما خیلی برای مان مهم بود که این بازی را انجام بدهم. مسابقه ای که هیچ هزینه ای برای تیم ملی ندارد. اگر در ایران بود می توانست حتی 500 هزار نفر را به ورزشگاه بکشاند . ولی تلویزیون ما حاضر نمی شد چنین هزینه ای را بپردازد پس ما ناچار شدیم جایی بازی کنیم که بار مالی بازی برطرف شود.»

کفاشیان این جمله را درست در صبح روز اعلام خبر بازی دو تیم در روزنامه خبر به زبان آورد. مشکلی بزرگ که میزبانی مسابقه رویایی را از ایران گرفت تا جمعیت ناچار به انجام سفری برون مرزی باشند. انجام عکسبرداری از چشم در لحظه ورود به خاک امارات و برخوردهایی از این دست که روالی است برای سفر به این کشور همسایه. درحالی که مسئولان برگزاری مسابقه به سادگی از همه امکانات استفاده کرده بودند تا درآمدزایی کنند. دوربین ها بازی را از یک سو برای ایران پخش می کرد. از جهتی که تبلیغات ایرانی بازی دور زمین بود و از سویی دیگر برای پخش جهانی. جایی که حت یک شبکه فارسی زبان هم آگهی داده بود و این اتفاق البته مشکلاتی را برای شرکت برگزار کننده مسابقه به همراه داشت. مسئولان ارشد ورزش کشور از ان اتفاق خیلی راضی به نظر نمی رسیدند اما طرف مقابل اعتقاد داشت: «ما باید درآمدزایی می کردیم. این بازی 3 میلیارد هزینه داشت که باید تامین می شد.» اتفاقی که اگر بازی در تهران برگزار می شد ، نمی افتاد. نکته ای که درباره اش حبیب کاشانی ، عضو موقت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می گوید: «باید کاری کنیم که این بازی ها در تهران انجام شوند. واقعا توان انجامش وجود دارد و حتی مثلا برای برزیلی ها چه تفاوتی داشت اگر این بازی را در برزیل برگزار می کردند؟»

جزئیات تازه‌تری از فراهم شدن دیدار ایران و برزیل/ استفاده از فرصت باد آورده!
رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال خوش شانسی و تیزبینی را از عوامل تعیین کننده در رویارویی تیم ملی فوتبال کشورمان با برزیل عنوان کرد.

ضمن بیان این مطلب افزود: ما برای تیم ملی فوتبال در ماه نوامبر به دنبال یک حریف تدارکاتی بودیم و اصلا برنامه دیدار تدارکاتی در ماه اکتبر نداشتیم. همانطور که می دانید به واسطه حضور تیم ملی فوتبال در مسابقات غرب آسیا و با هماهنگی کمیته تیم‌های ملی و سازمان لیگ برگزاری بازی در ماه اکتبر برای تیم ملی بزرگسالان در دستور کار فدراسیون فوتبال نبود.

وی با اشاره به اینکه افشین قطبی نیز تقاضای برگزاری دیدار دوستانه در ماه اکتبر را نکرده بود، افزود: ناگهان یک شانس غیرمنتظره به ما رو کرد و متوجه شدیم تیم ملی فوتبال برزیل درهفته دوم ماه اکتبر به دنبال دو بازی تدارکاتی است. با توجه دیدار دوستانه اخیر این تیم کنسل شده بود، برزیلی‌ها تاکید داشتند دیدارهای دوستانه شان در تاریخ یاد شده برگزار شود.

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تیم ملی فوتبال برزیل یک دیدار دوستانه با تیم ملی اوکراین در تاریخ 11 اکتبر 2010 را هماهنگ کرده بود، برزیلی‌ها برای یک بازی در تاریخ 7 تا 8 اکتبر به دنبال حریف تدارکاتی بودند. ما وارد عمل شدیم و با کارگزار فیفا در کنفدراسیون فوتبال برزیل وارد مذاکره شدیم. برای برزیلی‌ها دیدار دوستانه با تیمی که بار فنی داشته باشد مهم بود و ما هم با توجه به عملکرد خوب تیم ملی در دو دیدار دوستانه با چین و کره جنوبی توانستیم طرف برزیلی را برای برگزاری بازی متقاعد کنیم.

ترابیان خاطرنشان کرد: از اینجا به بعد بحث مالی مطرح شد و اینکه مسابقه باید کجا برگزار شود. در ابتدا صحبت از هلند شد، سپس بحث برگزاری بازی در اسپانیا را مطرح کردیم و دست آخر اعلام آمادگی کردیم بازی در آلمان برگزار شود. مشکلات و فشارهای سیاسی موجب شد، اروپایی‌ها میزبانی مسابقه را برعهده نگیرند. من برای حل این مشکل ترکیه را پیشنهاد کردم اما اسپانسر و عوامل برگزاری مسابقه از آنجائیکه نمی توانستند از برگزاری بازی در ترکیه آنطور که می بایست کسب درآمد کنند، مخالفت خود را با برگزاری بازی در این کشور اعلام کردند.

وی ادامه داد: در این بین پیشنهاد امارات مطرح شد که مورد استقبال ما و برزیلی‌ها قرار گرفت. شرایط آب و هوایی، نزدیکی راه و... ما را مجاب کرد در شهر ابوظبی به مصاف برزیل برویم. خوشبختانه از سوی اماراتی‌ها همکاری لازم با فدراسیون فوتبال به عمل آمد و توانستیم در یک بازی به یادماندنی مقابل برزیل به میدان برویم.

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه پروسه هماهنگی دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران با برزیل نزدیک به یک ماه و نیم به طول انجامید، گفت: فکر می‌کنم برزیلی‌ها برای بازی با ایران حدود 2 میلیون دلار کسب درآمد کردند. این بازی برای ما سودی مالی نداشت اما همین که با تیم بزرگ برزیل بازی کردیم بدون اینکه پولی بپردازیم و حتی هزینه اقامت و پرواز تیم به امارات نیز از سوی عوامل برگزاری مسابقه پرداخت شد، اهمیت زیادی دارد.

ترابیان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل را نوعی خوش شانسی و حاصل تیزبینی در بازار دیدارهای تدارکاتی عنوان کرد و افزود: برای هماهنگی دیدارهای تدارکاتی نباید در فدراسیون فوتبال بنشینید و دلخوش به نامه نگاری باشید. اینطور بازی هماهنگ کردن می شود دیدار دوستانه با اوکراین که در آستانه برگزاری مسابقه، کنسل شد.

وی خاطرنشان کرد: ما از طریق کارگزاران رسمی فیفا مدام در حال ارتباط با فدراسیون‌های مختلف هستیم و به دنبال فرصتیم تا با تیم‌های بزرگ دنیا دیدار دوستانه داشته باشیم. الان متوجه شده‌ام یکی از تیم‌های بزرگ دنیا طی ماه‌های آینده در یکی از کشورهای اروپایی اردویی خواهد داشت و ما می‌توانیم از فرصت حضور این تیم در اروپا استفاده کرده و یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی هماهنگ کنیم.

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در واکنش به برنامه شنبه شب دوربین خبرساز که از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: ما برای هماهنگی کار حضور خبرنگاران در ورزشگاه زاید اسپورت سیتی تمام عکس‌ها و مدارک آنها را نه در نسخه فارسی، بلکه با رونوشت انگلیسی برای مسئولان برگزاری مسابقه و فدراسیون فوتبال امارات ارسال کردیم. متاسفانه نمی دانم اسمش را کم کاری بگذارم یا بی توجهی اما در روز برگزاری بازی ای دی کارت در اختیار خبرنگاران قرار نگرفت.

وی در ادامه افزود: این در حالی بود که بارها با فدراسیون فوتبال امارات تماس گرفتم و مسئولان برگزاری مسابقه اعلام کردند در روز بازی ای دی کارت را به خبرنگاران خواهند داد. من در حالی کار هماهنگی ورود خبرنگاران را برعهده گرفتم که اصلا این کار وظیفه کمیته روابط بین الملل نبود و باید مسئولیت کارهای خبرنگاران را کمیته روابط عمومی عهده دار می شد.

ترابیان خاطران نشان کرد: زمانی که متوجه شدم خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه مشکل دارند، تلاش کردم آنها را وارد ورزشگاه کنم و حتی برای آنها بلیت تهیه کردم که تماشای مسابقه را از دست ندهند. در نهایت توانستم تعداد 54 کارت از مسئولان مربوطه دریافت کنم و آن را در اختیار خبرنگاران قرار دهم تا همه وارد ورزشگاه شوند.

وی در خاتمه تصریح کرد: خوشبختانه همه خبرنگاران و عکاسان با این کارت‌ها وارد ورزشگاه شدند اما در گزارشی که شنبه شب از شبکه خبر پخش شد، فقط قسمت فنی حرفهایی که می خواستند پخش کردند و حل شدن مشکل خبرنگاران را نشان ندادند. در این بین آقایی که در حد اظهارنظر در مورد من نیست، حرف‌هایی زد که فقط برازنده خودش بود!





کریم باقری از تیم ملی خداحافظی کرد

هافبك باسابقه و با اخلاق تيم ايران مقابل برزيل از دنياي فوتبال ملي خداحافظي كرد

كريم باقري، در جريان بازي دوستانه ايران و برزيل كه از ساعت 20:30 دقيقه به وقت ايران در ورزشگاه بن زايد ابوظبي آغاز شد، در دقيقه 73 به جاي مسعود شجاعي وارد زمين شد و براي آخرين بار با بازوبند كاپيتاني در تركيب تيم ملي قرار گرفت. باقري تا پايان در تركيب تيم ملي قرار داشت. اين آخرين بازي كاپيتان باقري براي تيم ملي فوتبال ايران بود.

قبل از ورود باقري به زمين مسابقه نكونام بازوبند كاپيتاني را بر بازوي وي بست. هواداران ايران در اين زمان از جا بلند شده و يكصدا به تشويق باقري پرداختند.
در زمان حضور باقري به زمين جو ورزشگاه متفاوت شد و همه چيز تحت تأثير حضور باقري در زمين مسابقه قرار گرفت.
در پايان بازي مراسم خداحافظي باقري روي دوش بازيكنان تيم ملي برگزار شد.

باقري: دوست داشتم مراسم خداحافظي‌ام در ايران برگزار مي‌شد
كاپيتان تيم ملي گفت: دوست داشتم مراسم خداحافظي‌ام در ايران برگزار مي‌شد.
كريم باقري پس از خداحافظي از تيم ملي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌از علي كفاشيان و ساير مسئولان فدراسيون فوتبال تشكر مي‌كنم. از همه كساني كه در اين مدت من را مورد حمايت قرار داده و مشوقم بودند سپاسگزارم و اميدوارم تيم ملي در ادامه مسابقاتش موفق و پيروز باشد تا مردم ايران از اين پيروزي‌ها خوشحال شوند.

وي با اشاره به اينكه بايد بازيكنان ايران هميشه بيشترين تلاش خود را براي رسيدن به موفقيت انجام دهند، ادامه داد: ما مقابل تيمي بزرگ بازي كرديم و اميدوارم اين گونه بازي‌هاي بزرگ ادامه داشته باشد.
باقري تاكيد كرد: دوست داشتم اين مراسم در ايران برگزار مي‌شد اما موقعيت اين ديدار دوستانه بزرگ ايجاب كرد تا در ابوظبي از فوتبال خداحافظي كنم.
وي افزود: درست است كه مقابل برزيل باختيم اما اين را بدانيد كه بازي بزرگي بود و تمام ملي‌پوشان تلاش خود را كردند.
تيم ملي فوتبال ايران با نتيجه 3 بر صفر مقابل برزيل در ديدار دوستانه شكست خورد.
کریم باقری در میان تشویق تماشاگران وارد زمین شد/ بستن آخرین بازوبند ملی
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در میان تشویق تماشاگران برای انجام آخرین بازی ملی وارد زمین شد

کریم باقری در دقیقه 74 به جای مسعود شجاعی وارد زمین شد. به هنگام ورود باقری به زمین تماشاگران به شدت وی را تشویق کردند.

باقری در این بازی برای همیشه با بازی در تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی می کند. با ورود باقری جواد نکونام بازوبند کاپیتانی را به وی داد.

پایان اسطوره شماره 6 / آغاز با پاکستان؛ پایان با برزیل
شماره 6 به یادمانی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر پرافتخارترین تیم فوتبال جهان وداعی به یادماندنی با فوتبال ملی داشت.

  اسطوره فوتبال ایران، لقبی برازنده برای مردی است که می توانست بیش از یکصد بازی ملی داشته باشد اما در کارنامه او تنها 86 بازی ملی دیده می شود که امشب به عدد 87 رسید.

کریم باقری نخستین بازی ملی خود برای تیم ملی فوتبال ایران را در تاریخ 16 خرداد 1372 در دیدار مقابل پاکستان در جام اکو انجام داد و موفق شد نخستین گل ملی خود را نیز در آن بازی به ثمر برساند.

اسطوره فوتبال ایران با 87 بازی ملی و 50 گل زده با تیم ملی خداحافظی کرد.

باقری در تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر مربیانی چون علی پروین، استانکو پابلوکوویچ، محمد مایلی کهن، جلال طالبی، ویرا، منصور پورحیدری، میروسلاو بلاژویچ، تومسیلاو ایویچ و علی دایی بازی کرد.

هر آمدنی، رفتنی دارد/ عملکرد ایران برابر برزیل قابل قبول بود
شماره 6 اسطوره‌ای فوتبال ایران پس از خداحافظی از فوتبال ملی گفت: هر آمدنی، رفتنی دارد و من خوشحالم در بازی با برزیل خداحافظی خوبی از فوتبال ملی داشتم

کریم باقری پس از خداحافظی از فوتبال ملی گفت: خیلی خوشحالم در بازی دوستانه مقابل برزیل شرکت کردم و توانستم خداحافظی خوبی از فوتبال ملی داشته باشم.

وی اضافه کرد: از حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس و مسئولان فدراسیون فوتبال که چنین فرصتی را برای من فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

کاپیتان تیم ملی ایران برابر برزیل خاطرنشان کرد: هر آمدنی، رفتنی دارد و من امروز مقابل تیم فوتبال برزیل از فوتبال ملی خداحافظی کردم.

وی فضای بازی مقابل برزیل را خوب توصیف کرد و افزود: تیم ایران در یک جو خوب برابر برزیل به میدان رفت و بازی نسبتا قابل قبولی را در این مسابقه به نمایش گذاشت.

کریم باقری در پایان گفت: از تمام مربیان و افرادی که در این سال‌ها به من کمک کردند تا به این جای فوتبال برسم، تشکر می‌کنم.

دیدار تدارکاتی تیم‌ ملی فوتبال ایران و برزیل که پنجشنبه شب در ورزشگاه شیخ زاید شهر ابوظبی امارات برگزار شد، در نهایت با برتری 3 بر صفر تیم برزیل به پایان رسید.












شکست ایران در برابر برزیل

تيم ملي فوتبال ايران در ديداري دوستانه با نتيجه 3 بر صفر مغلوب برزيل شد.

ديدار تيم‌هاي ايران و برزيل در ورزشگاه بن‌زايد از ساعت 20:30 دقيقه به وقت تهران برگزار شد.
ملي‌پوشان ايران بازي خوبي را آغاز كردند و در دقيقه 5 توسط محمد غلامي توانستند به گل دست يابند، اما داور مسابقه به اشتباه گل او را به دليل آفسايد مردود اعلام كرد.

بازيكنان برزيل در دقيقه 14 صاحب يك ضربه ايستگاهي در پشت محوطه جريمه ايران شدند كه دني آلوس توانست با يك شوت زيبا گل اول قناري‌‌ها را وارد دروازه رحمتي كند. آلوس پس از به ثمر رساندن گل با نشان دادن عدد 4 خوشحالي خود را به علت به ثمر رساندن چهارمين گل ملي خودش ابراز داشت.

حملات زردپوشان ادامه داشت و بازيكنان برزيل در دقيقه 20 با چند پاس تك ضرب در پشت محوطه جريمه ايران از لايه خط دفاعي عبور كردند و ضربه روبينيو به تيرك دروازه ايران برخورد كرد و در برگشت نيز پاتو نتوانست براي بار دوم دروازه ايران را باز كند و نيمه اول با نتيجه يك بر صفر به سود برزيل به پايان رسيد.

در ابتداي نيمه دوم ملي‌پوشان ايران بودند كه توانستند بازي خوبي را آغاز كنند و در دقيقه 49 جواد نكونام از سمت راست محوطه جريمه برزيل صاحب موقعيتي شد كه با بدشانسي ضربه پاي او به تيرك دروازه برزيل برخورد كرد و ايران از دستيابي به گل باز ماند.
بازيكنان برزيل پس از اين موقعيت حملات خود را در نيمه دوم آغاز كردند و در دقيقه 51 آندره سانتوس از سمت راست محوطه جريمه ايران فراري را آغاز كرد و با ارسال سانتري پاتو را در موقعيت گل‌زني قرار داد، اما رحمتي با واكنشي مناسب توپ را به كرنر فرستاد.

قناري‌ها در ادامه بار ديگر در دقيقه 58 با شوت پاتو از پشت محوطه جريمه ايران دروازه رحمتي را تهديد كردند كه سنگربان ايران توانست با واكنشي ديدني بازيكن ميلان را در به ثمر رساندن گل ناكام بگذارد.
پاتو كه پافشاري زيادي در به ثمر رساندن گل در اين ديدار داشت سرانجام توانست در دقيقه 69 در حركت عمقي دفاع ايران را پشت سر بگذارد و در موقعيتي تك به تك دروازه رحمتي را براي بار دوم باز كرد.

مهدي رحمتي در اين ديدار نمايش بسيار خوبي را از خود نشان داد و در دقيقه 85 بار ديگر ضربه نيلمار را با دست مخالف خود دفع كرد.
در دقيقه 92 نليمار براي بار سوم دروازه ايران را باز كرد تا تيم كشورمان مقابل پرافتخارترين تيم جهان با نتيجه 3 بر صفر شكست بخورد.
البته ميلاد ميداودي در دقيقه 94 نتوانست از فرصت خوبي كه داشت استفاده كند تا همان نتيجه 3 بر صفر پا برجا بماند.

فريد علي از امارات قضاوت اين ديدار را برعهده داشت.

تركيب ايران:
سيد مهدي رحمتي، محمد نصرتي، سيدجلال حسيني، احسان حاج‌صفي، پژمان نوري (ميلاد ميداودي-87)، مسعود شجاعي، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري (كريم باقري- 73)، ميلاد زنيدپور (ايمان مبعلي-60) و محمد غلامي (كريم انصاري‌فرد-55).
سرمربي: افشين قطبي

تركيب برزيل:
ويكتور، دني آلوس، تياگو سيلوا (رويو-78)، آندره سانتوس، لوكاس (ديويد لوييز-81)، راميرس (ساندرو-67)، كارلوس ادواردو (جيوليانو-64)، فيليپه كوتينو (الياس-46)، روبينيو (نيلمار-68)، آندره، آلكساندر پاتو.
سرمربي: منسز
رحمتی بهترین بازیکن دیدار ایران و برزیل شد/ تقدیم "بهترین" به کریم باقری
دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران به عنوان بهترین دیدار ایران و برزیل انتخاب شد و جایزه اش را به کریم باقری تقدیم کرد.

  در پایان دیدار امشب تیم های ملی فوتبال ایران و برزیل که با برتری 3 بر صفر زردپوشان به پایان رسید سیدمهدی رحمتی به عنوان بهترین بازیکن زمینم انتخاب شد.

رحمتی پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن میدان گفت: از همه تماشاگران تشکر می کنم و به واسطه همه زحمت هایی که کریم باقری برای فوتبال ایران متحمل شده است این جایزه را به وی وی تقدیم می کنم.

شکست قابل پیش بینی ایران برابر برزیل / خداحافظ ؛ آقا کریم فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا آماده می کند در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی فوتبال برزیل رفت و با وجود نمایش قابل قبولی که ارائه کرد در نهایت برابر قهرمان پنج دوره مسابقات جام جهانی شکست خورد.

دیدار تدارکاتی و دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و برزیل از ساعت 20:30 دقیقه امروز پنجشنبه به قضاوت علی فرید از امارات در ورزشگاه زاید شهر ابوظبی آغاز شد که در پایان تیم ملی فوتبال برزیل با نتیجه 3 بر صفر شاگردان افشین قطبی را شکست داد.

در این بازی که حدود 15 هزار تماشاگر آن را از نزدیک تماشا می کنند، " دنی آلوز" در دقیقه 14 و از روی یک ضربه ایستگاهی زیبا دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد. در نیمه دوم و در دقیقه 69 " پاتو" گل دوم برزیلی ها را وارد دروازه ایران کرد. در دقیقه 91 این بازی نیز نیلمار گل سوم برزیل را وارد دروازه ایران کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دقیقه 5 این دیدار توسط محمد غلامی دروازه برزیل را باز کرد اما داور اماراتی این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. در نیمه دوم نیز تیم ایران بعد از صدای سوت داور به یک گل مردود رسید. جواد نکونام نیز یکبار در نیمه دوم در موقعیتی خوب توپ را به تیر دروازه برزیل زد.

سید مهدی رحمتی، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی، محمد نصرتی، خسرو حیدری، مسعود شجاعی(کریم باقری)، جواد نکونام، پژمان نوری(میلاد میداودی)، آندرانیک تیموریان، میلاد زنیدپور(ایمان مبعلی) و محمد غلامی(کریم انصاریفرد) در این دیدار برای تیم ملی ایران به میدان رفتند.

کریم باقری کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و کاپیتان فعلی پرسپولیس در دقیقه 74 این دیدار در میان تشویق شدید حدود 10 هزار تماشاگر ایرانی وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را برای آخرین بار بر بازو بست. باقری در طول دقایقی که در زمین حضور داشت بارها مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. او که به تشخیص افشین قطبی در خط حمله قرار گرفته بود در دقایق حضورش در زمین یک بار هم صاحب موقعیت گلزنی نشد.


نصرتی: آلوس توپ را به جایی زد که عنکبوت تار می‌بندد / از برزیلی‌ها دریبل نخوردم


محمد نصرتی در بازی ایران و برزیل به عنوان یکی از مدافعان میانی تیم ملی به میدان رفت و توانست این بازی بزرگ را تجربه کند. او جزو آن دسته از مدافعانی است که به اندازه کافی تجربه بازی‌های ملی را دارد و در جام جهانی هم به میدان رفته است. وقتی با او در ارتباط با بازی برزیل صحبت کردیم با هیجان خاصی صحبت کرد که اظهار نظر او در خصوص ضربه دنی آلوس خیلی جالب توجه بود.

*بازی با برزیل چطور بود؟

بازی خیلی خوبی بود. آنها یک تیم کاملاً حرفه‌ای بودند که بسیار خوب فوتبال بازی کردند. ما چند ضربه ایستگاهی به دست آوردیم ولی استفاده نکردیم. لحظاتی بعد آنها پشت محوطه جریمه ما صاحب ضربه ایستگاهی شدند و همه دیدند که ضربه دنی آلوس چگونه وارد دروازه شد. این یک ضربه فوق‌العاده بود و معمولاً خیلی کم پیش می‌آید که ضربه یک بازیکن دقیقاً از زیر محل تلاقی دو دیرک دروازه عبور کرده و به تور بچسبد. معمولاً عنکبوت‌ها در گوشه‌ها تار می‌بندند. ضربه آلوس جایی رفت که عنکبوت تار می‌بندد!

*برزیل هم که با تیم اصلی‌اش نیامده بود؟

برزیل اصل و غیراصل ندارد. حتماً می‌خواهید بگویید این برزیل تقلبی بود؟!

*تقلبی نبود ولی قبول داری که خیلی از بازیکنان اصلی این تیم غایب بودند؟

به نظر من فقط 2، 3 بازیکن اصلی این تیم نبودند. شاید بخواهید در خط دفاع از لوسیو اسم ببرید ولی من معتقدم دفاعی که جای او بازی کرد از لوسیو بهتر بود. دروازه‌بان هم که تأثیر زیادی نداشت و فرقی نمی‌کرد در این مسابقه سزار درون دروازه بایستد.

*ولی بازیکنانی مثل مایکون، کاکا، فابیانو، باستوس و. . . در ترکیب برزیل نبودند؟

در مورد مایکون و کاکا حرفی نیست ولی آنها در خط حمله روبینیو و پاتو را داشتند و در خط هافبک هم بازیکنان بسیار خوبی داشتند. برزیل در حال عوض کردن نسل بازیکنانش است تا در جام جهانی که میزبان است قهرمان شود.

*به نظر تو مدافعان تیم ملی عملکرد خوبی داشتند؟

بله، خط دفاعی خوب بازی کرد.

*ولی این خط دفاعی بارها باز شد!

هر دفاعی بارها باز می‌شود و این فقط برای تیم ملی ایران نیست. شما اصلاً به این توجه نمی‌کنید که ما با برزیل بازی داشتیم، البته حق دارید چون وقتی در زمین مسابقه نباشید نمی‌دانید که آنها چقدر قوی هستند. من در جام جهانی مقابل پرتغال و مکزیک بازی کردم و بازی با تیم‌هایی مثل آلمان، کرواسی، اوکراین، بوسنی و خیلی از بازی‌های دیگر را تجربه کردم ولی هیچ تیمی در دنیا مثل برزیل نیست.

*در این بازی چند بار دریبل خوردی؟

من دریبل نخوردم.

منه‌زس: با ایران در تهران یا برزیل بازی می‌کنیم/ ایرانی‌ها خوب بازی کردند
سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل از آمادگی‌اش برای برگزاری دیدار دوباره با تیم ملی ایران در تهران یا برازیلیا خبر داد.

مانو منه‌زس پس از پیروزی تیمش برابر ایران ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: من به آنچه مسائل سیاسی بین روسای دو کشور ایران و برزیل عنوان شده است، کاری ندارم و فقط به فوتبال و زیبایی‌های آن فکر می‌کنم. ما حتی آمادگی دیدار با تیم ایران در تهران یا برازیلیا را داریم.

وی در مورد عملکرد ایران در این مسابقه اضافه کرد: ایران بازی را با نتیجه 3 بر صفر باخت اما عملکردش در این بازی قابل قبول بود. خصوصا در خط دفاع و میانی ایرانی‌ها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. البته این انتظار بزرگی است که آنها بخواهند برزیل را شکست دهند زیرا بین دو تیم اختلاف سطح وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال برزیل خاطرنشان کرد: ما در این بازی از بازیکنان جدید و جوان استفاده کردیم که از عملکردشان رضایت دارم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و ما هم به خوبی آنها را محک بزنیم چرا که باید در برزیل پاسخگوی مردم باشیم.

وی در مورد گل صحیح ایران که توسط کمک داور به اشتباه مردود اعلام شد، افزود: هنوز تصاویر این بازی را نگاه نکردم اما من به این اتفاقات چندان اعتقادی ندارم زیرا اشتباهات داوری هم جزئی از بازی است. البته فکر نمی کنم در مجموع نوع قضاوت داور بازی تاثیر چندانی در بازی داشت.

مانو منه‌زس در پایان در مورد اینکه احتمال حضور مجدد رونالدینهو و ستارگان دیگر برزیل به تیم ملی این کشور وجود دارد، گفت: درهای تیم ملی برزیل باز است اما در این لحظه تنها بازیکنان جوان را دعوت می‌کنیم تا از کیفیت آنها مطلع شویم و تجارب آنها را برای بازی‌های مهم، خصوصا جام جهانی 2014 که ما میزبان آن هستیم، بالاتر ببریم.

دیدار تدارکاتی تیم‌ ملی فوتبال ایران و برزیل که پنجشنبه شب در ورزشگاه شیخ زاید شهر ابوظبی امارات برگزار شد، در نهایت با برتری 3 بر صفر تیم برزیل به پایان رسید.

قطبی: داور هم تحت تاثیر نام برزیل بود / روی دو اشتباه داور گل خوردیم افشین قطبی گفت: «بازیکنان تیم ملی در این دیدار نشان دادند که تیم ما می‌تواند حتی تیم‌های بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پایان بازی با برزیل، درباره‌ این بازی گفت: «در کل من از بازی ایران راضی هستم. بخصوص در نیمه اول و 15 دقیقه اول بازی، بازیکنان ما هم در حمله و هم در دفاع به خوبی خواسته‌های ما را اجرا کردند و حتی موفق به گل‌زنی هم شدند. من هنوز در مورد درستی تصمیم داور و مردود اعلام کردن گل تا وقتی که صحنه را بازبینی نکنم نظری ندارم.»

قطبی در مورد برزیل نیز گفت: «در موقعیت‌هایی که بازیکنان ما دقایقی فضاهای جناحین را به بازیکنان این تیم واگذار کردند، توانستند بازی بی‌نظیری از خود ارائه داده و تیم ما را تحت فشار قرار دهند. دروازه‌بان، خط دفاعی و هافبک‌های ما در کل این بازی، بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند اما متاسفانه سیستم هجومی ما بخصوص در جناحین، بسیار ضعیف عمل کردند.»

سرمربی تیم ملی در ادامه در مورد ساختار دفاعی تیم ایران و گل‌هایی که تیم کشورمان مقابل تیم‌هایی مانند عمان، کویت و برزیل دریافت کرد و ضعف عمق دفاعی گفت: «من با نظر شما موافق نیستم چرا که شما در آسیا به هیچ عنوان نمی‌توانید تیمی را پیدا بکنید که مانند برزیل حریفان را تحت تاثیر بازی خود قرار دهد اما در این دیدار ما شاهد بودیم که برزیل تنها روی اشتباه داور صاحب یک ضربه خطا شد و بازیکنی مانند دنی آلوس که در 15 دقیقه اول بازی حتی به نیمه‌های زمین تیم ما نرسیده بود، روی یک ضربه فوق‌العاده ماهرانه به گل رسید و این نشان از ضعف خط دفاعی ما نیست.»

قطبی در ادامه درباره‌ی تفاوت تیم برزیل با دیگر تیم‌هایی که وی تاکنون در مقابل آن قرار گرفته است گفت: «وقتی برزیل روبه‌روی هر تیمی بازی می‌کند، اکثر هواداران فوتبال در دنیا، دوستدار این تیم و شیوه و نوع فوتبال آن‌ها هستند تا جایی که به نظر من در بازی امروز داور این بازی هم تحت تاثیر نام و فوتبال برزیل قرار گرفت تا با دو تصمیم اشتباه، باعث گل خوردن تیم ما ‌شود.»

افشین قطبی درباره‌ی دیدار خداحافظی کریم باقری در این بازی نیز گفت: «من در این بازی بسیار خوشحال بودم که یک بار دیگر سرمربی بازیکنی مانند کریم باقری بودم. کریم باقری همواره یکی از بازیکنان بزرگ و تاثیرگذار باشگاهی در ایران بخصوص تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران بوده است. بی‌شک هواداران فوتبال در ایران هیچ گاه بازیکن شماره 6 تیم ملی و پرسپولیس را از یاد نخواهند برد.»

قطبی در پایان در مورد روند آماده‌سازی تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا گفت: «ما ابتدا دو بازی تدارکاتی را در تهران برگزار خواهیم کرد و پس از آن 17 روز مانده به آغاز جام ملت‌های آسیا در کشور امارات و همین شهر ابوظبی اردوی آماده‌سازی خود را برای جام ملت‌ها برگزار می‌کنیم و مطمئنا با هماهنگی و تدارک ویژه مسوولان و حمایت رسانه‌ها، موفقیت در جام ملت‌های آسیا، دور از دسترس نیست.»








سلیمی قویترین مرد جهان شد

بهداد سليمي با كسب عنوان قهرماني دسته فوق سنگين رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني جهان نام خود را در تاريخ ورزش ايران ثبت كرد.

 رقابت‌هاي گروه A دسته فوق سنگين رقابت‌هاي جهاني وزنه‌برداري در شهر آنتاليا تركيه برگزار شد و طي آن بهداد سليمي وزنه‌بردار شايسته‌ي ايران با مهار وزنه‌هاي 208 و 245 در مجموع با ركود 453 عنوان قهرماني جهان را به خود اختصاص داد.

او حركت يك ضرب خود را در اين رقابت سنگين كه 11 وزنه‌بردار برتر دنيا از جمله قهرمانان جهان و المپيك حضور داشتند با بالاي سر بردن وزنه 203 كيلوگرم آغاز كرد، او در حركت دوم يك ضرب وزنه 208 را كيلوگرم را مهار كرد و در حركت سوم از بالاي سر بردن وزنه 211 كيلوگرمي (كه نشان طلا را براي او به ارمغان مي‌آورد) ناكام ماند. او در يك ضرب مدال نقره را به خود اختصاص داد.

ركورد يك ضرب جهان به ميزان 213 كيلوگرم در اختيار حسين رضازاده است.

در حركت دو ضرب نيز بهداد سليمي با بالاي سر بردن وزنه 241 كيلوگرم كار خود را آغاز كرد. در ادامه وزنه 254 را بالاي سر برد و در پايان از بالاي سر بردن وزنه 247 كيلوگرم ناكام ماند. او در دو ضرب نيز مدال طلا را از دست داد اما در مجموع با ركود 453 كيلوگرم عنوان قهرماني را كسب كرد.

ركورد دو ضرب جهان 263 كيلوگرم در اختيار حسين رضازاده است.

در رقابت امشب آنتاليا يوگني چگيشف به عنوان نايب قهرمان جهان و المپيك در حركت يك ضرب با بالاي سر بردن وزنه 210 كيلوگرمي به مدال طلا دست يافت؛ اما در دو ضرب مصدوم شد و نتوانست وزنه 241 كيلوگرم را بالاي سر برد و بدين ترتيب شانس مسلم قهرماني را از دست داد.

به غير از اين قهرمان روس، ويكتورز شرباتيس از لتوني به عنوان قهرمان جهان و نايب قهرمان المپيك كه حركت يك ضرب خود را با 200 كيلوگرم به پايان رسانده بود و عنوان چهارمي يك ضرب را به خود اختصاص داده بود در دو ضرب از مهار وزنه‌هاي 231، 232 و 235 كيلوگرم ناكام ماند و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

همچنين آلمير ولاژيك از آلمان و ايهور شمچكو از اكراين نيز نتوانستند رقابت را با موفقيت به پايان برسانند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

در اين رقابت سجاد انوشيرواني ديگر وزنه‌بردار تيم ايران با بالاي سر بردن وزنه‌هاي 191 و 235 كيلوگرم در مجموع با ركورد 426 كيلوگرم در مكان پنجم ايستاد.

او در يك ضرب هفتم شد و در دو ضرب در مكان چهام قرار گرفت.

نفرات و ركوردهاي برتر اين رقابت به شرح زير است:

1ـ بهداد سليمي از ايران ـ 208 كيلوگرم يك ضرب (نقره)، 245 كيلوگرم دو ضرب (نقره)، مجموع 453 كيلوگرم

2ـ ماتياس اشتاينر از آلمان ـ حركت يك ضرب 194 كيلوگرم (پنجم)، حركت دو ضرب 246 گرم (طلا)، مجموع 440 كيلوگرم

3ـ آرتم يوداچين از اوكراين ـ حركت يك ضرب 205 كيلوگرم (برنز)، حركت دو ضرب 235 كيلوگرم (پنجم)، مجموع 440 كيلوگرم (اين وزنه‌بردار به خاطر وزن بدن بيشتر نسبت به نفر دوم مدال برنز را كسب كرد)

در حركت يك ضرب اين رقابت نيز يوگني چيگيشف از روسيه مدال طلا را به خود اختصاص داده بود.

مدال برنز دو ضرب نيز به سانگ گوئن جئون از كره رسيد.

مدال‌هاي اين وزن توسط تاماش آيان، رييس فدراسيون بين‌المللي وزنه‌برداري، حسن آكوش رييس فدراسيون وزنه‌برداري تركيه و حسين رضازاده به عنوان سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري ايران اهدا شد.

در تاريخ ورزش وزنه‌برداري ايران هيچ وزنه‌برداري به غير از حسين رضازاده نتوانسته بود عنوان قهرماني جهان را در دسته فوق سنگين كسب كند.

از سال 2006 تاكنون وزنه‌برداري ايران هيچ مدالي در رده جهاني بزرگسالان كسب نكرده بود. در آخرين دوره‌اي كه ايران مدال گرفت، حسين رضازاده در سال 2006 مدال طلاي جهان را كسب كرده بود.





گزارش تخلف
بعدی