ذوب آهن 1-الهلال 0

ذوب آهن اصفهان به ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا راه يافت. عربستان سعودي كه دو تيم در دور نيمه نهايي داشت، در ديدار پاياني سهم و نماينده اي نخواهد داشت.

شاگردان منصور ابراهيم زاده در ديدار برگشت دور نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا برابر الهلال عربستان نتيجه بازي رفت را تكرار كرده و با شكست يك بر صفر تيم عربستاني حريف سئونگنام كره جنوبي در ديدار پاياني اين رقابت ها شدند.

ذوب آهن كه ديدار رفت در اصفهان را با تك گل قاسم حدادي فر به سود خود به پايان برده بود، در بازي برگشت با تك گل ايگور كاسترو در دقيقه 55 پيروزي يك بر صفر بازي رفت را تكرار كرد و با شايستگي راهي ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا شد.

مردان اريك گرتس در بازي برگشت به قضاوت روشن ايرماتف از ازبكستان انجام شد، از دقيقه 71 ده نفره بازي مي كردند. لي يونگ پيو، بازيكن سرشناس كره اي الهلال با خطاي غير ورزشي روي محمد رضا خلعتبري در كناره هاي ميدان با كارت قرمز مستقيم داور ازبك بازي رو به رو و مجبور به ترك زمين بازي شد.

به اين ترتيب ذوب آهن در ديدار پاياني به ديدار سئونگنام از كره جنوبي خواهد رفت كه با كنار زدن الشباب ديگر تيم عربستاني راهي به فينال توكيو راه يافت. در ديدار برگشت دو تيم كه در كره جنوبي انجام شد، ميزبان شكست 4 بر 3 بازي رفت را با يك گل جبران كرد و با نتيجه 4 بر 4 و به كمك گل زده در خانه حريف راهي ديدار پاياني شد.

ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا به ميزباني ژاپن در توكيو انجام خواهد شد. آيا ذوب آهن پس از استقلال و پاس سومين قهرماني باشگاه هاي ايراني را در اين رقابت ها رقم خواهد زد؟

رئيس باشگله الهلال عربستان پس از شكست مقابل ذوب آهن استعفا كرد.

 شكست الهلال در برابر ذوب آهن براي سعودي‌ها بيش از يك نتيجه تلخ ورزشي بود به طوري كه بايد از آن به عنوان يك زلزله ورزشي در اين كشور ياد كرد. آنهايي كه شب گذشته و بامداد امروز تلويزيون‌هاي عربستان و وابسته به اين كشور و همچنين اين منطقه را ديدند به خوبي متوجه شدند كه هزينه و بازتاب اين شكست چقدر براي فوتبال عربستان سنگين بوده است.

 وقتي گل ايگور كاسترو به ثمر رسيد گزارشگر پرجنب و جوش و پرهياهوي تلويزيون ورزشي عربستان با صدايي گرفته گفت: "خلاص"(تمام شد).او مي‌دانست كه ياران الهلال توان زدن سه گل به ذوب آهن را ندارند. اين مطلب را حدود 70 هزار تماشاگر پرسرو صداي تماشاگر عربستان مي‌دانستند كه پس از گل و به ويژه بعد از اخراج بازيكن الهلال ورزشگاه "ملعب الصحرا" را ترك كردند و اين در حالي بود كه قبل از بازي تماشاگران الهلال نتيجه را سه يا چهار بر صفر به سود تيم خود اعلام مي‌كردند.

اين گزارشگر مي‌افزايد: حتي مقامات عربستاني نيز از دقيقه 70 حاضر به ديدن شكست الهلال مقابل تيم پرقدرت ذوب آهن اصفهان نشدند و ورزشگاه را ترك نمودند. شاهزاده سعودي رئيس باشگاه الهلال نيز پس از گل و واكنش منفي تماشاگران تيمش از روي سكوها مجبور به استعفا شد. او كه به تقليد از بزرگان عشيره‌اي مصر عصاي نازكي در دست داشت درپايان بازي در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني استعفا نمود.

تلويزيون ورزشي عربستان سعودي دقايقي پس از شكست سخت الهلال اعلام كرد: شاهزاده عبدالرحمان بن مساعد رييس باشگاه الهلال با قبول مسوليت شكست در برابر ذوب آهن ايران از سمت خود استعفا داد و به الجزيره اسپورت و سعودي اسپورت گفت: ذوب آهن بهتر بود و برد.

وي در رختكن تيم خود به بازيكنانش دلداري داد و گفت، خود را براي فصل آينده آسيايي آماده نمايند.

در همين حال مفسران تلويزيون‌هاي سعودي اسپورت و الجزيره اسپورت استعفاي شاهزاده عبدالرحمان را سنگين‌تر از باخت مقابل ذوب آهن ايران توصيف كردند. اين استعفا در حالي اعلام شد و به صورت زيرنويس مرتبا ازشبكه‌هاي ورزشي عربي پخش مي‌شد كه به گفته كارشناسان فوتبال در منطقه واكنشي بود براي آرام ساختن تماشاگران خشمگين الهلال عربستان، كه زير بار شكست دوباره برابر ذوب آهن ايران خرد شدند.

يادآور مي‌شود، قبل از آغاز بازي شاهزاده عبدالرحمان بن مساعد با ترديد در خصوص اعلام نتيجه اين ديدار سخن گفت و بسيار مشخص بود كه سعودي‌ها از ذوب آهن وحشت كرده بودند. با حذف الهلال عربستان انتقال اريك گرس مربي بلژيكي الهلال به تيم ملي مغرب (مراكش) نيز احتمالا شتاب بيشتري خواهد گرفت چرا كه هواداران پرشمار الهلال او را مقصر اصلي در اين باخت مي‌دانستند.

سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن پس از پيروزي بر الهلال وراه يابي به فينال ليگ قهرمانان آسيا از تلاش براي دفاع از اعتبار فوتبال ايران در ديدار پاياني خبر داد.

ذوب آهن اصفهان چهارشنبه شب در رياض دست به كار بزرگي زد و الهلال عربستان را در مقابل ديدگان هزاران هوادارش با يك گل شكست داد و به ديدار پاياني ليگ قهرمانان رسيد.

منصور ابراهيم زاده در نشست خبري پس از بازي گفت: در اين دوره از رقابت‌ها كار دشواري پيش رو داشتيم. در گروه سختي قرار گرفته بوديم و با تيم‌هاي قدرتمند بنيادكور و الاتحاد بازي كرديم. پس از صعود از گروه هم با پوهانگ، مدافع عنوان قهرماني روبرو شديم.

ابراهيم زاده در ادامه افزود: هميشه به تيمم اطمينان داشتم و مي دانستم مي توانند به ديدار پاياني برسند. من سه سال است در ذوب آهن مربيگري مي كنم و بازيكنان مانند فرزندانم هستند كه همه به هم كمك مي كنيم تا به موفقيت برسيم.

سرمربي ذوب آهن كه بايد تيمش را براي ديدار پاياني در 22 آبان آماده كند، در رابطه با عملكرد شاگردانش اظهار كرد: در مقابل حملات الهلال بازي را به خوبي كننترل كرديم و نمايش بسيار خوبي در خط دفاع داشتيم. مهاجمان هم زماني كه تيم ما صاحب توپ مي شد براي دفاع الهلال دردسرساز مي شدند.

ابراهيم زاده با اشاره به اشتياق و انگيزه‌ي بالاي بازيكنان ذوب آهن گفت: همه، موفقيت را دوست دارند و براي رسيدن به آن تلاش مي كنند. از اولين روز رقابت‌ها در نظر داشتيم كه به ديدار پاياني راه پيدا كنيم و اكنون به اين مهم دست يافته‌ايم. مسيري طولاني را براي رسيدن به فينال پيش رو داشتيم و خوشبختانه با تمام موانع و مشكلاتي كه روبرو شديم به خوبي جنگيديم.

سرمربي ذوب آهن در رابطه با رويارويي با سئونگنام در ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا عنوان كرد: شناخت زيادي از سئونگنام داريم و با آمادگي كامل وارد توكيو مي شويم. تا روز بازي باز هم حريفمان را آناليز خواهيم كرد تا بتوانيم در دفاع از فوتبال ايران و غرب آسيا به خوبي مقابل اين تيم به ميدان برويم. در مهم ترين ديدار رقابت‌ها تمام تلاشمان را خواهيم كرد.

سامي الجابر ستاره و كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال عربستان و مدير فني فعلي باشگاه الهلال عربستان در گفتگو با شبكه العربيه با عذرخواهي از هواداران پرشمار تيم الهلال و فوتبال دوستان اين كشور، بابت شكست و حذف در برابر ذوب آهن ايران گفت: امروز يك روز غم انگيز براي ماست.

اين ستاره سابق فوتبال عربستان افزود: ما مقهور نظم تاكتيكي و تيمي ذوب آهن شديم.

وي با ستايش از قدرت جنگندگي بازيكنان تيم ذوب آهن ايران گفت: روحيه جنگندگي اين تيم در مقابل بازيكنان ما حيرت آور بود.

وي با اشاره به اهميت فضاي روحي حاكم بر بازيكنان در يك مسابقه فوتبال گفت: بازيكنان الهلال عربستان فاقد روحيه لازم براي اين ديدار بودند كه متاسفانه نتيجه را نيز واگذار كردند.

سامي جابر كه در اصفهان درگفتگو با الجزيره اسپورت وعده شكست ذوب آهن را داده بود در پاسخ به اين سوال كه آيا او نيز پس از استعفاي رييس باشگاه و انتقال مربي بلژيكي الهلال به همراه ساير كادر فني كنار خواهد رفت، گفت: نمي‌توانم اكنون در اين زمينه اظهارنظر كنم، اما بايد بگويم كه استعفاي شاهزاده عبدالرحمان بن مساعد رييس باشگاه الهلال از شكست در مقابل ذوب آهن ايران سخت‌تر و تلخ‌تر است.

وي با بيان اين مطلب كه شكست در خانه نيز بر عمق تلخي باخت در برابر ذوب آهن افزود، در پايان گفت: ما به تيمي باختيم كه با يك برنامه‌ريزي همه جانبه از صعود خود ظاهرا مطمئن بود.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی