مصاحبه ها و حواشی بازی استقلال و پرسپولیس

عذرخواهی کمک داور داربی از پرسپولیسی‌ها‌

مرتضی کریمی کمک داور بازی داربی شصت و نهم از پرسپولیسی‌ها به خاطر آفساید اعلام کردن گل صحیح محمدنوری عذر خواهی کرد.


به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس کریمی گفت:«اگر اشتباه من منجر به شکست پرسپولیس شده و هواداران این تیم را ناراحت کرده‌ام از همه آنها عذر می‌خواهم. آقای کاشانی در دوره دبیرستان معلم من بوده و از اینکه یک تیم بزرگ ضربه خورده خیلی ناراحتم.»


مسعود مرادی نیز صحبت مرتضی کریمی را نشان دهنده پذیرفتن این اشتباه از سوی او دانست و گفت: «آقای کریمی بزرگوارند اما اگر اشتباهی بوده مربوط به تیم داوری است. من نمی‌توانم خودم را کنار بکشم و تقصیر را گردن کمک‌داور بیندازم.»

مسعود مرادی: بهترین قضاوت عمرم را انجام دادم/ داوری در جام جهانی آرزویم بود

یک روز پس از قضاوت در داربی پایتخت مسعود مرادی حرف های زیادی برای گفتن دارد.از خودش،قضاوتش و سوت هایی که در داربی 69 زده راضی است و می گوید:«بهترین قضاوت عمرم بود.»

مرادی که امروز همه از او به دلیل عملکرد ضعیف کمک داورش در آفساید گیری و تاثیر مستقیم بر نتیجه بازی انتقاد کردند در خصوص گل زده پرسپولیس می گوید:«در مورد صحنه گل من نمی توانم نظری بدهم.اگر آقای کریمی عذر خواهی کرده یعنی اینکه اشتباهش را قبول کرده است.من دو بار صحنه آهسته را دیدم اما چیزی به نظرم نیامد.صحنه خیلی مشکوک بود و قضاوت کردن در مورد آن بسیار سخت است.»

وقتی از مرادی در مورد اعتراض پرسپولیسی ها و اینکه آنها اعتقاد دارند مرادی با پرسپولیس مشکل دارد سوال می پرسیم او فقط این جواب را تحویل می دهد:«این سوالات حاشیه ای است،جواب نمی دهم».»

داور بین المللی کشورمان که امسال آخرین سال حضورش در مجامع بین المللی را تجربه می کند در ادامه به قضاوت خودش در داربی اشاره می کند و می گوید:«هیچ کس نمی تواند برای این بازی از من ایراد بگیرد.گل مشکوک به آفساید پرسپولیس در حیطه وظایف من نبود.من نمی خواهم گناه را گردن کمک داور بیاندازم اما قضاوت خودم مشکلی نداشت و از خودم راضی ام.»

مرادی با انتقاد از کارشناسانی که قبل از داربی او را تخریب کردند می گوید:«البته باید به نکته ای هم اشاره کنم.خود شما،تلویزیون،رادیو و بقیه مطبوعات قبل از بازی کارشناسان داوری را دعوت می کنید و آنها اظهار نظر می کنند که من برای قضاوت در داربی صلاحیت ندارم.این اظهار نظرها به خودی خود تمرکز آدم را بهم می زند.اما خوشبختانه من تحت تاثیر قرار نگرفتم .قبل از بازی چیزهایی شنیدم که اصلا حق من نبود.خدا را شکر می کنم که یکی از بهترین قضاوت هایم را انجام دادم.چون معتقدم روز گذشته قضاوتی انجام دادم که هواداران راضی بودند.نه شیشه ای شکسته شد و نه در آخر بازی اعتراضی بود.خوشحالم که به خاطر قضاوت من اتفاق خاصی بعد از بازی نیفتاد.»

مرادی در پایان در خصوص آینده کاری اش و اینکه چه تصمیمی برای قضاوت در لیگ ایران خواهد گرفت گفت:«می خواهم در کلاس های ناظری AFC شرکت کنم.در آخر فصل تصمیم می گیرم که در لیگ ایران قضاوت خواهم کرد یا نه.در هر صورت باید تلاش کنیم تا در مجامع بین المللی نماینده داشته باشیم.به خصوص در جام جهانی.این همان آرزویی بود که من به آن نرسیدم و حالا برایم به رویا تبدیل شده است.»

مرادی: کسی نمی‌تواند ایرادی از قضاوتم بگیرد/ آفساید در حیطه اختیارات من نبود
داور دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: گرفتن آفساید در شرح وظیفه من نیست و فکر نمی‌کنم کسی بتواند کوچکترین ایرادی از قضاوتم بگیرد.

مسعود مرادی که پس از پایان شهرآورد شصت و نهم  در خصوص عملکردش در این دیدار گفت: دیگران باید اظهار نظر کنند. ولی به نظر خودم مورد خاصی در این دیدار وجود نداشت و من با سالها تجربه و توان در این دیدار قضاوت کردم و کسی نمی‌تواند کوچکترین ایرادی از من بگیرد.

وی در مورد صحنه‌ای که مرتضی کریمی کمک داور دوم این بازی گل پرسپولیس را آفساید اعلام کرد اظهار داشت: من فکر می کنم تنها مورد این مسابقه همان صحنه بود که باید فیلم را ببینم و سپس در مورد آن اظهار نظر کنم اما باید تاکید کنم آفساید در شرح وظایف کمک داور است.

داور دربی 69 همچنین در خصوص اینکه علی دایی گفته است شکایتش از فدراسیون باعث شده داوری ها به ضرر پرسپولیس باشد افزود: ذهنیت دایی بی‌مورد است و ما هرگز در مسابقه مصلحتی قضاوت نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: قبلاً ایرانی‌ها این بازی را قضاوت می‌کردند ولی این بازی آنقدر حساسیت نداشت و مثل بازی‌های دیگر بود و من فشاری را احساس نکردم.

مرادی در ادامه گفتگوی اختصاصی‌اش با مهر اضافه کرد: بنده به عنوان داور مسابقه شرح وظایفی دارم؛ مدیریت بازی، اخطار دادن، خطا گرفتن و ... اما گرفتن آفساید در حیطه وظایف من نبود. من با اعلام کمک داور آن گل را مردود اعلام کردم

عنایت :
بهتر بود کمک داور پرچم نمی‌زد / قضاوت مرادی تودهنی بود به منتقدان!
رئیس کمیته داوران گفت: پس از بازبینی صحنه گل پرسپولیس به استقلال این نتیجه رسیدیم که اگر مرتضی کریمی، کمک داور مسابقه، پرچم نمی زد، بهتر بود

تیم فوتبال استقلال روز جمعه موفق شد پرسپولیس را در وقت های تلف شده بازی با یک گل شکست دهد و این در حالی است که گل دقایق ابتدایی بازی که توسط محمد نوری به ثمر رسیده بود از سوی داور مردود اعلام شد اما بازبینی تصاویر نشان داد که گل صحیح بوده است.

مسعود عنایت در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: می گویند در آن صحنه بازیکن پرسپولیس چند سانتیمتر در موقعیت آفساید قرار داشته اما به عقیده من بهتر می بود که کمک داور پرچم نمی زد. در اینگونه مواقع کمک داوران باید دستور به ادامه بازی دهند.

وی در پاسخ به این سوال  که آیا محرومیتی برای مرتضی کریمی ، کمک داور مسابقه، در نظر خواهد گرفت ، گفت: محرومیت شامل داوران و کمک داورانی می شود که اشتباه فاحش داشته باشند در صورتی که اشتباه صورت گرفته، آشکارا نبوده و واقعا تشخیص اینکه آن صحنه آفساید بوده یا نه ، دشوار بوده است.

رئیس کمیته داوران در خصوص اظهارات دایی مبنی بر اینکه مشکلات مالی او با فدراسیون فوتبال باعث شده تا آنها تعمدا داوری را انتخاب کنند که علیه پرسپولیس قضاوت کند، گفت: از نظر من این یک تهمت است. چرا که اختلاف نظر دایی با فدراسیون فوتبال هیچ ارتباطی با من ندارد. من به عنوان رئیس کمیته داوران هرگز این کار زشت را انجام نمی دهم.

مسعود عنایت در پایان در خصوص اظهار نظر کارشناسان مبنی بر اینکه گل پرسپولیس صحیح بوده، گفت: شما از کدام کارشناس حرف می زنید؟ همان هایی که گفته بودند مسعود مرادی از عهده قضاوت این دیدار برنمی آید؟ قضاوت مرادی تودهنی محکمی بود به تمام منتقدان و از نظر من تنها اشتباه این داور، همان صحنه گل پرسپولیس بود و در مجموع قضاوت خوبی را از او شاهد بودیم.

علی دایی:
اشتباهات داوری علیه ما عادی نیست/ چسبیده به فوتبال نیستم و خودم می‌روم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه چسبیده به فوتبال نیست گفت: ‌اگر روزی احساس کنم نمی‌توانم برای پرسپولیس مثمرثمر باشم خودم می روم.

علی دایی پس از شکست تیمش در شهرآورد 69 ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: اول از همه به تیم استقلال و هوادارانش این پیروزی را تبریک می‌گویم اما باید تاکید کنم اصلاً‌ و ابداً مستحق شکست در این دیدار نبودیم.

وی  ادامه داد: داور گل 100 درصد ما را مردود اعلام کرد. خودم مانده‌ام آن گل چطور مردود اعلام شد. این دومین هفته است که چنین اتفاقی می‌افتد. هفته قبل افشاریان و این هفته مرادی. من نمی‌توانم این مسایل را توجیه کنم زیرا باعث می‌شود شرمنده هوادران شویم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه نمی دانم باید چکار کنم در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا فکر می‌کنید شکایت شما از فدراسیون فوتبال باعث شده است داوری‌ها به ضرر تیم شما باشد، اظهار داشت: شاید به مذاق آقایان خوش نیامده که کسی دنبال حقش برود. متاسفم با چنین قضاوت‌هایی زحمات یک تیم را به هدر می‌دهند.

وی در این خصوص اضافه کرد: ما در نیمه اول و پس از مردود اعلام شدن گل تیم مان مات و مبهوت مانده بودیم. هیچکس باور نمی‌کرد آن گل مردود شده است. این اتفاق تمرکز مدافعان ما را به هم ریخت و باعث شد استقلالی‌ها صاحب یکی دو موقعیت شوند.

دایی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: هرچه از دقایق بازی می‌گذشت خصوصاً در نیمه دوم ما تیم برتر میدان بودیم. در این نیمه بازی روی یک دروازه بود و اصلاً‌ استقلالی‌ها روی دروازه ما خطری ایجاد نکردند. اما آنها تنها روی یک موقعیت که در ثانیه‌های پایانی نصیب‌شان شد به گل برتری دست یافتند.

وی ادامه داد: قطعاً به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند این سه امتیاز از دست ما رفت. اما اگر آن گل قبول می‌شد با توجه به شرایط بازی می‌توانستیم گلهای دیگری را هم به ثمر برسانیم اما یک اشتباه روند بازی را تغییر داد و حتی استقلالی‌ها در نیمه دوم هم باور نمی‌کردند گل بزنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه نمی‌داند اسم این اتفاقات را چه بگذارد تاکید کرد: ما با بدشانسی دقایق پایانی گل می خوریم اما با این بازی که بازیکنان انجام دادند و روند حرفه‌ای که در پیش گرفته‌اند به هواداران قول می‌دهم در پایان فصل یک جام می‌گیریم. همچنین در بازی‌های آینده عملکردی به مراتب بهتری را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی همچنین تاکید کرد: شما بروید و بپرسید چرا به راحتی حق یک تیم را پایمال می‌کنند و آقایان جلوی دوربین به جای عذرخواهی از خودشان دفاع می کنند. من امروز هرچه از داوری بگویم دردی را دوا نمی‌کند زیرا ما باختیم حق ما نبود اما شرمنده هواداران شدیم. امیدوارم هواداران صبوری کنند تا بتوانیم در بازیهای بعدی این شکست را جبران کنیم.

خبرنگاری پرسید آقای دایی پس از دو شکست متوالی پرسپولیس به نظر می‌رسد احترامی که هواداران به شما می‌گذاشتند از بین رفته و تعدادی از آنها با شعار "دایی حیا کن پرسپولیس را رها کن" خواستار جدایی شما از این تیم شدند، دایی در پاسخ به این سئوال گفت: با اینکه تیم باخت اما هواداران من را تشویق می‌کردند. اما اگر هواداران نخواهند مثل آب خوردن می روم همان گونه که 9 ماه رفتم و در هیچ کجایی نبودم. من چسبیده به فوتبال نیستم اما جوانی‌ام را پای فوتبال گذاشتم.

وی در این خصوص اضافه کرد: مردم فوتبال را می‌فهمند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. مردم ما دیدند حق ما ناحق شد و داور به ضررمان سوت زد آن وقت دایی باید چه کار کند.

وی اضافه کرد: هوادران فوتبال رامی‌فهمند اگر ما بد بازی می کردیم و می باختیم آنها از ما انتقاد می‌کردند اما ما خوب بازی کردیم ولی مستحق شکست نبودیم البته همیشه بعضی از هواداران هستنتد که خط می گیرند و شعار می‌دهند اما باز هم تکرار می کنم من چسبیده به فوتبال نیستم اگرمی خواستم به پیشنهادات بهتر پاسخ می دادم اما به خاطر کمک به پرسپولیس ماندم.

"سرمربی تیم استقلال پس از بازی اعلام کرد ما در نیمه اول می‌خواستیم پرسپولیسی‌ها جلو بیایند و از پشت سر آنها برای رسیدن به گل استفاده کنیم  و در نیمه دوم با آنها مدارا کرده و در نهایت به گل برتری دست یافتیم" دایی در خصوص اظهارات سرمربی استقلال گفت: گل مردود شده ما تمرکز ما را به هم ریخت ضمن اینکه وقتی یک تیم پیروز می شود مربی آن خیلی توضیحات می‌دهد. آنها می گویند ما صبوری کردیم اما اگر گل ما مردود نمی‌شد و یا توپ زیر پای نوری گیر نمی‌کرد و ما به گلهای برتر دست می یافتیم باز هم آنها صبوری می کردند؟

وی با بیان اینکه من سعی کردم اشتباهات تیم را با انجام تعویض‌ها برطرف کنم و این موضعت باعث شد استقلالی‌ها موقعیتی را ایجاد نکنند در خصوص اینکه آیا به خاطر اشتباهات داوری به مراجع ذیربط شکایت خواهد کرد اظهار داشت: مسایل داخل تیم به من مربوط می شود و این مسایل ربطی به من ندارد. اما از مسئول باشگاه خواهش می کنم این اتفاق را پیگیری کند.

خبرنگاری پرسید آیا فکر می کنید اشتباهات داوری عمدی باشد، دایی گفت: به غیر از آن نمی توانم عنوان کنم. بازی قبلی به آن صورت داوری باعث شکست ما شد و در این بازی گل ما را راحت مردود اعلام شد. این مسئله برای تیم ما عادی نیست. زیرا باید پاسخگوی این هواداران باشم اما اشتباهات داوری باعث می‌شود کاسه صبر آنها هم لبریز شود و یک پرچم اشتباه پیروزی را از ما می‌گیرد.

وی در مورد اینکه چرا باقری را در دقایق پایانی وارد زمین مسابقه کرد اظهار داشت: مربی براساس درصد آمادگی بازیکنان از آنها ستفاده می‌کند. در دقایق پایانی بادامکی خسته شد و من کریم را آوردم. محمد نوری را عقب‌تر بازی دادم و کریم را جلو فرستادم تا از قدرت سرزنی آنها به گل برسیم زیرا به تساوی فکر نمی‌کردیم و تنها دنبال پیروزی بودیم.

دایی در پایان گفت: تعویضم اصلا‌ً محتاطانه نبود و تنها به فکر پیروزی بودیم اما متاسفانه استقلالی ها روی یک موقعیت خود در نیمه دوم به گلی رسیدند که جبران آن سخت بود.

شیث رضایی:
پرسپولیس بازنده نبود / داور با اشتباهش سرنوشت بازی را تغییر داد
کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس مدعی شد اشتباهات داوری نتیجه شصت و نهمین شهرآورد تهران را مشخص کرده و تیمش استحقاق شکست در این بازی را نداشته است.

شیث رضایی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل استقلال با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: تیم ما در بازی امروز بازنده نبود. نمی دانم کمک داور گل صد در صد درست تیم ما را چرا مردود اعلام کرد مطمئنا کارشناسان هم اعتقاد دارند که گل صحیح پرسپولیس به اشتباه مردود اعلام شده است.

وی در ادامه افزود: من از عقب دیدم که بازیکن ما در محوطه آفساید قرار نداشت و نمی توانم باور کنم چطور کمک داور تصمیم اشتباه گرفت.

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر کمک داور گل ما را به اشتباه مردود اعلام کرده است هرگز نباید خود را ببخشد و اگر هم تصمیم او درست بوده که ما یک بر صفر باختیم و هیچ اعتراضی نداریم.

شیث رضایی خاطرنشان کرد: شهرآورد با دیگر مسابقات لیگ تفاوت دارد با این حال داوران نتوانستند قضاوت خوبی داشته باشد ما بازی یک بر صفر برده را به دلیل اشتباه کمک داور با نتیجه یک بر صفر باختیم با این حال این از شایستگی های پرسپولیس کم نمی کند و مطمئن باشید هواداران پرسپولیس در این مسابقه مانند همیشه سربلند بودند هم ما و هم هواداران سر خود را بالا می گیریم چرا که هیچ کس این باخت ما را نخواهد پذیرفت.

وی با تاکید دوباره بر اینکه اشتباهات داور سرنوشت شصت و نهمین شهرآورد تهران را تغییر داد افزود: استقلال در 45 دقیقه نیمه دوم حتی یک موقعیت گلزنی را هم نداشت و فقط در یک 15 دقیقه نیمه اول چند موقعیت گل زنی داشت.

شیث رضایی در پایان گفت: من برای هوداران پرسپولیس بازی می کنم و همیشه به احترام آنها وارد زمین می شوم امروز هم از آن عذرخواهی می کنم که نتوانستیم برنده از بازی خارج شویم اما ما فقط نتیجه ظاهری را واگذار کردیم و شایسته پیروزی بودیم.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر عصر امروز جمعه با پیروزی یک بر صفر استقلال در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

كاشاني با تكذيب خبر حضور استيلي در پرسپوليس:
با علي دايي ادامه مي‌دهيم
كمك داور يا كميته داوران عذرخواهي كنند

مديرعامل باشگاه پرسپوليس با تكذيب خبر حضور حميد استيلي يا مربي ديگري در پرسپوليس گفت: به كار با دايي كما في السابق ادامه خواهيم داد.

 حبيب كاشاني در جمع خبرنگاران درباره باخت پرسپوليس از استقلال گفت: ما در پنج بازي اخير سه امتياز گرفته‌ايم و اين درخور هيچ تيمي بويژه پرسپوليس نيست. در دو بازي گذشته اشتباه‌هاي سهوي داوران باعث شده كه ما شكست بخوريم. اين انتظار وجود دارد كه نظارت بيشتري بر داوران وجود داشته باشد. نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه هواداران پرسپوليس با عملكردشان نشان دادند كه هوادار فهيم كيست. گل تيم پرسپوليس در دقيقه 5 مردود اعلام شد و در دقيقه 91 گل خورديم اما ديديد كه هيچ مشكلي پيش نيامد و هواداران با نظم كامل ورزشگاه را ترك كردند. بايد اين مسايل را تبليغ كنيم.

كاشاني در پاسخ به اين سوال كه آيا از عملكرد بازيكنان تيم‌تان در داربي رضايت داريد، گفت: برخلاف بازي با ملوان پس از بازي با بازيكنان دعوا نكرديم چرا كه آنها عملكرد خوبي داشتند و تنها اشتباه سهوي باعث شد سه امتياز را نگيريم. بازيكنان نشان دادند كه مشكل بدني ندارند و از هواداران مي‌خواهيم كه به ما و كادر فني فرصت دهند. بايد بگويم ما همچون گذشته به كارمان با علي دايي ادامه مي‌دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه شايعه شده استيلي گزينه سرمربيگري در پرسپوليس است؟ گفت: اين شايعه است. من با استيلي دوستي دارم، اما 15 روز است كه با او حتي تلفني هم صحبت نكردم. ضمن اين كه بعد از برد جمعه شاهين جايگاه او در اين تيم محكم‌تر شده است.

وي با تقدير از رفتار دايي بعد از باخت در داربي گفت: دايي بعد از شكست در بازي به كنفرانس مطبوعاتي رفت و خيلي محترمانه پاسخ خبرنگاران را داد. اين رفتار حرفه‌اي است كه دايي از خود نشان داد.

كاشاني درباره شكايت پرسپوليس از تيم داوري پس از داربي گفت: شكايت بعد از بازي معنايي ندارد. وقتي داور بازي سوت پايان را مي‌زند نتيجه همان است كه وجود دارد. اما اگر ما اعتراضي كرديم به خاطر فرهنگ سازي بوده است. بايد اين فرهنگ بوجود بيايد كه داور پس از اشتباهش از هواداران تيم عذرخواهي كند. ما معتقديم كه كمك داور داربي به سهو اشتباه كرده اما خودش يا كميته داوران مي‌توانند به صورت كتبي عذرخواهي كنند.

كاشاني درباره حساسيتي كه روي مسعود مرادي از سوي باشگاه پرسپوليس وجود دارد گفت: مرادي داوري بين‌المللي است و او هم تلاشش را مي‌كند كه بهترين قضاوتش را انجام دهد. ضمن اينكه بايد بگويم مرتضي كريمي دانش آموز خود من بوده است و من مطمئن هستم كه هيچ قصد و غرضي در آفسايد اعلام كردن گل پرسپوليس نداشته است. هدف من اين است كه كار فرهنگي انجام دهيم و اگر داوران اشتباهي كردند از هواداران تيم عذرخواهي كنند.

وي در ادامه گفت: به هواداران قول مي‌دهيم حداقل يك جام در اين فصل بگيريم.

كاشاني با بيان اينكه يك مدافع و يك مهاجم به تيم ما اضافه خواهند شد، گفت: عمادرضا يكي از گزينه‌هاي ماست. او يك فصل ديگر تا باشگاه الزمالك قرارداد دارد و براساس قانون فيفا بازيكني كه يك فصل قرارداد دارد نمي‌تواند با باشگاه ديگر مذاكره كند. او گفت اگر از ايران برود منكر مذاكراتش با پرسپوليس مي‌شود. به هر حال او يكي از گزينه‌هاي باشگاه پرسپوليس است.











نظرات:




گزارش تخلف
بعدی