شکست ایران در برابر برزیل

تيم ملي فوتبال ايران در ديداري دوستانه با نتيجه 3 بر صفر مغلوب برزيل شد.

ديدار تيم‌هاي ايران و برزيل در ورزشگاه بن‌زايد از ساعت 20:30 دقيقه به وقت تهران برگزار شد.
ملي‌پوشان ايران بازي خوبي را آغاز كردند و در دقيقه 5 توسط محمد غلامي توانستند به گل دست يابند، اما داور مسابقه به اشتباه گل او را به دليل آفسايد مردود اعلام كرد.

بازيكنان برزيل در دقيقه 14 صاحب يك ضربه ايستگاهي در پشت محوطه جريمه ايران شدند كه دني آلوس توانست با يك شوت زيبا گل اول قناري‌‌ها را وارد دروازه رحمتي كند. آلوس پس از به ثمر رساندن گل با نشان دادن عدد 4 خوشحالي خود را به علت به ثمر رساندن چهارمين گل ملي خودش ابراز داشت.

حملات زردپوشان ادامه داشت و بازيكنان برزيل در دقيقه 20 با چند پاس تك ضرب در پشت محوطه جريمه ايران از لايه خط دفاعي عبور كردند و ضربه روبينيو به تيرك دروازه ايران برخورد كرد و در برگشت نيز پاتو نتوانست براي بار دوم دروازه ايران را باز كند و نيمه اول با نتيجه يك بر صفر به سود برزيل به پايان رسيد.

در ابتداي نيمه دوم ملي‌پوشان ايران بودند كه توانستند بازي خوبي را آغاز كنند و در دقيقه 49 جواد نكونام از سمت راست محوطه جريمه برزيل صاحب موقعيتي شد كه با بدشانسي ضربه پاي او به تيرك دروازه برزيل برخورد كرد و ايران از دستيابي به گل باز ماند.
بازيكنان برزيل پس از اين موقعيت حملات خود را در نيمه دوم آغاز كردند و در دقيقه 51 آندره سانتوس از سمت راست محوطه جريمه ايران فراري را آغاز كرد و با ارسال سانتري پاتو را در موقعيت گل‌زني قرار داد، اما رحمتي با واكنشي مناسب توپ را به كرنر فرستاد.

قناري‌ها در ادامه بار ديگر در دقيقه 58 با شوت پاتو از پشت محوطه جريمه ايران دروازه رحمتي را تهديد كردند كه سنگربان ايران توانست با واكنشي ديدني بازيكن ميلان را در به ثمر رساندن گل ناكام بگذارد.
پاتو كه پافشاري زيادي در به ثمر رساندن گل در اين ديدار داشت سرانجام توانست در دقيقه 69 در حركت عمقي دفاع ايران را پشت سر بگذارد و در موقعيتي تك به تك دروازه رحمتي را براي بار دوم باز كرد.

مهدي رحمتي در اين ديدار نمايش بسيار خوبي را از خود نشان داد و در دقيقه 85 بار ديگر ضربه نيلمار را با دست مخالف خود دفع كرد.
در دقيقه 92 نليمار براي بار سوم دروازه ايران را باز كرد تا تيم كشورمان مقابل پرافتخارترين تيم جهان با نتيجه 3 بر صفر شكست بخورد.
البته ميلاد ميداودي در دقيقه 94 نتوانست از فرصت خوبي كه داشت استفاده كند تا همان نتيجه 3 بر صفر پا برجا بماند.

فريد علي از امارات قضاوت اين ديدار را برعهده داشت.

تركيب ايران:
سيد مهدي رحمتي، محمد نصرتي، سيدجلال حسيني، احسان حاج‌صفي، پژمان نوري (ميلاد ميداودي-87)، مسعود شجاعي، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري (كريم باقري- 73)، ميلاد زنيدپور (ايمان مبعلي-60) و محمد غلامي (كريم انصاري‌فرد-55).
سرمربي: افشين قطبي

تركيب برزيل:
ويكتور، دني آلوس، تياگو سيلوا (رويو-78)، آندره سانتوس، لوكاس (ديويد لوييز-81)، راميرس (ساندرو-67)، كارلوس ادواردو (جيوليانو-64)، فيليپه كوتينو (الياس-46)، روبينيو (نيلمار-68)، آندره، آلكساندر پاتو.
سرمربي: منسز
رحمتی بهترین بازیکن دیدار ایران و برزیل شد/ تقدیم "بهترین" به کریم باقری
دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران به عنوان بهترین دیدار ایران و برزیل انتخاب شد و جایزه اش را به کریم باقری تقدیم کرد.

  در پایان دیدار امشب تیم های ملی فوتبال ایران و برزیل که با برتری 3 بر صفر زردپوشان به پایان رسید سیدمهدی رحمتی به عنوان بهترین بازیکن زمینم انتخاب شد.

رحمتی پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن میدان گفت: از همه تماشاگران تشکر می کنم و به واسطه همه زحمت هایی که کریم باقری برای فوتبال ایران متحمل شده است این جایزه را به وی وی تقدیم می کنم.

شکست قابل پیش بینی ایران برابر برزیل / خداحافظ ؛ آقا کریم فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا آماده می کند در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی فوتبال برزیل رفت و با وجود نمایش قابل قبولی که ارائه کرد در نهایت برابر قهرمان پنج دوره مسابقات جام جهانی شکست خورد.

دیدار تدارکاتی و دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و برزیل از ساعت 20:30 دقیقه امروز پنجشنبه به قضاوت علی فرید از امارات در ورزشگاه زاید شهر ابوظبی آغاز شد که در پایان تیم ملی فوتبال برزیل با نتیجه 3 بر صفر شاگردان افشین قطبی را شکست داد.

در این بازی که حدود 15 هزار تماشاگر آن را از نزدیک تماشا می کنند، " دنی آلوز" در دقیقه 14 و از روی یک ضربه ایستگاهی زیبا دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد. در نیمه دوم و در دقیقه 69 " پاتو" گل دوم برزیلی ها را وارد دروازه ایران کرد. در دقیقه 91 این بازی نیز نیلمار گل سوم برزیل را وارد دروازه ایران کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دقیقه 5 این دیدار توسط محمد غلامی دروازه برزیل را باز کرد اما داور اماراتی این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. در نیمه دوم نیز تیم ایران بعد از صدای سوت داور به یک گل مردود رسید. جواد نکونام نیز یکبار در نیمه دوم در موقعیتی خوب توپ را به تیر دروازه برزیل زد.

سید مهدی رحمتی، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی، محمد نصرتی، خسرو حیدری، مسعود شجاعی(کریم باقری)، جواد نکونام، پژمان نوری(میلاد میداودی)، آندرانیک تیموریان، میلاد زنیدپور(ایمان مبعلی) و محمد غلامی(کریم انصاریفرد) در این دیدار برای تیم ملی ایران به میدان رفتند.

کریم باقری کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و کاپیتان فعلی پرسپولیس در دقیقه 74 این دیدار در میان تشویق شدید حدود 10 هزار تماشاگر ایرانی وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را برای آخرین بار بر بازو بست. باقری در طول دقایقی که در زمین حضور داشت بارها مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. او که به تشخیص افشین قطبی در خط حمله قرار گرفته بود در دقایق حضورش در زمین یک بار هم صاحب موقعیت گلزنی نشد.


نصرتی: آلوس توپ را به جایی زد که عنکبوت تار می‌بندد / از برزیلی‌ها دریبل نخوردم


محمد نصرتی در بازی ایران و برزیل به عنوان یکی از مدافعان میانی تیم ملی به میدان رفت و توانست این بازی بزرگ را تجربه کند. او جزو آن دسته از مدافعانی است که به اندازه کافی تجربه بازی‌های ملی را دارد و در جام جهانی هم به میدان رفته است. وقتی با او در ارتباط با بازی برزیل صحبت کردیم با هیجان خاصی صحبت کرد که اظهار نظر او در خصوص ضربه دنی آلوس خیلی جالب توجه بود.

*بازی با برزیل چطور بود؟

بازی خیلی خوبی بود. آنها یک تیم کاملاً حرفه‌ای بودند که بسیار خوب فوتبال بازی کردند. ما چند ضربه ایستگاهی به دست آوردیم ولی استفاده نکردیم. لحظاتی بعد آنها پشت محوطه جریمه ما صاحب ضربه ایستگاهی شدند و همه دیدند که ضربه دنی آلوس چگونه وارد دروازه شد. این یک ضربه فوق‌العاده بود و معمولاً خیلی کم پیش می‌آید که ضربه یک بازیکن دقیقاً از زیر محل تلاقی دو دیرک دروازه عبور کرده و به تور بچسبد. معمولاً عنکبوت‌ها در گوشه‌ها تار می‌بندند. ضربه آلوس جایی رفت که عنکبوت تار می‌بندد!

*برزیل هم که با تیم اصلی‌اش نیامده بود؟

برزیل اصل و غیراصل ندارد. حتماً می‌خواهید بگویید این برزیل تقلبی بود؟!

*تقلبی نبود ولی قبول داری که خیلی از بازیکنان اصلی این تیم غایب بودند؟

به نظر من فقط 2، 3 بازیکن اصلی این تیم نبودند. شاید بخواهید در خط دفاع از لوسیو اسم ببرید ولی من معتقدم دفاعی که جای او بازی کرد از لوسیو بهتر بود. دروازه‌بان هم که تأثیر زیادی نداشت و فرقی نمی‌کرد در این مسابقه سزار درون دروازه بایستد.

*ولی بازیکنانی مثل مایکون، کاکا، فابیانو، باستوس و. . . در ترکیب برزیل نبودند؟

در مورد مایکون و کاکا حرفی نیست ولی آنها در خط حمله روبینیو و پاتو را داشتند و در خط هافبک هم بازیکنان بسیار خوبی داشتند. برزیل در حال عوض کردن نسل بازیکنانش است تا در جام جهانی که میزبان است قهرمان شود.

*به نظر تو مدافعان تیم ملی عملکرد خوبی داشتند؟

بله، خط دفاعی خوب بازی کرد.

*ولی این خط دفاعی بارها باز شد!

هر دفاعی بارها باز می‌شود و این فقط برای تیم ملی ایران نیست. شما اصلاً به این توجه نمی‌کنید که ما با برزیل بازی داشتیم، البته حق دارید چون وقتی در زمین مسابقه نباشید نمی‌دانید که آنها چقدر قوی هستند. من در جام جهانی مقابل پرتغال و مکزیک بازی کردم و بازی با تیم‌هایی مثل آلمان، کرواسی، اوکراین، بوسنی و خیلی از بازی‌های دیگر را تجربه کردم ولی هیچ تیمی در دنیا مثل برزیل نیست.

*در این بازی چند بار دریبل خوردی؟

من دریبل نخوردم.

منه‌زس: با ایران در تهران یا برزیل بازی می‌کنیم/ ایرانی‌ها خوب بازی کردند
سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل از آمادگی‌اش برای برگزاری دیدار دوباره با تیم ملی ایران در تهران یا برازیلیا خبر داد.

مانو منه‌زس پس از پیروزی تیمش برابر ایران ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: من به آنچه مسائل سیاسی بین روسای دو کشور ایران و برزیل عنوان شده است، کاری ندارم و فقط به فوتبال و زیبایی‌های آن فکر می‌کنم. ما حتی آمادگی دیدار با تیم ایران در تهران یا برازیلیا را داریم.

وی در مورد عملکرد ایران در این مسابقه اضافه کرد: ایران بازی را با نتیجه 3 بر صفر باخت اما عملکردش در این بازی قابل قبول بود. خصوصا در خط دفاع و میانی ایرانی‌ها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. البته این انتظار بزرگی است که آنها بخواهند برزیل را شکست دهند زیرا بین دو تیم اختلاف سطح وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال برزیل خاطرنشان کرد: ما در این بازی از بازیکنان جدید و جوان استفاده کردیم که از عملکردشان رضایت دارم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و ما هم به خوبی آنها را محک بزنیم چرا که باید در برزیل پاسخگوی مردم باشیم.

وی در مورد گل صحیح ایران که توسط کمک داور به اشتباه مردود اعلام شد، افزود: هنوز تصاویر این بازی را نگاه نکردم اما من به این اتفاقات چندان اعتقادی ندارم زیرا اشتباهات داوری هم جزئی از بازی است. البته فکر نمی کنم در مجموع نوع قضاوت داور بازی تاثیر چندانی در بازی داشت.

مانو منه‌زس در پایان در مورد اینکه احتمال حضور مجدد رونالدینهو و ستارگان دیگر برزیل به تیم ملی این کشور وجود دارد، گفت: درهای تیم ملی برزیل باز است اما در این لحظه تنها بازیکنان جوان را دعوت می‌کنیم تا از کیفیت آنها مطلع شویم و تجارب آنها را برای بازی‌های مهم، خصوصا جام جهانی 2014 که ما میزبان آن هستیم، بالاتر ببریم.

دیدار تدارکاتی تیم‌ ملی فوتبال ایران و برزیل که پنجشنبه شب در ورزشگاه شیخ زاید شهر ابوظبی امارات برگزار شد، در نهایت با برتری 3 بر صفر تیم برزیل به پایان رسید.

قطبی: داور هم تحت تاثیر نام برزیل بود / روی دو اشتباه داور گل خوردیم افشین قطبی گفت: «بازیکنان تیم ملی در این دیدار نشان دادند که تیم ما می‌تواند حتی تیم‌های بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پایان بازی با برزیل، درباره‌ این بازی گفت: «در کل من از بازی ایران راضی هستم. بخصوص در نیمه اول و 15 دقیقه اول بازی، بازیکنان ما هم در حمله و هم در دفاع به خوبی خواسته‌های ما را اجرا کردند و حتی موفق به گل‌زنی هم شدند. من هنوز در مورد درستی تصمیم داور و مردود اعلام کردن گل تا وقتی که صحنه را بازبینی نکنم نظری ندارم.»

قطبی در مورد برزیل نیز گفت: «در موقعیت‌هایی که بازیکنان ما دقایقی فضاهای جناحین را به بازیکنان این تیم واگذار کردند، توانستند بازی بی‌نظیری از خود ارائه داده و تیم ما را تحت فشار قرار دهند. دروازه‌بان، خط دفاعی و هافبک‌های ما در کل این بازی، بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند اما متاسفانه سیستم هجومی ما بخصوص در جناحین، بسیار ضعیف عمل کردند.»

سرمربی تیم ملی در ادامه در مورد ساختار دفاعی تیم ایران و گل‌هایی که تیم کشورمان مقابل تیم‌هایی مانند عمان، کویت و برزیل دریافت کرد و ضعف عمق دفاعی گفت: «من با نظر شما موافق نیستم چرا که شما در آسیا به هیچ عنوان نمی‌توانید تیمی را پیدا بکنید که مانند برزیل حریفان را تحت تاثیر بازی خود قرار دهد اما در این دیدار ما شاهد بودیم که برزیل تنها روی اشتباه داور صاحب یک ضربه خطا شد و بازیکنی مانند دنی آلوس که در 15 دقیقه اول بازی حتی به نیمه‌های زمین تیم ما نرسیده بود، روی یک ضربه فوق‌العاده ماهرانه به گل رسید و این نشان از ضعف خط دفاعی ما نیست.»

قطبی در ادامه درباره‌ی تفاوت تیم برزیل با دیگر تیم‌هایی که وی تاکنون در مقابل آن قرار گرفته است گفت: «وقتی برزیل روبه‌روی هر تیمی بازی می‌کند، اکثر هواداران فوتبال در دنیا، دوستدار این تیم و شیوه و نوع فوتبال آن‌ها هستند تا جایی که به نظر من در بازی امروز داور این بازی هم تحت تاثیر نام و فوتبال برزیل قرار گرفت تا با دو تصمیم اشتباه، باعث گل خوردن تیم ما ‌شود.»

افشین قطبی درباره‌ی دیدار خداحافظی کریم باقری در این بازی نیز گفت: «من در این بازی بسیار خوشحال بودم که یک بار دیگر سرمربی بازیکنی مانند کریم باقری بودم. کریم باقری همواره یکی از بازیکنان بزرگ و تاثیرگذار باشگاهی در ایران بخصوص تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران بوده است. بی‌شک هواداران فوتبال در ایران هیچ گاه بازیکن شماره 6 تیم ملی و پرسپولیس را از یاد نخواهند برد.»

قطبی در پایان در مورد روند آماده‌سازی تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا گفت: «ما ابتدا دو بازی تدارکاتی را در تهران برگزار خواهیم کرد و پس از آن 17 روز مانده به آغاز جام ملت‌های آسیا در کشور امارات و همین شهر ابوظبی اردوی آماده‌سازی خود را برای جام ملت‌ها برگزار می‌کنیم و مطمئنا با هماهنگی و تدارک ویژه مسوولان و حمایت رسانه‌ها، موفقیت در جام ملت‌های آسیا، دور از دسترس نیست.»









نظرات:




گزارش تخلف
بعدی