کریم باقری از تیم ملی خداحافظی کرد

هافبك باسابقه و با اخلاق تيم ايران مقابل برزيل از دنياي فوتبال ملي خداحافظي كرد

كريم باقري، در جريان بازي دوستانه ايران و برزيل كه از ساعت 20:30 دقيقه به وقت ايران در ورزشگاه بن زايد ابوظبي آغاز شد، در دقيقه 73 به جاي مسعود شجاعي وارد زمين شد و براي آخرين بار با بازوبند كاپيتاني در تركيب تيم ملي قرار گرفت. باقري تا پايان در تركيب تيم ملي قرار داشت. اين آخرين بازي كاپيتان باقري براي تيم ملي فوتبال ايران بود.

قبل از ورود باقري به زمين مسابقه نكونام بازوبند كاپيتاني را بر بازوي وي بست. هواداران ايران در اين زمان از جا بلند شده و يكصدا به تشويق باقري پرداختند.
در زمان حضور باقري به زمين جو ورزشگاه متفاوت شد و همه چيز تحت تأثير حضور باقري در زمين مسابقه قرار گرفت.
در پايان بازي مراسم خداحافظي باقري روي دوش بازيكنان تيم ملي برگزار شد.

باقري: دوست داشتم مراسم خداحافظي‌ام در ايران برگزار مي‌شد
كاپيتان تيم ملي گفت: دوست داشتم مراسم خداحافظي‌ام در ايران برگزار مي‌شد.
كريم باقري پس از خداحافظي از تيم ملي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌از علي كفاشيان و ساير مسئولان فدراسيون فوتبال تشكر مي‌كنم. از همه كساني كه در اين مدت من را مورد حمايت قرار داده و مشوقم بودند سپاسگزارم و اميدوارم تيم ملي در ادامه مسابقاتش موفق و پيروز باشد تا مردم ايران از اين پيروزي‌ها خوشحال شوند.

وي با اشاره به اينكه بايد بازيكنان ايران هميشه بيشترين تلاش خود را براي رسيدن به موفقيت انجام دهند، ادامه داد: ما مقابل تيمي بزرگ بازي كرديم و اميدوارم اين گونه بازي‌هاي بزرگ ادامه داشته باشد.
باقري تاكيد كرد: دوست داشتم اين مراسم در ايران برگزار مي‌شد اما موقعيت اين ديدار دوستانه بزرگ ايجاب كرد تا در ابوظبي از فوتبال خداحافظي كنم.
وي افزود: درست است كه مقابل برزيل باختيم اما اين را بدانيد كه بازي بزرگي بود و تمام ملي‌پوشان تلاش خود را كردند.
تيم ملي فوتبال ايران با نتيجه 3 بر صفر مقابل برزيل در ديدار دوستانه شكست خورد.
کریم باقری در میان تشویق تماشاگران وارد زمین شد/ بستن آخرین بازوبند ملی
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در میان تشویق تماشاگران برای انجام آخرین بازی ملی وارد زمین شد

کریم باقری در دقیقه 74 به جای مسعود شجاعی وارد زمین شد. به هنگام ورود باقری به زمین تماشاگران به شدت وی را تشویق کردند.

باقری در این بازی برای همیشه با بازی در تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی می کند. با ورود باقری جواد نکونام بازوبند کاپیتانی را به وی داد.

پایان اسطوره شماره 6 / آغاز با پاکستان؛ پایان با برزیل
شماره 6 به یادمانی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر پرافتخارترین تیم فوتبال جهان وداعی به یادماندنی با فوتبال ملی داشت.

  اسطوره فوتبال ایران، لقبی برازنده برای مردی است که می توانست بیش از یکصد بازی ملی داشته باشد اما در کارنامه او تنها 86 بازی ملی دیده می شود که امشب به عدد 87 رسید.

کریم باقری نخستین بازی ملی خود برای تیم ملی فوتبال ایران را در تاریخ 16 خرداد 1372 در دیدار مقابل پاکستان در جام اکو انجام داد و موفق شد نخستین گل ملی خود را نیز در آن بازی به ثمر برساند.

اسطوره فوتبال ایران با 87 بازی ملی و 50 گل زده با تیم ملی خداحافظی کرد.

باقری در تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر مربیانی چون علی پروین، استانکو پابلوکوویچ، محمد مایلی کهن، جلال طالبی، ویرا، منصور پورحیدری، میروسلاو بلاژویچ، تومسیلاو ایویچ و علی دایی بازی کرد.

هر آمدنی، رفتنی دارد/ عملکرد ایران برابر برزیل قابل قبول بود
شماره 6 اسطوره‌ای فوتبال ایران پس از خداحافظی از فوتبال ملی گفت: هر آمدنی، رفتنی دارد و من خوشحالم در بازی با برزیل خداحافظی خوبی از فوتبال ملی داشتم

کریم باقری پس از خداحافظی از فوتبال ملی گفت: خیلی خوشحالم در بازی دوستانه مقابل برزیل شرکت کردم و توانستم خداحافظی خوبی از فوتبال ملی داشته باشم.

وی اضافه کرد: از حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس و مسئولان فدراسیون فوتبال که چنین فرصتی را برای من فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

کاپیتان تیم ملی ایران برابر برزیل خاطرنشان کرد: هر آمدنی، رفتنی دارد و من امروز مقابل تیم فوتبال برزیل از فوتبال ملی خداحافظی کردم.

وی فضای بازی مقابل برزیل را خوب توصیف کرد و افزود: تیم ایران در یک جو خوب برابر برزیل به میدان رفت و بازی نسبتا قابل قبولی را در این مسابقه به نمایش گذاشت.

کریم باقری در پایان گفت: از تمام مربیان و افرادی که در این سال‌ها به من کمک کردند تا به این جای فوتبال برسم، تشکر می‌کنم.

دیدار تدارکاتی تیم‌ ملی فوتبال ایران و برزیل که پنجشنبه شب در ورزشگاه شیخ زاید شهر ابوظبی امارات برگزار شد، در نهایت با برتری 3 بر صفر تیم برزیل به پایان رسید.













نظرات:




گزارش تخلف
بعدی