شکست بسکتبال ایران ایران در برابر آمریکا بهترین تیم جهان

تيم ملي بسکتبال ايران در چهارمين بازي خود در رقابت هاي بسکتبال قهرماني جهان در ترکيه مقابل بهترين و پرافتخارترين تيم دنيا تن به شکست داد.

پنجمين شب از دور مقدماتي گروه B رقابت هاي جهاني بسکتبال با رقابت تيم هاي ايران و آمريکا ادامه يافت كه در پايان آمريکا با نتيجه 88 بر 51 به برتري رسيد. مردان بسكتبال ايران در اين مسابقه تلاش چشمگيري داشتند و در پايان مسابقه از سوي چند هزار ايراني حاضر در سالن عبدي ايپکجي به شدت تشويق شدند. حامد حدادي با 19 امتياز، امتيازآورترين بازيكن ايران و زمين شناخته شد. او در طول بازي 10 ريباند داشت. كوين لاو از تيم آمريكا با 13 امتياز و 12 ريباند بهترين بازيكن آمريكا بود.

** کوارتر نخست:

کوارتر نخست با تشويق پرشور تماشاگران و حملات ايران آغاز شد. دو تيم در دو دقيقه نخست نتوانستند توپي را از سبد عبور دهند، اما آمريکا پس از سپري شدن اين زمان توانست نخستين امتيازش را کسب کند. در ادامه حملات ايران ادامه داشت تا حامد حدادي نخستين امتياز را به تيم ايران هديه دهد. پس از آن پرتاب سه امتيازي کامراني، ايران را 5 بر 3 پيش انداخت. اما اين برتري چندان ادامه نيافت و با پرتاب سه امتيازي کوين دورانت عقب افتادگي آمريكا جبران شد. در ادامه آمريکايي ها با پرتاب هاي سه امتيازي خودشان را پيش انداختند. بازيكنان ايران بازي پاياپي را انجام داده و همگي براي رسيدن به سبد حريف تلاش داشتند. چهار دقيقه به پايان اين کوارتر مانده بود که تيم آمريکا سه نفر از پنج بازيکن درون زمينش را تعويض کرد و پيش از پايان يافتن يك چهارم نخست همه بازيکنان آمريکايي يک بار به زمين آمدند.

در پايان، اين کوارتر با نتيجه 19 بر 13 به نفع آمريکا تمام شد. بازيکنان ايران با جنگندگي بسيار نشان دادند که از نام و نشان حريف هراسي ندارند و براي تلاش به ميدان آمده اند.

** کوارتر دوم:

اين کوارتر با دو پرتاب دو امتيازي براي آمريکا شروع شد تا مردان بسكتبال ايران کمي غافلگير شوند. در ابتداي اين کوارتر اصغر کاردوست چندين موقعيت خوب را براي ثبت امتياز پيدا کرد که در هيچ کدام از آنها موفق نبود. او بلافاصله از سوي ماتيچ بيرون کشيده و با فريادهاي بلند او رو به رو شد.

اين کوارتر براي ايران نه خوب شروع نشد، و نه به خوبي ادامه يافت؛ به طوري که اختلاف امتياز پس از گذشت نيمي از اين يک چهارم به 14 رسيد. با اين همه نمي توان از بازي بسيار خوب کامراني و پاس هاي زيباي او در کنار تلاش مضاعف ارسلان کاظمي و کسب 5 امتياز توسط او به راحتي گذشت.

اين روند هم چنان ادامه پيدا کرد اما باز هم اختلاف بيش از 10 امتياز به نفع آمريکا بود. اين کوارتر با نتيجه 23 بر 15 و به طور کلي نيمه با نتيجه 42 بر 28 به نفع آمريکا به پايان رسيد.

در اين نيمه کوين دورانت از آمريکا و ارسلان کاظمي از ايران ستاره هاي ميدان بودند.

** کوارتر سوم:

در ابتداي نيمه دوم آمريکا با چند حمله پياپي و کسب امتياز، اختلاف را به بيش از 20 امتياز رساند. شايد هم علت اين مسئله سردرگم بودن بازيکنان ايران در ابتداي کوارتر سوم بود. رفته رفته بازيکنان شرايطي بهتري را پيدا کردند، اما همچنان اختلاف امتيازي که ايجاد شده بود، حفظ شد. با اين حال بايد گفت، بازيکنان ايران براي کسب تک تک امتيازها از جان مايه مي گذاشتند. دوندگي هاي بي امان کامراني در کنار تعويض منطقه زمين از سويي به سوي ديگر توسط بازيکنان، روي هم رفته بسکتبالي راضي کننده را از سوي قهرمان آسيا به نمايش گذاشت. انتقال همين تلاش ها به جمع تماشاگران پرشور بود که نه تنها تک تک بازيکنان را به نام تشويق مي کردند، که با سردادن نام ايران، اجازه خستگي را به قهرمانان آسيا نمي دادند.

با اين همه هنوز هم اختلاف ايران و آمريکا نزديك به بيست امتياز بود. شايد يکي از نقاط ضعف تيم ايران در اين کوارتر جا ماندن دفاع هاي منطقه اي پشت نيم دايره خودي بود که اجازه پرتاب هاي سه امتيازي را به بازيکنان خوش تکنيک آمريکايي مي داد.

در پايان، اين کوارتر نيز نتيجه 62 بر 39 به نفع آمريکا رقم خورد تا ايران 23 امتياز با حريف نامدار خود فاصله داشته باشد.

** کوارتر چهارم:

يک چهارم پاياني با تلاش بيشتر از سوي بازيکنان ايران شروع شد. آنها با حمله هاي پياپي خود را به سمت سبد حريف رسانده و در نهايت توانستند نخستين دو امتياز اين کوارتر را به نام خود ثبت کنند. به نظر مي رسد، وسلين ماتيچ با فريادهايي که در کنار زمين کشيد، ديگر ناي سخن گفتن در نشست خبري پايان بازي را نداشته باشد. شايد تاثيرهمين فريادها بود که کوارتر چهارم براي ايران خوب شروع شد و خوب هم ادامه پيدا کرد. در حالي که هنوز از ارسلان کاظمي که از اواخر کوارتر پيشين به بيرون رفته بود، در زمين خبري نبود. سه دقيقه از اين کوارتر گذشت که ارسلان به ميدان رفت و دو امتياز زيبا را براي ايران گرفت تا همه را به وجد آورد.

با اين حال اختلاف آمريکا اندک اندک بيشتر مي شد، به طوري که در 5 دقيقه مانده به پايان بازي به حدود 25 امتياز رسيد. اين موضوع هم شايد به افزايش خستگي بازيکنان تيم ايران مربوط و در دقايق پاياني کاملا مشهود بود. اشتباه ها و خطاها افزايش يافته و پرتاب ها نيز بيشتر به خطا مي رفت.

در همين لحظات آسيب ديدن سامان ويسي - که در گوشه زمين تحت نظر پزشک مورد درمان بود - کمي وضعيت تيم را براي بازي آينده نگران کننده کرد. اين در حالي بود اوشين ساهاکيان که در بازي با تونس مصدوم شد در اين بازي حتي يک ثانيه هم به ميدان نيامد.

كوارتر چهارم در نهايت با برتري 26 - 12 آمريكا پايان يافت و بازي با نتيجه 88 - 51 به سود آمريكايي ها رقم خورد.

** حاشيه هاي ديدار ايران و آمريکا

- بازيکنان آمريکا به محض اتمام ديدار تيم هاي بسکتبال کرواسي و تونس که با نتيجه 84 بر 64 به سود کروات ها به پايان رسيد، براي گرم کردن وارد زمين شدند؛ نزديك به 50 دقيقه مانده به بازي تيم هاي ملي بسكتبال ايران - آمريكا.

- نخستين بازيکنان تيم ايران نيز اوشين ساهاکيان و سامان ويسي بودند که 45 دقيقه مانده به رقابت به زمين آمده و شروع به گرم کردن کردند.

- تماشاگران در اين بازي پر شورتر از هميشه و با همراه داشتن پرچم هاي متعدد ايران، در سالن حاضر شده بودند. به طوري که سمت راست سالن به صورت کامل توسط تماشاگران ايراني پر شده بود. نزديك به 5 هزار نفر به تشويق مردان بسكتبال ايران مشغول بودند.

- تيم ايران30 دقيقه مانده به شروع بازي وارد زمين شد و مورد تشويق تماشاگران قرار گرفت.

- اوشين ساهاکيان نيز با حضور در جمع دوازده بازيکن تيم ايران نشان داد که توانايي بازي پس از مصدوميت بازي پيش را دارد.

- بازيکنان آمريکا به تک تک بازيکنان ايران کلاهي سرمه اي هديه دادند.

- از مسئولان ايراني تنها محمود مشحون در سالن حضور داشت.

- ايران تنها با يک تغيير نسبت به بازي هاي پيش وارد زمين شد. به طوري که کامراني، داوري، حدادي، کاظمي، حدادي و نبي پور(به جاي ساهاکيان) نخستين بازيکنان تيم ايران بودند که به ميدان رفتند. در مقابل نيز دورانت، بيلپاس، روز، ايگودالا و اودوم براي آمريکا به ميدان آمدند.

- حامد حدادي با 2 متر و 18 سانتي متر بلندقدترين بازيکن ميدان بود.

- به نظر مي رسيد در جريان بازي اختلافي بين ماتيچ و صفاعلي کماليان - يكي از مربيان تيم ملي بسكتبال - رخ داد که مهران حاتمي سعي در آرامش کماليان داشت.

- از ابتداي کوارتر دوم سفير جمهوري اسلامي ايران همراه با خانواده اش در جايگاه ويژه حاضر شد و از نزديک تماشاگر بازي بود.

- در پايان نيمه نخست ارسلان کاظمي تنها بازيکن ميدان بود که به صورت کامل بازي کرد.

** بسکتبال آمريکا در يک نگاه

بسکتبال آمريکا با افتخاراتي که در اين رشته ورزشي در سطح جهان و المپيک داشته، پرافتخارترين تيم دنياست تا جايي که برخي از ستاره هايش به جاي حضور در رقابت هاي جهاني ترجيح مي دهند تمرکزشان را بر روي رقابت هاي ليگ حرفه اي آمريکا - NBA -بگذارند. اتفاقي كه در اين دوره نيز براي تيم آمريکا افتاد و بازيکناني هم چون لبرون جيمز، دواين ويد و کريس بوش که از اعضاي تيم اين کشور در بازي هاي المپيک پکن بودند و نشان طلاي آن رقابت ها را نيز از آن خود كردند، در رقابت هاي جاري ترجيح دادند، در خانه بمانند و تنها به باشگاهايشان فکر کنند. البته ستاره ديگري به نام کوبي برايانت نيز به علت آسيب ديدگي در رقابت ها حاضر نشد.

تيم آمريکا نسبت به تيم قهرمان المپيک پكن به صورت کامل تغيير کرده و همه بازيكنان اين تيم جديد هستند. نکته ديگر استفاده از شش بازيکن 22 ساله در جمع 12 بازيکن اين تيم است که ميانگين سني تيم آمريکا را به 24 و نيم سال كاهش داده است. اين تيم با ميانگين قدي 2 متر از بازيکناني برخوردار است که همگي از بهترين بازيکنان تيم شان در ليگ NBA شمرده مي شوند.

مايک كرژفسکي، سرمربي تيم آمريکا در مورد انتخاب اين تيم جديد گفت: اين نسل جديد بسکتبال آمريکاست که براي انتخابش مسيري سخت و طولاني را گذرانده ايم. اين تيم قرار است در اين رقابت ها و حتي در بازي هاي المپيک لندن براي آمريکا مدال آوري کند.

آمريکا تاکنون از 16 حضورش در بازي هاي المپيک، سيزده بار قهرماني داشته و در 15 حضورش در رقابت هاي جهاني، سه طلا، سه نقره و چهار برنز دارد.

آمريكا در اين دوره از رقابت ها نيز کرواسي را با نتيجه 106 بر 78، اسلووني را با نتيجه 99 بر 77 و برزيل را با نتيجه 70 بر 68 برده و راسل وستبروک نيز با کسب 64 امتياز بهترين بازيکن اين تيم بوده است.

ماتيچ: اختلاف امتياز ايران و آمريكا راضي كننده و واقعي است
خارج از بازي برخي فشارها روي تيم ما وجود داشت
سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران گفت: اينجا آمده‌ايم كه آموزش ببينيم و ياد بگيريم. اين هم بخشي از آموزش ما بود و از تلاش شاگردانم خوشحالم.

سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران پس از شكست شاگردانش در بازي برابر آمريكا در حالي كه از اختلاف امتياز پايان بازي خرسند بود، در جمع خبرنگاران گفت: از اين نتيجه راضي‌ام. آمده‌ايم، ياد بگيريم و بازيكنان‌مان آموزش ببينند. مهم اين است كه آن‌ها تلاش‌شان را كردند و نسبت به بازي قبل بهتر شدند.

او در ادامه با تبريك پيروزي به تيم حريف ادامه داد: در اين رقابت‌ها شانس اين را داشتيم كه با يكي از بهترين تيم‌هاي دنيا اين چنين رقابت كنيم. از امتيازهايي كه در كوارترهاي مختلف به ويژه در كوارتر اول داشتيم، راضي بودم. اختلاف امتيازي هم كه در پايان بازي با آمريكا داشتيم، برايم راضي كننده است. اين طبيعي است كه چنين اختلافي داشته باشيم. اين اختلاف واقعي است نه غير واقعي. برايم مهم اين است كه تيمم برابر آمريكا تلاشش را كرد.

ماتيچ افزود: خارج از اين بازي برخي فشارها روي تيم ما بود، با اين حال بچه‌ها تلاش ويژه‌اي انجام دادند و توانستند مقابل آمريكا آنچه را كه در توان دارند، به اجرا بگذارند.

بسكتبال قهرماني جهان ـ تركيه
كاپيتان تيم ايران: تلاش كرديم جلوي آمريكا كم نياوريم
مي‌توانستيم نتيجه بهتري بگيريم

كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران پس از شكست مقابل تيم آمريكا گفت: فقط بايد خدا را شكر كنم كه بچه‌ها همه تلاش‌شان را در اين بازي انجام دادند.

مهدي كامراني در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به تركيه، اظهار كرد: خدا را شكر كه بچه‌ها تلاش‌شان را كردند. هنوز مقابل اسلوني اميد داريم، بتوانيم نمايش خوبي داشته باشيم. امروز مقابل بهترين تيم دنيا بازي مي‌كرديم و اين براي ما خوشحال كننده بود.

او در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي اوقات بازيكنان با اخم‌هاي تو مواجه مي‌شدند، ادامه داد: سطح رقابت‌ها بالاست. بازيكن يك لحظه فرصت پيدا مي‌كند و بلافاصله آن فرصت از بين مي‌رود. بنابراين درهمان لحظه كه بايد، پاس داده شود. متاسفانه برخي از بازيكنان اين كار را نمي‌كردند و در موقع مناسب پاس نمي‌دادند.

كامراني ادامه داد: از نتيجه چندان راضي نيستم اما تمام تلاش‌مان را كرديم. مسلما مي‌توانستيم نتيجه بهتري داشته باشيم اما ما تلاش‌مان را كرديم كه جلوي آمريكا كم نياوريم.

او در پاسخ به اين سوال كه فكر مي كنيد، پس از اين دوره از رقابت‌ها چقدر شانس بازي در NBA را خواهيد داشت، عنوان كرد: نمي‌دانم. آن‌ها بايد من را بخواهند. آرزو دارم كه آن جا بازي كنم. اين بستگي دارد كه آن‌ها بخواهند يا نه.

او همچنين به عنوان نماينده بازيكنان تيم ملي بسكتبال ايران در نشست خبري پايان بازي حاضر شد و خطاب به خبرنگاران گفت: خوشحالم كه امروز اين شانس را پيدا كرديم مقابل بهترين تيم دنيا بازي كنيم. مقابل بازيكنان برتري كه همه از بهترين‌هاي NBA هستند. از اين بابت خيلي خوشحالم.

سرمربي تيم ملي بسكتبال آمريكا پس از پيروزي مقابل ايران گفت، تيمش بازي راحت و بدون دغدغه‌اي مقابل ايران داشت.

مايك كرژفسكي در نشست خبري پايان ديدار تيم هاي ملي بسكتبال ايران و آمريكا گفت: فكر مي‌كنم، بازيكنانم خوب بودند. انجام شش مسابقه در 10 روز براي ما بسيار سخت است. شايد بازيكنانم كمي از لحاظ رواني خسته شده‌اند. ما روز اول را با بالاي يكصد امتياز شروع كرديم اما امروز به چيزي در حدود 80 امتياز رسيده‌ايم. شايد هم هنوز از بازي با برزيل خسته هستيم، چون برايمان بازي سختي بود.

سرمربي تيم بسكتبال آمريكا در پاسخ به اين سوال كه در اين روزها مباحث زيادي درباره‌ي مسائل سياسي ايران و آمريكا مطرح شده و از اين بابت مسائل حاشيه‌اي براي تيم‌ها به وجود آمده بود، آيا شما اضطرابي براي اين بازي نداشتيد، اظهار كرد: ما هيچ ترسي نداشتيم چرا كه آمده بوديم، بسكتبال بازي كنيم. ما تنها براي بسكتبال آمده بوديم. چند شب پيش هم گفته بودم، ايرانيان را مي‌شناسم و به آن‌ها احترام مي‌گذارم. دوستان ايراني زيادي دارم و مي‌دانم كه انسان‌هاي خوبي هستند پس با توجه به اين كه اين بازي هيچ ربطي به سياست نداشت، براي همين ترسي هم از اين بازي نداشتم. اين جا در بسكتبال ما فقط به يكديگر احترام مي‌گذاريم و كاري به مسائل سياسي نداريم.


آرن داودي گفت: همه در تلاش بوديم تا بتوانيم خودي نشان بدهيم. نتيجه بازي چندان برايم راضي كننده نبود.

اواظهار كرد: اولين بار بود كه مقابل چنين تيمي بازي مي‌كرديم. شايد كمي استرس داشتيم. البته با توجه به نگاه ويژه‌اي كه به اين بازي بود، همه مي‌خواستند به نحو احسن خودشان را نشان بدهند. اما از طرفي ما هم بايد خودمان را به گونه‌اي در اين بازي نشان مي‌داديم كه بدانند قهرمان آسيا هستيم. مي‌خواستيم در اين بازي حرفي براي گفتن داشته باشيم. اي كاش صمد [نيكخواه بهرامي] و حامد [آفاق] هم كنار ما بودند تا حداقل اختلاف باخت‌مان كمتر باشد.

داودي كه در ديدار مقابل آمريكا بيشترين زمان حضورش را در اين دوره از رقابت‌ها تجربه كرد، در پاسخ به اين سوال كه آيا نتيجه بازي برايت رضايت‌بخش بود، گفت: چندان راضي از زمين بيرون نيامدم. بهتر از اين هم مي‌توانستيم نتيجه بگيريم اما آن‌ها قوي‌ترين تيم دنيا هستند. هر آنچه را كه مربي از ما خواسته بود، اجرا كرديم.

داودي پس از مصدوميت اوشين ساهاكيان فرصت پيدا كرد تا بيشتر در تركيب تيم ملي ايران باشد. او همچنين گفت: بازي بسيار سختي بود. بايد بهتر از اين بازي مي‌كرديم اما بايد توجه كرد كه بازيكنان آمريكا از ما تجربه بيشتري داشتند. چشم بسياري از مربيان بزرگ باشگاه‌هاي دنيا به اين رقابت‌هاست. از طرفي هم بچه‌ها مي‌خواهند خودشان را به شكل مناسبي نشان دهند، بنابراين همه تلاش‌شان را كردند. بازي در ليگ آمريكا براي همه ما آرزو است. بازي در رقابت‌هاي جهاني نيز براي ما آرزو بود كه خوشبختانه به اين آرزو رسيديم. حالا بايد تلاش كنيم به آرزوي بعدي‌مان كه حضور در NBA است، برسيم.

آرن داودي در پايان درباره‌ي بازي اسلوني گفت: مقابل هر تيمي سعي مي‌كنيم، بازي خودمان را بكنيم. مقابل اسلوني هم همين طور. براي ما فرقي نمي‌كند.

مهران حاتمي پس از شكست تيم ملي بسكتبال ايران مقابل آمريكا اختلاف نظر پيش آمده ميان مربيان تيم ملي را طبيعي دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از تركيه، بسكتبال ايران درباره اختلافي كه در جريان بازي بين كماليان و ماتيچ به وجود آمده بود، گفت: اين مسائل طبيعي است. اختلاف نظرهاي فني به وجود مي‌آيد. سطح بازي بسيار بالاست و اين مسائل طبيعي است.

او در مورد اصغر كاردوست - كه كادر فني به نظر از بازي او چندان راضي نبود - گفت: كاردوست بازيكني است كه تجربه حضور در چنين رقابت‌هايي را ندارد. طبيعي است كه اشتباه‌هايي داشته باشد. به نظرم مشكل از او نيست، مشكل از ماست.

حاتمي در مورد تاثيرگذاري نبود اوشين ساهاكيان به علت آسيب ديدگي ابراز كرد: اوشين مدافع بسيار خوبي است كه امروز نبودش در زمين احساس ‌مي شد. مجبور بوديم به جاي او از كساني استفاده كنيم كه كم‌تجربه‌تر بودند.

مربي تيم ملي بسكتبال در مورد ميزان آسيب سامان ويسي هم گفت: فكر نمي‌كنم چيز مهمي باشد. مشكلي است كه حل مي‌شود.

محمود مشحون: پخش تلويزيوني حق بسكتبال بود
جاي آيدين، حامد و صمد خالي است

رييس فدراسيون بسكتبال ايران در مورد پخش نشدن رقابت‌هاي تيم ملي ايران در مسابقه‌هاي قهرماني جهان گفت: مگر فدراسيون بسكتبال چه مي‌خواهد؟ فكر نمي‌كنم پخش رقابت‌هاي بسكتبال ايران در قهرماني جهان توقع بزرگي بود كه در ايران انجام نشد.

محمود مشحون  اظهار كرد: چطور مي‌شود، توقع نداشت كه بازي ايران از تلويزيون پخش شود؟ مگر ما از ورزش چه مي‌خواهيم؟ كارمندان و زحمت‌كشان فدراسيون بسكتبال چه مي‌خواهند؟ ما نه قصر خواستيم، نه خانه. تنها مي خواهيم، آن چيزي كه حق بسكتبال است، داده شود.

او ادامه داد: اين رقابت‌ها هم‌اكنون در بيشتر كشورها پخش مي‌شود. اين بازي‌ها براي ما ارزشمند و از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. امشب با قوي‌ترين تيم دنيا بازي كرديم. البته همه تيم‌هاي حاضر در اين جا قوي هستند. ديديد كه برزيل چگونه مقابل آمريكا ايستاد. پخش اين رقابت‌ها براي رشد و توسعه بسكتبال حياتي بود. در سال‌هاي گذشته يكي از علل پيشرفت بسكتبال پخش مسابقه‌هاي سوپرليگ و زيبايي‌هاي بسكتبال بوده است. با پخش اين رقابت‌ها نيز مي‌توانستيم به بسكتبال كشور كمك كنيم.

مشحون در پاسخ به اين سوال كه شنيده مي‌شود، مفسر تلويزيون الجزيره از اختلاف بين كادر فني و فدراسيون ايران سخن گفته است، عنوان كرد: اين مساله كم‌لطفي به تيم ماست و به هيچ وجه صحت ندارد. چه كار دارم كه بخواهم در كار كادر فني دخالت كنم؟ مگر كادر فني كيست؟ برادرم مديرش است و دوستان چندين و چند ساله‌ام در كنار ماتيچ هستند كه من از همه آن‌ها راضي‌ام. به هيچ وجه اين موضوع صحت ندارد. شايد آن‌ها مي‌خواستند كه جو نامطلوبي را در تيم ما ايجاد كنند.

رييس فدراسيون بسكتبال همچنين گفت: بازي ايران و آمريكا ويترين بازي‌هاي جام جهاني است. اي كاش صمد [نيكخواه بهرامي] و حامد [آفاق] نيز در كنار ما بودند و مي‌توانستند خودشان را نشان دهند. اي كاش آيدين [نيكخواه بهرامي] هم امروز كنار ما بود و مي‌توانستيم نمايشي كامل از بسكتبال ايران داشته باشيم. شايد قسمت بر اين بوده و حكمت اين بوده كه ما امروز اين گونه در رقابت‌هاي جهاني حاضر شويم.

مشحون در پايان در پاسخ به اين سوال كه آياهيچ يك از بازيكنان ايران تاكنون از باشگاهي خارجي در اين رقابت‌ها پيشنهادي داشته است يا خير، گفت: نه، تاكنون هيچ پيشنهادي نبوده و اگر هم بوده من در جريان آن نيستم.

        http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/666666.jpg            http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/888888.jpg

         http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/ooo.jpg

         http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/9988.jpg

           http://www.khabaronline.ir/images/2010/9/10-9-1-181436999.jpg

سایت های تخصصی بسکتبال آمریکا لب به ستایش از بسکتبالیست های جوان ایرانی گشودند

سایت BM در در تحلیلی به قلم برایان چاپاتا ، بسکتبال نویس این سایت تخصصی بسکتبال آمریکا با اشاره به بازی تیم های ایران و آمریکا نوشت:« اگرچه اختلاف دو تیم نزدیک ب 30 امتیاز بود اما آمریکا نشان داد نباید به تیم خود خیلی امید داشته باشد. از یاد نبریم در تیم ایران فقط یک بازیکن به نام حامد حدادی وجود داشت که در NBA و در ممفیس بازی می کند. آن هم تازه به خیلی فرصتی برای بازی بدست نمی آورد. اما همین یک نفر به تنهایی 19 امتیاز برای تیمش بدست آورد درحالی که تیم ما همه از بهترین های لیگ حرفه ای هستند. . ایران در کوآرتر اول به شدت آمریکا را اذیت کرد و حتی اگر در کوآرتر آخر از لحاظ جسمی کم نمی آوردند ، اختلاف دو تیم شاید خیلی بالا نمی رفت.» دیگر سایت آمریکایی BM هم  با تحسین ستاره های تیم ایران یعنی حامد حدادی و ارسلان کاظمی نوشت:« آمریکا نشان داد روزهای سختی را در بازی های بسکتبال در پیش دارد.»







نظرات:




گزارش تخلف
بعدی