دارایی های فوتبالیست های ایران

علي کريمي يکي از همين فوتباليست هايي است که با فوتبال توانسته براي خودش ثروت زيادي دست و پا کند. کريمي با رفتنش به ليگ هاي حوزه خليج فارس و پس از آن حضورش در بوندس ليگا خودش را در زمره بازيکنان پولدار فوتبال ايران قرار داد.

ظاهراً کريمي که در فرمانيه تهران سکونت دارد، مشغول برج سازي در کرج است. حتي شنيده مي شود او در چند شرکت سرمايه گذاري کرده است.

پيک سبز : يک فست فود مدرن در فرديس کرج توسط علي کريمي به نام خودش ساخته شده که هر روز مشتريان زيادي در آنجا براي غذاخوردن جمع مي شوند.
البته علي کريمي يکي از بازيکناني است که دست به خرج کردنش هم خيلي خوب است، به طوريکه دو ماشين دارد که هر دوي آنها از آخرين مدل هاي «بي ام و» هستند. هرچند که کريمي بکي از بازيکناني است که دستي هم در کارهاي خير دارد و کارهاي عام المنفعه زيادي انجام مي دهد.

توليدي پوشاک و لوازم ورزشي

جواد نکونام هافبک ايراني اوساسوناي اسپانيا هم يکي از بازيکناني است که پول هايش را در کارهاي تجاري هزينه کرده است تا پس از دوران فوتبالش بتواند با خيالي آسوده روزگار را سپري کند. جواد نکونام به اتفاق چند تن از دوستانش يک شرکت توليد پوشاک و لوازم ورزشي تأسيس کرده بود اما تنها به آن اکتفا نکرده و طبق شنيده ها در شمال کشور يکي از کساني است که مشغول شهرک سازي است.
ساکن محله فرمانيه

فرزاد اشوبي هافبکي که تازه امسال به استقلال آمده اما سکونت در محله پدري را به هر جاي ديگري ترجيح مي دهد. فرزاد پس از بزگشت از کرمان در خيابان پيروزي تهران ساکن است و يک اتومبيل بي. ام. و گرانقيمت دارد.
مجيد جلالي سرمربي فولاد خوزستان اما ساکن محله فرمانيه تهران است که اتومبيل پژو پارس را چند سالي مي شود که حفظ کرده است. او تمام هم و غمش فوتبال ست و کارهايي که غير از آن را هم انجام مي دهد بازهم به فوتبال ختم مي شود. البته جلالي چند سال پيش قصد خريداري کردن يک معدن را داشت که هيچ گاه اين تصميم عملي نشد.

مجتبي جباري هافبک بعضاً مصدوم استقلال هم يکي از مغازه داران بازار موبايل ايران است که چندين باب مغازه و چندين خانه هم دارد. مجتبي همچنين بنز نقره اي رنگ دارد.

شيث رضايي کاپيتان دوم پرسپوليس هم ساکن بالاترين نقطه سعادت آباد است که بنز مشکي گرانقيمتي دارد. او به غير از فوتبال در کار تجارت خانه است و خانه هاي پيش فروش را خريداري کرده و به مردم مي فروشد.

مازيار زارع هافبک شمالي پرسپوليس هم دستي در کارهاي زمين دارد. او در انزلي که زادگاهش به حساب مي آيد، زمين خريد و فروش مي کند. مازيار البته ساکن محله سعادت آباد است و اتومبيل لنکروز مشکي زيبايي هم دارد که هرگاه به انزلي مي رود خيلي ها مي خواهند با آن عکس يادگاري بگيرند.

خانه در آلمان

مهدي مهدوي کيا يکي ديگر از بازيکنان متمول استيل آذين است که پس از چندين سال بازي در ليگ آلمان از اواسط ليگ کذشته به ايران بازگشت. مهدي زماني که در هامبورگ بازي مي کرد يکي از پردرآمدترين بازيکنان ايران بود. البته در اينتراخت فرانکفورت هم دستمزد مهدوي کيا بالا بود و گفته مي شود يکي از دلايل جدايي اين بازيکن از تيم اصلي فرانکفورت همين دستمزد زياد بوده که باشگاه توانايي پرداختنش را نداشته است. مهدوي کيا اما يکي از بازيکناني است که در آلمان هم منزل مسکوني دارد و کلاً به داشتن ملک علاقه زيادي نشان داده است. گفته مي شود او در تهران هم چندين باب منزل دارد و پول هايش را هم در کار واردات و صادرات تزريق کرده است. اتومبيل بنز مهدوي کيا اما يکي از ماشين هايي است که در زمان ردشدنش از خيابان هاي تهران مردم آن را با انگشت شان به يکديگر نشان مي دهند.
سرمايه داري بدون اتومبيل

حسين کعبي را بايد يکي از ملاک هاي جوان و خوش آتيه در بين فوتباليست ها به حساب آورد. او معمولاً با پول هايي که بدست آورده و مي آورد، منزل مسکوني تهيه مي کند و آنها را به مردم اجاره مي دهد و از اين راه به غير از فوتبال کسب درآمد مي کند. حسين ساکن محله سعادت آباد تهران است، اما اعتقادي به رانندگي ندارد به همين علت اتومبيلي هم ندارد. او معمولاً با آژانس يا توسط دوستانش در خيابان هاي تهران تردد مي کند. البته حسين کعبي معمولاً آخرين مدل اتومبيل ها را خريداري کرده و آنها را براي خانواده اش در اهواز مي فرستد تا آنها از آن استفاده کنند.
شهرک سازي در دبي

فرهاد مجيدي کاپيتان استقلال يکي از ساکنين محله فرمانيه است. چندين ماشين دارد و خودش از پرادو و بي. ام. و اش خيلي بيشتر استفاده مي کند. فرهاد سرمايه گذاري هاي زيادي انجام داده که مي توان به طور نمونه به شهرک سازي اش در دبي و همچنين در شمال کشور اشاره کرد. او اما در کارهاي زياد ديگري هم سرمايه گذاري کرده و مي کند.

تاجر موفق

کريم باقري را نبايد با ظاهرش سنجيد. او يکي از بيزينس من هاي موفق در بين ورزشکاران به حساب مي آيد. منزلش در خيابان فرشته تهران است و در کار تجارت خواروبار است. طبق شنيده ها او 18 تريلي دارد که در کارهاي ترانزيت کالا هستند. کاپيتان پرسپوليس همچنين يکي از طرفداران پرو پاقرص اتومبيل بي. ام. و است که معمولاً هر سال مدلش را به روز مي کند.
سرمايه گذاري در بانک

فريدون زندي هم پس از سال ها زندگي و بازي در اروپا به ايران آمده و در استيل آذين بازي مي کند. زندي اتومبيل مرسدس بنز گرانقيتي دارد که به گفته خيلي ها به هيچ عنوان حاضر به از دست دادن آن نيست. او اما به علت سال ها بازي کردن در سطح اول فوتبال، با تفکراتي کاملاً حرفه اي رشد کرده و تنها به بازي کردن فوتبال مي انديشد. اما پول هايش را در بانک سرمايه گذاري کرده و سودش را مي گيرد. زندي يکي ديگر از بازيکنان فوتبال است که در خيابان فرشته سکونت دارد.

اگر هميشه بنز و ماشين هاي مدل بالاي سياسيون سوژه ي براي انتقاد بوده است اما اين روزها ماشين مدل بالا عمدتا زيرپاي قشر ديگري است.

صداي ناهنجار اگزوز اتوموبيل هاي كه در سطح شهر تهران و نگاه به راننده انها نشان از آن دارد كه قشر جديد صاحب اين ماشين ها "فوتباليست ها " هستند.

«خبرنامه دانشجويان ايران»ماشين هاي متاليك و ساليد رنگارنگي كه قيمت هايي بالغ بر 100 ميليون دارند اين روزها زير پاي فوتباليست ها است.

اين ماشين هاي گران قيمت در حالي پاركينگ ها را اشغال كرده است كه حتي برنامه "90" هم بارها مشكل هواداران را در تردد به ورزشگاه ها براي ديدن بازي ها نشان داده است.

جالب آن است كه عمده بازيكنان فوتبال پس از فصل نقل و انتقالات اخير دست به ولخرجي هايي اينگونه دست زده اند.

نكته مشترك اكثر رول نشينان مدل بالاي ليگ ايران ان است كه عضو باشگاه هاي تهراني بوده و يا هستند كه وابسته به نهاد ها و سازمان هايي است كه پولشان از بيت المال مي آيد.

اگر زماني با ماكسيماي سرمربي ها و مدير باشگاه ها همه تعجب مي كردند، حالا ديگر اوضاع و احوال جماعت فوتباليست تغيير کرده و به برکت پول هاي تيم هاي دولتي بازيکنان فوتبال ايران ماشين هاي مدل بالاي خارجي سوار مي شوند و برخي از آنها مانند علي رضا نيکبخت و حامد کاويان پور که به اصطلاح" ماشين باز" هم هستند چند مدل ماشين دارند و هر روز يکي از آنها را سوار مي شوند تا مبادا دچار تکرار شوند!

اگر قصد داشته باشيد با جديدترين،بهترين و زيباترين ماشين هاي مدل روز دنيا آشنا شويد و اگر دستتان به دهانتان مي رسد و پول هايتان هم از پارو بالا مي رود و مي خواهيد يکي از اين ماشين هاي لوکس را خريداري کنيد اصلا لازم نيست خودتان را خسته کنيد و در ترافيک کلان شهري مانند تهران نمايشگاه هاي اتومبيل را درنورديد، به شما پيشنهاد مي کنيم آدرس محل تمرين دو تيم پرسپوليس و استقلال را پيدا کنيد و يک راست برويد سراغ پارکينگ آن مکان تا به چشم انواع و اقسام مدل ماشين هاي مختلف را ببينيد از" بي ام و x3 " و"فولکس گل"گرفته تا"تويوتا لنکروز"و"آرزا" و"سوناتا". همه را مي توانيد به صورت يکجا ببينيد و هر کدام را که پسنديديد نمونه اش را بخريد.

البته يک راه حل ديگر براي خريد ماشين هاي مورد علاقه اتان اين است که صبر کنيد تا تمرين ستاره هاي سرخابي تمام شود آن وقت با صاحبان آن ماشين ها مذاکرات خود را جهت خريد آغاز کنيد، قطعا مالکان اين خودروها مانند صاحبان نمايشگا ه هاي اتومبيل آنچنان حرفه اي نيستند و به خاطر چشم و هم چشمي هم که شده حاضرند خودروهاي خود را به مبلغي مناسب حال شما بفروشند و بروند سراغ مدلي بالاتر و بهتر.

در حالي كه سقف قرار دادهاي باشگاه كه وعده سازمان ليگ بود 350 ميليون بوده است شايد تعجب كنيد كه يك بازيكان فوتبال چگونه فقط 200ميليون خرج ماشين زير پايش مي كند.

هر خانواده 5 نفره بايد ماهانه 250تومان داشته باشه? تا از خط فقر و گرسنگي نجات پيدا كند، كه اين در آمد به صورت سالانه حدود 3ميليون تومان مي شود كه با احتساب اين در آمد و قيمت اتوموبيل هاي بازيكنان حدود 2000ايراني ديگر شبها گشنه نمي خوابند.

?نام و مدل ماشين هاي بازيكنان 3 باشگاه پرسپوليس استقلال استيل آذين:

اشجاري، خليلي، زندي
Lexus RX350
1060000000 RLS
سياوش اکبرپور
Benz S class
2200000000 RLS
امير شاپورزاده
Kia mohava
700000000 RLS
علي کريمي
BMW seri 7
2000000000 RLS
رحمان احمدي
Lexus RX350
1060000000 RLS
اميرحسين فشنگچي
BMW seri 3
700000000 RLS
شيث رضايي
Benz 2007
500000000 RLS
مازيار زارع
Benz CLS 2008
1200000000 RLS
فرزاد آشوبي
BMW 530
900000000 RLS
مهدي اميرآبادي
BMW seri 3 co






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی