سلیمی بهترین وزنه بردار سنگین وزن جهان در سال 2010


فدراسیون جهانی وزنه برداری بهداد سلیمی از ایران را به عنوان بهترین وزنه بردار دسته فوق سنگین جهان در سال 2010 معرفی کرد.

سلیمی در مسابقات جهانی آنتالیا با مجموع 453 کیلوگرم در مکان نخست رده بندی وزن 105+ ایستاد تا این افتخار پس از چهار سال دوباره نصیب کشورمان شود. پیش از این حسین رضازاده آخرین وزنه بردار ایرانی بود که در سال 2006، در رده‌بندی نهایی اوزان مختلف، عنوان بهترین وزنه بردار را از آن خود کرده بود.


بهداد سلیمی در رده بندی سال 2010 فدراسیون جهانی، بالاتر از "اوگنی چگیشف" از روسیه، "ماتیاس اشتاینر" از آلمان و "آرتن اوداچی" از اوکراین قرار گرفت که هر سه رکورد مجموع 440 کیلوگرم را برای خود به ثبت رسانده بودند.

در میان 114 وزنه بردار دسته فوق سنگین جهان، نام سه وزنه بردار دیگر از کشورمان نیز به چشم می‌خورد که سجاد انوشیروانی با رکورد مجموع 426 کیلوگرم در رقابت‌های جهانی ترکیه در مکان هفتم است، بهادر مولایی با رکورد مجموع 369 کیلوگرم در مسابقات جوانان جهان بلغارستان در مکان سی و ششم ایستاده و علیرضا کاظمی نژاد با رکورد مجموع 351 کیلوگرم در المپیک نوجوانان سنگاپور در مکان چهل ششم وزنه برداران سنگین وزن سال 2010 جهان قرار دارد.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی