ذوب آهن نایب قهرمان آسیا شد

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که تا فینال هشتمین دوره رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با اقتدار پیش رفته بود، عصر امروز در دیدار فینال با سئونگنام کره‌جنوبی نتوانست به پیروزی برسد و پس از سپاهان دومین تیمی شد که عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه افتخاراتش ثبت کرد.

دیدار نهایی هشتمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که عصر روز شنبه 22/8/89بین تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن ایران و سئونگنام ایلهواچونما کره‌جنوبی برگزار شده بود، در نهایت با پیروزی سئونگنام و قهرمانی این تیم کره‌ای در این رقابت‌ها به پایان رسید.

در این دیدار که با قضاوت یویچی نیشیمورا ژاپنی در ورزشگاه المپیک شهر توکیو برگزار شد، ساشا اوگننوفسکی(29)، چو بیونگ کوک(53) و کیم چئول هو (83) برای تیم سئونگنام کره‌جنوبی گل زدند و محمدرضا خلعتبری(67) تک گل ذوب آهن را به ثمر رساند. حسین ماهینی، علی احمدی و سینا عشوری از تیم ذوب آهن و جو جائه چول از تیم سئونگنام بازیکنان اخطاری این دیدار بودند.

این مسابقه با حضور بیش از 25 هزار تماشاگر انجام شد که شهاب گردان، سیدمحمد حسینی، علی احمدی، فرشید طالبی، حسین ماهینی، قاسم حدادی‌فر، مهدی رجب‌زاده، شاهین خیری(56- سینا عشوری)، محمد قاضی، مهدی رجب زاده(69- اسماعیل فرهادی)، ایگور کاسترو(88- محمد صلصالی) و محمدرضا خلعتبری نفرات تیم ذوب آهن را در این دیدار تشکیل دادند.

تیم ذوب آهن برای صعود به دیدار نهایی لیگ مسابقات در مرحله گروهی از سد تیم‌های بنیادکار ازبکستان، الاتحاد عربستان، الوحده امارات، مس کرمان، پوهانگ کره جنوبی و الهلال عربستان عبور کرده بود و پیش از این مسابقه در دیدار رفت با الاتحاد عربستان در یک بازی بیش از 2 گل دریافت کرده بود.

پیش از این تیم سپاهان اصفهان هم در سال 2007 به دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه یافته بود که با شکست برابر 3 بر یک برابر اوراواردز ژاپن به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافته بود.

نایب قهرمانی از ارزش‌های ذوب‌‍آهن نمی‌‎کاهد/ تجربه عامل قهرمانی سئونگنام بود
مدرس AFC و کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه تفاوت فوتبال ما با فوتبال حرفه‌ای شرق آسیا در چنین دیدارهایی مشخص می‌شود، نایب قهرمانی ذوب آهن در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را هم ارزشمند دانست.

اردشیر پورنعمت در مورد نایب قهرمانی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: قبل از هر چیزی به منصور ابراهیم زاده، مجید صالح و گروهش تبریک می‌گویم، زیرا آنها در این مدت کار بزرگی را انجام داده و افتخار ارزشمندی را برای فوتبال ایران در آسیا رقم زدند.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کند ابراهیم زاده از جامعه مدرسان در بخش مربیگری چنین افتخار بزرگی را برای فوتبال ایران رقم زد، افزود: این نایب قهرمانی چیزی از ارزش‌های تیم ذوب آهن اصفهان کم نمی‌کند. این تیم با توجه به حذف کردن تیم‌های متمول و قدرتمند آسیایی، شایستگی و شخصیت قهرمانی در آسیا را داشت اما این نایب قهرمانی هم بسیار ارزشمند است.

مدرس AFC اضافه کرد: ذوب آهن در این مدت سبکی جدید را در فوتبال ایران پایه‌گذاری کرد، سبکی رایج در فوتبال اروپا که آن را با نام "تدارک‌تدریجی‌حمله" می‌شناسند. این تیم در بازی‌های داخلی و آسیایی با این سبک تاکتیکش را به حریف تحمیل می‌‌کرد. آنها در مسابقات توپ را در کنترل خود داشتند و وقتی توپ را در اختیار داشته باشید، حریف در کنترل و تابع شما می‌شود و با استفاده از نفرات سرعتی در حمله به راحتی هر دفاعی را از هم می‌پاشیدند.

وی با تاکید بر اینکه ذوب‌آهن به زیبایی با استفاده از این تاکتیک فینالیست شد، خاطرنشان کرد: یقینا دو تیم هم قدرت فینالیست می‌شوند و در چنین مسابقه‌ای تنها راه پیروزی استفاده صحیح از ضربات ایستگاهی است زیرا در جریان بازی کمتر تیم‌ها اشتباه کرده و گل‌زدن سخت می‌شود. البته بازیکنان ذوب آهن در این دیدار در زمان نواخته شدن این ضربات تمرکز لازم را نداشتند و مانند گل نخست سئونگنام در دفع این حملات با دستپاچگی عمل کردند.

"اگر بازیکنان ذوب آهن تمرکزشان را از دست نمی‌دادند، می‌توانستند شکست را با پیروزی عوض کنند." پورنعمت با اشاره به این موضوع تصریح کرد: تفاوت فوتبال ما با فوتبال حرفه‌ای شرق آسیا در چنین دیدارهایی مشخص می‌شود. بازیکنان تیم سئونگنام در این بازی تمرکز بیشتری داشتند که ماحصل تجربه آنها به خاطر حضور در چنین مسابقاتی است و با تکیه بر همین تجربه در این دیدار پیروز شدند اما بازیکنان ما با استرس بیشتری بازی را پیگیری می‌کردند.

وی اضافه کرد: بازیکنان تیم سئونگنام به خوبی از سبک بازی ذوب آهن شناخت داشتند، حتی آنها می‌دانستند مدافعان ذوب آهن در دفاع ترکیبی جا می‌مانند به همین دلیل با چندین بار توانستند با عبور از خط دفاع ذوب آهن با دروازه‌بان این تیم تک به تک شوند که در این بین بازیکن کلمبیایی این تیم مدافعان ذوب آهن را بسیار اذیت کرد.

مدرس AFC در پایان گفت: حضور یک تیم ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال باشگاهی ایران است زیرا توانستیم قدرتمان را به فوتبال آسیا تحمیل کنیم. از این به بعد تیم‌های آسیایی با ذهنیت قدرت تیمی مانند ذوب آهن برابر تیم‌های ایرانی به میدان می‌آیند و شاید خود را هم از پیش باخته بدانند. امروز نباید عقب نشینی کنیم و باید با حفظ این شخصیت قهرمانی که بدست آورده‌ایم، از تجربیات این شکست برای موفقیت تیم‌های ایرانی در فصل آینده تلاش کنیم.

دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که عصر روز شنبه بین تیم‌های فوتبال ذوب آهن ایران و سئونگنام کره جنوبی برگزار شد، با پیروزی 3 بر یک و قهرمانی تیم کره‌ای در این مسابقات همراه شد.

پاسخ دلیلی به بیانیه سپاهان:
چهار سال است حسرت بردن همین تیم دوم را دارید/ پشتوانه شما را نداشتیم!
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه برخی نمی‌توانند موفقیت این باشگاه را ببینند، در مورد پیام تبریک باشگاه سپاهان پس از نایب قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این چه تیم دوم شهر اصفهان است که شما چهار سال در حسرت پیروزی برابر آن هستید؟!

اصغر دلیلی ضمن بیان مطلب فوق گفت: الان در توکیو هستم و خبرنگاران مختلف در تماس با بنده در مورد پیام کنایه آمیزی که باشگاه سپاهان پس از نایب قهرمانی ذوب آهن مطرح کرده اند، سوال می‌کنند. اصلا نمی‌دانستم این باشگاه چنین پیامی داده و از روی تماس‌های خبرنگاران از آن اطلاع پیدا کردم.

وی افزود: فقط باید در این مورد این نکته را یادآوری کنم که اگر تیم ما تیم دوم شهر است، مطرح کردن چنین مسئله ای در زمانیکه ما افتخار بزرگ نایب قهرمانی آسیا را برای فوتبال ایران و اصفهان کسب کردیم، درست نبوده و الان وقت آن نبود.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: اگر ایشان با چندسال تلاش و با پشتوانه سیاسی و مطبوعاتی فوق‌العاده موفق به کسب نایب قهرمانی آسیا شدند، بنده در دومین سال مدیریتم و بدون هیچگونه پشتوانه سیاسی و مطبوعاتی و با اقتدار کامل به همراه تیم ذوب آهن نایب قهرمان آسیا شدم. من در طول فعالیتم تنها بودم و برای بدست آوردن این پشتوانه‌ها هزینه‌ای از باشگاه خرج نکردم.

وی در این خصوص اضافه کرد: این چه تیم دوم شهری است که شما 4 سال در حسرت بردن آن هستید. ما در شرایطی نایب قهرمان آسیا شدیم که سرمایه‌گذاری اندکی نسبت به تیم سپاهان داشتیم. ما در حالی نایب قهرمان جامی در آسیا را بدست آوردیم که تیم ایشان در مرحله اول آن حذف و مجبور شد از مسابقات کناره گیری کند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن خاطرنشان کرد: برای شما که در دور نخست حذف شدید و چهار سال است حسرت پیروزی برابر ما را دارید، اسم بردن از تیم ذوب آهن به عنوان تیم دوم شهر اصفهان صحبتی منطقی نیست. ضمن اینکه باید بگویم پیام تبریک ایشان به مناسبت راهیابی تیم ذوب آهن به دیدارهای نیمه نهایی و فینال هم کنایه آمیز بود.

"باشگاه سپاهان روز شنبه و پس از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ذوب آهن در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 روی خروجی سایت خود بیانه ای را قرار داد که در بخش از آن آمده است: تیم دوم شهر پر گهر اصفهان با پشت سر گذاشتن بسیاری از تیم‌های نامدار به شایستگی نایب قهرمانی این رقابت ها در آسیای 2010 را از آن خود نمود."

وی در بخش دیگر گفتگویش با خبرنگار مهر، خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که با اقتدار به فینال صعود کردیم و توانستیم با نتایج خود در این مدت دل مردم ایران را شاد کنیم، خصوصا با پیروزی برابر الهلال عربستان غرور ملی را در مردم ایران بارور کردیم. گرچه معدود افرادی هستند که با موفقیت تیم‌هایی مانند ذوب آهن و مدیران جوانی مانند من، فکر می‌کنند موفقیت‌های خودشان کمرنگ‌تر جلوه می‌کند.

دلیلی همچنین اضافه کرد: این نایب قهرمانی و افتخار بزرگ را به همه هواداران خوب تیم ذوب آهن، مردم و مسئولان شهر خونگرم اصفهان و ایران تقدیم می‌کنیم که با پیام‌های تبریک دلسوزانه و حمایت‌های خود در این مدت انگیزه را برای کار خالصانه ما بیشتر کردند.

وی در مورد دیدار این تیم برابر سئونگنام اظهار داشت: بازیکنان ما برابر حریف کره‌ای بازی بسیار خوبی را ارائه کردند، هرچند در قدم آخر نتوانستیم به هدفمان که قهرمانی در آسیا و رسیدن به جام باشگاه‌های جهان بود، دست یابیم اما باید تاکید کنم تیم ما قهرمانانه نایب قهرمان آسیا شد زیرا توانسته بودیم با پشت سرگذاشتن تیم‌های مطرح آسیایی، با اقتدار فینالیست شویم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان افزود: قطعا تلاش می‌کنیم این مجموعه خوب و منظم ذوب آهن را حفظ و تقویت کنیم. همچنین از فردا برنامه‌ریزی‌های خودمان را برای موفقیت ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده آغاز خواهیم کرد.

دلیلی با بیان اینکه وی، کادر فنی و بازیکنان ذوب آهن نمی‌توانند ناراحتی خود را از کسب چنین نتیجه‌ای مخفی کنند، در پایان گفت: بازیکنان ما در این دیدار بازی خوبی را از خود ارائه کردند و سئونگنام هم تیمی نبود که نتوانیم آن را شکست دهیم اما در این دیدار اتفاقات فوتبالی باعث شد گل‌هایی را دریافت کنیم که تا پیش از این بازی در هیچ دیداری آنها را دریافت نکرده‌ بودیم. قسمت این بود که با نایب قهرمانی به ایران باز گردیم.

دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که عصر روز شنبه بین تیم‌های فوتبال ذوب آهن ایران و سئونگنام کره جنوبی برگزار شد، با پیروزی 3 بر یک و قهرمانی تیم کره‌ای در این مسابقات همراه شد.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی