علی حسینی مادام العمر محروم ش/حواشی محرومیت

فدراسيون جهاني وزنه برداري با محروميت مادام العمر سعيد علي حسيني، آب پاکي را روي دستان همه ورزش دوستان ايران ريخت.

پس از يک سال پرفراز و نشيب در وزنه برداري ايران و با سپري شدن روزهايي که همچون سالي براي علي حسيني و خانواده اش مي گذشت، سرانجام هيچ کدام از تلاش هاي انجام شده و نشده مسئولان ورزش ايران در فدراسيون جهاني کارگر نشد و  شنبه  15 آبان 1389، فدراسيون جهاني به صورت رسمي نام سعيد علي حسيني را به جمع دوپينگي هاي وزنه برداري دنيا در سال 2009 اضافه کرد و در ذيل بخش جريمه ها، محروميت هميشگي را براي او در نظر گرفت.

** علي حسيني در يک نگاه

سعيد علي حسيني، وزنه بردار 21 ساله اردبيلي، در  نوجواني همشهري اش را بر سکوي نخست بازي هاي المپيک سيدني ديد. همان زمان بود كه عشق دست و پنجه نرم کردن با پولاد سرد در دلش افتاد. البته  چندان هم با ميله و هارتل بيگانه نبود، چرا که پدرش – عزيز علي حسيني – خود روزي آوازه اي در وزنه برداري ايران و آسيا داشت.

بدين ترتيب سعيد با همان سن کم هارتل وزنه برداري را به دست گرفت و براي نخستين بار در رده سني نوجوانان به تيم ملي دعوت شد. به بزودي پله هاي ترقي را طي کرد تا قهرمان نوجوانان آسيا شود. او در رده سني جوانان نيز از همان ابتدا با قدرت آغاز کرد و در دور دوم حضور يوردان گئوگي ايوانف – مربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري – مورد توجه جدي او قرار گرفت و براي نخستين بار در زمان مربيگري او در نخستين حضورش در رقابت هاي جوانان جهان در چين بر سکوي نخست سنگين وزن ايستاد. او حتي در اين رده به افتخاري رسيد که رضازاده نيز در دوران جواني اش نتوانسته بود به آن دست پيدا کند.

علي حسيني پله هاي ترقي را خوب طي مي کرد تا در آستانه رقابت هاي جهاني سال 2006 که به همراه هشت وزنه بردار ديگر از تيم ايوانف، نمونه دوپينگش مثبت اعلام و براي دو سال از حضور در رقابت هاي بين المللي محروم شد. او بدين ترتيب، نتوانست براي نخستين بار در رقابت هاي بزرگسالان جهان در قالب تيم ايران شرکت کند.

علي حسيني تا بازي هاي المپيک پکن در سال 2008 صبر کرد و پس از پايان بازي ها که با اتمام دوران محروميتش مصادف بود، درحالي که هنوز در رده سني جوانان به سر مي برد، در دو رقابت بسيار مهم نشان داد، به سادگي مي تواند اسطوره اي ديگر همچون حسين رضازاده در وزنه برداري ايران شود.

او در رقابت هاي جوانان باشگاه هاي آسيا که رقابت چندان معتبري نبود، براي اثبات توانايي هايش، رکوردهاي جوانان جهان را شکست. مدتي پس از آن در رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا در شهر جئون جوي کره جنوبي رکوردهاي يک ضرب، دو ضرب و مجموع دنيا را در رده سني جوانان شکست که اگر اجازه ثبت اين رکوردها را در المپيک داشت، به طور حتم يکي از سکوهاي برتر المپيک از آن او بود.

از آن پس اخبار متواتري از وضعيت خوب او در اردوي تيم ملي و رکوردهايي که در اردو ثبت مي شد به گوش مي رسيد، اما با توجه به مديريت رضازاده در تيم هاي ملي و سرمربيگري بهمن زارع، هيچ گاه اين رکوردها به صورت رسمي اعلام نشد.

علي حسيني پس از چند ماه حضور در اردو،  آبان ماه سال گذشته – درست يک سال پيش در چنين روزهايي – درحالي که در اردوي تيم ملي وزنه برداري تمرين مي کرد، در کنار ساير وزنه برداران نمونه دوپينگ داد و يک ماه پس از آن در شرايطي که مي خواست در رقابت هاي جهاني کره جنوبي در رده سني بزرگسالان شرکت کند، از حضورش به دليل مثبت شدن آزمايش دوپينگ جلوگيري شد. اين درحالي است که علي حسيني بارها و بارها اعلام کرد، هيچگاه دوپينگ نکرده است. عزيز علي حسيني در اين باره مي گويد:« همه ما به قرآن اعتقاد داريم. اين قرآن را جلوي رضازاده گذاشتم و گفتم كه سعيد علي حسيني هيچ قرصي نخورده است. از اين بالاتر ديگر چيزي نداريم كه قسم بخورد. من به اين قرآن قسم مي‌خورم كه آن دارويي كه اعلام مي‌كنند، سعيد مصرف نكرده است. ولي به نام سعيد آن را درآورده‌اند. آن قدر به سعيد اعتماد دارم كه قسم قرآن مي‌خورم. يك روز به او آب معدني دادم كه درش باز بود، او آب را نخورد به دليل اين كه مي‌ترسيد، ماده‌اي در آن ريخته شده باشد. او حتي آب معدني را در صورتي كه پلمب شده بود مي‌خورد. اين قدر كنترل مي‌كرد.  حتي در مورد غذايي هم كه مي‌خوردم مواظب بودم كه به آن چيزي اضافه نكنم. همه چيز را تحت كنترل داشتم. حتي كراتين هم مصرف نمي‌كردم. من كه مي‌دانستم يك بار محروم شده‌ام و اين بار براي هميشه محروم مي‌شوم. من كه اين تجربه را داشتم كه به صورت ناگهاني از من تست بگيرند. مگر ديوانه بودم كه دوباره اين كار را بكنم. ما يك مثل داريم وقتي چهارپايي از جويي رد شود و پايش در گل‌ها گير كند، ديگر تا آخر عمر آن كار را تكرار نمي‌كند. حالا اين مثل سعيد است. چطور مي‌شود او يك بار دو سال محروم شود و دوباره با اين مشكل مواجه شود؟ چرا؟ چون بخواهند در فدراسيون رياست كنند.»

از آن تاريخ تاکنون فدراسيون وزنه برداري، کميته ملي المپيک و سازمان تربيت بدني بارها تاکيد کرده بودند که پيگير حل مشکل علي حسيني خواهند بود.

** علي حسيني و رضازاده

همه آنهايي که از نزديک از اوضاع وزنه برداري با خبر بوده و هستند، بر اين موضوع صحه مي گذارند که رضازاده هيچ گاه با پدر و پسر علي حسيني رابطه چندان دوستانه اي نداشته و پخش شدن اخبار گوناگون از درگيري هاي او با عزيز و سعيد علي حسيني خود گواهي بر اين ماجرا بود.

سابقه اين درگيري ها حتي به زماني مي رسد که هر دو در تيم ملي زير نظر ايوانف تمرين مي کردند. روزهايي که علي حسيني روند صعودي خود را با سرعت بيشتري آغاز کرده بود، اما اين اختلاف نظرها و درگيري ها زماني به صورت مشخص خود را نشان داد که در اوايل سال 2009 و پس از رکوردشکني هاي سعيد، پدرش از حضور او در تيم ملي احساس خطر کرد و طي نامه اي از بهرام افشارزاده – رييس وقت فدراسيون وزنه برداري- خواست تا پسرش در کنارش و در اردبيل تمرين کند. عزيز علي حسيني از اين ماجرا چنين ياد مي کند:« من پيش از اين كه سعيد به اردو برود، گفتم كه اين بچه من 21 سالش است و مي‌خواهم كه درسش را در كنار وزنه‌برداري تمام كند. ديپلمش را بگيرد، بعد بيايد در اردو. اين موضوع را به صورت كتبي به افشارزاده نوشتم. افشارزاده نامه من را به حسين رضازاده – مدير وقت تيم هاي ملي وزنه برداري - تحويل داد. رضازاده هم نامه من را به جاي اين كه مطالعه كند و بگويد كه سعيد علي حسيني اردو نرود، نامه من را پاره كرد و بيرون انداخت. سعيد بعدا آن نامه را در اردو پيدا كرد. اينها (كادر فني) از قبل مي‌خواستند كه سعيد را محروم كنند. از يک سال و نيم پيش. از همان زماني كه گفت اردو نمي‌آيم. من هم آن موقع گفته بودم كه صلاح نمي‌دانم سعيد به اردو بيايد. كساني واسطه شدند و آمدند به ما گفتند كه اجازه بده سعيد به اردو برود و ما را پيش افشارزاده بردند.  آن موقع گفتم كه راضي نيستم سعيد به اردو برود. افشارزاده هم آن موقع گفت من ضمانت مي‌كنم، هر مشكلي كه براي سعيد به وجود بيايد جوابگو هستم. آن موقع اين موضوع را افشارزاده شفاهي به ما قول داد و پرويز جلاير هم كه دبير فدراسيون بود، شاهد ماجرا بود. اميدواريم بودم اكنون افشارزاده پيگير كارهاي سعيد باشد. حتي يكي از مسوولان فدراسيون هم پس از اين كه سعيد به اردو رفت، به رييس فدراسيون نامه نوشت كه علي حسيني در اردو امنيت ندارد.»

سعيد هم در اين رابطه مي گويد: « پس از اين ماجراهايي كه پدرم گفت، من را به اردوي ازبكستان دعوت كردند. همه مي‌دانند كه اين اردوها براي چيست و چه اتفاق‌هايي در اين اردوها مي‌افتد. من حضور در اين اردو را قبول نكردم، چون مي‌دانستم برايم مشكل به وجود خواهد آورد. در اين اردوها كارهايي انجام مي‌دادند كه ورزشكار براي مسابقه آماده شود كه حالا من نمي‌خواهم جزييات اين كارها را روشن كنم. خيلي از مسائل ديگر هم هست كه هنوز نياز به گفتن آنها نيست. من به اردوي ازبكستان نرفتم و پس از اين كه اين‌ها از اردوي ازبكستان آمدند، كميته‌اي را تشكيل دادند و گفتند سعيد علي حسيني را از حضور در تيم ملي محروم مي‌كنيم. رضازاده گفت كه علي حسيني بايد مانند يك سرباز در اختيار تيم ملي باشد و خدمت كند. من گفتم، من خدمتم را مي‌كنم، اما اكنون نمي‌توانم به اردو بيايم، چرا كه درس دارم. من و پدرم آن موقع اعلام كرديم كه اردو براي ما امنيت ندارد و همين مساله باعث شد كه جلاير ما را پيش افشارزاده ببرد. افشارزاده در آن جلسه به ما گفت كه رضازاده ديگر رضازاده سابق نيست، او همانند دوران ورزشكاري‌اش نيست. او اكنون مسووليت دارد و پيشرفت تو برايش موفقيت محسوب مي‌شود و گفت كه من هم ضمانت مي‌كنم كه هيچ مشكلي برايت پيش نيايد. حتي براي اين كه من را راضي كنند كه به اردو بروم، به من گفتند كه ما معلم خصوصي برايت مي‌آوريم كه درست را بخواني كه متاسفانه هيچ كدام از اين ها انجام نشد. افشارزاده مسوول اصلي است و او بايد مشكلم را پيگيري كند.»

حضور سعيد در اردو هم چندان با روي خوش و حمايت و تشويق همراه نبود. او به صراحت اعلام مي کند که بارها در اردو مورد بي مهري قرار گرفته است.« من بارها در اردو مورد بي‌مهري‌هاي رضازاده قرار مي‌گرفتم. وقتي بقيه بچه‌ها به وزنه‌هايي در حد ركوردهاي ايران مي‌رسيدند، چند سكه پاداش مي‌گرفتند، اما وقتي من در اردو ركوردهاي جهاني را هم مي‌زدم، رضازاده بلند مي شد و از سالن و مي‌رفت. وقتي 210 كيلوگرم را در يك ضرب زدم، رضازاده سالن را ترك كرد. وقتي 215 كيلوگرم را هم زدم، باز هم سالن را با ناراحتي ترك كرد. وقتي 250 كيلوگرم در دو ضرب زدم، همين كار را تكرار كرد و هر بار با بهانه‌اي اعلام مي‌كرد كه اين ها فايده‌اي ندارد. چرا بايد با من اين رفتار را انجام مي‌داد؟ آيا با اين رفتار اكنون نبايد شك كنم كه مي‌خواستند من را قرباني كنند؟ وقتي من در کره جنوبي گفتم كه مي‌خواهم از نمونه ادرارم آزمايش DNA به عمل آيد تا ببينم واقعا اين نمونه ادرار من است كه مثبت شده يا نه؟ افشين رياحي – مسئول روابط بين الملل فدراسيون وزنه برداري و برادر داراب رياحي نايب رييس فدراسيون - گفت كه احتياجي به اين كار نيست. مشكل تو حل مي‌شود. حتي رضازاده پيش از حضور در مجارستان به من گفت كه تو مشكلي نداري و مي‌تواني در رقابت‌هاي قهرماني كشور وزنه بزني. حالا چطور شده به يك باره من دوپينگي شده‌ام. حتي من مي‌دانم كه آيان، رضازاده را آنچنان را قبول ندارد و از ما خواسته بودند كه مسوولان بلندپايه ما به آنجا بروند.»

** آروزهايي که بر باد رفت

شايد بسياري پس از کش و قوس هايي که پرونده علي حسيني داشت، به اين اعتقاد رسيده بودند که ديگر کار علي حسيني تمام است. وزنه برداري که مي توانست اسطوره اي ديگر در ورزش ايران باشد، در همان نوگلي، پرپر شد. ورزشکاري که در هر مسابقه اي که شرکت کرد، لياقت هاي خود را نشان داد. شايد در طالع او حتي يک بار بالاي سربردن وزنه در رقابت هاي بزرگسالان جهان و المپيک نوشته نشده بود، اما تا ابد همه علاقه مندان به ورزش و وزنه برداري ايران از او به عنوان "قهرماني مظلوم" ياد خواهند کرد.

بدرود قهرمان و رکورددار جوانان جهان، بدرود پديده وزنه برداري ايران، بدرود غول جوان وزنه برداري دنيا، بدرود قهرمان مظلوم، بدرود.

اشك‌هاي پديده وزنه‌برداري دنيا پس از شنيدن خبر محروميت مادام‌العمر
سعيد علي حسيني: شوكه شده‌ام، چه بگويم؟!

سعيد علي حسيني در حالي كه به خاطر پايان عمر قهرماني اش به شدت ناراحت بود و اشك مي‌ريخت، گفت: از شنيدن خبر محروميتم شوكه شده‌ام.

سعيد علي حسيني قهرمان و ركورددار جوانان جهان در دسته‌ي فوق سنگين و پديده وزنه‌برداري دنيا در سال 2009 كه به دليل مثبت بودن تست دوپينگش - براي دومين بار - در حدود يك سال منتظر اعلام راي فدراسيون جهاني وزنه برداري بود، شنبه تكليفش مشخص شد و همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد، با محروميت مادام العمر روبرو شد.

سعيد علي حسيني پس از شنيدن اين خبر و در شرايطي كه سكوت كرده بود و فقط اشك مي ريخت اظهار كرد: چه بايد بگويم؟ واقعا نمي دانم چه بگويم، تنها مي توانم بگويم كه از شنيدن اين خبر خيلي شوكه شدم.

وي در حالي كه نمي توانست حرف بزند، تصريح كرد: چه چيزي را مي خواهيد از من بشنويد؟ بايد با پدرم حرف بزنم و پس از مشورت با او مي توانم اظهارنظر كنم.

علي حسيني با بيان اين كه فقط مي توانم بگويم كه متاسفم،‌ خاطر نشان كرد: فقط بايد با پدرم حرف بزنم.

سعيد علي حسيني قهرمان و ركورددار جوانان جهان در دسته‌ي فوق سنگين و پديده وزنه‌برداري دنيا در سال 2009 روز دوم آبان‌ماه 1388 در اردوي تيم ملي وزنه‌برداري به صورت داوطلب نمونه آزمايش دوپينگ داده بود.


رشيد شريفي پس از محروميت علي حسيني:
دلم براي سعيد سوخت
بالاخره او را هم نابود كردند

رشيد شريفي رقيب اصلي سعيد علي‌حسيني در دسته فوق سنگين تيم‌هاي ملي وزنه‌برداري طي سال‌هاي گذشته كه او هم اوايل سال جاري دوپينگش مثبت شد گفت: بالاخره سعيد را هم نابود كردند.

قهرمان سابق دسته فوق سنگين آسيا كه هم اكنون در دوران محروميت به سر مي برد، پس از شنيدن خبر محروميت مادام العمر سعيد علي‌حسيني اظهار كرد: سعيد رقيبم بود ولي دلم برايش سوخت. مي دانم كه چه زحمت‌هايي كشيده و چه سختي‌هايي تحمل كرده بود تا موفق شود.

وي ادامه داد: او به قدري توانمند بود كه مي‌توانست چندين دوره براي ايران مدال ارزشمند كسب كند. من اميدوارم خدا جواب بانيان اين كار را بدهد.

شريفي در ادامه افزود: من فكر مي كنم آنها چند وقتي بود كه منتظر خبر بودند. تا آنجا كه شنيده بودم اميدشان را از دست داده بودند و اين خبر به طور حتم براي سعيد چندان تازگي ندارد اما به هر حال خبر بدي بود.


وكيل پرونده سعيد علي‌حسيني:
نمي‌توانم برخي مسايل را به جهت حفظ مصالح ملي بيان كنم
پليس آگاهي تاييد كرد كه مواد غيرمجاز به علي حسيني خورانده شده بود

وكيل پرونده سعيد علي‌حسيني پس از اعلام راي محروميت مادام العمر براي وزنه‌بردار كشورمان گفت: فكر نمي‌كردم محروميتي بالاي 4 سال بدهند. انتظار چنين حكمي را نداشتم اما هنوز كار براي علي حسيني تمام نشده و او مي‌تواند باز هم پيگير پرونده‌اش در مجامع ديگر بين المللي باشد.

حسن مرادي، وكيل بين‌المللي كه مسووليت پيگيري پرونده سعيد علي حسيني را داشت، در اظهار كرد: به نظر من علي حسيني و پدرش مظلوم نمايي مي‌كنند و حرف‌هايي كه مي زنند با موازين حقوقي سازگار نيست. ما هم تنها مي‌توانيم در راستاي موازين حقوقي حركت كنيم و تا آنجا كه ممكن باشد در اين زمينه او را حمايت كرده و مي كنيم. به نظر من تلاش هاي ما و فدراسيون وزنه برداري به نتيجه اي نرسيد. چرا كه ما در جريان سختي قرار داشتيم و حكمي كه اكنون اعلام كرده اند حكم ناعادلانه‌اي است.

وي با اظهار ناراحتي از عملكرد پدر سعيد‌ علي‌حسيني خاطرنشان كرد: شنبه شب در حالي كه در جلسه اي بودم عزيز علي‌حسيني با من تماس گرفت و بدون احوال پرسي و با لحني خشن و زشت به من گفت پسرم را به چه قيمتي به رضازاده فروختي؟ از طرف ديگر در راديو اعلام مي شود كه علي حسيني خودش داوطلبانه رفته نمونه داده و بدين ترتيب چنين استنباط مي كنند كه نمونه او بايد پاك باشد. در حالي كه اين فضايي كه ايجاد كرده اند درست است. از علي حسيني در اردوي تيم ملي تست گرفته‌اند و به آزمايشگاه مورد تاييد فرستادند. اين درست نيست كه چنين وانمود كنيم كه او بي گناه بوده است. به نظر من ايراد از من و فدراسيون است كه اين پرونده را پيگيري كرديم.

وكيل سعيد علي‌حسيني با بيان اين كه خانواده علي حسيني من را در اين پرونده حمايت نكرده اند، ادامه داد: وقتي خواستم براي دفاع به مجارستان بروم، خواستم پيش از آن به اردبيل بروم و آخرين گفته هاي سعيد و پدرش را بشنوم اما آنها همكاري نكردند. پس از آن منتظر بودم كه حتي يك دست نوشته در مورد اتفاقات صورت گرفته از آنها داشته باشم كه اين امر صورت نگرفت. حتي من موضوع پرونده را از پليس آگاهي هم پيگيري كردم و آنها هم تاييد كردند كه مواد غير مجاز به علي حسيني خورانده شده بود. اين مسايل را من به دادگاهي كه كار را پيگيري مي كرد ارايه دادم اما از برخي مسايل ديگر نمي توانم به جهت حفظ مصالح ملي ياد كنم.

مرادي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما اصل ماجراي استفاده از مواد نيروزا توسط علي حسيني در اردوي تيم ملي را و چگونگي اين استفاده را پيگيري كرديد يا خير؟ گفت: من نمي دانم كسي اين دارو را به او خورانده بود يا عاملاني اين دارو را به او خورانده اند و يا اين‌كه فدراسيون در اين زمينه مقصر است. من تنها اين موضوع را پيگيري مي‌كردم كه نمونه او مثبت شده و بايد از علي حسيني حمايت كرد. من بايد تاكيد كنم، من استخدام جايي نيستم. من استخدام دانشگاه تهران هستم. از آدمي يا گروه خاصي هم خط نمي‌گيرم. با رضازاده هم زد و بندي ندارم. در پرونده علي حسيني من وجدانم را در پيش رو داشتم. اين جوابي نيست كه به من بدهند و بگويند چقدر گرفتي كه فرزندم را بفروشي.

وكيل علي حسيني در پاسخ به اين سوال كه رضازاده اعلام كرده چيزي حدود 70 ميليون تومان براي اين پرونده هزينه شده است، به ايسنا گفت: رقم دريافتي من حتي به 10 ميليون تومان هم نمي رسد. اين موضوع براي من و دوستان من هم خنده دار بود كه چرا با اين رقم اين پرونده سنگين را قبول كردم. به عقيده من رضازاده در حق اين وزنه بردار جوانمردي كرد كه اين گونه كارش را پيگيري كرد. اگر مي گويند رضازاده باعث نابودي او شده، پس چرا رضازاده اجازه داده كه بهداد سليمي اين گونه قهرمان جهان شود.

مرادي ادامه داد: به هر حال پرونده بسيار سختي را داشتم. هم در محكمه جهاني به ما بي احترامي مي شد، هم اينجا اين گونه با ما رفتار كردند. با اين حال اعلام مي كنم كه هنوز مي شود موضوع را ادامه داد و فرصت براي پيگيري علي حسيني هست. شايد در دادگاه بين المللي حكميت ورزش بشود پيگيري كرد. ما در محكمه فدراسيون جهاني ناز همه آنها را كشيديم. قاضي هر چه خواست به ما گفت و متاسفم كه اين راي را صادر كردند


رضازاده :
فدراسيون جهاني ترسيد كه سعيد را ببخشد
اي كاش بيشتر دقت مي‌كردم تا اين اتفاق نيفتد

حسين رضازاده پس از اعلام حكم محروميت سعيد علي‌حسيني گفت: هيچ كس نداند، خدا مي‌داند كه من همه تلاشم را براي رفع محروميت علي حسيني كردم و وجدانم از اين بابت راحت است، اما اي كاش زماني كه مدير تيم‌هاي ملي بودم بيشتر دقت مي‌كردم تا اين اتفاق نيفتد.

سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري اظهار كرد: من واقعا از خبري كه ديشب شنيدم ناراحت شدم، اين همه زحمت كشيده بوديم، همه اش هدر رفت. متاسفانه اين موضوع در كشور مطرح شده بود و فدراسيون جهاني هم حساس شده بود، خيلي ناراحتم چرا كه سعيد مي توانست كمك زيادي به رشد وزنه برداري كند.

رضازاده در پاسخ به اين سوال كه آيا از تلاش هايي كه كرده اي وجدانت راضي است؟ يادآور شد: من وجدانم راضي است. كار را تا آنجا كه مي شد دنبال كرديم. هيچ كس نداند خدا مي داند. متاسفانه اين دومين بارش بود كه دچار اين مساله مي شد. خودش و پدرش حرف هايي مي زنند كه چندان درست نيست، من خوشحال مي شدم كه در دسته دو فوق سنگين دو وزنه بردار شش دانگ داشته باشيم كه در بازي هاي آسيايي، رقابت هاي جهاني و المپيك دو مدال براي ما كسب كنند. من وجدانا كار را تا آنجا كه مي شد پيگيري كردم.

وي ادامه داد: علي حسيني ها مي گفتند كه ما پيگير كار نيستيم. حتي پيش از آخرين جلسه هم مصاحبه كردند و گفتند فدراسيون پيگير كار نيست. من گفتم براي او و پسرش بليت و ويزا بگيرند كه بروند و ببينند كه آيا ما پيگير كار هستيم يا نه و چگونه از حق او دفاع مي كنيم.

سرپرست فدراسيون وزنه برداري با بيان اين كه انتظار چنين رايي را پس از پيگيري هايي كه كرده بوديم، نداشتم، يادآور شد: من واقعا صحبت كرده بودم. هر دفعه كه تاماش آيان – رييس فدراسيون بين المللي وزنه برداري- را مي ديدم در مورد سعيد با او صحبت مي كردم. نمي دانم چرا اين حكم را اعلام كردند، اما شما وقتي سايت فدراسيون جهاني را نگاه كنيد مي بينيد كه 30 تا 40 وزنه بردار ديگر هم محروم شدند. فكر مي كنم آنها ترسيدند كه سعيد را ببخشند. اگر او را مي بخشيدند صداي بقيه در مي آمد. ما واقعا تلاش كرده بوديم كه يك راي خوب كسب كنيم و توقع اين مساله را نداشتيم.

رضازاده در پاسخ به اين سوال كه فكر نمي كنيد بايد زماني كه مدير تيم هاي ملي بوديد بيشتر دقت مي كرديد؟ گفت: من وقتي سرپرست فدراسيون شدم سعي كردم با دقت و با برنامه كارها را پيش ببرم. در آن زمان هم بيشتر مسووليت ها به عهده زارع و پانزوان بود اما شايد شما درست بگوييد، من آن موقع بايد بيشتر دقت مي كردم كه چنين اتفاقي نيفتد.

وي با بيان اين كه هيچ كس به اندازه من عجله در شكسته شدن ركوردهاي فوق سنگين جهان ندارد، ادامه داد: هم اكنون روي بهداد سليمي كار مي كنم تا او بتواند ركوردهاي دنيا را بزند. فكر نمي كنم كسي از اين مساله بدش بيايد. من هم به عنوان سرپرست فدراسيون دنبال اين مساله هستم. برخي مي گويند رضازاده نمي خواهد ركوردش شكسته شود اما من قسم مي خورم؛ به خدا، به قرآن ، به جان مادرم، به هر چه كه شما قبول داريد من از وضعيت علي حسيني ناراحتم و مي‌خواهم كه ركورد دنيا شكسته شود.

قهرمان دو دوره المپيك با بيان اين كه همه تلاشم را مي كنم تا علي حسيني شغل مناسب و زندگي خوبي داشته باشد، ادامه داد: شما نگاه كنيد، اكنون عزيز و سعيد علي‌حسيني چگونه در رسانه ها صحبت مي كنند اما با اين حال من همه تلاشم را براي كمك به او انجام مي دهم. هم اكنون دست من براي كمك به او باز است. با يكي از وزارت خانه ها هم صحبت كرده ام تا استخدام رسمي آن وزارت خانه شود و بتواند شغل خوبي داشته باشد. اصلا بيايد در همين تهران كار كند. به هر حال واقعا از اتفاقي كه افتاده ناراحتم. ديشب وقتي خبر را شنيدم فكرم به هم ريخت و اعصابم خرد شد. اميدوارم بتوانيم در آينده جاي خالي علي حسيني را پر كنيم.


بازهم مي‌گويم دوپينگ نكرده‌ام
سعيدعلي حسيني:
خدا را شكر مي كنم؛ شايد قسمت اين طور بود
اميدوارم خائنان تقاص پس بدهند

سعيدعلي حسيني پس از شنيدن خبر محروميت مادام العمرش گفت: تنها چيزي كه مي توانم بگويم اين است كه خدا را شكر كنم و شايد قسمت من اينگونه رقم خورده بود.

سعيدعلي حسيني كه از يك سال پيش اجازه حضور در هيچ كدام از رقابت‌هاي ورزشي را نداشت، شب گذشته(شنبه) براي هميشه از حضور در رقابت هاي ورزشي محروم شد.

او پس از شنيدن اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: اين خبر چندان براي من تازگي نداشت. با روندي كه در ماه‌هاي گذشته طي شده بود انتظار چنين مساله اي را داشتم. باز هم خدا را شكر مي كنم، حتما قسمت من اين بوده است. چندان هم از اين مساله ناراحت نيستم.

وي ادامه داد: واقعا حيف شد، آرزوهاي بزرگي در سر داشتم اما حيف شد. در اين يكسال گذشته روزهاي سختي را گذراندم اما مي دانستم كه نتيجه‌اش همين مي‌شود. با توجه به كساني كه پيگير پرونده‌ام بودند چندان اميدي به حل شدن مساله نداشتم.

وي ادامه داد: اين شكست بزرگي در زندگي من است. مي توانستم به افتخارات بزرگي دست پيدا كنم اما زندگي هنوز براي من تمام نشده است و اميدوارم با توكل به خدا شرايط بهتري در آينده داشته باشم.

سعيدعلي حسيني در پايان تاكيد كرد: باز هم مي‌گويم كه من دوپينگ نكرده‌ام. اين دسيسه اي بود كه براي من چيده شد و اميدوارم خائنان تقاص اين كار را پس بدهند

علی حسینی :
رضازاده تلاش کرد سعید مادام العمر محروم شود/ از رکوردش می‌ترسید!
پدر سعید علی حسینی که فرزندنش شب گذشته با رای فدراسیون بین المللی وزنه برداری برای همیشه از حضور در میادین بین المللی محروم شد گفت: حسین رضازاده تلاش کرد تا پسرم برای همیشه از حضور در میادین بین المللی محروم شود.

سعید علی حسینی، وزنه بردار دسته فوق سنگین وزنه کشورمان شب گذشته از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به دلیل دوپینگ دوباره، برای همیشه از حضور در میادین ورزشی محروم شد. این در حالی است که پدر این وزنه بردار و خود او همواره اعلام کرده اند که این موضوع صحت ندارد و به عبارتی دست هایی در کار بوده تا این وزنه بردار برای همیشه محروم شود.

عزیز علی حسینی  در این خصوص اظهار داشت: من همیشه گفته ام و باز هم می گویم که پسر من دوپینگ نکرده است. قسم می خورم که خواسته اند او را محروم کنند و به هدفشان هم رسیده اند.

وی افزود: در رقابت های جهانی کره گفتند سعید دوپینگی است. سوال من این است که چطور دو روز مانده به رقابت ها اعلام می کنند که او دوپینگ کرده است؟ ماجرا از این قرار است که فدراسیون وزنه برداری ایران به دلیل دوپینگ نمی بایست در آن رقابت ها حضور پیدا می کرد و اگر پسر من مدال طلا می گرفت، دیگر کشورها به تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی، اعتراض می کردند که چرا ایران محروم نشده است.

مربی وزنه برداری کشورمان با بیان اینکه پسر او قربانی فدراسیون وزنه برداری ایران است، افزود: رضازاده گفته بود تلاش می کند تا برای سعید کاری انجام دهد که انجام هم داد. رضازاده او را برای همیشه محروم کرد. سرپرست فدراسیون وزنه برداری ایران از سعید من به عنوان قربانی استفاده کرد تا مبادا فدراسیون ایران را محروم کنند.

وی در پاسخ به این سوال  که چه دلیلی برای انجام این کار وجود داشت ، گفت: رضازاده از من کینه به دل داشت. چون وقتی تصادف کرد از قول من به گوش او رسانده بودند که آرزو دارم المپیک را از دست بدهد. او می خواست تلافی بکند و انتقام بگیرد که این کار را هم انجام داد.

عزیز علی حسینی ادامه داد: من مدارکی دارم که سعید دوپینگ نکرده و پای حرفم ایستاده ام. اصلا من سوال دارم مگر فدراسیون وزنه برداری ایران محروم نبود پس چطور شد که با 500 هزار دلار، محرومیتش را خرید؟ داستان از این قرار است که آنها به توافق رسیدند که سعید را جلو بیندازند تا خودشان محروم نشوند. آنها می خواستند حواس مردم را از این قضیه پرت کنند و موفق هم شدند.

پدر سعید علی حسینی در پایان ب گفت: باز هم تاکید می کنم رضازاده با غرض ورزی شخصی باعث محرومیت مادام العمر سعید شد و اصلا نمی خواست این بچه در ورزش باشد تا رکورد خودش پابرجا بماند.

علی مرادی :
اعلام دوپینگی بودن علی‌حسینی توطئه است/ برخی‌ها از داخل نقش داشتند
دبیرکل فدراسیون وزنه‌برداری آسیا با غیرشفاف خواندن موضوع دوپینگ سعیدعلی حسینی، اظهار داشت: تاکید می‌کنم افرادی در داخل بودند که نقش ماهرانه ای در این خصوص بازی کردند.

سعید علی حسینی، وزنه بردار دسته فوق سنگین وزنه کشورمان شب گذشته از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به دلیل دوپینگ دوباره، برای همیشه از حضور در میادین ورزشی محروم شد.

علی مرادی که در حال حاضر برای بازی های آسیایی گوانگجو در چین به سر می برد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: فدراسیون بین المللی وزنه برداری در زمینه اعلام دوپینگ علی حسینی شفاف عمل نکرده که متاسفانه عده ای هم از داخل نقش خود را در این شرایط بخوبی بازی می کنند. اینکه فدراسیون بین المللی تنها دو روز به آغاز رقابت های جهانی، نام علی حسینی را به عنوان وزنه بردار دوپینگی اعلام می کند، از غیرشفاف بودن ماجرا حکایت دارد.

رئیس پیشین فدراسیون وزنه برداری ایران افزود: فدراسیون بین المللی وزنه برداری این مدت را به تعویق انداخت و طی این مدت به عنوان جریمه قانونی دلار از ایران دریافت می کرد. به نظر من این برای این بود که آنها از فدراسیون ایران بهره برداری کنند.

مرادی در ادامه تصریح کرد: با مادام العمر محروم شدن علی حسینی، یکی از جوانان مستعد کشورمان از ورزش بیرون ماند و این فرصت سوزی به حساب می آید. واقعا جای تاسف بسیاری دارد که این وزنه بردار خوب کشورمان باید برای همیشه با این رشته خداحافظی کند.

دبیرکل فدراسیون وزنه برداری آسیا در پاسخ به  که جایگاه فدراسیون وزنه برداری ایران را در این محرومیت چه می داند، گفت: فدراسیون وزنه برداری به عقیده من دیر عمل کرد. آنها وکیل گرفتند اما با گذشت یک سال از این پرونده، دیگر کاری از پیش نمی رود. البته باز هم تاکید می کنم که افرادی در داخل بودند که نقش ماهرانه ای در این خصوص بازی کردند و پی در پی مصاحبه های آنچنانی می کردند اما الان پیدایشان نیست.

علی مرادی اعلام محرومیت علی حسینی را امری هماهنگ شده و هدفمند از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری اعلام کرد و گفت: چرا در آستانه بازی های آسیایی گوانگجو خبر محرومیت علی حسینی اعلام می شود؟ آیا این به معنای برهم زدن آرامش تیم ملی در شرایط فعلی نیست؟ به نظر من موارد مشکوکی در این پرونده دیده می شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیچ راهی برای برگرداندن رای وجود ندارد، تصریح کرد: شاید بتوان از طریق دادگاه عالی ورزش (CAS) فرجام خواهی کرد اما بعید است رای عوض شود. اما به هر تقدیر مسئولان فدراسیون وزنه برداری باید پیگیر موضوع باشند و از حق و حقوق جوانان کشورمان دفاع کنند.

علی مرادی در پایان گفت: زمانی که من ریاست فدراسیون وزنه برداری را بر عهده داشتم 9 تن از وزنه برداران کشورمان دوپینگی اعلام شدند که من آن را توطئه می دانم و محرومیت علی حسینی هم در راستای همان توطئه هاست.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی