اولین طلای زنان در بازیهای آسیایی

تيم ملي ووشو ايران با كسب 3 طلا و 3 برنز به كار خود در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو پايان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از گوانگ‌جو در ادامه ششمين روز از شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو ووشوكاران در روزي فراموش نشدني، موفق به كسب سه نشان طلا در اوزان 60- كيلوگرم (مردان و زنان) و 75- كيلوگرم رقابت‌هاي ساندا شدند.

در وزن 60- كيلوگرم سانداي بانوان خديجه آزادپور با شكست حريف هندي خود در ديدار فينال نخستين نشان طلاي ورزش بانوان در طول تاريخ بازي‌هاي آسيايي و اولين مدال طلاي ووشو بانوان را بر گردن آويخت.

در گام بعد محسن محمدسيفي در وزن 60- كيلوگرم به مصاف نماينده كره جنوبي رفت و با شكست حريف خود در فينال، چهارمين نشان طلاي كاروان ايران و دومين مدال طلاي ووشو را به دست آورد.

در گام سوم حميدرضا قلي‌پور در فينال نماينده پاكستان را از پيش رو برداشت و سومين مدال طلاي ووشو در بازي‌هاي آسيايي و پنجمين نشان طلاي كاروان ايران را به ارمغان آورد.

بر اين اساس ايران در جدول رده‌بندي با احتساب سه مدال طلاي ووشو از رده نهم به جايگاه پنجم پس از تيم‌هاي چين، كره جنوبي، ژاپن و كره شمالي رسيد.

الهه منصوريان در وزن 52- كيلوگرم، سجاد عباسي در وزن 70- كيلوگرم و احسان پيغمبري در فرم چانگ چوان نيز سه نشان برنز براي ووشو كسب كرده بودند.

بر اين اساس از كاروان 9 نفره ووشو در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو شش نفر به مدال رسيدند.

همچنين جواد آقايي سانداكار وزن 65- كيلوگرم در حالي از كسب مدال بازماند كه در مرحله يك چهارم نهايي از حريف خود پيش بود و به دليل آسيب ديدگي از ناحيه سر و خونريزي نتوانست بازي خود را ادامه دهد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

تيم ملي ووشو در حالي سه نشان طلا از بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو كسب كرد كه پيش از اين فقط در بازي‌هاي آسيايي 2002 بوسان توسط حسين اوجاقي موفق به كسب يك نشان طلا شده بود.

آزادپور اولين طلاي بانوان در تاريخ بازي‌هاي آسيايي را كسب كرد

خبرگزاري فارس: در آخرين روز مسابقات ووشو شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي نماينده ايران به طلا رسيد تا نام خود را به عنوان اولين طلايي زن ايران در ووشو و المپيك آسيايي ثبت كند.

                
به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از گوانگجو، خديجه آزادپور كه در ديدار اول خود موفق شده بود نماينده كره جنوبي را شكست دهد در مبارزه دوم از سد تان هي لي از ويتنام گذشت و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد.
او در ديدار سوم ووژوتي از تايوان را نيز 2 بر صفر مغلوب كرد و گام به دور آخر گذاشت.

آزادپور در دور آخر به مصاف ساندهيارا وانگ خم از هند رفت و در راند اول با اينكه از سوي حريف به بيرون سكو پرت شد؛ اما از نظر امتيازي به برتري رسيد. او در راند دوم هم به برتري رسيد و طلا گرفت.
اين براي اولين بار است كه يك ووشوكار زن به مدال طلا دست مي يابد.
تا كنون زنان ايراني در المپيك آسيايي نيز به مدالي بهتر از نقره دست نيافته بود.

نخستين زن طلايي ورزش ايران:
همه مي‌گفتند كه طلا مي‌گيري

دارنده سومين مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگ‌جو گفت: اين مدال حاصل 9 ماه تلاش شبانه‌روزي من بود.

خديجه آزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به گوانگ‌جو اظهار كرد: آرزو داشتم كه اولين زن طلايي ووشو ايران شوم، حالا حس خيلي خوبي دارم. من سخت تمرين كرده بودم و تمام تلاشم اين بود كه با دست پر به ايران برگردم.

وي تاكيد كرد: حريف خيلي قدري داشتم. قوي بود و قدرت بدني بالايي داشت.اين بازي را فقط با قدرت بدني و تكنيك خاص خودم توانستم او را شكست دهم. واقعا حريف خيلي خوبي بود.

آزادپور اظهار كرد: حس خيلي خوبي دارم كه طلا گرفتم و توانستم مزد زحمات مربيان و مسوولان را بدهم.

اين ووشوكار طلايي ايران در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كرديد كه مدال طلا بگيريد، گفت: من تمرين‌هاي خيلي سختي را پشت سر گذاشتم. 9 ماه براي رسيدن به اين مدال شبانه‌روز كار كردم و هر كس من را مي‌ديد مي‌گفت كه طلا مي‌گيري.








نظرات:




گزارش تخلف
بعدی