هشت پای پیشگو مرد

پل، هشت پای پیشگوی جام جهانی، که به خاطر پیش بینی درست نتایج آلمان در رقابت های فوتبال جام جهانی 2010 شهرت پیدا کرده بود، مرد

"پل" در رقابت های یورو 2008 تمامی نتایج آلمان بجز شکست مقابل کرواسی و اسپانیا را درست پیش بینی کرد اما در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ، تمامی نتایج و حتی نتیجه دیدار نهایی بین تیم های اسپانیا و هلند را بدرستی پیشگویی کرد.

پل پیشگو در ژانویه سال 2008 در "ویموث" انگلستان متولد شد اما روز سه شنبه در اوبرهاوزن آلمان مرد.

استفان پوروول، مدیر زیستگاه پل، در این خصوص اظهار داشت: از اینکه او در اینجا یک زندگی خوب داشت، خوشحالیم. موفقیت او در پیشگویی رقابت های جام جهانی باعث شد تا داستانش بر سر زبان ها بیفتد و حتی اهمیتی بیشتر از خود رقابت ها پیدا کند.

آخرین پیش بینی پل این بود که انگلستان حق میزبانی جام جهانی 2018 را از آن خود خواهد کرد.

نزاع اسپانیا و آلمان بر سر نگه داشتن هشت پای پیشگو
چند ساعت کمی بعد از انتشار خبر مرگ هشت پای پیشگو ، اسپانیا و آلمان بر سر اینکه کدام کشور باید جسد این هشت پا را نگه دارد با یکدیگر اختلاف پیدا کردند.
هشت پای پیشگو معروف به پل  به خاطر پیش بینی هایش در مسابقات جام جهانی  2010به شهرت زیادی دست یافت و از آن زمان برای پیش بینی نتایج قرعه کشی ها و نتایج بازی های قهرمانی اروپا و نتایج بورس از آن استفاده شد.

پل از احترام و علاقه زیادی در شمال غرب اسپانیا برخوردار است ؛ چراکه شهر کاربالینو که ساکنانش به خاطر عشق به فوتبال شهرت دارند دراین منطقه قرار دارد.

کارلوس مونتز ، شهردار کاربالینو به خود این زحمت را داد و به  شهر اوبرهاوزن در غرب آلمان سفرکرد تا به پل تابعیت اسپانیایی بدهد.

این در حالی است که شهر کاربالینو رسما در خواست کرده که جسد این هشت پا را در موزه کوچک این شهر نگه دارند، اما شهر اوبرهاوزن این درخواست را رد و اعلام کرده است که تمایل دارد جسد پل را در موزه آکواریوم یا موزه فوتبال شهر کلن نگه دارد.

اکنون اسپانیا اصرار دارد که به آن تابعیت اسپانیایی بدهد، در حالیکه آلمان نیز بر آلمانی بودن آن اصرار دارد، اما این حق قانونی پل است که در مقبره ای شایسته در آلمان دفن شود .


روزنامه الشرق الاوسط لندن نیز در گزارشی نوشته است : پل خود شیوه دفن کردنش را انتخاب کرده بود و آن این بود که ابتدا آن را بسوزانند و بعد خاکسترش را در گلدانی نگه دارند. این چیزی است که حتی به ذهن  شهردار کارلوبینا نیز خطور نکرده است و وی باشنیدن این خبر بسیار غافلگیر شد.

گفتنی است پل بریتانیایی الاصل است و برای صاحبش کریس دیویس ميلیون ها یورو را به همراه داشته است.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی