کاظم نژاد قهرمان جهان شد

ورنه بردار دسته 85+ كيلوگرم كشورمان عنوان قهرماني اولين المپيك نوجوانان جهان را به دست آورد.
عليرضا كاظمي نژاد وزنه بردار دسته 85+ كيوگرم اولين المپيك نوجوانان جهان امروز (پنجشنبه) به مصاف رقيبان خود رفت
كاظمي نژاد در يك ضرب ابتدا وزنه 148 كيلو را بالاي سر برد، سپس وزنه 155 كيلو را بلند كرد اما در حركت سوم در بلند كردن وزنه 160 كيلويي ناكام ماند.
وزنه بردار كشورمان در حركت دو ضرب ابتدا ورنه 190 كيلويي را با موفقيت بلند كرد. كاظمي نژاد در حركت دوم وزنه 196 كيلويي را بالاي سر برد و با توجه به اينكه رقيبان او نتواسته بودند چنين ركوردي را بزنند كاظمي نژاد بدون اينكه نياز به بلند كردن وزنه سوم داشته باشد با مجموع 351 كيلوگرم طلاي دسته سنگين وزن جهان را به گردن آويخت.
پس از وزنه بردار كشورمان، نماينده ارمنستان با 350 كيلو دوم شد و وزنه بردار مصر در رده سوم قرار گرفت.
پيش از اين كاروان ايران يك طلا، يك نقره و 2 برنز به دست آورده بود.
كاظمي نژاد: مطمئن بودم قهرمان جهان مي شوم

 قهرمان دسته سنگين وزن وزنه برداري جهان گفت: مطمئن بودم مدال طلاي المپيك نوجوانان جهان را به دست مي آورم.

عليرضا كاظمي نژاد  عنوان كرد: 8 ماه در اردو بودم و تلاش زيادي كردم تا توانستم به مدال طلا دست يابم.
وي ادامه داد: در اوج آمادگي گام به اين مسابقات گذاشتم و با توجه به شناختي كه از رقيبانم داشتم 95 درصد مطمئن بودم مدال طلا را كسب مي كنم.
كاظمي نژاد درباره رقيب ارمنستاني اش گفت: اين وزنه بردار در يك ضرب عملكرد خوبي داشت اما در دوضرب نتوانست كاري از پيش ببرد. البته ابتدا در حركت دوضرب ترسيدم و استرس داشتم اما در ادامه مسلط شدم.
وي درباره اينكه چرا در حركت سوم دو ضرب روي تخته حاضر نشد تصريح كرد: چون قهرماني ام مسجل شده بود ترجيح دادم ادامه ندهم. شايد مي توانستم 200 كيلو هم بزنم اما ديگر به خودم فشار نياوردم.
اين وزنه بردار يادآور شد: هدف بعدي من كسب مدال طلاي المپيك 2012 لندن است. مي خواهم در آن مسابقات نيز نام ايران را سربلند كنم.
كاظمي نژاد خاطرنشان كرد: از پدرم كه شب و روزش را براي من گذاشت و در اين سال ها برايم زحمت كشيد تشكر مي كنم. همچنين از زالاي مربي ام و فدراسيون وزنه برداري تشكر مي كنم.
وي درباره اينكه مدالش را به موزه امام رضا(ع) تقديم كرده اظهار داشت: قبل از مسابقات نذر كرده بودم در صورت قهرماني اين كار را انجام دهم.










نظرات:




گزارش تخلف
بعدی