احتمال قطع نخاع لونا پسانین

دبیر هیات دوومیدانی استان خراسان رضوی گفت: بنا بر اعلام پزشکان به احتمال 90 درصد، "لونا پسانین" قطع نخاع شده است.
محمد رضا خوش‌باطن در پی واژگونی یکی از درب‌های ورزشگاه آزادی بر روی یک دوومیدانی‌کار خراسانی خاطرنشان کرد: متاسفانه کوچکترین عضو تیم استان، دچار چنین مشکلی شده است.
وی ادامه داد: این اتفاق یکی از ناگوارترین حوادث ورزش بوده و واقعا تکان دهنده است.
خوش‌باطن افزود: این اتفاق شب گذشته و هنگام بازگشت اعضای تیم از غداخوری رخ داده است که در آن 5 نفر از ورزشکاران خراسانی آسیب دیده‌اند.
وی اضافه کرد: 2 نفر از این افراد در محل توسط اورژانس مداوا شده و دو نفر هم در حال حاضر در بیمارستان تحت نظارت هستند و متاسفانه وضعیت "لونا پسانین" مطلوب نیست.
دبیر هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی تصریح کرد: مجموعه ورزشی آزادی باید هزینه‌های پزشکی این ورزشکار را پرداخت کند، هر چند ما هم پشت خانواده وی هستیم و در این رابطه هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

نونا پسانین دیروز در بیمارستان پارس تهران جراحی شد.

دختر دوومیدانی کار خراسانی که دو روز پیش در مجموعه آزادی تهران به خاطر افتادن دچار ضایعه نخاعی شدید دیده، با انتقال به بیمارستان پارس جراحی شد.

در حالی که تا قبل از این حرف از قطع نخاعی شدن او بود اما مهناز خضری نایب رئیس بانوان هیات دوومیدانی خراسان رضوی که  با شنیدن خبر خودش را به تهران رسانده می‌گوید: «رستگاری پزشک معالج نونا معتقداست که  نخاع او قطع نشده ولی له شده. به خاطر این که مهره چهار و پنج او روی هم سرخورده چهار عضو بدنش حرکت نمی‌کند. البته این شرایط بهتر از قطع نخاع است و در جراحی دیروز کادر پزشکی سعی کردند تا مهره‌ها را به جای خود برگردانند تا بتوان کار ترمیم آن را شروع کرد.»

البته خضری معتقداست با این جراحی باید برای بهبودی نونا دعا کرد: «پزشکان می گویند هنوز هیچ چیز دراین باره معلوم نیست.شاید 10 درصد او خوب شود ،شاید 30 - 40 درصد .باید برای نونا دعا کرد.» با این که حسن ضیا آذری مدیر مجموعه آزادی تهران در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا  گفته طبق گزارش‌های اولیه هیچ کس جز این سه نفر در محل حادثه حضور نداشته اما با این حال من از حراست ورزشگاه خواستم تا گزارش کاملی در این باره تهیه کند،اما فاطمه عزیزی سرپرست تیم دوومیدانی خراسان رضوی در این باره می گوید:«من وبقیه بچه ها تنها 20 متر با این پنج نفر فاصله داشتیم .البته تعدادی دیگر از ورزشکاران کشتی وقایقرانی هم  بودند و درواقع آنهایی که شاهد بودند حدود 25 نفری می شدند و دیدند که در مجموعه روی بچه ها افتاد.»

 بیشتر از هرچیزی شایعه افتادن در مجموعه در اثر تاپ خوردن نونا ناراحتش می کند: «این یک شایعه است. نونا و چهار نفر دیگر که مصدوم شدند جلوتر از ما می رفتند. اصلا پشت آنها به ما بود که درافتاد. من به خاطر این که بچه ها انرژی‌شان را ازدست ندهند اجازه نمی دهم حتی شلنگ آب را بردارند. آن وقت انها با در، تاپ بازی کنند؟ این شایعاتی است که بعضی ها فقط برای رفع تکلیف از مجموعه آزادی مطرح می کنند. همین. وگرنه در به این سنگینی را ما وقتی می خواستیم تکان دهیم تا نونا را در آوریم نتوانستیم. اصلا با عقل جور درنمی آید.»

به نظر او دلیل این اتفاق تنها به خاطر مشکل در بوده وبس: «در با هلی که به آن داده شد ،افتاد. من از لولای در هم فیلم گرفته ام لولای در روی خاک غلط می زند.آیا این درست است. حتما باید یک نفر بمیرد تا مسئولان مجموعه به فکر ترمیم این در بیفتند؟ این در فرسوده شده.»

او جاسم امیری، نیلوفر سادات موسوی، مهرنوش داناپور، بنفشه رهگذر قایقرانان ملی پوش را شا هدان این اتفاق می داند،البته این را هم اضافه می کند که آنها گفته اند دوسال پیش هم افتادن این در دردسرساز شده است.»

او از شکایتش می گوید: «من شکایت کرده ام و قرار است کلانتری هم کارشناسش را رای بررسی موضوع بفرستد.یک دختر 14 ساله زندگی اش را باید چطوری جمع وجور کند؟ یک کارت بیمه کافی است تا ورزشکار خیالش برای ورزش و مسابقه راحت باشد؟» او از مسئولان فدراسیون  دوومیدانی هم گلایه دارد: «وقتی نونا را بیمارستان بردیم یک نفر از مسئولان فدراسیون نیامدند ببیننند ما چه مشکلی داریم. اصلا پول دارید؟ ندارید؟ در حالی که رئیس هیات و نائب رئیس هیات و پدر و مادر نونا ساعت 5:30 صبح دیروز خودشان را به تهران رساندند.»

خضری نائب رئیس هیات دوومیدانی خراسان رضوی معتقداست: «مجموعه ورزشی آزادی باید جوابگوی هزینه‌های درمانی این ورزشکار باشد و خانواده اش باید به طور کامل تحت حمایت قرار گیرند چرا که اگر خدای نکرده وضعیت "نونا" بهبود پیدا نکند، نگهداری او هزینه‌های زیادی دارد. امامتاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که گویا مجموعه ورزشی آزادی می‌خواهد این اتفاق را توجیه کند، در حالی که باید بیشتر از این‌ها پیگیر این اتفاق باشند.» به گفته خضرایی پدر نونا برای پیگیری این ماجرا دست به کار شده. آن هم با گرفتن وکیل.







نظرات:




گزارش تخلف
بعدی