حجازی :هنوز پاداش جام جهانی 1978 را نگرفته ام

 شايعه بازگشت ناصر حجازي به استقلال و حضور در کادر فني اين تيم و از سوي ديگر پيگيري آخرين وضعيت بيماري او باعث شد تا دوباره سراغ اسطوره فوتبال ايران و باشگاه استقلال برويم. با حجازي خيلي حرفها زديم که مثل هميشه گفت: «اينها را براي خودت مي گويم. نمي خواهم بنويسيش! » و بعد بغض کرد و از برخي بي توجهي ها گله کرد.

اما ناصر حجازي اين روزها حالش خوب است و بهتر از روزهاي گذشته حرف مي زند. مصاحبه ما با اسطوره فوتبال ايران از بحث بازگشت به استقلال شروع شد و با شرح آخرين وضعيت بيماري اش به پايان رسيد. البته مصاحبه اي که مي خوانيد تنها بخشي از درد دل اوست. ما بسياري از حرفهاي او را به خواست خودش ننوشتيم تا پيش ناصر خان بد قول نشده باشيم...

* سلام آقاي حجازي حال تان چطور است، خوبيد؟
** به لطف شما بد نيستم. واقعاً رسانه ها و مردم آن قدر به من لطف داشته اند که نمي دانم چگونه از آنها تشکر کنم.

* بازگشت شما به استقلال صحت دارد؟
** نه صحت ندارد؛ چون من با تيم دي استراداي اسلواکي قرارداد دارم و نمي توانم به تيم ديگري بروم. از سويي آقاي واعظ هم به من لطف دارند و چند روز پيش پيشنهاد کردند که به استقلال بروم، اما به دليل تعهدي که به باشگاه دي استرادا دارم، نمي توانم در حال حاضر استقلال را همراهي کنم.

* گمان مي کنيد اگر شرايط فراهم بشود، بتوانيد با استقلال همکاري کنيد؟
** بايد قراردادم با باشگاه دي استرادا به پايان برسد، اگر اين اتفاق بيفتد شايد بتوانم با باشگاه استقلال همکاري کنم.

* البته الان هم مشاور عالي باشگاه هستيد، درست است؟
** بله، من مشاور عالي باشگاه هستم و به طور غيرمستقيم با باشگاه در تماس هستم. همان طور که ديديد، من در بازي با الاهلي حضور داشتم و اين بازي را از نزديک تماشا کردم. اين کار در راستاي همکاري با باشگاه انجام شد.

* استقلال را در عرصه آسيايي چطور مي بينيد؟
** اين تيم بايد تقويت بشود. در حين بازي همين حرف را به آقاي واعظ زدم و به ايشان گفتم اگر مي خواهيد به فينال ليگ قهرمانان آسيا برويد بايد خودتان را تقويت کنيد. البته اين تيم در حال حاضر با همين بازيکنان توانايي رسيدن به جمع 8 تيم پاياني را دارد و مي تواند تا آن مرحله خودش را بالا بکشد، اما براي مراحل بعد که قدرتهاي شرق آسيا مي آيند موفقيت دشوار خواهد شد.

* آقاي حجازي! خيلي ها دوست دارند بدانند سرانجام چه زماني به بهبودي کامل مي رسيد؟
** همه چيز دست خداست. اما بايد خدمت شما عرض کنم که پزشکان گفتند ديگر نيازي به شيمي درماني ندارم. اين موضوع؛ يعني اينکه حالم رو به بهبود است و مي توانم به زودي به زندگي عادي بازگردم.

** قرار بود يکسري کمکها به شما بشود، اما شنيده مي شود هيچ کس کمکي به شما نکرده است؟
** من خيلي حرفها دارم که بعدها آن را خواهم گفت. همه آنهايي که من روي تخت بيمارستان بودم و بالاي سرم آمدند تا با من عکس بگيرند و وارد رسانه ها بشوند، زير قول شان زدند و به وعده هايي که داده بودند، عمل نکردند. البته من هميشه گفته ام که محتاج هيچ کس نيستم و مي توانم خودم خرجم را بدهم.

* اما مردم خيلي دوست دارند به شما کمک کنند، چرا اجازه نمي دهيد اين اتفاق بيفتد؟
** اين کار وظيفه کسان ديگر است. آنها بايد هواي من را داشته باشند، نه مردم و حتي آن نوجواني که قلکش را به خانه من مي آورد تا هر چه پول داخلش است، به من بدهد. اين کارها باعث افزايش روحيه من مي شود، اما وقتي مردم را مي بينم و با اين بي توجهي ها مقايسه مي کنم، بغضم مي گيرد. با خودم مي گويم چرا يکسري آدمها فقط در زندگي دروغ مي گويند؟

* يعني هيچ کدام از وعده هايي که دادند، عملي نشد؟
** هيچ کدام عملي نشد. همه جا زدند. البته من هيچ کمکي را قبول نمي کنم. فقط مي خواهم از طريق شما از بعضي آقايان بپرسم که پولي که قرار بود بابت صعود تيم ملي به جام جهاني 1978 به من پرداخت شود، چه شد؟! من فقط آن پول را مي خواهم.

* مگر پاداش صعود به جام جهاني را نگرفتيد؟
** باور کنيد با اينکه چندين سال از آن صعود مي گذرد، من پاداش صعودم به جام جهاني را نگرفتم.

* مگر اين پاداش چقدر بود؟
** به پول آن زمان 100 هزار تومان! من همان 100 هزار تومان را مي خواهم!

* اما 100 هزار تومان که الان پول يک عدد آمپول شما هم نمي شود؟
** منظورم اين بود که آن 100 هزار تومان را به پول الان حساب کنند و بدهند. نمي دانم چقدر مي شود اما اين را مي دانم که رقم بسياري خواهد شد؛ چون با آن پول در آن زمان مي شد چند خانه در تهران خريد! البته اين حق من است نه چيزي بيشتر و نه چيزي کمتر.

* چطور شد که به يک باره ياد آن روزها کرديد ناصر خان؟
** خيلي حرفها دارم که يک روز مي فهميد. اين تازه بخشي از درد دل من است... بگذريم.

* آقاي حجازي! حرف ديگري درباره اين موضوع باقي مانده است؟
** نه، من فعلاً حرفي ندارم. فقط اميدوارم استقلال در ليگ قهرمانان آسيا با کمک هوادارانش قهرمان آسيا بشود. اين تيم مي تواند به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه يابد و اگر مردم خوب و ورزش دوست ما استقلال را همراهي کنند، اين اتفاق خواهد افتاد.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی