قاسمی:تبانی نکردم،با شرافت سوت زدم

داور ديدار شهرداري شهر جديد هشتگرد و آبيك قزوين در ليگ دسته سوم گفت: در تمام طول بازي با شرافت قضاوت كردم.
 سايت فدراسيون فوتبال نوشت: در پي برگزاري ديدار تيم شهرداري شهر جديد هشتگرد و تيم آبيك قزوين و حواشي به وجود آمده در اين بازي كه با گزارش داور نتيجه 19 بر 2 به پايان رسيده است، برخي رسانه ها با دامن زدن به شايعات و حتي اعلام يك سري اخبار و مطالب كذب بدون سند و مدرك درباره داوري اين بازي مسابقه اظهار نظر كردند.
به همين دليل و به خاطر شايعات و شائبه هاي بي پايه و اساسي پيش آمده داور اين ديدار كه به ناحق از سوي مجري يك برنامه پربيننده تلويزيوني متهم به همكاري تباني كنندگان اين ديدار شده است مصاحبه اي با وي انجام داده كه به شرح زير است:

*درباره شما صحبت هاي زيادي مطرح شده است و شما متهم به همكاري با تباني كنندگان در اين باره چه نظري داريد؟

مي خواهم قبل از اينكه به اين سئوال پاسخ دهم اين سوال را از افكار عمومي بپرسم كه چطور مي شود يك داور بدون سند و مدرك و به دروغ به تباني متهم مي شود در حالي كه كساني كه بازي را از نزديك ديدند به خوبي مي دانند كه چه اتفاق هايي افتاد. اين بازي دو ناظر داشت و آنها در اين باره گزارش هايشان را به كميته داوران و كميته مسابقات داده اند. من نمي دانم چرا متهم به همكاري با تباني كنندگان شده ام فقط اين را مي دانم كه با شرافتم اين بازي را قضاوت كردم و قسم مي خورم كه در تمام لحظات اين بازي به قوانين داوري فوتبال وفادار بوده ام و با وجدان داوري اين بازي را قضاوت كردم .

*نتيجه بازي عجيب بود اما ما مي خواهيم درباره بازي و شرايط آن بدانيم؟

من ساعت 14:30 پنجشنبه 27 اسفند 88 در شهر جديد هشتگرد سوت آغاز اين بازي را به صدا درآوردم. اگر مي خواهيد به صورت خلاصه بگويم نيمه اول اين بازي روند عادي داشت و با نتيجه 4 بر 2 به نفع شهرداري شهر جديد هشتگرد به پايان رسيد اما در نيمه دوم شرايط بازي به گونه اي شد كه شهرداري شهر جديد هشتگرد 15 گل زد تا در نهايت بازي با نتيجه 19 بر 2 به نفع تيم شهرداري به پايان رسيد. البته همه چيز در گزارش داوري همانطور كه گفتم توسط محرم بابايي پور كه نماينده ويژه فدراسيون و رضا شبرنگ نماينده فدراسيون منعكس شده است.

*پس ماجراي اينكه گفته مي شود بازي 22 بر 2 به پايان رسيده، چيست؟

3 گل به صورت مردود به ثمر رسيد كه هر 3 گل در شرايط آفسايد بود و اتفاقا توسط كمك داور دوم محمدعلي متقي پور كه از داوران خوب شهر قم است اعلام شد كه با تاييد من اين 3 گل آفسايد اعلام شد. در شرايطي از بازي كه تعداد گل هاي شهرداري افزايش پيدا مي كرد و فكر مي كنم بازي 9 بر 2 شده بود سرمربي تيم آبيك قزوين در دقيقه 62 به علت اعتراض به نحوه بازي بازيكنانش وارد زمين شد و سعي داشت تا روند بازي را مختل كند و همچنين آن طور كه من ديدم مي خواست تيمش را بيرون بكشد كه بازيكنان تمكين نكردند و همين دليل به خاطر اختلال در بازي من اين مربي را اخراج كردم برابر قوانين بازي فوتبال هيچ داوري حق ندارد حتي در صورتي كه به تباني مشكوك شده باشد بازي را تعطيل كند و من هم اجازه ندادم كه بازي تعطيل شود و اين مربي تيم آبيك بود كه مي خواست بازي را تعطيل كند.

*اما گفته مي شود كه 7 پنالتي براي تيم شهرداري هشتگرد گرفته ايد؟

اين را مي خواهم بگويم كه در يكي از برنامه هاي تلويزيوني پس از 25 روزي كه از برگزاري مسابقه گذشته يكي از مسئولين تيم سفير آبيك قزوين ادعاهايي در آن برنامه داشت مبني بر اينكه نتيجه بازي 22 بر 2 بوده و بنده 7 پنالتي براي شهرداري گرفتم در حالي كه اينطور نبوده و من همه اينها را تكذيب مي كنم. من 3 پنالتي گرفتم نه 7 پنالتي. اسناد و مدارك اين بازي موجود است در حال حاضر با توجه به اينكه من توسط فرد مذكور كه اعلام كرده داور بازي با مسئولين تيم هشتگرد هماهنگ شده و اين قضيه توسط رسانه ملي هم براي ميليون ها بيننده تلويزيوني پخش شده است در مقابل افكار عمومي و جامعه فوتبال و همچنين جامعه داوري متهم شدم از كميته داوران خواهشمندم براي دفاع از حيثيت داوري من و جلوگيري از اتهامات پوچ و واهي آن هم بدون سند و مدرك اقدامات لازم را انجام دهد من در تمام طول بازي به قوانين فوتبال پايبند بودم و اجازه ندادم حيثيت كميته داوران و فدراسيون فوتبال لكه دار شود پيش وجدان خودم نزد پروردگار راحت هستم.
كميته انضباطي پس از محرز شدن تباني در اين ديدار دو تيم تباني كننده را به يك دسته پايين تر محكوم كرد.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی