اخبار و حواشی قهرمانی والیبال ایران در جام باشگاههای آسیا

تيم ملي واليبال ايران براي نخستين بار در رقابتهاي قهرماني آسيا به مقام نخست دست يافت.

دیروز (پنجشنبه) تيم ملي واليبال ايران در ديدار فينال رقابتهاي قهرماني آسيا در حضور بيش از 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي ميزبان چين بود و توانست با نتيجه سه بر يك اين تيم را شكست داده و براي نخستين بار به مقام قهرماني رقابت‌هاي مردان آسيا برسد.

با وجود اينکه جو ورزشگاه کاملاً‌ به سود ايران بود اما ست نخست را چيني‌ها با حساب 25-22 به نفع خود پايان دادند. خوليو ولاسکو همانند ديدار روز گذشته در مرحله نيمه نهايي مقابل کره جنوبي در نخستين ست بيشتر به ارزيابي حريف پرداخت.

در آغاز ست دوم ملي پوشان ايران با قدرت کار را شروع کردند و در همان ابتدا سه امتياز از حريف خود پيش افتادند و اين اختلاف امتياز را تا پايان اين ست بيشتر هم کردند تا ست دوم را ايران با نتيجه 25 بر 18 از آن خود کند.

ولاسکو که با گذشت زمان بيش از پيش دست چيني‌ها را خوانده بود با تعويض‌هاي متفکرانه در ست سوم فقط از مهدي مهدوي در پست پاسور استفاده کرد و در حالي که امير حسيني در اين ست اصلاً بازي نکرد ايران باز هم با قدرت ست را از آن خود کرد. سفيد پوشان ايران در اين ست 25 بر 19 از سد چين گذشتند.

سرانجام در ست چهارم، ايران با حمايت بي‌نظير هواداران و بازي زيباي ملي پوشان ضربه نهايي را به تيم ملي چين وارد کرد و با نتيجه 25 بر 16 علاوه بر به دست آوردن اين ست و پيروز شدن در اين بازي، عنوان قهرماني اين دوره از رقابتها را به دست آورد.

اين براي نخستين بار است که تيم ملي واليبال ايران در رقابتهاي قهرماني آسيا به عنوان نخست و مدال طلا دست پيدا مي‌کند.

ملي پوشان ايران با شايستگي تمام به اين عنوان دست پيدا كردند و در طول رقابتها تنها دو ست را مقابل كره جنوبي و چين واگذار كردند و ساير حريفان خود را با نتيجه سه بر صفر شكست دادند.


در پي قهرماني تيم ملي واليبال جمهوري اسلامي ايران در آسيا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در پيامي از قهرمانان تيم ايران قدرداني كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن پيام به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

از اينكه ملّت ايران را خوشحال كرديد، متشكرم.

سيّدعلي خامنه‌اي

‌٧/مهر/‌١٣٩٠


رييس‌جمهور شامگاه (پنج‌شنبه) به دنبال كسب نخستين عنوان قهرماني تيم ملي واليبال كشورمان در طول 16 دوره رقابت‌هاي واليبال جام ملت‌هاي آسيا، اين پيروزي را نشانه ديگري از به ثمر نشستن نهال خودباوري در ايرانيان عزيز به ويژه جوانان برومند اين سرزمين الهي عنوان كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن پيام دكتر محمود احمدي‌نژاد به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

"اللهم عجل لوليك الفرج و العافية والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه"

ايستادن مقتدرانه تيم ملي واليبال كشورمان بر سكوي قهرماني جام ملت‌هاي آسيا را به ملت بزرگ ايران و بازيكنان، مربيان و زحمت‌كشان تيم ملي واليبال صميمانه تبريك مي‌گويم.

نخستين قهرماني تيم ملي واليبال كشورمان در مسابقات جام ملتهاي آسيا نشانه ديگري از به ثمر نشستن نهال خودباوري در ايرانيان سرافراز به ويژه جوانان برومند اين سرزمين الهي و نويدبخش قهرماني جهان براي واليبال كشور است.

يقينا رويش جوانه‌هاي خودباوري و اميد در نسل جوان، فتح بلندترين قله‌ها را در همه عرصه‌ها ممكن مي‌سازد و صد البته ملت افتخارآفرين ايران اين شايستگي بزرگ را دارد.

از همه دست‌اندركاران ورزش واليبال كه پرچم زيبا، الهي و پرافتخار ايران عزيز را به اهتزاز درآوردند، صميمانه سپاسگذاري مي‌نمايم و از خداوند متعال عزت روزافزون ملت ايران و سرافرازي فرزندان مومن و قهرمان ميهن اسلامي را مسئلت دارم.

محمود احمدي‌نژاد

رييس‌جمهوري اسلامي ايران

كارلوس كي‌روش در گفت‌وگو :
فوتبال بايد از واليبال الگو بگيرد
از حضور اين همه تماشاگر به وجد آمده بودم

كارلوس كي‌روش از حضور بيش از 20 هزار تماشاگر در سالن آزادي براي تماشاي ديدار تيمهاي واليبال ايران و چين به وجد آمد و گفت: تيم ملي فوتبال بايد از واليبال الگو بگيرد.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران که براي تماشاي ديدار پاياني رقابتهاي قهرماني واليبال آسيا به ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي رفته بود  درباره احساس خود از قهرماني ايران و جو ورزشگاه آزادي صحبت کرد که متن آن در زير مي‌آيد.

* آقاي کي‌روش! در شب قهرماني تيم ملي واليبال ايران در آسيا در ورزشگاه آزادي حضور داشتيد.

من يک ورزشکار به تمام معنا هستم و از ورزش واليبال هم لذت مي‌برم. امشب براي حمايت از تيم ملي ايران در بازي فينال جام ملت‌هاي آسيا به ورزشگاه آزادي آمده بودم. من به تيم ملي ايران، بازيکنان، کادر فني و به ويژه تماشاگران عزيز ايران اين قهرماني را تبريک مي‌گويم. من در اين بازي يک چيز خارق العاده ديدم و واقعيت اين است که از حضور اين همه تماشاگر به وجد آمدم. اين قهرماني را به ايراني‌ها تبريک مي‌گويم.

* در طول بازي شما همراه با تماشاگران براي هر امتيازي که ايران کسب مي‌کرد به خوشحالي مي‌پرداختيد.

من واقعاً از حضور اين همه تماشاگر و همچنين بازي زيباي تيم ملي واليبال ايران لذت بردم. از هر جهت دوست داشتم که ايران قهرمان شود و حالا از اين قهرماني خيلي خوشحالم.

* واليبال ايران قهرمان آسيا شد، آيا تيم ملي فوتبال هم مي‌تواند؟

تيم ملي فوتبال بايد از تيم ملي واليبال الگو بگيرد. وظيفه ما اين است که هميشه رويا داشته باشيم و براي موفقيت تلاش کنيم. اگر اين رويا در تفکرات ما نباشد هيچ وقت موفق نمي‌شويم.










نظرات:




گزارش تخلف
بعدی