تاريخي ترين نتيجه دو و ميداني ايران توسط حدادي

احسان حدادي با رسيدن به مدال برنز پرتاب ديسك جهان، تاريخي‌ترين نتيجه دووميداني ايران را بدست آورد.

رقابت 12 پرتابگر برتر دنيا در فينال پرتاب ديسك جهان، در ورزشگاه دايگوي كره‌جنوبي برگزار شد و طي آن احسان حدادي براي نخستين بار در تاريخ دووميداني ايران به مدال برنز رقابتها دست يافت. او با ركورد 66 متر و 8 سانتي متر به اين افتخار با ارزش در ورزش ايران دست يافت.

احسان حدادي در نخستين پرتاب خود به ركورد 65 متر و 29 سانتي متر رسيد، اما در كنار او روبرت هارتينگ آلماني كه در سال 2009 در برلين قهرمان جهان شده بود، با پرتاب بسيار بلند 68 متر و 49 سانتي متر، فاصله بسيار زيادي با حريفان گرفت.

حدادي در پرتاب دوم نيز ركورد خوبي كسب كرد و به حدنصاب 64 متر و 7 سانتي متر رسيد، اما او براي رسيد به مدال بايد پرتابهاي بلندتري داشته باشد، چراكه گرد كانتر استونيايي كه قهرماني جهان و المپيك را در كارنامه دارد در پرتاب دوم از حدادي عبور كرد.

پرتابهاي سوم و چهارم حدادي هم خطا شدند تا كارش در ادامه براي رسيدن به مدال سخت‌تر شود.

ركورددار آسيا در پرتاب پنجم خود به ركورد 65 متر و 50 سانتي متر رسيد تا بهترين پرتابش در اين رقابت تا بدين جاي كار باشد، اما هنوز يك پرتاب ديگر براي اتمام كار باقي مانده بود.

حدادي در پرتاب آخر نيز باز هم ركوردش را ارتقا داد و به حدنصاب 66 متر و 8 سانتي متر رسيد.

بدين تر تيب در پايان رقابت حدادي به مدال برنز رسيد.

** نفرات برتر رقابت

1- روبرت هارتينگ از آلمان با ركورد 68 متر و 97 سانتي متر

2- گرد كانتر از استوني با ركورد 66 متر و 95 سانتي متر

3- احسان حدادي از ايران با ركورد 66 متر و 8 سانتي متر

4 - مارت اسرائيل از استوني با ركورد 65 متر و 20 ساتي متر

5- بن هاردين از استراليا با ركورد 64 متر و 77 سانتي متر

6- ويرجيليوس الكنا از ليتواني با ركورد 64 متر و 9 سانتي متر

7 - ويكاس گودا از هند با ركورد 64 متر و 5 سانتي متر

8- خورخه فرناندز ار كوبا با ركورد 63 متر و 54 سانتي متر

** حاشيه‌هاي رقابت حدادي

* 15 دقيقه پيش از آغاز رقابت، حدادي و يازده فيناليست ديگر پرتاب ديسك وارد محل مخصوص پرتاب ديسك شدند تا خود را گرم كنند. اين درحالي بود كه دوندگان 400 متر با مانع در پيست آبي رنگ درحال رقابت در مرحله نيمه نهايي بودند و در سوي ديگر ورزشگاه، فينال رقابت پرش با نيزه زنان برگزار مي‌شد.

* حدادي هم پيش از شروع رقابت داخل دايره پرتاب شد و چند پرتاب آزمايش داشت كه هركدام حدود 60 متر بود.

* با توجه به اهميت رقابت پرتاب ديسك، عكاسان زيادي براي پوشش تصويري اين رقابت در پشت طور و در ميانه فضاي پرتاب قرار گرفته بودند.

* حدادي در اين رقابت همانند دور مقدماتي، لباسي سبزي به تن داشت كه شماره 548 برآن ثبت شده بود.

* نماينده ايران از جمله نخستين پرتابگراني بود كه پرتابهاي اصلي خود را شروع كرد و در نخستين پرتاب به ركورد خوب 65 متر 29 سانتي متر رسيد.

* ركورددار آسيا در دور نخست پرتابها و پس از اينكه همه دوازده نفر پرتابهاي اول خود را انجام دادند، نفر دوم گروه بود.

* پس از اتمام همه پرتابها در دور دوم، حدادي با پرتا 65 متر و 29 سانتي متر به مكان سوم نزول كرد، چراكه گرد كانتر - قهرمان جهان و المپيك از استوني با پرتاب 66 متر و 95 سانتي متر به مكان دوم رسيد.

* در پايان دور سوم پرتابها نيز همچنان هارتينگ از آلمان اول بود، كانتر از استوني دوم و حدادي در مكان سوم قرار داشت.

* در پايان دور چهارم رقابت نيز حدادي همچنان با ركورد 65 متر و 25 سانتي متر پس از هارتينگ و كانتر در مكان سوم قرار داشت.

* در پايان پرتاب پنجم حدادي همچنان در مكان سوم جدول رده‌بندي قرار داشت، اما پرتاب آخر هميشه حساس‌ترين پرتاب در رقابتهاي ديسك است.

* حدادي در پرتاب ششم وقتي داخل دايره رقابتها رفت كه بر اساس جدول رده‌بندي مي‌دانست مدال برنز را به خود اختصاص داده است.


احسان حدادي مدال خود را به رهبر معظم انقلاب و مردم ايران تقديم كرد

عضو تيم ملي دووميداني ايران كه موفق شد نخستين مدال جهاني اين رشته براي ايران را در سيزدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني جهان كسب كند،گفت: اين مدال را در آستانه عيد سعيد فطر به رهبر معظم انقلاب اسلامي و ملت شريف ايران تقديم مي‌كنم.
احسان حدادي ضمن ابراز خرسندي از كسب نخستين مدال برنز دووميداني ايران در جهان گفت: از كسب مدال برنز مسابقات جهاني بسيار خوشحالم و در شب عيد سعيد فطر اين مدال كه نخستين مدال تاريخ دووميداني ايران است را به ملت شريف ايران و رهبر معظم انقلاب تقديم مي كنم.
عضو تيم ملي دووميداني ايران و قهرمان پرتاب ديسك آسيا در ادامه خاطرنشان كرد: رقابت هاي خوبي را پشت سرگذاشتم اما خدا را شكر كه توانستم به اين موفقيت دست پيدا كنم.
احسان حدادي خاطرنشان كرد: از همان پرتاب اول مي دانستم كه مي توانم در اين دوره از مسابقات مدال بگيرم.همين مدال برنز هم موفقيت بزرگي است كه براي دووميداني ايران رقم خورد.
عضو تيم ملي دووميداني ايران ديروز سه شنبه در سيزدهمين دوره رقابتهاي دووميداني جهان در پرتاب ديسك با ثبت ركورد 66 متر و 8 سانتيمتر پس از پرتابگران آلمان و استوني به مقام سوم و مدال برنز اين دوره از مسابقات دست پيدا كرد.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی