علي آبادي نخستين ايراني كه نايب رئيس آسيا شد

محمد علي‌آبادي براي نخستين بار نايب رييس شوراي المپيك آسيا شد.


در نخستين روز انتخابات شوراي المپيك آسيا كه در ژاپن در حال برگزاري است، امروز (چهارشنبه) انتخابات هيئت رييسه انجام شد و طي آن براي نخستين بار يك ايراني به عنوان نايب رييسي شوراي المپيك آسيا رسيد.

در نشست امروز شيخ احمد فهد الصباح رييس شوراي المپيك آسيا و وزير سابق نفت كويت كه در دوره‌اي رياست اوپك را بر عهده داشت، ضمن معرفي علي‌آبادي به عنوان كانديداي نايب رييسي به اعضا و راي دهندگان اعلام كرد: "در زمان مديريت او ورزش ايران توسعه پيدا كرد. بيشتر اين توسعه در زمينه ساخت و ساز‌ها بود اما در بازي‌هاي آسيايي اين مسئله خود را نشان داد و شاهد بوديم كه ايران از جايگاه ششمي به چهارمي آسيا رسيد."

پس از حمايت قاطعي كه شيخ احمد از رييس كميته ملي المپيك و سرپرست وزارت نفت ايران و رييس فعلي اوپك داشت، او با اكثريت آراي 45 كشور آسيايي به عنوان نايب رييس شوراي المپيك آسيا انتخاب شد.

در ادامه انتخابات هيئت رييسه شوراي المپيك آسيا، بهرام افشارزاده به عنوان دبيركل ايران براي ششمين سال پياپي به عنوان عضو كميته آمار و عضو هيئت رييسه اين شورا انتخاب شد.

ورزش ايران در ساير كميته‌هاي شوراي المپيك آسيا نيز نماينده دارد كه از آن جمله مي‌توان به علي كفاشيان و وحيد مرادي اشاره كرد.

انتخابات كميته‌هاي شوراي المپيك آسيا فردا در ژاپن برگزار مي‌شود.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی