مهدوي كيا در كنار مارادونا و زيدان

گلي كه بازيكن يوناني اينتراخت فرانكفورت از فاصله 73 متري وارد دروازه مانوئل نوير، سنگربان ملي پوش شالكه كرد باعث شد تا پايگاه اينترنتي فدراسيون جهاني فوتبال گزارشي از گل‌هاي مشابه را تهيه كند. در گزارش فيفا از بزرگاني چون ديگومارادونا، ريوالدو، زين الدين زيدان و همچنين مهدي مهدوي كيا ياد شده است.

نويسنده گزارش "پرواز فوتبال: گلهاي راه دور جذاب" كه به نمونه‌هاي تماشايي بازيكنان برجسته‌اي چون ريوالدو، مارادونا، بكام، زيدان اشاره داشته از مهدي مهدوي كيا كاپيتان پيشين تيم ملي ايران هم ياد كرده است.

دو گلي كه بازيكن سالهاي پيش هامبورگ در بازي برابر چين، از رقابتهاي انتخابي جام جهاني 1998 به ثمر رساند و برتري 4 بر 2 ايران را در داليان در پي داشت.

در گزارش فيفا آمده است: « يك بازيكن بزرگ آسيايي درسالهاي نه چندان دور با شوتي از راه دور عضلاتش را به كار گرفت. مهدي مهدوي كيا كه در آن روزها بازيكني جوان و خوني تازه براي تيم ملي ايران شمرده مي‌شد برابر چين در رقابتهاي انتخابي جام جهاني 1998 دوبار از فاصله‌اي دور در جريان بازي گلزني كرد تا تيمش عقب ماندگي با دو گل را به برتري 4 بر 2 تبديل كند. جايگاهي ثابت در تيم ملي، افتخارهاي پرشمار و دوراني درخشان از جمله تبديل شدن به بازيكن محبوب هواداران هامبورگ پيامدهاي آن گل براي مهدوي كيا بودند.»






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی