سليمي بهترين وزنه بردار سال2010 شد

حسین رضازاده نخستین روز فعالیت کاری اش به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری را با این خبر مسرت بخش آغاز کرد: "بهداد سلیمی بهترین وزنه بردار سال 2010 جهان شد."

                            
سلیمی در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در آنتالیا عنوان قهرمانی را به دست آورد و در بازی های آسیایی گوانگجو هم مدال طلای دسته فوق سنگین را به گردن آویخت تا از نگاه کاربران سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری شایسته‌ترین فرد برای معرفی به عنوان بهترین وزنه بردار سال 2010 میلادی لقب بگیرد.

انتخاب بهترین وزنه بردار سال از سوی مجله فدراسیون جهانی وزنه برداری و با رأی‌گیری از کابران پایگاه اینترنتی سایت رسمی این فدراسیون صورت می گیرد تا در پایان جایزه "ژنو بوسکویچ" به وزنه بردار برتر جهان اهدا شود. بوسکویچ یکی از خبرنگاران ورزشی نویش کشور مجارستان است که اولین‌بار ایده انتخاب وزنه بردار سال جهان را در سال 1982 مطرح کرد.

پیش از این حسین رضازاده 3 بار در سال های 2000، 2002 و 2004 به عنوان بهترین وزنه بردار جهان انتخاب شده بود و اینک که بهداد سلیمی به عنوان بهترین وزنه بردار سال 2010 معرفی شده، برای چهارمین بار است که این عنوان با ارزش از آن وزنه برداری کشورمان می شود.

بهداد سلیمی طی مراسم ویژه ای جایزه "ژنو بوسکویچ" را از دست مسوولان فدراسیون جهانی وزنه برداری دریافت خواهد کرد.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی