پروین:از این هشت پا خوشم آمد

علی‌آقا چه خبر، فینال جام‌جهانی چطور بود؟
ای بابا! دوباره می‌خواهی یک تیتر از زبان من بگیری تا چند روز آن را سوژه کنی؟

منظورتان کدام تیتر است؟
همان تیتر طرفدار هر تیمی بودم 4 تا خورد! هر جا می‌رفتم می‌گفتند علی‌آقا عجب حرف زیبایی زدی! و همه قبول داشتند که بزرگان زود حذف می‌شوند.

در مورد مارادونا هم جالب گفتید که دلم برای این «بچه» سوخت؟

آره واقعآً برای مارادونا و تیمش غصه خوردم. اگر قرار بود ببازند چرا 4 تا ‌خوردند؟ البته من فکر می‌کردم برزیل و آ‌رژانتین فینالیست می‌شوند اما نشد. وقتی آلمان 4 تا به انگلیس و آرژانتین زد فکر می‌کردم آنها یک پای فینال هستند اما دیدید که اسپانیا، آلمان را حذف کرد.

فینال چطور بود؟
به نظر من فینال جذاب نبود چون حساسیت به اوج رسیده بود و بازیکنان احتیاط می‌کردند البته برخوردهای فیزیکی بازیکنان هم خیلی زیاد بود و در مجموع فکر می‌کنم فینال خیلی زیبا نبود. من مسابقه رده‌بندی آلمان- اروگوئه را بیشتر پسندیدم.

در فینال طرفدار کدام تیم بودید؟

هلند خیلی حیف شد.بعد از 32 سال به فینال آمده بود و البته اسپانیا نیز اولین بار بود که فینالیست می‌شد اما هلند دو بار دیگر هم در فینال به آلمان و آرژانتین باخته بود.

مثل اینکه آمار اطلاعات شما هم دقیق است.
نه بابا، من اهل آمار کتابی نیستم، در تلویزیون می‌گفتند من هم شنیدم.

راستی از هلند 78 چه خاطره‌ای دارید؟
آن سال‌ها که ما می‌خواستیم به آرژانتین برویم مثل حالا این قدر روزنامه، سایت، خبرگزاری و... نبود اما همان چند روزنامه می‌نوشتند ایران 11 گل می‌خورد. دیگری می‌نوشت در برابر هلند کیسه گل می‌شوید. من که خودم تکنیکی‌ترین بازیکن بودم حسابی ترسیده بودم اما در نهایت با 3 گل شکست خوردیم. شاید دلیل اصلی‌اش این بود که روحیه ما را پایین آ‌ورده بودند البته شب قبل از مسابقه به شوخی به بچه‌ها گفتم بیایید فردا همگی لباس مشکی بپوشیم و برویم توی زمین و اگر پرسیدند چه شده بگوییم مادر همه‌مان فوت شده تا آنها دلشان بسوزد و کمتر گل بزنند. (با خنده)

راستی نظرتان در مورد هشت‌پا چیست؟
واقعاً این هشت‌پاهمه پیش‌بینی‌هایش درست بود. اصلاً این را از کجا گیر آورده بودند؟ او به درد شرط‌بندی‌ها می‌خورد. ولی در مجموع ما از این هشت‌پا خوشمان آمد. پیش‌بینی‌هایش درست بود.

یادتان هست 8-7 سال پیش مصاحبه کردید و گفتید مربی خارجی فقط آقا دل‌بوسکه‌؟

آره واقعاً هنوز هم همین حرف را می‌زنم اگر قرار است روزی مربی خارجی وارد مملکت ما شود یکی مثل همین آقا دل‌بوسکه باید بیاید. من به جای فدراسیون بودم همین فردا پول جور می‌کردم و ‌آقا دل‌بوسکه را 5 سال سرمربی تیم‌ملی می‌کردم تا او با یک برنامه‌ریزی درست و حسابی هم آینده تیم‌ملی را درست می‌کرد هم به فوتبال ما چیزهای زیادی یاد می‌داد.

سؤالات خیلی شد می‌دانم فردا هم یک تیتر درمی‌آوری که هرجا برویم بحث آن تیتر است. راستی بنویس دلم برای جام‌جهانی تنگ می‌شود. 

سرانجام جام‌جهانی 2010 آفریقای‌جنوبی به خط پایان رسید و فینال هلند و اسپانیا با برتری اسپانیا تمام شد تا هلند سه دوره حضور در فینال را بدون کسب مقام قهرمانی تمام کند. دیروز وقتی دست داد تا دقایقی با علی پروین سرمربی اسبق تیم‌ملی و پرسپولیس گفت‌وگو کنیم. پروین که تیتر مصاحبه‌اش «هر تیمی را که گفتم قهرمان می‌شود 4 تا خورد» با استقبال گسترده خوانندگان با جامعه فوتبال روبه‌رو شده بود این بار نیز حرف‌هایی شنیدنی درباره جام‌جهانی به زبان آورد.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی