کامرانی فر :شاید دیگر به داوری ادامه ندهم

كمك داور موفق ايران در جام جهاني با بيان اين مطلب كه ممكن است ديگر داوري نكند، تصريح كرد: من براي رسيدن به جام جهاني خيلي چيزها را از دست دادم و سختي‌هاي زيادي را متحمل شدم. جام جهاني از چند سال پيش آرزوي من بود و حال كه به آن رسيده‌ام مطمئن نيستم كه آيا به حرفه داوري ادامه مي‌دهم يا نه.

كامراني فر افزود: من 10 سال كارمند آموزش و پرورش بوده‌ام و به احتمال فراوان همانجا به كارم ادامه خواهم داد. ادامه دادن در داوري شايد ديگر درست نباشد.

كامراني فر در خصوص تيم داوري خود در جام جهاني اظهار كرد: قبول دارم كه تيم داوري من در جام جهاني قوي نبود. ما از 3 سال قبل به همراه مسعود مرادي براي جام جهاني انتخاب شده بوديم و فيفا از آن زمان روي ما سرمايه‌گذاري كرده بود. پس از آن كه مرادي از جمع ما كنار رفت من به همراه خليل الغمدي و داور ديگر يك تيم را براي جام جهاني تشكيل داديم.

كمك داور ايراني جام جهاني همچنين در ارتباط با عملكرد خود در بازي‌هاي جام جهاني اضافه كرد: من در 4 مسابقه داوري كردم كه در دو بازي فرانسه – مكزيك و شيلي – سوئيس كمك داور اول و در دو بازي آرژانتين- نيجريه و برزيل – هلند نيز كمك داور ذخيره بودم. دربازي فرانسه و مكزيك به لطف خدا توانستم آن صحنه گل مكزيك را به درستي قضاوت كنم.

وي ادامه داد: بعد از بازي فرانسه و مكزيك يكي از گزارشگران خارجي گفت كه با اين صحنه ايرلندي‌ها كمك داور ايراني را دوست خواهند داشت!

كامراني فر اضافه كرد: در بازي شيلي و سوئيس هم صحنه اخراج بازيكن سوئيس بسيار سخت بود كه البته بعد از بازي فيفا از تصميم من در آن صحنه حمايت كرد.

تنها نماينده جامعه داوري ايران در جام جهاني در ارتباط با نمره‌اي كه در طول مسابقات به داوران داده مي‌شد، خاطرنشان كرد: اين نمرات از سوي سايت‌هاي مختلفي به داوران داده مي‌شد اما فيفا هيچ نمره‌اي به داوران نمي‌دهد.

كامراني فر افزود: از جمع 139 گلي كه در جام جهاني به ثمر رسيده تنها دو گل آن با اشتباه داوران بود. به نظر من مساله عجيب داوري اين مسابقات اشتباهات پشت سر هم داوران در دو بازي انگليس – آلمان و آرژانتين – مكزيك بود كه حرف و حديث‌هاي زيادي درباره داوري به وجود آورد.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی