جرزینهو:بازیکنان ایرانی استعداد و توانایی بالایی دارند

ستاره دهه هفتاد فوتبال برزيل گفت: در سازماندهي فوتبال ايران بايد تجديدنظر صورت گيرد.

                           

جرزينهو صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه و خبرنگاران در خصوص سفر به ايران و فوتبال ايران اظهار داشت: اين اولين سفري است كه به ايران آمده‌ام و اميدوارم در آينده بتوانم بار ديگر به اين كشور سفر كنم تا تمام امكانات و فعاليت‌هاي فوتبال ايران را از نزديك ببينم. اين مسئله براي من بسيار مهم است كه امروز در جمع خبرنگاران حضور دارم و مطمئنم اين حضور انعكاس بسيار خوبي در رسانه‌ها و مطبوعات ايران خواهد داشت.

وي ادامه داد: در مورد جام جهاني و فوتبال ايران صحبت هايي دارم و در مورد آن نظرات خود را ارائه خواهم داد.
بسيار خوشحالم كه در شبكه تلويزيوني ايران حضور پيدا و در مورد اهميت فوتبال در جهان صحبت مي‌كنم.

ستاره فوتبال برزيل خاطرنشان كرد: من در بازيكنان ايراني استعداد و توانايي بالايي را مشاهده مي‌كنم. آنها ذاتا فوتبالي هستند و مي‌توانند موفقيت‌هاي زيادي را در دنياي فوتبال كسب كنند. زماني كه سرمربي تيم ملي عربستان بودم مشاهده مي‌كردم كه فوتبال آسيا در حال پيشرفت است و ايران نيز در اين راستا گام بر مي‌دارد. اميدوارم كه ايران بتواند با كمك‌هاي مسئولان و افراد ذيربط در فدراسيون اين كشور مراحل ترقي را سپري كند و در جام جهاني 2014 حضور داشته باشد.

جرزينهو عنوان كرد: مهمترين نقش را در توسعه و رشد فوتبال مسئولان فدراسيون ايفا مي‌كنند و آنها هستند كه با برنامه‌ريزي صحيح مي‌توانند راه پيشرفت و توسعه فوتبال كشور را فراهم كنند. من بسيار اميدوارم كه در جام جهاني بعدي ميزبان تيم ملي ايران باشيم.

ستاره فوتبال برزيل در مورد عدم حضور بازيكنان سرشناس در ايران تصريح كرد: مي‌دانم كه ايراني‌ها بسيار علاقمند به فوتبال برزيل هستند و من نيز مثل ايراني‌ها از اين اتفاق كه افراد سرشناس و ستاره‌هاي فوتبال در اين كشور حضور پيدا نمي‌كنند ناراحتم و اميدوارم در آينده شرايطي به وجود آيد كه ستاره‌هاي فوتبال به ايران سفر كنند.

وي افزود: واقعا در شگفت هستم كه مردم ايران اينقدر نسبت به فوتبال علاقمند هستند و مسائل اين رشته را پيگيري مي‌كنند. حضورم را در ايران بسيار غني مي‌شمارم و اميدوارم اين رابطه ادامه داشته باشد.

جرزينهو در مورد سطح جام جهاني 2010 فوتبال آفريقاي جنوبي گفت: در اين دوره از رقابت‌ها اتفاقات و مسائل بسياري بوجود آمد و تيم‌هاي بزرگي در ابتداي راه با جام خداحافظي كردند. براي من بسيار جالب است كه در دنياي امروز برزيل بزرگترين توليد كننده بازيكن فوتبال در دنيا شده است. البته اين مسئله باعث بوجود آمدن مسائل تبليغاتي فراوان در اين كشور شده و رشد سريع مسائل مالي را پديد آورده است كه اين مي‌تواند به فوتبال برزيل ضربه بزند.

جرزينهو يادآور شد: در ايران با يكي از بازيكنان برزيلي خوب آشنا شدم كه در يكي از تيم‌هاي فوتبال فعاليت دارد و توانسته نمايش خوبي از خود نشان دهد. همچنين در كشورهاي هلند، اسپانيا و آلمان بازيكنان برزيلي زيادي وجود دارند كه اين امر خود باعث متزلزل شدن تيم ملي فوتبال برزيل شده است و در اين جام جهاني شاهد بوديم كه برزيل تيم واقعي خود نبود.

ستاره فوتبال برزيل درخصوص حذف اين تيم از جام جهاني اظهار داشت: براي مردم برزيل بسيار طاقت‌فرساست كه 8 سال دور از جام باشند و اين رويداد بزرگ را تجربه نكنند. مسئوليت ما در جام‌جهاني 2014 كه ميزبان اين رقابت‌ها نيز هستيم بسيار سنگين است و بايد كاري كنيم كه بتوانيم دل هواداران فوتبال را بدست آوريم. برنامه‌هاي تيم فوتبال برزيل 8 سال قبل از جام جهاني چيده مي‌شود تا بتواند با حضور قدرتمند چهره واقعي اين تيم را نمايش دهد.

جرزينهو درباره درگيري بوجود آمده بين پله و مارادونا تأكيد كرد: اين يك مسئله‌اي است كه بين دو ستاره جهان فوتبال بوجود آمده و مسئله شخصي است و من نمي‌توانم در مورد آن زياد صحبت كنم. البته اين نكته را متذكر مي‌شوم كه هميشه بين يك كودك آرژانتيني و كودك برزيلي صحبت‌ها و حرف‌ و حديث‌هايي وجود داشته است تا يكديگر را در معرض ظهور قرار دهند.

وي در مورد فوتبال ايران و رشد و توسعه اين رشته تصريح كرد: بازيكنان ايران توجه مرا بسيار به خود جلب كردند زيرا هوش و توانايي بسيار بالايي دارند. اگر هوش و ذكاوت در فوتبال نباشد نمي‌توانيم پيشرفت و رشد داشته باشيم.

بازيكن با تكنيك دهه 60 و 70 تيم ملي فوتبال برزيل كه مدتي است به عنوان كارشناس يكي از برنامه‌هاي ويژه جام جهاني در ايران حضور دارد، با ابراز تعجب از ناكامي فوتبال ايران اظهار داشت: سوال من اين است كه چرا فوتبال ايران نتوانسته در اين سال‌ها رشد و پيشرفت داشته باشد. در گذشته عربستان با ايران رقابت مي‌كرد و از ايران عقب‌تر بود، اما در حال حاضر عربستان رشد كرده و ايران برابر اين كشور شكست را پذيرا مي‌شود. مطمئنم كه در سازماندهي فوتبال ايران بايد تجديدنظر صورت گيرد و من علت اين افت را در فوتبال ايران را نمي‌دانم.

وي در مورد مسائل مالي به وجود آمده در فوتبال خاطرنشان كرد: متاسفانه در جهان فوتبال مسائلي به وجود آمده كه بازيكنان به دنبال رشد اقتصادي خود هستند و اگر از بازيكني برزيلي بپرسيم چرا به فوتبال اروپا مي‌رود مسائل مالي را مطرح مي‌كند. من مشاهده مي‌كنم كه اين جريان جهاني شده و تمام بازيكنان به دنبال رفع مسائل مالي خود هستند. اميدوارم اين مساله از فوتبال پاك شود و بازيكنان به دنبال خود فوتبال باشند نه مسائل جانبي آن. در برزيل 2 هزار بازيكن داريم كه در جهان فوتبال بازي مي‌كنند، اما فقط تعداد اندكي از اين افراد در كشور خود حضور دارند.

جرزينهو ادامه داد: شكستي كه برزيل در جام جهاني متحمل شد به علت حضور بازيكنان در كشورهاي متعدد بود و اين امر به فوتبال برزيل لطمه زد. اميدوارم در آينده بتوانيم اين مشكل اساسي را حل كنيم و فدراسيون فوتبال سرمايه‌ها را در داخل كشور نگهداري كند تا بتواند يك تيم ملي ايده‌آل روانه ميدان كند.

وي افزود: در جام جهاني 70 بهترين تيم ملي برزيل روانه ميدان شد و بازيكنان با تمام انگيزه و توان توانستند تمام تماشاگران و هواداران را به خود معطوف كنند و تيتر اول تمام روزنامه‌هاي جهان شوند.

وي در مورد دونگا، سرمربي برزيل در جام جهاني كه با رسانه‌هاي جمعي و گروهي تعامل خوبي نداشت خاطرنشان كرد: نمي‌دانم چرا دونگا چنين رفتاري را با اصحاب رسانه انجام داد. فلسفه تيم فوتبال برزيل روحي و احساساتي است و احساسات وارد ورزش برزيل شده است. نمي‌دانم چرا و از كجا اين فلسفه وارد شده است. هميشه در تمام زندگي‌ام با مطبوعات رابطه خوبي داشته‌ام و فكر مي‌كنم مطبوعات بيشترين سهم را در موفقيت تيم دارند و حتي از كميته فني تيم نيز موثرتر است.

جرزينهو ادامه داد: در تمام زندگي‌ام رسانه‌ها در كنارم بوده‌اند و حتي زماني كه بازي مي‌كردم سعي كردم تعامل خوبي با آنها داشته باشم و تا زماني كه قهرمان و ستاره شدم مطبوعات را در كنار خود حفظ كردم و اعتقادات و تعريف‌هاي آنها را پذيرفتم. مطبوعات نقش بسيار مهمي در رشد و پيشرفت ورزش يك كشور ايفا مي‌كنند.

جرزينيهو خاطرنشان كرد: از جام جهاني 1960 تا 1990 بهترين بازيكنان در اختيار تيم فوتبال برزيل بودند و بهترين عملكرد را نشان دادند؛ شايد اين موضوع شانس ما بوده و شايد هم براساس كار و تكنيك به وجود آمده، اما مساله مهم اين است كه بازيكنان با عشق و علاقه بازي مي‌كردند.

وي افزود: در جام جهاني 2010 فوتبال تدافعي را شاهد هستيم و اين موضوع باعث افت تكنيك تيم فوتبال برزيل شده است و نتوانسته در جام جهاني عملكرد خوبي داشته باشد.

جرزينهو در مورد سفر ستاره‌هاي برزيل به ايران عنوان كرد: بايد رفت و آمد بين ايران و برزيل ايجاد شود و بازيكنان با حضور در دو كشور تجارب خود را انتقال دهند تا باعث پيشرفت فوتبال در هر دو كشور باشيم.

ستاره فوتبال برزيل در مورد حضور اسپانسرها در فوتبال عنوان كرد: تمام مسائل مالي را بايد اسپانسر در خصوص تيم ملي و باشگاه‌ها انجام دهد تا فوتبال از لحاظ آماتوري خارج شده و به صورت حرفه‌اي به اين رشته نگاه شود؛ البته نبايد به فوتبال به ديد اقتصادي نگاه كرد. كشوري به نام ايران با پتانسيل بازيكنان با استعداد و توانايي بالا مي‌تواند رشد مضاعفي داشته باشد و در آينده شاهد موفقيت‌هاي اين تيم در عرصه‌هاي جهاني و بين‌المللي باشيم.




نظرات:




گزارش تخلف
بعدی