اروگوئه با غلبه بر غنا حریف هلند شد

 تيم فوتبال اروگوئه در ضربات پنالتي مقابل غنا به برتري رسيد و به مرحله نيمه نهايي جام جهاني راه يافت.

                      
اين ديدار از ساعت 23 جمعه شب در ورزشگاه ساكرسيتي شهر ژوهانسبورگ برگزار شد و دو تيم پس از 90 دقيقه تلاش به تساوي يك بر يك رسيدند.
در حالي كه پس از 45 دقيقه گلي به ثمر نرسيد، مونتاري در دومين دقيقه از وقت هاي تلف شده نيمه اول دروازه اروگوئه را گشود تا نماينده آفريقا پيروز به رختكن برود.
در نيمه دوم اروگوئه چندين موقعيت گلزني به دست آورد و در دقيقه 55 ديه‌گو فورلان از روي يك ضربه ايستگاهي دروازه غنا را گشود تا كار به تساوي بكشد.
تلاش دو تيم براي زدن گل دوم در وقت قانوني بي نتيجه بود و اين ديدار به وقت اضافي كشيد.
در حالي كه 120 دقيقه از بازي گذشته بود، سوارز بازيكن تيم اروگوئه با دست مانع ورود ضربه سر مهاجم غنا به دروازه شد تا از بازي اخراج شده و يك پنالتي در آخرين ثانيه هاي بازي به سود غنا اعلام شود.
همه منتظر گلزني آساموا جيان بودند اما ضربه اين مهاجم پس از برخورد به تيرك افقي به بيرون رفت تا بلافاصله داور خاتمه بازي را اعلام كند و كار به ضربات پنالتي بكشد.
در ضربات پنالتي اروگوئه 4 بر 2 پيروز شد تا در مجموع با نتيجه 5 بر 3 به برتري رسيده و جواز حضور در مرحله نيمه نهايي را كسب كند. اين تيم بايد به مصاف هلند برود.
بنكوئرنكا از پرتغال قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. وي علاوه بر اخراج سوارز در آخرين دقيقه بازي، به فسيله، آره‌وارو و پرز از اروگوئه و پانتسيل، سارپي و منساه از غنا اخطار داد.
 

اسكار تابارز پس از پيروزي مقابل غنا در ضربات پنالتي و راه يابي به مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2010 با ابراز خوشحالي از اين موفقيت حركت لوئيس تابارز را شجاعانه خواند و از او تشكر كرد.

در آخرين ديدار از مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، تيم اروگوئه در حالي در ضربات پنالتي به برتري رسيد كه غنا در دقيقه 120 فرصتي طلايي براي پيروزي داشت. پس از هندبال لوئيس سوآرز و اخراج او از ميدان جيان آساموا نتوانست ضربه پنالتي را به گل تبديل كند تا تيم هاي آفريقايي براي حضور در جمع 4 تيم پاياني حداقل 4 سال ديگر منتظر بمانند.

اسكار تابارز در نشست خبري بعد از بازي گفت: حس عجيبي دارم. اصلا گفتني نيست. زيبايي فوتبال همين است، يك لحظه اوج اميد و شامداني و لحظه اي بعد ياس و نوميدي.

سرمربي اروگوئه درباره اتفاق دقيقه 120 و اخراج تابارز گفت: نمي دانم چرا عده اي مي‌خواهند پيروزي ما را كم رنگ جلوه دهند. اين كه ما با تقلب غنا را شكست داديم واقعا بي‌انصافي است. حركت سوآرز يك ريسك بود كه خوشبختانه جواب داد. ما بايد مديون او باشيم.

تابارز با اشاره به اتهام تقلب و ناجوانمردي به بازيكنانش گفت: حركت سوآرز غيرارادي بود. او وقتي ديد توپ دارد وارد دروازه مي شود بر حسب غريزه توپ را با دست زد. پنالتي گرفته شد، سوآرز اخراج شد، بازي بعدي را هم از دست داد. اين كافي نيست؟

تابارز در ادامه افزود: نكند اين كه آسامو پنالتي را از دست داد هم تقصير سوآرز است؟ مطرح كردن اين مسائل اصلا صحيح نيست. فوتبال همين است يك روي ان پيروزي و م وفقيت است و روي ديگر ان شكست و ناكامي. امكان داشت ضربه پنالتي آسموا به گل تبديل شود. در اين صورت ما شكست را مي پذيرفتيم.

تابارز در پايان درباره ديدار تيمش مقابل هلند در مرحله نيمه نهايي گفت: در اين بازي عملكرد چندان مطلوبي نداشتيم با توجه به اين كه 0120 دقيقه بازي كرديم بازيكنان بسيار خسته اند. اما فرصت چنداني نداريم بايد هر چه سريعتر خودمان را براي ديدار مقابل هلند آماده كنيم. از اين كه به اين مرحله راه يافته ايم و ت اآخرين روز در آفريقاي جنوبي مي ميانيم بسيار خوشحالم.

تيم اروگوئه سه شنبه در كيپ تاون به مصاف هلند خواهد رفت تا چهره نخستين فيناليست اين دوره از رقابت ها مشخص شود.

راجاوچ: نام بازنده برازنده غنا نيست

سرمربي تيم ملي فوتبال غنا گفت: در پايان 120 دقيقه مبارزه نام تيم بازنده برازنده غنا نبود.

                    
به نقل از رويترز، ميلوان راجاوچ‌ اظهار داشت: آنچه كه مي‌توانم بگويم همين است كه در فوتبال يك تيم بايد برنده شود و يك تيم ببازد. متاسفانه امروز نام تيم بازنده به غنا رسيد كه برازنده‌اش نبود.

وي افزود: بازي با اروگوئه ديداري بسيار دشوار بود. از آنجايي كه ما برابر آمريكا 120 دقيقه تمام بازي كرديم، در اين ديدار نيز مجبور شديم 120 دقيقه ديگر بازي كنيم. در پايان نيز از شانس خوبي براي تاريخي شدن و قرار گرفتن در جمع 4 تيم برگزيده جام برخوردار شديم.

راجاوچ عنوان كرد: يكي از مشكلات امروز ما اين بود كه دو بازيكن اصلي خود را به همراه نداشتيم. با اين حال صاحب موقعيت‌هاي زيادي شديم و حتي فرصت زيادي براي جبران داشتيم.

او ادامه داد: ‌از لطف و حمايت‌هاي هواداران تيم ملي و نيز مردم آفريقا تشكر مي‌كنم كه بطور پيوسته ما را حمايت كردند. آنها واقعا ما را شرمنده كردند و ما در آستانه رقم زدن داستاني تاريخي بوديم كه متاسفانه شكل نگرفت.
تيم غنا پس از 120 دقيقه مبارزه با اروگوئه در ضربات پنالتي بازنده شد تا نتواند به جمع 4 تيم پاياني راه يابد. 
 
تابارس: به خاطر شايستگي جوانانم خوشحالم

 سرمربي تيم ملي فوتبال اروگوئه گفت: بيشتر از هر چيزييژ از اينكه جوانانم توانستند غنا را شكست دهند، خوشحالم.

                     
به نقل از رويترز، ‌اسكار تابارس گفت: آنقدر خوشحال و با نشاط هستم كه قابل توصيف نيست.من بيش از هر چيزيي براي جوانان تيمم خوشحال هستم كه از ابتدا مقابل غنا جنگيدند و تلاش كردند. آنها يك گام به عقب برنداشتند.

وي افزود: در اين بازي تيمي كه از لحاظ روحي و اعصاب شرايط بهتري داشت،‌ برنده شد. خوشحالم كه تيمم برنده اين ماراتن رواني شد.
تيم ملي اروگوئه پس از 120 دقيقه مبارزه با غنا، توانست در نبرد شب گذشته در ضربات پنالتي حريف آفريقايي ‌را شكست داده و به جمع تيم‌هاي مرحله نيمه‌نهايي صعود كند.

 
ماندلا: اشك‌هاي تو اشك‌هاي آفريقا بود

رهبر آفريقا در پايان بازي غنا و اروگوئه خطاب به ژيان و هم‌تيمي‌هايش گفت: اشك‌هاي تو اشك‌هاي آفريقا بود.

                     

به نقل از اسوشيتد پرس، نلسون ماندلا به رغم توصيه پزشكان براي دوري از استرس و هيجان بازي غنا و اروگوئه را تماشا كرد.

وي پيش از اين بازي، غنا را تيم ملي آفريقا خطاب كرده بود و پس از حذف تراژديك اين تيم برابر نماينده آمريكاي جنوبي خطاب به ژيان بازيكن كليدي غنا گفت: اشك‌هاي تو اشك‌هاي آفريقا بود. نگران نباش، تو كارت را كردي و اكنون همه كودكان آفريقا به وجود تو افتخار مي‌كنند. دست‌هاي شما را ديدم كه به سمت آسمان بلند بود. شما فرزندان آفريقا بوديد و ما از فرزندان خود راضي هستيم.

در ادامه متن ارسال شده از دفتر كار ماندلا از قول وي آمده است: آفريقا نبايد گريه كند. شادي تنها كاري است كه بايد انجام داد، لبخند كودكان يعني پيروزي شما و يادتان باشد كودكان آفريقايي نشاني از حضور خداوند هستند و هر كه آنها را شاد مي‌كند در نظر ما پيروز واقعي است.
غنا در ضربات پنالتي برابر اروگوئه تن به شكست داد و به نيمه نهايي صعود نكرد.    





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی