برزیل حذف شد

تیم ملی فوتبال برزیل با شکست مقابل هلند در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم ملی فوتبال برزیل، یکی از اصلی‌ترین بخت‌های قهرمانی رقابت‌های جام جهانی، عصر امروز جمعه در ورزشگاه "نلسون ماندلا" شهر پورت الیزابت با نتیجه 2 بر یک مقابل هلند شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

برزیلی‌ها در نیمه نخست با تک گل روبینیو که در دقیقه 10 به ثمر رسید، از حریف خود پیش افتادند اما برتری آنها در نیمه دوم با ارائه یک بازی برتر از سوی هلند از دست رفت. نارنجی پوشان هلند در نیمه دوم این دیدار پربرخورد دو بار به گل رسیدند تا در نهایت با نتیجه 2 بر یک برنده دیدار باشند.


شادی روبینیو پس از به ثمر رساندن گل برزیل

فیلیپه ملو در دقیقه 53 با ضربه سر به اشتباه دروازه برزیل را باز کرد و وسلی اشنایدر در دقیقه 68 گل برتری را با ضربه سر وارد دروازه قهرمان پنج دوره رقابت‌های جام جهانی کرد.

برزیلی‌ها در نیمه دوم عملکرد انتقادبرانگیزی داشتند و اخراج فیلیپه ملو در دقیقه 73 پس از خطا بر روی آرین روبن بر مصائب این تیم افزود تا در نهایت این شاگردان فن مارویک باشند که به مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2010 راه پیدا کنند.

سنگربان برزيل پس از پايان ديدار تيمش مقابل هلند و حذف از جام جهاني در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني به شدت گريست.

تيم ملي فوتبال برزيل جمعه در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف هلند رفت و در حالي كه ابتدا با يك گل از حريف پيش بود در نيمه دوم با دريافت دو گل از هلند تن به شكست داد. بسياري از كارشناسان معتقدند خروج اشتباه سزار پايه گذار گل تساوي هلند بود.

سزار درباره گل اول هلند گفت: موقعيت خطرناكي بود. من نمي دانستم "ملو" مي خواهد چگونه توپ را دور كند. به سمت توپ حركت كردم تا آن را مشت كنم. اما ناگهان ملو با ضربه سر توپ را به سمت دروازه فرستاد.

سزار در رابطه با حذف از جام جهاني گفت: بسيار تلخ و نااميد كننده است. روحيه بسيار خوبي داشتيم، اما نمي دانم چه بگويم. همه ناراحت هستند.

سزار در اين لحظه ديگر نتوانسيت خودش را كنترل كند و در مقابل دوربين هاي تلويزيوني اشك هايش جاري شد و چندين دقيقه گريست.

فيليپ ملو كه نقش مهمي در شكست برزيل و حذف تيمش از جام جهاني داشت، اخراج از زمين مسابقه را تصميم سليقه اي دانست و از داور مسابقه انتقاد كرد.

تيم ملي فوتبال برزيل جمعه در ديدار مقابل هلند به ميدان رفت و ابتدا با يك گل از حريف پيش بود اما با گل به خودي "ملو" بازي به تساوي كشيده شد. بعد از گل دوم هلند در حالي كه برزيل فشار مي‌آورد تا بازي را به تساوي بكشاند، ملو با حركت بچگانه اخراج شد تا همگان او را مقصر اصلي شكست قلمداد كنند.

فيليپ ملو در نشست خبري بعد از بازي گفت: نمي دانم گل اول چگونه به ثمر رسيد. سزار پشت سر من بود و من او را نمي ديدم. نمي دانم توپ به من برخورد كرد يا به او. فقط وقتي سرم را برگرداندم ديدم توپ وارد دروازه شده است.

ملو درباره گل دوم هلند هم گفت: در يارگيري اشتباه داشتيم. نبايد اجازه مي داديم بازيكن كوتاه قامتي مانند اسنايدر ضربه سر بزند.

مدافع 27 ساله تيم ملي برزيل درباره اخراجش از زمين مسابقه گفت: فكر مي كنم درگيري ما كاملا عادي بود. در چنين صحنه هايي اين سليقه داور است كه رنگ كارت را مشخص مي كند. در ديدار مقابل پرتغال "پپه" حركت مشابهي روي من انجام داد اما كارت قرمز نگرفت. اما داور ژاپني شتاب زده عمل كرد و كارت قرمز را به من نشان داد.

ملو درباره درگيري اش با روبن هم گفت: واقعا مسخره بود. تا كوچكترين تماسي به وجود مي‌آمد خودش را روي زمين مي انداخت. من مي خواستم توپ را بردارم و سريع ضدحمله را شروع كنم. نمي خواستم به او آسيب برسانم. اگر چنين قصدي داشتم آن قدر قدرت داشتم كه پايش را بشكنم!

ملو حذف از جام جهاني را تلخ ترين لحظه زندگي‌اش دانست و گفت: پيش از آغاز جام جهاني به دليل آسيب ديدگي شانسي براي حضور در آفريقاي جنوبي نداشتم. اما با كمك پزشكان و ساير بازيكنان توانستم خودم را آماده كنم. واقعا حيف است تيمي مانند برزيل جام را فتح نكند.

سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل پس از شكست مقابل هلند و حذف از جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از سمت خود كناره‌گيري كرد.

تيم ملي برزيل جمعه شب در مرحله‌ي يك چهارم نهايي رقابت‌هاي جام جهاني 2010 مقابل هلند به ميدان رفت و در پايان با نتيجه 2 بر يك تن به شكست داد و از راه‌يابي به جمع 4 تيم پاياني باز ماند.

كارلوس دونگا، درباره‌ي بازي مقابل هلند گفت: هيچ كس تحمل شكست را ندارد، همه از ما انتظار داشتند به راحتي هلند را شكست دهيم اما در جام جهاني هيچ ديدار آساني وجود ندارد آن هم در اين مرحله، نمي‌خواهم از زير بار شكست شانه خالي كنم اما قبول كنيد بازي كردن با يك يار كمتر مقابل تيم با كيفيتي مانند هلند كار بسيار دشواري است.

دونگا در ادامه افزود: متاسفانه نتوانستيم در نيمه دوم آهنگ خوب كار تيمي نيمه اول را حفظ كنيم و پس از دريافت گل اول شيرازه تيم ما از هم پاشيد.

دونگا با پذيرش مسووليت شكست گفت: سرمربي تيم هميشه نقش اول را در موفقيت و شكست تيم دارد. من هم به عنوان مربي و نفر اول نيمكت برزيل مسووليت اين شكست را مي‌پذيرم و از هواداران عذرخواهي مي‌كنم.

دونگا در پايان گفت: اين آخرين حضور من در تيم ملي برزيل است، براي مربي بعدي تيم آرزوي موفقيت مي‌كنم.

هلند به انتظاري 36 ساله پايان داد

موفقيت هلند برابر برزيل در حالي به دست آمد كه به صبر تيم نارنجي‌پوش براي غلبه بر حريف آمريكاي جنوبي پس از بيش از سه دهه خاتمه داد.

                       
 
به نقل از فيفا،‌ آخرين مرتبه اي كه هلند در جام‌جهاني موفق به پيروزي بر سلسائو (لقب برزيل) شد، مربوط به سال 1974 است. هلندي‌ها كه در 36 سال گذشته همواره از اين لحاظ حسرت به دل بودند، چنين موفقيتي را بار ديگر لمس كردند.
با انجام بازي روز گذشته هلند و برزيل و نيز غنا و اروگوئه آمار و ارقامي ثبت شد كه به اين شرح است:

89:
89 بازيكن گوناگون تاكنون توانسته اند در جام‌جهاني 2010 براي تيم خود گلزني كنند.

60:
با باخت از هلند، ‌60 سال گذشت تا برزيل در نيم كره جنوبي زمين و در يك جام‌جهاني بازنده شود.

36:
36 سال گذشت تا اينكه تيمي از هلند در يك دوره موفق به كسب برد برابر برزيل شد.در واقع آخرين هلندي‌هاي كه توانستند در يك جام جهاني براي هلند برابر برزيل گل بزنند، در سال 1974 در دورتموند بود كه يوهان كرويف و يوهان نيسكنز اين كار را انجام دادند.

25:
با انجام بازي مقابل برزيل شمار بازي‌هاي كه برت فان مارويك هدايت نارنجي‌پوشان را برعهده داشته، به 25 بازي رسيد. نكته عجيب در اين ميان آن است كه در تمامي اين بازي‌ها ، يوريس ماتيسن،‌مدافع مياني تيم حضوري هميشگي داشته است.اما اين ركورد در بازي روز گذشته برابر برزيل بخاطر مصدوميت از بين رفت.حالا اين ركورد متعلق به ديرك كوييت است كه در تمامي ديدارها حاضر بوده است.

20:
20 سال گذشت تا اينكه برزيل براي دومين بار در تاريخ حيات خويش در مرحله نيمه‌نهايي دو جام‌جهاني حضور ندارد.

4:
4: تاكنون 4 تيم فرانسه، آرژانتين،‌ايتاليا و هلند توانسته‌اند در يك جام‌جهاني برزيليان را شكست دهند.

2:
2 تيم آرژانتين و پاراگوئه تنها تيم هاي هستند كه از ابتدا جام‌جهاني كنوني هيچگاه از حريف خود عقب نيفتادند.

1:
تيم هلند در شرايطي اكنون به مرحله نيمه نهايي قدم گذاشته كه تنها يك گل دريافتي، در جريان بازي در جام‌جهاني كنوني در كارنامه‌اش ثبت شده است. زيرا گل هاي دريافتي ديگر اين تيم از روي نقطه پنالتي بوده كه توسط ساموئل اتوئو و روبرت ويتك زده شده است.

تيم ملي برزيل با گلي كه ديروز توسط فيليپو ملو به خود زد، ‌در حقيقت اولين اتوگل خود را در 97 بازي خود در جام‌جهاني تجربه كرد.
كاكا: اين بدترين شب زندگي من بود

 بازيكن كم‌فروغ تيم ملي فوتبال برزيل پس از حذف از جام جهاني نوزدهم گفت: اين بدترين شب زندگي من بود.

                       

به نقل از ماركا اسپانيا، كاكا كه خاطره خوش 2002 را هنوز به ياد مي‌آورد پس از شكست برزيل برابر هلند گفت: اكنون 28 سال سن دارم و در جام جهاني 2014 برزيل 32 ساله خواهم شد. نمي‌دانم آن روز در چه وضعيتي هستم اما همين قدر مي دانم كه تمام شد و من باختم.
وي افزود: انتقاد كاملا غير منطقي برخي روزنامه‌هاي برزيلي را قبول ندارم و هرگز كم‌كاري نكرده‌ام. براي من برزيل از همه چيز مهمتر است اما به تنهايي قادر به قهرماني در جام جهاني نيستم.
 
جشن و شادي مردم آرژانتين به خاطر حذف برزيل

 مردم آرژانتين از شكست و حذف تيم ملي فوتبال برزيل خوشحال شده و به جشن پرداختند.

                        

به نقل از اوگلبو، لحظاتي پس از باخت ناباورانه برزيل برابر هلند و حذف از جام جهاني 2010، مردم شهر‌هاي مختلف آرژانتين با تجمع‌ گسترده در خيابان‌ها به جشن و سرور مشغول شدند. شادي مردم اين كشور آمريكاي لاتين به حدي بود كه براي ساعاتي تا پاسي از شب ادامه يافت.
شهروندان آرژانتيني آنقدر خوشحال بودند كه گويي تيم كشورشان به جاي نارنجي‌پوشان هلند مقابل رقيب ديرينه هم‌قاره‌اي به برتري رسيده است.
دليل اين همه شادي رقابت ديرينه‌اي است كه مردم اين كشور با برزيليان در رده‌هاي گوناگون از جمله ورزش در سطح قاره آمريكاي لاتين دارند. به باور آنها حذف برزيل سبب خواهد شد تا يكي از مدعيان درجه اول قهرماني از كورس دور مانده و در عين شاگردان ديگو مارادونا راحت‌تر از قبل بتوانند با غلبه احتمالي مقابل آلمان خود را به روياي كسب سومين جام جهاني نزديك سازند.
اسنايدر: باور نمي‌كنم كه برزيل را حذف كرديم

 هافبك گلزن تيم ملي فوتبال هلند گفت: با وجود حذف برزيل، هنوز برد مقابل اين حريف را باور ندارم.

                        
 
به نقل از رويترز، وسلي اسنايدر گفت: هنوز هم باور ندارم كه برنده شديم. مجبور بوديم هر‌چه كه در چنته داشتيم را رو كنيم. در نيمه دوم فشار زيادي بر حريف وارد كرديم.
اين بازيكن كه روي گل اول تيمش با توپ بلندي كه فرستاد، دروازه‌بان برزيل را به اشتباه وادار كرد و باعث گل به خودي شد و گل دوم را با ضربه سر وارد دروازه حريف آمريكاي‌جنوبي كرد، ‌افزود: اين كه روي هر دو گل نقش داشتم، اتفاقي خارق‌العاده است. روي گل دوم اصلا مزاحمي نداشتم و بي دردسر گلزني كردم. اين اولين گل من با ضربه سر بود.
اسنايدر كه بدين خاطر به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد، افزود: هنوز هم باور نمي كنم كه برزيل را حذف كرديم و بين چهار تيم برتر جام قرار گرفتيم. حالا بايد از تمام بخت و اقبال خود نهايت استفاده را بعمل آوريم تا قهرمان شويم.
تيم هلند با كسب برد 2 بر يك مقابل برزيل راهي مرحله نيمه نهايي شد.

علاقه‌مندان فوتبال، بازي برزيل-هلند را در كنار «جرزينهو» اسطوره دهه 70 فوتبال برزيل در پرديس سينمايي «پارك ملت» تماشا كردند.

 پرديس سينمايي «پارك ملت» روز گذشته ـ 11 تير ماه ـ براي پخش مستقيم مسابقه فوتبال برزيل-هلند از سري مسابقات مرحله يك‌چهارم نهايي جام‌جهاني، ميزبان خيل عظيمي از علاقه‌مندان به فوتبال بود كه در كنارشان، شاهد حضور يكي از بازيكنان بزرگ فوتبال برزيل در سال‌هاي دور بودند كه در نهايت نتيجه بازي با حذف برزيل از جام‌جهاني همراه شد.

بنا بر اين گزارش، بليت‌هاي سالن براي پخش اين مسابقه از روز قبل كاملا به فروش رفته بود و تماشاگران در طول مسابقه با در دست داشتن پرچم‌هاي دو كشور برزيل و هلند به ابراز احساسات و دادن شعارهايي چون هلند چكارش كرده ....، برزيل هورا؛ هلند سوراخ، دونگا تيمتو بردار و برو، برزيل قهرمان ميشه خدا ميدونه كه حقشه و ... مي‌پرداختند و در لحظاتي نيز موج‌هاي مكزيكي مشاهده مي‌شد.

در طول مسابقه طرفداران هر دو تيم شعارهاي خود را مي‌دادند كه با گل دوم هلند، وضعيت سالن هم به نفع اين تيم تغيير كرد و حتي جواب سوال عادل فردوسي‌پور گزارشگر اين بازي را كه پرسيد آيا جام‌جهاني بدون گل براي «كاكا» به پايان مي‌رسد؟ را يكصدا با بيان «مي‌رسد» پاسخ دادند و بعد از اخراج شماره 5 برزيل هم شعار برزيل وحشي شده را سر دادند.

دقايق پايان مسابقه با شمارش معكوس تماشاگران همراه بود و با سوت پايان بازي هم شادي طرفداران هلند تا بيرون از سالن ادامه داشت و «جرزينهو» و همراهانش كه لباس تيم ملي برزيل را بر تن داشتند از آخرين نفراتي بودند كه از سينما خارج شدند.

اين بازيكن مطرح فوتبال برزيل بعد از حذف كشورش، آرژانتين را بخت اصلي قهرماني دانست.

خانواده‌ها به ويژه زنان حضور چشمگيري در سالن داشتند و به ابراز احساسات مي‌پرداختند و استقبال به حدي بود كه يك رديف صندلي اضافه در وسط سالن چيده بودند.

سيدهادي منبتي معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به همراه خانواده‌اش، علي اصغر محكي مدير مسئول روزنامه همشهري، رضا يزداني بازيگر و خواننده و سيدجواد يحيوي مجري تلويزيون از ديگر تماشاگران اين بازي بودند.

اميرحسين علم‌الهدي مدير پرديس سينمايي پارك ملت كه در هنگام بازي در سالن حضور داشت از پخش مسابقه آلمان-آرژانتين و مسابقات نيمه نهايي و نهايي در دو سالن خبر داد و شروع پيش‌فروش بليت آن بازي‌ها را يك روز قبل از مسابقه و از طريق اينترنت و گيشه اعلام كرد.

پايان‌بخش بازي برزيل-هلند در پرديس سينمايي پارك ملت انجام حركات نمايشي با توپ توسط «جرزينهو» به درخواست حاضران در محوطه بيروني اين پرديس سينمايي بود.

کنایه فردوسی پور به دونگا
خداحافظ آقای بد لباس
با حذف تیم ملی برزیل از جام جهانی،فردوسی پور آخرین گیرش را هم به دونگا داد و از وضع لباس پوشیدن او انتقاد کرد.
عادل فردوسی پور که از ابتدای جام جهانی به وضعیت ظاهری دونگا سرمربی برزیل گیر داده بود و مدام از تیپ او و طرز لباس پوشیدنش ایراد می گرفت پس از حذف تیم ملی برزیل از جام جهانی در کنایه به دونگا سرمربی این تیم گفت:خداحافظ آقای بد لباس! این در حالی است که لباس های دونگا را دخترش که یک طراح لباس است برای او ست می کرده است.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی