تشویق محبت آمیزمارادونا با لقب جانور

سرنوشت گلایه ها به عملکرد مارادونا که منتقدان وی را "ساده لوح" خطاب می کنند، روز شنبه در مقابله این تیم با تیم ملی تکنیکی آلمان تعیین خواهد شد.

شاید از نظر جذبه یا کاریزما هیچ مربی فوتبالی نتواند با دیه گو مارادونای تیم ملی آرژانتین رقابت کند، اما از نظر تاکتیکی بحثهای زیادی به دنبال این مربی است.

معمولا در جلسات تمرین تیم ملی آرژانتین می توان صدای مارادونا را شنید که با مهربانی خطاب به هر یک از بازیکنانش فریاد می زند: " حرکتت عالی بود جانور!"؛ حتی اگر شوتهای بازیکنان از تیرک افقی به بیرون از زمین برود وی با اشتیاق بازیکنانش را به این شکل تشویق می کند.

منتقدان مارادونا که او را "تاکتیسینی" ساده لوح خطاب می کنند، در صورتی که آرژانتین به روند بازی شگفت انگیز خود در جام جهانی آفریقای جنوبی ادامه داده و به مقامی دست پیدا کند، باید برای همیشه سکوت اختیار کنند.

آبی و نیلی پوشان آرژانتینی تاکنون در چهار بازی خود چهار برد داشته و 10 گل به ثمر رسانده اند که در صورت عدم حضور دروازه بانانی قدرتمند در دروازه تیمهای حریف، گلهای بیشتری برای این تیم به ثمر می رسید.

مارادونا می گوید همیشه ترجیح می داده آزادانه بازی کند و از این رو هرگز به فوق ستاره فوتبال جهان، لیونل مسی، نمی گوید چه شیوه بازیی را در زمین دنبال کند. وی می گوید: "هیچکس هرگز به من نگفت کجا بازی کنم و من هم به همین خاطر هرگز به مسی نخواهم گفت کجا بازی کند. من تصمیم گیری را به عهده خود او گذاشته ام. او بازیکنی بالغ است. من در دوره خود به این مرحله از رشد رسیدم و اکنون نوبت اوست."

کاپیتان سابق تیم ملی آرژانتین که برای برخی از طرفداران فوتبال بهترین فوتبالیست تاریخ فوتبال جهان نیز هست، قبل از آغاز هر یک از بازی های جام جهانی آفریقای جنوبی بازیکنان خود را در آغوش کشیده و می بوسد. و اینگونه به نظر می رسد وی در حالی که در لباس مربیگری بر روی نیمکت نشسته است، در ذهن خود به توپی که در زمین بازی در زیر پای بازیکنان در حرکت است دائما شوت می زند.

همچنین اینطور به نظر می آید بازیکنان آرژانتینی در حال پیشرفت هستند. نمونه بارز آنها مهاجم 36 ساله آرژانتینی ها، "مارتین پالرمو" است. بسیاری بر این باور بودند که مارادونا وی را از تیمش کنار گذاشته است. هنگامی که تیم آرژانتین برای شکست دادن یونان در مرحله گروهی در تلاش بود، دستیاران مارادونا به وی گفتند "گنزالو هیواین" را به میدان ببرد.

وی در عوض پالرمو را انتخاب کرد و چند دقیقه نگذشته بود که نام وی در برابر گل آرژانتین به ثبت رسید. مارادونا می گوید قبل از ورود پالرمو به میدان به وی گفته بود "به زمین برو و بازی را برایم تمام کن!".

روند کاری مارادونا با عملکرد زیرکانه و تاکتیکی "کارلوس بیلاردو" مربی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1986 فاصله زیادی دارد. زمانی که مارادونا مربی آرژانتین شد، بیلاردو به عنوان دستیاری تاکتیکی وی برگزیده شد اما این زوج به سرعت دچار اختلاف نظر شدند و با وجود اینکه هر دو در رقابتها حضور دارند، به نظر می رسد مارادونا کوچکترین توجهی به پیشنهادهای "بیلاردو" ندارد.

بر اساس گزارش AP، حال اینکه روش متفاوت مارادونا در مربیگری در زمان مقابله تیم ملی آرژانتین با تیم تاکتیکی و هشیار آلمان در روز شنبه آینده کارایی خواهد داشت یا نه، موضوعی متفاوت است که باید با دیدن نتیجه بازی به آن پی برد.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی