جنگ لفظی مارادونا با پله و پلاتینی

مارادونا در آستانه دومين بازي تيمش در گروه ب برابر کره جنوبي در روز پنجشنبه در مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران شرکت کرد،
اما در اين مصاحبه وي بيش از آن که نگران پارک جي سونگ و تيم کره جنوبي باشد در مورد په له و ميشل پلاتيني صحبت کرد.
چند روز پيش مطبوعات برزيل از قول په له نوشتند: قرارداد تيم ملي آرژانتين با مارادونا يک اشتباه بوده، چرا که اين فوق ستاره سابق فوتبال فقط به خاطر پول اين شغل را پذيرفته است.
مارادونا در اين مصاحبه مطبوعاتي در مورد په له گفت: از حرفهاي په له تعجب نمي کنم او را بايد در موزه گذاشت.
مارادونا همچنين در مورد ميشل پلاتيني ستاره سابق تيم ملي فرانسه که چند ماه پيش گفته بود: "مارادونا يک بازيکن بزرگ بود اما، يک مربي بزرگ نيست " اظهار داشت : از حرفهاي پلاتيني دلخور نيستم ما با هم سلام و عليک داريم . پلاتيني يک فرانسوي است و فرانسوي ها دوست دارند خود را بهتر از ديگران بدانند.
مارادونا در جواب خبرنگاران در مورد هيجان اندک و گلهاي کم اين دوره جام جهاني گفت: من شخصا اوقات عالي را مي گذرانم، جام جهاني رويداد خيره کننده اي است و من نگراني در مورد کمبود گل ندارم.
وي متذکر شد: در ديدارهاي اول بازيکنان محتاط تر هستند و شايد به اين خاطر است که گلهاي کمتري رد و بدل مي شود.
تيم ها مشغول بررسي و تجزيه و تحليل همديگر هستند و به اين خاطر ما شاهد به ثمر رسيدن گل هاي زيادي نيستيم.
مارادونا افزود: مساله ديگر تاثير گذار درمورد کمبود گل، " جابولاني " توپ رسمي اين دوره از بازي هاست که چون خيلي در موردش صحبت شده من نمي خواهم چيزي در باره اش بگويم .
وي تصريح کرد: فقط اين را مي گويم که توپ اين دوره مساله مهمي است و نقش تعيين کننده اي در نحوه بازي دارد و من از په له و پلاتيني مي خواهم که بروند و با اين توپ بازي کنند و نگاهي به آن بيندازند و ديگر در مورد من صحبت نکنند.
مارادونا در ادامه در مورد ديدار روز پنجشنبه تيمش برابر کره جنوبي اين که خطري از طرف اين تيم که يونان را دو بر صفر شکست داده، متوجه ارژانتين باشد، رد کرد.
وي در جواب خبرنگار کره اي در مورد اين که در تيم کره چه کسي با ( ليونل ) مسي برابري مي کند گفت: با همه احترامي که براي شما قائلم بايد بگويم شما مثل او را در تيم تان نداريد.
مارادونا در ادامه گفت: کره جنوبي تيم سريع، قوي، عالي و قابل احترامي است اما، ما تصميم قاطع داريم که بازي را ببريم.
با اينحال وي نگراني اش در مورد احتمال برخورد بدني در بازي با کره را پنهان نکرد، دلواپسي که با انتخاب والتر ساموئل و نيکولاس بورديسو دو بازيکن عضلاني تيم به عنوان دفاع عقب شايد کمي طعنه آميز به نظر بيايد.
وي افزود: اگر بازيکنان کره روي مسي يا کارلوس ته وز خطايي انجام دهند اخطار خواهند گرفت و مسلما دفعه دوم نيز توسط داور اخراج خواهند شد.
مارادونا خاطرنشان کرد: ما براي تماشاي يک فوتبال عالي به اينجا آمده ايم و آنهايي که نمي خواهند چنين بازي را ببينند، بايد به خانه هايشان باز گردند. ما مي خواهيم شاهد تماشاي هنرنمايي بازيکناني چون مسي و کاکا باشيم . داورها بايد دقيق و با نظم باشند و در موقع لزوم کارت زد نشان بدهند و ما هم بايد مراقب باشيم .
ما مي خواهيم بازي جوانمردانه اي داشته باشيم و از خشونت استفاده نکنيم . نمي خواهيم زندگي کسي به خطر بيفتند و پاي کسي بشکند.
او همچنين گفت که در اين ديدار به جاي خوان سباستين ورون که از ناحيه ران آسيب ديده ماکسي رودريگوئز بازي خواهد کرد.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی