حواشی روز اول جام جهانی

دیدار افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2010 افریقای جنوبی که با تساوی 1 - 1 به پایان رسید با حواشی همراه بود.

به گزارش روز شنبه راگا نیوز، نلسون ماندلا، چهره ماندگار افریقای جنوبی به علت فوت نوه 13 ساله اش در حادثه رانندگی پس از مراسم افتتاحیه جام نوزدهم در دیدار تیم ملی کشورش برابر مکزیک غایب بود.
سب بلاتر رئیس فیفا به همراه روژه میلا ستاره اسطوره ای تیم ملی کامرون، قبل از آغاز بازی با بازیکنان هر دو تیم دست داده و خوش و بش کردند.
در تمام طول مسابقه هواداران آفریقای جنوبی با صدای وحشتناک بوق هایشان که در این کشور ووووزلا نامیده می شود به تشویق تیم شان پرداختند و صدای این بوق ها حتی برای بیننده های تلویزیونی آزاردهنده بود.
توپ جام جهانی به نام «جابولانی» برای اولین بار در این دیدار استفاده شد که نشان می داد اعتراض برخی بازیکنان به خصوص دروازه بان ها از غیر طبیعی بودن آن بی دلیل نبوده است. در برخی از صحنه ها به وضوح مشخص بود که پس از ضربه زدن، جابولانی سرعت بسیار زیادی گرفته و در برخی صحنه با خوردن به زمین تغییر مسیر می داد که این نمی تواند از خرابی چمن مسابقه باشد.
پیش از این ژولیو سزار دروازه بان تیم ملی برزیل اولین بازیکنی بود که این توپ را با توپ های پلاستیکی سوپر مارکت‌ها مقایسه کرد و آن را وحشتناک توصیف کرد.
سوت اولین دیدار جام نوزدهم رایک داور آسیایی به نام روشن ایرماتوف به صدا در آورد.
اولین کارت زرد جام نوزدهم را خوارز از تیم ملی مکزیک دریافت کرد.
قبل از آغاز دیدار بازیکنان تیم ملی افریقای جنوبی در یک حرکت خرافی دور هم جمع شدند و یک بازیکن در بین آنها روی زمین نشست و بقیه بازیکنان دستان خود را روی سر این بازیکن گذاشتند.
شابالالا از تیم ملی افریقای جنوبی اولین گل جام نوزدهم را به ثمر رساند که به احتمال فراوان در پایان جام یکی از زیباترین گل ها لقب بگیرد.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی