دعوای بین ترابیان و شمس

شمس در فوتسال ایران بازیکن جابجا می‌کرد / تاج عامل این توهین‌هاست

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با انتقاد از اتهامات سرمربی مستعفی تیم ملی و رفتارهای نایب رئیس این فدراسیون گفت: شمس با متهم کردن افراد به دروغ گویی، اهانت را از حد گذارنده و این بار مصمم هستم ایشان را از صحنه فوتسال ملی کنار بگذارم.
پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در یازدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا اوضاع این رشته پرافتخار رو به بحرانی شدن گذاشت و حسین شمس و عباس ترابیان به عنوان دو رکن اصلی فوتسال علیه یکدیگر موضع گیری کردند که در نهایت به استعفای شمس و موافقت ترابیان با این استعفا منجر شد.

حسین شمس روز شنبه به افشاگری در مورد دست های پشت پرده برای برکناری اش و نقش عباس ترابیان در این ماجرا اشاره کرد. رئیس کمیته فوتسال نیز شنبه شب با حضور در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفتگو به افشاگری جدیدی در فوتسال دست زد و حتی پای مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال را هم به میان کشید.

ترابیان در شروع این مصاحبه با اشاره به گفتگوی سرمربی تیم ملی گفت: شمس با متهم کردن افراد به دروغ  گویی، اهانت را از حد گذارنده و این بار مصمم هستم ایشان را از صحنه فوتسال ملی کنار بگذارم.

وی ادامه داد: متاسفانه حسین شمس به رغم توانایی فنی زیادی که دارد فردی احساسی است و همیشه در هنگام بدست آوردن یک پیروزی بزرگ به همراه تیم ملی با بیان حرفهای نامربوط و تنش زا شیرینی قهرمانی فوتسال را به کام مردم و ورزش کشور تلخ می کند و در این شرایط ویژه که اکنون بوجود آورده به عنوان پدر فوتسال کشور، دیگر نمی توانم وی را به عنوان سرمربی قبول کنم و این موضوع را هم به اطلاع فدراسیون رسانده ام.

عباس ترابیان در ادامه برای نشان دادن عمق اختلافش با سرمربی مستعفی تیم ملی فوتسال گفت: اگر آقای کفاشیان تمایلی به ادامه حضور من در کمیته فوتسال و امور بین الملل فدراسیون فوتبال دارد باید بین من و شمس یکی را انتخاب کند.

رئیس کمیته فوتسال با اشاره به دیگر حواشی سرمربی مستعفی تیم ملی فوتسال گفت: اگر حضور و نفوذ من نبود، اظهارات شمس درباره علمکرد مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در نحوه تقسیم جوائز برترینها در جام باشگاههای آسیا در اصفهان،‌ جرائم و محرومیت سنگینی را برای وی بدنبال داشت. یا موارد دیگر خطاهای شمس نظیر درگیری با شمسایی که موجب حذف این بازیکن بزرگ از تیم ملی شد یا شکایتهای متعددی که از دخالتهای شمس در مورد باشگاهها و جابجا کردن بازیکن و رفتن او به کویت برای ترانسفر بازیکن بدست ما رسید.

ترابیان با متهم کردن حسین شمس به جابجایی بازیکن گفت: متاسفانه آقای شمس هیچگاه شان سرمربی تیم ملی را راعایت نکرد و من بایستی معترض می شدم.

رئیس کمیته فوتسال ایران در پاسخ به این سوال که با وجود این تخلفاتی که اشاره کردید چرا با ایشان برخورد لازم نشد، گفت: متاسفانه در فدراسیون فوتبال افرادی هستند که با حمایتهای نابجای خود که برای مقاصد شخصی است این فضا را برای ادامه رفتارهای اقای شمس ایجاد کردند.

ترابیان در اینجا از مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال به دلیل دخالتهایش در امور فوتسال به شدت انتقاد کرد و گفت : آقای تاج باعث و بانی اهانتهای اخیر حسین شمس سرمربی مستعفی تیم ملی فوتسال به بنده است. متاسفم که ایشان ناجوانمردانه از این مسیر برای تسویه حساب پیش می رود و مصمم هستم با او برخورد کنم حتی اگر به قیمت حذف من از فدراسیون فوتبال تمام شود.

ترابیان در مورد اعتراض شمس سرمربی مستعفی به مطرح شدن نام سرمربی دیگری برای تیم ملی فوتسال ایران گفت: در جلسه ای که اخیرا من به  همراه عزیز محمدی و تاج در حضور رئیس سازمان تربیت بدنی برگزار کردیم آقای سعید لو به اظهارت شمس به شدت معترض بود و هنگامی که صحبت از تعیین نفر دیگری برای هدایت تیم ملی فوتسال ایران شد، سعیدلو پرسید آیا نفر بهتری به جای شمس دارید ؟ من گفتم فراوان! مثلا آقای هرمانتس که استاد خود آقای شمس هم بوده است.

ترابیان اضافه کرد: متاسفانه آقای تاج بعد از جلسه با شمس تماس می گیرد و همه محتوای جلسه را آنطور که خودش می خواهد به وی می گوید و این آدم احساساتی را علیه ما تحریک می کند و موجب واکنشهای تند آقای شمس نسبت به بنده و آقای کفاشیان رئیس فدراسیون شد.

رئیس کمیته فوتسال همچنین از تلاشهای خودش برای انتخاب شمس به عنوان بهترین مربی جهان از طرف سایت فوتسال پلنت یاد کرد و گفت: این عنوان را شمس از من دارد و متاسفم که امروز مزدم را اینطور می گیرم.

ترابیان در مورد دلیل پخش نشدن مسابقات فوتسال از شبکه سه سیما هم گفت: بر خلاف آنچه که دبیر شورای هماهنگی ورزش اعلام کرده است تلویزیون ازبکستان آمادگی لازم را داشت و تمامی مسابقات بصورت زنده از همان دور مقدماتی برای کشورهای مختلف آسیایی پخش شد.

رئیس کمیته فوتسال افزود: پخش نشدن بازیهای ما کار را به جایی کشاند که برخی بازیکنان تیم فوتسال لبنان به عنوان کنایه به ما می گفتند مسابقات ما در لبنان بصورت زنده پخش می شود، چرا کشور شما پخش نمی کند!؟ و من با توجه به دلگیری بازیکنان تیم ملی از این رفتار شبکه سه و برای حفظ روحیه آنها در مصاحبه ای گفتم ای کاش بازیهای تیم ملی فوتسال هم پخش زنده شود ، همین! با این حال بازهم برای پخش بازی فینال از دوستان شبکه سه ممنون هستم.

شمس در پي شكايت از ترابيان:
اميدوارم يك بار براي هميشه اين لمپن‌ها مجازات شوند و از فوتبال بروند

 سرمربي مستعفي تيم ملي فوتسال با اعلام شكايت از عباس ترابيان گفت: اميدوارم يك بار براي هميشه اين لمپن‌ها را از فوتبال خارج كنند.

                    
حسين شمس در خصوص اظهارات عباس ترابيان رئيس كميته فوتسال مبني بر جابجايي بازيكنان توسط سرمربي تيم ملي فوتسال عنوان كرد: با توجه به اينكه در ايران نيستم شكايتي را از طريق ايميل به دست پسرم رساندم تا وي آن را تقديم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال كند. حرف هاي ترابيان بايد با اسناد و مدارك باشد و خدا كند ايشان در خصوص ادعاهايش مداركش را ارائه كند.

وي با تاكيد بر اينكه اين بار مثل دفعه گذشته كه از وحيد شمسايي شكايت كرده بود، كوتاه نمي آيد، اظهار داشت: وقتي از يك بازيكن تيم ملي شكايت كردم آقايان كريمي و چند تن ديگر وساطت كردند اما در خصوص اين آقا تصميمم عوض نخواهد شد و تا پاي مجازات او مي ايستم. كساني كه بازيكنان و مربيان را نردبان خود مي كنند و پس از گرفتن پست و مقام اين اظهارنظرها را انجام مي دهند بايد پاي صحبت هاي خود بايستند و در غير اين صورت بايد مجازات شوند.

شمس تاكيد كرد: اميدوارم يك بار براي هميشه اين لمپن ها را از فوتبال خارج كنند تا بدون سند و مدرك عليه كسي حرف نزنند.

سرمربي مستعفي تيم ملي فوتسال كه در كره جنوبي بسر مي برد، گفت: فعلا در ايران نيستم و تمام تمركزم بر روي كلاس هاي تدريس است. اينجا آبروي ايران مطرح شده و به عنوان يك مدرس ايراني مسئوليت دارم اما مطمئن باشيد پس از بازگشت شكايتم را تا روز آخر پيگيري مي كنم و اگر كميته انضباطي شكايتم را پيگيري نكرد از طريق مراجع قضايي اقدام مي كنم.
تاج: شمس و ترابيان از توهين به هم بپرهیزند
 نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال گفت: شمس و ترابيان هر دو قابل احترام هستند و بايد از توهين به هم بپرهيزند.
                            
مهدي تاج درباره وضعيت فوتسال اظهار داشت: بدون شك ايران قدرتمندترين تيم فوتسال در آسيا و تيم چهارم در جهان است و با تلاش مسئولان قبلي فدراسيون و عباس ترابيان، حسين شمس و بازيكنان تيم ملي به دست آمده است.سرمايه گذاري چه در گذشته و چه در حال و آينده هميشه خوب بوده و جاي سرمايه گذراي بيشتر وجود دارد.

تاج گفت: بايد تلاش كنيم و نبايد به اين سادگي اين موقعيت هاي طلايي را از دست بدهيم.تمام تلاش من و فدراسيون فوتبال اين است كه اين جمع دوست داشتني را حفظ كنيم.بايد تلاش كرد كه فوتسال خوب و مانند گذشته، قدرتمند در آسيا و دنيا باشيم.

وي درباره تماس شمس با او گفت: آقاي شمس با من تماس گرفتند و درباره مسايل فوتسال و سفر به كره جنوبي مواردي را اعلام كردند كه هفته آينده جلسه اي راجع به فوتبال برگزار و تصميم نهايي را اعلام خواهيم كرد. من خواهشمندم طرفين از مصاحبه امتناع كنند چون هر دو قابل احترامند و از توهين به يكديگر بپرهيزند، زيرا شمس و ترابيان براي فوتسال زحمت زيادي كشيده اند.

رئيس کميته فوتسال فدراسيون فوتبال گفت: اگر با استعفاي حسين شمس موافقت نمي شد بنده از فوتسال مي رفتم.

 عباس ترابيان در رابطه با استعفاي شمس گفت: وقتي که ما در ازبکستان بوديم و بعد از قهرماني در آسيا با شمس صحبت کردم و قرار شد زماني که به تهران برگشتيم مسائل و مشکلات تيم را با مسئولين در ميان بگذاريم تا انشاءالله برطرف شود ولي متاسفانه از روزي که به تهران آمديم مصاحبه هاي تندي از وي عنوان شد و تا اين حد که شمس بنده و کفاشيان را به دروغ گويي متهم کرد. شمس از نظر فني مورد تاييد ما بود اما احساساتي بودن بعضي مواقع کار دست او مي داد.

وي در رابطه با استعفاي شمس نيز گفت: او بدون هيچ هماهنگي و مشورت اقدام به اين کار کرد و عنوان کرده بود که بنده به دنبال مربي خارجي بودم که چنين چيزي اصلا صحت نداشت. شمس درهمه موارد دخالت مي کرد و تا موفقيتي نصيب تيم مي شد خود را همه کاره فوتسال مي دانست. در صورتي که مسائل مديريتي و اداري به وي ارتباط نداشت، همان طور که بنده به خود اجازه نمي دادم در مسائل فني دخالت کنم.

ترابيان با تاكيد بر اين كه اگر بعد از اين همه توهين‌ها استعفاي شمس مورد قبول واقع نمي شد من از فوتسال مي رفتم، گفت: ما شنبه جلسه اي با مسئولين فدراسيون داشتيم که قرار شد يک معاونت فوتسال تشکيل شود که ما آن را به فال نيک مي گيريم. هم اکنون مشکلاتي داريم که با قولهايي که گرفته ايم انشاء الله حل خواهد شد.

رئيس کميته فوتسال فدراسيون فوتبال با اعلام حمايت از تيم‌هاي پايه به خبرنگار راديو ورزش گفت: طي روزهاي آينده نسبت به جذب يک مربي خوب و کاربلد خارجي اقدام خواهيم کرد تا بتوانيم در جام جهاني 2012 بر افتخارات فوتسال ايران بيافزاييم.

جدیدترین اظهارت ترابیان:
در مورد تماس تاج با شمس اشتباه کردم/ صحبت‌ها چیز دیگری بوده است!
رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: بعد از اینکه تحقیق کردم متوجه شدم حسین شمس با تاج تماس گرفته و در جریان اتفاقات فوتسال قرار گرفته است!

عباس ترابیان که شنبه شب تاکید کرده بود تکلیفش را با مهدی تاج - نایب رئیس فدراسیون فوتبال مشخص خواهد کرد- بعدازظهر روز یکشنبه اظهاراتش را در پایگاه خبری فدراسیون فوتبال تغییر داد تا به نوعی روابط با تاج را حسنه نگه دارد.

وی در مورد اتفاقات اخیر فوتسال گفت: درباره مطالبی که حسین شمس در مورد مهدی تاج مطرح کرده بود، تحقیق کردم و معلوم شد که این نایب ‌رئیس فدراسیون نبوده که با شمس تماس گرفته بلکه سرمربی تیم ملی فوتسال با او تماس گرفته است.

عباس ترابیان ادامه داد: مواردی هم که شمس می‌گوید از مهدی تاج شنیده صحت ندارد. تاج در مورد مسائل دیگری با وی صحبت کرده است.

وی درباره مسائلی که بین تاج و شمس رد وبدل شده گفت: درباره سفر های خارجی شمس صحبت شده است و اصلا درباره هرمانتس و یا شخص دیگری صحبت نشده است.

ترابیان همچنین در مورد پذیرش و یا عدم پذیرش استعفای حسین شمس از سرمربیگری تیم ملی فوتسال گفت: امروز جلسه ای با رئیس فدراسیون داشتم و مساله را از جهات مختلف بررسی کردیم اما ما درباره سرمربی تیم ملی هر تصمیمی بگیریم به صورت جمعی خواهد بود و در زمان مقتضی این تصمیمی را اعلام خواهیم کرد.










نظرات:




گزارش تخلف
بعدی