پرواز دختر ورامینی از خانه 26 متری تا کاپیتانی تیم ملی

دختر 15 ساله ورامینی از خانه 26 متری پدر کارمندش، به مبارزه با بیماری غده فوق کلیوی اش برخاسته و پرواز فوتبالی اش را تا کاپیتانی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران ادامه داده است.

به گزارش خبرنگار مهر در ورامین، فاطمه اردستانی که فروردین امسال وارد 15 سالگی شده است، چهار سال پیش فوتسال را شروع کرد.

وی از دو سالگی به همراه پدرش که از فوتبالیستهای خوشنام شهرستان ورامین است، بر سر تمرینات تیم حاضر می شد و در مسابقات نیز از روی سکوها، وی را تشویق می کرد.

معلم ورزش فاطمه، وقتی استعداد سرشار وی را دید، این دختر 11 ساله را به باشگاه شهید رجایی معرفی کرد.

فاطمه اردستانی در گفتگو با خبرنگار مهر در ورامین اظهار داشت: خانم خراسانی بازی مرا دید و برای منتخب استان تهران دعوت کرد که همان سال مقام اول را کسب کردیم، سپس برای توابع انتخاب شده و از آنجا راهی تیم ملی زیر 14 سال شدم؛ اگر چه تا آن موقع فوتبال روی چمن بازی نکرده بودم اما به سرعت پیشرفت کردم.

خانم گل مسابقات بین المللی سریلانکا

وی به همراه تیم ملی زیر 14 سال بانوان کشور راهی سریلانکا شد و در مسابقات دوستانه AFC مقام دوم را کسب کرد و همچنین با 25 گل زده «خانم گل» این مسابقات شد.

اردستانی که دوست دارد مهاجم باشد، در حال حاضر در پست هافبک راست بازی می کند و کاپیتان تیم نیز هست.

فاطمه گفت: قدرت بدنی، شوت زنی خوب و تفکر در بازی باعث شده که بازوبند کاپیتانی به دستانم باشد؛ ضمن اینکه سابقه بیشتری نسبت به بقیه بازیکنان تیم دارم.

مسابقات جام AFC سریلانکا در اردیبهشت 1388 بود و دی ماه همان سال نیز درخشش اردستانی باعث شد تا به عنوان کاپیتان تیم ملی نوجوانان به اردن برود و با تیمهایی مثل عراق، نروژ، فلسطین و سوریه رو در رو شود.

این دختر ورامینی موفق شد در اردن، عضو تیم منتخب بازیها شود و آنجا نیز عنوان تکینکی ترین بازیکن رقابتها را کسب کند.

اردستانی این روزها به دلیل درخششهای اخیرش، به تیم ملی زیر 16 سال نیز دعوت شده است.

سرمربی سابق تیم ملی بانوان زیر 14 سال نیز در خصوص بازیهای سریلانکا اظهار داشت: تیم ما فقط سه ماه بود که تشکیل شده بود اما تیم هایی مثل هند سه سال، اردن حدود دو سال و بوتان نیز یک سال و نیم از شروع به کارشان می گذشت.

لیلا وقاری افزود: تیم ایران به این مسائل توجهی نداشت و بازیکنان خوبی مانند فاطمه اردستانی که گلهای زیبایی برای تیم ما به ثمر رساند، توانستند با نتایج خیره کننده 0- 10، 0-15، 0 - 9، و ... تیمهای مقابل را از پیش رو بردارند و دو مساوی با اردن و بوتان و یک شکست 0 -1 مقابل هند داشته باشند.

تکنیک و تاکتیک پذیری فوق العاده

وی تأکید کرد: فاطمه بازیکن قابلی است که نمی توانم بگویم من باعث شدم وی بازیکن شود و به صراحت باید گفت که وی در تیم ملی تنها کسی بود که فوتبال بازی کرده بود و آن را می فهمید.

وقاری افزود: این دختر تکنیکی، از تاکتیک پذیری بالایی نیز برخوردار بوده و شوت زنی، سرعتی بودن و توانایی های فراوانش نیز از قابلیت های فوق العاده اش است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق و انضباط فاطمه سرآمد است و در طول مدتی که شاگردم بوده، هیچ نکته انضباطی در کارنامه اش ثبت نشده است.

مسئولان به فاطمه و خانواده اش یاری دهند

سرمربی سابق تیم ملی زیر 14 سال بانوان کشور با اشاره به بیماری فاطمه، خطاب به مسئولان امر گفت: وی گذشته از اینکه فوتبالیست بسیار ایده آلی است و برای کشورمان افتخار آفرینی کرده و می کند، به عنوان یک هموطن ایرانی نیاز به کمک دارد.

وی افزود: شرایط فاطمه شرایطی خاص بوده و بیماری اش جز بیماریهای خاص است و مسئولان باید هم در خصوص بیماری و هم در خصوص مسکن خانواده اش فکری کنند.

وقاری تأکید کرد: یک فوتبالیست در سطح ملی باید از آرامش مطلقی در زندگی شخصی و اجتماعی اش برخوردار باشد تا بتواند به افتخار آفرینی هایش ادامه دهد.

از سوی دیگر، پدر فاطمه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در ورامین اظهار داشت: دوبار به نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی نامه دادم اما جوابی نگرفتم.

استفاده ابزاری از بازیکنان تیم ملی

علیرضا اردستانی ضمن انتقاد از این روند، افزود: چطور وقتی برخی مسئولان در مراسمی جمع می شوند، فاطمه را افتخار شهرستان می دانند اما تمام این تعریف و تمجیدها حرفی بوده و عملی در کار نیست؟

وی که از فوتبالیست های پیشکسوت شهرستان ورامین است، تأکید کرد: من یک کارمند جز هستم و در خانه ای 26 متری که در گوشه حیاط خانه پدری ام ساخته ام، فاطمه را پرورش داده ام و افتخارمن نیز همین است.

پدر فاطمه افزود: اگرچه تمام تلاشم را می کنم تا سرافکندگی برای دخترم نماند اما توانم بیش از این نیست و از پس مخارج مختلفی که برای یک بازیکن ملی متصور است، بر نمی آیم.

وی یادآور شد: در چهار سال اخیر فقط یک بار از سوی آموزش و پرورش استان تهران با 80 هزار تومان از دخترم تجلیل شد.

اردستانی افزود: رئیس سابق تربیت بدنی ورامین، تورج تیمور زاده، رئیس آموزش و پرورش ورامین، مجتبی عرب عامری و مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش ورامین، ناصر سیری تنها کسانی بودند که حمایت های مادی و معنوی کردند.

قرصها همراهان همیشگی فاطمه

قرص های «هیدروکورتیزون» که قرص های هورمونی است، روزی دو بار باید توسط فاطمه مصرف شود.

پیش از این، هزینه دارویی بیماری غده فوق کلیوی وی زیاد بوده و این قرص ها فقط در داروخانه «هلال احمر» یافت می شد، اما خوشبختانه به تازگی فراوان و ارزان شده است.

فاطمه در این مورد گفت: بیماری من مادرزادی است وقتی 45 روزه بودم در بیمارستان علی اصغر (ع) متوجه شدند.

کاپیتان تیم ملی نوجوانان خاطرنشان کرد: پزشکان به من اجازه ورزش کردن داده اند، ولی عدم فعالیت غده فوق کلیویم باعث می شود تا سدیم، پتاسیم، آب و نمک بدن تنظیم نشود و به همین دلیل فرصها مصرف می شود تا مشکلی پیش نیاید.

اردستانی افزود: با همه اینها بیماریم به هیچ وجه آزارم نمی دهد و به فوتبالم ادامه می دهم؛ اگرچه عدم مصرف قرص ها باعث می شود تا نمک بدنم کم شده و با مصرف قرصها در دو نوبت صبح و شب، از کار افتادگی غده فوق کلیویم جبران می شود.

آرزو برای پدر و مادر

فوتبالیست برجسته تیم ملی بانوان نوجوان آرزوهایی نیز دارد که بیشتر آنها در مورد پدر و مادرش است.

وی گفت: بزرگترین آرزویم این است که بهترین بازیکن شده و به خارج از کشور بروم تا بتوانم دست پدر و مادرم را بگیرم.

اردستانی افزود: دوست دارم در انگلیس بازی کنم و با پولی که به دست می آورم زحمات پدر و مادرم را جبران کنم.

وی تأکید کرد: می خواهم فوتبال را تا آخر ادامه بدهم و دوست دارم بعد از دوران بازیگری، مربی شوم تا جوانان و نوجوانان را آموزش دهم .

سخت است اگر تصور کنید که یک خانواده چهار نفره فقط در 26 متر مربع سکونت دارند، چه رسد به اینکه در این خانه زندگی کرده و قهرمان پروری کنید.

پدر، کارمند جز است و از پیشکسوتان فوتبال شهرستان و مادر، خانه دار؛ فاطمه نیز با همین کمبود ها از خانه 26 متری با هزار سختی و تلاش بی وقفه، پرواز بلندی تا بازوبند کاپیتانی تیم ملی نوجوانان ایران داشته است.

دغدغه مالی خانواده اردستانی نیز باید برطرف شود تا فاطمه 15 ساله بتواند پله های ترقی را به سرعت طی کند و با رسیدن به آرزوهایش، در فوتبال انگلیس، برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کند.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی