واعظ:دیگر به استقلال فکر نمی کنم/تربیت بدنی:اعضای جدید هیئت مدیره استقلال به زودی اعلام می شود

مديرعامل مستعفي باشگاه استقلال با اعلام استعفايش گفت: از اين پس ديگر به استقلال و فوتبال فكر نمي‌كنم و هيچ اظهارنظري هم درباره‌ي اين باشگاه نخواهم داشت.

اميررضا واعظي‌آشتياني درباره‌ي دليل استعفاي خود از مديريت باشگاه استقلال گفت: زماني كه در سازمان تربيت بدني بودم متوجه شدم نمي‌توانم با سعيدلو و تيم مديريتي جديد سازمان تربيت‌بدني همكاري كنم. پيش از بازي برگشت برابر پرسپوليس هم قصد استعفا داشتم، اما در حضور سعيدلو و زريبافان گفتم مي‌خواهم استعفا دهم، اما اين دو درخواست داشتند كه به دليل اينكه ممكن است اين مسئله شوكي را به تيم وارد كند اينكار را انجام ندهم. پس از اين موضوع يك ماه بعد در حضور زريبافان، سعيدلو و اعضاي هيات مديره تاكيد كردم كه مي‌خواهم به كارم در استقلال پايان دهم اما اعضاي هيات مديره خواستند كه براي اينكه ممكن است اين مسئله مشكلاتي را براي تيم ما كه آن زمان در كورس بود ايجاد كند از تصميمم صرف‌نظر كنم و من هم به خاطر دل هواداران و احترام به نظر هيات مديره اين كار را انجام ندادم.

وي افزود: آخرين باري هم كه اين مسئله را مطرح مي‌كردم به جلسه مشترك با سعيدلو و كاشاني باز مي‌گشت. در آن جلسه سعيدلو پيشنهادي كه يك‌بار قبلا داده بود را دوباره خطاب به من مطرح كرد و من دوباره اين پيشنهاد را رد كردم و گفتم ديگر نمي‌خواهم در استقلال بمانم. من علاقه‌اي به همكاري با مديريت جديد سازمان تربيت بدني نداشتم و نهايتا پس از جلسات متعددي كه با هيات مديره داشتم و دوستان با وجود اينكه مي‌دانستند تعارفي در استعفايم ندارم آن‌را نمي‌پذيرفتند. اگر هم تحملي بود به خاطر اين بود كه احيانا تيم در شرايط خاص قرار نگيرد. كه خوشبختانه در نهايت استقلال به مقام سوم رسيد.

آشتياني درباره‌ي جلسه‌ي يك‌شنبه شب هيات مديره استقلال با سعيدلو گفت: گزارش جامعي را در حضور سعيدلو و اعضاي هيات مديره از وضعيت استقلال ارائه كردم. همچنين اشاره‌اي به وضعيت فوتبال و وضعيت ناهنجار مديريت فوتبال داشتم و سعيدلو هم اذعان داشت كه از بسياري از مسايل ناهنجار مديريتي فوتبال اطلاع دارد. البته گفتم كه اين فوتبال شايسته همين مديران است و اگر قرار است فوتبال رشد كند به آدم‌هايي نياز دارد كه برنامه‌ريز و مدبر باشند. همچنين در اين جلسه من در رابطه با مسايل مالي هم صحبت كردم. سازمان تربيت بدني نزديك به 5 ماه است كه هيچ پولي به باشگاه استقلال نداده است. سعيدلو در اين جلسه صراحتا گفت كه پول ندارد و نمي‌تواند به استقلال كمك كند. او همچنين به روشني گفت كه برايش مدال و قهرماني اهميتي ندارد و ترجيح مي‌دهد پول ورزش را خرج ورزش همگاني كند. سعيدلو در وسط صحبت‌هايش گفت كه وقتي "تيم ما" در رده دهم بود تغيير مربي داديم و بعد من متوجه شدم منظورش از تيم ما، پرسپوليس است. البته من به او متذكر شدم كه اشتباه نكنيد زماني كه كرانچار از پر سپوليس رفت اين تيم سوم بود و در نهايت پس از تغييراتي كه انجام گرفت استقلال در جايگاه پرسپوليس قرار گرفت و پرسپوليس چهارم شد.

مديرعامل مستعفي باشگاه استقلال ادامه داد: ناگفته نماند كه من براي آدم‌هاي نيك كه البته تعدادشان هم كم نيست احترام قائلم. انسان‌هايي كه مي‌توانند تاثيرگذار باشند اما فوتبال ما اينقدر بحران دارد كه صداي آنها به جايي نمي‌رسد.

آشتياني افزود: علي انصاري هم يك هفته پيش از حضور در هيات مديره استقلال استعفا داده بود و به همين خاطر در جلسه شب گذشته شركت نكرد و با عدم حضورش نشان داد كه ديگر علاقه‌اي به حضور در هيات مديره استقلال ندارد. هواداران استقلال هم بدانند كه از اين پس بستن استقلال برعهده سازمان تربيت بدني است. بنده همين‌جا با صراحت مي‌گويم كه همكاري من، دانشجو، نفريه و انصاري با استقلال به پايان رسيده است و اگر تا اينجاي كار با اين شرايط مدارا كرديم براي اين بود كه خداي ناكرده وضعيت تيم بحراني نشود. مجموعه هيات مديره استقلال با تدبير خوبش بحران‌هاي مالي را كنترل كرد و جا دارد اينجا از خدمات اقتصادي انصاري تشكر كنيم. خدماتي كه اگر وجود نداشت نمي‌توانستيم به اين روند ادامه دهيم.

وي با بيان اينكه در سطح جامعه برداشت اين طوربود كه مشكلات مالي براي استقلال مشكل ساز شده است، گفت: اين برداشت حتي در كوچه و بازار و در مراجعه مردم به ما هم ديده مي‌شد. البته اميدوارم اينگونه برداشت صحيح نباشد اما در جلسه يك‌شنبه شب سعيدلو با صراحت گفت كه به استقلال پول نمي‌دهم. ما مي ‌خواستيم تيم خوبي را براي فصل آينده ببنديم اما سعيدلو گفت كه بودجه ابلاغ نشده و از بند "ب" هم پولي وجود ندارد كه اين مسئله با اعتراض دوستان همراه شد. پس از اين اتفاق اعضاي هيات مديره به جز رضايي كه فردي سياسي است و مي‌داند چطور تصميم‌گيري كند، اتمام حجت كردند و پس از آن از استقلال استعفا دادند. البته توصيه دوستان اين بود كه من در استقلال بمانم اما در زندگي‌ام هيچ وقت باور و اعتقادم را با پول و مقام عوض نكردم. كساني كه من را مي‌شناسند به اين مسئله اعتراف خواهند كرد.

آشتياني خطاب به هواداران گفت: نيازي هم به گزارش عملكرد نداريم چرا كه كارشناسان و هواداران مي‌توانند عملكرد هيات مديره را طي اين دو سال ارزيابي كنند. ضمن اينكه من بعيد مي‌دانم با توجه به جايگاهي كه استقلال و پرسپوليس دارند و علاقه مردم به اين دو تيم محبوب جزو سياست‌هاي دولت باشد كه به اين دو تيم پولي پرداخت نشود و به نظر مي‌رسد بحث ندادن پول بحثي سليقه‌اي است. هواداران بدانند كه من اين صحبت‌ها را جهت روشن شدن افكار عمومي مطرح كردم و اين صحبت‌ها تنها گوشه‌اي از اتفاقاتي است كه براي تيم محبوبشان رخ داده است.

واعظي‌آشتياني درباره مديريت فدراسيون فوتبال هم گفت: زماني كه در جلسه راجع به مديريت فدراسيون فوتبال صحبت كردم، سعيدلو اذعان كرد كه مديريت كفاشيان در فدراسيون فوتبال ضعيف است، اما گفت كه مگر كفاشيان را او انتخاب كرده است.

وي ادامه داد: از كفاشيان مي‌خواهم كه اجازه بدهد راجع به او چيزي نگويم اگر بگويم كه قرار است چه تصميم‌هايي درباره او بگيرند آن اعتبار كم باقيمانده او هم از دست مي‌رود. بهتر است كه كفاشيان بيشتر از اين خودش را به چالش نكشد. در توصيف كارنامه مديريتي كفاشيان همين بس كه در مدت حضور او در فدراسيون فوتبال ما به غير از هرج و مرج و بي‌برنامگي چيز ديگري نديديم. كسي مي‌تواند مدعي باشد كه كارنامه موفقي داشته باشد. از كفاشيان مي‌خواهم كه اجازه دهد بيشتر از اين درباره او اظهارنظر نكنم. چرا كه شايد مسايلي مطرح شود كه نه در شان و شخصيت من است و نه در شان و شخصيت او. بايد بگويم كفاشيان هنوز به بلوغ جسارت نرسيده كه بخواهد درباره من صحبت كند. با اين حال من سعي مي‌كنم مدارا كنم و ديگر راجع به كفاشيان و همكاران او صحبت نكنم.

آشتياني در پاسخ به اين سوال كه شما گفته بوديد كه پس از رفتن من از استقلال مدير بعدي مي‌تواند از ساختاري كه ايجاد شده نهايت استفاده را ببرد و آيا آينده استقلال با مدير بعدي‌اش براي شما مهم است؟ گفت: براي من مهم نيست كه نفر بعدي چه كاري مي‌خواهد انجام دهد او اگر فكر مي‌كند كه اگر ساختاري كه ما درست كرده‌ايم صحيح است مي‌تواند به آن ادامه دهد، اما اگر فكر مي‌كند اين رويه درست نيست مي‌تواند راه ديگري را پيش بگيرد. شايد مديربعدي تمام اختيارات را به سرمربي بدهد، شايد هم دوباره همان رويه‌اي را انجام داد كه ما انجام داديم.

وي افزود: براي فصل بعد با سه بازيكن جديد قرارداد بستيم و با يك هافبك درجه يك تيم ملي قرارداد داخلي بستيم كه اميدوارم نفر بعدي بتواند قرارداد اين بازيكن را قطعي كند. در بعد بين‌المللي هم كارهاي زيادي انجام شد كه مي‌توان به خواهرخواندگي با باشگاه‌هاي بوتافوگو برزيل، الغرافه قطر و الوصل امارات اشاره كرد.

واعظي‌آشتياني افزود: براي استقلال آرزوي موفقيت دارم اما بايد بگويم تاسف مي‌خورم كه در فوتبال و ورزش ما تملق و چاپلوسي و نمامي‌گري (سخن‌چيني) حرف اول را مي‌زند و اين آدم‌هايي كه نقش شومن‌ها را اجرا مي‌كنند مي‌خواهند همه جايگاه‌ها را بگيرند. بايد براي مجموعه ورزش فوتبال تاسف خورد. من تصور مي‌كنم كه در اين ورزش صداقت وجود ندارد و تنها بايد بر مدار صداقت اشك ريخت. مطمئن باشيد كه از اين پس حرف جديدي نخواهم داشت و ديگر درباره استقلال صحبتي نخواهم كرد.

سازمان تربيت‌بدني اعلام كرد كه اعضاي جديد هيات‌مديره باشگاه استقلال به زودي معرفي مي‌شوند.

 سايت رسمي سازمان تربيت‌بدني دراين‌باره نوشته است:علي سعيدلو که براي بررسي مشکلات و مسائل اين تيم استقلال به اين باشگاه رفته بود، در جلسه‌اي با اعضاء هيات مديره استقلال شرکت کرد وبا آنها به گفت‌وگو پرداخت.

در اين ديدار هم‌چنين مقرر شد، به زودي اعضاء جديد هيات مديره استقلال با برگزاري جلسات کارشناسي اعلام شود.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی