کفاشیان:مایلی کهن نمی تواند تعیین تکلیف کند/مایلی کهن:فوتبال باید چقد هزینه ناآکاهی شما را بدهد

رييس فدراسيون فوتبال گفت: بيش از بودجه‌ي بسياري از فدر اسيون‌هاي ورزشي ما براي فوتسال هزينه كرده‌ايم اما مي‌دانيم كه جايگاه ما در فوتسال جايگاهي جهاني است.

علي كفاشيان  درباره قهرماني تيم ملي فوتسال در رقابت‌هاي قهرماني آسيا گفت: در هر صورت فوتسال ما جايگاهي جهاني دارد و برنامه‌ريزي‌هاي ما بايد به گونه‌اي باشد كه همچنان به عنوان يكي از تيم‌هاي برتر جهان باقي بمانيم. قهرماني در آسيا از اهداف اوليه‌مان بود. خوشحالم كه تيم ملي فوتسال با اقتدار قهرمان آسيا شد و اين نشان از توانمندي بازيكنان و مربيان تيم دارد.

وي با اعلام اين خبر كه قصد داريم، معاونت فوتسال تشكيل دهيم گفت: سال گذشته با تشكيل سازمان ليگ گامي مهم براي استقلال فوتسال برداشتيم. در حال حاضر هم ازبسياري از فدراسيون‌هاي خارجي و فيفا استعلام كرديم كه چگونه مي‌توان تشكيلات مستقلي را براي فوتسال به وجود آورد. البته امكان تشكيل فدراسيون جداگانه براي فوتسال وجود ندارد. بر همين اساس مي‌خواهيم فوتسال را در حد نايب رئيس فدراسيون فوتبال ارتقا دهيم كه اين مي‌تواند كمكي بزرگ به فوتسال باشد.

كفاشيان درباره انتقاد "حسين شمس" از فدراسيون فوتبال گفت: بودجه‌اي كه براي فوتسال در نظر گرفتيم و خرجي كه براي اين تيم كرديم از هزينه‌كرد مالي بسياري از فدراسيون‌ها بيشتر بوده است كه اين نشان دهنده اهميت فوتسال در نزد فدراسيون فوتبال است. ضمن اينكه ما قراردادهاي بسيار خوبي با مربيان داخلي و خارجي منعقد كرديم و بايد بگويم هم سازمان تربيت بدني و هم فدراسيون فوتبال سرمايه‌گذاري خوبي براي فوتسال انجام خواهند داد و ما به فكر قهرماني در جهان هستيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا برروي شكايت‌تان از واعظي‌آشتياني اصرار داريد، گفت: اعتقاد داريم كه بايد براي رسيدن به اهداف عاليه ورزش همه دست به دست هم دهيم اگر مسئله‌اي به حق گفته باشد از آن حمايت مي‌كنيم اما اگر اينطور نباشد با قاطعيت برخورد مي‌كنيم. اگرببينيم كاري به نفع فوتبال است حاضريم از حقمان بگذريم، اما در مسئله‌اي كه اتفاق افتاد بايد حقوق فدراسيون فوتبال را در نظر مي‌گرفتيم.

كفاشيان درباره احضار محمد مايلي كهن به كميته انضباطي فوتبال گفت: ممكن است مطالبي كه او مطرح كرد توسط ديگران هم مطرح شود. اگر طرف صحبت مايلي كهن و ديگران كفاشيان باشد ايرادي ندارد اما اگر قرار است به شخصيت حقوقي رئيس فدراسيون بي‌احترامي شود نمي‌توان از آن گذشت. ضمن اينكه مايلي كهن و افراد ديگر نمي‌توانند بگويند كه چه كسي برود و چه كسي بماند. اين مجمع فدراسيون فوتبال است كه مي‌تواند درباره اعضاي هيات رئيسه و رئيس فدراسيون تصميم‌گيري كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه مايلي كهن اعلام كرده تنها در صورتي در كميته انضباطي حاضر مي‌شود كه شما هم به عنوان شاكي در جلسه حاضر شويد، گفت: اين تشخيص برعهده كميته انضباطي است كه بگويد چه كسي بايد در كميته انضباطي حاضر شود.

كفاشيان در ادامه با بيان اينكه بر روي سقف قرارداد بازيكنان تاكيد داريم گفت: به طور قطع برروي اجراشدن قانون سقف قرارداد تاكيد مي‌كنيم و اين قانون قطعا اجرا خواهد شد.

وي درباره منشور اخلاقي هم گفت: ما در تمامي زمان‌ها اخلاق را از محورهاي اصلي رشد مي‌دانيم و اخلاق از مسايل اصلي است اما نحوه اجراي اين منشور برعهده كميته انضباطي است و اگر كساني باشند كه براساس منشور نتوانند در ليگ حاضر شوند كميته انضباطي اسامي آنها را اعلام خواهند كرد، اما تاكنون كسي براي فصل دهم ليگ فوتبال منشوري نيست.

كفاشيان درباره شكايت علي دايي از فدراسيون فوتبال گفت: لايحه پاسخ‌مان را شنبه به كميته انضباطي فرستاديم و منتظر تصميم كميته انضباطي هستيم. اگر حكم كميته انضباطي برخلاف نظر ما باشد اين حكم را به شوراي استيناف خواهيم فرستاد و هر رايي كه اين شورا بدهد آنرا مي‌پذيريم.

سرمربي تيم فوتبال سايپا كه به كميته انضباطي احضار شده، خطاب به رييس فدراسيون فوتبال گفت: آقاي كفاشيان! من كارم را بلدم و اين شما هستيد كه درس‌ات را بلد نيستي.

محمد مايلي‌كهن درباره‌ي احضارش به كميته انضباطي گفت: كميته انضباطي يعني دادگاه انضباطي فوتبال كه همه اعضاي خانواده فوتبال را در بر مي‌گيرد. درست است كه كميته انضباطي از رييس فدراسيون فوتبال حكم مي‌گيرد اما كميته‌ي مستقلي است و اگر كسي شكايتي دارد بايد در جلسه هم شاكي و هم متشاكي شركت كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه كفاشيان گفته صحبت‌هاي شما شخصيت حقوقي رييس فدراسيون فوتبال را زيرسوال برده است، گفت: مگر كسي مي‌تواند به شخصيت حقوقي رييس فدراسيون فوتبال توهين كند. من حتي به شخصيت حقيقي ايشان هم توهين نكردم. من تنها گفتم كه به خاطر مردم و مملكت و به خاطر خودش از فدراسيون فوتبال استعفا بدهد. حتي معتقدم هر چقدر اين كار ديرتر انجام گيرد به لحاظ فني و اقتصادي ضررهاي بيشتري متوجه فوتبال ايران مي‌شود.

مايلي كهن درباره اينكه كفاشيان گفته او نمي‌تواند درباره‌ي رفتن يا ماندن كسي در فدراسيون فوتبال اظهارنظر كند و اين مجمع است كه بايد در اين‌باره تصميم‌گيري كند، گفت: اتفاقا من به مسايل مجامع و فدراسيون‌ها بيشتر از كفاشيان آگاه هستم. ايشان آگاهي از اين مسايل ندارند. در سالي كه من سرمربي تيم اميد بودم و ايشان معاون سازمان تربيت بدني بود مرتب عليه من صحبت مي‌كرد و مي‌گفت كه مايلي كهن را بركنار مي‌كنيم و من هم در پاسخ مي‌گفتم اگر كسي قرار است درباره سرمربي تيم اميد تصميم‌گيري كند اين فدراسيون فوتبال است و نه سازمان تربيت بدني.

وي افزود: براي من جاي تعجب دارد كه چطور كفاشيان با وجود سال‌ها حضورش در ورزش اشرافي به مسايل مجامع و فدراسيون ندارد. نمي‌دانم كه آيا بايد مثل ايشان بخندم يا گريه كنم. در برنامه جمعه شب ورزش از نگاه دو و هنگامي كه بحثي ميان كفاشيان و آشتياني به وجود آمده بود كفاشيان به خوبي نشان داد كه هنوز در حال و هواي فدراسيون دووميداني است و مدام مي‌گفت نفر اول، دوم و سوم به همراه نفر اول جام حذفي به ليگ قهرمانان آسيا مي‌روند. من از حرف‌هاي او خجالت كشيدم. او هنوز نمي‌داند كه در فوتبال نفر وجود ندارد و بايد از كلمه تيم استفاده كند. او مي‌گويد كه من به شخصيت حقوقي رييس فدراسيون فوتبال توهين كردم. كي چنين توهيني صورت گرفته است؟

مايلي كهن افزود: مي‌گويند كفاشيان صداقت دارد، اما من مي‌گويم كفاشيان صداقت هم ندارد. آدم صادق كه نبايد دوگانه صحبت كند. در مورد فاتح تريم يك بار كفاشيان گفت كه من تريم را نمي‌شناسم و در مقطعي بعد گفت كه براي گرفتن مشورت با تريم صحبت كرده‌اند. آقاي كفاشيان اگر شما مشاور مي‌خواستيد چرا از ابتدا صادقانه حرف نزديد.

وي ادامه داد: ما بايد چقدر هزينه عدم آگاهي و درايت ايشان را در ورزش و فوتبال بپردازيم. كفاشيان سال‌ها رييس فدراسيون دووميداني بود و من هم در آن زمان قائم مقام دفتر مشترك فدراسيون‌ها بودم. در 17-18 سالي كه كفاشيان رييس فدراسيون دووميداني بود ركوردهاي ورزشكاران‌مان تا حد بسيار زيادي نزول پيدا كرد و سطح رقابت‌ها به پايين‌ترين حد ممكن رسيد. وقتي محمدرضا رحيمي كه هم‌اكنون معاون اول رئيس‌جمهور است به عنوان رئيس فدراسيون دووميداني انتخاب شد ظرف يكي دو سال توانست بسياري از ورزشگاه‌هاي ايران را به پيست‌هاي تارتان مجهز كند و اين كاري بود كه كفاشيان در مدت مديد حضورش در فدراسيون نتوانست انجام دهد.

مايلي كهن افزود: كفاشيان در المپيك آتن دبيركل كميته ملي المپيك بود. دبير كل كميته ملي المپيك يعني اجرايي ترين فرد ورزش براي المپيك. ما در مسابقات آتن ضعيف‌ترين نتايج تاريخ را گرفتيم اين در حالي بود كه هزينه‌ بسياري انجام گرفته بود و همه اتفاقات به دليل عدم آشنايي او با مسايل ورزشي بود.

وي با انتقاد از عملكرد مديريت فدراسيون فوتبال گفت: در شرايطي كه در همه جاي دنيا فوتبال به مردم و دولت‌ها كمك مي‌كند اما از زماني كه كفاشيان به فدراسيون فوتبال آمده دولت دارد مدام از جيبش براي فوتبال خرج مي‌كند و ما باز هم به خاطر عدم آگاهي و درايت كفاشيان مي‌بينيم كه اين پول‌ها هدر مي‌رود.

مايلي كهن افزود: اشخاصي را كه بايد براي حضور در تيم ملي پول مي‌دادند، با قراردادي سفيد به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب كرديد و اين قرارداد سفيد تبديل به دريافت ميلياردها تومان شد و الان هم مي‌بينيد كه اين فرد مدعي است كه چرا پولش را به طور كامل دريافت نكرده است. جالب اينجاست كه كفاشيان مي‌گويد تمام پولش را مي‌دهيم. آقاي كفاشيان آيا شما حاضريد از جيب خودتان 5 ريال براي فوتبال خرج كنيد؟

وي به زمان حضورش در تيم اميد اشاره كرد و گفت: زماني كه سرمربي تيم اميد بودم از گروه ما يك تيم به المپيك صعود مي‌كرد و تيم ايران با وجود اينكه در رده دوم قرار داشت نتوانست به المپيك برود. دوره بعد پس از من بگوويچ را با 50 برابر مبلغ قراردادم به تيم اميد آوردند و در شرايطي كه دو تيم از هر گروه صعود مي‌كردند تيم ايران به مرحله بعد صعود نكرد.

مايلي كهن افزود: براي من جالب است كه كفاشيان مي‌خواهد به من درس مجامع بدهد. من زماني كه قرار شد انتخاب روساي فدراسيون‌ها از حالت انتصابي خارج شده و انتخابي بشود يكي از كساني بودم كه زير آن مصوبه را امضا كردم و بعد كفاشيان مي‌خواهد به من درس بدهد. آقاي كفاشيان! بنده درسم را بلدم و اين شما هستيد كه درس‌ات را بلد نيستيد. من از عدم آگاهي شما به مسايل خجالت مي‌كشم. ما اشتباه كرديم كه گفتيم كفاشيان ورزشي است. افراد غيرورزشي هم مي‌دانند كه تيم با نفر فرق مي‌كند. كفاشيان بداند كه من با شوخي و خنده از اين مسئله نمي‌گذرم. در كارهايم جدي‌ام. اگر شده بست جلوي در فدراسيون مي‌نشينم تا حق مردم و ملت را بگيرم. ما گفتيم كه كفاشيان به خاطر مردم و ملت استعفا بدهد. اين كجايش بي‌احترامي است؟ اين بي‌احترامي است يا اينكه در يك برنامه تلويزيوني رييس فدراسيون را دروغگو خطاب مي‌كنند.

مايلي كهن ادامه داد: من پتانسيل فوتبال اين مملكت را مي‌شناسم و از ديد من فوتبال يك بازي نيست. فوتبال حتي ديگر ورزش هم نيست. فوتبال يك فرا ورزش شده. اگر شما به دنبال تبليغ براي مملكت‌تان هستيد بهترين راه اين است كه تيم ملي در مجامع بين‌المللي شركت كند و مقام كسب كند. اگر شما به دنبال درآمدزايي هستيد بهترين راه فوتبال است. اگر شما به دنبال شادابي و نشاط جامعه هستيد بهترين راه فوتبال است. اگر به دنبال احترام به قانون هستيد وقتي مي‌گوييد قاضي بالاترين نفر در ورزش است و حتي اگر اشتباه كند حق اعتراض نداريد اين يعني احترام به قانون.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی