قهرمانی فوتسال ایران در آسیا


  تيم ملي فوتسال ايران با  پيروزي پرگل برابر تيم ازبکستان، براي دهمين بار بر بام فوتسال قاره آسيا ايستاد.
 يازدهمين دوره رقابت هاي فوتسال جام ملت هاي آسيا در تاشکند ازبکستان برگزار شد که تيم ايران عصر يکشنبه در ديدار فينال با نتيجه 8 بر 3 تيم ميزبان را شکست داد و قهرمان شد.
مسعود دانشور و علي اصغر حسن زاده (دوگل)، جواد اصغري مقدم، حسين سلطاني، محمد طاهري، مجيد رييسي براي تيم ايران و دلشاد ايرساليف و ‌نودير الي بايف (دوگل) براي ازبکستان گلزني کردند.
تيم ايران در ابتداي بازي با ترکيب مصطفي نظري، محمد طاهري، محمد کشاورز، مصطفي طيبي و مسعود دانشور وارد زمين شد.
بازيکنان تيم ملي ايران در دقايق نخست بازي به دليل جو سنگين حاکم بر سالن ملي تاشکند ازبکستان نتوانستند عملکرد قابل قبولي را به نمايش بگذارند به طوري که دو گل از تيم ميزبان دريافت کردند.
پس از اين گل، ملي پوشان ايراني با پرس از يک سوم زمين حريف،‌ نبض بازي را در دست گرفتند و با فشار بر روي دفاع ازبک ها سه گل وارد دروازه "رستم عمراف" کردند.
ازبک ها باز هم در آغاز نيمه دوم حملاتي را بر روي دروازه ايران طراحي کردند که الي بايف با يک شوت سنگين توپ را درون دروازه "مصطفي نظري"‌ سنگربان کشورمان جاي داد.
قرمز پوشان ايراني پس از اين گل با بهره گيري از اشتباهات فردي ازبک ها، دو گل متوالي وارد دروازه حريف کردند تا شيرازه اين تيم از هم پاشيده شود.
ملي پوشان کشورمان در ادامه نيمه دوم با ارائه يک بازي منطقي سه گل ديگر به ثمر رساندند تا با اقتدار به مقام قهرماني اين رقابت ها دست يابند.
اسامي تيم‌هاي قهرمان اين دوره از رقابت‌ها به شرح زير است :
 1999-کوالالامپور : ايران
 2000-بانکوک : ايران
 2001-تهران : ايران
 2002-جاکارتا : ايران
 2003-تهران : ايران
 2004-ماکائو : ايران
 2005-ويتنام : ايران
2006  -تاشکند: ژاپن
 2007-اوزاکا : ايران
 2008-بانکوک : ايران
2010 -تاشکند :‌ ايران





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی