رکورد جوانترین کوهنورد صعود کننده به اورست شکست

بر اساس اظهارات تيم پشتيباني، تيم حمله به قله طرحي را براي سورپريز كردن جوردن هنگام رسيدن به قله داشته اند كه از خود آنها هم مخفي نگه داشته شده بود اما جوان ترین فاتح اورست تا 48 ساعت آینده که كمپ اصلي باز خواهد گشت، نمی‏تواند از این سورپرایز سخن به میان آورد و تا آن زمان امكان گفتگو با وي وجود ندارد.
يك پسر 13 ساله آمريكايي جوانترين كوهنوردي شد كه روز شنبه موفق به صعود به قله اورست شد تا اين صعود که جزئي از تلاشهايش براي شكستن ركورد قبلي صعود به بلندترين قلل 7 قاره جهان است، انگیزه او را بیش از پیش برای رسیدن به هدفش دو چندان سازد و البته نشان داد هیچ مرزی برای شکستن توسط انسان قابل تصور نیست.

به گزارش raga news و به نقل از آسوشیتدپرس؛ سخنگوي جوردن رومرو آمريكايي اعلام كرده كه تيم كوهنوردي همراه اين پسر اين خبر را از فراز قله 8850 متري اورست با تلفن ماهواره اي به او داده اند. پست جديدي در وبلاگ رومرو روز شنبه صبح با اين عنوان منتشر شده است: روياهاي آنها به واقعيت پيوست. همه به طرز غيرقابل باوري خوشحال بودند.

اين نوجوان كه در 10 سالگي موفق به صعود به قله كليمانجارو در آفريقا شده بود، مي گويد جرقه انجام اين كار را عكس‏هايي از قلل بلند هفت قاره جهان كه در راهرو مدرسه شان نصب شده بود زده است. برخلاف جبهه صعود به اورست در نپال در جبهه چين هيچ محدوديت سني براي صعود كنندگان وجود ندارد.


مادر جوردن در حالي كه صعود پسرش به قله 8848 متری اورست را با يك جي پي اس رديابي مي كرد در گفتگويي ضمن بیان این مطلب که به پسرش افتخار مي كند، در پاسخ به اين سئوال كه زمان جوردن به قله، به او چه خواهد گفت همراه با گريه بيان كرد: واقعا نمي توانم چيزي بگويم. لحظه‏ای بسيار احساسي است.

جوردن كه اهل كاليفرنيا است همراه با پدر، دوست پدرش و 3 شرپاي نپالي موفق به صعود به اورست شده است. او از كمپ اصلي اورست در چين صعود خود را آغاز كرده بود و اين اولين تجربه بالاي 8 هزار متري او بود. بر اساس اظهارات تيم پشتيباني، تيم حمله به قله طرحي را براي سورپريز كردن جوردن هنگام رسيدن به قله داشته اند كه از خود آنها هم مخفي نگه داشته شده بود اما جوان ترین فاتح اورست تا 48 ساعت آینده که كمپ اصلي باز خواهد گشت، نمی‏تواند از این سورپرایز سخن به میان آورد و تا آن زمان امكان گفتگو با وي وجود ندارد.

ركورد پيشين جوان‏ترين صعود كننده به اورست توسط تمبا شري شرپاي نپالي بدست آمده بود كه در سن 16 سالگي موفق به صعود به اورست شده بود که این نوجوان کالیفرنیایی با شکستنش نشان داد، قله‏ای که هزاران کوهنورد کارکشته در مسیر صعود به آن جان داده‏‏اند، همچنان با اراده انسان قابل دستیابی است و دامنه توانایی های بشر در شکستن مرزها بدون توجه به ظرفیت‏هایش هنوز محدودیتی ندارد.




نظرات:




گزارش تخلف
بعدی