بازتاب قهرمانی ارغوان رضایی در رسانه های جهان

تمجيد فرانس‌پرس از قهرمان‌ ايراني‌الاصل فرانسه:
مقام نخست مسترز در كارنامه رضايي خالي بود

 خبرگزاري فرانس‌پرس از قهرماني تنيسور زن ايراني‌الاصل مقيم فرانسه در رقابت‌هاي مسترز مادريد تمجيد كرد.


اين رسانه در تحليلي پس از بازي فينال كه منجر به پيروزي ارغوان رضايي مقابل ونوس ويليامز شد، از تلاش اين تنيسور در مدت چند روز برگزاري اين مسابقات در اسپانيا به نيكي ياد كرد.
اين منبع خبري عنوان كرد: رضايي براي كسب نتيجه و موفقيت در اين پيكارهاي معتبر نياز به مدت طولاني نداشت تا به مهم‌ترين پيروزي ورزشي تمام عمر خويش برسد.
در ادامه اين گزارش تحليلي عنوان شد اين چهره تنيس پيش‌تر در رقابت‌هاي استراسبورگ و بالي به موفقيت رسيده بود؛ ولي موفقيتي بزرگ همچون مسترز مادريد را در كارنامه‌اش نداشت.
در بخش پاياني اين گزارش از مصاف روز يكشنبه اين چهره برابر ژوستين هنين، قهرمان سابق شماره يك تنيس بانوان جهان به عنوان جدالي بسيار مهيج و با صلابت از سوي رضايي ياد شد.
رضايي شب گذشته در فينال مسابقات آزاد مادريد با برتري مقابل ونوس ويليامز نفر دوم تنيس بانوان جهان، به عنوان قهرماني دست يافت.
وي دو بار در سال‌هاي 2001 و 2005 به عنوان بازيكن تيم ملي ايران، در مسابقات اسلامي زنان مدال طلا كسب كرد.

آرزوي موفقيت براي تنيسور ايراني-فرانسوي
ويليامز: فكر نمي‌كردم مغلوب رضايي شوم

 نفر دوم تنيس بانوان جهان از آمريكا گفت: فكر نمي كردم از ارغوان رضايي در فينال تنيس مادريد شكست بخورم.


 به نقل از روزنامه استار مالزي، ونوس ويليامز پس از شكست مقابل ارغوان رضايي در فينال مسترز مادريد اظهار داشت‌:‌براي اين جدال برنامه‌هاي زيادي داشتم كه نتوانستم به اجرا بگذارم. علت اين امر باخت از ارغوان رضايي بود كه آن را باور نداشتم؛ ولي چنين اتفاقي به هر حال روي داد.
ويليامز افزود: تصور مي‌كنم رضايي مقابل من خيلي خوب بازي كرد و اجازه خودنمايي زياد را به من نداد.چاره‌اي ندارم كه اين شكست را قبول كنم و ضمن تبريك برايش آرزو كنم به موفقيت‌‌هاي ديگري برسد.
رضايي كه از سوي پاتريك مراد اوغلو و پدرش هدايت مي‌شود،‌ روز گذشته در فينال مسابقات آزاد مادريد موفق به شكست ونوس ويليامز آمريكايي شد.
وي كه پيش از اين جدال در مصاف با جاستين هنين، قهرمان سابق شماره يك تنيس بانوان جهان بازي بيادماندني از خود ارائه كرد.
رضايي هوشيارانه ويليامز آمريكايي را مغلوب كرد
 قهرماني تنيسور ايراني الاصل فرانسه در رقابت‌هاي مسترز مادريد بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خبري دنيا داشت.

خبرگزاري‌ها و نشريات معتبر جهان كه اخبار تنيس بين‌المللي را پيگيري مي‌كنند، لحظاتي پس از پيروزي ارغوان رضايي در فينال تنيس مسترز مادريد برابر ونوس ويليامز گزارش هاي خبري و تصويري از وي منتشر كردند.
خبرگزاري فرانس‌پرس اقدام به درج گزارشي كامل از شرح جدال اين تنيسور ايراني مقيم فرانسه با قهرمان آمريكايي كرد و از آن به عنوان بزرگترين موفقيت ورزشي اين چهره 23 ساله ايراني-فرانسوي ياد كرد.
روزنامه مردم چين با درج تصاويري از اين مصاف، نوشت با كسب عنوان نخست، رضايي توانست ونوس ويليامز را حيرت زده كند.
روزنامه استار مالزي نيز در گزارشي نوشت: ‌ارغوان رضايي، قهرمان تينس ايراني - فرانسوي به توانايي‌هاي خود اتكا كرد و پس از شكست دادن چهره‌هاي بزرگي همچون رولان گارو و جاستين هنين، در فينال مسترز مادريد موفق به شكست ونوس ويليامز آمريكايي شد.
روزنامه گلف تايمز امارات نوشت: در جدال فينال رضايي مي‌دانست هر ضربه اي كه با راكت مي‌زند، براي او امتياز ارزشمندي در راه قهرماني به ارمغان خواهد آورد. او با تمركز كافي توانست بازي را كنترل كرده و پيروزي برسد.
سايت ويرجينا‌مديا آمريكا نيز در گزارش خود آورد: ارغوان رضايي با اقتدار به بازي فنيال برابر ونوس ويليامز رسيد و در جدال با اين نماينده مطرح تنيس بانوان نيز هوشيارانه‌ بازي كرد تا قهرمان شود.
رضايي روز گذشته در فينال مسترز مادريد موفق به شكست ونوس ويليامز آمريكايي شد.
وي دو بار در سال‌هاي 2001 و 2005 به عنوان بازيكن تيم ملي ايران، در مسابقات اسلامي زنان مدال طلا كسب كرد.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی