رفعتی:داوری ایران گرفتار باند بازی و دلالی است

كمك داور بين‌المللي فوتبال ايران با ادعاي اينكه داوري فوتبال ايران دچار باندبازي و دلالي است از مسوولان فدراسيون خواست كه نسبت به اتفاقات اطراف داوري هوشيار باشند و براي ريشه‌كن كردن آن تلاش كنند.

داوود رفعتي با انتقاد شديد از رييس كميته‌ي داوران فدراسيون فوتبال اظهار كرد: نمي‌خواهم جو فوتبال را به هم بزنم، حالا هم چون رقابت‌هاي ليگ برتر رو به اتمام است اين صحبت‌ها را به زبان مي‌آورم. قبول دارم "عنايت" مدت زماني در كميته‌ي داوران زحمت كشيده اما به نظر من ضعيف‌ترين دوران كميته‌ي داوران در زمان چهار سال رياست او بوده است.

وي تاكيد كرد: عنايت اصلا در ايران حاضر نيست و فقط براي مرخصي به ايران مي‌آيد! تا قبل از اين‌ كه او با سليماني اختلاف پيدا كند، سليماني داوران بازي‌ها را مي‌چيد و حالا يك داور درجه‌ي يك فعال چيدمان داوري را به عهده گرفته و عنايت اصلا حوصله‌ي اين كارها را نداشته و هيچ نقشي در چينش داوران كه مهمترين كار كميته است ندارد و اين بزرگترين اشكال كميته‌ي داوران است.

وي مدعي شد كه در حال حاضر باندبازي و رفيق‌بازي در كميته داوران حاكم است.

رفعتي ادامه داد: به علت اختلاف عنايت با غياثي، رييس كنوني كميته از از داوراني كه غياثي با آنها خوب بود كمتر استفاده مي‌كرد كه اين موضوع شامل من، فتاحي و برخي ديگر از داوران شده بود.

وي با تاكيد بر اين‌كه داوري فوتبال ايران ضعيف‌ترين دوران خود را سپري مي‌كند، گفت: قبل از حضور عنايت در كميته‌ي داوران كشورهاي حوزه خليج‌فارس و ساير كشورهاي همسايه در اكثر مسابقات دوستانه و داخلي خود از داوران ايراني استفاده مي‌كردند و آن زمان مرادي، نجاتي، جعفري، افشاريان و خسروي در قطر، ژاپن و كويت سوت مي‌زدند. بحرين حساس‌ترين بازي‌هاي خود را به مرادي براي داوري مي‌داد اما چون در زمان عنايت نتوانستيم ارتباط خوبي با اين كشورها برقرار كنيم داوران ما چندان در كشورهاي ديگر سوت نمي‌زنند. در اين مدت 4 سال فقط افشاريان، يك‌بار براي عراق، مسعود مرادي براي بحرين و مظفري براي كويت داوري كرده‌اند.

رفعتي تاكيد كرد: من براي كفاشيان احترام ويژه‌اي قائلم و از او مي‌خواهم كه نظارت بيشتري بر كميته داوران داشته باشد براي اين‌كه كميته داوران به خوبي اداره شود بايد رييسش در اداره آن حضوري فعال داشته باشد.

وي در پايان از با ادعاي حضور دلالي در داوري ايران و تلاش براي تاثيرگذاري براي تغيير نتايج يك ديدار به نفع تيمي خاص، گفت: يك نفر با داورهاي مختلف براي بالا و پايين كردن نتايج بازي‌ها تماس مي‌گيرد، اين فرد چندين بار نيز با خود من تماس گرفته اما كميته داوران علي‌رغم اينكه او را مي‌شناسد، هيچ برخوردي با او انجام نداده است. از فدراسيون فوتبال مي‌خواهم فكري به حال داوري بكند تا كمي قانونمند شده و باندبازي‌ها و دلالي‌ها در آن از بين برود.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی