انتخابات فدراسیون ها بزودی به جریان می افتد

مدیرکل دفتر مشترک امور فدراسیون‌های ورزشی بررسی‌های سازمان برای انتخاب گزینه‌های مناسب و چرخه روند اداری را دلیل تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها عنوان کرد.

محمدرضا صنیعی با بیان اینکه بزودی دور جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی آغاز خواهد شد، اظهار داشت: سازمان تربیت بدنی ضمن بررسی عملکرد سرپرستان فدراسیون‌ها تلاش دارد تا بهترین گزینه‌ها را برای ریاست فدراسیون‌ها انتخاب کند تا برخی سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری‌ها به پیکره ورزش کشور لطمه نزند.

صنیعی اضافه کرد: پروسه برگزاری انتخابات در اولویت برنامه‌های سازمان تربیت بدنی قرار دارد و بر همین اساس نخستین انتخابات فدراسیون‌ها در سال جدید روز 12 خرداد با برگزاری مجمع فدراسیون شمشیربازی آغاز می شود.

وی یادآور شد: براساس آیین نامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، 45 روز بعد از ثبت نام و با طی مراحل اداری، انتخابات با حضور نامزدهایی که حائز صلاحیت شرکت در انتخابات هستند برگزار می شود که امیدواریم روند ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون‌ها از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شود.

صنیعی از اتمام دوره سرپرستی هفت فدراسیون ورزشی خبر داد و اظهار داشت: دوره ریاست و سرپرستی مسئولان فدراسیون‌های نابینایان، تنیس، آمادگی جسمانی، بیماری‌های خاص، شطرنج، گلف، بولینگ و بیلیارد و همگانی به پایان رسیده و انتخابات این فدراسیون‌ها در اولویت برگزاری قرار دارد. همچنین دوره سرپرستی مسئولان فدراسیون‌هایی نظیر دوچرخه سواری، شنا، تنیس روی میز تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد.

وی در پاسخ به این سئوال که "ادامه فعالیت سرپرستانی که دوره 6 ماهه آنها به پایان رسیده برخلاف قانون و اساسنامه فدراسیون‌ها نیست؟"، اظهار داشت: طبق اساسنامه فدراسیون‌ها سرپرستان موظفند ظرف 6 ماه نسبت به برگزاری انتخابات اقدام کنند و ادامه فعالیت سرپرستان طبق اساسنامه قانونی نیست ولی تراکم برگزاری مجمع در سال گذشته باعث بروز چنین مشکلی شده که تلاش داریم طی یک برنامه زمانبدی منظم مجامع انتخاباتی فدراسیون‌هایی که در اولویت قرار دارند را برگزار کنیم . 

مدیرکل دفترمشترک امور فدراسیون‌های ورزشی در پایان ابرازامیدواری کرد مجمع اغلب فدراسیون‌های ورزشی در تابستان جاری برگزار شود و مدیریت فدراسیون‌ها با ثبات بیشتری به برنامه ریزی برای رشته‌های ورزشی بپردازند.






نظرات:




گزارش تخلف
بعدی