فداکاری کوهنورد کره ایی سایت های اسپانیایی را غافلگیر کرد

 بازگشت دو شرپا از كمپ 6 باعث شد رقيب كره‌اي به احترام نماينده اسپانيا صبر كند.

 به نقل از ماركاي اسپانيا، او اون سونگ كوهنورد زن كره جنوبي در دوئل خود برابر حريف اسپانيايي فداكاري كرد و تصميم گرفت تا زمان بازسازي تجهيزات رقيب خود صبر كند.
اين كوهنورد كره‌اي پس از آنكه مطلع شد دو شرپا (نيروهاي كمكي بومي) حريف اسپانيايي وي را به دليل بدي آب و هوا ترك كردند با بيسيم به كمپ 4 گفت: "اگر مطمئن شوم فاكتوري غير از توانايي‌هاي حريفم باعث شده تا او نتواند با من رقابت كند به احترام او صبر مي‌كنم تا او نيز به شرايط ايده‌آل خود بازگردد. "
وب سايت اختصاصي كوهنورد زن كره‌اي از كمپ 4 (7 هزار و 200 متر) به روز مي‌شود و هك شدن خبر اخير باعث شد تا دوئل مرگبار رشته كوه‌هاي هيماليا بين دو فرهنگ متفاوت از دو نقطه مختلف جهان تغيير رنگ داده و به اتحاد هواداران دو رقيب مذكور تبديل شود.
آخرين اخبار دريافتي از منابع خبري اسپانيايي حاكي از آن است كه هر دو كوهنورد با كاهش ارتفاع موافقت كرده و منتظرند تا با برطرف شدن بدي آب وهوا بار ديگر شانس خود را براي حمله به قله امتحان كند.
شيطنت خبرگزاري‌هاي اسپانيايي كاملا مشهود است اما پس از انتشار خبر مربوط به فداكاري رقيب كره‌اي آنها نيز مجبور شدند انصاف را در اخبار خود رعايت كنند. اين احتمال وجود دارد تا پايان امروز به وقت تهران يكي از دو رقيب براي آخرين بار انرژي و تجهيزات خود را صرف فتح قله كند.
از طرفي منطقي به نظر مي رسد كه هر دو در كمپ 6 استراحت كرده و فردا براي فتح قله اقدام نمايند. پيش‌بيني مي‌شود فتح مشترك قله كه بي‌ترديد پيام اخلاقي نيز در پي خواهد داشت مد نظر هر دو طرف باشد چرا كه مردم دو كشور كره و اسپانيا در تجمعات شب گذشته خود در اماكن مذهبي نيز ضمن دعا براي نماينده خود آرزو كردند هر دو كوهنورد زن به سلامت به قله برسند.





نظرات:




گزارش تخلف
بعدی